Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 14 oktober 2008 - 13:30

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

hej

vad kør ni før anslutningar från SB, vilket blir bäst att køra från SBn till Dacn?!

Mvh
Carl

Det spelar ingen roll om du kör koaxialt eller optiskt till din DAC. Vill du inte ha någon elektrisk kontakt mellan apparaterna så kör optiskt.

Postad 14 oktober 2008 - 17:33

Caramba
  • Caramba
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nån som vet webadressen till radiokanalen The Voice ??

Letat som en tok, men hittade ej något :)

Tacksam för svar :)

Postad 14 oktober 2008 - 17:49

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

mms://streaming.sbsradio.se/03872_TheVoice_high

Postad 14 oktober 2008 - 17:58

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Gå in i webbgränssnittet och välj

Internet Radio -> Tune In URL

och där skriver du

mms://streaming.sbsradio.se/03872_TheVoice_low

eller

beroende på hur bra uppkoppling du har (de flesta borde väl klara high - det funkade för mig)

URL Snooper är ett ganska händigt program när det gäller sådana problem

http://www.donationc...oper/index.html

Postad 14 oktober 2008 - 18:07

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Okej. Det där att det går långsammare på NAS:en, då syftar du väl inte på själva kommunikationen mellan enheterna?

Begränsningen brukar vara att NAS burkarna inte har så snabb processor och inte så mycket primärminne.

Filåtkomst från en NAS disk är generellt betydligt söligare än om man kopplar in en USB disk eller likande direkt till datorn man sitter på, problemet är att när NAS disken accessas över nätverket så är man begränsad till nätverketsprestandan. Kör man 100Mbits nätverk innebär det att disk åtkomsten är begränsad till ca 12.5MB/s i bästa fall ofta brukar dock NAS burkarna begränsa det ytterligare något. Så vill man ha hyffsat snabb diskåtkomst över nätverket till diskar inkopplade till en nas är Gigabit nätverk att rekommendera, det kommer dock fortfarande att vara söligare än en direkt inkopplad USB disk.

Postad 14 oktober 2008 - 18:57

Caramba
  • Caramba
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Tackar :)

Postad 14 oktober 2008 - 19:01

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Kanske är fel tråd men jag rippa två skivor till flac idag o reagera på att volymen var mycket lägre än på övriga mp3 bibloteket. Är det olika från skiva till skiva ?

Gjorde enligt martins lathund :)

Postad 14 oktober 2008 - 19:16

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3 086 inlägg
  • 0

Begränsningen brukar vara att NAS burkarna inte har så snabb processor och inte så mycket primärminne.

Filåtkomst från en NAS disk är generellt betydligt söligare än om man kopplar in en USB disk eller likande direkt till datorn man sitter på, problemet är att när NAS disken accessas över nätverket så är man begränsad till nätverketsprestandan. Kör man 100Mbits nätverk innebär det att disk åtkomsten är begränsad till ca 12.5MB/s i bästa fall ofta brukar dock NAS burkarna begränsa det ytterligare något. Så vill man ha hyffsat snabb diskåtkomst över nätverket till diskar inkopplade till en nas är Gigabit nätverk att rekommendera, det kommer dock fortfarande att vara söligare än en direkt inkopplad USB disk.

Svar från en guru...... :)

Sen ska det väl i ärlighetens namn sägas att så länge du inte flyttar över musik til Nas:en samtidigt som du bläddrar bland dina album så är det inget man störs av....någon gång emellanåt så tänker den några sekunder innan den utför kommando men det är inget problem i min bok jämfört med vinsterna man har med en nas.

Postad 14 oktober 2008 - 20:42

erpan85
  • erpan85
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Sen ska det väl i ärlighetens namn sägas att så länge du inte flyttar över musik til Nas:en samtidigt som du bläddrar bland dina album så är det inget man störs av....någon gång emellanåt så tänker den några sekunder innan den utför kommando men det är inget problem i min bok jämfört med vinsterna man har med en nas.

Okej så under själva spelningen av låtar mellan Nas:en Squeezeboxen så är det inga problem jämfört med att köra ifrån en dator?

Postad 14 oktober 2008 - 21:29

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Okej så under själva spelningen av låtar mellan Nas:en Squeezeboxen så är det inga problem jämfört med att köra ifrån en dator?

Prestandan på Squeezebox'en bör inte påverkas av NAS'en annat än att det blir söligt p.g.a. NAS'en har söligare procecssor och mindre minne. Vad gäller ljudkvalitet skall den inte påverkas alls utan vi pratar om att framförallt SqueezeCenter web grässittet kan bli ordentligt söligare när SqueezeCenter körs på en NAS. Vill man ha snabbare prestanda kan man ha musikfilerna på NAS'en men köra själva SqueezeCenter på en PC, men det innebär då att du måste ha PC'n igång när du skall spela musik.

Diskåtkomst prestandan jag nämnde är inga som helst problem vad gäller uppspelning av musik, däremot bör man vara medveten om att när man kopierar filer till/från NAS'en så kommer det att gå söligare än när man kopierar filer till/från en hårddisk i datorn eller en hårddisk inkopplad med USB/Firewire direkt till datorn. Det finns dock stora fördelar med en NAS som uppväger detta, exempelvis att diskarna blir åtkomliga från alla datorer i hushållet.

Postad 15 oktober 2008 - 07:38

erpan85
  • erpan85
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har du kollat vilken överföringshastighet man kan komma upp med Nas:en (NETGEAR READYNAS DUO 500GB GIGABIT LAN) i ett gigabit lan?

Postad 15 oktober 2008 - 11:51

SHenke
  • SHenke
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Använder för stunden min bärbara dator med SqueezeCenter, men vill använda den stationära datorn alt. en NAS som server istället. Finns det något smidigt sätt att spara och flytta över alla intsällningar, favoriter och sparade radiokanaler från SqueezeCenter på min bärbara till ett nytt Squeezecenter på den stationära datorn/nas:en?

Postad 15 oktober 2008 - 12:52

nellie04
  • nellie04
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar om någon vet varför FLAC filer hackar när jag lyssnar på dom?
Det kan börja efter ca 3 minuter.
Jag har en Squeezebox classic ansluten genom en router till datorn och det är inte trådlöst. Kan det bero på datorn som inte klarar av att skicka FLAC filer eller kan det vara något program som stör. Om jag spelar FLAC genom t.ex. Mediamonkey bara i datorn så går det hur bra som helst.

Jari

Postad 15 oktober 2008 - 20:51

DJ Peg
  • DJ Peg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Röcker det att ha ett trådlöst nätverkskort i datorn eller måste man ha en router?

tacksam för svar

Postad 15 oktober 2008 - 22:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Röcker det att ha ett trådlöst nätverkskort i datorn eller måste man ha en router?

tacksam för svar

Kör en router, ad-hoc och 11 Mbit är inte riktigt att lita på.

Postad 16 oktober 2008 - 22:27

joama
  • joama
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Skaffade nyligen denna setup (Netgear + squeez classic) och tycker det funkar väldigt bra, installerade senaste officiella programvaran för Nasen och i den följer det med SqueezeCenter 7.2 som vad jag förståt är den senaste stabila versionen av SqueezeCenter och enligt vad jag läst har dom förbättrar prestandan rätt ordentligt i denna version jämfört med tidigare.

mer info
http://www.readynas.com/?p=477

Har även läst att kommande version 7.3 ska vara rejält optimerad för att få ännu bättre prestanda på nasar uppenbarligen rejäl omskrivning av databas layout och frågor .

Jag kör med den setup:en som du funderar på. Det som skiljer när NAS:en levereras är att den är förinstallerad med en äldre version av Squeezecenter men det går att uppdatera detta. I övrigt så är det vad jag kan se samma mjukvara. Eftersom du inte har samma kapacitet i NAS:en som i en dator så går det ju givetvis lite långsammare.

Postad 17 oktober 2008 - 07:43

blader_se
  • blader_se
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa mig en Squeezebox boom men såg nu till min förfäran att fjärren inte har siffrorna för lazy search...

