Såg att dustinhome sänkt priset på 4100:an.. man blir ju lite sugen att handla. Är dustins enheter gråimporterade?
/Tomas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *
Startad av
distortion2
, Mar 26 2007 10:16
5767 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 14 November 2007 - 10:58
Hej!
Såg att dustinhome sänkt priset på 4100:an.. man blir ju lite sugen att handla. Är dustins enheter gråimporterade? /Tomas Postad 14 November 2007 - 11:08
Jag har nu använt FW 1.3.5 i två veckor och tänkte berätta lite om mina erfarenheter.
Om jag börjar med det positiva: - Jag fick fortfarande bildstörningar vid inspelningar från tuner. Efter några dagar fick jag för mig att testa med att koppla bort min trådlösa USB-pinne (D-Link G122) och har kört över en vecka utan några som helst problem. Vid det här laget känner jag mig så gott som övertygad om att det är nätverket som ställt till bildstörningarna. Jag har inte kopplat in trådat nätverk än så jag vet inte om problemet bara uppstår med trådlöst nätverk eller om det gäller nätverk över huvud taget. Jag kan leva utan nätverk även om begränsningen känns lite tråkig. - I början hade jag problem med att inte kunna se programmet samtidigt som det spelades in tidsstyrt men det verkar ha varit någon temporär noja. Jag har inte märkt av det på över en vecka. - Jag har lyckats få ljud i en högupplöst VC-1 film som inte gav ljud i 1.0.43. - Jag kan titta på en serie bilder tagna med Cannon-kamera utan problem. De bilderna har relativt hög upplösning (cirka 2300*3500) och gav problem i 1.0.43 (speciellt de bilder som stod på högkant). Här följer de problem jag har med 1.3.5: - Klockan 18.00 när SVT2 växlar från lokalsändningar till rikssändningar fryser bilden och eventuell inspelning drabbas av problem. Jag har testat tre gånger och problemet verkar konsekvent. Det lustiga är att jag testat en gång när lokalsändningarna börjar 17.55 utan att få några problem. - När jag snabbspolar så uppstår många lustiga problem. De flesta typer av videofiler går inte att spola baklänges (Unsupported). Det gäller även material inspelat på TVIX. Om jag spolar FWD så har jag aldrig lyckats få den angivna hastigheten. Ibland (speciellt när det gäller högupplöst material) blir den verkliga hahstigheten bara en bråkdel av den angivna. Jag har spolat FWD 32X medan den verkliga hastigheten varit 4X. Ibland när det har gått att rewinda så har jag växlat fram och tillbaka mellan forward och rewind och till slut har TVIX totalhängt. Ofta går klockan i TVIX fortare än snabbspolningen. Jag har varit med om att klockan varit uppe i mer än sex timmar innan snabbspolningen hängt TVIX trots att hela filmen bara är lite över två timmar lång. - Jag lyckas fortfarande inte spela upp högupplöst material inspelat med Pinnacle hårdvara/program. Lågupplöst inspelning med samma hårdvara/program går bra att spela upp i TVIX. - Jag får fortfarande relativt ofta avbrott i videofiler. Det har även hänt i videofiler inspelade i TVIX. Jag har märkt några gånger att om jag direkt efter en inspelning från tuner går över i videoläge för att titta på inspelningen så spelar den bara några sekunder av videofilen. Jag måste sedan starta om TVIX för att kunna titta på filen. - I en del videofiler startar den om från början om jag trycker play efter att ha snabbspolat. Det här har också hänt med en videofil skapad i TVIX. Felet är konsekvent för vissa filer. - Jag lyckas inte titta på fotografier skannade med Nikon Coolscan III. De billderna är i relativt hög upplösning (cirka 2400*3600 filstorlek cirka 3MB). På skärmen visas Play - Svart skärm - Play - Svart skärm etc. De här bilderna gick bra att titta på i 1.0.43 även om processing tog relativt lång tid (jag har gått tillbaka till 1.0.43 bara för att kontrollera att det fungerade där). Jag har över 10.000 bilder som är skannade med Nikon Coolscan III så jag hoppas det här problemet löser sig till nästa officiella firmware. - Innan jag slet bort trådlösa nätverket hade jag diverse problem med det. Startade inte alltid upp som det skulle. Avbrott mitt i filöverföringar både med Samba, NFS och FTP. Efter avbrott i FTP lyckades jag inte få kontakt igen utan att starta om TVIX (omstart av FTP i TVIX hjälpte inte). /Göran Postad 14 November 2007 - 14:45
Enligt http://forum.iriver....read.php?t=5644 så säljer Dustin gråimporterat. Är det någon som vet vilka NAS-enheter som passar bra ihop med Tvix:en? Jag tänkte närmast på D-link DNS-323 /Q Redigerat av Qudos, 14 November 2007 - 14:45. Postad 14 November 2007 - 15:27
Jag kör med en QNAP 201:a och den fungerar bra i mitt trådbundna LAN, den stödjer dock inte NFS outofthebox så jag skulle ta en NAS med NFS stöd om jag skulle köpa en ny idag.. Postad 14 November 2007 - 15:33
Jag kör DNS-323 NAS med min TViX 4100 och det funkar galant, man måste dock själv lägga till NFS stöd men det är relativt enkelt.
