Har också otroliga problem med Spotify connect nu. Måste alltid återansluta till nätverket för att det ska funka. Det funkar dock klockrent när man lyssnar...det är när man ska lyssna igen nästa dag som man måste återansluta. Se min beskrivning några inlägg upp om hur jag gör. Inte så jobbigt men irriterande.Har fått sanlösa problem med spotify connect och airplay det senaste! Ofta hittar den inte heller ljudspåret från digitalboxen så man får starta om den för att den ska reagera. Får köra nån reset och se om det blir bättre..
Denon AVR-X4000
(Förstärkare)
Rapporterad
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X1100W
(Förstärkare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X2100W
(Förstärkare)
|
3
|
(8)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X3100W
(Förstärkare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X4100W
(Förstärkare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X5200W
(Förstärkare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
Denon AVR-X7200W
(Förstärkare)
|
6
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 04 June 2015 - 14:36
Postad 04 June 2015 - 20:47
Har ni dessa problem när ni kör trådat med?
Har inte provat trådat. Extremt bra fråga dock...
Postad 05 June 2015 - 05:40
Japp, kör bara trådat. Ska byta routern i helgen och se om det gör nåt också.Har ni dessa problem när ni kör trådat med?
Postad 05 June 2015 - 06:34
Har ni dessa problem när ni kör trådat med?
Jag har kört recievern trådat hela tiden. Upplever dock att mina spotifyproblem minskat sedan bytet av telefon.
Redigerat av genstruktur, 05 June 2015 - 06:36.
Postad 05 June 2015 - 12:17
Skall koppla in min nyinköpta x4100 i helgen och hoppas det fungerar.
Har förhoppningen att skippa sonos helt och köra med spotify connect eller airplay.
Ni som ändå kör trådat och har problem.
Är det med Iphone eller android?
Redigerat av tomasgbg, 05 June 2015 - 12:18.
Postad 05 June 2015 - 12:23
Jag kör iphone 6+ med nyaste ios.Skall koppla in min nyinköpta x4100 i helgen och hoppas det fungerar.
Har förhoppningen att skippa sonos helt och köra med spotify connect eller airplay.
Postad 05 June 2015 - 13:34
Skall koppla in min nyinköpta x4100 i helgen och hoppas det fungerar.
Jag har android.
Postad 06 June 2015 - 12:14
Har ett stort problem. Bilden har försvunnit och jag får inte igång den på något sätt.
Får ett felmeddelande "connectionfail 01".
Någon som varit med om detta?
Har en denon 3100.
Postad 06 June 2015 - 13:03
Står det ingen i manualen om felmeddelandekoden?
Nej, jag hittar då ingenting om det i manualen på denons hemsida
Postad 06 June 2015 - 13:14
Nej, jag hittar då ingenting om det i manualen på denons hemsida
Låter väldigt märkligt problemet. Jag skulle nog ringt hifiklubben tror jag. Eller provat att reseta recivern.
Postad 06 June 2015 - 15:42
Låter väldigt märkligt problemet. Jag skulle nog ringt hifiklubben tror jag. Eller provat att reseta recivern.
Ja, jag vet inte. Antog att det fanns någon lösning på detta. Att reseta hjälper inte. Nu har den fastnat vid 'update retry' och sen händer det ingenting mer.
Får väl ringa klubben på måndag antar jag
Postad 06 June 2015 - 20:20
Hej.
I slutet på sidan,står det att man kan hålla in power knappen 5 sekunder. Har du provat det? http://manuals.denon...FSYldiskxse.php
Postad 06 June 2015 - 22:12
Hej.
I slutet på sidan,står det att man kan hålla in power knappen 5 sekunder. Har du provat det? http://manuals.denon...FSYldiskxse.php
If the update or upgrade fails, press and hold the
If the update or upgrade fails, press and hold the
despite this, check the network environment.If the update or upgrade fails, press and hold theIf the update or upgrade fails, press and hold theIf the update or upgrade fails, press and hold theon the main unit for more than 5 seconds, or remove and re-insert the power cord. “Update Retry” appears on the display and update restarts from the point at which update failed. If the error continues despite this, check the network environment.
If the update or upgrade fails, press and hold the on the main unit for more than 5 seconds, or remove and re-insert the power cord. “Update Retry” appears on the display and update restarts from the point at which update failed. If the error continues despite this, check the network environment.
Ja, detta är också testat. Ingen skillnad. Konstigt att man inte får bild alltså.
Postad 07 June 2015 - 18:33
Om du inte får bild på någon ingån,g och har försökt reseta, så känns det nästan som det bara är att kontakta hifiklubben?
Hoppas det löser sig för dig!
Redigerat av genstruktur, 07 June 2015 - 18:34.
Postad 08 June 2015 - 20:28
Köp X3100 alla gånger även om du inte behöver preout, mer kraft eller det extra i zon2.
Ljudkvaliteten mellan de två modeller är så pass hörbar att till och med mina barn och min sambo skulle höra skillnad. I X2100 lät ljudet instängt och burkigt medan X3100 lät precis så klart som möjligt direkt ur boxen.
Detta hörde jag och försäljaren direkt på HiFiklubben. Var inget svårt val att göra när det läter så pass skillnad.
Välj X3100 alla gånger.
Postad 11 June 2015 - 10:57
Volymmatchade ni förstärkarna när ni gjorde testet?Liten snabb recension mellan X2100 och X3100:
Köp X3100 alla gånger även om du inte behöver preout, mer kraft eller det extra i zon2.
Ljudkvaliteten mellan de två modeller är så pass hörbar att till och med mina barn och min sambo skulle höra skillnad. I X2100 lät ljudet instängt och burkigt medan X3100 lät precis så klart som möjligt direkt ur boxen.
Detta hörde jag och försäljaren direkt på HiFiklubben. Var inget svårt val att göra när det läter så pass skillnad.
Välj X3100 alla gånger.
Postad 11 June 2015 - 20:31
Jag har kört recievern trådat hela tiden. Upplever dock att mina spotifyproblem minskat sedan bytet av telefon.
Haha, skulle aldrig sagt så! ![]()
Sista veckan så har det ballat ur helt, det enda som hjälper är att avinstallera/installera appen varje dag jag vill lyssna. Ingen av de andra åtgärderna som att logga in/ur i appen, dra sladden från recievern eller toggla wifi av/på i mobilen hjälper. Iofs kom det väl någon uppdatering till Spotify nyligen?
Postad 12 June 2015 - 08:56
1. I nätverksnamnet har du några "konstiga tecken typ !"#¤%&/(" eller mellanrum/bindestreck eller ÅÄÖ? Ta isåfall bort detta och starta om routern och anslut sedan igen med förstärkaren. Detta gäller även lösenordet. Tex nätverksnamnet (SSID) Andres Nätverk - Password: hälsa hem. Ändra då detta till tex: andresnatvark password: halsahem
2. Har du provat att factory-reseta förstärkaren? Om inte, testa att följa dessa intstruktioner:
"RESETTING 1.Switch Off unit using main units POWER switch 2. Press and hold both INFO and BACK buttons (behind the flap) and turn On the unit by pressing main units POWER switch 3. Check that the entire display is flashing in 1 second intervals and then release the two buttons- the microprocessor will now be initialized/reset
FACTORY RESETTING (deep reset) 1.Switch Off unit using main units POWER switch 2. Press and hold both CURSOR UP and CURSOR DOWN buttons (PIL OP OG PIL NED) behind the flap and turn On the unit by pressing main units POWER switch 3. Check that the entire display is flashing in 1 second intervals and then release the two buttons- the microprocessor will now be initialized/reset" (Tänk på att alla audessy-mätningar kommer att tas bort)
3. Har du en strömbrytare som gör att förstärkaren eller routern blir strömlös över natten? Ta isf bort den och se om problemet löses på detta sätt. Att tänka på här är att förstärkaren drar mellan 0,1-0,5 watt i standby så det är inte direkt något som ligger och "kostar pengar"
4. Kör du med kabel eller trådlös uppkoppling mot din router? Har du möjighet kan du testa med att köra nätverkskabel in i förstärkaren och se om det är något som strular med den trådlösa uppkopplingen.
5. Om du kör stärkaren på trådlös uppkoppling och inte har möjlighet att testa med kabel, se om din router skickar ut 2st nätverk ett på 2,4ghz samt ett på 5ghz-bandet. Se isådanafall till att döpa det nätkverket på 5ghz-bandet till något annourlunda än det på 2,4. Det kan vara så att förstärkaren har svårigheter med detta om de 2 nätverken har samma SSID. För att ändra detta behöver du gå in i routerns inställningar. Beroende på vilken router du har skiljer sig såklart detta men har du möjlighet, kontaka återförsäljaren av routern alternativt ring till oss så kanske vi kan guida dig igenom detta.
6. Efter att ha läst en del på vårat intranät så var det några butiker som har haft liknande problem, lösningen för dem var att avinstallera spotify-appen på samtliga enheter i nätverket och sedan ominstallera. Detta löste deras problem.
7. i Början av mars uppdaterade Denon sina servrar som kallas "DPMS" dessa har med updateringen av enheter att göra, detta skall vara åtgärdat för någon vecka sedan så prova att, efter du resetat förstärkaren, söka efter uppdateringar igen.
Gällande feedback till Denon så är de väl medvetna om att problematik kan uppstå vid nätverks-streaming. Dock är det så många variabler man behöver ta hänsyn till när det kommer till streaming så det är svårt att komma med något konkret till dem. Googlar man på andra modeller från andra tillverkare tex Pioneer spotify connect eller ta Onkyo eller Yamaha så kommer du också stöta på liknande forum-trådar.
Vi har en löpande dialog med Denon där vi försöker göra produkterna så användarvänliga och funktionabla som möjligt och självklart när vi ser att en större del av kunderna har samma problem så meddelar vi tillverkaren omgående.
Postad 24 June 2015 - 16:01
Postad 24 June 2015 - 17:59
Haha, skulle aldrig sagt så!
Sista veckan så har det ballat ur helt, det enda som hjälper är att avinstallera/installera appen varje dag jag vill lyssna. Ingen av de andra åtgärderna som att logga in/ur i appen, dra sladden från recievern eller toggla wifi av/på i mobilen hjälper. Iofs kom det väl någon uppdatering till Spotify nyligen?
Nu fungerade inte det heller idag. Det enda som hjälpte var att rycka sladden på recievern. Jag tycker nog att problemen med Spotify Connect tyder på vissa saker som skulle gå att optimera för Denon.
Tipsen ovan var många. Nu kör jag med trådat till receivern och har alltid gjort, så de flesta tipsen var inte riktade till mig kändes det som när man läste dem. Skulle vara att reseta hela recievern då......orka
.
Redigerat av genstruktur, 24 June 2015 - 18:01.
Postad 26 June 2015 - 07:14
Jag gjorde den mindre reseten. Klockrent! Men visst...lite segt...
2. Har du provat att factory-reseta förstärkaren? Om inte, testa att följa dessa intstruktioner:
"RESETTING 1.Switch Off unit using main units POWER switch 2. Press and hold both INFO and BACK buttons (behind the flap) and turn On the unit by pressing main units POWER switch 3. Check that the entire display is flashing in 1 second intervals and then release the two buttons- the microprocessor will now be initialized/reset
Du menar denna? Vilka inställningar nollställs då?
Postad 27 June 2015 - 07:11
Postad 28 June 2015 - 03:42
Nu har ju jag 4520, alltså varianten innan spotify connect kom till. Dock så råkade jag på ett rätt skumt problem för några månader sedan. Plötsligt slutade Spotify fungera, gick att logga på, med sedan kastades man ut igen, och försökte, igen, förlorade listningar, osv.
När jag tittade lite på nätverksströmmen som gick så såg jag att DNS-uppslaget som kom tillbaka när stärkaren frågade efter två specifika URL'er kom tillbaka som TCP och innehöll ett gäng hostar. DNS använder normalt sett UDP utom i de fall att svaret blir för stort.
Slutsumman är iaf att Spotify verkar ha lagt om sina DNS records så de kan använda dynamiskt lastdelning på DNS, och returnerar flera hostar, då sker det ibland via TCP när svaren blir för stora, vilket Denons stärkare inte verkar ha en suck om hur den ska hantera, då nätverksbitarna hos Denon generellt sett är riktigt sunkiga.
Jag kunde manuellt lägga in de DNS records den frågade efter I min firewall som object för namnupplösning och sedan dess har Spotify I 4520 fungerat som en dröm. Så om ni har problem med just Denon och Connect, så kan det vara värt att kolla.
Postad 28 June 2015 - 09:37
Har problem med min 4520 att vissa dagar så låser den sig alltid 2-3 sekunder in när man försöker spela en låt, sen får man starta om helt för att kunna fortsätta, och så händer samma sak igen.. kanske ska prova ditt DNS trick för att se om det hjälper där också..
Postad 29 June 2015 - 07:18
Jepp det var den reseten. Audessey försvann så man fick göra om den. Tror det var det enda jag gjorde (hoppas jag inte ljuger nu).
Skall prova det kanske, har semester snart då kan jag pilla lite
.
Nu har ju jag 4520, alltså varianten innan spotify connect kom till. Dock så råkade jag på ett rätt skumt problem för några månader sedan. Plötsligt slutade Spotify fungera, gick att logga på, med sedan kastades man ut igen, och försökte, igen, förlorade listningar, osv.