Kan jag köra Lazy search på Boom?
Kan jag använda min SB-3 fjärr till Boom?

Har vant mig vid lazy search plus MusicIP för att generera låtlistor...

Postad 17 oktober 2008 - 08:39

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Tänkte skaffa mig en Squeezebox boom men såg nu till min förfäran att fjärren inte har siffrorna för lazy search...

Kan jag köra Lazy search på Boom?
Kan jag använda min SB-3 fjärr till Boom?

Har vant mig vid lazy search plus MusicIP för att generera låtlistor...

https://www.minhembi...s...t&p=2077841

Postad 22 oktober 2008 - 16:20

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Min Squeezebox Boom uppdaterades i dag, är det nån som vet om det har kommit till nåt nytt? Hade hoppats på att man skulle kunna använda utgången till att skicka ut en fast signal samtidigt som man har ljud i högtalarna, gärna med möjlighet att ställa signalnivån via inställningar, men det verkar fortfarande bara vara hörlurar + bas.

Postad 26 oktober 2008 - 00:06

Unregisteredd4f89b64
  • Unregisteredd4f89b64
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Extremt viktig fråga.. Funkar det att köra musik i Itunes och se information på squeezeboxen (classic).. eller måste musiken spelas i det tillhörande programmet??

tack så fasanfullt för svar.

Postad 26 oktober 2008 - 08:18

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Har även läst att kommande version 7.3 ska vara rejält optimerad för att få ännu bättre prestanda på nasar uppenbarligen rejäl omskrivning av databas layout och frågor .

Jag skulle bli väldigt förvånad om detta kommer i 7.3, troligen kommer det att komma i releasen efter 7.3 istället.

Postad 26 oktober 2008 - 08:26

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Extremt viktig fråga.. Funkar det att köra musik i Itunes och se information på squeezeboxen (classic).. eller måste musiken spelas i det tillhörande programmet??

tack så fasanfullt för svar.

Musiken måste spelas genom SqueezeCenter, men SqueezeCenter kan läsa in ditt iTunes bibliotek så du enkelt kan göra musiken tillgänglig i SqueezeCenter. När du skall välja vad du skall spela måste du dock använda SqueezeCenter, det går inte att göra via iTunes.

Det som möjligen kan fungera är att det finns en tredjepartsplugin som gör att SqueezeCenter kan spela det som skickas till datorns ljudkort, med denna plugin kan du få ut ljudet via SqueezeCenter till Squeezebox'en. Jag misstänker dock att du inte kommer att få med dig information om vilken artist/låt till Squeezebox'ens display om du använder denna lösning. Jag har inte testat det själv så jag vet inga mer detaljer.

Om du är ute efter en display för att visa vad som spelas i iTunes så går det säkert att utveckla en tredjepartsplugin för detta förutsatt att du har lite utvecklar kunskaper. Det känns dock som att det borde vara billigare att köpa en vanlig liten skärm än en Squeezebox om det är detta du är ute efter.

Postad 26 oktober 2008 - 09:21

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej!
Försökte spela upp musik med softsqueeze som är syncade med två squeezeboxar. Använder usb högtalare och ljudet låter jättekonstigt. Har inga problem med ljudet annars via usb högtalarna.
Är det nån inställning jag har missat?

Kör iMac.

Postad 26 oktober 2008 - 21:16

Unregisteredd4f89b64
  • Unregisteredd4f89b64
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Musiken måste spelas genom SqueezeCenter, men SqueezeCenter kan läsa in ditt iTunes bibliotek så du enkelt kan göra musiken tillgänglig i SqueezeCenter. När du skall välja vad du skall spela måste du dock använda SqueezeCenter, det går inte att göra via iTunes.

Det som möjligen kan fungera är att det finns en tredjepartsplugin som gör att SqueezeCenter kan spela det som skickas till datorns ljudkort, med denna plugin kan du få ut ljudet via SqueezeCenter till Squeezebox'en. Jag misstänker dock att du inte kommer att få med dig information om vilken artist/låt till Squeezebox'ens display om du använder denna lösning. Jag har inte testat det själv så jag vet inga mer detaljer.

Om du är ute efter en display för att visa vad som spelas i iTunes så går det säkert att utveckla en tredjepartsplugin för detta förutsatt att du har lite utvecklar kunskaper. Det känns dock som att det borde vara billigare att köpa en vanlig liten skärm än en Squeezebox om det är detta du är ute efter.

Okej. Tack så mycket för svaret. Det kommer alltså att fungera tillräckligt, den får väl läsa av mitt mastadont-bibliotek i itunes, hitta alla bilder och liknande och sen får jag köra i SqueezeCenter. Självklart ska jag inte bara ha den som display. Måste ju streama radio också.. något mer tycker jag inte den behövs till, och som jag har förstått kan den inte så mycket mer. :)

Postad 27 oktober 2008 - 05:40

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Okej. Tack så mycket för svaret. Det kommer alltså att fungera tillräckligt, den får väl läsa av mitt mastadont-bibliotek i itunes, hitta alla bilder och liknande och sen får jag köra i SqueezeCenter.

Tyvärr så går inte album arts i iTunes att få över som standard såvida du inte har skrivit dem till MP3/AAC taggarna med ett externt taggningsprogram. Anledningen att det inte fungerar som standard är att Apple vägrar tala om hur de lagrar bilderna i sin iTunes xml fil.

Det finns dock en tredjepartsplugin "iTunes Update" som utifrån vad jag förstått kan flytta över album arts efter hand som du spelar musiken på Squeezebox'en.

Postad 28 oktober 2008 - 13:12

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har problem med Radio Rix, den går inte igång förutom en gång häromdan och då med bitrate 96kb (normalt förr 48kb), är det någon ändring i adressen eller nåt? Har sett på deras hemsida om de visst ska förbättra ljudkvalitén så man får väl hoppas det är det på gång. Så är det någon som har en fungerande adress vore jag tacksam.

//HB

Postad 30 oktober 2008 - 15:29

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vet någon om datorn måste han en statisk IP-adress för att man ska kunna lyssna från ex. sitt jobb? Har en Netgearrouter och använder dynamiska IP-adresser, men får inte till det med åtkomsten fårn ex. jobbet. Dom tre portarna som man ska tillåta trafik på ,är redan på DATORNS undantagslista, men i routern går dom inte att lägga till - då får jag bara meddelandet om att det blir en konflikt.
/Peter

Postad 30 oktober 2008 - 16:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Vet någon om datorn måste han en statisk IP-adress för att man ska kunna lyssna från ex. sitt jobb? Har en Netgearrouter och använder dynamiska IP-adresser, men får inte till det med åtkomsten fårn ex. jobbet. Dom tre portarna som man ska tillåta trafik på ,är redan på DATORNS undantagslista, men i routern går dom inte att lägga till - då får jag bara meddelandet om att det blir en konflikt.
/Peter

Går bra med dynamisk, bara att hålla reda på adressen.
Eller så skaffar man sig någon dynamisk dns, typ http://www.dyndns.com/

Postad 30 oktober 2008 - 16:16

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tack för svar! Ingen som sitter med en Netgearrouter WGR614 v.7 och har lust att instruera lite enkelt? Port forwarding el port triggering tex??? När jag försöker vill det sig inte.

Postad 31 oktober 2008 - 13:05

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa e squeezebox classic till mina föräldrar, då de framför allt vill ha ett smidigt sätt att streama internetradio till sin stereo via WLAN. Jag har dock några frågor:

1. Om jag fixar allt med installationer o s v, är squeezeboxen sedan lättmanövrerad så att även en lite mindre teknisk förälder kan använda den?

2. Som jag förstår det så går det att köra internetradio via squeezenetworks utan att ha någon dator igång, stämmer detta?

3. Om jag installerar programvaran på min laptop hemma hos mig, skulle då jag/någon annan kunna lyssna på min musik hemma hos mina föräldrar på deras squeezebox via internet?

Redigerat av cwolf, 01 november 2008 - 09:22.

Postad 31 oktober 2008 - 13:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa e sqauezebox classic till mina föräldrar, då de framför allt vill ha ett smidigt sätt att streama internetradio till sin dator via WLAN. Jag har dock några frågor:

Man behöver inte ha någon dator för att streama internetradio :rolleyes:

1. Om jag fixar allt med installationer o s v, är squezeboxen sedan lättmanövrerad så att även en lite mindre teknisk förälder kan använda den?

Svar ja

2. Som jag förstår det så går det att köra internetradio via squezenetworks utan att ha någon dator igång, stämmer detta?

Svar ja

3. Om jag installerar programvaran på min laptop hemma hos mig, skulle då jag/någon annan kunna lyssna på min musik hemma hos mina föräldrar på deras squezebox via internet?

Svar ja

Sitter på jobbet nu och lyssnar på musik från Squeezecenter hemma på winamp här på jobbet :D

Postad 31 oktober 2008 - 13:37

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Man behöver inte ha någon dator för att streama internetradio :rolleyes:

Råkade skriva fel, menade stereo :D. Det där lät ju riktigt bra, får nog bli en sån här leksak B). Bara en fråga till, när du säger att man kan lyssna på musiken från min dator, är det bara streamad som webradio hem till dem då, eller kan de välja runt bland musiken på samma sätt som om det vore från en dator hemma hos dem?

Tack så mycket för snabba svaren Martin :blush:

Postad 31 oktober 2008 - 13:42

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Du går in på din webläsare och browsar runt på Squeezecenter var du än befinner dig, så du byter musiken där.

Eller så går man in i Squeeezecenter och laddar ner SoftSqueeze därifrån, då kan man styra med den precis som med en fysisk Squeezebox.
Själv föredrar jag nästan att köra med winamp och styra med webinterfacet för det mesta, för alla plugin som funkar med Squeezeboxen funkar inte lika bra med SoftSqueeze.

Postad 02 november 2008 - 18:25

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
En liten fråga om SqueezeCenter.
Jag har i musikbiblioteksinställningarna ställt in att den ska behandla boxar med flera skivor som ett album. Ändå får jag så att säga flera album i SqueezeCenter om det är flera skivor i ett album. Strukturen på HD är Artist - Albumnamn sedan de olika skivorna i undermappar CD1, CD2 osv. Låtarna är taggade med löpande spårnummer över alla undermappar.

//Hans

Postad 02 november 2008 - 18:52

Unregistered3b1517fd
  • Unregistered3b1517fd
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej

Jag installerade min squeezebox utan problem men efter några dagars användning märke jag att navigeringen bland squeezebox menyerna blev ganska sega jämfört med hur det var i början där allt gick så snabbt! Är det nån som har haft ett liknande problem eller vet vad det kan bero på? min dator jobbar inte mkt så jag kan skylla på det..

Postad 02 november 2008 - 18:57

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej

Jag installerade min squeezebox utan problem men efter några dagars användning märke jag att navigeringen bland squeezebox menyerna blev ganska sega jämfört med hur det var i början där allt gick så snabbt! Är det nån som har haft ett liknande problem eller vet vad det kan bero på? min dator jobbar inte mkt så jag kan skylla på det..

Trådlöst? Vad är det för dator? Hur mycket musik i biblioteket?

Postad 03 november 2008 - 10:22

Unregistered3b1517fd
  • Unregistered3b1517fd
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Trådlöst? Vad är det för dator? Hur mycket musik i biblioteket?

Jag kör trådlöst, musiken har jag på en bärbar dator kopplad till en router med ca 1800 låtar..

Postad 04 november 2008 - 16:32

wader
  • wader
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Hmm, finns det inte någon knapp på remoten som man uppdaterar sb3'an. Kommer tusan inte ihåg.

Postad 04 november 2008 - 19:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Hmm, finns det inte någon knapp på remoten som man uppdaterar sb3'an. Kommer tusan inte ihåg.

Håll inne brightness-knappen.

Postad 05 november 2008 - 13:17

wader
  • wader
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Håll inne brightness-knappen.

Finemang, tackar.

Postad 05 november 2008 - 16:25

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Har precis köpt första classic ... får igång internet radio ...men fattar inte hur jag kommer åt itunes . Kör Mac

supertack för hjälp .-)

Redigerat av Unregistered02c905d4, 05 november 2008 - 16:25.

Postad 05 november 2008 - 16:34

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Har precis köpt första classic ... får igång internet radio ...men fattar inte hur jag kommer åt itunes . Kör Mac

supertack för hjälp .-)

Squeezecenter står det aktivera server ....gör detta och "avaktivera server" dyker upp. 15sek senare går den tillbaka till aktivera igen. Internetåtkomst lyser bara grå blir aldrig aktiv. Är det här det spökar eller?

Redigerat av Unregistered02c905d4, 05 november 2008 - 16:35.

Postad 05 november 2008 - 16:42

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
nu står det cant connect to squeezecenter....fattar inget :P någon som kan sparka igång mig :rolleyes:

Postad 05 november 2008 - 18:14

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

nu står det cant connect to squeezecenter....fattar inget :P någon som kan sparka igång mig :rolleyes:

Kanske e jag dum här men du måste installera squeezecenter, laddas ned i från www.slimdevices.com

M

Postad 05 november 2008 - 19:24

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Har laddat ner det...men den värkar inte få kontakt ...skumma är att jag spelar paradis radio.. eller va den heter funkar ok. <men om man trycker aktivera server som man ska i guess...så håller den ca 15 sek sen går tillbaka till aktivera server igen ...internetåtkomst är grå hela tiden och kan jag inte trycka på den om det nu behövs ?? Den får ingen kontakt med squeezecenter helt enkelt . Nu är man duktigt trött på slimmaren fattar 0 just nu ...någon Hjälp !

Redigerat av Unregistered02c905d4, 05 november 2008 - 19:25.

Postad 06 november 2008 - 11:05

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
slängde allt ominstall och sen funka det ...klassiker :)

Postad 06 november 2008 - 15:54

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tack för svar! Ingen som sitter med en Netgearrouter WGR614 v.7 och har lust att instruera lite enkelt? Port forwarding el port triggering tex??? När jag försöker vill det sig inte.

Jag har version 6 av den routern. Jag har port forward portarna 9000 till 9000 (för att komma Squeezecenter i webläsare)och 3483 till 3483 (för Softsqueeze) till mitt ipnummer 192.168.1.8 (på den dator som kör Squeezecenter).

Om du kör dymamiska ipadress internt på ditt nätverk rekommenderar jag att du ställer in att din dator med Squeezecenter alltid får samma ipadress (finns under LAN Setup och funktionen heter Address Reservation).

Om det fortfarande inte fungerar, se till att du har senaste firmware i din router. Netgear hade vissa bekymmer med den router och port forward tidigare. Det skall dock vara löst nu.

Mvh
at

Postad 09 november 2008 - 00:51

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Funderar på en classic, men läste detta i en recension:

"The Squeezebox 3 can play just about any file format, though if you want to play tracks downloaded from the iTunes store you’ll need to burn them to CD, and then re-rip them"

Jag har all min musik i iTunes och det mesta är köpt där dock inte allt. Hur pass stort problem är detta? Måste man verkligen bränna musiken på en CD och rippa igen för att Classicen skall kunna spela musiken? Sedan undrar jag vilket software jag använder för att streama musik till Classic'en från en Mac? Kör en Airport Express just nu som strömmar musiken till en förstärkare och det fungerar genom iTunes. Skulle vara kul om CLassic'en fungerade lika smidigt.

Postad 09 november 2008 - 14:05

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Har en liten fråga angående last.FM. Kan man inte lyssna på sina egna radiostaioner eller till exempel minhembios radio? Jag har för mig att detta har gått innan men det var så längesedan jag använde det.

MVH Kribban

Postad 09 november 2008 - 14:21

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Har en liten fråga angående last.FM. Kan man inte lyssna på sina egna radiostaioner eller till exempel minhembios radio? Jag har för mig att detta har gått innan men det var så längesedan jag använde det.

MVH Kribban

https://www.minhembi...p;#entry2009390 :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.