Postad 14 November 2007 - 15:56 Och om man går till http://www.irivernordic.com/ och klickar på "Handla iriver" så finns Dustin Home med. Kanske Sean kan berätta vad som gäller. /Göran Postad 14 November 2007 - 16:36 Yes I can Göran.Och om man går till http://www.irivernordic.com/ och klickar på "Handla iriver" så finns Dustin Home med. Det är http://forum.iriver....read.php?t=5644 som gäller. Vi har ju agenturen för fyra varumärken till varför det kanske är lite förvirrande, men som sagt, ovanstående lista i mitt inlägg gäller. Redigerat av sean.wiklund, 14 November 2007 - 16:36. Postad 14 November 2007 - 20:21
Hej.
Köpte min Tvix 4100SH från Inet.se me andra ord gråimport, vad gör ja om ja nu får så alvarliga problem med min tvix att ja måste skicka den på service eller liknande? visste inte förens idag när ja hittade den här tråden att detta förekom. Kan man häva köpet å iställer köpa från någon av dom "godkända"? // Postad 14 November 2007 - 20:32
Hej. Jag ställde samma fråga härom veckan efter jag köpt en gråimporterad på mediamarkt. Fick detta svar:
Hoppas det hjälper dig Postad 14 November 2007 - 20:58
Så man kan alltså räkna med att den hamnar i soptunnan den dan den lägger av, spelar ingen roll om de händer i veckan eller om 2 år.
Postad 14 November 2007 - 21:54
HEjhej!
någon som kan hjälpa mig, kopplar jag in tvixen till datorn via usb utan att ha hd i så hittar den inte något. kopplar jag in en hd så hittar datorn bara hdn i tvixen. vad kan vara fel och hur gör jag? Postad 14 November 2007 - 22:09
magiskt svårt att bestämma mig mellan 4100, ps3(iom att den ska ta divx) eller xbox360(verkar få divx också) nån som har något tips råd eller tankar?
Postad 14 November 2007 - 22:24 Det är väl inget som är fel, vad skulle du hitta för något annars menar du?! Postad 14 November 2007 - 22:26 Enkelt Tvixen! Om du vill ha en mediamaskin köp en tvix, vill du spela tvspel köp en 360 Om du bara ska spela dvix räcker det om du köper 4000 serien, så får du mer pengar över till xboxen Postad 14 November 2007 - 22:49
Nej det kan du inte räkna med. Media Markt kommer garanterat hjälpa dig. Det är de skyldiga att göra. Om du köper från en så stor kedja som M edia Markt så kan jag inte se någon som helst anledning till att gråimport skulle vara sämre än "vit" import. Jag köpte min PS3 gråimporterad och har fullständiga garantier. Nordisk Film (som har agenturen i Sverige) har noll att säga till om i ärendet. Jag får heller inte strul med att jag måste skicka in eventuella garantiärenden själv, eller liknande. Om något skulle hända lämnar jag in den hos min handlare. Handlaren löser mina garantiåtaganden. Postad 14 November 2007 - 23:33 Det är väl inget som är fel, vad skulle du hitta för något annars menar du?! jag menar att den hittar bara den som i att den känner av att usbn sitter i men den hittar inte någon hårddisk. i en annan tråd så stod det att man skulle gå in i diskhanteraren och initiera den, men den finns ej där så jag kan ej göra det. Postad 15 November 2007 - 00:29
Om du köpen en produkt i en svensk affär finns det garanti. Det spelar ingen roll om den är importerad eller inte. MEN det som gäller är att den svenska agenturen eller motsvarande inte är inblandad i att ta in varan och därför har de inget ansvar i garantiärenden. Om din Tvix går sönder så är det inte irivernordic som har ansvar. Däremot har Media Markt ansvar. Kan de ej reparera den så ska du tjata dig till en ny. Det är samma regler som gäller för TV. Det är klart att till exempel Samsung Sverige inte vill ta ansvar med sina åtaganden för en TV som är importerad genom någon annan kanal. Därför gäller inte deras egna garantier som 100% pixelgaranti. Om din TV går sönder så ska den naturligtvis lagas för det.
