* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
3224 svar till detta ämne
Postad 05 January 2010 - 18:04
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
För just Tag & Rename har jag skrivit en liten snabbguide med det viktigaste, den hittas här https://www.minhembi...s...t&p=1626793
Tackar, ser bra ut, få se om jag får iordning på det hela, dock hittade jag ett annat program som jag lånat av en kompis, MediaMonkey heter det. Få se hur det funkar.
Postad 06 January 2010 - 21:57
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har en fråga som inte riktigt handlar om squeezeboxen, utan mer programvaran.
Jag hade tänkt att köpa en ipod touch/iphone, och den kan ju med hjälp av ipeng styra en squeezebox. Jag är dock inte intresserad av att köpa ngn sådan då jag ändå kör min dator kopplad till stereon, men jag skulle gärna använda touchen som kontroll till datorn. Går det att köra sqeezecenter/softsqueeze eller liknande på en dator så att den "emulerar" en squeezebox och sedan styra musiken från touchen?
Postad 07 January 2010 - 09:13
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Jag har en fråga som inte riktigt handlar om squeezeboxen, utan mer programvaran.
Jag hade tänkt att köpa en ipod touch/iphone, och den kan ju med hjälp av ipeng styra en squeezebox. Jag är dock inte intresserad av att köpa ngn sådan då jag ändå kör min dator kopplad till stereon, men jag skulle gärna använda touchen som kontroll till datorn. Går det att köra sqeezecenter/softsqueeze eller liknande på en dator så att den "emulerar" en squeezebox och sedan styra musiken från touchen?
Ja du kan fjärrstyra din PC om du kör squeezplay eller softsqueeze då dessa applicationer emulerar en fysisk spelare. /M
Postad 07 January 2010 - 12:35
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Ja du kan fjärrstyra din PC om du kör squeezplay eller softsqueeze då dessa applicationer emulerar en fysisk spelare.
/M
Klockrent, tack för svaret
Postad 09 January 2010 - 14:39
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Har min musik organiserad i mappar där album med fler än en skiva är uppdelade i CD1, CD2 osv. Alla spår i ett sådant album är taggade med samma albumnamn och spåren är numrerade från 1 och uppåt, börjar ej om på CD2. I Squeezebox server har jag ställt in "Behandla boxar med flera skivor som ett album". Men jag får ändå inte boxar med flera skivor som ett album utan varje ingående skiva ligger som ett eget album.
Kan nån säga mig hur jag löser det, ska jag behöva ta bort undermapparna (CD1, CD2 osv) eller hur göra man. Av inställningsalternativet att döma tycker jag ju att Squeezebox server borde hantera dubbelskivor och större boxar som en.
Postad 09 January 2010 - 16:39
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Har min musik organiserad i mappar där album med fler än en skiva är uppdelade i CD1, CD2 osv. Alla spår i ett sådant album är taggade med samma albumnamn och spåren är numrerade från 1 och uppåt, börjar ej om på CD2. I Squeezebox server har jag ställt in "Behandla boxar med flera skivor som ett album". Men jag får ändå inte boxar med flera skivor som ett album utan varje ingående skiva ligger som ett eget album. Kan nån säga mig hur jag löser det, ska jag behöva ta bort undermapparna (CD1, CD2 osv) eller hur göra man. Av inställningsalternativet att döma tycker jag ju att Squeezebox server borde hantera dubbelskivor och större boxar som en.
Hur ser det ut i taggarna? Squeezebox serverläser väl bara taggar skiter i hur du strukurerar dina skivor. /m
Postad 09 January 2010 - 22:37
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1309 inlägg
Hur ser det ut i taggarna? Squeezebox serverläser väl bara taggar skiter i hur du strukurerar dina skivor.
/m
Nope, jag har ingen ordning på taggarna så jag bläddrar i "musikmapp" och då ser jag mappstrukturen som den ser ut i verkligheten!
Postad 10 January 2010 - 12:00
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hur ser det ut i taggarna? Squeezebox serverläser väl bara taggar skiter i hur du strukurerar dina skivor.
/m
Här är lösningen http://wiki.slimdevi...x.php/MultiDisc
Redigerat av hanscb, 10 January 2010 - 12:45.
Postad 10 January 2010 - 17:52
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som har testat NAS:en Bubba 2 med Squeezebox ännu?
Postad 10 January 2010 - 18:15
nalberg
-
nalberg
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej,
Kör SSOTS på min Qnap ts-119 och det funkar väl rätt bra ihop med Duet, men ska man vara tvungen att gå in i Squeezebox server för att scanna igenom all musik man lagt på sin NAS? Går det på något sätt att schemalägga sökningen?
Vore smutt om man kunde söka igenom varje natt t e x. :-)
Postad 10 January 2010 - 18:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Lägg till den här och installera auto rescan så scannas det så fort du lägger in nya saker http://www.hickinbot...lugins/repo.xmlVill du bara ha en gång per dygn finns det redan ett plugin du kan aktivera bland pluginsen.
Redigerat av Martin, 10 January 2010 - 18:51.
Postad 13 January 2010 - 13:45
KitWalker
-
KitWalker
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vill tipsa om ett enkelt sätt att hitta coverart som kanske inte finns i musiksamlingen. Kanske är ett det känt plugin men Findcover ( http://forums.slimde...ead.php?t=49245) gör iallfall jobbet smidigt.
Enkelt att använda och enkelt att installera. Hittar inte allt men väldigt. väldigt mycket.
Postad 17 January 2010 - 12:02
z3m555
-
z3m555
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Fråga: Körde förr squeezecenter på en XP-burk som spelar upp med en classic.
Nu har nu bytt ut XP-datorn mot en ReadyNAS Duo.
På XP så kunde man ju gå in och ändra inställningar samt lägga till plug-ins.
Går inte det på NASen?
Har laddat ner den speciella programvaran men hittar bara några mappar där man lägger musiken, inga inställningar eller möjligheten att ställa klockan till 24h.
Hur gör man?
=/
Postad 17 January 2010 - 16:47
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Gå in med valfri webläsare på http://skrivinNASensipadresshär:9000/ så skall du komma åt webinterfacet på Squeezebox Server.
Postad 17 January 2010 - 19:41
z3m555
-
z3m555
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
alfista: TACK!
Hoppades på att jag var dum i hela huvudet
/anders
Postad 20 January 2010 - 19:24
L8L
-
L8L
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
starta om Spotify helt och hållet Se till att du har kopplat upp dig mot din pc där du har Spotify och inte mysqueezwbox.com Sätt på en låt sedan provar du igen
Jag tror jag blir knäpp!!! Jag har provat alla olika varianter, men får inte till det. Jag har provat att både lägga in http://ipnr:8124/ i favoriter, då vill den inte alls, och http://localhost:8124/. På sistnämnda går SB ingång och försöker ansluta, men går bara till viloläge efter tio sekunder. Den lilla färgade lampan i aktivitetsfältet på datorn ändrar färg till grönt medan SB försöker, men går sen över till blått igen. Va f*n är det för fel?? Tror jag blir knäpp. Är det någon som har några bra tips.
Postad 20 January 2010 - 21:34
erpan85
-
erpan85
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej!
Har fått ett problem som jag gärna skulle vilja få hjälp med:
Mina "Favoriter" som finns i menyn under "Musikbibliotek" har plötsligt försvunnit. Den finns dock fortfarande kvar om man går via webbgränssnittet. Har testat att ta bort den och lagt dit den igen utan något resultat.
Hade version 7.3.3 av Squeezecenter men installerade den nya versionen 7.4.1 för att se om det skulle rätta till sig men problemet bestod.
Med hälsningar
Erik
Postad 20 January 2010 - 22:38
KitWalker
-
KitWalker
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej,
tror jag kan lösa problemet med den försvunna menyn. I webbmenyn välj inställningar nere till höger. Välj sedan spelare (andra från vänster)Därfter grundinställningar och menyer. Längst ner finns Inaktiva menyalternativ: och där borde Favoriter finnas. Kryssa för öch klicka lägg till längst ner och verkställ nere till höger.
Detta fick mina Poddsändnngar att komma tillbaka.
Hoppa det fungerar.
Kit
Postad 21 January 2010 - 09:49
erpan85
-
erpan85
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej, tror jag kan lösa problemet med den försvunna menyn. I webbmenyn välj inställningar nere till höger. Välj sedan spelare (andra från vänster)Därfter grundinställningar och menyer. Längst ner finns Inaktiva menyalternativ: och där borde Favoriter finnas. Kryssa för öch klicka lägg till längst ner och verkställ nere till höger.
Detta fick mina Poddsändnngar att komma tillbaka.
Hoppa det fungerar. Kit
Hej, Tack för svaret! Jo som du säger går det att göra så men då kommer Favoriter att finnas i början med t.ex. Nu spelas, Musikbibliotek osv. Nu är det ju så att jag hade och vill ha Favoriter som val under Musikbibliotek. Där huserade favoriter tidigare tillsammans med bland andra År, Artister, Album osv. Med hälsningar Erik EDIT: Ingen som råkat ut för samma eller begriper orsakerna bakom detta fenomen?
Redigerat av erpan85, 23 January 2010 - 01:15.
Postad 23 January 2010 - 20:25
The Saint_79
-
The Saint_79
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej undrar om nån kan hjälpa mig med min squez har en duett och en boom världens bästa prylar tills dom börjar klydda ,, boomen står hela tiden i "fel vid trålös kryptering , och och numera även samma till duetten ,, detta håller på att driva mig till vansinne ... vad gör ja för fel?
Tacksam för svar
Redigerat av The Saint_79, 23 January 2010 - 20:26.
Postad 24 January 2010 - 19:41
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Hej undrar om nån kan hjälpa mig med min squez har en duett och en boom världens bästa prylar tills dom börjar klydda ,, boomen står hela tiden i "fel vid trålös kryptering , och och numera även samma till duetten ,, detta håller på att driva mig till vansinne ... vad gör ja för fel? Tacksam för svar
Har du bytt kryptering?? Annars prova med att öppna ditt nätverk alt. testa med kabel för att se vad som händer. /m
Postad 14 February 2010 - 14:38
doland
-
doland
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
 Har plötsligt fått problem med att streama spotify till min Boom. Förut skrev jag in min datorn ip adress i favoriter och som jag döpt till Spotify. Det funkade helt perfekt.
Nu funkar inte det längre, ibland står det Stoppad eller så står det bad file i Boomen, Vad ska jag göra, jag blir galen...
Jag går in som vanligt i Squeezebox Server-klickar på fjärrkontroll-lägger till datorns ip.adress i spotify mappen men det har slutat fungera, snälla hjälp mig...
Postad 24 February 2010 - 16:30
theblinding
-
theblinding
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Funkar det att styra Duet:en från denna nätverksdisk eller krävs det en kraftfullare och riktig NAS? WESTERN DIGITAL MYBOOK WORLD NEW EDITION 1TB LAN http://www.dustinhom...5010213479.aspx
Postad 24 February 2010 - 17:15
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Mig veterligen har ingen fått en tillräckligt ny version av servern att snurra på en sådan, för Duet behövs version 7.x av Squeezebox Server.
Postad 24 February 2010 - 21:51
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1309 inlägg
Serverprogrammet uppdaterades förut, vet någon vad skillnaden är mot den gamla versionen?
Postad 25 February 2010 - 10:51
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Release Notes för Squeezebox Server version 7.4.2 Där finns även länk till en mer detaljerad bugglista.
Postad 27 February 2010 - 17:40
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Köpte en begagnad ReadyNAS DUO och har bytt HD i den till en större, 1 TB. Hur funkar det med formatering, den var formaterad i NTFS före, görs det automatiskt? Är det nåt som tar lång tid? DEt var några timmar sedan jag satt i den men den verkar inte vara tillgänglig. Det står så här "Volume C: Offline, RAID Level , disks, 0% of 0 MB used" och även i volyme settings står det 0 MB free. Men det är en grön plupp på disk och volyme förutom i RAIDar där det är en gul plupp i kolumnen Vol Disk:
Jag har löst det!
Redigerat av hanscb, 28 February 2010 - 21:48.
Postad 28 February 2010 - 10:58
lexus-
-
lexus-
-
Rookie
-
2 inlägg
tröt! monterat ny hårddisk i min qnap 109 pro II och nu får jag inte igång Squeezebox Server
0355: [10-02-28 09:35:59 ] ssctrl failed to start SqueezeboxServer.
0354:
0353: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules.
0352: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc.
0351: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module
0350: To fix this problem you have several options:
0349:
0348: Audio::Scan (loaded 0.55, need 0.58)
0347: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:
System
Hard-/Firmware : QNAP TurboStation TS-109 / 3.1.0 build 0708T
Load / Uptime : 0.00 0.00 0.07 / 0d 14.07:27 (97% idle)
Memory -- Swap : 240/250 MB (shr: 0, buf: 20, cache: 197, rss: 23) -- 0/518 MB
SqueezeboxServer
Version : 7.4.2-30215
Process status : not running
SSOTS/SBS flags: noupnp port9001 en_GB.UTF-8
MySQL
Version : 5.0.27-log (system mysqld)
Database size : 0
Process status : not running
qnapen är uppdaterad
vad göra
Postad 28 February 2010 - 13:52
doland
-
doland
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har problem med att få spotify att fungera på min Boom, har fungerat klockrent innan men helt plötsligt funkar det inte.
Jag har prövat både med datorns IP som man hittar i kommandotolken och med Squeezebox serverns IP.
Så här står det under Information i severn:
Värdnamn:kontoret(som min dator kallas)
IP 192.168.0.71
Längre ner står spelarens IP nummer 192.168.0.67
I komandotolken står adressen 192.168.0.72 under trådlös nätverksanslutning (jag använder trådlöst till Boomen)
och 192.168.071 för Ethernet anslutning
Det känns som spelarens Ip nummer ska ändras, det har varit 67 förut på datorn men är nu 72 men hur ändrar jag den?
Blir tokig snart.
Postad 04 March 2010 - 09:57
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Jag har stött på ett litet men väldigt irriterande problem med en av mina Squeezeboxar:
Jag har 3st Squeezeboxenheter (en boom, en classic och en duet).
Dessa har jag namngivit efter respektive rum (köket, badrummet, vardagsrummet)
Problemet är att Classicenheten tappar namnet hela tiden. Så länge den är igång och spelar musik så funkar det fint, men efter att man slutat spela och den går in i viloläge så försvinner namnet och det står bara IP-nummret istället.
Eftersom jag använder Duet-fjärren och även en iPhone till att styra allt så vill jag ju att namnet ska finnas med.
Någon som har något förslag på vad som kan vara galet?
//BC
Postad 04 March 2010 - 11:10
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hur gör man för att visa en artists album i årsföljd.
Så att debutalbumet är det första man stöter på när man browsar artisten.
Tacksam för svar!
Postad 04 March 2010 - 21:23
vilden
-
vilden
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hur gör man för att visa en artists album i årsföljd.
Så att debutalbumet är det första man stöter på när man browsar artisten.
Tacksam för svar!
Hej, Längst ner till vänster finns en knapp som ger alternativ för sortering...
Postad 05 March 2010 - 07:09
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
@ vilden: du menar på fjärren antar jag, fick själv upp ögonen igår (blir ju lätt blind när man letar efter det som är mitt framför en, fråga min fru...), hittade sorteringsalternativen i Squeezecenter, så nu är det som jag vill ha det!
Har bara en genre taggad per låt, har upptäckt att det går att lägga multipla genres (jag har faktiskt inte aktivt sökt efter det, utan det ramlade bara på mig), så nu ska jag in och lägga till genres som Greatest Hits, Soundtrack Live, Acoustic samt givetvis om en skiva/ett spår är svårdefinierad, då lägger jag till flera genres.
Finns det några saker att tänka på när man lägger in flera genres? Eller är det bara till att köra?
Innan jag fixar genres, så tänkte jag lägga ihop alla dubbelalbum i samma mapp, genom att tagga in disk 1 och 2, har börjat med det och det ser riktigt snyggt ut!
Funderar även på att flytta alla artister till albumartister, och sedan lägga in gästartister-"feat" under artistfätet (jag använder Mp3Tag), men när jag testade igår och bytte AC/DC som artist till albumartist, så försvann de ifrån artistlistan i Squeezecenter, hur ska inställningar se ut för att få det som jag vill? Jag vill att albumartisterna ska synas när jag browsar i Squeezecenter, inte gästartister (artistfältet i Mp3Tag alltså), de ska bara synas ifall de är albumartister också, är det någon som förstår hur jag menar då?
Det sista jag funderar på är extra information som jag idagsläget har skrivit i albumtiteln tex High Voltage (Australian), detta villa jag bryta bort från albumtiteln och lägga någon annanstans, funderar själv på informationsfältet i Mp3Tag, men hur får jag detta fält att synas i Squeezecenter?
Hoppas mina frågeställningar är förståeliga, vill gärna ha svar på dessa frågor, så att taggarna blir rätt gjorda denna gång iaf!
Postad 05 March 2010 - 20:47
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Alla dubbelskivor med en artist visas med endast ett omslag i Squeezecenter, men inte de dubbelskivor med blandade artister, de visas som två skivor med samma titel, hur gör man för att även de dubbla samlingskivorna visas som bara en skiva?
Redigerat av Rutger6, 05 March 2010 - 20:47.
Postad 06 March 2010 - 19:24
vilden
-
vilden
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hej,
Någon som har erfarenhet av att köra SqueezeCenter på en Mac?
Kör idag på en ReadyNas Duo och tänkte byta ut den mot en Mac Mini som "server" eller finns det bättre alternativ?
Vill ha bra prestanda samt låg strömförbrukning framför stor lagring.
/vilden
Postad 07 March 2010 - 21:14
Stenlund
-
Stenlund
-
Användare
-
-
191 inlägg
hallå
jag har kört SqueezeCenter från mac, fungerar precis lika bra som från pc.
Postad 08 March 2010 - 08:24
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Alla dubbelskivor med en artist visas med endast ett omslag i Squeezecenter, men inte de dubbelskivor med blandade artister, de visas som två skivor med samma titel, hur gör man för att även de dubbla samlingskivorna visas som bara en skiva?
Hittade själv svaret; på dessa skivor måste man lägga in en tag COMPILATION=1 (0 = NEJ, 1 = JA). Då får man dubbelalbum med flera artister att visas med ett omslag i Squeezecenter!
Postad 09 March 2010 - 09:10
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hej,
Längst ner till vänster finns en knapp som ger alternativ för sortering...
Upptäckte att denna knapp endast sorterar albumen i Squeeze center, jag vill ha samma sortering i Squeezeboxen, där är albumen fortfarande i bokstavsordning. Kan man inte få albumen (under artister) sorterade i årsföljd i Squeezeboxen??
Postad 12 March 2010 - 11:19
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Hej!
har senaste Squeezeserver installerat(7.4 antar jag). På den gamla kunde man logga in i squeezeserver och installera Softsqueeze för att köra mot squeezecenter direkt i dator. Men nu verkar det itne finnas längre? Sen läst att fok rekommenderar Squeezeplay, men inte hittat var man laddar ner eller hur man installerar detta?
Vill kunna installera det på laptop så jag kan komma åt min musik även när jag inte är hemma på den. Vad rekommenderas?
Trodde jag hade hyffsad koll men letat överallt utan framgång.....
Postad 12 March 2010 - 11:30
Unregistered33861
-
Unregistered33861
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Postad 12 March 2010 - 14:51
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Logitech har övergivit Softsqueeze och överlåtit det åt frivilliga krafter, i samband med detta har möjligheten att installera det via webinterface plockats bort. Squeezeplay är i evigt betastadie, förmodar att utvecklarna främst betraktar det som ett utvecklingshjälpmedel, men det är ett ganska trevligt interface ändå och har helt ersatt Softsqueeze hos mig. Du finner det här.
Postad 13 March 2010 - 17:08
Unregisteredfa9fa904
-
Unregisteredfa9fa904
-
Användare
-
-
183 inlägg
Köpte mig i dagarna en bättre beg. Squeezebox Duet.
Kör den på en äldre Yamaha Surr. Reciver, optiskt.
Ska sälja av recivern och mina gamla surr. högtalare och ska då köpa mig en stereoförstärkare istället.
Dom flesta stereoförstärkarna saknar ju digitala ingångar och analogt ut från Squeezeboxen låter rent förskräckligt.
Kommer det fungera bra för mig med exempelvis en Camebridge DACMagic och köra det analogt från den till stereoförstärkaren? Får jag bättre kvalitet på ljudet på så vis?
En annan fråga:
Det ska fungera att köra musiken från en NAS, men vilka NASar stödjs av squeezebox? Antar att man måste ha squeezeserver installerad på denna... Spelar det någon roll om man köra WIFI eller med kabel?
Postad 13 March 2010 - 17:25
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1309 inlägg
Köpte mig i dagarna en bättre beg. Squeezebox Duet.
Kör den på en äldre Yamaha Surr. Reciver, optiskt. Ska sälja av recivern och mina gamla surr. högtalare och ska då köpa mig en stereoförstärkare istället. Dom flesta stereoförstärkarna saknar ju digitala ingångar och analogt ut från Squeezeboxen låter rent förskräckligt. Kommer det fungera bra för mig med exempelvis en Camebridge DACMagic och köra det analogt från den till stereoförstärkaren? Får jag bättre kvalitet på ljudet på så vis?
En annan fråga: Det ska fungera att köra musiken från en NAS, men vilka NASar stödjs av squeezebox? Antar att man måste ha squeezeserver installerad på denna... Spelar det någon roll om man köra WIFI eller med kabel?
Tycker du att en gammal yamaha surrounreciever har bättre dac så kanske du ska testa köra analogt från recievern en gång till, rimligtvis så borde det vara någonting annat som felade när du skaffade dig den uppfattningen.
Postad 13 March 2010 - 17:35
Unregisteredfa9fa904
-
Unregisteredfa9fa904
-
Användare
-
-
183 inlägg
Tycker du att en gammal yamaha surrounreciever har bättre dac så kanske du ska testa köra analogt från recievern en gång till, rimligtvis så borde det vara någonting annat som felade när du skaffade dig den uppfattningen.
Det ska jag göra, man kanske kan skylla på skräpkabeln jag använde. Såntdär lakritssnöre som brukar följa med när man köper elektronik. Ska testa igen och jämföra, men det var verkligen stor skillnad. Optiskt från Duet recivern så lät det bra, men analogt så försvann fylligheten i ljudet och det blev lägre, brusigt och platt.
Postad 13 March 2010 - 18:28
Unregisteredfa9fa904
-
Unregisteredfa9fa904
-
Användare
-
-
183 inlägg
Eftersom att jag hade tänkt att köpa ny stereoförstärkare undrar jag om det är en bra ide att satsa på en med digitala ingångar eller om jag ska satsa på en utan och köra en D/A omvandlare separat?
Budgeten ligger på ca 5.000 kr för en bra stereoförstärkare.
Högtalare är Ino Audio piP.
Kommer att mata den med, digtalbox, PS3, DVD, Squeezebox Duet.
Någon som har trevliga förslag?
Hur är XTZ förstärkarna? Hittade en som verkade trevlig inom budget, samt en HK. Har oxå kollat lite på NAD, men dessa tycks sakna digitala ingångar.
Postad 18 March 2010 - 12:08
robema
-
robema
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att köra Squeezebox server i Linux?
Jag har en filserver i hemnätverket som har Ubuntu som operativsystem, försökt lägga in Squeezebox server på den men får det inte att fungera.
Programmet installeras utan problem men sedan "försvinner" det, ingenstans går det att se att det är installerat eller starta programmet.
Någon som fått det att fungera och kan dela med sig av erfarenheterna?
Postad 18 March 2010 - 13:26
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att köra Squeezebox server i Linux? Jag har en filserver i hemnätverket som har Ubuntu som operativsystem, försökt lägga in Squeezebox server på den men får det inte att fungera. Programmet installeras utan problem men sedan "försvinner" det, ingenstans går det att se att det är installerat eller starta programmet. Någon som fått det att fungera och kan dela med sig av erfarenheterna?
Här finns en utförlig instruktion som jag använde när jag installerade: http://wiki.slimdevi...p/DebianPackageKör scripet "deb http://debian.slimdevices.com stable main" i terminalen å sedan installera från synaptic i all korthet...men som sagt mer info i länken
Postad 18 March 2010 - 17:21
Unregisteredf557dd07
-
Unregisteredf557dd07
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Är väldigt intresserad av denna radio. Men när jag läste lite om den så insåg jag att det inte ingick Laddningsbart batteripaket. Det skulle jag vilja ha, men hittar det inte som tillbehör nånstans. Nån som vet var jag kan hitta det? Tack på förhand för hjälpen Mvh Tjoflojt
Postad 18 March 2010 - 20:50
Unregistered985
-
Unregistered985
-
Användare
-
-
118 inlägg
Postad 19 March 2010 - 13:44
Han Solo
-
Han Solo
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Här finns en utförlig instruktion som jag använde när jag installerade: http://wiki.slimdevi...p/DebianPackage
Kör scripet "deb http://debian.slimdevices.com stable main" i terminalen å sedan installera från synaptic i all korthet...men som sagt mer info i länken
Jag har en headless linux server (Ubuntu Server Edition) som står och går 24/7 och tänkte använda denna att köra Squeezecenter på nu när jag ska fixa till multiroom hemma med olika SB:ar. Min fråga är, det går väl inte att fixa detta med en headless server utan jag måste installera ett GUI typ Gnome, eller hur? Måste det isåfall vara en full Gnome eller KDE eller räcker det med något mer lättvikts GUI typ OpenBox? Edit: Efter att ha forskat runt lite så verkar det funka med Gnome-Core och VNC in till den, ska testa det men kom gärna med kommentarer om ni har synpunkter.
Redigerat av Han Solo, 19 March 2010 - 14:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|