Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ Sport HD i Com Hems utbud

435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 02 november 2007 - 14:24

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jämrans, jag har bindningstid på C+ fram till 31/3 -2008! ;)

Redigerat av ruhe, 02 november 2007 - 14:28.

Postad 02 november 2007 - 16:30

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 401 inlägg
  • 0
Enligt en kompis som har Canal Digital, så är det osäkert vart Canal+ Sport HD ska hamna även för Digitals kunder om ett halvår. Dom på kundtjänst där visst inte heller.

Någon som har hört nått om detta innan?

Postad 03 november 2007 - 02:51

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Enligt en kompis som har Canal Digital, så är det osäkert vart Canal+ Sport HD ska hamna även för Digitals kunder om ett halvår. Dom på kundtjänst där visst inte heller.

Vad menar du? Att Canal+ Sport HD inte skulle vara tillgängligt för varken ComHem eller Canal Digital?

Postad 11 november 2007 - 23:49

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Spekulationer på ett annat forum så tyder det på att något kommer hända med HD-paket innan jul. ComHem har tydligen gjort reklam för detta i Dagens Nyheter. Någon som har pratat med kundtjänt där de sa att det kan komma 4-5 nya HD kanaler innan jul, i samband med lanseringen av den nya, inspelningsbara HD-boxen.

Väldigt positivt med nya HD kanaler men jag vill först och främst ha Canal+ Sport HD. Men kan det vara så att Viasats Sport HD kanal kommer ingå i HD-paketet?

Postad 12 november 2007 - 11:44

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Väldigt positivt med nya HD kanaler men jag vill först och främst ha Canal+ Sport HD. Men kan det vara så att Viasats Sport HD kanal kommer ingå i HD-paketet?

Har svårt att tänka mej att Viasat Sport HD skulle komma med i HD-paketet. Viasat har tidigare vart måna om att sportkanalerna skulle säljas separat i eget paket.

Postad 12 november 2007 - 12:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Vad menar du? Att Canal+ Sport HD inte skulle vara tillgängligt för varken ComHem eller Canal Digital?

Vad jag förstått kommer Canal+ Sport HD inte ingå i vanliga Canal+ paketet kollar man på på abbonemangsinfon så ser man att Canal+ Sport HD ligger inte i samma paket som resten av Canal+

Postad 12 november 2007 - 16:41

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
känns som vi med Com Hem kommer få Canal+ Sport HD om 6 månader.. för om dem kan paketera kanalen så dem kan ta extra betalt så lär dem ta in den.. problemet idag är väl att den INGÅR i Canal+ Totalt därför är det bara en utgift för Com Hem.. men om det ändras som det verkar med canal Digital så lär vi kunn få den också bara vi betalar för den..

Postad 13 november 2007 - 09:28

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

känns som vi med Com Hem kommer få Canal+ Sport HD om 6 månader.. för om dem kan paketera kanalen så dem kan ta extra betalt så lär dem ta in den.. problemet idag är väl att den INGÅR i Canal+ Totalt därför är det bara en utgift för Com Hem.. men om det ändras som det verkar med canal Digital så lär vi kunn få den också bara vi betalar för den..

Comhem är ena parten. Ta ingenting för givet.

/Mats K

Postad 13 november 2007 - 18:41

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Sådärja, nu lyckades jag säga upp C+, hurra! :P

Hade haft det så länge i olika paket att bindningstiderna tog ut varran på ngt sätt. Släcks ner 31/12. Sedan får jag se hur länge jag behåller HD-paketet, beroende på hur många kanaler de får in. Jag tycker ändå om Smart Travels på Voom och några andra program så jag har inte bestämt mig.

Filmer och serier? Hmmm, snart kanske min Snazio ersätts av en Popcorn Hour-mediaspelare som klarar Mpeg4 ( alt. Comhem PVR HDTV-box, om den kommer innan FW på nuv Humax-box )

Postad 24 november 2007 - 00:40

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Några nyheter? Vi närmar oss december, är årets julklapp kanske Canal+ Sport HD till alla snälla ComHem-kunder?

Postad 28 november 2007 - 23:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Mailade och frågade hur det låg till, gissa vilket svar jag fick ? ;)

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvärr kan varken jag eller någon annan här svara något annat än att det pågår förhandlingar. Det kommer att vara samma svar ända tills lansering av nya boxar och programutbud sker.