Hur en vara lagas är en annan femma. Det är sannolikt att det tar längre tid eller att du får stå på dig. Har du köpt genom en seriös affär ska det dock naturligtvis inte vara pengarna i sjön om produkten går sönder efter en kortare tid. Nu har jag inte stenkoll på vad reglerna säger mer än att det brukar vara två års garanti för varor som säljs i en svensk affär. Postad 15 November 2007 - 01:03
Korrekt. I fallet med PS3 så sköts garantiärenden av svenska PS3 genom Nordisk Film, och det vet ju alla hur kassa de är. Därför är en gråimporterad PS3 som köps via pålitlig kedja sannolikt ett minst lika bra köp. När det gäller iriver vet jag inte hur det fungerar. Media Markt kommer inte lämna en kund i sticket iaf, så mycket vet jag. Men det kan ju ta längre tid att få saker åtgärdade, kanske. Det beror på Media Markts respektive TViX rutiner. Om det t ex är så att irivernordic utan att blinka alltid skickar ut en ny TViX vid minsta krångel, och de har garanterat lager på sådana, så skulle jag tro att det är mycket vettigt att köpa genom officiella kanaler. Om de däremot skickar iväg trasiga extenders till Asien, så kan det vara så att Media Markt till och med har bättre rutiner. Gudarna ska veta att de har kapital för det iaf. Bästa sättet att få veta vad som gäller är att fråga. Sean är ju här så han kan berätta hur ett garantiärende normalt går till genom dem iaf. Media Markt måste du säkert ringa och fråga för att få reda på vad som gäller. Postad 15 November 2007 - 09:15 Och om Media Markt (i det här figurerade exemplet) inte kan leverera några nya eftersom de inte får ta i några gråimporterade så känns det väl kanske smart att istället köpa en ICKE gråimporterad produkt av ett företag som KAN leverera då de köper av den officiella agenturen - om det nu skulle strula. Då slipper du stå där och jiddra om en ny produkt som de kanske inte KAN få fram. Så måste du krångla med pengar tillbaka på kontot eventuellt och sen behöva köpa TViX:en (om du fortfarande gillar den, vilket du förhoppningsvis gör) någon annan stans. Meck. Bättre då att köpa där det verkligen kommer att fungera redan från början (oavsett vad det nu är för företag vi nu diskuterar)... Det finns liksom få anledningar att köpa gråimporterade prylar då det enbart medför trassel - OM det blir problem (samt att det idag inte ingår någon svensk manual för den som nu vill ha det osv). Redigerat av sean.wiklund, 15 November 2007 - 09:26. Postad 15 November 2007 - 09:20 Rätt Kimpost, vi kommer enbart att byta ut spelare i dagsläget, med förbehåll om att det verkligen inte bara rör sig om firmwarefel eller andra saker. Är det fel på produkten, så kommer den att bytas, så enkelt är det. Vi har garanterat spelare på lager. Vi kommer för övrigt inte ta ens med tång i produkter vi inte själva har sålt (av helt logiska skäl) eftersom det är en ren kostnad och utgift för oss. Här kommer återigen en push för följande tråd: http://forum.iriver....read.php?t=5645 Postad 15 November 2007 - 09:35
Förtydligande.. garanti behöver inte finnas även fast du köper den i Sverige däremot så gäller konsumentköplagen. Garanti är HELT frivilligt från butikens/försäljarens sida. Så i vilket fall så ska självklart MediaMarkt kunna hjälpa dig på ett eller annat sätt. Postad 15 November 2007 - 09:54 Konsumentköpslagen kanske det heter ja. Det var det jag menade med "två års garanti". Inte alltid lätt att få det rätt Postad 15 November 2007 - 10:03 Och om Media Markt (i det här figurerade exemplet) inte kan leverera några nya eftersom de inte får ta i några gråimporterade så känns det väl kanske smart att istället köpa en ICKE gråimporterad produkt av ett företag som KAN leverera då de köper av den officiella agenturen - om det nu skulle strula. Då slipper du stå där