* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
3224 svar till detta ämne
Postad 03 januari 2009 - 17:19
hultin
-
hultin
-
Forumräv
-
-
747 inlägg
Undra om det kan bero på att SqueezeCenter kör som en service(tjänst) den ena men som en applikation i den andra ? Kör den som en service kör den inte som din vanliga användare och då har den inte tillgång till de diskar du behöver.
Du kan testa om det fungerar bättre om du pekar ut en UNC sökväg, exempelvis "\\ip-adresstillnas\namnpåshare". Jag tror att man också vi kontrolpanelen kan konfigurera om vilken tjänst SqueezeCenter körs som, på detta sätt borde det gå att ställa in den så den kör som din vanliga användare istället för systemanvändaren den kör som normalt, då skall du också få diskarna monterade (tror jag).
Japp - ändrade om att SC inte ska starta samtidigt som datorn - utan vara kopplat till att jag loggar in. Nu tuffar det på och kör utan några problem - tack för hjälpen. Nu ska jag fundera ut ett lämpligt sätt att få en automatisk inloggning och samtidigt kunna fjärrstyra datorn... eftersom Remote Desktop inte vill köra utan lösenord....men, men...det löser jag en annan dag. Nu ska det köras musik igen! /Andreas
Postad 04 januari 2009 - 16:10
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Jag har kört iPeng och Squeezemote och av dem så är iPeng bättre enligt min mening, framför allt innehåller det mer funktionalitet än Squeezemote just nu. Jag tror dock alla är bra på sitt sätt, det beror lite grann på vilka funktioner man använder. Jag tror att iPeng är den som kommer att utvecklas mest framöver och dess utvecklare även väldigt inriktad på att hitta en användarvänlig lösning. Tror det var någon diskussion om att det skulle komma en begränsad gratisversion av iPeng så man kunde testa den själv innan man köpte den, men jag tror inte den kommit än.
Det finns även en fri SqueezeCenter plugin version av iPeng som innehåller mer funktionalitet men är något söligare.
Jag plockade hem ipeng till min touch och det funkar kanon måste jag säga. Nu behöver man inte någon duetfjärr...
Redigerat av Unregistered32f0b602, 04 januari 2009 - 16:13.
Postad 04 januari 2009 - 18:17
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jag har skaffat mig en Netgear ReadyNas NV+ och kör Squeezecenter direkt från den. Nu har jag fått ett konstigt problem. Det går inte att komma åt spelaren i webgränssnittet. Det går bra att navigera runt bland artister och Transportern spelar för fullt men det kommer inte upp något i spellistan på höger sida. Någon som vet vad detta beror på?
Postad 07 januari 2009 - 18:49
erpan85
-
erpan85
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej! Undrar om någon här vet om det går att installera och köra Squeezecenter på en LaCie Network Space 1000GB? Länk: https://www.inet.se/...1000gb/4303305/Med hälsningar // Erik
Postad 07 januari 2009 - 21:33
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Nu ska jag fundera ut ett lämpligt sätt att få en automatisk inloggning och samtidigt kunna fjärrstyra datorn... eftersom Remote Desktop inte vill köra utan lösenord....men, men...det löser jag en annan dag. Nu ska det köras musik igen!
/Andreas
Ladda hem Tweak UI och där finns autologin om du vill eller så gör du så här: goto to start > run > gpedit.msc windows settings > security settings > security options > Accounts: limit local accounts use of blank password to console logon only > check disable. Micke
Postad 09 januari 2009 - 15:53
m95joka
-
m95joka
-
Rookie
-
3 inlägg
Har letat lite efter vilka NAS/nätverks HDD som kan köra SC direkt unan dator men nu ger jag upp.
Finns det någon bra sida som listar alla SC compatibla NAS?
Postad 09 januari 2009 - 21:33
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Har letat lite efter vilka NAS/nätverks HDD som kan köra SC direkt unan dator men nu ger jag upp. Finns det någon bra sida som listar alla SC compatibla NAS? http://wiki.slimdevi...Server_support:http://wiki.slimdevi...up_and_running:
Postad 10 januari 2009 - 14:49
indiehjaerta
-
indiehjaerta
-
Användare
-
-
171 inlägg
Behöver en apparat som jag kan koppla in till min reciever så att jag kan spela upp all musik som finns på min laptop i nätverk. Recievern har ingen nätverksutgång. Är det en Squeezebox jag ska ha då?
Postad 10 januari 2009 - 18:56
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
Behöver en apparat som jag kan koppla in till min reciever så att jag kan spela upp all musik som finns på min laptop i nätverk. Recievern har ingen nätverksutgång. Är det en Squeezebox jag ska ha då?
Squeezen skulle fungera, men är det inte lättare att bara dra en kabel från datorns ljudutgång till en ingång på recievern?
Postad 11 januari 2009 - 10:59
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Någon mer än jag som har ett problem med squeeze centers logg fil?
När jag kört squeezen ett tag så blir den här logg filen typ 26gb stor av någon anledning.
Detta har aldrig hänt förut.
Den ligger under
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Logs/server.log
och jag har senaste programvaran
Postad 12 januari 2009 - 11:33
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tjena.
Kan någon tala om hur boxen skickar ut ljudet? Dvs är det Linjär PCM eller Bitstream? Tänkte koppla ihop den med en Onkyo SR876 och jag vill inte ha Multichannel lysande i Onkyos display om den sänder ut LPCM. SÄnder boxen ut i enbart stereo 2 kanaligt så är det lugnt.
Tack.
Postad 12 januari 2009 - 20:29
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
Någon mer än jag som har ett problem med squeeze centers logg fil?
När jag kört squeezen ett tag så blir den här logg filen typ 26gb stor av någon anledning.
Detta har aldrig hänt förut.
Den ligger under
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SqueezeCenter\Logs/server.log
och jag har senaste programvaran
Den filen har inte jag, men då kör jag version 6.5 (slimserver) också.
Postad 12 januari 2009 - 20:35
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tjena.
Kan någon tala om hur boxen skickar ut ljudet? Dvs är det Linjär PCM eller Bitstream? Tänkte koppla ihop den med en Onkyo SR876 och jag vill inte ha Multichannel lysande i Onkyos display om den sänder ut LPCM. SÄnder boxen ut i enbart stereo 2 kanaligt så är det lugnt. Tack.
På min Denon 2809 står det "stereo" när squeezeboxen är inkopplad via optisk kabel så det borde vara PCM.
Postad 12 januari 2009 - 21:04
cliff74
-
cliff74
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Fixat
Redigerat av cliff74, 12 januari 2009 - 21:15.
Postad 13 januari 2009 - 08:10
Morphie
-
Morphie
-
Användare
-
-
108 inlägg
https://www.minhembi...p;#entry2009390 
Najs!
Redigerat av Morphie, 13 januari 2009 - 09:04.
Postad 13 januari 2009 - 08:27
WASA STAR
-
WASA STAR
-
Rookie
-
4 inlägg
Stolt ägare av en SB sedan några dagar tillbaka. Fungerade utmärkt att installera, no problems what so ever!
Har dock förlorat en "kär" funktion på fjärren.
Eftersom jag har en del musik redan på min dator så började jag med att stream dessa. Då jag inte fört över allt själv från CD till datorn så sakans en del info om artister låtar osv. Därför är de något lurigt att använda mapp kategorier som Album, artist osv.
Använde därför till att börja med funktionen som heter musikmapp dvs jag använder min egen katalog info som syns i utforskaren.
Nu till problemet! Har helt och hållet tappat Musikmapps alternativet i fjärrens menu, finns kvar som vid installation i Squeesecenter (Slimdevice) meyn på datorn.
Hur gör jag för att få tillbaka Musik mappen i fjärren?
Någon som har tips eller ider hur jag fixar detta?
Trots detta minimala problem torde detta vara den bästa investering jag gjort på länge. Jag är kär eller som någon skrev i ett inlägg, lätt vanebildande!!
Postad 13 januari 2009 - 09:13
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Gå in under inställningar för spelaren och välj menyer. Under kategorin inaktiva menyalternativ kan du bocka i rutan musikmapp.
Postad 13 januari 2009 - 09:34
WASA STAR
-
WASA STAR
-
Rookie
-
4 inlägg
Gå in under inställningar för spelaren och välj menyer. Under kategorin inaktiva menyalternativ kan du bocka i rutan musikmapp.
Har kikat runt lite i menyerna och om jag inte kommer ihåg tokigt (har inte spelaren tillgänglig för tillfället) så finns inte musikmappen som alternativ att välja på! De finns liksom inte nått att kryssa i Några andra ideer?
Postad 13 januari 2009 - 14:13
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Ok, det låter skumt. Jag var precis inne och kollade i mina inställningar och där fanns den med. I och för sig kör jag med skalet Classic. Pröva att ändra från Standard till Classic.
Postad 13 januari 2009 - 15:11
WASA STAR
-
WASA STAR
-
Rookie
-
4 inlägg
Ok, det låter skumt. Jag var precis inne och kollade i mina inställningar och där fanns den med. I och för sig kör jag med skalet Classic. Pröva att ändra från Standard till Classic.
Nej de har jag inte..kollar om de ändrar på nått. Startade om boxen så att jag fick göra nya val av box och media källa och vipps är Musik mappen tillbaka!
Redigerat av WASA STAR, 15 januari 2009 - 00:12.
Postad 15 januari 2009 - 12:09
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Wasa Star: Skönt att det löste sig till slut.
Postad 15 januari 2009 - 17:03
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Jag fattar nada... Har precis installerat min Classic på min Mac Pro.
Biblioteket som syns i enheten är samma som finns i iTunes. Måste jag köra samma bibliotek? Kan inte Slimserver scanna själv? Jag har en hel del FLAC och det funkar ju inte i iTunes?!?!?
Kan jag inte välja manuellt vad som skall delas ut till Squeezeboxen?
Postad 15 januari 2009 - 23:19
kalman
-
kalman
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag fattar nada... Har precis installerat min Classic på min Mac Pro.
Biblioteket som syns i enheten är samma som finns i iTunes. Måste jag köra samma bibliotek? Kan inte Slimserver scanna själv? Jag har en hel del FLAC och det funkar ju inte i iTunes?!?!?
Kan jag inte välja manuellt vad som skall delas ut till Squeezeboxen?
Du väljer själv var Squeezecenter ska hämta musiken (Inställningar --> Grundinställningar --> Musikmapp) Du kan ocksåvälja att inte använda iTunes genaom att avaktivera (Inställningar --> Plugin --> iTunes) Det kanske är så att SC automatiskt använder sig av iTunes sålänge det är aktiverat.
Postad 16 januari 2009 - 03:24
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tänkte bara meddela att jag nu också är en lycklig ägare av denna juvel. Nu först känner jag att jag kan överföra mina gamla CD-skivor och annat inspelat material som jag äger på ett acceptabelt sätt. Har en TViX M-6500 också, men den duger inte åt mig, när det gäller uppspelning av musik. Det är faktiskt primärt en Film-uppspelare. Till det är den dock kanonbra.
Postad 16 januari 2009 - 08:18
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Du väljer själv var Squeezecenter ska hämta musiken (Inställningar --> Grundinställningar --> Musikmapp) Du kan ocksåvälja att inte använda iTunes genaom att avaktivera (Inställningar --> Plugin --> iTunes)
Det kanske är så att SC automatiskt använder sig av iTunes sålänge det är aktiverat.
Och i den musikmappen som du "pekar på" kan du lägga in en genväg till den mapp där du har dina flac-filer....det bör funka
Postad 16 januari 2009 - 08:58
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Bah. Problemet var att jag trodde jag kunde göra inställningar under Squeezenetwork. Hittade nämligen inte den där minimala knappen för att gå vidare i Squeezecenter när man loggar in
Tack för svaren!
Postad 18 januari 2009 - 11:06
Morphie
-
Morphie
-
Användare
-
-
108 inlägg
Efter att ha låtit min PCH och min externa USB disk pratas vid över natten har jag nu nästan fått över mitt DVD bibliotek dit det skall.
Problemet som återstår nu är de skivor vars kopieringskydd hindrar mig. Sedan DVD-dekrypter slutade utvecklas har jag inte sett något riktigt bra program för att överföra DVD skivor till ISO/IMG filer. Kan någon rekommendera ett program som hjälper mig ta kopior för direkt privat bruk? Jag pratar alltså inte om någon sorts pratkopiering för vidare spridning utan bara ett sätt för mig att använda min rätt till enskilda kopior utan att behöva dra mediabolaget inför handelsdomstol.
Postad 18 januari 2009 - 11:42
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Problemet som återstår nu är de skivor vars kopieringskydd hindrar mig. Sedan DVD-dekrypter slutade utvecklas har jag inte sett något riktigt bra program för att överföra DVD skivor till ISO/IMG filer. Kan någon rekommendera ett program som hjälper mig ta kopior för direkt privat bruk?
Jag tycker att DVD Decrypter funkar ganska bra fortfarande, men annars är det här ett bra program imho http://www.dvdfab.com/free.htm
Postad 19 januari 2009 - 20:54
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
funkar slimserver med 64 bit windows vista?
Postad 20 januari 2009 - 14:00
Streten
-
Streten
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag är medveten om att ämnet inte är 100% relaterat till tråden men jag tänkte ändå ställa en fråga.
99,99% av min musik ligger sparad i MP3-format och har följaktligen inte hifi-kvalitet men det låter helt OK när jag strömmar det till min Squeezebox. Jag behöver dock en ny dator och funderar på en iMac och har därför provat på att använda iTunes. Problemet är att när man köper musik från iTunes Store blir ljudet på filen (oavsett om det är i M4A eller konverterat till MP3-format) avsevärt lägre än om man själv rippar en skiva till MP3 med något annat program än iTunes tex Windows Mediaplayer.
Är det fler än jag som uppmärksammat, och kanske har en lösning på, att ljudnivån på filerna via iTunes eller iTunes Store är mycket lägre än material från annan källa?
(Att ljudnivån är lägre är mycket störande, och kan leda riktiga ljudchocker, om man råkar blanda "vanliga" MP3-låtar och låtar inköpta från iTunes i en spellista som man kör via Squeezeboxen).
Redigerat av Streten, 20 januari 2009 - 14:20.
Postad 21 januari 2009 - 08:57
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Om det bara är ljudvolymen du vill jämna ut så skall du ta en titt på ReplyGain. Enkelt sagt är det extra information till uppspelaren att ändra uppspelningsvolymen.
Själv använder jag foobar2000 för att lägga in mp3-taggar med replygain information.
Postad 22 januari 2009 - 21:13
Civerth
-
Civerth
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har någon testat att använda mp3 tunes och ladda upp sin musik på deras server? Hur fungerar det? Är det säkert att denna funktion finns till squeezebox classic och inte bara till duet?
Postad 27 januari 2009 - 10:29
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
En fråga! Finns det nåt sätt att använda tjänster som t.ex Rhapsody, Last.FM, Slacker, Pandora and Sirius satellite radio i sverige? Eller finns det nån annan liknande tjänst?
Att du t.ex lyssnar på en låt, sedan får föreslag på andra liknade låtar som du har i din musiksamling?..
/H
Postad 28 januari 2009 - 07:53
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Att du t.ex lyssnar på en låt, sedan får föreslag på andra liknade låtar som du har i din musiksamling?..
Har du en egen musiksamling föreslår jag att du provar MusicIP Mixer - http://www.musicip.com/mixer/index.jsp
Postad 28 januari 2009 - 17:42
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
En fråga! Finns det nåt sätt att använda tjänster som t.ex Rhapsody, Last.FM, Slacker, Pandora and Sirius satellite radio i sverige? Eller finns det nån annan liknande tjänst?
Det går i alla fall att lyssna på Last.fm, MEN inte genom det inbyggda stödet. Du måste installera den fristående pluginen - SqueezeScrobbler
Postad 28 januari 2009 - 18:37
CrazyFin
-
CrazyFin
-
Amatör
-
-
63 inlägg
funkar slimserver med 64 bit windows vista?
Yepp, jag kör Vista 64 bitars och har slimserver installerad utan problem. Hade lite problem i början med att få slimserver att starta UTAN att jag behövde logga in som användare men efter avinstallation OCH MANUELL radering av databasfilerna och sedan en komplett nyinstallation så gick det bättre.
Postad 28 januari 2009 - 22:08
Morphie
-
Morphie
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det går i alla fall att lyssna på Last.fm, MEN inte genom det inbyggda stödet. Du måste installera den fristående pluginen - SqueezeScrobbler
Pandora var anledningen till att jag köpte min Squeezebox en gång i tiden. Tyvärr går det inte helt lätt att använd längre, men det går. Dock bara från en PC afaik.. Eventuellt skulle du kunna få igång med mha SqueezeScrobbber. Last.fm har diskuterats tidigare i tråden. funkar inte direkt i .se men däremot från UK och tyskland etc. jag mailade dem någon gång och de svararade att när det är nog många SB användare i .se så skall dom aktivera .se också. tills dess får du, som tidigare sagts, använda last.fm plugginet.
Redigerat av Morphie, 28 januari 2009 - 22:23.
Postad 03 februari 2009 - 11:43
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Fått ett problem.
Bytade krypteringssystem på min router och sedan dess är det precis som om boxen tappar kontakten med datorn.
Det står bara connecting.... i rutan.
Bläddrar jag då vänster och börjar om installationen igen så går det direkt (utan att egentligen ändra något).
Sen kand det fungera igen ett tag (förmodligen tills det att man startar om datorn), sen är det samma visa igen.
Någon idé på varför den gör så här ?
Postad 10 februari 2009 - 15:20
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Har en liten fundering angående hur Squeezebox spelar upp internetradio. Jag tänkte köpa en Classic vars huvuduppgift (nåja, en viktig uppgift i alla fall) kommer att vara att spela upp internetradio utan att datorerna i hemmet behöver bara på.
Jag vet hur det fungerar, alltså att den ansluter via SqueezeNetwork, men vad händer om LogiTech imorgon skulle få för sig att lägga ner det? Vad jag förstår kan Squeezeboxen i sig inte göra något alls utan koppling till SqueezeNetwork eller en PC, inte ens visa en klocka.
Undrar alltså om det kommer att vara helt kört om SqueezeNetwork skulle tas ner?
/Daniel
Postad 11 februari 2009 - 07:07
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Undrar alltså om det kommer att vara helt kört om SqueezeNetwork skulle tas ner?
Då får du ersätta det med din egna dator som kör squeezecenter.
Postad 11 februari 2009 - 17:13
CrazyFin
-
CrazyFin
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Fått ett problem. Bytade krypteringssystem på min router och sedan dess är det precis som om boxen tappar kontakten med datorn. Det står bara connecting.... i rutan. Bläddrar jag då vänster och börjar om installationen igen så går det direkt (utan att egentligen ändra något). Sen kand det fungera igen ett tag (förmodligen tills det att man startar om datorn), sen är det samma visa igen.
Någon idé på varför den gör så här ?
Hmmm jag har också EXAKT samma problem men jag har inte lyckats lokalisera till varför detta händer. Jag kan få samma problem utan att ha startat om datorn... Jag kör visserligen med 2 st Squeezeboxar och en trådlös printer Canon Pixma IP5200R och har 2 datorer i mitt "nätverk". Jag kör med WPA-PSK som kryptering. Det är sällan båda Squeezeboxarna tappar kontakten utan oftast är det bara den ena av dom. Det räcker alltid med att bara köra igenom "Set up networking" utan att ändra någonting och vips så fungerar det igen. Skumt!!
Postad 14 februari 2009 - 08:50
cliff74
-
cliff74
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Never mind.
Christofer.
Redigerat av cliff74, 14 februari 2009 - 09:21.
Postad 14 februari 2009 - 10:08
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Hmmm jag har också EXAKT samma problem men jag har inte lyckats lokalisera till varför detta händer. Jag kan få samma problem utan att ha startat om datorn...
Jag kör visserligen med 2 st Squeezeboxar och en trådlös printer Canon Pixma IP5200R och har 2 datorer i mitt "nätverk". Jag kör med WPA-PSK som kryptering.
Det är sällan båda Squeezeboxarna tappar kontakten utan oftast är det bara den ena av dom. Det räcker alltid med att bara köra igenom "Set up networking" utan att ändra någonting och vips så fungerar det igen. Skumt!!
Jag gjorde en total uppdatering. Både av router och av Squeezecenter. Nu verkar det fungera, ta i trä. Testat det ?
Postad 14 februari 2009 - 11:43
CrazyFin
-
CrazyFin
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag gjorde en total uppdatering. Både av router och av Squeezecenter. Nu verkar det fungera, ta i trä. Testat det ?
Jag misstänker att min Linksys WAG54GX2 är orsaken till problemet. Skall försöka konfa upp min nya D-Link DIR-655 istället och se om det blir stabilare. Vilken version av Squeezecenter kör du på just nu? Ah, såg precis att det nu finns en ny version av Squeezecenter att ladda ned, 7.3.2. Skall ladda ned den och testa.
Postad 25 februari 2009 - 10:19
wa.pean
-
wa.pean
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Är det någon som lyckats får någon Squeezebox att lira i sync med Softsqueeze än? Hade hoppats att jag kunde köra windows- eller linux-datorn som en zon.. men det verkar inte fungera alls..
Postad 04 mars 2009 - 10:04
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tja!
Kan man inte stänga av boxen med powerknappen? Min stängs av automatiskt efter ett tag när jag har stängt ner programmet. Står "connecting to squeezcenter" ett tag efter programmet har stängts ner, händer inget om jag trycker på powerknappen, sen stänger den ner sig själv automatiskt. Ska det vara så?
Postad 12 mars 2009 - 18:41
ingels
-
ingels
-
Användare
-
-
159 inlägg
Hej på er !! Har införskaffat en Klämbox Classic V.3 (Den har inte dykt upp än) och min gammla spelburk (512mb ram & gammal AMD 64 Athlon sitter med tråd till router) har ominstallerats och blivit mediaserver så nu är det XP (Service Pack 2) och SqueezeCenter installerat. Har öppnat port 9000 på servern i routern (förhoppningsvis fungerar Wake-On-Lan, annars blir elbolaget glada) Har en trådlös burk som jag använder mest och även där finns SqueezeCenter installerat med SoftSqueeze. Jag kan nå och komma in i SqueezeCenter på "Servern" via webbläsaren på den bärbara. En liten fundering, allt är ju uppe och rullar (hoppas jag) och jag kommer ut på nätet och servern är i rätt IP serie (samma som den bärbara) men när jag startar SoftSqueeze på den bärbara, går till inställningar och försöker connecta till "Mediaserver" som den så vackert heter så händer det ingenting, står "Connecting to SqueezeCenter" eller nåt liknande Borde jag inte kunna nå det som finns utdelat på min Mediaserver (som sitter med sladd i routern) ifrån SoftSqueeze på min bärbara (som går trådlöst) ? (Jag ger mig inte, ska luska vidare med detta för att som det är så är det ju så nära ett test av hur det fungerar i verkligheten man komma) Kan tillägga att jag har haft denna tråden öppen i Mozilla i ett bra tag, är på sidan 58 men jag ska ta mig igenom allt. Tackar alla hjälpsamma i förhand
Postad 13 mars 2009 - 00:31
Livinloud
-
Livinloud
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hejsan!
Jag har en Squeezebox kopplad till datorn via ett nätverkskort instoppat i burken.
Problemet är att uppkopplingen klagar konstant på "Begränsad eller ingen uppkoppling", dock så funkar det ändå. Men det känns inte optimalt.
Jag använder mig utav en "Twisted" nätverkskabel, dvs en rak om jag har förstått detta rätt. Jag låter squeezen söka automatiskt min dator osv.
Jag undrar även varför jag inte kan ställa kvaliten? det står bara 9 "sämsta kvalite men snabb". Jag vill ha 1 bäst kvalite och jävligt långsam. Hur går man till väga? Jag har för mig att jag har ändrat det tidigare, men nu verkar allt vara emot mig.
Stort tack på förhand!
MVH Fredrik Mehlin
Postad 13 mars 2009 - 23:10
ingels
-
ingels
-
Användare
-
-
159 inlägg
Den dök upp idag, kopplade in och pang så var man igång.. Fick bryta och flytta på datorn som numera får agera server men det gick bra det med Bilder på underverket och världens förmodligen minsta serverhall finns på mitt Squeeze galleri här på Minhembio
Postad 14 mars 2009 - 10:34
nickeh
-
nickeh
-
Amatör
-
-
92 inlägg
hej på er ! saftig tråd detta , faan så lång att leta igenom . jag är på väg att köpa ny cd -spelare för att min dvd-spelare är lite för dålig som cd-spelare tycker jag. nu har jag ju fått syn på den här lilla roliga lådan istället, hur är DA omvandlaren i den , SB classic menar jag nu,
om jag kopplar den analogt till min gamla hk förstärkare och kör waw eller flac från datorn blir det att jämföra med en bra cd-spelare ?
// Nicke
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|