startmenyn, kör, skriv cmd, i promten skriv ipconfig.
Detta gör du på datorn med squeezecenter.
Tack det skall jag prova lite senare.
Falken
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
Startad av
Unregistered80cc5b2f
, aug 19 2004 12:01
3224 svar till detta ämne
36 relaterade trådar
Postad 14 september 2008 - 23:04
Tack det skall jag prova lite senare. Falken Postad 15 september 2008 - 13:51 jag provade med ovanstående instruktioner och fick då fram "IP-konfiguration för windows" IPv4-adress : 192.168.0.102 Och följande adress matades in i iphone (safari web-läsare) 192.168.0.102:9000/ipeng ![]() IT WORKS Jag provade att bläddra lite i musikmapp och jag kan väl bara hålla med att den fungerar som ett vanligt surfande mellan sidor ,kan uppfattas lite segt. Hoppas att det kan komma en "app" iframtiden för snabbare bläddrig i musikmapparna. Sedan om man har mycket musik kanske det kan vara bra att dela upp detta i olika mappar för att det skall vara snabbare attt hitta. Tack för hjälpen Falken Postad 17 september 2008 - 12:15 Postad 17 september 2008 - 18:37 Jag är nästan helt säker på att det inte går. Utifrån vad jag vet har Harmony One enbart envägskommunikation och kan inte få någon information från SqueezeBox/SqueezeCenter den kan bara skicka kommandon till den. Det går kanske att skapa upp knappar manuellt med en knapp per album, men jag antar att du var ute efter automatik och kanske även så den visar aktuellt album som spelas, detta fungerar med största sannolikhet inte. Postad 17 september 2008 - 21:49
Exakt......det hade ju varit soft om man kunde nyttja hormony:en lite som fjärren till duet. Vet du om harmony 1000 funkar som fjärren till duet? Postad 18 september 2008 - 20:41 Nej det är samma problem med den som med Harmony One, den stödjer bara envägskommunikation. Postad 18 september 2008 - 21:57 ![]() Postad 19 september 2008 - 08:34 Redigerat av felldin, 19 september 2008 - 08:39. Postad 19 september 2008 - 09:05 Redigerat av Ecis, 19 september 2008 - 09:06. Postad 19 september 2008 - 09:34 Frågan är bara varför jag kan bläddra i musikbiblioteket på boxen? Det måste ju innebära att jag har kontakt med squeezecenter. Men ändå går det ej att spela upp låtarna trots att det ser ut som de spelas i squeezecenter. Redigerat av felldin, 19 september 2008 - 09:39. Postad 19 september 2008 - 16:08 Postad 19 september 2008 - 21:19 Gärna svenska stationer som bandit och lite från SR Postad 19 september 2008 - 22:10 Annars finns dom redan. Internet radio / Staff picks / By City / Stockholm, SE SR P1 SR P2 SR P3 SR P4 Radiosporten SR P5 P3 Star P3 Rockster SR Minnen SR Klassiskt SR Svea SR c Lugna Favoriter NRJ Bandit RIX FM Vill du spela någon kanal direkt "Home / Tune In URL" ... sen är det bara att åka! Redigerat av Martin, 19 september 2008 - 22:11. Postad 22 september 2008 - 21:09 Postad 24 september 2008 - 17:24 Det känns som nåt är fel...men felet är (i mitt fall) litet så jag kan leva med det tills en uppdatering kommer....och under tiden går vinylen mer....och det låter rikigt bra även det.... ![]() Postad 24 september 2008 - 18:05 ![]() Postad 24 september 2008 - 18:10 Mattias Postad 25 september 2008 - 06:40 Vart står det "Squeezecenter startar" ? Är det på själva Squeezebox'ens display eller är det i Windows ? Om det är på Squeezecenter's display kan det vara så att datorn har bytt IP-adress, då måste du (om du har en Classic, Boom eller Transporter) hålla inne vänsterpil på fjärren så att du kommer in i inställning sidorna på Squeezebox'en och där kan man någonstans välja vilken SqueezeCenter den skall köra mot. Tror det kan ligga under nätverksinställningarna men jag kommer inte ihåg exakt. Detta måste man göra varje gång datorn som SqueezeCenter körs på har fått en ny IP-adress. Om datorn SqueezeCenter körts på har bytt IP-adress så försöker SqueezeBox'en starta upp en dator från viloläge på den gamla IP-adressen och då tror jag den visar något liknande "Squeezecenter startar" på displayen. Det kommer givetvis inte att gå genom att det inte längre finns någon dator på den IP-adressen. Har du datorn inkopplad till en router så brukar det finnas inställningar i routern där man kan ställa in så att datorn skall få en "fixed" eller "static" IP-address, gör du detta kommer du inte att få samma problem nästa gång du startar om datorn. Observera att det är datorn och INTE routern själv du skall ge en fixed/static IP-adress, men det görs i routern's användargränssnitt. Postad 26 september 2008 - 17:11
