* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 13 juli 2008 - 18:14
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Verkar som att Marco91 har gått in i någon slags försvarsställning nu efter att han kommit överfund med att han inte har råd med en pioneer. (eller kanske att hans föräldrar har sagt att han inte får köpa en tv för 20.000 kr)
Det är väl inget fel i det sålänge det ligger på en lite skämtsam nivå, men jag tycker inte du ska säga saker som att panasonic ligger "as nära pioneer i svärta". För det vet både du och jag att det inte stämmer. Särskilt nu i och med 9G där försprånget ökar ytterligare från 8G. Risken finns att detta missleder en del läsare här och det är ju inte bra. Försök att höja nivån på dina inlägg lite så blir alla glada och nöjda.
Redigerat av belzebubb, 13 juli 2008 - 18:16.
Postad 13 juli 2008 - 18:19
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Men som sagt Pioneer G9 är annars en bra tv .. . .
Fint väder har vi okcså...
Mvh
Postad 13 juli 2008 - 18:21
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Mvh
Mår du bra buzzbait?
Postad 13 juli 2008 - 18:21
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Mvh
Hehehe detta var roligt  Nää åter till topic nu G9 bröder
Postad 13 juli 2008 - 18:25
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Hehe enator. första bilden man möts av i ditt galleri är inte vad man vill se när man letar efter lite trevliga G9 bilder. Vad är det du kollar på egentligen?
Postad 13 juli 2008 - 18:27
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hehe enator. första bilden man möts av i ditt galleri är inte vad man vill se när man letar efter lite trevliga G9 bilder. Vad är det du kollar på egentligen? 
Vadå gillar du inte "dem"
Postad 13 juli 2008 - 18:48
Unregisteredeb2b50da
-
Unregisteredeb2b50da
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
Får väl be alla här inne om ursäkt för mitt lilla inlägg tidigare. Var inte tanken att göra folk upprörda.
Alla hängde kanske inte med på mitt resonemang, men det är helt okey. Om jag trampade på några ömma tår så ber jag än en gång om ursäkt.
För övrigt var jag hos Jörgen på Ultimate och kikade på G9 och nog är det världens bästa plasma alltid!
Redigerat av Unregisteredeb2b50da, 13 juli 2008 - 18:48.
Postad 13 juli 2008 - 18:51
Vertice
-
Vertice
-
Användare
-
-
107 inlägg
Idag drogs den sista kabeln, känns som om den långa väntan börjar komma mot sitt mål nu.
Har gjort vandringen i flera steg då jag inte hittat bla TV, dator mm som jag satt upp mina önskemål om.
1. Införskaffa en AV receiver med HMDI ingångar. Blev en Onkyo 674 för drygt året sedan.
Enkelt att handha och bra tryck i utgångarna. Direkt import Tyskland till billig penning
2. Infinity C360 center och SW12 sub fick fart på ljudet. Mina B&O högtalare fick vara kvar som front/bakhögtalare
B&O TVn fick leva vidare, det blev en helt ny upplevelse se på TVn med nya ljudgrejor
3. Apple Express med optisk utgång, perfekt för att spela iTunes via AV-receivern
Vilken elegant lösning, iTunes direkt till receivern från datorn.
4. Samsung Digitaldekoder för ComHem
Det svagaste köpet, bilden på vissa kanaler håller inte måttet, men det får vi skylla på ComHem.
5. Pioneer 5090H
Det är slut på superlativ, den är bäst. Har tittat runt på alla handlare och varit så besviken på andra märken, mycket varit så dåligt att man inte ens velat dra hem kartonger.
6. iMAC 3GHz och XMBC
Bra drag i den burken. Den tysta PCn lever om mer fastän att man sitter mitt emot iMac och PCn flera meter bort. Högupplöst material utan hack. XMBC, den perfekta spelaren.
7. iPhone, styra med Remote iTunes på AV-receivern
Perfekt timing, velat byta länge, T630 har börjat rappla och Telia abonnmenagen gick precis att låsa 24 månader, 975kr exkl moms kändes som ett fynd.
Härlig mobil med lite extra godis
8. DVI-D - HDMI och optisk kabel till AV-receivern från iMAC - dagens inköp.
Bild och ljud på en gång och vilken bild :-) Trodde inte att ren datorbild skulle se så bra ut på 5090H.
Det roliga är att allt fungerar som tänkt, högupplöst material via iMAC och XMBC och 5090H visas med en fröjd för ögat. Ljud har ordentligt tryck. Allt är ganska enkelt att använda, ungdomarna och flickvännen kan starta filmer och TVn.
Till andra som funderar, detta är en enkel och bra uppställning. Hoppas det kan vara till inspiration till någon.
Lars/Umeå
Postad 13 juli 2008 - 18:56
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
3. Apple Express med optisk utgång, perfekt för att spela iTunes via AV-receivern Vilken elegant lösning, iTunes direkt till receivern från datorn.
Bra, en fråga om Apple Express. Kan den skicka (eller ta emot) 5.1 ljud?
Redigerat av Enator, 13 juli 2008 - 19:00.
Postad 13 juli 2008 - 19:58
Vertice
-
Vertice
-
Användare
-
-
107 inlägg
Man kan inte få allt, stereo vad jag vet. http://manuals.info....Setup_Guide.pdf
Postad 13 juli 2008 - 20:07
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Är det någon som har märkt att fläktarna gått igång på sin G9 än ? Själv har mina aldrig gått igång även fast tv stått på ca 10 tim eller mer. Verkar som att den aldrig blir tillräckligt varm
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 13 juli 2008 - 20:08.
Postad 13 juli 2008 - 20:10
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Man tackar för alla bilder Enator. Längtar efter min mmmm.
Postad 13 juli 2008 - 20:12
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Är det någon som har märkt att fläktarna gått igång på sin G9 än ? Själv har mina aldrig gått igång även fast tv stått på ca 10 tim eller mer. Verkar som att den aldrig blir tillräckligt varm 
Nej dem är bara där för Pio skall vissa att dem kan oxå
Postad 13 juli 2008 - 20:35
samurajen
-
samurajen
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Har en fråga angående hur jag får Tv:ns klocka att gå rätt, den går exakt 2tim efter.
Jag får F...n inte till det alls, har provat "allt möjligt". NÅN MED NÅGRA TIPS !?
(när jag söker satellit så väljar man ju SPRÅK=Sverige och även LAND= Sverige, men den hoppar över på Österike
när jag går tillbaka i menyn senare för att kolla, kan det vara felet ???)
Angående BUZZING så hör jag bara ett LITE surrande om jag lägger örat 0-10cm precis ovanför ventilations hålen i överkant på tv:n, över 10cm så är det knäpptyst. Kollade detta när alla i familjen låg och sov igår natt kl.01.00 så det skulle vara riktigt tyst i huset under testet.
Jag har en 5090H som vart igång 12-15 timmar sen ny.
Postad 13 juli 2008 - 20:53
Raymond Luxury Yacht
-
Raymond Luxury Yacht
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack till dem som delat med sig av G9-erfarenheter, ser gärna att fler gör det! Speciell fråga: hur ser fotboll i SD-TV ut? Är ju krävande för vilken TV som helst...
Postad 13 juli 2008 - 21:15
Unregistered8894d32d
-
Unregistered8894d32d
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Angående buzzing: Har någon jämfört firmware och hårdvaru revision. Jag har lyssnat lite noggrannare nu och om jag använder DM1 så hörs det ganska tydligt när man mutat ljudet. Dm2 hörs framme vid tv endast. Jag kan till och med höra buzzing (DM1) om jag har normal volym på om det är scener som inte låter jättemycket, typ samtal.
Min mjukvara är: 0901-0201
och Hårdvara: 0x351
Fyll gärna på med vad ni andra har, har man tur kanske det är bara vissa hårdvarunummer som har problem. I så fall borde det ju vara lättare att få igenom en reklamation. (observera att när ni lyssnar med DM1 så se till att gå helt ur menyerna innan ni kontrollerar, för i menyerna låter inte min heller mycket.)
EDIT: Fördelen är väl att kör man blu-ray så har man väl ofta lite högre volym än när man kollar på aktuellt.
Redigerat av Unregistered8894d32d, 13 juli 2008 - 22:28.
Postad 13 juli 2008 - 21:59
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hej Har en fråga angående hur jag får Tv:ns klocka att gå rätt, den går exakt 2tim efter. Jag får F...n inte till det alls, har provat "allt möjligt". NÅN MED NÅGRA TIPS !? (när jag söker satellit så väljar man ju SPRÅK=Sverige och även LAND= Sverige, men den hoppar över på Österike när jag går tillbaka i menyn senare för att kolla, kan det vara felet ???)
Du måste gå in och hitta klocka och aktivera den dvs sätta den samma tid som landet. System Setup > Digital Tuner Setup > Clok > Manual Offset = ON och Offset Value = +2
Redigerat av Enator, 13 juli 2008 - 22:00.
Postad 13 juli 2008 - 22:06
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Skall man skippa sidohögtalarna och enbart köra bioljud?
Mvh
Postad 13 juli 2008 - 23:02
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Mvh
Jag har beställt sidohögtalarna i samband med tv´n, men dom var slut och kommer senare. I veckan så köpte jag ett par Audio Pro Image 44 och kopplade in till högtalaruttaget på tv´n och det blev riktigt bra så jag har börjat fundera på att använda dessa istället. Dom är snygga också. Det finns en fördel till med att använda externa högtalare och det är det estetiska. Jag personligen tycker nog att tv´n blir lite långsmal med sidohögtalarna.
Postad 13 juli 2008 - 23:06
zpooky
-
zpooky
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har nu haft min 5090 i 4 dagar, det första jag märkte var att svärtan var enormt mycket bättre än i min gamla Philips 7332 LCD 42" 1366x768 från förra året. Dock är den inte lika ren i bilden, exempelvis ansikten blir inte lika rena som de blev på Philipsen.
Upplever även en viss tendens till gryn som rör sig i bilden små små "bakterier" som stör mig.
Bilden är annars mycket bra, flyter på utan störningar och svärtan är fantastisk.
Vanlig digital TV från Comhem blir lika "bra" som med min gamla och det är jag nöjd med då det inte är tevens fel.
Har endast sett på DVD och 1080px264 material än, ingen riktig Bluray.
Hoppas att jag kan få till mer skärpa/renhet för jag vill inte byta ut den fina bilden överlag.
Designen är helt ok, förstår dock inte varför ett bänkstativ kostar 1200kr när det är gjort i billig plast förutom själva metallrören. Tycker nog att om man betalar så mycket för en TV så borde ett stativ vara billigare särskilt som det är så plastigt. (min Philips hade bra mycket finare ställ gjort i stål och rundat glas och det ingick i priset)
Att jag överhuvudtaget gnäller lite är för att den kostar 30k och ska vara bäst och då blir man lite irriterad om man upplever det minsta fel.
Redigerat av zpooky, 13 juli 2008 - 23:07.
Postad 13 juli 2008 - 23:15
zpooky
-
zpooky
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag skulle skippa sidohögtalarna, om du ska köpa en TV som är bland det bästa du kan få så förstör det lite om du har halvdåligt ljud.
Postad 13 juli 2008 - 23:16
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
digital tv från comhem blir lika bra som din LCD? =/ Jag har beställt sidohögtalarna i samband med tv´n, men dom var slut och kommer senare. I veckan så köpte jag ett par Audio Pro Image 44 och kopplade in till högtalaruttaget på tv´n och det blev riktigt bra så jag har börjat fundera på att använda dessa istället. Dom är snygga också.
Det finns en fördel till med att använda externa högtalare och det är det estetiska. Jag personligen tycker nog att tv´n blir lite långsmal med sidohögtalarna.
Kan man inte bränna slutstregen i tv'n då?
Postad 13 juli 2008 - 23:20
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Jag har lyssnat lite noggrannare nu och om jag använder DM1 så hörs det ganska tydligt när man mutat ljudet. Dm2 hörs framme vid tv endast. Jag kan till och med höra buzzing (DM1) om jag har normal volym på om det är scener som inte låter jättemycket, typ samtal.
Samma här tyvär. Min mjukvara är: 0901-0201 och Hårdvara: 0x351
Vart kollar du detta ? EDIT: Fördelen är väl att kör man blu-ray så har man väl ofta lite högre volym än när man kollar på aktuellt.
Jo precis  Skall man skippa sidohögtalarna och enbart köra bioljud?
Självklart ska du skippa det. blir helt enkelt snyggast med en clean panel
Postad 13 juli 2008 - 23:36
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Naj ja har aldrig klagat eller nåt på mina föräldrar , jag jobbar för pengarna själv .
Pio G9 bäst i världen . efter G8 , sen kmr väl panasonic framför G7 , men jag ska inte klaga bara för jag inte har pengar till den , mybad ledsen allihop . Blev lite lack bara, Så fort jag hittade en fin o billig tv me mycket för pengarna ( LG PG 6000 ) får jag höra om all Ghosting som inte går göra nåt åt även när man sänker kontrast o allt. Samsung har hdmi version 1.2 och inte 100 hz osv , de flesta ivf . en har det. Sedan e panasonics tv as fula , o jag ska inhandla en fin teve till julafton framför den mysiga vintern . Lite sur bara för ingen tv passar mig för tillfället och jag e rädd att inga nya kommer komma till vintern .
Man får väl hoppas pio sänker priset
Hojhoj belzebubb
Postad 14 juli 2008 - 00:15
Unregistered8894d32d
-
Unregistered8894d32d
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Samma här tyvär.
Vart kollar du detta ?
Självklart ska du skippa det. blir helt enkelt snyggast med en clean panel 
I menyn finns det under teknisk info. (setup>system setup>Teknical info(sida 2) > Jag tycker det var väldigt snyggt att montera orginal sidohögtalarna typ 15-20cm brevid tvn. (om man har så man kan dölja sladdarna)
Postad 14 juli 2008 - 00:27
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
zpooky kan det inte vara så att du gick från 42 tum till 50?! hade g9 kommit i 42 tum kanske du hade upplevt bilden som "renare"
Postad 14 juli 2008 - 00:55
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Du måste gå in och hitta klocka och aktivera den dvs sätta den samma tid som landet. System Setup > Digital Tuner Setup > Clok > Manual Offset = ON och Offset Value = +2
Hm,,verkar som att det är bara "H" som har den funktionen,,,hitter nämnligen inget sånt i min vanliga 5090
Postad 14 juli 2008 - 03:25
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
vilket väggfäste rekommenderar folk till en 5090?
Postad 14 juli 2008 - 06:06
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hm,,verkar som att det är bara "H" som har den funktionen,,,hitter nämnligen inget sånt i min vanliga 5090
Men du har problem med tiden eller?
Postad 14 juli 2008 - 07:17
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Mvh
Det har jag gjort och jag ångra inte mig. Numera allt går på 5.1 så det finns ingen mening med tvåkanalig högtalare.
Postad 14 juli 2008 - 07:20
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Har nu haft min 5090 i 4 dagar, det första jag märkte var att svärtan var enormt mycket bättre än i min gamla Philips 7332 LCD 42" 1366x768 från förra året. Dock är den inte lika ren i bilden, exempelvis ansikten blir inte lika rena som de blev på Philipsen.
Upplever även en viss tendens till gryn som rör sig i bilden små små "bakterier" som stör mig.
Bilden är annars mycket bra, flyter på utan störningar och svärtan är fantastisk.
Vanlig digital TV från Comhem blir lika "bra" som med min gamla och det är jag nöjd med då det inte är tevens fel.
Har endast sett på DVD och 1080px264 material än, ingen riktig Bluray.
Hoppas att jag kan få till mer skärpa/renhet för jag vill inte byta ut den fina bilden överlag.
Designen är helt ok, förstår dock inte varför ett bänkstativ kostar 1200kr när det är gjort i billig plast förutom själva metallrören. Tycker nog att om man betalar så mycket för en TV så borde ett stativ vara billigare särskilt som det är så plastigt. (min Philips hade bra mycket finare ställ gjort i stål och rundat glas och det ingick i priset)
Att jag överhuvudtaget gnäller lite är för att den kostar 30k och ska vara bäst och då blir man lite irriterad om man upplever det minsta fel.
Pioneer anser väl att när någon har råd att lägga 30k så har de råd att lägga några till ;] Jag tycker faktiskt standardbordsstativet (PDK-TS29A) är fult, däremot är PDK-TS36B i mitt tycke riktigt trevligt att titta på. Självklart måste det då gå på 2400kr.
Postad 14 juli 2008 - 07:22
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Pioneer anser väl att när någon har råd att lägga 30k så har de råd att lägga några till ;] Jag tycker faktiskt standardbordsstativet (PDK-TS29A) är fult, däremot är PDK-TS36B i mitt tycke riktigt trevligt att titta på. Självklart måste det då gå på 2400kr.
Ja ja jag tycker det är orättvis för dem som satsar på väggfäste skall betala för bordsstativ trots att det ingår i priset
Postad 14 juli 2008 - 07:34
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Enator, finns det något val i TV:n för att ha ljud AV (för de som vill ta ljudet från extern utrustning)? Står ju faen inte i manualen.
Postad 14 juli 2008 - 07:38
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Enator, finns det något val i TV:n för att ha ljud AV (för de som vill ta ljudet från extern utrustning)? Står ju faen inte i manualen.
Jag själv använder inte av denna funktion därför hänger jag inte med vad du menar. Det måste gå att sänka ljudet till 0 eller är jag ute och cyklar Någon annan som är bättre än jag på den?
Postad 14 juli 2008 - 07:45
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag själv använder inte av denna funktion därför hänger jag inte med vad du menar. Det måste gå att sänka ljudet till 0 eller är jag ute och cyklar Någon annan som är bättre än jag på den?
I det här fallet syftar jag på en extern digitalbox, ie det finns ingen mening att ta ljudet från TV:n utan låta ljudet gå direkt från digitalboxen till förstärkaren. Visst, har man inga TV-högtalare så kommer ju inget ljud alls därifrån, tänkte mest praktiskt.
Postad 14 juli 2008 - 07:51
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
I det här fallet syftar jag på en extern digitalbox, ie det finns ingen mening att ta ljudet från TV:n utan låta ljudet gå direkt från digitalboxen till förstärkaren. Visst, har man inga TV-högtalare så kommer ju inget ljud alls därifrån, tänkte mest praktiskt.
Enda sättet som jag vet är att sänka ludet till 0 eller stänga av ljudet från fjärrkontrollen. Jag har inte sett någonstans i menyn att det går att stänga av ljudet. Endast jag har sett i menyn är hur man vill ha ljudet?
Postad 14 juli 2008 - 07:59
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Naj ja har aldrig klagat eller nåt på mina föräldrar , jag jobbar för pengarna själv . Pio G9 bäst i världen . efter G8 , sen kmr väl panasonic framför G7 , men jag ska inte klaga bara för jag inte har pengar till den , mybad ledsen allihop . Blev lite lack bara, Så fort jag hittade en fin o billig tv me mycket för pengarna ( LG PG 6000 ) får jag höra om all Ghosting som inte går göra nåt åt även när man sänker kontrast o allt. Samsung har hdmi version 1.2 och inte 100 hz osv , de flesta ivf . en har det. Sedan e panasonics tv as fula , o jag ska inhandla en fin teve till julafton framför den mysiga vintern . Lite sur bara för ingen tv passar mig för tillfället och jag e rädd att inga nya kommer komma till vintern .
Man får väl hoppas pio sänker priset 
Hojhoj belzebubb
Det finns ett sätt att se hur populär denna produkt är, och den är att kontrollera på antal besökare och samt inlägg på denna tråd. Ingen annan tråd växer så snabbt som den här.
Postad 14 juli 2008 - 08:12
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
"Ingen annan tråd växer så snabbt som den här. "
Men det är mycket skitsnack också.
En tråd med enbart tekniska frågor om G9 vore bra.
Postad 14 juli 2008 - 08:15
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
"Ingen annan tråd växer så snabbt som den här. " Men det är mycket skitsnack också. En tråd med enbart tekniska frågor om G9 vore bra.
Yep då får du öppna en för enbart tekniska frågor om G9!!!!
Postad 14 juli 2008 - 09:23
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Done.
Redigerat av solhaga, 14 juli 2008 - 09:24.
Postad 14 juli 2008 - 10:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Done.
Tack då vet man vilken tråd man ska kika på i fortsättningen. För den här tråden har blivit meningslös då det verkar som om Lunarstorm tagit över här...
Postad 14 juli 2008 - 10:25
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
I menyn finns det under teknisk info. (setup>system setup>Teknical info(sida 2) >
Hmm de där hitar inte jag på min 5090 iaf. Har du H ? kanske bara finns på den
Postad 14 juli 2008 - 10:34
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hmm de där hitar inte jag på min 5090 iaf. Har du H ? kanske bara finns på den 
Sida 43 i bruksanvisning.
Postad 14 juli 2008 - 10:40
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Hmm oki. Men eftersom jag inte kan använda den inbyggda boxen så går detta ej att ta reda på tyvär.
Postad 14 juli 2008 - 11:00
Unregisterede3c6cc46
-
Unregisterede3c6cc46
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack till dem som delat med sig av G9-erfarenheter, ser gärna att fler gör det! Speciell fråga: hur ser fotboll i SD-TV ut? Är ju krävande för vilken TV som helst...
Tvärtom är de flesta apparater anpassade för att klara just panoreringar i sidled och klarar därmed fotboll bra. Däremot är det patetiskt många märken som fortfarande har problem i höjdled, sk åkningar. Du kan själv se det tydligt om eftertexterna rullar förbi, de ska just rulla förbi och inte hoppa förbi som de ofta gör. Annat som kan vara knepigt är rutmönster, framförallt om det är under åkning på någon ledd. G9 fixar dessa grejer som den ska, givetvis kan inställningar variera, ex var en jag kollade på inställd med förmycket kontrast vilket skapar halo's runt konturer men detta berodde som sagt på inställningarna och inte TV'n.
Postad 14 juli 2008 - 11:08
zpooky
-
zpooky
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
vilket väggfäste rekommenderar folk till en 5090?
Har du gott om pengar så finns det dyra fina annars har du: http://www.webhallen...m...0&genre=661
Postad 14 juli 2008 - 14:04
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Done.
Mycket bra, den gamla tråden håller på att spåra ur totalt tycker jag. Tack då vet man vilken tråd man ska kika på i fortsättningen. För den här tråden har blivit meningslös då det verkar som om Lunarstorm tagit över här... 
Lunarstorm....haha, en mycket bra beskrivning. digital tv från comhem blir lika bra som din LCD? =/
Kan man inte bränna slutstregen i tv'n då?
Ojdå, ingen anings faktiskt. Någon som vet säkert och inga spekulationer?
Redigerat av kotten33, 14 juli 2008 - 14:04.
Postad 14 juli 2008 - 14:35
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Fick precis mail om att mitt bordstativ äntligen har blivit skickat idag  Skönt att det snart är slut med två veckors friggolit som stativ !!
Edit. Nice med en renodlad teknisk tråd oxå !
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 14 juli 2008 - 14:36.
Postad 14 juli 2008 - 15:54
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
EuroSportHD har en logo där står FullHD. Vad menas med det är det 1080i eller 1080p dem menar?
Postad 14 juli 2008 - 15:56
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|