Nej det dÀr kan inte stÀmma, alla plasma-tv lÄter ju, du inbillar dig sÀkert.Det Àr sjukt tycker jag.. Jag har en marantz plasma i sovrummet och den Àr tyst.
Pioneer PDP-LX5090H TV
(TV)
|
2
|
(106)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-LX6090H 60" 4K Ultra HD LED Smart TV (2009) - PDP-LX6090H
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 12 January 2009 - 00:18
Postad 12 January 2009 - 11:08
DÄ jag inte har nÄgon spelare för högupplöst Ànnu, sÄ har jag bara kunnat testa högupplöst film genom
Home Media Gallery funktionen. BÄde genom att köra frÄn ett USB-minne och att streama frÄn PC i nÀtverket.
Direkt man bara gÄr in i HMG sÄ börjar det ju buzza/surra pÄ rÀtt sÄ bra. En ganska lÄgfrekvent och högt ljud som stör ordentligt.
Har provat köra 1080p filmer och 720p filmer och tv-serier. Samma surr oavsett. Filerna Àr .mkv som konverterats
till .mpg och har Àven testat en .wmv film.
SÄ dÄ undrar jag om ni som har riktiga spelare för högupplöst fÄr samma buzzljud med dessa, eller om det Àr sjÀlva HMG funtionen som genererar buzzet?
Postad 14 January 2009 - 19:38
HÀr skaffar folk stora feta tv-apparater och hembioanlÀggningar och klagar över lite surr vid lÄg ljudvolym! HallÄ!!!!Kan bara inte förstÄ lla piofans som sÀger att alla plasmor lÄter en hel del. Jag har vid ett annat tillfÀlle sagt och kommer nu igen att sÀga att pioneer Àr bland dom sÀmsta pÄ hela marknaden pÄ buzzng. Har tvÄ kommpisar som Àr Àgare av nyare pioneer och bÄda buzzar nÄtt sÄ in i ****. Min sams q97 Àr betydligt tystare,farsans panasonic likadant,samt har andra vÀnner med olika plasmor men ingen som buzzar som pioneer.
Skulle aldrig i hela mitt liv skaffa en pioneer sÄ lÀnge dom inte rÀttar till elÀndet,inte ens byta min sams mot en pio för jag klarar inte av det irriterande ljudet som man hela tiden hör p kvÀllen vid lÄg volym.
NEJ PIONEER HAR STORA STORA PROBLEM MED BUZZING
Vad anvĂ€nder man en bioanlĂ€ggning till?? Skulle man sitta i ett helt tyst rum med vĂ€rldens bĂ€sta plattv och fetestereon Allan avstĂ€ngd och reta sig pĂ„ lite lite surr dĂ„ tror jag man skall gĂ„ till doktorn och sĂ€ga: - Jo doktorn det har liksom börjat surra i huvet pĂ„ mig pĂ„ sistone! Hittar man inga övriga fel pĂ„ VĂ€rldens bĂ€sta TV sĂ„ mĂ„ste man greppa ett halmstrĂ„. Samtliga andra tv-apparater suger ju fett i en direkt jĂ€mförelse med Pioneer 5090! Pioneer KROSSAR allt motstĂ„nd i test efter test..........................Jag Ă€r SUPERNĂJD!!
Postad 14 January 2009 - 21:49
Postad 15 January 2009 - 01:30
HÀr skaffar folk stora feta tv-apparater och hembioanlÀggningar och klagar över lite surr vid lÄg ljudvolym! HallÄ!!!!
Vad anvĂ€nder man en bioanlĂ€ggning till?? Skulle man sitta i ett helt tyst rum med vĂ€rldens bĂ€sta plattv och fetestereon Allan avstĂ€ngd och reta sig pĂ„ lite lite surr dĂ„ tror jag man skall gĂ„ till doktorn och sĂ€ga: - Jo doktorn det har liksom börjat surra i huvet pĂ„ mig pĂ„ sistone! Hittar man inga övriga fel pĂ„ VĂ€rldens bĂ€sta TV sĂ„ mĂ„ste man greppa ett halmstrĂ„. Samtliga andra tv-apparater suger ju fett i en direkt jĂ€mförelse med Pioneer 5090! Pioneer KROSSAR allt motstĂ„nd i test efter test..........................Jag Ă€r SUPERNĂJD!!
JÀttebra att du Àr nöjd.