Jag sitter och funderar på precis samma sak. Så när man kör toslink så ska volymändring vara avstängd? Har letat lite här och där men inte funnit något svar. Varför ska den vara det? Postad 26 september 2008 - 18:03 Om du minskar volymen digitalt försämrar du ljudet, man vill ju helst skicka en oförvanskad signal ut ![]() Du ändrar det på Settings / Player settings for XXXXXX / Audio / Volume Control / Output Level Is Fixed At 100% Postad 26 september 2008 - 18:54 Postad 26 september 2008 - 19:25 Den har ju några år på nacken - är riktigt sugen på en men det borde vara dags fär en version 2... Postad 27 september 2008 - 08:54 Jag har inte hört något om någon ny Transporter hårdvara, däremot så kommer det ju firmware(mjukvaru) uppdateringar till den med varje ny version av SqueezeCenter. Många glömmer att vad gäller funktionalitet så brukar dessa mjukvaruuppgraderingar kunna erbjuda ganska mycket till skillnad från många andra leverantörer. Andra leverantörer fokuserar ofta enbart på nya produkter medan Logitech's Squeezebox/Transporter serie alltid har fokuserat på att ny funktionatlitet i mjukvaran skall vara tillgänglig både för gammal och ny hårdvara. Om jag skall gissa, så skulle jag gissa att de efter Logitech uppköpet fokuserar ny produktuveckling på enheter som är anpassade för vanliga konsumenter. Highend HiFi marknaden är ganska begränsad och jag misstänker att många HiFi entusiaster fortfarande är lite skeptisk till digitaliserad stream'ad musik, det kommer sannolikt att slå igenom där också såsmåningom men det kräver nog att de etablerade HiFi märkena börjar satsa ordentligt på det. Det är troligtvis svårt för Logitech som är känd från "konsumentmarknaden" att hävda sig mot märken som Marantz, Linn även om Logitech's produkter i praktiken skulle vara bättre. Det var troligtvis lite lättare när Transporter såldes av Slim Devices (som de hette före de blev Logitech), de var då en potentiell uppstickare på HiFi marknaden, tidigare kända för att erbjuda produkter för konsumentmarknaden med fokus på hög ljudkvalitet. Men detta är som sagt vara bara mina högst personliga gissningar. I praktiken tror jag inte det står "Logitech" någonstans på Transporter, men det är fortfarande på Logtech's sidor man hittar igen den. Utifrån vad jag förståt så vill de inte sätta en Logitech logotyp på den för de vet att då skulle nästa ingen HiFi entusiast vilja ha den stående i sin stereoanläggning. Den Transporter som finns står väl sig förresten ganska bra fortfarande, de stora tekniska nyheterna Logitech kommit efter det är väl: - Controller (fjärren till Duet) som fungerar utmärkt tillsammans med Transporter. - DSP chip'et i Boom, som jag misstänker inte är så intressant i en Transporter. Jag tror att de flesta HiFi lösningar brukar oftast fokusera på att återspegla den ordinarie ljudbilden och inte på att förvränga den så den är anpassad till en begränsad anläggning eller ett ej optimalt lyssningsrum. - Klock och ljussensor kresarna i Boom som är intressant om man skall använda den som klockradio, men detta är troligtvis inte så intressant i en Transporter som ofta står i ett eget lyssnarrum eller i vardagsrummet. Vilka förbättringar skulle du vilja se i en ny version av Transporter ? Personligen tror jag att jag hellre skulle se en prissänkning av den befintliga Transporter än att de kommer med en ny version, men jag har ju ingen riktig highend HiFi anläggning så det är knappast sådana som jag som är potentiella kunder för en ny Transporter. Postad 27 september 2008 - 10:10
Jag hittar ärligt inte "output level is fixed @ 100%" jag går in under inställningar ljud där kan man välja volymjustering (jag har ingen volymjustering ibockad) samt volym på 100. Men det kanske är precis det du menar? Kör ver 7.2 Postad 27 september 2008 - 20:49 Ni som kör mac vad taggar Ni musik med? Någon som har nåt tips utöver iTunes som är bra? God fortsättning på helgen/M Postad 28 september 2008 - 16:12 När jag spelar FLAC (ca 1000 kbit/s) hackar musiken. mp3 320 kbit/s funkar bra. Jag ser ju på bufferten att den töms när jag kör FLAC så det är uppenbarligen så att musiken inte hinner strömmas i den takt som krävs. Men när jag kör nätverkstest visar den ett average på ca 80% vid 5000 kbit/s vilket borde vara mer än tillräckligt. Vad är det för fel? Trådlös signalstyrka ligger kring 20-50% men det hackar hela tiden, oavsett styrka. Jag kör en PC med en Pentium 4, 3GHz, 1 GB RAM. Musiken ligger på en extern Western Digital MyBook ansluten via USB. Postad 29 september 2008 - 09:03 DAC:en i den är riktigt bra men det finns grymmare alternativ idag som kanske inte kostar mer? Tykcer preics som du att en pris sänkning skulle vara bättre än en ny version... Funderar att sätta en dac till min squeesebox v3 men är samtidigt lite sugen på att löpa linan ut och uppgradera till en transporter... Postad 29 september 2008 - 18:45 Så ta backup på dem. Jag var för lat att göra det, tänkte att hårddisken var ändå så pass ny. Suck Postad 29 september 2008 - 19:51 ![]() Postad 30 september 2008 - 16:25 Postad 01 oktober 2008 - 23:38 Verkligen trist, eller rättare sagt en riktig mardröm, jag lider verkligen med dig ![]() Jag hoppas verkligen folk som läser detta tar lärdom av din situation. Jag tror många omedvetet eller medvetet struntar i att ta backup på sitt FLAC bibliotek exempelvis för att det tar så mycket extra plats men man bör verkligen fundera på om det inte är värt kostnaden att ha en extra hårddisk med en kopia av det. Generellt finns det två typer av människor: 1. De som har råkat ut för en hårddisk krash 2. De som kommer att råka ut för en hårddisk krash Många lever nog tyvärr i någon typ av "lyckorus" där man inbillar sig att det finns ett tredje alternativ där man aldrig kommer att råka ut för någon. Detta var nog möjligt förr i tiden men vi som levt med datorer mer eller mindre hela vårt liv kommer sannolikt att råka ut för en krash förr eller senare, det är bara en tidsfråga... Bara för att man har en relativt ny hårddisk är det ingen garanti för att den inte kommer att krasha, jag har varit med om att filssytemet på en hårddisk som bara var några månader gammal krashade helt och hållet så jag tappade allt på den. I en sådan situation är det liten tröst att det finns garanti på själva hårddisken, innehållet är oftast värt många gånger mer än själva hårddisken. Postad 02 oktober 2008 - 09:17 Har läst en del om den och den verkar ju onekligen kapabel. Läs mer om den här: http://www.at-view.co.uk/sb2.htm Priset ligger på 800£ för den digitala varianten och 1000£ om man vill ha analoga ut. Jag tänker mycket på den med analog ut eftersom DAC:en verkar rikigt bra i den. Självklart kollar jag även på en Transporter men denna är 6-7000 billigare och de som jämfört har valt att behålla sin SB+.... Postad 03 oktober 2008 - 10:43 Saken är den att databasen får error helatiden så att ja kan inte göra några ändringar. Ska ja göra det så måste ja stänga av SlimServer, ta bort databasen o sen starta upp o göra en rescan. Efter detta så kan ja välja playlist men gör ja nå nytt så verkar det som att databasen får error igen o ja måste göra om allt. Nu tex så valde ja senast att lägga till lite mappar i en ny playlist, med browser, och köra men sen ville ja välja en av dom playlists ja har o då va dom borta. Kör ja en rescan av Playlist enbart så ser amn i loggen att det är error i databasen. Någon som har en aning om vad ja kan göra för att inte få error i databasen?? Skulle va otroligt tacksamm för hjälp då detta gör mig oxstokig =\ // Threepwood Postad 03 oktober 2008 - 17:01 Svårt och hjälpa när du inte visar exakt vilket felmeddelande du får, det kan vara många olika felmeddelanden som genereras från databasen. Utan att sett vad du får för fel så skulle jag gissa på att du har ett antivirus program som låser SqueezeCenter's databas filer, men det kan vara något helt annat också det går inte att säga utan att ha sett felmeddelandet du får i SqueezeCenter's log fil. Postad 04 oktober 2008 - 10:25 //Hans Postad 04 oktober 2008 - 10:58
Dom är taggade med Tag&Rename 3.4 och jag kan inte se att nåt är fel, både ID3v1 och v2 är ifyllda och allt ser ok ut. Postad 06 oktober 2008 - 12:25 Jag använder Tag till FLAC-filer och det funkar bra (Länk till Tag) /C Postad 13 oktober 2008 - 17:55 Problem är att jag inte kan connect to slimserver? Allt funkar när jag gör set up i networking hittar router och ip men sen strular det... någon som vet... Fan nätverk är inte min starka sida ![]() Ace34 Postad 13 oktober 2008 - 21:03 Funderar på att köpa en Squeezebox Classic + NETGEAR READYNAS DUO 500GB GIGABIT LAN + 500GB EXTRA HD. Så jag har några frågor om konceptet. För det första om det är några som kör samma kombination så skulle jag gärna vilja höra om era erfarenheter? Sedan bara en simpel fundering, det är inget som skiljer sig i versionen av SqueezeCenter för Netgears NAS gentemot den för Xp och Vista som t.ex. någon sorts begränsning i funktioner eller så? Med hälsningar // Erik Postad 14 oktober 2008 - 08:47
Jag kör med den setup:en som du funderar på. Det som skiljer när NAS:en levereras är att den är förinstallerad med en äldre version av Squeezecenter men det går att uppdatera detta. I övrigt så är det vad jag kan se samma mjukvara. Eftersom du inte har samma kapacitet i NAS:en som i en dator så går det ju givetvis lite långsammare. Postad 14 oktober 2008 - 09:33
löst problemet.... Ace34 Postad 14 oktober 2008 - 13:06
Okej. Det där att det går långsammare på NAS:en, då syftar du väl inte på själva kommunikationen mellan enheterna? Postad 14 oktober 2008 - 13:22 vad kør ni før anslutningar från SB, vilket blir bäst att køra från SBn till Dacn?! Mvh Carl 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |