//Hans
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 19 april 2009 - 08:42
//Hans
Postad 28 april 2009 - 20:38

SqueezeCenter startar inte.
Iconen visar bara SqueezeCenter starting men inget händer....någon som vet.
Jag har provat att ominstallera flera ggr. Jag kör Vista, och det har funkat fint tidigare.
Postad 29 april 2009 - 23:03
Jag har en Duet, och funderar på att köpa en Boom.
I Squeezecenter får man välja vilken spelare man ska sända till, men funkar det att sända olika musik till två mottagare?
Postad 29 april 2009 - 23:04
Svar ja.Novis fråga......
Jag har en Duet, och funderar på att köpa en Boom.
I Squeezecenter får man välja vilken spelare man ska sända till, men funkar det att sända olika musik till två mottagare?
Postad 20 maj 2009 - 09:42
http://realtid.se/Ar...ltid701.dbp.asp
Spotify offentliggör samarbete med Logitech. Låter som spotify-stöd i Squeezecenter.
Postad 20 maj 2009 - 12:47
Det verkar hända saker.
Spotify offentliggör samarbete med Logitech. Låter som spotify-stöd i Squeezecenter.
även om jag inte är något jättefan av spotify så vore det kanon att ha spotify i min duet, det finns ju trots allt ganska mycket musik där även om ljudkvaliten är under all kritik på många låtar
Postad 01 juni 2009 - 19:44
Däremot är det en grej jag undrar om det går att lösa via ett plugin eller något..
Jag sköter det mest genom laptopen, och skulle vilja kunna byta låt, pausa, playa osv genom de knappar som finns på laptopens keyboard som man sköter tex Windows MP med.. Vad tror ni?
Kom på en till fråga, går det att få klocka på displayen även utan Squeezecenter igång? För när jag stänger av laptopen släcker Squeezeboxen ner..
Tack!
Mvh
Redigerat av Denzel, 02 juni 2009 - 08:55.
Postad 03 juni 2009 - 20:39
Nu har jag letat i tre timmar och hittar inget som hjälper tyvärr! AAAAAAArrrrghhhhH!!!
Försöker installera WeatherTime eller SuperDateTime som plug-in på min Boom men det går minst sagt inte bra...
Hoppas nu på hjälp från er där ute för det här sabbade verkligen min dag totalt. Hur svårt kan det vara?
Kan någon vänlig själ där ute hjälpa mig från början i hur jag ska lyckas få igång väder och tid i min Boom-display? Har laddat ner plugins till båda ovan nämnda program och lagt dem i mappen för Squeezecenter-Server-Plugins. Där ligger de uppzippade och klara men jag kommer inte längre.
Jag har stängt av Squeezecenter och startat upp flera gånger utan att hitta några nya plugins. Ska man inte hitta de i Squeezecenter under Plug-ins eller är jag helt dum i hela huvudet. (Förmodligen...)
Mer än tacksam för svar,
Mattimannen
PS. Förklara gärna så en tvååring förstår, det är ungefär den nivån jag verkar ligga på...
Postad 04 juni 2009 - 08:26
Kör du Squeezecenter 7.3? Prova att installera via web-gränssnittet, under settings. Då slipper du allt fil-flyttande ;-)Försöker installera WeatherTime eller SuperDateTime som plug-in på min Boom men det går minst sagt inte bra...
Tror SuperDateTime fanns som alternativ direkt... om inte så hittar du alla repositories på http://wiki.slimdevi...er_Repositories
Postad 04 juni 2009 - 14:51
Återkommer, men tack så mycket för den snabba hjälpen!
Mattiman
Kör du Squeezecenter 7.3? Prova att installera via web-gränssnittet, under settings. Då slipper du allt fil-flyttande ;-)
Tror SuperDateTime fanns som alternativ direkt... om inte så hittar du alla repositories på http://wiki.slimdevi...er_Repositories
Japp, kör 7.3.
Hur gör man för att installera via web-gränssnittet? Är som sagt helt ny gällande Squeezebox...
Mvh
Redigerat av Unregistered660dd59f, 04 juni 2009 - 14:53.
Postad 05 juni 2009 - 07:38
1. Klicka Settings (http://127.0.0.1:900...ings/index.html)Japp, kör 7.3.
Hur gör man för att installera via web-gränssnittet? Är som sagt helt ny gällande Squeezebox...
2. Välj "Plugins" tabben
3. Hitta "Extension Downloader" i listan, kolla att den är ikryssad och klicka "Settings" till höger på dess rad.
4. Det är härifrån du installerar allt. Skrolla ner till "SuperDateTime" och kryssa i dess ruta
5. Kryssa "Apply" längst ner till höger på websidan. Klicka "OK" för att bekräfta.
6. Nu blir du ombedd (med liten text) att starta om SqueezeCenter - Högerklicka ikonen i taskbaren och välj "Stop Squeezebox", välj "Start Squeezecenter", vänta... ;-)
7. Gå in under Settings, plugins-tab, klicka Settings på "Extension Downloader" igen, nu skall SuperDateTime Screensaver kommit upp på listan unedr "Remove Currently Installed Plugin" överst på sidan
8. Nu kan du gå in under Settings, plugins-tab, klicka Settings för "SuperDateTime Screensaver" och ställa in den
9. Hur vädret skall visas ställs in separat för varje spelare, under Settings, player-tab, välj spelare och "SuperDateTime"
Det tog ett tag för mig att lista ut vilka bokstavskombinatoner jag ville ha på vädret, om du inte kan se din spelare från datorn är ett tips att köra Softsqueeze och prova på den.
Jag har sedan en längre tid alltid aktuell väderprognos på min Boom i köket och tycker det är guld...
Postad 09 juni 2009 - 15:18
Tidigare inlägg ger en bild av att det inte är lätt att fixa till det på en NAS. Men då borde det bara vara att rulla på? Har förnärvarande en dator stående igång hela tiden och det käns lite onödigt. Den är gammal och sleten och drar mkt ström. Vore inte en sådan produkt ett ypperligt alternativ.
Är det ngn som kör SB på en sådan? Tacksam för svar
Postad 09 juni 2009 - 17:23
På readynas är det hur lätt som helst eftersom dom stöds direkt av utvecklarna.Läste på en sida att Netgear Readynas Duo hade ett installerat gränssnitt till Slimserver. Borde inte den funka utmärkt ihop med SB då.
Tidigare inlägg ger en bild av att det inte är lätt att fixa till det på en NAS. Men då borde det bara vara att rulla på? Har förnärvarande en dator stående igång hela tiden och det käns lite onödigt. Den är gammal och sleten och drar mkt ström. Vore inte en sådan produkt ett ypperligt alternativ.
Är det ngn som kör SB på en sådan? Tacksam för svar
Finns att ladda ner till några olika modeller till höger på denna sida http://www.slimdevic..._downloads.html
Har installerat det till en kompis, var hur lätt som helst.
Postad 10 juni 2009 - 10:03
Tack för det snabba svaret. Det blir att inköpa en sådan inom en snar framtid. Hur skönt som helst att slippa ha igång en dator som drar mkt ström. Det ger ju en bra möjlighet att komma åt allt på diskarna med. För övrigt är ju SB en fantastisk produkt...På readynas är det hur lätt som helst eftersom dom stöds direkt av utvecklarna.
Finns att ladda ner till några olika modeller till höger på denna sida http://www.slimdevic..._downloads.html
Har installerat det till en kompis, var hur lätt som helst.
Redigerat av nicopaco, 10 juni 2009 - 10:04.
Postad 12 juni 2009 - 07:41
Postad 12 juni 2009 - 11:13
•Bridging capability allows Ethernet devices to connect to the network through Squeezebox Classic Wireless
Postad 13 juni 2009 - 21:38
Postad 14 juni 2009 - 09:40
När jag läser detta i specen för Logitech Squeezebox Classic, så undrar jag såklart om det skulle fungera att koppla till en switch och på så sätt kunna låta alla mina DNLA-prylar i TV-bänken få tillgång till det trådlösa nätverket.
•Bridging capability allows Ethernet devices to connect to the network through Squeezebox Classic Wireless
Jo, men SB har bara G, så du kan inte köra full-HD genom den
Postad 15 juni 2009 - 14:28
Det verkar hända saker.
Ngn som har hört ngt mer om spotify-stöd i Squeezebox?
Postad 24 juni 2009 - 13:11
It’s been quite some time since the Squeezebox Duet and Squeezebox Boom Internet audio streamers hit the shelves in 2008. And word on the street indicates Logitech
will be refreshing their lineup in short order. Pictured to the left is the forthcoming “Squeezebox Touch”, and we also hear Boombox and Duet updates are on the docket.
http://www.zatznotfu...xes-on-the-way/
Postad 05 juli 2009 - 19:07
Kör för närvarande Slimserver 6.5.2 då dom senare versionerna av Squeezecenter inte vill fungera hos mig.
Det enda som händer med de nya versionerna är att Squeezecenter försöker starta. Sedan larmar det på att den inte hittar några filer etc.
Problemen började vad jag kan komma ihåg med 7.3.2.
Men som sagt, vet någon vart jag kan få tag på 7.0.0 eller 7.0.1 så slipper jag problemen.
Postad 06 juli 2009 - 10:52
Har lite skivor jag tänkte bränna om med en annan dator, använder EAC, skivorna ska brännas om då de inte har blivit helt kompletta, när jag använt min ordinarie dator.
Hur gör man för att den "nya" datorn skall hitta vilka låtar som behöver brännas om , (Är det CUE-sheet som skall användas eller? Och hur isf..) jag hoppas att detta går så att man slipper bränna om hela skivor, då det bara är ett fåtal låtar på skivorna som inte är kompletta.
Hoppas frågan går att förstå!
Redigerat av Rutger6, 06 juli 2009 - 10:52.
Postad 06 juli 2009 - 20:59
Här har du rubbet!
http://downloads.slimdevices.com/
Kanon, tack!
------------------
Nu verkar det som att jag fått mer bekymmer med min Squeezebox än jag trodde. Kör ju trådat nätverk i huset och nu vill den helt plötsligt inte hitta nätverket. Kabeln är inte ansluten säger den typ. Har provat på flera olika ställen i huset. Det trådlösa funkar dock.
Detta hände nu efter helgens åskväder. Så verkar som att ethernet porten gett upp på squeezeboxen. Surt att behöva köra trådlöst när man har trådat nätverk så får väl införskaffa en ny antar jag.
ELelr är det fler som har haft liknande problem men kunnat lösa det?
Postad 21 juli 2009 - 09:14
Postad 21 juli 2009 - 12:06
nåt!!
Redigerat av Bongo_Mongo, 21 juli 2009 - 14:13.
Postad 24 juli 2009 - 22:42
Om man själv bygger en server, vad ska man då ha för programvara om man vill kunna spela upp musiken utan PC, som man ju lär kunna göra med en NAS från t.ex. netgear?
Finns det någon programvara som har stöd för att streama till Squeezeboxen utan att man behöver sin dator igång, eller räcker det med Logitechs programvara?
Björn
Postad 24 juli 2009 - 23:19
Jag har alla flac filer i en och samma katalog. Behöver man ändra på taggar eller räcker det med att man namsätter covers så här? -> %artist - album.jpg
Provade det men funkade ej... ser inga bilder.
Postad 25 juli 2009 - 12:13
Du måste köpa en NAS som kan köra Squeezecenter
Ett par som klarar det:
Tackar för svaret!
Går det inte att använda Squeezeboxen med en hemmabyggd server? Vad är det som gör att Netgear klarar att köra Squeezecenter?
Är Squeezecenter inbyggt i Nas´en från början eller installerar man själv det?
Björn
Postad 25 juli 2009 - 13:28
Ska tydligen gå att köra tillsammans med SB (http://www.logitechs...s/deezer-2.html).
Redigerat av Gioacchino, 25 juli 2009 - 13:29.
Postad 25 juli 2009 - 16:46
Jo, såklart! Det är det allra bästa. Alla NAS-enheter är ju prestandakompromisser. Själv kör jag en Asus Eee med Intel Atom som server hemma. Drar bara 10-15 watt ungefär. Sen till den har jag en drobo diskrobot för säker lagring.Går det inte att använda Squeezeboxen med en hemmabyggd server? Vad är det som gör att Netgear klarar att köra Squeezecenter?
Jag installerade en NV+ till en kompis, då fanns det med från början, men jag tog bort det direkt och laddade ner senaste versionen och la in den istället.Är Squeezecenter inbyggt i Nas´en från början eller installerar man själv det?
Postad 25 juli 2009 - 17:41
Kör den själv och det finns en plugin som gör det mycket enkelt att installera Squeezecenter. Sedan är det bara att köra på... (Det är en billig server med tanke på att du får 2* 1 TB diskar, utrymme för ytterligare 2 diskar, en Home Server licens osv.)
Postad 25 juli 2009 - 18:29
Kan även rekommendera
Kör den själv och det finns en plugin som gör det mycket enkelt att installera Squeezecenter. Sedan är det bara att köra på... (Det är en billig server med tanke på att du får 2* 1 TB diskar, utrymme för ytterligare 2 diskar, en Home Server licens osv.)
Härligt att man får så mycket snabb, och framför allt bra hjälp. Är ny på det här, men försöker lära mig.
Fujitsun verkar intressant.
Jag har ju en bärbar Mac som jag kommer använda för att konvertera musiken på. Det är väl inga problem att ansluta macen till en Windows-server, det bör ju gå att dela filer mellan dessa eller?
Om jag fattat allting rätt så kan man skaffa en server/nas och installera Squeezecenter på denna och sen köra direkt från servern/nasen till Squeezeboxen och rakt ut i högtalarna utan att behöva gå via en vanlig PC, eller?
Björn
Postad 25 juli 2009 - 19:46
Om jag fattat allting rätt så kan man skaffa en server/nas och installera Squeezecenter på denna och sen köra direkt från servern/nasen till Squeezeboxen och rakt ut i högtalarna utan att behöva gå via en vanlig PC, eller?
Björn
Precis, då behöver du inte köra via ngn annan dator än servern.
Postad 25 juli 2009 - 21:36
Postad 26 juli 2009 - 07:42
Kom bara ihåg att Scaleo 2205 INTE funkar som NAS, dvs den har inget trådlöst nätverk, så du måste köra den direkt till routern med nätverkskabel, och den är ganska stor. Jag köpte nyss en scaleo 2205 o är supernöjd, kör squeezecenter på den och den går som en klocka än så länge.
Ska vi vara petiga funkar den väl som NAS, bara inte en trådlös sådan?

Postad 26 juli 2009 - 08:33
Postad 02 augusti 2009 - 14:16
Står bara och blinkar och säger att programmet startas...
Måste avsluta det och starta det manuellt. Då fungerar det direkt.
Någon som haft samma problem ?
Postad 03 augusti 2009 - 08:28
Hej, har precis skaffat en squeezebox classic. Jag får inte senaste versionen av squeezecenter att funka, står bara squeezecenter starting... händer inget mer, har dragit ner version 6.5.2 då funkar det bra... nån som har haft liknande problem? Går jag miste om några funktioner med den gamla versionen?
Sen jag uppdaterade till senaste versionen (7.3.3) så startar inte SC av sig själv vid uppstart av datorn.
Står bara och blinkar och säger att programmet startas...
Måste avsluta det och starta det manuellt. Då fungerar det direkt.
Någon som haft samma problem ?
Redigerat av kott, 03 augusti 2009 - 08:28.
Postad 03 augusti 2009 - 14:28
Känt problem (läs trådar i http://forums.slimde...splay.php?f=27) i 7.3.3 om man uppdaterar genom att installera över en tidigare version. Testa att avinstallera (se till att alla mappar är borttagna) och installera 7.3.3 från scratch.
Testade detta men tyvärr med samma resultat. Hjälper det att installera någon äldre version ?
Postad 03 augusti 2009 - 20:16
Hur spelar man radio från last.fm i SB ? Gjort det innan, men får inte rätt på det nu.
Scrobblar fint, men kan inte hitta var jag kan ställa in stationer ?!?
Laddat ner plugin: http://www.jamescrai...ver/lastfm.html
Verkar dock vara gammal, men det är den som är länkad från SC-wikin.
Postad 05 augusti 2009 - 08:11
Har någon stött på samma problem eller vet hur man fixar det hela är jag väldigt tacksam! Känns onödigt att köra med dubbla routrar varav APE:n bara fungerar som mottagare för signaler från Netgearen.
Redigerat av Streten, 06 augusti 2009 - 07:06.
Postad 16 augusti 2009 - 08:43
Postad 17 augusti 2009 - 13:54
Postad 17 augusti 2009 - 15:15
vad har du för avstånd idag mellan utrustning? Alt. tjocka väggar, olika våningar etc?
Avstånder är ca 9m på samma plan och inga dörrar som är stängda. Skulle man kunna ta bort 2m av en betongvägg så vore det fritt fram från antennen till Squeezeboxen. Det jag har märk är att när den tappar kontakten så tar "Identifiering sker" mycket längre tid än tidigare och att Squeezeboxens display visar connection timeout ibland.
Thomas
Postad 17 augusti 2009 - 15:28
Postad 17 augusti 2009 - 18:12
vad har du för avstånd idag mellan utrustning? Alt. tjocka väggar, olika våningar etc?
Det verkar som det vart någon dubbelpost eller skulle det vara något svar med?
Här är i alla fall uppgifterna igen.
Avstånder är ca 9m på samma plan och inga dörrar som är stängda. Skulle man kunna ta bort 2m av en betongvägg så vore det fritt fram från antennen till Squeezeboxen. Det jag har märk är att när den tappar kontakten så tar "Identifiering sker" mycket längre tid än tidigare och att Squeezeboxens display visar connection timeout ibland.
Thomas
Postad 19 augusti 2009 - 08:53
Man tycker att de kunde fått in 10 favoriter i minnet, men nu funkar ingenting utan server tillgänglig.
Angående 'touch' så stod det på squeezebox wiki'n att firmwareuppdateringar för att stöda en ny
snabbare databas och plug-in stöd för usb-drives var planerat för 2010. Dessutom blir firmwaren
mer ett operativsystem. Båda två krävs för 'touch'ens usb-ingång och mer kapabla skärm men
det kanske krävs en hel del avlusning och testning mot gamla boxar innan lansering även om
hårdvaran är klar redan nu.
Funderade också på varför inte logitech tar en OEM-mp3 med färgskärm, 32 GB minne, wifi och gör
en portabel squeezeboxfjärris som själv kan spela och serva ljud på nätverket.
Svaret är väl att den skulle konkurrera med liknande ipods som gör nästan allt det billigare än enbart controllern...
Tyvärr är grundregeln inom all verksamhet att inte konkurrera ut sina egna produkter.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar