Håller helt medLjudkortet betyder garanterat mer än kablarna.
Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 22 December 2009 - 16:38
Postad 22 December 2009 - 16:51
En kort fråga bara, finns ju 4 ingångar på högtalarn. 2 hf & 2 lf, ska jag koppla i röd och svart på lf eller hf? Eller kvittar det?
=)
Redigerat av Unregistered416bc2c0, 22 December 2009 - 16:54.
Postad 22 December 2009 - 17:16
Precis hämtat ut mina Dynavoice challenger m-65 nu.
Första gången jag använder "riktiga" högtalare. Ska bli spännande detta.
En kort fråga bara, finns ju 4 ingångar på högtalarn. 2 hf & 2 lf, ska jag koppla i röd och svart på lf eller hf? Eller kvittar det?
=)
Koppla på vilken du vill, det sitter ju ändå en bygel som kopplar ihop dom så att säga. Jag körde på dom nedre.
Postad 22 December 2009 - 17:20
Koppla på vilken du vill, det sitter ju ändå en bygel som kopplar ihop dom så att säga. Jag körde på dom nedre.
Okej! Sen har jag en liten fråga till, sitter ju dämpkuddar i hålen bak på högtalarn. Vad är rekommenderat? Att ha i båda 2? Vet att det är en smaksak, men jag är värdelös på att höra skillnader på ljud.
Postad 22 December 2009 - 17:25
Okej! Sen har jag en liten fråga till, sitter ju dämpkuddar i hålen bak på högtalarn. Vad är rekommenderat? Att ha i båda 2? Vet att det är en smaksak, men jag är värdelös på att höra skillnader på ljud.
Hör du inte någon skillnad så låt dom vara kvar så rör du ju inte bort dom...
Postad 22 December 2009 - 17:29
Hör du inte någon skillnad så låt dom vara kvar så rör du ju inte bort dom...
Ok! Får se hur det låter sen.
Tackar och bockar.
Postad 22 December 2009 - 17:59
Du reglerar avstämningsfrekvensen med dessa kuddar. Med alla i blir högtalaren sluten. Med alla hål öppna så uppnår högtalaren sin högsta avstämningsfrekvensen, ju fler du pluggar med kuddarna dessto lägre hamnar avstämningsfrekvensen. Inget av dessa kan man påstå ger mer bas för dessto lägre avstämningsfrekvensen hamnar ju mer lågbas men mindre midbas och tvärtomOk! Får se hur det låter sen.
Tackar och bockar.
Postad 22 December 2009 - 18:16
Postad 22 December 2009 - 19:47
Förresten, slopade Bi-Wire, såg dumt ut med så många kablar sedan så märkte jag ingen skillnad.
Postad 22 December 2009 - 20:09
tänkte om det gick att driva F-6 paketet med den dvdn som jag redan har
Postad 22 December 2009 - 20:44
Och vad blir egentligen skillnaden i ljudet?
Postad 22 December 2009 - 21:04
Funderade på en grej. Förut när jag haft mindre front-högtalare så har jag alltid kört med "front speakers=small" på förstärkaren. Borde jag ändra inställningarna till LARGE nu när jag har Challenger M-65?
Och vad blir egentligen skillnaden i ljudet?
Du borde ändra.
Har du dom som Small så vill förstärkare skicka basen till subban istället. Har du dom på Large så får högtalarna mer bas.
Postad 22 December 2009 - 21:42
Du borde ändra.
Har du dom som Small så vill förstärkare skicka basen till subban istället. Har du dom på Large så får högtalarna mer bas.
Läst lite överallt att det är bättre att ha högtalarna som small. Ex "Very few speakers should actually use the "large" setting. Even most of the big, powered towers should not be used with the "large" setting because they can't produce these low frequencies (or they produce them without power and depth) # If your speaker can't put out more than 100dB at 20 Hz, set it to "small."
hxxp://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/128214.html
Låter vettigt, är det inte bättre att låta subban behandla de lägsta tonerna? & därav sätta front speakers som small?
Redigerat av Unregistered416bc2c0, 23 December 2009 - 02:06.
Postad 23 December 2009 - 01:59
Fast det är klart att om din subba låter skit (sämre än frontarna) och/eller inte går mkt djupare så kan du ju lika gärna köra large eller skippa den helt..
Postad 23 December 2009 - 02:03
Sätt som small med delning på 80 Hz.
Fast det är klart att om din subba låter skit (sämre än frontarna) och/eller inte går mkt djupare så kan du ju lika gärna köra large eller skippa den helt..
Japp. Kör small med 80hz nu.
Denna gamla subba använder jag tills vidare. Helt okej enligt mig. 29hz som lägst är väl hyffsat? https://www.prisjakt...ukt.php?e=21443
Redigerat av Unregistered416bc2c0, 23 December 2009 - 02:05.
Postad 23 December 2009 - 12:38
Hejsan! nu är det så att jag har tänkt att köpa F-6 EX paketet från fynda.se
Har för tillfället
tänkte om det gick att driva F-6 paketet med den dvdn som jag redan hardet är ju mitt första surroundpaket så behöver inte direkt ett "high-end" ljud MEN har hört gott om F-6 EX
men som sagt frågan är om det går att driva högtalarna med dvdn jag redan har utan att ljudet ska bli heelt kasst eller måste jag köpa en ny förstärkare? har aldrig ägt en förstärkare tidigare (A)
Någon som vet?
Postad 23 December 2009 - 18:31
En uppgradering blir det helt klart. Men du kommer inte få i princip någon bas ur frontarna då den förstärkaren troligen har eget delningsfilter för sateliterna, om inte så är den troligtvis alldeles för svag för att kunna spela Dynavoice högtalarna som dom är tänkta att spelas. Men en uppgradering lär det allt bli, men förvänta dig inte för mycketNågon som vet?
Postad 23 December 2009 - 18:57
En uppgradering blir det helt klart. Men du kommer inte få i princip någon bas ur frontarna då den förstärkaren troligen har eget delningsfilter för sateliterna, om inte så är den troligtvis alldeles för svag för att kunna spela Dynavoice högtalarna som dom är tänkta att spelas. Men en uppgradering lär det allt bli, men förvänta dig inte för mycket
Tack så mycket
Postad 24 December 2009 - 21:59
Beror på om du ska köra stereo eller surround. Var beredd på minst 3000kr för en ny surroundförstärkare. Stereo kommer du undan krin 1500kr med ljud minst lika bra som en surroundförstärkare i dubbla prisklassenTack så mycket
ja vi får väl se hur mycket pengar man kan skrapa ihop nu efter julafton som är imorgon!
Tips på några dugliga förstärkare som skulle passa då?
God jul på er !!!
Postad 25 December 2009 - 15:42
Beror på om du ska köra stereo eller surround. Var beredd på minst 3000kr för en ny surroundförstärkare. Stereo kommer du undan krin 1500kr med ljud minst lika bra som en surroundförstärkare i dubbla prisklassen
Var tänkt att köra surround
Postad 25 December 2009 - 21:56
så du ska ha ett paket högtalare utan en förstärkare ståendes ?Var tänkt att köra surround
men en yamaha rx-v465 ? Tänkte kanske köpa dynavoice F-6 paketet med den förstärkaren. Men förstärkaren får dock vänta ett tag eftersom jag inte direkt har någon stor inkomst (går fortfarande på gymnasium).
Postad 25 December 2009 - 22:22
Ska köra på samma spår som dig. Beställ dock allting samtidigt istället då man får lite mer rabatt då. Fast det kanske inte är så mycket
Tror det landade på 6500kr för mig ungefär.
Postad 26 December 2009 - 12:36
så du ska ha ett paket högtalare utan en förstärkare ståendes ?
Har en dvd som högtalarna går att koppla in i
Javisst! det verkar vara ett bra paketvaajkan:
Ska köra på samma spår som dig. Beställ dock allting samtidigt istället då man får lite mer rabatt då. Fast det kanske inte är så mycket
Tror det landade på 6500kr för mig ungefär.
Postad 26 December 2009 - 13:38
Du skämtar ? Isofall, vänta tills du kan beställa hela paketet inkl förstärkare annars kommer du bara bli besviken på högtalarna om du ska driva dem med en dvd-receiver.Har en dvd som högtalarna går att koppla in i
Javisst! det verkar vara ett bra paketmen blir nog att beställa högtalarna först.
Postad 26 December 2009 - 15:10
Du skämtar ? Isofall, vänta tills du kan beställa hela paketet inkl förstärkare annars kommer du bara bli besviken på högtalarna om du ska driva dem med en dvd-receiver.
Det är ju bara för tillfället jag ska driva dom med dvd-receivern
Postad 26 December 2009 - 16:28
Okejokej. Men döm inte deras prestanda efter vad du hör med dvd-receivern baraDet är ju bara för tillfället jag ska driva dom med dvd-receivern
Postad 26 December 2009 - 19:11
Postad 26 December 2009 - 19:31
Har Dynavoice m-65ex slutat säljas? Har inte sett dom inne på fynda på gör länge :/ Börjar bli sugen att köpa mig ett par m65 igen
Nej det tror jag inte, de e bara slut i lager...
Sitter själv i liknande sits,vet ej om jag ska köpa M-65 EX eller DF-6
Redigerat av scenic, 26 December 2009 - 19:33.
Postad 26 December 2009 - 20:08
Nej det tror jag inte, de e bara slut i lager...
Sitter själv i liknande sits,vet ej om jag ska köpa M-65 EX eller DF-6
Jag ägde m65 innan bytte bort dom mot xbox 360 men nu har jag sålt det för att köpa högtalare igen å jag kommer inte på nått annat som passar mig bättre än m65, Tycker att det är fjuttiga högtalare för as hård punk i början men fu å **** vilket krut det är i dom å jag har gämn förde mina m65 med en polares högtalare för ca 8k å han sålde dom å köpte m65:P
Postad 27 December 2009 - 16:52
Då hade din polare ett par högtalare som inte var i närheten av prisvärda och/eller en dålig stärk.Jag ägde m65 innan bytte bort dom mot xbox 360 men nu har jag sålt det för att köpa högtalare igen å jag kommer inte på nått annat som passar mig bättre än m65, Tycker att det är fjuttiga högtalare för as hård punk i början men fu å **** vilket krut det är i dom å jag har gämn förde mina m65 med en polares högtalare för ca 8k å han sålde dom å köpte m65:P
Postad 27 December 2009 - 17:14
Då hade din polare ett par högtalare som inte var i närheten av prisvärda och/eller en dålig stärk.
Eller så hade han Bose eller B&O
Det finns schyssta B&O men inte för 8kkr
Postad 27 December 2009 - 17:22
Jag ser inget "eller" från "Då hade din polare ett par högtalare som inte var i närheten av prisvärda" och det du nämner. Snarast = .Eller så hade han Bose eller B&O
Det finns schyssta B&O men inte för 8kkr
Postad 27 December 2009 - 18:01
Jag ser inget "eller" från "Då hade din polare ett par högtalare som inte var i närheten av prisvärda" och det du nämner. Snarast = .
Jag skulle skrivit "Antagligen Bose eller B&O"
Postad 27 December 2009 - 18:23
Jag skulle skrivit "Antagligen Bose eller B&O"
Lite kul att man inte skriver vad han hadde för högtalare blir lite av en frågesport det här
Postad 27 December 2009 - 20:59
Postad 27 December 2009 - 22:43
B & O och Bose var bra alternativ. Jag tror även det kanske kan vara Dali Concept 6 (vilka jag anser inte alls låter särskilt bra sett till priset)
Haha kul att se hur folk gänför och gissar, jag håller mig tyst en stund te
Postad 28 December 2009 - 00:11
Haha kul att se hur folk gänför och gissar, jag håller mig tyst en stund te
hehe det var kul
med en liten gissningslek, fortsätter då med att jag tror mer på Concept 8 som ligger på ca 8k, hade själv ett par som jag sålde o köpte Dynavoice Dynamie 8 ist o som jag tycker tom är bättre, och det för 5k mindre
Postad 28 December 2009 - 11:09
Postad 28 December 2009 - 17:13
Postad 31 December 2009 - 00:12
Postad 31 December 2009 - 10:33
jag gjorde det i mina f.d. Dynavoice Finale 10 Tower för 7000kr och vilken positiv skildnad! kostar 99kr på fynda.seJag har en liten fråga. Det är ju någon som har bytt ut sina diskanter i sina högtalare och det var tydligen någon billig philips diskant. Men vart hittar jag den?
Postad 31 December 2009 - 11:14
Denna? http://www.fynda.se/....php?prodid=922
Postad 31 December 2009 - 12:00
Det här med element, hur högt man kan spela med dem, beror det på hur stort det är?
Ex df-6 ett 5.25 tum mellanregister versus m-65 ex 2st 5.25 tums mellanregister, kan man spela högre med m-65?
Postad 31 December 2009 - 15:54
http://www.fynda.se/....php?prodid=922Ja, hade för mig att det var du men kunde inte hitta igen det.
Denna? http://www.fynda.se/....php?prodid=922
Den diskanten sitter i dessa torn nu hos en mycket nöjd ägare rakt över gatan
Postad 31 December 2009 - 16:07
http://www.fynda.se/....php?prodid=922
Den diskanten sitter i dessa torn nu hos en mycket nöjd ägare rakt över gatan
Så det är en mycket bra uppgradering om jag har M-65?
Postad 31 December 2009 - 17:09
Först gör dom högtalaren med 18mm botten och sen klistrar dom på den svarta foten? (då blir det 18+18)
Eller limmar dom fast sidorna,bak,front direkt på svarta foten?
Postad 31 December 2009 - 18:51
Oj det har jag faktiskt inget svar på men diskanten lät ännu bättre direkt monterad än i horn så det bådar ju gott för dig. Testa kan du ju göra, det är ju inga stora pengar. Diskanten har rätt hög känslighet. Finessen med Dynavoice är att diskanten kan dämpas bakpå högtalaren så den kommer i nivå med mellanregistret. Jag rekommenderar varmt diskanten iallafallSå det är en mycket bra uppgradering om jag har M-65?
Postad 31 December 2009 - 21:12
Oj det har jag faktiskt inget svar på men diskanten lät ännu bättre direkt monterad än i horn så det bådar ju gott för dig. Testa kan du ju göra, det är ju inga stora pengar. Diskanten har rätt hög känslighet. Finessen med Dynavoice är att diskanten kan dämpas bakpå högtalaren så den kommer i nivå med mellanregistret. Jag rekommenderar varmt diskanten iallafall
Det är väl BÅDE diskant och mellanregister man ändrar på baksidan?
Och dessutom så lät det krångligt att byta, eller? Är helt nybörjare och bara 14 år så...
Postad 01 January 2010 - 19:59
Haha näe det var busenkelt för mig iallafall. Nej det är väl diskanten. Det står ju att man kan öka nivån över 4khz och där spelar bara diskantenDet är väl BÅDE diskant och mellanregister man ändrar på baksidan?
Och dessutom så lät det krångligt att byta, eller? Är helt nybörjare och bara 14 år så...
Postad 02 January 2010 - 11:35
Funderar på att köra m65-ex fram och de små comet bak pga dåligt med plats för s-5 surroundhögtalarna. Tror ni det funkar? Behöver de bara när jag kollar på film, kör musik med enbart frampartiet.
Redigerat av TobiasC, 02 January 2010 - 11:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
160 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?