Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 03 januari 2008 - 21:35

argha
  • argha
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan!
Sedan igår ( 2-jan ) har jag inget ljud på SVT2. Inga uppgifter om driftstörningar på CH's hemsida. Tittar jag via analoga så funkar det. Jag bor i Göteborg, är det nån mer som har samma problem ?

Postad 03 januari 2008 - 21:47

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Sedan igår ( 2-jan ) har jag inget ljud på SVT2.

Ett långskott... Om jag väljer 5.1 ljud på min box (ej HD) så försvinner tv-ljudet på någon eller ett par kanaler (alla funkar genom hembion). Väljer jag bort 5.1 kommer det tillbaka på tvn.

Redigerat av Unregistered1013, 03 januari 2008 - 21:48.

Postad 03 januari 2008 - 22:30

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Alla ni som skriver inlägg om problem med bilden, vad gör ni åt det?
Det blir ju inte bättre för att ni sitter och tycker synd om er själv på ett forum.
Ser att vissa varit i kontakt med support och skrivit på fairshopping men jag tycker alla måste klaga mer, det är ju helt oaceptabelt.

Vad säger supporten på humax när ni berättar om bildproblemen?
Vad säger comhem?
Är bilden alltid kass eller blir den det i mellan åt?
Varför byter ni inte till en vanlig box istället om bilden alltid är kass?
Kräver ni ingen kompensation när produkten inte lever upp till förväntningarna?

Har inte fått min box än hoppas dock att den dyker upp imorgon, men är jag inte nöjd med kvaliteten på bilden så hör jag av mig direkt och blir det inte bättre så får jag väl byta till en utav deras vanliga boxar istället.

Vem ska man höra av sig till i första hand? Comhem eller Humax?

Hej,
Det hjälper inte ett dugg att ringa till supporten, de ville skicka mig ny scart-kabel för att lösa problemet... känn på den... :unsure:

Jag hävde mitt abonnemang så fort jag bara kunde... ville inte sitta med denna skitboxen..

Postad 03 januari 2008 - 22:53

Peps
  • Peps
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag har denna boxen kopplad till en Yamaha RX-V661 via HDMI från boxen in i receivern och sedan HDMI -DVI till TV:n. Har bra bild men får inte Dolby Digital-ljud när jag växlar till en kanal som sänder i detta. Är det någon inställning på boxen eller på receivern jag ska kontrollera?

Postad 03 januari 2008 - 23:27

athos
  • athos
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag har denna boxen kopplad till en Yamaha RX-V661 via HDMI från boxen in i receivern och sedan HDMI -DVI till TV:n. Har bra bild men får inte Dolby Digital-ljud när jag växlar till en kanal som sänder i detta. Är det någon inställning på boxen eller på receivern jag ska kontrollera?

Boxen skickar inte DD via HDMI av någon outgrundlig anledning. Den skickar det dock via den optiska utgången. Vi kan väl hålla tummarna att fw uppgraderingen fixar även detta.

Postad 03 januari 2008 - 23:39

Peps
  • Peps
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Tack för svaret, förklarar varför jag inte fått det att fungera trots att jag gått igenom alla inställingar 3 ggr :unsure:

Postad 03 januari 2008 - 23:53

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det blir ju inte bättre för att ni sitter och tycker synd om er själv på ett forum.
Ser att vissa varit i kontakt med support och skrivit på fairshopping men jag tycker alla måste klaga mer, det är ju helt oaceptabelt.
---

Jag var sur i början, men tog reda på det här med ny firmware (dels här, dels genom Comhems kundtjänst som ringde till Comhem i Stockholm och tog reda på info om nya firmwaren) och insåg att Comhem känner till problemet. Detta innan min ångertid gick ut. Nu tänker jag vänta tills nya mjukvaran kommer, och fixar sig inte problemet då kommer jag kräva att de gör vad de finner nödvändigt för att eliminera problemet. Jag kommer inte göra mer än att ringa och tjata med jämna mellanrum och uppdatera min felanmälan. De ska fixa boxen, eller så ska jag ha en annan HD-box, inte SD-box. I sista hand kan jag ju begära att få säga upp abonnemanget och få tillbaka de 495kr jag betalade för boxen, och går de inte med på det kan jag börja bestrida fakturororna med hänvisning till alltihopa och datum för varje gång jag felanmält.
Men grejen är att efter 12mån med 8 favoriter till julpris vill jag fortarande ha en box kvar och ha TV-small gratis, främst för 5.1 ljud och SVT HD att jag kan se Antikrundan... Hehe. Så mao vill jag helt enkelt att Comhem fixar problemet. Hur de gör de bryr jag mig inte om. Bara jag får en HD-box värd namnet. Att kräva kompensation är nog långsökt, bättre att kräva åtgärd av problemet. Att bara ringa och säga "jag tycker bilden är kass, jag vill ha 100kr rabatt varje månad" lär inte fungera.

Om alla skulle göra så här skulle det nog bli fart på Comhem!

Postad 04 januari 2008 - 00:28

jonah
  • jonah
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag var sur i början,

...bla bla bla...

Yep, jag håller med dig :unsure:

Jag har precis (i onsdags) tecknat ett combo-paket innehållandes Bredband 8/1, Telefoni Medium samt TV Medium 8 favoriter med HD-boxen för 495 kr. Jag är dock medveten om alla de problem som många verkar ha haft med denna box, men jag hoppas de löses med en ny firmware.. :P

Hur är det med Dolby Digital på Canal Plus-kanalerna? Fungerar det som det ska? Telia (eller Canal Plus) har haft problem med det ända sedan Canal Plus gjorde om utbudet 1 november 2007.

- Jonah

Postad 04 januari 2008 - 09:00

goa gubben
  • goa gubben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej argha!

Bor oxå i götet och har samma problem. Det hjälper att köra "västnytt-tricket" dvs tryck opt+ knappen och välj analogt ljud. Det ser ut som man jobbar med nätet i Gbg, i bland går signalstyrkan ner till 0 och bild och ljud försvinner.Jag har kört med den här boxen nu i över 1 år, och är som alla andra irriterad på saker som borde ha fixats för länge sen, som t.ex "svartkryp" på röda ytor, ljudproblem mm. Men å andra sidan får man makalösa upplevelser som t.ex. nyårskonserten i Svt HD eller planet earth i samma kanal.

Det som är mest slående under det här året är hur mycket kvalitén växlar över tiden. Ibland helt suveränt, ibland ser det för dj-ligt ut. Förmodligen inte bara problem med boxen, det är nog oxå problem med comhem-nätet i sig, annars skulle det inte variera så mycket över tiden.

Postad 04 januari 2008 - 09:17

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Boxen skickar inte DD via HDMI av någon outgrundlig anledning. Den skickar det dock via den optiska utgången. Vi kan väl hålla tummarna att fw uppgraderingen fixar även detta.

Visst gör den det. Jag har DD 5.1 och bara kopplad med HDMI. Allt mitt ljud går genom HDMI.

Din receiver kan behöva sägas till att ta ljudet genom HDMI. TVn är därmed ljudlös då jag har för mig att DVI inte skickar ljud. Boxen har en inställning för val DD utgång. Jag minns inte vad som är standardinställningen där.

Postad 04 januari 2008 - 09:41

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Vad säger supporten på humax när ni berättar om bildproblemen?
Vad säger comhem?
Är bilden alltid kass eller blir den det i mellan åt?
Varför byter ni inte till en vanlig box istället om bilden alltid är kass?

Har inte fått min box än hoppas dock att den dyker upp imorgon, men är jag inte nöjd med kvaliteten på bilden så hör jag av mig direkt och blir det inte bättre så får jag väl byta till en utav deras vanliga boxar istället.

Vem ska man höra av sig till i första hand? Comhem eller Humax?

Om du läser lite tidigare i tråden så får du se att vissa av oss, bla jag själv, har ägnat timmar, dagar och månader att driva denna fråga med Comhem.

För övrigt skulle jag aldrig köpt denna box om det fanns en tråd på minhembio.com med 86 sidor klagomål.

Postad 04 januari 2008 - 10:22

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Jag har ställt den här frågan tidigare, några sidor bak i tråden, men jag försöker igen. Om man jämför HD-boxen med PVR-boxen som Comhem erbjuder, vilken ger då bäst bild (om vi bortser från color banding). Alltså, ren jämförelse med scart, hdmi och boxens avkodningsegenskaper. Är det stor skillnad då? Om inte, så blir det ju pvr-boxen man köper ....

Postad 04 januari 2008 - 11:24

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Jag har ställt den här frågan tidigare, några sidor bak i tråden, men jag försöker igen. Om man jämför HD-boxen med PVR-boxen som Comhem erbjuder, vilken ger då bäst bild (om vi bortser från color banding). Alltså, ren jämförelse med scart, hdmi och boxens avkodningsegenskaper. Är det stor skillnad då? Om inte, så blir det ju pvr-boxen man köper ....

Undrar det jag med ! Funderar skarpt på att ta deras Sammy pvr box ist för denna skrutt box.
Har haft den i ett år nu och tröttnat totalt på detta nu. Abbonemanget går ut denna månad så kanske ska binda om mig fast ta pvr boxen ist. Ingen som jämfört dom två på samma tv samtidigt ?

Postad 04 januari 2008 - 14:44

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Någon som vet när uppdateringen kommer i januari? Typ datum? Har det inte löst sig då med de värsta störningarna skiter jag i att köpa boxen. Då blir det samsungs vanliga box vilket är synd. Jag hade sett fram emot fotbolls-EM och naturprogram i HD.

Postad 04 januari 2008 - 15:14

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Någon som vet när uppdateringen kommer i januari? Typ datum? Har det inte löst sig då med de värsta störningarna skiter jag i att köpa boxen. Då blir det samsungs vanliga box vilket är synd. Jag hade sett fram emot fotbolls-EM och naturprogram i HD.

Ett tillägg till Lemonguys fråga: När uppgraderingen väl kommer, är det till 1.00.10 som flera av oss redan har eller är den en än senare?

Postad 04 januari 2008 - 16:22

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Någon som vet när uppdateringen kommer i januari? Typ datum?

Såg någonstans en uppgift på 6 januari. ;) Min box kom idag så det blir till att koppla och dona i helgen.

Redigerat av Unregistered1013, 04 januari 2008 - 16:23.

Postad 04 januari 2008 - 17:11

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Såg någonstans en uppgift på 6 januari. ;) Min box kom idag så det blir till att koppla och dona i helgen.

Den 6:e låter ju helt klart intressant. Tror nästan man kan stå ut med att inte ha en box fram tills dess...

Postad 04 januari 2008 - 17:33

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Såg någonstans en uppgift på 6 januari. :unsure: Min box kom idag så det blir till att koppla och dona i helgen.

Det var väl bara någon här som angav 6:e som en gissning på första vardagen efter alla klämdagar ( vilket alltså ska vara 7/1 ).

Jag har lite små förhoppningar på att Color Banding i alla fall ska begränsas litegrann med nya FW:n. Detta p g a att CH sagt att så gott som alla bildförbättrande åtgärder från den senaste tyska FW:n ska vara med. Har man i alla fall fått med fram till näst sista tyska versionen kan någon bildförbättring kanske vara med för den senaste kom ju i slutet nov.

Sedan håller man ju enl Humax Sverige på att testa lite olika grejer för en eventuell framtida FW mot just Color Banding ( färgblockningar som vi säger här emellanåt ).

Postad 04 januari 2008 - 17:46

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Ett tillägg till Lemonguys fråga: När uppgraderingen väl kommer, är det till 1.00.10 som flera av oss redan har eller är den en än senare?

På Humax-killen lät det som om augustidatumet som rapporterats här inte var helt bekant. Detta väcker spekulationen om att det kanske kan finnas något mer i den som släpps snart. Snart vet vi :unsure:

Postad 04 januari 2008 - 18:10

landser
  • landser
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har .04 och endel verkar ha .06 som firmware.
Varför uppdadteras inte boxen till senaste firware redan nu?

Postad 04 januari 2008 - 19:12

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag har .04 och endel verkar ha .06 som firmware.
Varför uppdadteras inte boxen till senaste firware redan nu?

En mycket bra och relevant fråga som du borde trakassera Comhem med!
De borde kontinuerligt sända ut senaste version via kabelnätet, till alla boxar som de listar på sin hemsida som "fungerar med Comhem".

Postad 04 januari 2008 - 21:16

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Det som är lite retligt är ju att FW verka komma precis då deras julcomboerbjudande gått ut och boxen blir dyr igen. ;) Eller så kanske de har en lägre prisnivå på boxen efter detta?

Jag vågar dock inte slå till även om jag har ångerrätt 14 dar. Jag vill vara säker på att den boxen har blivit förbättrad innan jag köper den. Blir bara jobbigt att hålla på att skicka tillbaka den om jag chansar.

Får väl acceptera att den kanske kostar ett par tusen till då. Fungerar den med avsevärt färre störningar kan det ju vara värt det, speciellt inför fotbolls EM :unsure: . Vi får hoppas på det bästa.

Redigerat av Unregistered6df60672, 04 januari 2008 - 21:21.

Postad 04 januari 2008 - 21:31

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Det som är lite retligt är ju att FW verka komma precis då deras julcomboerbjudande gått ut och boxen blir dyr igen. ;) Eller så kanske de har en lägre prisnivå på boxen efter detta?

Jag vågar dock inte slå till även om jag har ångerrätt 14 dar. Jag vill vara säker på att den boxen har blivit förbättrad innan jag köper den. Blir bara jobbigt att hålla på att skicka tillbaka den om jag chansar.

Får väl acceptera att den kanske kostar ett par tusen till då. Fungerar den med avsevärt färre störningar kan det ju vara värt det, speciellt inför fotbolls EM :unsure: . Vi får hoppas på det bästa.

om jag känner comhem rätt så lär du få vänta på fwn tills det är dags för herr lemonguy att ha lemonparty :D

Postad 04 januari 2008 - 23:11

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Jag fick ett mail från Combort att fw skulle läggas ut den 6:e...
Om det sen är med sanningen överensstämmande kan man ju diskutera.

Postad 04 januari 2008 - 23:18

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

....................

De ska fixa boxen, eller så ska jag ha en annan HD-box, inte SD-box. I sista hand kan jag ju begära att få säga upp abonnemanget och få tillbaka de 495kr jag betalade för boxen, och går de inte med på det kan jag börja bestrida fakturororna med hänvisning till alltihopa och datum för varje gång jag felanmält.
Men grejen är att efter 12mån med 8 favoriter till julpris vill jag fortarande ha en box kvar och ha TV-small gratis, främst för 5.1 ljud och SVT HD att jag kan se Antikrundan... Hehe. Så mao vill jag helt enkelt att Comhem fixar problemet. Hur de gör de bryr jag mig inte om. Bara jag får en HD-box värd namnet. Att kräva kompensation är nog långsökt, bättre att kräva åtgärd av problemet. Att bara ringa och säga "jag tycker bilden är kass, jag vill ha 100kr rabatt varje månad" lär inte fungera.

Problemet är också att livscykeln för den här boxen nu har gått en bra bit. Snart vill man ha en PVR-HDTV-box. Då får man ju hoppas att den i sin tur inte har frysningarna som gör att man måste byta kanal fram och tillbaks eftersom man inte kan vara där och göra det när den spelar in. Detta samt att den inte har några andra av nuvarande box problem.

En extra faktor i sammanhanget för mig är att jag bor med Familjebostäder i Gbg. De har beslutat om bredbandsutbyggnad för alla bostäder, alltså ethernet, där även TV-tjänst finns. De som inte har detta bredband ännu ( alla utanför Kortedala ) får rabatt p g a att man fortf har ComHem. Detta gör att den nya PVR-boxen måste komma riktigt snabbt och dessutom inte ha så lång bindningstid som den förra för att det ska vara värt att satsa, för annars syns HDTV via bredband vid horisonten. Den måste dessutom komma utan några av nuvarnade box problem, d v s vara buggfri från start. Sammanfattningsvis: ComHem måste verkligen skärpa sig och dessutom rappa på med nya PVR-boxen.

Redigerat av ruhe, 04 januari 2008 - 23:20.