SjÀlv har jag varken surround anlÀggning eller eller nÄgon sÄndÀrna Allan stereo, utan bara underliggande högtalaren.
Har tvÄ smÄ barn som oftast sover nÀr jag ser film, och dÄ kan man inte ha annat Àn ganska lÄg volym pÄ.
Har du testat att köra i drivemode/aktiveringslÀge 1 eller 3 och ha huvudet mitt framför skÀrmen i bÄde sid- och höjdled pÄ ca 2.5-4 m avstÄnd?
Postad 15 January 2009 - 08:15
Postad 15 January 2009 - 10:43
en frÄga bara, hur Àndrar jag dm1 2 3, hittar inget i menyn
5090h Àr det
InstÀllningar-Alternativ-AktiveringslÀge
Postad 15 January 2009 - 17:49
JÀttebra att du Àr nöjd.
SjÀlv har jag varken surround anlÀggning eller eller nÄgon sÄndÀrna Allan stereo, utan bara underliggande högtalaren.
Har tvÄ smÄ barn som oftast sover nÀr jag ser film, och dÄ kan man inte ha annat Àn ganska lÄg volym pÄ.
Har du testat att köra i drivemode/aktiveringslÀge 1 eller 3 och ha huvudet mitt framför skÀrmen i bÄde sid- och höjdled pÄ ca 2.5-4 m avstÄnd?
Trodde det var entusiaster som köpte Pioneer! Entusiaster brukar ha hembioanlÀggning? Har testat DM1 och DM3,
lite surr men inget direkt störande! Som sagt grymt nöjd! Synd att se FILM med tyst ljud? Ljudet Àr liksom 50% av bilden!
Redigerat av robotize, 15 January 2009 - 17:51.
Postad 15 January 2009 - 17:57
Ljudet Àr liksom 50% av bilden!
Men för det blir det vÀl Àven tysta scener i en film va ??
Postad 15 January 2009 - 22:23
NÀ för dem som skaffar vÀrldens bÀsta tv ser bara pÄ super duper action-filmer utan en sekunds tystnadMen för det blir det vÀl Àven tysta scener i en film va ??
Postad 16 January 2009 - 18:07
Tog idag och provade stÀlla till energisparlÀge 2, NÀstan helt tyst, man kan höra ett lÀtt buzz nÀr man stÀnger av ljudet och sitter i soffan.
Ser ingen som helst skillnad i bildkvalitet nÀr man blÀddrar mellan de tre energisparlÀgena. DM1 2 3 gjorde dÀremot ingenting för buzz.
Kan det vara sÄ att cellerna pÄ vissa pioneer förbrukar mer ström men inte producerar mer "bild" utan blir urladdningar som lÄter mera, och att stÀlla ner till energisparlÀge sÄ hamnar man pÄ normal energinivÄ pÄ cellerna och normaliserar buzzet.
Postad 16 January 2009 - 20:17
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 16 January 2009 - 20:18.
Postad 16 January 2009 - 20:42
Men detta kan hÀnga ihop med att det vita bli grÄare.
Postad 19 January 2009 - 22:42
Postad 21 January 2009 - 20:07
Efter nÄgra felsökningsturer (trodde först det var boxen, men det var sjÀlva skÀrmen) sÄ fick jag en ny skÀrm. StÀnger inte av sig, ingen död pixel, hurra! Men buzzningen Àr exakt likadan.
FrÄn mitt ofrivilliga experiment med tvÄ skÀrmar verkar det dÀrför inte som att det Àr nÄgon större skillnad mellan hur olika skÀrmar buzzar, men jag kan ju sÄklart rÄkat fÄ tvÄ skÀrmar som buzzat precis lika mycket (eller lite).
Buzzningen Àr dock ingenting jag stör mig pÄ. DÀremot har jag sista veckan mÀrkt av ett flÀktljud frÄn boxen. Det hörs inte jÀttemycket men det byter varvtal hela tiden och dÄ mÀrker man det. Kanske Àr det bara ett tecken pÄ hur lite jag mÀrker av buzzningen om jag stör mig pÄ andra grejer...
En dum grej med kombinationen Blue Ray och buzzande Pioneers Àr att man gÀrna skulle vilja anvÀnda DM2, som Àr 100Hz-modet för att slippa buzzingen helt. PÄ PAL-DVD:er har de ju ökat hastigheten pÄ filmen frÄn 24 Hz till 25 Hz, vore ju toppen ifall man kunde göra samma sak med Blue Ray. I teorin skulle man ju kunna göra det Ätminstone med nedladdat material.
Postad 22 January 2009 - 14:24
Ănskar att jag ocksĂ„ störde mig pĂ„ flĂ€kten istĂ€lletBuzzningen Ă€r dock ingenting jag stör mig pĂ„. DĂ€remot har jag sista veckan mĂ€rkt av ett flĂ€ktljud frĂ„n boxen. Det hörs inte jĂ€ttemycket men det byter varvtal hela tiden och dĂ„ mĂ€rker man det. Kanske Ă€r det bara ett tecken pĂ„ hur lite jag mĂ€rker av buzzningen om jag stör mig pĂ„ andra grejer...
Postad 22 January 2009 - 16:07
Fast detta Àr ju redan kÀnt. Men det vita kommer ju att bli mycket grÄare med energi spar lÀge 2 sÄ detta Àr ju egentligen inte lösningen pÄ problemet !
Det skilljer sÄ lite sÄ det Àr knappt mÀrkbart men Buzzandet försvinner nÀstan helt i ES2. Nu ser inte jag att det vita blir mycket grÄare pÄ min skÀrm och har laggt ett antal timmar pÄ att jÀmföra det.
Postad 23 January 2009 - 22:47
Jo jag undrar har Krp modellerna oxÄ buzz? Jag trodde det satt flÀkt i mediaboxen o inte i skÀrmen,fast det Àr klart skÀrmen kanske mÄste ha flÀkt oxÄ sÄ den inte blir sÄ varm? DÄligt av Pio att inte fixat detta eftersom dom hade problem med modellen innan (5090)
Postad 25 January 2009 - 01:41
Tjena!
Jo jag undrar har Krp modellerna oxÄ buzz? Jag trodde det satt flÀkt i mediaboxen o inte i skÀrmen,fast det Àr klart skÀrmen kanske mÄste ha flÀkt oxÄ sÄ den inte blir sÄ varm? DÄligt av Pio att inte fixat detta eftersom dom hade problem med modellen innan (5090)
KRP har definitivt buzz. Högsta buzzing jag har hört pÄ plasma hittils. Högre Àn 5090h.
Postad 25 January 2009 - 10:24
Postad 29 January 2009 - 23:05
Jag ska lyssna pÄ mitt reserverade ex i dagarna och lÄter det likadant som det jag hört sÄ slÄr jag till utan tvekan.
Anledningen Àr att jag blev sÄ förbannat imponerad av tevens bildkvalitet. Detta har sagts förr, men standardbilden var suverÀn, och jag Àr krÀsen. Blu-Ray sedan...ja, det mÄste upplevas för det Àr snuskigt bra vad gÀller skÀrpan och svÀrtan.
/Pio
Postad 30 January 2009 - 16:05
Postad 30 January 2009 - 16:12
Postad 30 January 2009 - 21:34
"Alla" plasmor har ju mer eller mindre buzzing, och min frÄga blir ju dÄ bara om detta Àr ett fenomen för oss som Àr riktigt petiga av sig bara, eller om det verkligen Àr sÄ farligt? Sitter i skrivandes stund pÄ en 42PX70 som Àr lite buzzig av sig i sÄklart ljusare partier, men det Àr egentligen ingenting jag störs av faktiskt. Om man tex stÀller dessa i test mot varandra rent ljudmÀssigt ur den aspekten, hur illa lÄter G9-panelen egentligen? Man hör ju aldrig nÄgon nÀmna sÄ mycket angÄende andra apparater, sÄ tja, kalla mig naiv, men Àr inte detta bara nÄgot som "finsmakaren" stör sig pÄ? I och för sig, faller jag snart in under det ledet ocksÄ dÄ jag sitter och invÀntar min KRP500M för tillfÀllet.
Har ju Pioneer pÄ jobbet, men i en sÄn miljö Àr det verkligen svÄrt att bilda sig en uppfattning med tanke pÄ att du har en hel vÀgg framför dig med bildvisare som antingen brummar eller lÄter pÄ nÄgot sÀtt.
Finns det nÄgra uppmÀtta dB-tal pÄ de allra vÀrsta modellerna sÄ man har nÄgot att relatera till?
Börjar faktiskt bli lite orolig nu faktiskt
Postad 30 January 2009 - 22:48
Postad 01 February 2009 - 21:59
Postad 01 February 2009 - 22:22
Redigerat av KREIGER, 12 February 2009 - 15:32.
