ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 09 januari 2008 - 22:17
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Ang. hd-kanaler så har jag gett upp det för länge sedan, hade inte ens hdpaket när jag hade hdboxen...
Håller med ! Harlin, vad är problemet att fixa canal plus sport-hd detta sekel ??????? Förstår ni inte hur många som vill ha den kanalen? Fast under förutsättning att man då har en fungerande humax hd box med NY fungerande fw oxå
Postad 09 januari 2008 - 22:19
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
...
Angående mjukvaran på boxen så följs naturligtvis tråden intensivt. Felanmälningar direkt till Com Hems Kundservice är i nuläget onödigt, så länge som utförliga synpunkter/uppgifter lämnas i denna tråd.
Bra! Kan detta kanske bli ett avstamp till att vi får lite mer information från CH här på forumet också? Hur långt framme är man med nästa fw-version och har man kommit färgblockningarna på spåren i övrigt? Vad mer riktar man in sig på ( flera av "tyskförbättringarna" ?)? O s v.
Postad 09 januari 2008 - 22:31
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
KATASTROF !!!
Urtsäkta jag skriker .. men nu har även min fru reagerat..
( ser lika bra på analog som digital och har aldrig klagat på bilden förr )
Tv4 nyheterna har varit en smärre katastrof.
Blockbildningar och allt som tidigare har rapporterats om innan uppgraderingen
var så tydliga att det var olidligt att se på det ..
Ryckningar i bilden och texter som hoppade ... i en intervju satt en spelare
i en soffa av rotting .,, och kanten på den flimmrade som blixtar.
Jag vill ha tillbaka tidigare bättre fungerande FW OMG ..
Ni kan låta stödet för 5:1 ljut via HDMI vara kvar ..
Resten av era uppdateringar kan ni behålla.
Här blir det bakläxa comhem .. inte skall vi väl betala för
detta ? I ett år har jag snällt betalat i hopp om att ni skall
lösa era problem.. Nu är det dax att betala tillbaka..
Skicka mig ett pm så skall ni få mitt kontonummer
Maveric
Postad 09 januari 2008 - 22:41
alfahelix
-
alfahelix
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag kör en Mitsu HC3100 projje och den nya FW har faktiskt lyckats få bort black crush (grattis com hem!). Däremot så finns color banding kvar i oförminskad styrka. Och vad är det för skämt med 720p60?????? Detta måste vara det slutgiltiga beviset (om nu någon tvivlat på det) att com hem är fullständigt inkompetenta. Hur kan någon komma på en så bisarr idé att omvande en PAL signal till 60 Hz? Inte konstigt att det kan bli ryck och dåligt flyt i bilden. Innebär detta att man får köra 1080i på svt HD? Det är ju lysande; först ska boxben ta en progressiv bild och göra om den till interlaced för att sedan låta bildvisaren återigen göra bilden progressiv!!!! Vad gäller color banding så är det nog tyvärr fel i hårdvaran. Det är nästan så man hoppas det, för om det är ett problem som kan fixas med en FW, och com hem inte gör ett skit utan låter sina kunder sitta med halvfärdig skitprodukt, ja då är skandalen ett faktum. Fast å andra sidan så är det ju inte mycket bättre att sälja en produkt som man vet att det inte går att få någon ordning på.
Nej, nu jäklar har ni skitit i det blå skåpet. Se nu till att få fram en ny fungerande box och låt alla som köpt Humax missfoster till HD box få tillbaks pengarna de köpte den för. Punkt.
/Patrik
Postad 09 januari 2008 - 22:42
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kollar just nu på SVT regionala program och har inget rörande hackningar i bilden eller black crush överhuvudtaget.
Jag ska avslöja hur man gör...man byter ingång på TV:n..och har du en DVB-T mottagare ansluten så väljer du denna
och i mitt fall är en Sony HDD-inspelare ( med HDMI samt DVB-T ) som för närvarande har kopplats till TV med scart eftersom båda HDMI-ingångarna är upptagna pga köp av HD-DVD.
Finfin bild och inga månadsavgifter heller.. ( På båda burkarna )
Kanske kan Comhem höra av sig till Sony med förfrågan om de eventuellt är villiga att snickra till en box, då dessa har både DVB-T och DVB-C inbyggt, även mpeg 4, i vissa av sina TV modeller.
Postad 09 januari 2008 - 22:45
Unregistered98a0ff0c
-
Unregistered98a0ff0c
-
Amatör
-
-
80 inlägg
...Angående mjukvaran på boxen så följs naturligtvis tråden intensivt. Felanmälningar direkt till Com Hems Kundservice är i nuläget onödigt, så länge som utförliga synpunkter/uppgifter lämnas i denna tråd.
Mycket intressant att comhem är medvetna om det som sägs här. Vad anser ni själva om denna uppdatering (antar att du jobbar för comhem eller i anslutning till dom)? Det känns helt orimligt att denna fw har släppts ut med dessa problem. Det jag vill ha svar på är om dessa problem är möjliga att lösa med en framtida fw eller om det är begränsningar i hårdvaran. Som det känns nu har jag ingen lust att vänta på ytterligare buggfixar om det inte ens är möjligt att lösa i mjukvaran. Då kan man lika gärna göra sig av med boxen medans den fortfarande är värd något. Jag kan bara upprepa det som tidigare har skrivits. - Black crush
- Färgblock
- 720/50p (inte 60p)
- Boxen skall känna av ingående signal och anpassa upplösning efter detta. Dock inte till 576p som någon skrev tidigare. Däremot växla mellan 720p/1080i.
- Bilden hoppar till lite då och då. Den flyttar sig i höjdled och sidled när det tex blir reklam. Verkar ha att göra med nån typ av ändring av signalen. Visserligen bara för några tiondelar men ändå irriterande.
- Byt knapp för att växla upplösning/color space. Riktigt irriterande när man förväntar sig en annan color space och den istället byter upplösning.
- Fixa de nya långa namnen i EPG:n. Det ser ut som skräp för tillfället. Canal+ Sport1 tex blir så hoptryckt så man knappt ser vad det står. Är det ingen annan än jag som störs av detta?
Sen har jag en ytterligare synpunkt som vore trevligt om det kunde åtgärdas. Varför stängs ljudet av när man startar EPG:n? Det är väldigt smidigt att ha tillgång till ljudet för att kolla EPG:n under tex reklamavbrott. Då hör man när programmet börjar igen. Det kan inte vara en teknisk begränsning eftersom ljudet ibland spelas upp under flera sekunder när man startar EPG:n. Detta är bara början på listan men nu har ni åtminstone lite att göra under veckan.
Postad 09 januari 2008 - 22:51
Harlin
-
Harlin
-
Användare
-
-
133 inlägg
För ett par samtal sedan ringde jag för att höra hur det gick med mjukvaran, då svarade man att det inte är säkert att det är boxen det är fel på för det fanns någon som hette Maverick som inte hade problem med färgblock.
Detta visar ju vilka xxxxx ( censurerade själv ) som styr comhem ?
Om de nu sitter o läser på detta forum så får de ju för F-n fatta vad det är vi skriver också ..
Jag har "aldrig" sagt att jag inte alls har problem .. jag har sagt att det inte enbart beror på boxen då bitraten har en stor del i det hela .. Det kan alla med en riktigt display/projje se själv om man växlar mellan Tv4 och Tv4 HD och grammis galan. Det är en sd sändning som sänds med två olika bitrate. På HD kanalen har den förmodligen skalats upp med riktig scaler till 1080i vilket naturligtvis gör sitt till. Men man märker stor skillnad när tex en film på canal+ sänds med hög eller låg bitrate. Man har ju som sagt variabel bitrate på dessa kanaler och går filmen på en oprioriterad kanal och det är sport på de som ligger i samma block .. kan du räkna med att bilden på filmkanalen ser förjäklig ut.. Nu var det ett tag sedan vi testade detta, men det var med denna boxen ...
Ja .. man blir bara så trött ..
Det är två problem som man kanske måste hålla i sär för att comsent skall fatta galoppen.
Maveric 
Du har en stark vokabulär Maveric!  Tolkningen gjordes bl.a. från inlägg #1591921 samt #1591167, samt några annat inlägg för några månader sedan som jag dock inte hittar just nu (du publicerar ju ett ganska stort antal inlägg på forumet så det är många inlägg att leta bland). Dock tror (hoppas) jag att det som sades till magnus1111 från Com Hems Kundservice var att du Maveric inte hade samma typ av problem med Black Crush som många andra. Övriga eventuella problem bör inte ha varit omnämnda. Om de trots var det så är det olyckligt och beror troligen på missförstånd mellan de som var inblandade i ärendet hos Com Hem. Om du (Maveric) trots allt har dessa problem (BC), var det synd att jag inte förstod det i samband med de inlägg jag nämner ovan.
Postad 09 januari 2008 - 23:05
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Detta är bara början på listan men nu har ni åtminstone lite att göra under veckan. 
Veckan Det har tagit dem ett helt år att komma med en FW som är direkt felaktig Nu skall de spola tillbaka bandet för att sedan börja om från början igen .. Skall vi gissa på .. vid denna tiden 2009 Ursäkta att jag blivit så jädrans negativ .. men det är trots allt lite mitt fel att en och annan har köpt denna boxen .. då jag gick i god för den för snart ett år sedan, när jag medverkade till Denna TestenMveric
Postad 09 januari 2008 - 23:06
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
hmmm....vet inte om jag ska ge mig in i leken på er nivå i fråga om tekniskt ordbänderi...
håller hursomhelst med i det ni övriga skriver.......förväntningarna på vad HD är, är inte att det ska vara högupplöst skräp. Jag skall oxå påbörja telefonsupport-terror så snart tiden medges (och under tiden kan jag sitta och vänta på att få svar på mitt mail i denna fråga som jag skickade i slutet av förra veckan!).
Jag håller mig till en lägre liga och undrar om det finns något sätt för denna box att automatiskt, via HDMI, växla aspect ratio mellan 4:3 och 16:9 beroende på vad programmet är inspelat i? Jag vet att detta är ett övergående behov alltefter allt spelas in/sänds i 16:9, men jag har hellre svarta sorgband på sidorna av bilden i ett 4:3 program än att bilden sträcks och får allt på programmet att bli extra fett. Har jag missat den inställningen? I menyn kan jag ställa tv-format och hur boxen ska hantera de olika formaten. Fungerar den bara via scart?
Postad 09 januari 2008 - 23:07
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
När jag kollar på en HD-sändning med 1080i tycker jag mig se en stroboskopisk effekt/ryckningar om jag har "Original 1080i" inställt. Däremot flyter det fint om jag väljer "1080i". Är det fler som har samma iakttagelser, eller inbillar jag mig bara?
EDIT: Är det så att boxen ger 1080i/60 istället för 1080i/50 i "Original 1080i" mode? Min bildvisare indikerar inte bildfrekvens.
Redigerat av pakarlss, 09 januari 2008 - 23:14.
Postad 09 januari 2008 - 23:07
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
...Angående mjukvaran på boxen så följs naturligtvis tråden intensivt. Felanmälningar direkt till Com Hems Kundservice är i nuläget onödigt, så länge som utförliga synpunkter/uppgifter lämnas i denna tråd. Mycket intressant att comhem är medvetna om det som sägs här. Vad anser ni själva om denna uppdatering (antar att du jobbar för comhem eller i anslutning till dom)? Det känns helt orimligt att denna fw har släppts ut med dessa problem. Det jag vill ha svar på är om dessa problem är möjliga att lösa med en framtida fw eller om det är begränsningar i hårdvaran. Som det känns nu har jag ingen lust att vänta på ytterligare buggfixar om det inte ens är möjligt att lösa i mjukvaran. Då kan man lika gärna göra sig av med boxen medans den fortfarande är värd något.
Jag kan bara upprepa det som tidigare har skrivits.
- Black crush
- Färgblock
- 720/50p (inte 60p)
- Boxen skall känna av ingående signal och anpassa upplösning efter detta. Dock inte till 576p som någon skrev tidigare. Däremot växla mellan 720p/1080i.
- Bilden hoppar till lite då och då. Den flyttar sig i höjdled och sidled när det tex blir reklam. Verkar ha att göra med nån typ av ändring av signalen. Visserligen bara för några tiondelar men ändå irriterande.
- Byt knapp för att växla upplösning/color space. Riktigt irriterande när man förväntar sig en annan color space och den istället byter upplösning.
- Fixa de nya långa namnen i EPG:n. Det ser ut som skräp för tillfället. Canal+ Sport1 tex blir så hoptryckt så man knappt ser vad det står. Är det ingen annan än jag som störs av detta?
Sen har jag en ytterligare synpunkt som vore trevligt om det kunde åtgärdas. Varför stängs ljudet av när man startar EPG:n? Det är väldigt smidigt att ha tillgång till ljudet för att kolla EPG:n under tex reklamavbrott. Då hör man när programmet börjar igen. Det kan inte vara en teknisk begränsning eftersom ljudet ibland spelas upp under flera sekunder när man startar EPG:n.
Detta är bara början på listan men nu har ni åtminstone lite att göra under veckan. 
Om vi skapar en önskelista vill jag gärna få dit: En möjlighet att dimma displayen. Smidigare byte mellan FULL-EPG och HD-EPG. Mindre störningar vid byte mellan SD och HD, samt HD till HD. De kanaler jag inte har vill jag inte se i EPG. Detta borde inte vara svårt att lösa. Gärna "Original 576i" också. Glömde: ny manual som förklarar de inställningar vi håller på med just nu.
Redigerat av Doublefix, 09 januari 2008 - 23:09.
Postad 09 januari 2008 - 23:10
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Veckan
Det har tagit dem ett helt år att komma med en FW som är direkt felaktig Nu skall de spola tillbaka bandet för att sedan börja om från början igen .. Skall vi gissa på .. vid denna tiden 2009
Ursäkta att jag blivit så jädrans negativ .. men det är trots allt lite mitt fel att en och annan har köpt denna boxen .. då jag gick i god för den för snart ett år sedan, när jag medverkade till Denna Testen
Mveric 
Jag läste faktiskt den efter det att jag hittat den här tråden! Har du lust att kommentera hur det positiva utlåtandet växte fram? Den kanske inte var så vetenskaplig och att vilja och önsketänkande tog över verkligheten? Hursomhelst så ligger ändå felet hos den som marknadsför och säljer en produkt.....
Postad 09 januari 2008 - 23:16
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Du har en stark vokabulär Maveric! Tolkningen gjordes bl.a. från inlägg #1591921 samt #1591167, samt några annat inlägg för några månader sedan som jag dock inte hittar just nu (du publicerar ju ett ganska stort antal inlägg på forumet så det är många inlägg att leta bland). Dock tror (hoppas) jag att det som sades till magnus1111 från Com Hems Kundservice var att du Maveric inte hade samma typ av problem med Black Crush som många andra. Övriga eventuella problem bör inte ha varit omnämnda. Om de trots var det så är det olyckligt och beror troligen på missförstånd mellan de som var inblandade i ärendet hos Com Hem. Om du (Maveric) trots allt har dessa problem (BC), var det synd att jag inte förstod det i samband med de inlägg jag nämner ovan.
Hmm .. ja .. du vet vad jag skrivit i inläggen idag .. och vad jag redan sagt.. Minns ett inlägg som jag letade upp för att kolla av.. du letade efter någon i Malmö som kunde visa upp boxens brister och jag sade då samma som jag sade för en stund sedan om sambandet med dålig bitrate... Det var inte det ni letade efter, svarade du .. Nu vill jag påstå att sambandet med dålig bitrate är mindre med den nya FW Detta då .. alla de problem som jag inte sett som så allvarliga som många andra, plötsligt är så uppenbara att tom min fru ser den ( det säger inte lite ) Ja, jag skriver många inlägg och jag är ganska klar i vad jag tycker o tänker. Men jag kan se båda sidor av saken och jag kan se vad det är i tekniken som brister genom att jag testar och ibland testar jag i timmtal ( det är inte bara comhemboxar  ) Hur som helst ... så blev jag o mina vänner helt nonschade .. när vi gjorde en ordentlig utredning vad gäller bitrate för olika kanaler och hur comhem förhöll sig till överiga operatörer. Inte ett ord från comhem .. Varför vara så slutna .. Bra att du medverkar Harlin .. det lättar nog upp för de flesta och man hoppas o tror att det sagda ordet .. för en gångs skull skall nå fram till dem som beslutar.. Maveric
Postad 09 januari 2008 - 23:19
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
hmmm....vet inte om jag ska ge mig in i leken på er nivå i fråga om tekniskt ordbänderi... håller hursomhelst med i det ni övriga skriver.......förväntningarna på vad HD är, är inte att det ska vara högupplöst skräp. Jag skall oxå påbörja telefonsupport-terror så snart tiden medges (och under tiden kan jag sitta och vänta på att få svar på mitt mail i denna fråga som jag skickade i slutet av förra veckan!). Jag håller mig till en lägre liga och undrar om det finns något sätt för denna box att automatiskt, via HDMI, växla aspect ratio mellan 4:3 och 16:9 beroende på vad programmet är inspelat i? Jag vet att detta är ett övergående behov alltefter allt spelas in/sänds i 16:9, men jag har hellre svarta sorgband på sidorna av bilden i ett 4:3 program än att bilden sträcks och får allt på programmet att bli extra fett. Har jag missat den inställningen? I menyn kan jag ställa tv-format och hur boxen ska hantera de olika formaten. Fungerar den bara via scart?
Enkelt, välj 16:9 och pillar box. Manualen s. 43.
Postad 09 januari 2008 - 23:21
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Jag kan bara upprepa det som tidigare har skrivits. [list] [*]Boxen skall känna av ingående signal och anpassa upplösning efter detta. Dock inte till 576p som någon skrev tidigare. Däremot växla mellan 720p/1080i.
Där skiljer sig våra önskemål åt  . Jag överlåter helst all skalning till bildvisaren. Annars blir det skalning i två steg för att passa tvns upplösning (1366x768 panel).
Postad 09 januari 2008 - 23:22
Unregistered98a0ff0c
-
Unregistered98a0ff0c
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Veckan
Det har tagit dem ett helt år att komma med en FW som är direkt felaktig Nu skall de spola tillbaka bandet för att sedan börja om från början igen .. Skall vi gissa på .. vid denna tiden 2009
Ursäkta att jag blivit så jädrans negativ .. men det är trots allt lite mitt fel att en och annan har köpt denna boxen .. då jag gick i god för den för snart ett år sedan, när jag medverkade till Denna Testen
Mveric
Jag är fullt medveten om detta. Jag har haft boxen i över ett år jag med. Jag har inga förväntningar/förhoppningar på att comhem någonsin kommer att lösa dessa problem. Så fort det kommer en hd-box med inbyggd hårddisk kommer de strunta fullständigt i denna box. Det kommer antagligen/givetvis vara problem med den också vilket gör att vi sitter här och gnäller om några månader/år igen. Vi får helt enkelt inse att 99% inte ens märker de problem vi gnäller om. Det är antagligen för dyrt/onödigt att fixa detta. Problemet är att vi fortsätter betala för produkter som vi innerst inne vet att de inte fungerar som utlovat vid köpet. Det är synd att det ska vara så j*vla roligt med ny teknik.
Redigerat av Unregistered98a0ff0c, 09 januari 2008 - 23:22.
Postad 09 januari 2008 - 23:23
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Enkelt, välj 16:9 och pillar box. Manualen s. 43.
Manualen ja, det är väl en sådan man läser när man behöver veta hur saker fungerar, kanske ska leta upp den
Postad 09 januari 2008 - 23:28
Martin43
-
Martin43
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det finns idag inga tekniska behov för moderna TV-apparater, (oavsett "platt-TV" eller "tjock-TV"-apparater) att längre behöva använda sig av nätspänningen för synkronisera sin bildtakt).
Och hur är det relevant för den här diskussionen?
Postad 09 januari 2008 - 23:37
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag läste faktiskt den efter det att jag hittat den här tråden! Har du lust att kommentera hur det positiva utlåtandet växte fram? Den kanske inte var så vetenskaplig och att vilja och önsketänkande tog över verkligheten?
Hursomhelst så ligger ändå felet hos den som marknadsför och säljer en produkt.....
Jo, det skall jag göra .. det är min förbaskade skyldighet Vid denna tiden, hade jag den vanliga SD boxen från samsung ( det är en bra box ) kopplad scart till scart/komponent omvandlare .. in i min reciever som skalade upp till 720P för att sedan skicka HDMI till Projjen. Bilden var helt ok men långt ifrån så klar som kan önskas. När jag fick denna boxen, så blev allt så enkelt. En hdmikabel som skickade 720p direkt till projjen ( genom växel ) Bilden blev klar och HD kanalerna lyste upp tanken på hur fantastisk tv vi skulle få inom kort. ( Svt och Canal+ var igång och Tv4 skulle komma ) De kanaler man tittade på ( 3an och 5an hade ju lyst med sin frånvaro ett bra tag ) blev bättre än innan med denna lösning. Jag kunde inte se alla dessa "effekter" som alla andra senare såg, som ett problem med boxen utan som tidigare sagt... ett problem skapat av för låg bitrate ... då svt oftast såg bra ut. En faktor som fick betyget att gå till 4.5 av 5 var tron på att detta var en fantastisk manick som bara kunde bli bättre ... ett par snabba uppgraderingar av FW ( nya produkter får oftast 2-3 första året )Ja, jag trodde på comhem och denna boxen och det gjorde även prylportalens skribent. Nu .. vet alla hur det gick och jag är också övertygad om att det är fel på boxen. Det har denna nya FW visat och jag har minst sagt fått alla de problem som alla andra pratat om tidigare... Att man bara kan släppa en sådan här FW är för mig obegripligt... vad är det för tekniker som jobbar på comhem .. och Humax folk verkar vara lika okunniga som dem som skapade deras satelitbox på 90 talet. Så kan det gå när inte haspen är på .. Men som sagt .. det är bara comhem som skött sina uppgraderingar så här dåligt, av alla de produkter som jag har ägt, testat eller kommit i kontakt med under mina år i teknikens värld .. Hoppas du/ni godtar denna förklaring Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 09 januari 2008 - 23:50.
Postad 09 januari 2008 - 23:45
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
det lustiga i allt med Com Hem är ju..
tänk vad mycket dem skulle tjäna om dem skulle lägga ner tid på att fixa en kunnig kundtjänst..
för tex Canal Digital vet jag har 100 ggr kunnigare kundtjänst..
men framför allt.. skaffa fram en bra HDTV box som funkar.. som erbjuds till gamla HDTVbox kunder för tex 1 kr..
o sen fixar man nätet så man får högre bitrate på kanalerna.. eller skippar onödiga kanaler som ingen ser på..
känns inte som så stora extremt dyra ändringar.. men som skulle höja varumärket enormt..
sen lär vi få vänta på nya HDtv kanaler tills det finns en bra box..
för känns som dem inte kastar ut pengar på nya kanaler när boxen inte funkar som dem vill...
fast som dem flesta företag så tönker man kortsiktigt.. tjäna så mycket pengar på missnöjda kunder..
men om några år sitter vi alla med brett urval av distributörer o kan välja bort Com Hem.. först då vaknar dem väl..
men då är det för sent för dem...
men att lyckas få fram en sämre FW än den usla är ju anmärkningsvärt.. att säga i månader.. "vi testar den än" o sen släppa den med uppenbara fel som att man inte kan sända ut 720p/50 är ju extremt uselt..
dagisnivå...
Postad 09 januari 2008 - 23:52
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jag läste faktiskt den efter det att jag hittat den här tråden! Har du lust att kommentera hur det positiva utlåtandet växte fram? Den kanske inte var så vetenskaplig och att vilja och önsketänkande tog över verkligheten?
Hursomhelst så ligger ändå felet hos den som marknadsför och säljer en produkt.....
Hoppas du/ni godtar denna förklaring
Maveric 
Det är lugnt! Lever själv i teknikens förtrollade drömverkstad där miljoner rullar blott på tron att det kan bli bra.....
Postad 10 januari 2008 - 00:29
Unregistereda5463e9c
-
Unregistereda5463e9c
-
Användare
-
-
125 inlägg
Väldigt tråkig läsning. Nu blir det definitivt ingen HD-box för mig. Om de inte kan fixa det med en FW så verkar det ju som boxen har stora hårdvarubegränsningar. Hoppas att det kommer en ny box innan EM och OS annars får det vara för mig tills det att tekniken är "klar".
Väldigt intressant tråd, man har gått från att inte veta vad colour banding är till att nu faktiskt se dem med sin gamla Sagem-box. Om nyare teknik inte är bättre varför byta??? Snabbare kanalbyten vore dock inte fel.  Kanske skulle satsa på en Samsung-box istället?
Postad 10 januari 2008 - 01:03
nervsjuk
-
nervsjuk
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag använder denna box i ett annat nät än ComHem och kan tyvärr inte uppdatera den. Vet någon om man måste ha ett kort i när man uppdaterar? Eller räcker det med att koppla in den till ett ComHem-uttag och uppdatera? Jag lider verkligen av black crush och vill bli av med det! Finns det någon snäll själ här som skulle kunna göra en dump av sin firmware med en nollmodemkabel med hjälp av infon som startar här: https://www.minhembi...s...t&p=1665795Och sedan ge mig den? PLEASE!!
Postad 10 januari 2008 - 01:23
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Det var någon som skrev att han upplevde hockeyn på C+Sport, som suddig runt spelare, och mer grötig osv. Kan bara hålla med! Det mesta jag tittar på är just hockey (nhl) på c+ och nasn, och detta är f*n ohållbart! Bilden gick från bra till sämre!
Kan man ringa o klaga på detta, vilka alternativ tar man i telefonkön?!
Shit va besviken jag är! Här sitter man i sovrummet och kollar på Bäckström på sin gamla 32" tjocktv när jag vill ligga på min nya soffa ute i andra rummet..
Postad 10 januari 2008 - 07:45
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Tog hem nya programvaran igår, hann inte titta så mkt på tv dock. Vad jag kunde se så innebär: RGB Full = RGB 0-255, dvs pc-levels RGB Limited = RGB 16-235, dvs video-levels YCbCr = YCbCr 4:4:4 16-235, dvs video-levels Givetvis måste man anpassa sin display baserat på inkommande typ av level (om man har den möjligheten), har man inte gjort det kan man inte börja klaga om crushing eller hinnor osv... Men jag hade inte tid att i detalj kolla om det är nått konstigt med nivåerna (dvs nivåerna i sig skiljer sig något, om än inte i så stora steg som skillnaden mellan pc och video, från annan hdmi-utrustning man kan tänkas ha), är det det får man väl "line up" displayen med Brightness (samt ev Contrast). Vilket förstås inte alltid är applätt då nivåerna i sändningarna som sådana kan variera lite, vore cool om Comhem hade en testkanal som sände ut PLUGE (nån som kan gissa vad denna akronym står för?  ), Colorbars och annat godis.  Men först har de buggar att fixa: - 720p60? Hann inte bekräfta det (får det inte i klartext på Pion), men 720p via HDMI såg skumt ut vid snabb titt...Om det är så att det skickar 60 ut så borde nån på comhem IDAG ringa till Humax och säga, "hey we want 50 not 60, man". - Minst lika mkt banding och blocking som tidigare (vilket jag iofs var helt övertygad om att denna FW INTE skulle ändra på). Kan tänka mig att detta är ett mer svårlöst problem. Om jag förstått det hela rätt är det ett två-delat problem: 1) Comhem gör nått mixter vid utsändning (nån som verkar insatt var ju inne på det tidigare i tråden) vilket helt enkelt sabbar bilden. Vad finns det för möjlighet att inte mixtra? Utred, utred... 2) CXHD-1000C spunkar ur när den packar upp en sönder mixtrad signal. Detta har vi ju som bekant bekräftat. Sure, det är skit in men iprincip alla andra boxar förutom comhems "high-end" box kan på något sätt "smeta över" detta fel. Det säger mig att det är nått som inte stämmer i CXHD-1000C dekodning, alternativt nått i den efterföljande kedjan (i boxen). Eller? Det skulle vara MYCKET tacksamt om nån teknisk insatt på Comhem kommenterar ovanstående och berättar hur tankegångarna går hos Er.- Ingen bugg men nått smutt vore om det fanns två meny-val (inget yxigt knapptrycks jox) där man väljer SD-output resp HD-output. För båda ska alternativet "Original" finnas. Kanske kan vara svårt för SD iofs, verkar vara rätt vanligt att 576i inte supportas via vissa hdmi-utgångar. Uppdaterar man GUI:et kan man ju passa på att ha val för colorspaces (RGB, YCbCr osv) oxå. Nuvarande lösning med knapptryck funkar väl men är sannerligen inte vacker. Finns ju mer grejjer och det fanns ju kanonbra idéer tidigare i tråden men fixas ovatående skulle jag nog gnälla mindre iaf... Fasen vad lätt det är att för en gång skull vara användare och inte utvecklare...  Micke2000>> Word! Speciellt det sistnämda, man kan inte säga att man har testat en FW om det nu är så att man inte ens har koll på vilken signal som ges ut.
Redigerat av pacman, 10 januari 2008 - 07:50.
Postad 10 januari 2008 - 08:45
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Nej nu har jag bestämt mig. Det blir ingen HD box utan istället samsungs SD box. Min tjock-TV hade bildstörningar innan den la av i somras och jag vet att jag satt och irriterade mig som fasen på detta. Tanken på en bild med sådana defekter som nämnts här i formumet är helt otänkbart. Särskilt nu när jag vant mig vid så pass bra bild från dvd-spelaren.
Samsungboxen verkar ge en bra SD-bild och har inte hört något konstigt med den. Enda sättet att få HD nu är väl att köpa HD spelare och köpa hd skivor.
Redigerat av Unregistered6df60672, 10 januari 2008 - 08:49.
Postad 10 januari 2008 - 09:00
jonas3g
-
jonas3g
-
Användare
-
-
106 inlägg
När jag kollar på en HD-sändning med 1080i tycker jag mig se en stroboskopisk effekt/ryckningar om jag har "Original 1080i" inställt. Däremot flyter det fint om jag väljer "1080i". Är det fler som har samma iakttagelser, eller inbillar jag mig bara?
EDIT: Är det så att boxen ger 1080i/60 istället för 1080i/50 i "Original 1080i" mode? Min bildvisare indikerar inte bildfrekvens.
Jag upplever också att bilden är ryckig vid Original 1080i. Jag upplever dock att problemet med color banding har minskat, kör via komponent.
Postad 10 januari 2008 - 09:08
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
... Men jag hade inte tid att i detalj kolla om det är nått konstigt med nivåerna (dvs nivåerna i sig skiljer sig något, om än inte i så stora steg som skillnaden mellan pc och video, från annan hdmi-utrustning man kan tänkas ha), är det det får man väl "line up" displayen med Brightness (samt ev Contrast). Vilket förstås inte alltid är applätt då nivåerna i sändningarna som sådana kan variera lite, vore cool om Comhem hade en testkanal som sände ut PLUGE (nån som kan gissa vad denna akronym står för? ), Colorbars och annat godis. 
Det finns kanalerna 600 TEST TS49, 601 TEST TS50, 602 TEST TS51 och 603 TEST TS52 med Colour Bars (med COMHEM skrivet uppe i hörnet) och någon pipigt ljud, ganska brusig dock! (även 605 TEST VOOM (1080i) finns också om man vill kolla på lite HD)
Postad 10 januari 2008 - 09:09
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Boxen levererar vid 720p 60Hz och vid 1080i 50Hz.
Postad 10 januari 2008 - 09:12
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
rickardl >> Ofasen, cool.
Minglarn>> Dåså, bara att "Kalle" på Comhems tekniska ringer idag då, kan ju inte vara så svårt?
Postad 10 januari 2008 - 09:13
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Boxen levererar vid 720p 60Hz och vid 1080i 50Hz.
50Hz både för "1080i" och "Original 1080i"? Tycker mig nämligen se en skillnad däremellan.
Redigerat av pakarlss, 10 januari 2008 - 09:15.
Postad 10 januari 2008 - 09:19
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
vore cool om Comhem hade en testkanal som sände ut PLUGE (nån som kan gissa vad denna akronym står för? )
Jag chansar med Picture Line-Up Generation Equipment.
Redigerat av grandstoff, 10 januari 2008 - 09:20.
Postad 10 januari 2008 - 09:26
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Boxen levererar vid 720p 60Hz och vid 1080i 50Hz. 50Hz både för "1080i" och "Original 1080i"? Tycker mig nämligen se en skillnad däremellan.
Vad menar du med "Orginal 1080i"? rickardl >> Ofasen, cool. 
Minglarn>> Dåså, bara att "Kalle" på Comhems tekniska ringer idag då, kan ju inte vara så svårt?
Hehe, tror inte att "Kalle" på ComHem ringer dig idag, han skulle nämligen ha ringt mig igår men gjorde det inte.
Postad 10 januari 2008 - 09:28
jonas3g
-
jonas3g
-
Användare
-
-
106 inlägg
Boxen levererar vid 720p 60Hz och vid 1080i 50Hz. 50Hz både för "1080i" och "Original 1080i"? Tycker mig nämligen se en skillnad däremellan.
Vad menar du med "Orginal 1080i"?
Du har två bildlägen, tryck på v-format när du står på en 1080-kanal så kan du välja mellan "1080i" och "original 1080i". den förstnämna skickar ut 1080i50 på alla kanaler, medans det sistnämda lägen matar ut 720p eller 576p på kanaler med den upplösningen. Jag upplever "original 1080" som ryckigare på hd(1080)kanaler än vad 1080-läget är. Därav misstanke om att boxen konverterar till 1080i60 i original 1080-läget.
Redigerat av jonas3g, 10 januari 2008 - 09:29.
Postad 10 januari 2008 - 09:34
Det man nu skulle hoppas händer på Comhem är att:
1. Samla alla relevanta resurser (kanske en 1st tekniker på Comhem).
2. Vad gick fel - lär av detta till nästa gång
3. Klargör vad en mjukvaruuppdatering kan åstadkomma
4. Kan boxen bli tillräckligt bra för att ge en HDTV-upplevelse värt namnet (löser den inte problemen med färgblock, så är det inte ens lönt att jobba vidare med mjukvaruspåret.
5. Utvärdera om boxen överhuvudtaget är ett alternativ för Comhem för sin HDTV satsning
6. Hitta en annan boxleverantör
7. Skick ut nya boxar till alla befintliga HDTV-kunder
Allt detta borde inte ta längre än max en månad!!!
Detta är bara ett önsketänkande. Vad som egentligen kommer att hända är nog snarare följande;
1. minst 2 månader till innan man gör ett nytt försök med mjukvaruuppdatering
2. Denna kommer dock inte att lösa färgblocksproblemen
3. Vi får köpa nya boxar eller byta leverantör
Var precis i kontakt med Comhems support. De kunde inte säga mer än att något verkar ha gått fel. Om jag inte var nöjd kan vi alltid göra ett återköp säger man. Konstigt att man uppmanar sina kunder att göra detta. Det pekar väl på attt Comhem inte kommer att ha en lösning framme på sina HDTV problem de närmaste månaderna. Ni uppmanar mig samtidigt att indirekt att gå till era konkurrenter och ta hela min BRF med mig, eller?
Om ni på Comhem trots allt fortfarande inte har förstått det här med HDTV och vilka kunder det är som efterfrågar denna tjänst,.
Vi som köper eran HDTV tjänst gör det i syfte att få en så gott som perfekt bild. Det är också det som vi betalar för. Därför måste ni förstå att artefakter som black crash och färblock inte får förekomma i HDTV sammanhang. Oavsett om problemet ligger i boxen eller i bitraten, så är det ni som ska se till att lösa problemen. Kasta inte tillbaks problemet till oss kunder genom att säga att våra TV-apparater är felinställda. Jobba stenhårt med att lösa era egna problem i stället. Utred noga vad de här färgblocken beror på. Det kan väl inte vara rocket sciense. Om ni själva inte har kompetens nog att hitta problemen, köp då för bövelen in den tjänsten. Eftersom det har pratats om mjukvaran i ett år nu har jag svårt att se att ni lagt någon större energi på detta och det är ju ett bra sätt att visa respektlöshet mot sina kunder.
Postad 10 januari 2008 - 09:49
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Tog hem nya programvaran igår, hann inte titta så mkt på tv dock.
Vad jag kunde se så innebär: RGB Full = RGB 0-255, dvs pc-levels RGB Limited = RGB 16-235, dvs video-levels YCbCr = YCbCr 4:4:4 16-235, dvs video-levels
Givetvis måste man anpassa sin display baserat på inkommande typ av level (om man har den möjligheten), har man inte gjort det kan man inte börja klaga om crushing eller hinnor osv...
Men jag hade inte tid att i detalj kolla om det är nått konstigt med nivåerna (dvs nivåerna i sig skiljer sig något, om än inte i så stora steg som skillnaden mellan pc och video, från annan hdmi-utrustning man kan tänkas ha), är det det får man väl "line up" displayen med Brightness (samt ev Contrast). Vilket förstås inte alltid är applätt då nivåerna i sändningarna som sådana kan variera lite, vore cool om Comhem hade en testkanal som sände ut PLUGE (nån som kan gissa vad denna akronym står för? ), Colorbars och annat godis. 
...
Det var min misstanke. Det som stör mig är att jag inte kan se någon skillnad på min projje (vid testbild) om dvd-spelaren skickar ut videosvärta eller datorsvärta. Jag tolkar det som att projjen (Panna AE700) ställer in sig själv på rätt för någon inställning i projjen för val av svärta finns inte. Rätta mig gärna. Skilladen mellan video- och datorsvärta från Humaxen är däremot fasligt stor. Mycket större än vad jag anser den borde vara. Vilket som är rätt är svårt att avgöra utan relevant testbild. Jag har ställt in projjen efter dvd:n och tänker inte justera brightness varje gång jag tittar på tv.
Postad 10 januari 2008 - 09:49
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Du har två bildlägen, tryck på v-format när du står på en 1080-kanal så kan du välja mellan "1080i" och "original 1080i". den förstnämna skickar ut 1080i50 på alla kanaler, medans det sistnämda lägen matar ut 720p eller 576p på kanaler med den upplösningen. Jag upplever "original 1080" som ryckigare på hd(1080)kanaler än vad 1080-läget är. Därav misstanke om att boxen konverterar till 1080i60 i original 1080-läget.
Ja se där... Efter en liten koll så... Även Orginal 1080i sänds i 60Hz, även där upplevs bilden som ryckig.
Postad 10 januari 2008 - 09:52
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Det går att ställa om till "original" på vilken kanal som helst. Det går dock inte att se på displayen, såvitt jag vet, så det kräver lite mickel med v-format knappen och videoväxeln (för oss med sådan).
Postad 10 januari 2008 - 09:58
jonas3g
-
jonas3g
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ja se där... Efter en liten koll så...
Även Orginal 1080i sänds i 60Hz, även där upplevs bilden som ryckig.
Okey. Det var ju en bra tanke att kunna få ut bilden i originalupplösning... Känns som en riktig blunder att boxen konverterar om till 60hz... Snacka om att skapa problem som inte fanns innan =)
Postad 10 januari 2008 - 10:09
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
...
Om ni på Comhem trots allt fortfarande inte har förstått det här med HDTV och vilka kunder det är som efterfrågar denna tjänst,.
Vi som köper eran HDTV tjänst gör det i syfte att få en så gott som perfekt bild. Det är också det som vi betalar för. Därför måste ni förstå att artefakter som black crash och färblock inte får förekomma i HDTV sammanhang. Oavsett om problemet ligger i boxen eller i bitraten, så är det ni som ska se till att lösa problemen. Kasta inte tillbaks problemet till oss kunder genom att säga att våra TV-apparater är felinställda. Jobba stenhårt med att lösa era egna problem i stället. Utred noga vad de här färgblocken beror på. Det kan väl inte vara rocket sciense. Om ni själva inte har kompetens nog att hitta problemen, köp då för bövelen in den tjänsten. Eftersom det har pratats om mjukvaran i ett år nu har jag svårt att se att ni lagt någon större energi på detta och det är ju ett bra sätt att visa respektlöshet mot sina kunder.
Undrar om ändå inte Comhem håller vad de lovar: "HDTV-revolutionen är här! HDTV är tv på ett helt nytt sätt. Oslagbar skärpa, oslagbar detaljrikedom, oslagbart ljud. Com Hem erbjuder dig tv-formatet som revolutionerar tv-tittandet. HDTV är nämligen inget man bara tittar på, det är något man upplever." Comhem HDTVDet sägs inget om att Comhem avser att leverera en defektfri bild eller buggfri box. Och visst har tv-tittandet revolutionerats för många! Hur många visste tidigare vad black crush, colour banding etc. var tidigare? Och visst upplever man därmed tv-tittandet annorlunda. Då man måste lära sig dessa termer, kanske inställningarna i resten av anläggningen blir bättre. Och vidare: "Humax CXHD 1000 C En HDTV-box med snygg design som är kombinerad med den bästa tekniken gör denna box till HDTV-entusiastens självklara val." Humax-boxenTja, ful är den inte direkt. Och det finns ingen bättre teknik för Comhem-anslutna och det enda valet blir då det självklara valet. Det lovas inget om buggfrihet här heller.
Postad 10 januari 2008 - 10:37
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hehe, tja du den var ju bra... Men å andra sidan så är det väll Falsk marknadsföring?!
Postad 10 januari 2008 - 10:42
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag chansar med Picture Line-Up Generation Equipment. 
Yeah!! Själva "Line-upandet" är i slutändan den enskildes konsumentens ansvar alltså. Med det inte sagt att comhem kan svära sig helt fria kanske... Det var min misstanke. Det som stör mig är att jag inte kan se någon skillnad på min projje (vid testbild) om dvd-spelaren skickar ut videosvärta eller datorsvärta. Jag tolkar det som att projjen (Panna AE700) ställer in sig själv på rätt för någon inställning i projjen för val av svärta finns inte. Rätta mig gärna. Skilladen mellan video- och datorsvärta från Humaxen är däremot fasligt stor. Mycket större än vad jag anser den borde vara. Vilket som är rätt är svårt att avgöra utan relevant testbild. Jag har ställt in projjen efter dvd:n och tänker inte justera brightness varje gång jag tittar på tv.
Den har nog "Auto-colorspace" ja, Pion kan fås att göra samma sak. Ja jag fick oxå intrycket av att nivåerna är "ovanligt fishy" (och ev att de är ostabilare än vanligt?). Men jag har inte kollat tillräckligt noga för att verifiera att det ÄR så. Kan mkt väl ha fel mao. Får kika mer ikväll. På min tv vet jag hur "rätt svartnivå" ska se ut genom att kolla efter mängden (eller snarare avsaknad av) dithering i videoblack - om jag sätter näsan mot skärmen. Förslagvis använder man nån vettig kanal (SVT) och nått som man vet ska vara svart, letterboxar på 2.35-material tex. Så jag behöver inget testmönster för att veta att man är i rätt bollpark så att säga. Knivigare med LCD-displayer dock kanske... jonas3g>> Snacka om att skapa problem som inte fanns innan =)
Haha, jo. Om man går bakåt i tråden ser man kommentarer i stil med "men varför släpper de inte nya FW nu - det kan ju knappast bli sämre?". Ehh, jo.
Postad 10 januari 2008 - 10:45
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Hehe, tja du den var ju bra... Men å andra sidan så är det väll Falsk marknadsföring?! 
Näää det kan det väl inte vara dom har ju inte påstått att det skall vara olsagbart BÄTTRE bara oslagbart & det kan man väl hålla med om  .
Postad 10 januari 2008 - 11:22
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Alltså 720p läget är numera värdelöst efter uppdateringen, rycker som aldrig förr!, kollade canalplus sport extra igår, och texten som visar villka program som skulle komma hackade som bara den, i 1080i läget flöt det på fint...
Så COMHEM, please fixa detta snarast!
Postad 10 januari 2008 - 12:16
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
>>>>>>> Detta är tragiskt<<<<<<<
Att comhem ger upp så lätt o köper tillbaka boxarna..
Det skall heta..
- Vi skall fixa detta om det så kostar oss skjortan, då detta påverkar vårt anseende som
leverantör och hela vår HD satsning kan gå åt skogen och vi vill ju inte stå o skämmas
i Tv när de kör över oss i PLUS..
Herregud vad pinsamt det skulle vara .. när comhems representant blev totalt överkörd
av ett par "tekniknördar" från minhembio.. ( Ställer du upp Pacman  )
Nej .. ta er nu i kragen comhem .. vi som skrivit på ett 6 årigt avtal för vår BRF
har inget alternativ, än att säga upp hela skiten.. för att välja annat alternativ
om ni inte löser detta .. eller ens har viljan att göra det ..
Maveric
Postad 10 januari 2008 - 12:23
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jag var den förste som fick boxen här på forumet (se inlägg #103 14/12-06) och den var fantastisk de första dagarna tills man började se dessa fel som har tagits upp i denna tråd. Jag är en tålmodig människa och har väntat sedan dess på att boxen skall fixas, men nu har mitt tålamod tagit slut och jag kommer framföra detta till vänner och bekanta att dom inte skall köpa denna box om det inte blir någon rätsida på dessa problem inom det snaraste.
Per
Postad 10 januari 2008 - 12:38
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
"De kanaler jag inte har vill jag inte se i EPG. Detta borde inte vara svårt att lösa." Detta har alla comhems boxar "problem" med, tror även alla boxar med Canal digital och Boxer också har detta. Tydligen inte alls lätt att lösa.
Postad 10 januari 2008 - 12:43
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Men när jag startar min EPG så ser jag bara de kanaler som jag har, givetvis står jag på "favoritkanallistan" innan, alltså att när jag byter kanal med pil upp eller pil ned så bläddrar den bland mina favoritkanaler...
Postad 10 januari 2008 - 12:46
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Öj Mav! Vad menar du med att dom ger upp och köper tillbaka? Gör dom det?!
Sitter och funderar på beställa Samsung PVRen ist, mina abbonemang går ut 1e feb..
Postad 10 januari 2008 - 12:58
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jag frågade Harlin i inlägg #2716 vad som är nytt med denna nya mjukvara (FW) men ej fått något svar.
Jag hittar ej heller någon information på tillverkarens hemsida om denna FW och det är ju konstigt då den skall vara från Augusti -07.
Man kan misstänka att mjukvaran har försökt att ändras utan att tillverkaren har varit med ?
Per
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|