När jag tittade lite på nätverksströmmen som gick så såg jag att DNS-uppslaget som kom tillbaka när stärkaren frågade efter två specifika URL'er kom tillbaka som TCP och innehöll ett gäng hostar. DNS använder normalt sett UDP utom i de fall att svaret blir för stort.
Slutsumman är iaf att Spotify verkar ha lagt om sina DNS records så de kan använda dynamiskt lastdelning på DNS, och returnerar flera hostar, då sker det ibland via TCP när svaren blir för stora, vilket Denons stärkare inte verkar ha en suck om hur den ska hantera, då nätverksbitarna hos Denon generellt sett är riktigt sunkiga.
Jag kunde manuellt lägga in de DNS records den frågade efter I min firewall som object för namnupplösning och sedan dess har Spotify I 4520 fungerat som en dröm. Så om ni har problem med just Denon och Connect, så kan det vara värt att kolla.
Det var ett bra tips tror jag. Tyvärr förstår jag inte riktigt vad jag skall göra i min router, går det att förklara på ett enklare sätt? ![]()
Postad 29 June 2015 - 18:05
Beror på vilken router du har och om den stöder funktionen att agera DNS-Proxy och därmed ändra i namnuppslagningen. Det du vill är att när stärkaren frågar efter
ap.spotify.com så returnerar serverns först ap.gslb.spotify.com som i sin tur returnerar ett antal adresser som stärkaren inte klarar. Det man gör är att man sätter upp ett eget record för ap.spotify.com och ap.gslb.spotify.com som pekar på en av spotifies servrar.
> ap.spotify.com
Server: google-public-dns-b.google.com
Address: 8.8.4.4
Non-authoritative answer:
Name: ap.gslb.spotify.com
Addresses: 194.14.177.51
193.182.7.67
194.14.177.36
194.132.162.243
193.182.7.227
193.182.7.21
193.182.7.131
Aliases: ap.spotify.com
Tittar man lite närmare med en type=ALL så returnerar den istället något mer...
Global lastbalansering i all ära, men embedded-prylar är inte så bra kodade direkt.
Redigerat av Damocles, 29 June 2015 - 18:06.
Postad 30 June 2015 - 09:27
He he, eh ja. Tack för att du försöker men det hela känns lite över min kunskapsnivå
. Skall se om min router har funktionen, sen får jag väl se om jag kan klura ut vad/hur jag skall göra.
Tack Damocles
Postad 07 July 2015 - 20:46
Jag gjorde den mindre reseten. Klockrent! Men visst...lite segt...
Hur går det med connect, fungerar det bra för dig fortfarande nu efter ett tag?
Här hemma är det in princip strul varje dag nu för tiden. Får dra sladden, logga in ut/ut, avsinstallera/installera appen. Lyssnar faktiskt på cd just nu för jag inte orkade hålla på, då är det i illa när fysisk media känns smidigare än Spotify Connect
.
Edit: Fick för mig att testa från datorn, hade för mig att Spotify via PC inte hade connect? Nåja, från min laptop fungerade det nu galant. Skall kolla i dagarna om det fungerar från pc, i så fall måste det vara något med Spotify appen i telefonen, telefonen eller inställningar för telefonen i routern som strular.
Redigerat av genstruktur, 07 July 2015 - 21:06.
Postad 07 July 2015 - 22:04
Funkar klockrent sen jag gjorde reseten och ethernet sladden åkte in😀👍Hur går det med connect, fungerar det bra för dig fortfarande nu efter ett tag?
Här hemma är det in princip strul varje dag nu för tiden. Får dra sladden, logga in ut/ut, avsinstallera/installera appen. Lyssnar faktiskt på cd just nu för jag inte orkade hålla på, då är det i illa när fysisk media känns smidigare än Spotify Connect.
Edit: Fick för mig att testa från datorn, hade för mig att Spotify via PC inte hade connect? Nåja, från min laptop fungerade det nu galant. Skall kolla i dagarna om det fungerar från pc, i så fall måste det vara något med Spotify appen i telefonen, telefonen eller inställningar för telefonen i routern som strular.
Postad 08 July 2015 - 06:35
Funkar klockrent sen jag gjorde reseten och ethernet sladden åkte in
Okej, låter bra det. Sladden är redan i här hemma men får prova reseten då.
Postad 08 July 2015 - 07:30
Kör med en x4100 trådat nu och det har fungerat klockrent utan avbrott sen start.
Postad 08 July 2015 - 08:13
Kör med en x4100 trådat nu och det har fungerat klockrent utan avbrott sen start.
Märkligt att det skiftar så, hur bra connect fungerar för oss. Hur länge har du haft recievern?
Redigerat av genstruktur, 08 July 2015 - 08:13.
Postad 08 July 2015 - 08:36
Haft den i ca 1 månad nu och lyssnar dagligen.
Spelar ifrån IOS.
Redigerat av tomasgbg, 08 July 2015 - 19:32.
Postad 08 July 2015 - 16:57
Haft den i ca 1 månad nu och lyssnar dagligen.
Det var som tusan, grattis till dig! ![]()
För andra dagen i rad kommer jag hem och connect funkar inte via mobilen. Sätter på min laptop via wifi här hemma och kör ingång Spotify Connect. Inga problem, recievern sätts på med en gång. Och då vips fungerar det via mobilen också. Detta fick mig att fundera att det måste vara något med just mobilen eller spotify-appen på mobilen.
Jag loggade in i min router och insåg att jag inte lagt in statiskt ip för min mobil, köpte ny för ett tag sedan och har glömt det. La in statiskt ip för mobilen, får utvärdera det och se om det gör något skillnad.
Redigerat av genstruktur, 08 July 2015 - 16:58.
Postad 17 July 2015 - 08:44
Jag loggade in i min router och insåg att jag inte lagt in statiskt ip för min mobil, köpte ny för ett tag sedan och har glömt det. La in statiskt ip för mobilen, får utvärdera det och se om det gör något skillnad.
Så här långt verkar det så. Connect via mobilen har fungerat felfritt sedan jag la in fast dhcp(heter det väl?) för min mobil i routern.
Postad 17 July 2015 - 20:42
Postad 17 July 2015 - 20:52
Idag muppade sig Connect för första gången sen jag blåste ur receivern. Stön. Genstruktur: Pillade du i själva routern eller slog du bara in nåt i mobilen? Som du hör fattar jag inte vad du gjort, men om det funkar så måste jag testa det.
Jag ställde in, i routern, att mobilen får samma ip - nummer varje gång. Har fått för mig att det kallas fast dhcp, men mina skills är sådär så möjligtvis att jag benämner vad jag gjort fel
Postad 17 July 2015 - 22:20
Jag ställde in, i routern, att mobilen får samma ip - nummer varje gång. Har fått för mig att det kallas fast dhcp, men mina skills är sådär så möjligtvis att jag benämner vad jag gjort fel
. Receivern har fast dhcp sedan innan.
Static eller Statisk IP Adress för Receivern och Mobilen är det du menar!
Postad 17 July 2015 - 22:21
Stämmer de.
Postad 17 July 2015 - 22:23
Static eller Statisk IP Adress för Receivern och Mobilen är det du menar!
Så kan det säkert heta
Postad 18 July 2015 - 02:49
Statiskt IP är när du ställer in IP direkt på devicen. Du använder alltså inte DHCP alls då.
DHCP är DHCP vad gäller devicen. Sedan kan du i din DHCP server sätta upp en reservation. Så en viss MAC alltid får samma IP-adress.
Postad 18 July 2015 - 10:03
Sedan kan du i din DHCP server sätta upp en reservation. Så en viss MAC alltid får samma IP-adress.
Ja, det är det jag gjort! ![]()
Hej är de någon som vet varför min 5200 vill dela mina frontar vid 240hz tänkte att jag skulle vilja sänka till 80 Hz, men läst att man inte ska sänka en audyssey kalibrering utan ändast höja.
Stämmer de.
Ja det låter väldigt högt. Har för mig också att man inte skall sänka delningen om man använder audyssey.
Har du provat att göra kalibreringen flera gånger, blir det samma resultat?
Postad 18 July 2015 - 10:40
Postad 18 July 2015 - 10:58
För att man kan få en lucka i frekvensspektrumet och då kan det nog låta... konstigt.
Postad 18 July 2015 - 11:05
Får prova att göra några nya mätningar. Någon som vet varför man inte ska sänka delningen.
Ja prova du. Hur låter det utan audyssey?
Själv njuter jag av att Spotify Connect har fungerat perfekt i över 1 vecka. Kändes som lågvattenmärket var när jag tyckte det kändes smidigare att spela cd-skivor
.
Redigerat av genstruktur, 18 July 2015 - 11:20.
Postad 18 July 2015 - 13:09
Själv njuter jag av att Spotify Connect har fungerat perfekt i över 1 vecka. Kändes som lågvattenmärket var när jag tyckte det kändes smidigare att spela cd-skivor
.
Så man kan lyssna på musik utan att använda cd skivor, de var nått nytt ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
HDMI-bild till TV, HDMI-ljud till förstärkare?
15 filmer
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?