och jiddra om en ny produkt som de kanske inte KAN få fram. Så måste du krångla med pengar tillbaka på kontot eventuellt och sen behöva köpa TViX:en (om du fortfarande gillar den, vilket du förhoppningsvis gör) någon annan stans. Meck. Bättre då att köpa där det verkligen kommer att fungera redan från början (oavsett vad det nu är för företag vi nu diskuterar)... Jag säger inte emot. Jag såg till att den affären jag köpte min Tvix ifrån fick sina via den officiella kanalen, d.v.s. irivernordic i det här fallet. Visst kan det bli problem om det inte kan leverera en ny produkt om den gamla går sönder. I det fallet tycker jag att en seriös affär bör låta konsumenten häva köpet eller få en motsvarande produkt (om det finns). MEN det kan naturligtvis bli problem. Jag ser å andra sidan till att jag köper genom affärer med gott rykte. Där är Prisjakt till stor hjälp. Jag skulle aldrig köpa något från exempelvis Netsuperstore där många inte ens får sina varor levererade Postad 15 November 2007 - 11:33
Står i valet och kvalet att köpa en Tvix troligen m4100 eller 6500 nu är frågan hur bra går det att se på 720p X264 matrial. Går det perfekt eller blir det problem ?
Postad 15 November 2007 - 11:39 Hej på dig! Är det "bara" 720p-material i MKV så skulle jag säga att det går flawless (hur bra som helst). Någon annan mer opartisk person får gärna säga sitt, men jag vill bestämt påstå att det går lysande med senaste firmwareversionen och även den näst senaste. Postad 15 November 2007 - 11:57
Har haft min Tvix 41000 i en vecka nu. Den har spelat upp alla mkv 720p jag har testat (ca 20st olika) helt utan problem. har bara testat 2 1080p, men de har funkat alldeles utmärkt också. Har faktiskt inte något att klaga på förutom småsaker som inte har med själva uppspelningen av filmer att göra. Givetvis kör jag med senaste firmware. Redigerat av Unregistered748be852, 15 November 2007 - 11:58. Postad 15 November 2007 - 11:58
Vill tanka rätt ned på hårddisken på Tvix:n, kan man packa upp .rar filer sen efteråt på Tvix:n eller måste jag ladda ned på datorn, packa upp .rar filerna för att sen föra över till Tvixn?
Jag har inte tänkt att ha någon kabel mellan datorn och Tvixn och läste att det trådlösa nätverket var väldigt långsamt.. Om jag har en förstärkare som klarar DTS, kan jag spela upp ex. mkv eller andra filer med DTS? Har fått med mig att 5100 inte låter så mkt, men hur e det med 4100an? Den e ju gjord av plast, tänkte att den kanske låter annorlunda då.. Hur blir det (är) det nu med 1080p/24? Funkar det eller kommer det att funka? Fungerar det för vissa typer av filer eller inga alls? Kan inte alla HD formaten men då syftar jag på .mkv filer och orginal HD-DVD och Blu-Ray filmer. Har en TV med stöd för 1080p/24 signaler.. Redigerat av Benji_9, 15 November 2007 - 12:00. Postad 15 November 2007 - 12:16
Enkla svaret: - Ja, det går perfekt. Det invecklade svaret: Allt material (även 1080p x264) rullar perfekt så länge jag låter bli att välja 1080p/24Hz utsignal till TV eller projektorn. Om jag väljer att köra ut i 720/1080 men 60Hz uppdatering så funkar det fint. Troligtvis beror detta på att nästan all film (99,9%) har framerate på 23,976Hz för att funka bäst med NTSC-utrustning. Vet inte om det skulle vara möjligt att fixa med korrigering i firmware eller inte (har tyvärr ingen kontakt med dem). Postad 15 November 2007 - 12:20 Hej på dig! Låter kalas det. ja just nu är det nog bara 720p som är av intresse då varken tven eller projjen har fullt 1080p stöd och *harkelTvserierbarakommeri720p* så duger det bra. Postad 15 November 2007 - 12:26
Hej,
Är nu en nybliven ägare till en 4100SH Har senaste FW och vill nu få TViX NetShare 1.10 att fungera... Prövade att installera detta på Win2003 Server Std, men fick ett fel-meddelande när jag försökte dela ut en mapp; Prövade raskt att installera på WinXP, och fick inte detta fel... kan det vara så att NetShare inte stödjer Win2003 Server Std Ngn annan som har fått detta att fungera eller har mer input i ärendet? Postad 15 November 2007 - 12:28
1. All uppackning måste ske innan eller via en dator. Streama över nätverket istället så slipper du föra över filerna. 2. Vet inte om det finns några siffror på det trådlösa, men trådnätverket ligger på runt 30Mbit/sek. har läst om folk som har vissa problem med trådlös streaming. 3. Ja, det funkar. 4. Vet ej. Borde inte vara så stor skillnad förutom lite mer resonans kanske. 5. Om filmen är tidskodad med 24Hz eller 23,976Hz så kör Tvix ut signalen som 24Hz i 1080p-läget om man har konfigurerat allt rätt. Det finns problem (se mitt förra inlägg ovanför). Har du dessutom en TV som klarar 1080p/24Hz men inte 1080p/50 eller 60Hz, så får du flippa runt ibland filerna med hjälp av Tvixen lilla display i dagsläget. Kan ev. lösas med en uppgradering. Postad 15 November 2007 - 12:30
testa högerklicka på filen och ta kör som services Postad 15 November 2007 - 12:37
Okej, tack Gabbe!
Får fundera vad jag ska göra, hade tänkt att köpa en HTPC och ha den som spelmaskin oxå men får inte plats med ett 8800 Gt grafikkort så därför jag återigen börjat snegla på denna lösning men då får man så många apparater tyvärr.. Och man kan ju tyvärr inte se streamat material... Postad 15 November 2007 - 12:38
Du tankar ner allt till datorn, men sen när du packar upp det, så är det ju bara att packa upp till Tvixen direkt. Så gör jag iallafall och det funkar hur smidigt som helst. Postad 15 November 2007 - 12:45
Jo, men jag ska inte ha någon kabel mellan PC och Tvix, den enda förbindelsen som jag ska ha vid ett evt. köp är det trådlösa nätverket, men det hade ju så låg överföringshastighet.. Till er som har 4100, är den väldigt plastig och om man har den i en tvbänk så att bara fronten syns i stort sett ser den plastig ut då? Redigerat av Benji_9, 15 November 2007 - 13:40. Postad 15 November 2007 - 14:44
Ska du inte ha någon trådbaserad nätverkskoppling mellan datorn och TviXen så är det nog detta som gäller:
Ska du föra över många/stora filer, flytta tillfälligt TviXen till din dator och koppla in den via USB. Den blir då en USB-disk till datorn och du kan relativt snabbt kopiera över mycket. Flytta sedan tillbaka Tvixen till sin vanliga plats. Ska du köra (relativt) lågupplöst film, låt den ligga på datorn och streama trådlöst. Har du högupplöst film, men inte så stor fil (kanske ett TV-serieavsnitt) kan du kopiera över avsnittet trådlöst (via FTP) till TviXen. Det tar rätt lång tid, men är ett alternativ till att flytta TviXen eller dra kabel-Ethernet. Postad 15 November 2007 - 14:58
okej, då får det nog bli en USB kabel, jag har den ca 7 meter ifrån, kan man köra en 5 meters kabel och sedan en förlängning? Ser nämligen inga 10m kablar för usb.
Postad 15 November 2007 - 15:02
Kolla på Biltema efter billga, långa USB-kablar.
Köpte en 5 meters till min 5100 och det funkar utmärkt. Och nej, fronten på 4100 ser inte ett dugg plastig ut, däremot så känns maskinen lite plastig när man håller på att koppla i och ur USB och HDMI-kablarna. Men fronten är glansig och fin (hade en innan jag bytte till 5100) Postad 15 November 2007 - 15:10 Tänk också på att USB-kabeln enbart ska vara inkopplad när du kopierar filer, sedan måste du koppla ur den ur TviXen. Postad 15 November 2007 - 15:15
det finns inte längre än 5m tyvärr, efter det försämras usb för mycket. Det finns usb-förstärkare, tex denna på kjell.com för 249kr: USB-förstärkare Postad 15 November 2007 - 15:19
Okej, men varför bytte du till en 5100a då :-) Vilken USB kabel ska jag ha då, inkl. förlängingskabeln?
Postad 15 November 2007 - 15:23
alltid något extra man behöver! Redigerat av Benji_9, 15 November 2007 - 15:35. Postad 15 November 2007 - 15:54
Förstärkaren gör inte att det går långsammare, så usb är snabbast. Via TP-kabel får du ut ungefär max 30Mbit/s, mer klarar inte tvixens nätverkshanterare med (jämfört med den teoretiska hastigheten 100Mbit/s) Postad 15 November 2007 - 16:16
Om du kör Win2003 som Domänkontrollant så används port 1058 till LDAP som är katalogtjänsten (Active Directory) Du kan kolla med kommandot netstat i dospromt. Det går tyvärr inte att ändra port på ett enkelt sätt för LDAP. Jag hade samma problem så jag demotade servern till en stand alone. Använd kommandot DCPROMO i dospromt. Följ wizarden. Räkna med allvarliga problem med .exe filer som blir blockade av säkerhetsskäl. Löses med tredjepartprodukt som heter streams. Sök på google så hittar du. Går du bet PM:a mig så skickar jag länk. Med streams programvaran "flaggar" du av alla *.exe filer som har blivit blockade. Lycka till! Postad 15 November 2007 - 16:27 Fick problem med en glappande HDMI-port på den plastiga 4100:an. Några flera som tydligen också haft samma problem innan. Så jag hävde köpet från gråimporterande Dustin och köpte mig en 5100 istället. Den känns riktigt gedigen i sitt chassi jämfört med 4100:an. Postad 15 November 2007 - 16:28 Prövade att köra '\DVICO\TViXNetShareTViXNetShare.exe' som service (genom att välja 'Run As...' från högerklicksmenyn och använda Administrator-kontot, vilket har ALLA rättigheter). Dock gav detta samma resultat Eftersom det inte finns ngn mjuk-varubrandvägg på servern kan det inte var den som sätter begränsningen. Kan det finnas ngt annat som måste göras/förberedas innan man kan använda NetShare på en Win 2003 burk? Ngn annan som kör detta och fått det att fungera? Känns frustrerande när det inte visar samma beteende som på WinXP burken... Bifogar en snapshot av dialogen som dyker upp (i hopp om att detta ger mer information);
NFS_problem.JPG 8.23K
1 Antal nerladdningarEDIT: Undrar just om man måste ge 'guest' kontot de rättigheterna som anges i användarmanualen (eller gäller det endast SAMBA)? Kan det var det som är orsaken? Redigerat av arcticblue, 15 November 2007 - 17:22. Postad 15 November 2007 - 17:25
Precis som nämnts tidigare i tråden får du en port kollision, tcp 1058 används redan på din win2003 server av ett annat program/tjänst. i ett DOS fönster kör netstat.exe -ano så bör du få reda på vilken process som använder den porten som netshare klagar på. Identifiera programmet och se om det är något du kan konfigurera om, risken är att det är en tjänst i Windows och då kan det bli problematiskt att lösa det. Kör du trådbunden LAN så fungerar SAMBA utan eg. problem så du behöver inte använda netshare. Postad 15 November 2007 - 18:11
Det finns liksom få anledningar att köpa gråimporterade prylar då det enbart medför trassel - OM det blir problem (samt att det idag inte ingår någon svensk manual för den som nu vill ha det osv).
[/quote] Köpte min TViX på Webhallen för ca 1 månad sen, fick bara med FRANSK manual, gäler BÅDE TViX samt DVB-T tunern... TViX:en var även satt att prata franska vid boot, åtgärdat av mig. Svensk .pdf finns ju på nätet, men saknar ändå den svenska eller engelska tryckta manualen... och detta var ju en TviX med DVB -T som kom från den svenska distributören eftersom Webhallen är er ÅF... ? 8-) Postad 15 November 2007 - 20:29 Kollade vad det var och fann följande; svchost.exe using PID 840 (DNS cache, DHCP Client) on port 1058 Processer som behöver vara uppe och snurra på servern mao. Fixade upp SAMBA vilket fungerade. Tack för tipset 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |