Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ?

331 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
LG 50PG7000 (TV) 1 8,8 (4) Inga priser
28 relaterade trådar
* Officiell tråd - Pioneer G9 (7510 inlägg) 4 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 15 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 15 år sedan
Officiell Tråd - Lg PG7000 (387 inlägg) 16 år sedan
Vilken 50" Plasma för 16000:- RÖSTA (23 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
Bästa 50 tummaren för 15 - 22 0000kr? (18 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 06 november 2008 - 23:19

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Blir lite mycket alla mot en här, du kan ignorera mina frågor om du vill, robotize. ;)

Postad 07 november 2008 - 23:58

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Fick idag ny information och LG 60PG700, alltså 60 tummaren är tydligen tillverkad av Panasonic! Kanske därför jag tycker den är så bra?
Jag vet att Pioneer G9 är bästa Plattv 2008 men man måste ta priset med i beaktande och då kommer det i en annan
situation. Enligt tester får LG runt 85% och Pioneer runt 100%, alltså borde det inte vara nästan dubbla priset?

Postad 08 november 2008 - 00:09

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Blir lite mycket alla mot en här, du kan ignorera mina frågor om du vill, robotize. :)

Mest Pioneer-anhängare som sitter på forum! Problemet är att Pioneer-anhängare tycket LG är skit!
Jag tycker alla tillverkare är bra om de har bra bild, funktioner och design!
Bilden vinner Pioneer knappt men Design och options vinner LG och andra märken!

Postad 08 november 2008 - 10:25

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Fick idag ny information och LG 60PG700, alltså 60 tummaren är tydligen tillverkad av Panasonic! Kanske därför jag tycker den är så bra?
Jag vet att Pioneer G9 är bästa Plattv 2008 men man måste ta priset med i beaktande och då kommer det i en annan
situation. Enligt tester får LG runt 85% och Pioneer runt 100%, alltså borde det inte vara nästan dubbla priset?

Nej, man måste inte ta priset i beaktning utan det är upp till var och en att bestämma vad man är villig att betala. I annat fall blir det helt och hållet subjektivt och godtyckligt (väldigt få har exakt samma ekonimiska förutsättningar och prioriteringar varför en jämförelse med pris saknar relevans i detta fall att bestämma vilken som är bäst, dvs låt oss säga att Pion kostade fem gånger mer än LGn och en köpare inte tycker att LGn är tillräckligt bra samt har ekonomi för det så skulle han/hon köpa Pion. Prisvärdheten för Pion har gått ner, men den är fortfarande bättre än LGn vad gäller prestanda).

Rent objektivt så är Pioneer G9 världen just nu bästa TV (oavsett teknik) och det är allt jag argumenterar. Vet man vad man ska titta efter så är det en tydlig skiljelinje (just nu) mellan Pioneer plasma TV och övriga tillverkares plasma TV och så har varit fallet sedan projekt Kuro började producera marknadsmässiga produkter. Ser man till elektronik och bildbehandling har det varit så i flera år nu.

% från tester är bara siffror tagna ur luften och betyder ingenting reelt, finns omöjligt något sätt att exakt kvantifiera en subjektiv skillnad, utan endast för mätvärden kan man i vissa lägen ange en procentuell skillnad och det är ganska ointressant egentligen (procentuell jämförelse menar jag, mätvärden kan vara mycket intressant och förklara vissa delar, men det finns inga mätvärden som anger helheten).

Postad 08 november 2008 - 10:40

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Mest Pioneer-anhängare som sitter på forum! Problemet är att Pioneer-anhängare tycket LG är skit!

Jag tycker att det är synd att man ska sätta etiketter på andra bara för att man tycker olika. Vidare så kan man argumentera att om man är intresserad av detta område så är man per definition en Pioneer-anhängare, då de framför alla andra tillverkare har fokuserat på så lite kompromisser som möjligt och utan Pioneer som lett utveckligen de senaste åren skulle platt-TV inte vara i närheten av så bra som de nu börjar bli (vilkas patent tror du Koreanska och övriga tillverkare tittar närmast på?).

Betänk också att Pioneer gjort detta trots att de relativt sätt är en mycket liten aktör på marknaden. Det förtjänar de en eloge för och inte att spottas på, på forum pga att de naturligtvis måste vara dyrare än andra. De skulle kunna ta marknadsandelar genom att sälja no-name skräp-TV eller under ett annant namn till lågpris, men det är inte deras style utan så lite kompromisser som möjligt är deras style och därför är jag Pioneer-anhängare. Dock har jag inget alians eller anknytning till Pioneer så om det kommer en bättre TV imorgon så kommer jag att köpa den vid mitt nästa inköpstillfälle.

Sen att vissa tycker att andra tillverkare är skit eller vice versa att Pioneer är skit för att de är dyrare, det är bara att ignorera för det kommer allra oftast från en bas av okunskap.

Jag tycker alla tillverkare är bra om de har bra bild, funktioner och design!
Bilden vinner Pioneer knappt men Design och options vinner LG och andra märken!

Absolut, det finns delar där andra tillverkare är bättre och t o m mycket bättre än Pioneer, men sett till helheten så är Pioneer bäst (just nu) och inte med den lilla marginal som du vill ge sken av. Skillnaden är mycket tydlig om man vet vad man tittar på och rimligtvis torde bildkvalité vara allra viktigast när det kommer till en TV som bildvisare och hembioalternativ.

Postad 08 november 2008 - 11:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Man måste ju hårdgranska vad som ligger bakom just 85% och 100%. Det är ju bara grova siffror. Testerna brukar vara rätt konstiga också - de brukar handla jättemycket om fjärrkontrollen och foten och menyerna i stället för att ha stenhårt fokus på bildkvaliteten.

Sen måste var och än titta i plånboken och pritoritera. Hur mycket får en tv kosta?

Och när man sen börjar titta på olika produkter så är ju prisvärde olika för var och en. Tänk om nån tycker att LG inte levererar en bra bild, medan han tycker att Pioneer levererar en perfekt bild. Då är ju 15 000 (eller vad LG:n nu kostar) på tok för mycket - den uppfyller ju inte kraven. Och då blir det plötsligt inte lika konstigt att Pioneeren kostar dubbelt så mycket (om den nu gör det).

Och jag håller med Wolfy fullständigt - Pioneer satsar miljoners miljoner på utveckling. Det som sitter i Pioneer-apparaterna nu sitter i de andra apparaterna inom några år (i olika varianter). Pioneer lyfter hela startfältet. Tyvärr gör de ingen vinst på det - ska man göra vinst ska man sälja 40-tummare för 7 000 spänn.

Postad 08 november 2008 - 12:03

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är synd att man ska sätta etiketter på andra bara för att man tycker olika. Vidare så kan man argumentera att om man är intresserad av detta område så är man per definition en Pioneer-anhängare, då de framför alla andra tillverkare har fokuserat på så lite kompromisser som möjligt och utan Pioneer som lett utveckligen de senaste åren skulle platt-TV inte vara i närheten av så bra som de nu börjar bli (vilkas patent tror du Koreanska och övriga tillverkare tittar närmast på?).

Betänk också att Pioneer gjort detta trots att de relativt sätt är en mycket liten aktör på marknaden. Det förtjänar de en eloge för och inte att spottas på, på forum pga att de naturligtvis måste vara dyrare än andra. De skulle kunna ta marknadsandelar genom att sälja no-name skräp-TV eller under ett annant namn till lågpris, men det är inte deras style utan så lite kompromisser som möjligt är deras style och därför är jag Pioneer-anhängare. Dock har jag inget alians eller anknytning till Pioneer så om det kommer en bättre TV imorgon så kommer jag att köpa den vid mitt nästa inköpstillfälle.

Sen att vissa tycker att andra tillverkare är skit eller vice versa att Pioneer är skit för att de är dyrare, det är bara att ignorera för det kommer allra oftast från en bas av okunskap.

Absolut, det finns delar där andra tillverkare är bättre och t o m mycket bättre än Pioneer, men sett till helheten så är Pioneer bäst (just nu) och inte med den lilla marginal som du vill ge sken av. Skillnaden är mycket tydlig om man vet vad man tittar på och rimligtvis torde bildkvalité vara allra viktigast när det kommer till en TV som bildvisare och hembioalternativ.

Bra svar! Du argumenterar seriöst nu! Har bra värderingar i dina uttalanden.
Jag vänder heller ingen kappa efter vind då jag oavsett argumentation tycker inte det är
stora skillnader totalt sett mellan premiumsegmentet inom plasma! Inga STORA skillnader. Alla är grymma idag!
Jämnare kommer det att bli, var så säker!
För de riktigt inbitna fantasterna är det säkert en självklarhet att Pioneer vinner!
Till andra på forumet: Det finns ibland ironi i mina uttalanden som tydligen inte går fram!
Typ LG är bäst! Många som tänder på den kommentaren.

Postad 09 november 2008 - 13:39

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Nej det skulle kosta över 3000kr + mellanskillnaden till en bättre TV för att byta (plus risken att skiten skadas vid frakten), så jag får stå ut med denna dynga, får ha den som sovrums-tv eller nått sedan när jag byter ut den. Jag var i desperat behov av en 50" tv p.g.a en flytt där jag var tvungen att ha tv-soffan 4 meter ifrån TV'n där något mindre än 50" skulle vara alldeles för lite. Så jag får stå ut med den här skiten ett tag till, en död pixel har jag hittat på den åxå, alldeles lysande!
Det jag stör mej på mest är att jag läste i forum om denna tv där den prisades gällande svärta och allt va det var, jämfördes med pioneer osv.
Vore ju jävligt tråkigt om fler blev LURADE att köpa denna skit-tv genom att läsa tomte-inlägg på forum som detta.
Det finns ju tyvärr ingen möjlighet att som köpare testa dessa TV's live på någon affär eftersom belysning och inställningar är åt ****.
Så man får ju fösöka förlita sej på tester och omdömen.

Nu hoppas jag att mitt omdöme av tv'n får vara kvar. Men det lär ju knappast hända, någon moderator kommer ta bort det.

Vad var det som skulle kosta 3000kr i samband med bytet?Kan du inte lägga upp en bild som visar den dåliga svärtan(inte en närbild som ser ut att vara tagen på en stormarknad i hysteriskt ljus)!?
Jag står i begrepp att beställa en LG,men man blir ju lite villrådig när man läser alla sakliga inlägg på den här tråden!!

Postad 09 november 2008 - 13:41

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Var menar du att man kan få en LX5090 för 26.000?

Här får du göra den:

http://www.fyndborse...w.aspx?Key=6735

Postad 09 november 2008 - 15:35

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Jag kan inte låte bli att kommentera Scopes s k bilder!? Jag håller med andra här, Scope har tidigare blivit raderad från LG forum av admin och jag påstår samma sak, det är bara skitsnack som han ägnar sej åt och det tragiska e att du och någon till ens kan tro att det e sant? Frågan är ju vad ni tänker med? Fattar du inte robotize att dom lika gärna är hämtad från månen, för någon LG 7000 har inte scope, hans veckopeng räcker knappast till det.

Jag har själv LG 7000 och valde den efter jag funderat länge på Panasonics Z80 och Z800. Jag tycker att svärtan och framförallt bilden e ett snäpp bättre på LG 7000.

Sluta skriv en massa oseriösa inlägg bara för att ni hatar LG, folk som försöker vara seriösa kan ju bli lurad av era skitinlägg som bara har ett syfte, att röra om och reta upp seriösa läsare här. Skärpning och till admin, spärra Scopes IP från detta forum så slipper vi sånt skit!

Bra inlägg! Håller med dig till 100% Det är ju närmast löjeväckande av Scope! Tror i och för sig att Scope är ute efter att skapa en oseriös debatt helt enkelt!

Postad 09 november 2008 - 17:56

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ja man kan ju skratta, absolut, märkligt också att det har blivit en massa "nya" medlemmar sista veckorna och alla skriver ni skit om LG.. märkligt? Du refererar till Avforums som e mycket bra forum och där får teven "Qualified recommenadation"! och i hdtvtest får LG-50PG7000 näst högsta betyg man kan få, nämligen Above Average, är det alltså en skitteve du vill påskina om nu? Läs testet och be någon översätta texten för du verkar inte fatta mycket av innehållet. Teven får som helhet och prisklass mycket högt betyg.

Det verkar du har blandat ihop men ok vi utgår från att hdtvtest Qualified recommenadation"! Deras näst högsta betyg är Highly R. och du kan se vilka har fått Best HDTVs längst ner till höger:
http://www.hdtvtest.co.uk/
Nu pratar vi om svärta och så skriver Avforums.com om det:

You may be wondering why black is so important. Well the deeper the black level the more accurate your image is. You get more depth, more accurate colours and richer picture quality. The contrast ratio of this screen suffers due to its black level not reaching the best on the market. However in every other area of performance this Plasma screen does compete with the rest of the market, and this is probably why I feel a little frustrated with its blacks.

Postad 09 november 2008 - 18:00

Spalding
  • Spalding
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vi pratar väl om teven LG50PG7000, och om att teven är en mycket bra teve. och då räknas hela bildkvaliten in. Ingen, inte ens Pioneers nya teveserie är 100% ig i svärtan men man är ändå bäst på marknaden. Så kritik mot svärta vs plasma kommer vi att få leva med även framöver då den kan bli bättre, på alla teven.

Men svärtan på LG-50PG7000 är mycket bra ävwn om du jämför mot alla andra teven, även med den bästa, dvs Pioneer som naturligtvis är ett snäpp vassare än alla konkurrenter. För INGEN teve är ännu perfekt på marknaden, tyvärr.

Redigerat av Spalding, 09 november 2008 - 18:17.

Postad 09 november 2008 - 18:22

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Hur som helst så är det en bra tv när alla parametrar är inräknade och alla tester jag läst har snarare ett positivt än negativt resultat.Svärtan är dålig i jämförelse med pio G9 men det innebär ju inte att den är kass på att visa bild ändå eller att svärtan är dålig. Jämför man med tv apparater släppta de senaste 2 år en så lär denna LG ligga ganska bra till i kontrast värdet.

Jag tycker också det är lite komiskt att det kommit till lite nick som bara har intresse för enbart 1 tråd och kör en ganska "provocerande" stil från början....

Postad 09 november 2008 - 19:32

Unregistered951e827d
  • Unregistered951e827d
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

...

You may be wondering why black is so important. Well the deeper the black level the more accurate your image is. You get more depth, more accurate colours and richer picture quality. The contrast ratio of this screen suffers due to its black level not reaching the best on the market. However in every other area of performance this Plasma screen does compete with the rest of the market, and this is probably why I feel a little frustrated with its blacks.

Uhm, varför skulle de övriga färgerna bli mer rätt bara för att "färgen" svart är riktigt svart?
Klart att svärta är viktigt om man kollar mycket filmer, men det känns som en del fokuserar lite väl mkt på det...

Har du någon koll på de olika paneltyperna som sitter i datorskärmar? Isåfall kanske du vet att den paneltyp som anses som den bästa och återfinns i de dyraste skärmarna också är den som har sämst svärta. De flesta grafiker anser uppenbarligen inte att svärtan är det viktigaste när man jobbar med bilder.
Sitter själv med skärm som är hårdvarukalibrerad (alltför ovanligt att den möjligheten finns tyvärr <_< ), och den är jäkligt bra överlag men svärtan, mjaa, mjää, den lämnar en del att önska. Men ska man ha bättre svärta på en datorskärm får man istället nöja sig med sämre betraktningsvinklar. Det ska bli kul när OLED kommer, då får man vad jag förstått både perfekta betraktningsvinklar och perfekt svärta. :) :D CRT-klass helt enkelt!

Postad 09 november 2008 - 19:37

Unregistered951e827d
  • Unregistered951e827d
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Faktum kvarstår trots din skitbild från internet (för inte är det väl du som har sån kass kamera?) att du inte har någon erfarenhet av denna teve. Snacka en massa skit är du duktig på men kom igen nu och var lite seriös. OM någon skulle fått en teve som hade alla dina fel så hade om utan tvekan fått en ny, dessutom har LG 100% pixelgarnati. Alla vi som köpt denna teve (min 3:e plasma) har alltså så kass syn och uppfattnign enl. dig att vi inte vet vad som är bra lr inte? Även dom som testat teven är naturligtvis helt ###### okunniga då: http://homepoint.se/...c...4&Itemid=69

Spoke? har en ny SE-mobil som han fotat med. :)

Bildorientering: 1
Datum och tid filen senast ändrades: 2008:11:09 15:24:24
Bilden tagen med utrustning tillverkad av: Sony Ericsson
Bilden tagen med modell: W890i
Använt program: Adobe Photoshop CS Windows
Exponeringstid: 0.125
F-värde: 2.8
ISO-värde: 250
Grundnivå vid exponering: 0
Ljusmätningsmetod: 2
Ljuskälla: 0
Blixt: 32
Brännpunkt för lins: 3.6
Personlig återgivning: 0
Exponeringsläge: 0
Vitbalans: 0
Digital zoomnivå: 1
Typ av fångad scen: 0

Mmm, nu blev ni allt avundsjuka på all info som man kan få fram direkt i webbläsaren utan att ens behöva spara bilden! Beröm till Opera.

Postad 09 november 2008 - 20:06

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Nej det skulle kosta över 3000kr + mellanskillnaden till en bättre TV för att byta (plus risken att skiten skadas vid frakten), så jag får stå ut med denna dynga, får ha den som sovrums-tv eller nått sedan när jag byter ut den. Jag var i desperat behov av en 50" tv p.g.a en flytt där jag var tvungen att ha tv-soffan 4 meter ifrån TV'n där något mindre än 50" skulle vara alldeles för lite. Så jag får stå ut med den här skiten ett tag till, en död pixel har jag hittat på den åxå, alldeles lysande!
Det jag stör mej på mest är att jag läste i forum om denna tv där den prisades gällande svärta och allt va det var, jämfördes med pioneer osv.
Vore ju jävligt tråkigt om fler blev LURADE att köpa denna skit-tv genom att läsa tomte-inlägg på forum som detta.
Det finns ju tyvärr ingen möjlighet att som köpare testa dessa TV's live på någon affär eftersom belysning och inställningar är åt ****.
Så man får ju fösöka förlita sej på tester och omdömen.

Nu hoppas jag att mitt omdöme av tv'n får vara kvar. Men det lär ju knappast hända, någon moderator kommer ta bort det.

Får man fråga varför du inte tar en bild på tv i din hemmiljö ???

Postad 09 november 2008 - 21:45

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Gå bak en sida så ser du det inlägget. Enligt bildinformationen som jag postade ovan så togs kortet typ 5 min innan han postade sitt inlägg, så jo, tvn finns nog i hans ägo.
Men lite underligt att han inte försökt få ett nytt ex om den nu är så kass. Jaja, vad vet jag, har bara läst de första sidorna och sen lite på slutet.

Har inte läst allt jag heller bara första sidan och nu här på sista . Jo man tycker ju att han skulle lämnat in den det skulle jag gjort samma dag som man fick den ..För fel det kan alla tv märken ha från början bytte min jvc någon vecka efter jag köpt den ,.

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 09 november 2008 - 21:46.

Postad 09 november 2008 - 23:31

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Nu är ju inte dålig svärta ett tillverkningsfel. Däremot skulle "Scope" kunna få tv:n utbytt pga den döda pixeln eftersom LG tillämpar 100 % pixelgaranti på deras tv. Det hjälper dock inte om han/hon tycker att tv:n inte uppfyller kraven bildmässigt, men det skulle ju definitivt underlätta en eventuell försäljning!

/mvh andrus

Postad 09 november 2008 - 23:40

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
He shops at the GAP! Need I say more? :D WONDERFUL LINE!

Postad 10 november 2008 - 10:30

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Alternativt kanske du skall ta och läsa på lite hur världen funkar, eller behöver man verkligen förklara för dig att det inte finns något linjärt samband mellan pris och "prestanda".

Låt mig ta ett väldigt lätt exempel :

Top Gear testar bilar runt en bana med samma förutsättningar d.v.s. samma förare, försök till samma väderleksförhållande etc. Låt oss kolla lite på den listan.

Ferrari Enzo 1 min 19 sek

Saab 9-5 Aero 1min 37 sek

Med Ferrarin får du ca 20% mer prestanda men den kostar nästan 20ggr mer, hur förklarar du det??

Det är alltså samma test under samma förutsättningar och 20% mer prestanda men 20ggr högre pris??

Sist jag kollade så var det Saab som hade ekonomiska problem, hur kommer det sig när dom är så fantastiskt prisvärda jämfört med Ferrari, man får ju trots allt 80% av Ferrarins prestanda till 1/20 del av priset :D

Allt detta enligt ditt fantastiska sätt att resonera.

Såja tat lite lugnt nu! Inte hetsa upp sig! Så här ligger det till: LG:n är ju egentligen Ferrarin i detta avseende:
1: Mycket snyggare design! Ser bättre ut i ett stilrent hem.
2: Bluetooth
3: Osynliga Högtalare
4: Stativ
5: Snyggare och smartare menysystem
6: Bättre scaler
7: Mycket bättre pris!

Postad 10 november 2008 - 12:45

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Uhm, varför skulle de övriga färgerna bli mer rätt bara för att "färgen" svart är riktigt svart?
Klart att svärta är viktigt om man kollar mycket filmer, men det känns som en del fokuserar lite väl mkt på det...

I en bildskärm utgår alla färger från svart (additiv färgblandning). Grundfärgerna (röd-grön-blå) adderas sedan till detta svarta. Så jo, svartnivån spelar stor roll för hur övriga färger visas.

Och bra svärta hjälper inte bara till att få rätt färger, utan ger även ett bättre djup i bilden.

Postad 10 november 2008 - 13:44

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Såja tat lite lugnt nu! Inte hetsa upp sig! Så här ligger det till: LG:n är ju egentligen Ferrarin i detta avseende:

1: Snygg design? Knappast. Påminner om Samsungs plasmor bara det att böjen är inåt istället för utåt. En TV ska likna en tavla för att passa i ett hem med KLASS
2: Vad saka du med bluetooth till?
3: Är många TV's som har det.
4: Stativ kan du ju köpa till Pioneer också, men vem vill ha tv'n stående? TV'n ska sitta på väggen!
5: Har inte sett LG's menysystem men är väl inte särskild intressant har bara varit in en gång i menysystemet på min 5090.
6: Så med det menar du att dvd ser bättre ut på LG'n? :D
7: Bättre pris för vem? Tycker inte LG'n är värd i närheten av 15000kr. Pris är inte lika viktigt som prestanda.

Postad 10 november 2008 - 14:51

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Ja robotize LGn är Ferrarin i TV världen :)

Roligt att du inte hade något bättre svar, men så är det när man inte har någon substans i det man skriver.

Du använde Pioneers ekonomiska situation som argument för att dom inte var prisvärda, sedan pusslade du ihop ett linjärt samband mellan pris och prestanda.

Jag visade med ett mycket enkelt exempel att Saab som säljer den 20ggr billigare bilen som enligt det testet har 80% av Ferrarins prestanda och ändå har Saab ekonomiska problem.

Enligt ditt fantastiska vis att resonera så borde Saab vara enormt framgångsrikt för vem köper en Ferrari när man kan få 80% av prestandan från en Saab 9-5 Aero.

Jag gillar även hur du fyller ut din lista med osynliga högtalare, Bluetooth och stativ, tragiskt när man skall behöva lista dom egenskaperna för att stärka sitt case.

Hittade inte "bättre bild" på din lista, det är väl ändå det TV används till?

Ps. Jag tycker LGn är en fin TV och presterar bra för sin peng, det är bara tråkigt när f-anboys börjar härja i trådarna.

Redigerat av ZoomAir, 10 november 2008 - 14:55.

Postad 10 november 2008 - 15:02

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ja robotize LGn är Ferrarin i TV världen :)

Roligt att du inte hade något bättre svar, men så är det när man inte har någon substans i det man skriver.

Du använde Pioneers ekonomiska situation som argument för att dom inte var prisvärda, sedan pusslade du ihop ett linjärt samband mellan pris och prestanda.

Jag visade med ett mycket enkelt exempel att Saab som säljer den 20ggr billigare bilen som enligt det testet har 80% av Ferrarins prestanda och ändå har Saab ekonomiska problem.

Enligt ditt fantastiska vis att resonera så borde Saab vara enormt framgångsrikt för vem köper en Ferrari när man kan få 80% av prestandan från en Saab 9-5 Aero.

Jag gillar även hur du fyller ut din lista med osynliga högtalare, Bluetooth och stativ, tragiskt när man skall behöva lista dom egenskaperna för att stärka sitt case.

Hittade inte "bättre bild" på din lista, det är väl ändå det TV används till?

Ps. Jag tycker LGn är en fin TV och presterar bra för sin peng, det är bara tråkigt när f-anboys börjar härja i trådarna.

Bättre scaler brukar innebära något?

Postad 10 november 2008 - 15:10

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ps. Jag tycker LGn är en fin TV och presterar bra för sin peng,

Det här var bra skrivet! Jag tycker Pioneer är en värdig referenstv vad gäller svärta! Jag vet att den är grym och har också skrivit det flera gånger, men folk skall alltid vrida det till att pg7000 ÄR SKIT! Jag säger bara att jag inte såg någon direkt skillnad mellan 60 tummarna, tyvärr!
Dock är Pioneer inte referens vad gäller mina listade punkter.

Redigerat av robotize, 10 november 2008 - 15:11.

Postad 10 november 2008 - 15:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

...och på vilket sätt hade den bättre scaler?

Postad 10 november 2008 - 15:13

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Enligt HDTVtest så har LGn "Above Average" och Pion "Very Good".

Är inte "Very Good" bättre än "Above Average"?

Vart har du fakta om att LGn har såpass mycket bättre scaling att det är klart märkbart i bilden jämfört med Pion?

Redigerat av ZoomAir, 10 november 2008 - 15:15.

Postad 10 november 2008 - 16:42

Spalding
  • Spalding
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det är mycket focus på mätresultat. Frågan är väl hur var och en upplever bilden? Jag (och fler med mig) upplever bilden på LG7000 som grymt bra.

Att teven dessutom är skitsnygg och bra menyer med många inställningmöjligheter gör ju den inte sämre. Om alla skulle uppleva saker exakt lika skulle alla köpa ett tevemärke och alla skulle (som har råd..) åka Mercedes. Nu finns det faktiskt folk som har råd men ändå väljer andra märken så smaken e helt inviduell, trots alla sk experttester! För min del var det INTE priset som var direkt avgörande utan jag tyckte helt enkelt bilden, designen var kanon.

Märkligt att LG´s nya teve väcker sånt intresse hos vissa (framförallt hos "nya" användare) att man helt oseriöst säger att det är bara skit, skärpning, respektera andras åsikter lr gör ni lika på andra forum när det gäller val av recivrar etc. med?

Postad 10 november 2008 - 17:29

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Skärp dig, scope och du är inte ett skit seriösa, det enda ni (för det är väl inte samma person?) gör är att hacka på hur j-vla dålig den här teven är, och enligt scope är den den sämsta plasman som släppts på marknaden. För jag har aldrig läst en sådan kapning om någon annan modell på detta forum! Sen är de ju skitmärkligt att han och Du blir "nya" medlemmar för några dagar sen och det enda forumtråden ni skriver på och kapar styggt är på den här.. Jag påstår fortfarande att scope aldrig ägt den här teven tills någon kan motbevisa detta. Bilderna han släppt var ju bullshit, det var skpaplig skäpa på det s k pixelfelet men när han ska visa en bild på teven så är den lika grynig och suddig som den vore tagen ute på en potatisåker i full snöstorm..

Så hur ska ni då förvänta er respekt?

Jag skiter i denna tråd nu så får ni hacka på LG och den här teven för er själva nu om det känns så jä*la kul.

Så svara man om man inte vill respekterar andras åsikter men samt förväntar andra skall respektera om hans åsikter.

Postad 11 november 2008 - 09:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på mina fakta?

Du skämtar?
3 personer har frågat dig vad du fick skalnings-biten ifrån och du har inte kunnat lämna nått vettigt svar än.
Fram tills dess är det du säger BS, precis som mikee säger.

Listan faller ju rätt platt då Zoomairs Saab vs Ferrari-jämförelse utgick från prestanda och du lyckades inte få med en enda prestandapunkt i listan (som på nått sätt skulle vara nån form av svar på det Zoomair sa). Undra vem det är som ska ta det lugnt egentligen...

Postad 11 november 2008 - 10:15

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Nu är vi där igen! Nu är det som vanligt pajkastning utan något konstruktivt!
Vi säger så här: Ni talar om för mig vad jag skall skriva framöver!
Så Ni blir nöjda!

Ni har problem med att Ni har den bästa TV:n på marknaden, bildmässigt, men att jag tycker att skillnaden är liten?
Varför får jag inte tycka att PG7000 levererar nästan lika bra bild på HD-signal men på vanlig tv-sändning snäppet bättre? Detta tycker ju även proffsen i tester! Dessutom vet Ni också att LG:n är snyggare och fräckare!
Nytänk helt enkelt! CES 2008 Bästa nya produkt!
Vänta tills nästa generation efter nyår, då blir det andra bullar!

Det spelar inte så stor roll hur snygg är tv:n, när den levererar en grå svärta då är det kört.

Postad 11 november 2008 - 10:20

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0

Nu är vi där igen! Nu är det som vanligt pajkastning utan något konstruktivt!
Vi säger så här: Ni talar om för mig vad jag skall skriva framöver!
Så Ni blir nöjda!

Ni har problem med att Ni har den bästa TV:n på marknaden, bildmässigt, men att jag tycker att skillnaden är liten?
Varför får jag inte tycka att PG7000 levererar nästan lika bra bild på HD-signal men på vanlig tv-sändning snäppet bättre? Detta tycker ju även proffsen i tester! Dessutom vet Ni också att LG:n är snyggare och fräckare!
Nytänk helt enkelt! CES 2008 Bästa nya produkt!
Vänta tills nästa generation efter nyår, då blir det andra bullar!

Ok! Jag köper det!

Men VISA nu var proffsen týcker att PG7000 har en bättre scaler och visar en bättre bild på SD tv än Pioneer G9.

Jag tycker iofs att Pio är ljusår snyggare än PG7000 och fräckare..så smaken är ju som baken..Delad.

Mvh Mikee

Postad 11 november 2008 - 10:57

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Som en ingenjör sa till mig en gång, ”det är inga problem att bygga den bästa tvn om man inte bryr sig om vad det kommer att stå på prislappen, det är betydligt svårare att bygga den mest prisvärda tvn!”

Postad 11 november 2008 - 11:08

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Som en ingenjör sa till mig en gång, ”det är inga problem att bygga den bästa tvn om man inte bryr sig om vad det kommer att stå på prislappen, det är betydligt svårare att bygga den mest prisvärda tvn!”

Om vi nu för en sekund låtsas att citatet stämmer och att du inte hittat på det själv så har ju ändå PG7000 problem då Samsung A766 plasma har mycket bättre svärta, bättre färger samt bättre bildbehandling och dessutom ligger i samma prisklass som PG7000.

Redigerat av PerssonsPack, 11 november 2008 - 11:08.

Postad 11 november 2008 - 11:10

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag tycker Pio G9 är mer prisvärd än denna tv. Kom och bevisa att jag har fel.

Om vi nu för en sekund låtsas att citatet stämmer och att du inte hittat på det själv så har ju ändå PG7000 problem då Samsung A766 plasma har mycket bättre svärta, bättre färger samt bättre bildbehandling och dessutom ligger i samma prisklass som PG7000.

Det är det därför om man vill satsa ca 17000:- på en tv skall man titta närmare på Samsung anser jag, eller G8 om det går att hitta den.

Redigerat av Becomesoe, 11 november 2008 - 11:11.

Postad 11 november 2008 - 11:52

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Skall åka och kolla på Samsungen framöver! Den verkar mycket lovande!

Postad 11 november 2008 - 12:26

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Jag förstår ingenjörens poäng rent generellt.

Men när det gäller platt-tv:s så är det inte många som lägger ner så mycket tid och pengar på teknikutveckling som Pioneer gör. De är ju också kända för att vara kompromisslösa när det gäller kvalitet och prestanda: Genvägar är totalförbjudet.

Så jag är inte säker på att Anderson, Mark med flera märken, ja även ett gäng mid-range-märken också, skulle klara av att göra Pio-kvalitet om de så fick 1000 miljarder att bygga tv för. De saknar kunskap helt enkelt. Och man kan inte ta ett jättehopp framåt i utveckling bara genom att slanta upp pengar. Man måste ha kulturen, företagsfilosofin, ambitionerna som grund.

Postad 11 november 2008 - 12:32

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10 303 inlägg
  • 0

Jag förstår ingenjörens poäng rent generellt.

Men när det gäller platt-tv:s så är det inte många som lägger ner så mycket tid och pengar på teknikutveckling som Pioneer gör. De är ju också kända för att vara kompromisslösa när det gäller kvalitet och prestanda: Genvägar är totalförbjudet.

Så jag är inte säker på att Anderson, Mark med flera märken, ja även ett gäng mid-range-märken också, skulle klara av att göra Pio-kvalitet om de så fick 1000 miljarder att bygga tv för. De saknar kunskap helt enkelt. Och man kan inte ta ett jättehopp framåt i utveckling bara genom att slanta upp pengar. Man måste ha kulturen, företagsfilosofin, ambitionerna som grund.

Bra inlägg Sir......
/Ace34

Postad 11 november 2008 - 13:23

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Kontentan av tråden är väl rätt så solklar (även om det råder delade meningar om vissa saker).

Om du har 30 loppor:
Vill du ha creme de la creme nu och känna dig säger på att du har den bästa platt-tvn för film/tv (datoranvändning drar många fördelar från en LCD så känns fel att blanda in Plasma här)
Köp 1 st LX5090 för ca 30 loppor

Vill du ha mkt bild för pengarna (its in the eye of the beholder, men man får iaf många tum/kr) och ändå vill bränna 30 loppor.
Köp 2 st LG (en till toan o en till sovrummet) nu för 15 loppor styck. (eller köp en 60+"are inom budget).
OBS! Fortsätt tro att LGn är vassast, men vad du än gör gå inte in i en bra hemmabio-butik och kolla på en Pio G9, risken är att du kommer känna att din darling därhemma inte är lika het längre och du riskerar att gå och vara otrogen med din "nya älskarinna" med G9-trosa mer och mer för att slutligen byta ut "gamla frugan" mot densamme :)

När Pios G10 kommer (startk "gissningsvis" nästa referens-tv), köp en sådan för (ren gissning) 30 loppor (kanske mindre om de får en bra start på pannas planta för glassubstrat) och sätt i vardagsrummet som "main attraction" :-)

Har du 15 loppor
Köp LGn (eller vänta tills pion börjar dyka upp på blocket)

Boogie - lika bra att vänta på G10 för nu är det mindre än 6 mån kvar till nästa gen om de följer tidigare takt - man
:)

Redigerat av bigbadboogie, 11 november 2008 - 13:33.

Postad 11 november 2008 - 14:53

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Uppskalning
Det här är utan tvekan en mycket bra tv och de förtjänster vi vill lyfta fram i första hand är uppskalningen av lågupplöst material och återgivningen av svart (som påverkar alla aspekter av bildkvaliteten)...

Så, du drar slutsatsen att PG7000 är bättre på att skala upp bilden än LX5090 från en recension av Prylportalen om PG6000 som du inte länkar till och sen antar du att PG7000 är mycket bättre än PG6000.

Vad det ena har med det andra att göra är frågan?

Vilken ingenjör var det som sa det till dig? Ser ut att vara i stort sett ord för ord vad Joakim från LG har skrivit tidigare i sin blogg om jag inte minns fel. Samma Joakim som informerade om att LG minsann skulle slå Pioneer på fingrarna och erbjuda absolut svart med deras PG7000, tydligen gick prisvärdhet framför kvalité när det kom till kritan. Hmmm, pålitliga källor du använder dig av... och varför länkar du inte till de som skrivit texten istället för att låtsas som att det är du som skrivit texten?

Postad 11 november 2008 - 15:01

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Framöver kan LG anställa alla duktiga tekniker från Pioneer när de går i konken!
Det var väl så LG tänkte när det gäller absolut svärta, den snor de väl av Pioneer nästa år?

Jösses, ja det är väldigt troligt att om så skulle ske (du är medveten om att Pioneer PDP-division inte är likvärdigt med Pioneer, skulle inte tro att konken strå för dörren för Pioneer) att de Japanska teknikerna kommer att överge sitt land till fördel för deras Koreanska konkurrekter som framförallt är framgångsrika i att stjäla patent från Japan då de själva inte besitter kunskapen att utveckla något själv. Mer troligt att den kunskapskällan försvinner in i Panasonic och övriga Japanska företag om nu Pioneers PDP-division inte orkar med att rida ut den ekonomiska krisen... Som jag skrivit till dig förut, läs på innan du uttalar dig. Om du nu inte bara är förtjust i att trolla efter uppmärksamhet med dina inlägg?