Postad 05 januari 2008 - 01:24

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Fick min box från comhem idag och det första jag la märke till efter att ha valt språk och tid var att min var version 10, så då kanske min box varit en testbox eller nåt.
För det är väl det sista som det står 1.00.10 eller vad det nu stod, 10 stod sist i alla fall.
Det ända som jag anmärkte på var att på nån kanal så såg jag vad jag tror kallas colorbanding, men det var som sagt på nån röd bakgrund så annars är jag nöjd med boxen.
Vissa kanaler ser ju fruktansvärt tråkiga ut på projektorn.

Dock så flimrar min bild hela tiden syns mest vid vitt eller ljusa färger t.ex. ishockey, skidåkning men det beror på min pissförstärkare, en onkyo 674, ska kontakta säljaren på måndag och försöka få häva köpet.

Kör ju digitalboxen via komponent in i förstärkaren och ut till projektorn via hdmi, hade problem med flimmer tidigare också när jag spelade xbox 360, då också kopplad via komponent in till förstärkaren och ut till projektorn via hdmi, men efter att ha bytat till xbox 360 elite med hdmi så försvann flimret, men tydligen klarar inte onkyo av att skicka en analog signal digitalt eftersom där alltid blir flimmer, powermill skulle få in ett hdmi kort så att dem kunde byta ut det som sitter i förstärkaren nu men det skulle komma någon gång i mars.

Kan jag häva köpet och påtala att det är helt orimligt att vänta i fyra månader när det är ett så betydande fel för mig?

Sen har jag även sagt till killen som åtgärdade min förstärkare första gången att det troligtvis inte har och göra med hdmi kortet eftersom det flimrar även dem gånger jag testat att köra komponent in till förstärkaren och komponent ut från förstärkaren.
Då förstår jag inte alls hur det skulle kunna ha med hdmi kortet.

Är det någon av er som har er digitalbox kopplad till en onkyo 674?

Redigerat av jimpa_84, 05 januari 2008 - 01:25.

Postad 05 januari 2008 - 09:45

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Fick min box från comhem idag och det första jag la märke till efter att ha valt språk och tid var att min var version 10, så då kanske min box varit en testbox eller nåt.
För det är väl det sista som det står 1.00.10 eller vad det nu stod, 10 stod sist i alla fall.
.............

Alltså, nu när CH själva skickar boxen med senaste FW:n går verkligen skam på torra land om den inte släpps ut i nätet i veckan!!

Jimpa: Kör HDMI direkt från boxen! Skaffa en HDMI-switch om du har flera HDMI-källor och bara en ingång. Jag har jämfört komponent mot HDMI ( programmet "Sunrise Earth" på Discovery HD ) och HDMI ger lite skarpare bild.

Postad 05 januari 2008 - 09:50

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

....................

De ska fixa boxen, eller så ska jag ha en annan HD-box, inte SD-box. I sista hand kan jag ju begära att få säga upp abonnemanget och få tillbaka de 495kr jag betalade för boxen, och går de inte med på det kan jag börja bestrida fakturororna med hänvisning till alltihopa och datum för varje gång jag felanmält.

Problemet är också att livscykeln för den här boxen nu har gått en bra bit. Snart vill man ha en PVR-HDTV-box. Då får man ju hoppas att den i sin tur inte har frysningarna som gör att man måste byta kanal fram och tillbaks eftersom man inte kan vara där och göra det när den spelar in. Detta samt att den inte har några andra av nuvarande box problem.

En extra faktor i sammanhanget för mig är att jag bor med Familjebostäder i Gbg. De har beslutat om bredbandsutbyggnad för alla bostäder, alltså ethernet, där även TV-tjänst finns. De som inte har detta bredband ännu ( alla utanför Kortedala ) får rabatt p g a att man fortf har ComHem. Detta gör att den nya PVR-boxen måste komma riktigt snabbt och dessutom inte ha så lång bindningstid som den förra för att det ska vara värt att satsa, för annars syns HDTV via bredband vid horisonten. Den måste dessutom komma utan några av nuvarnade box problem, d v s vara buggfri från start. Sammanfattningsvis: ComHem måste verkligen skärpa sig och dessutom rappa på med nya PVR-boxen.

Jo de borde komma med en pvr box. Samtidigt så måste det ju finnas en möjlighet till att kunna välja en bra hd box utan pvr som inte kostar så mycket. Har själv dvd inspelare och jag vet inte om jag spelar in så mkt att jag är beredd att betala så mycket mer för en pvr box och sen står dvd inspelarens hårddisk ganska oanvänd förutom då man ska bränna dvd. Visserligen är en pvr bättre då kvalitén inte försämras vid inspelning...

Det finns ju rätt många fler boxar att välja mellan för de som har marksändningar men de möjligheterna har ju inte vi. Så fler alternativ behövs.

Redigerat av Unregistered6df60672, 05 januari 2008 - 10:04.

Postad 05 januari 2008 - 10:50

argha
  • argha
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej argha!

Bor oxå i götet och har samma problem. Det hjälper att köra "västnytt-tricket" dvs tryck opt+ knappen och välj analogt ljud. Det ser ut som man jobbar med nätet i Gbg,

Tack för tipset! Det hjälpte :)

Postad 05 januari 2008 - 11:49

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Hehe. 12 timmar kvar isåfall. Man får hålla sig uppe och göra "Söker ny mjukvara..." vid 12-slaget :)

Postad 05 januari 2008 - 12:05

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Hehe. 12 timmar kvar isåfall. Man får hålla sig uppe och göra "Söker ny mjukvara..." vid 12-slaget :)

detta ska bli extremt intressant... kommer comhem att svika en gång till eller inte.. och om inte, kommer fwn att fixa problemen....

Postad 05 januari 2008 - 21:00

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

detta ska bli extremt intressant... kommer comhem att svika en gång till eller inte.. och om inte, kommer fwn att fixa problemen....

Jag sätter ett irriterat samtal till Comhems kundtjänst på att mjukvaran inte läggs ut i kabelnätet om tre timmar.

Redigerat av Martin43, 06 januari 2008 - 00:53.

Postad 05 januari 2008 - 21:40

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Jag sätter ett irriterat samtal till Comhems kundtjänst på att mjukvaran inte läggs ut i kabelnätet om tre timmar.

Låter lysande Martin!

Postad 06 januari 2008 - 00:31

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Får nog be om ursäkt....
Fick förvisso ett mail..., skulle komma under Januari stod det., har nog också blandat ihop det med infon i denna tråden.

Den som väntar på nånting gott, väntar alltid för länge.....

Postad 06 januari 2008 - 00:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Inte har den kommit än iaf B)

Postad 06 januari 2008 - 02:44

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Kollade på småkronorna idag när dem tyvärr åkte på stryk i förlängningen i jvm finalen mot Kanada, men riktigt kul att kolla hockey i hd, synd att där inte är så mycket av den varan.
Bilden var ju kanon, växlade ibland till en annan kanal som sände en NHL match, det var som natt och dag.
Önskar att allt skulle sändas i HD.

Sänder canal+ några matcher i HD eller kör dem enbart film på hd kanalen?

Postad 06 januari 2008 - 02:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
jimpa

Då kommer du att bli glad när du får se hockey i HD
För småkronornas match var inte i HD

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 06 januari 2008 - 02:56.

Postad 06 januari 2008 - 03:05

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Maveric du skojar, visst sände dem matchen i hd på kanal svt hd?
Då är det ju sjukt hur dålig en nhl match ser ut.
Jag jämförde visserligen aldrig med den vanliga kanalen som sände samma match om det nu var eurosport2.
Men jag var verkligen nöjd med bilden och då sågs matchen på 79" så allt syns ju annars när det är så stort.

Ser nu på svt hd programsida att det faktiskt inte står att matchen var i hd, då är jag som du säger ännu mer imponerad.

Förresten såg även någon portugisisk fotbollsmatch där också kvaliteten var urusel, hur kan sånt ens få visas om nu småkronornas var så pass bra?
Vad är det som gör att t.ex. en nhl match eller ligamatchen från portugal så dålig i kvalite?

Redigerat av jimpa_84, 06 januari 2008 - 03:14.

Postad 06 januari 2008 - 03:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Nej .. Jag skojar inte .. så dåliga sändningar har Canal+ från NHL
Jag har ett antal NHL matcher i ÄKTA HD från amerikansk HDTV
och det vill jag lova skiljer sig mil från vad canal+ levererar även när de sänder HD
Så gäller också film och canal+ HD filmkanal som är rena skämtet i jämförelse med den
bild man får i USA.

Vad gäller småkronornas matcher som sänts i SVT24 och vid ett par tillfällen
paralellt i SVT HD Kanalen så har de inte sänts i HD i Svt HD
Det är SD som är uppskalat till 720p och inget annat.
Fördelen du får att se dem i HD kanalen istället för i Svt24 kanalen
är en mycket högre bitrate och att det är uppskalat av SVT.

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 06 januari 2008 - 03:50.

Postad 06 januari 2008 - 09:47

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Får nog be om ursäkt....
Fick förvisso ett mail..., skulle komma under Januari stod det., har nog också blandat ihop det med infon i denna tråden.

Med andra ord... ingen uppdatering idag??!

Postad 06 januari 2008 - 09:58

Unregisteredb4184b66
  • Unregisteredb4184b66
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
http://m3tjanster.id.../tv/default.asp

Här kan man se HD-tablå tex tv4hd har inga hd sändningar idag även om dom kanske sänder program uppskalat där.

Postad 06 januari 2008 - 10:09

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Får nog be om ursäkt....

verkar så... skönt, då är allt som vanligt igen

Postad 06 januari 2008 - 10:12

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Får nog be om ursäkt....

Ha! Jag som redan prövat med att dra ut sladden idag. 3 veckor kvar av januari för CH att spela på. Undrar just vad som är status på HD-boxen med PVR ("innan jul")

Postad 06 januari 2008 - 10:13

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Får nog be om ursäkt....

Ha! Jag som redan prövat med att dra ut sladden idag. 3 veckor kvar av januari för CH att spela på. Undrar just vad som är status på HD-boxen med PVR ("innan jul")

Lugn, den kommer innan jul...

Postad 06 januari 2008 - 10:26

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Då sket det sig med att köpa deras julcombo som bara gäller till och med idag. Då får vi vänta igen. :-(
Men comhem har ju nu chansen i januari att visa om de klarar av att sända HD samt SD genom HD boxen. Nu eller aldrig verkar det som.

Redigerat av Unregistered6df60672, 06 januari 2008 - 10:31.

Postad 06 januari 2008 - 11:24

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Fick kopplat in min box igår kväll och jag är helnöjd so far. Inte ens jag som brukar leta tveksamheter tycker att de digitala sändningarna är sämre med denna box än den gamla och ser inga färgblock ännu iaf.

HD-bilden är ju lika bra som väntat och vi får hoppas att satsningen hos tex Svt kommer att bli omfattande i år.

Postad 06 januari 2008 - 11:35

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
egentligen är det skit att vi sitter och hoppas på en fw-uppdatering av denna boxen, när vi egentligen skulle sitta och prata om hur bra bilden är på en hd.-pvr-box..... :)

Postad 06 januari 2008 - 12:36

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

och det vill jag lova skiljer sig mil från vad canal+ levererar även när de sänder HD
Så gäller också film och canal+ HD filmkanal som är rena skämtet i jämförelse med den
bild man får i USA.

Maveric :)

Jag såg bara delar av matchen, men trodde själv också att det var HD. Enastående bild. Så ren.

Postad 06 januari 2008 - 13:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

bild man får i USA.

Maveric B)

Jag såg bara delar av matchen, men trodde själv också att det var HD. Enastående bild. Så ren.

Svt har oftast bra sändningar och jag tror att det var eurovisionen som låg bakom denna gången
och då har väl svt "en kabel direkt från källan" :)
När tv3 o andra skitbolag sänder .. så kör de säkert en kompositkabel från en satelitbox
till sin sändare .. därav deras sopbild... ( lite skämt lite allvar )

Maveric :blush:

Postad 06 januari 2008 - 14:37

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Finns där någon kanal som visar ishockey eller fotbollsmatcher i hd?
Skulle vara kul att se, men om alla sändningar vore lika bra som den på svt så skulle jag vara väldigt nöjd.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.