Postad 01 February 2009 - 23:03
Postad 02 February 2009 - 13:30
Jag förutsÀtter att alla som sÀger sig inte ha en tv som buzzar har gjort som det stÄr i första inlÀgget i denna trÄd.
Och jag förutssÀtter att alla förstÄr att plasma tekniken i sig BUZZAR lite...Problemet verkar ju vara att det finns olika Grader pÄ Buzzandet!
Min 6090H buzzar VÀldigt vÀldigt lite...medans min somrums 50"KRP tycker jag buzzar lite mer..men absolut inget jag stör mig vid filmkollning.
Postad 10 February 2009 - 19:41
Postad 10 February 2009 - 21:46
Postad 10 February 2009 - 23:09
Postad 11 February 2009 - 13:25
Postad 11 February 2009 - 16:10
FrÄgan Àr om man ska byta teve helt
Jag har jagat teve i över 7 mÄn,sen nÀr man vÀl har bestÀmt sig sÄ buzzar den o alla Pio verkar ju göra det mer eller mindre,besvikelsen Àr total! Problemet Àr ju att jag Àlskar teven ÀndÄ o kan inte riktigt tÀnka mig nÄn annan... Hur fasen ska man göra
Jag mÄste fÄ frÄga, upplever du buzzandet som "jobbigt" eller Àr det bara för att du kanske tÀnker mycket pÄ det eftersom det uppmÀrksammats bla. hÀr pÄ forumet?
Har du haft möjlighet att lÄta nÄn annan lyssna pÄ TV:n och isÄfall, tycker den/dom att det ocksÄ upplevs som jobbigt att lyssna pÄ?
Jag Àr sjÀlv lite orolig för detta, köpte en 5090H igÄr och hoppas givetvis inte att man ska behöva byta TV pÄ grund av en sÄn hÀr sak.
Postad 11 February 2009 - 16:59
Det som lÄter pÄ alla Pioneer Ä alla Plasma skÀrmar Àr urladdningarna i Plasma cellerna. De gÄr inte att fÄ bort, alla lÄter.
Skillnaderna i StrömsparlÀgerna Àr hur mycket energi skÀrmen blir matat med. Mindre ström = mindre urladdningar.
Men att pÄstÄ att man har en helt tyst skÀrm det beror ju pÄ att vissa inte hör vissa svÀngningar HZ. Inte att skÀrmen inte ger ifrÄn nÄtt ljud.
Postad 11 February 2009 - 23:47
FrÄgan Àr om man ska byta teve helt
Jag har jagat teve i över 7 mÄn,sen nÀr man vÀl har bestÀmt sig sÄ buzzar den o alla Pio verkar ju göra det mer eller mindre,besvikelsen Àr total! Problemet Àr ju att jag Àlskar teven ÀndÄ o kan inte riktigt tÀnka mig nÄn annan... Hur fasen ska man göra
Ăr buzzandet nĂ„gonting som stör dig nĂ€r du sitter och kollar pĂ„ film tex? LĂ„ter pĂ„ dig som att du har suttit i ett knĂ€pptyst rum och lyssnat efter det, hört lite, och att du nu Ă€r besviken. Alla plasmor buzzar. Om det inte stör dig nĂ€r du sitter och kollar pĂ„ tv med normalt ljud sĂ„ tycker jag inte det finns anledning till att vara besviken.
Jag har ocksÄ lÀst att krp modellerna i överlag ska vara vÀrre med buzzing Àn dom vanliga 5090/H. Hur mycket sanning det finns i det vet jag inte.
Redigerat av belzebubb, 11 February 2009 - 23:55.
Postad 12 February 2009 - 00:18
Redigerat av The 4 Rings, 12 February 2009 - 14:20.
Postad 12 February 2009 - 22:27
Jag mÄste fÄ frÄga, upplever du buzzandet som "jobbigt" eller Àr det bara för att du kanske tÀnker mycket pÄ det eftersom det uppmÀrksammats bla. hÀr pÄ forumet?
Har du haft möjlighet att lÄta nÄn annan lyssna pÄ TV:n och isÄfall, tycker den/dom att det ocksÄ upplevs som jobbigt att lyssna pÄ?
Jag Àr sjÀlv lite orolig för detta, köpte en 5090H igÄr och hoppas givetvis inte att man ska behöva byta TV pÄ grund av en sÄn hÀr sak.
Har man den i DM1 sÄ Àr det störande iaf i början sÀrskilt som frekvensen Àndras allt efter skiftningar i bilden.
Nu har jag den i DM 2 och det buzzet Àr lugnare och hÄller samma frekvens.
Jag hade samma vÄnda som du, och Àr en petig jÀvel, men nu vill jag inte ha ngn annan TV sÄ tro mig nÀr jag sÀger att du snart sitter dÀr och vÀser: -My preciousssssssss...
Postad 13 February 2009 - 09:32
Redigerat av The 4 Rings, 13 February 2009 - 09:57.
Postad 13 February 2009 - 10:52
Har man den i DM1 sÄ Àr det störande iaf i början sÀrskilt som frekvensen Àndras allt efter skiftningar i bilden.
Nu har jag den i DM 2 och det buzzet Àr lugnare och hÄller samma frekvens.
Jag hade samma vÄnda som du, och Àr en petig jÀvel, men nu vill jag inte ha ngn annan TV sÄ tro mig nÀr jag sÀger att du snart sitter dÀr och vÀser: -My preciousssssssss...
LÄter bra, ska testa att köra bÄde i DM1 & DM2 för att jÀmföra nÀr jag fÄtt hem TV:n.
Ăven om den nu skulle buzza lite sĂ„ tror jag faktiskt att jag kan leva med det tack vare den fina bilden
Postad 13 February 2009 - 11:24
Postad 13 February 2009 - 20:58
Hahaha! Jo sĂ„ kĂ€nner jag med men ibland blir jag sĂ„ förbannad bara pĂ„ ljudet,men jag kan heller inte ha nĂ„n annan teve! Men upplever inte ni att bilden Ă€r ryckig? Ăr det verkligen 100Hz pĂ„ denna skĂ€rm? Jag har Krp500,kanske inte sagt det innan? Jag har iaf i EnergisparlĂ€ge av fast det lĂ„ter:/ Drivemode? Vart hittar man det?
I svenska menyn heter det AktiveringslÀge och detta hittar du i Alternativ. TÀnk pÄ att det finns tvÄ sidor dÀr sÄ blÀddra fram till AktiveringslÀge. GÄ sedan in pÄ StrömlÀge och stÀll pÄ AV sÄ sparar du pÄ skÀrmen.
Ryckig bild? Har inte mÀrkt ngt Ànnu, men ska kolla in lite nÀrmare.
Postad 14 February 2009 - 01:57
GÄ sedan in pÄ StrömlÀge och stÀll pÄ AV sÄ sparar du pÄ skÀrmen.
Va?
Postad 14 February 2009 - 14:13
Redigerat av The 4 Rings, 15 February 2009 - 01:09.
Postad 15 February 2009 - 14:49
Det Ă€r ju helt klart att dom Ă€r ojĂ€mna & det Ă€r vĂ€l det som Ă€r ngt av en skandal!Alltsa det hĂ€r driver mig till vansinne,fan att dom inte kan göra en tyst teve 2009? Es2 lĂ€get tycker jag ger sĂ€mre bild men inte polaren.... Ăr vĂ€ldigt splittrad just nu,byta teve ha kvar den ,men hur stor risk Ă€r det att man skulle fĂ„ en nĂ„gorlunda tyst om man skulle byta mot en annan Krp modell? Ăr buzzing nĂ„t som blir tystare med tiden?
Jag har nu provocerat min nya 5090H & det gÄr alltsÄ inte att höra nÄn buzzing. Hör sjÀlv lite dÄligt sÄ min sambo & dotter har lyssnat samt att jag sjÀlv dragit upp mina hörapparater till en nivÄ sÄ jag nÀstan kan höra en flugas steg men icke, det lÄter inget...
Postad 15 February 2009 - 15:42
Postad 15 February 2009 - 19:30
Postad 15 February 2009 - 21:25
Postad 15 February 2009 - 21:54
Har jag den i Dm2 sÄ Àr det tyst,jag har börjat vÀnja mig vid Dm Av.... Iaf tÀnker jag inte pÄ det lika mycket,visserligen har jag ganska hög volym o Àr det en bra film som man Àr inne i sÄ,annars j*vligt irriterande!!!
Har du gÄtt in pÄ Alternativ och Àndrat i AktiveringslÀge till 2?
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
2
* Officiell trÄd - Pioneer G9
3 bilder
17 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?