Postad 11 november 2008 - 15:05

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Tycker det ser svart ut?
Bifogad fil  CIMG6326.jpg   533,31K   0 Antal nerladdningar

Postad 11 november 2008 - 15:23

karlceasar
  • karlceasar
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Det här var en het tråd :)

LG, Sammy, Panna och resten..... Man får det man betalar för. I regel så är det att de har bra egenskaper på något specifikt område men fixar något annat helt åt skogen - ex bra hantering av HDMI fullhd men fixar inte SD etc...
Har absolut inget emot någon av märkena - som tv åt de som inte är så intresserade av elektronik, de som vill att det ska funka och titta på tv, ekonomi etc - så har ofta någon av dessa märkena något bra att erbjuda. Dock själva bildkvaliteten ska man inte förvänta sig så mycket av om man är kräsen.

För att spä på ännu mer...

Pio G9 är bäst - sjukt bra scaler och hantering av insignaler som interlaced SD och grym svärta tillsammans färgdjup som bara jag har sett hos Pio..
Visst den är dyrare än andra - men kvalitet brukar kosta , eller hur? Sedan är den inte så mycket dyrare än ex panna 50PZ800..

Pio G8 är snäppet under G9 med marginellt sämre hantering av bildbrus, lite sämre svärta men har sedan allt annat som G9.Fastän det är "bara" en hd-ready panel så kickar den skiten ur allt annat på marknaden inkl full-hd paneler om man stirrar sig blint på sånt.
Dock så upplever jag finishen lite, lite högre på G8 - då den har grymt hög kvalitet.

Visst jag är pio-fantast och jag har en G9 - varför? Jag köpte den för att jag tyckte den VAR VÄRD PENGARNA och bäst i mitt tycke, mitt val. Hade LG gett mig prestanda som inte hade lämnat något övrigt att önska - då skulle jag köpt den. Sen har jag kört HTPC på bägge panelerna och det har funkat hur bra som helst.

Min bäste vän skulle fixa ny tv för en slant som motsvarade pris som PG7000 men köpte min förra tv - en G8, utan att blinka.
Varför skulle han köpa en sämre tv för dom pengarna?

Notera att jag inte är en LG-fiende - sitter framför en sådan bildskärm på jobbet och hemmet och har en LG-S1 laptop.

Postad 11 november 2008 - 16:08

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Tycker det ser svart ut?

Det är det bästa svärta som jag har sett i hela mitt liv :)

Postad 11 november 2008 - 16:10

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Tycker det ser svart ut?

Omöjligt att avgöra sånt på bild. Har sett många bilder på TV apparater där svärtan sett bra ut sen i verkligheten är det en annan femma. Kameror är ofta missanvisande. Tål även att påpekas av jag ibland stör mig av att svärtan på G9 inte är helt 100. Kommer byta till G10 nästa år.

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 11 november 2008 - 16:11.

Postad 11 november 2008 - 23:27

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

1: ;) Har skrivit det förut men är tydligen tvungen till att skriva det igen! Hur kan du dra den generella slutsatsen att LGn är snyggare!? Jag med många andra tycker att Pioneer är mycket elegantare! Att du har den personliga åsikten betyder inte att det kan räknas som en fördel till tv:n, uppenbarligen finns det många som tycker raka motsatsen! Dessutom förstår jag inte vad som gör tv:n så snygg? Tv:n har en ful högtalarlist vilket Pion inte har! Är det glasskivan som täcker hela fronten som du gillar så mycket? En av mina kompisar köpte en Amoi från El-giganten för flera år sedan vilken hade denna feature. Amoi är även mycket snyggare än LGn enligt mitt tycke, så LG är knappast först ut med glasskivedesignen!

3: B) Vadå osynliga högtalare? På alla bilder jag har sett har tv:n en ful högtalarlist under skärmen precis som majoriteten av alla andra platt-tv! Pioneer däremot har osynliga högtalare (inga högtalare alls)! Jag tycker att betydligt fler tillverkare borde snegla på Pio och släppa tv utan högtalare eller med högtalare som ett valbart alternativ. Om man ändå har spenderat en massa pengar på ett hemmabiosystem så använder man inte tv:ns inbyggda högtalare, då är de bara fula och ivägen!

Har du 15 loppor
Köp LGn (eller vänta tills pion börjar dyka upp på blocket)

Om man går utanför tråden och även tittar på andra märken än LG och Pioneer så hade jag alla dagar i veckan köpt en Panasonic om jag haft 15 000 kr över!

/mvh andrus

Postad 12 november 2008 - 01:29

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Måste säga att jag tycker att LG 60PG7000 verkar som ett suveränt alternativ i den prisklassen ;) har dock bara sett 50" och den var ju ok. Är dock väldigt mycket tv och storlek för dom pengarna B)

https://www.prisjakt...kt.php?p=313910

Postad 12 november 2008 - 10:17

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Seriös fråga: Ni som äger en Pioneer, vad tycker Ni om designen på LG PG-serien?
Undrar bara hur ni ser på design rent allmänt? Inget skitsnack nu, tack!

Redigerat av robotize, 12 november 2008 - 10:18.

Postad 12 november 2008 - 10:23

Becomesoe
  • Becomesoe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Seriös fråga: Ni som äger en Pioneer, vad tycker Ni om designen på LG PG-serien?
Undrar bara hur ni ser på design rent allmänt? Inget skitsnack nu, tack!

Jag har G9 och jag anser att LGs design är lika bra som Pios så jag har inte problem med det men jag ville se LCD-Kuro design i Plasma-Kuro oxå.

Postad 12 november 2008 - 10:26

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Jag vill ha en TV som ser ut som en tavla!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.