Nu kommer ju Viasat lansera HD, med en pvr-box till grymt överpris. Detta kanske gör att comhem snabbar på lite, men dock så tror jag de kommer gröta ihop allt ännu mer. Dom kommer ju också lansera Viasat Sport HD, vågar man hoppas på lite champions league i HD tro ? Kanske lättare att ta in den kanalen än c+sport HD, där dom verkat missa tåget helt.

Redigerat av `rzr, 28 november 2007 - 23:33.

Postad 29 november 2007 - 00:02

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Mailade och frågade hur det låg till, gissa vilket svar jag fick ? ;)

Tyvärr kan varken jag eller någon annan här svara något annat än att det pågår förhandlingar. Det kommer att vara samma svar ända tills lansering av nya boxar och programutbud sker.

Nu kommer ju Viasat lansera HD, med en pvr-box till grymt överpris. Detta kanske gör att comhem snabbar på lite, men dock så tror jag de kommer gröta ihop allt ännu mer. Dom kommer ju också lansera Viasat Sport HD, vågar man hoppas på lite champions league i HD tro ? Kanske lättare att ta in den kanalen än c+sport HD, där dom verkat missa tåget helt.

Kommer Viasar Sport HD ingå i HD-paketet eller måste man ha TV1000 alt. Viasat Sport abonnemanget? Förhoppningsvis vet vi detta och hur det blir med C+ Sport HD inom ett par dagar.

Postad 02 december 2007 - 10:02

Unregistered9549844d
  • Unregistered9549844d
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag ringde Com hem i ett annat ärende, men passade på att fråga för 312 gången hur det går med Canal + HD Sport. Killen i andra änden svarar "Vänta så ska jag fråga min kollega här brevid, för han är bra på detta". Sen när han återkommer till luren så säger han, "ja, kollegan kan bara säga att det är på gång, nått mer kunde han inte säga eller lova".

Hm, jag tycker att jag känner igen det. :)

Postad 04 december 2007 - 18:38

CrazyBanana
  • CrazyBanana
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag ringde Com hem i ett annat ärende, men passade på att fråga för 312 gången hur det går med Canal + HD Sport. Killen i andra änden svarar "Vänta så ska jag fråga min kollega här brevid, för han är bra på detta". Sen när han återkommer till luren så säger han, "ja, kollegan kan bara säga att det är på gång, nått mer kunde han inte säga eller lova".

Hm, jag tycker att jag känner igen det. ;)

Lol när jag beställde i början på förra året sa de att sport hd skulle ingå i total abbonemanget, de ändrade sig ganska snabbt tyvärr bara... Sen var det snart varje gång jag ringde, samma sak fortfarande...

Postad 05 december 2007 - 11:25

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Sedan Comhem startade sina sk HD sändningar har man kunnat läsa på deras HD sajt att "Vi räknar med att i slutet av året ha fler HD-kanaler i vårt utbud " Slutet av vilket år.....3007 kanske ;)

Hahahahaha, snacka om lögn. Ljugarverkstaden Comhem är ett avslutat kapitel för min del. Det känns som en frihet att slippa detta skitbolag ;)

/Mats K

Redigerat av Unregistered891a0113, 05 december 2007 - 11:28.

Postad 05 december 2007 - 18:08

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Kan det var så att Canal+ inte vill låta Comhem sända fler HD-kanaler innan Comhem kan erbjuda upp en fungerande box för ändamålet...

Postad 05 december 2007 - 19:40

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Kan det var så att Canal+ inte vill låta Comhem sända fler HD-kanaler innan Comhem kan erbjuda upp en fungerande box för ändamålet...

Det finns så vitt jag förstår fler HD kanaler än Canal+. Tyvärr har detta faktum missats av Comhem som tycks tro att de har alla HD kanaler som finns.

/Mats K

Postad 11 december 2007 - 09:56

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Canal Digital har nu sju HD kanaler i sitt utbud för 99 kr/månad. Förutom dessa fnns det möjlighet att komma åt ytterliggare två via abonnemang på Canal+, nämligen Canal+ SportHD och Canal+FilmHD.
Comhem börjar redan bli akterseglade. Snart kör Viasat i gång och de kommer utan tvekan köra om Comhem som tycks ha avvecklat sin HD satsning.
Tyvärr orsakar Comhems HD motstånd abonnemangsavhopp både vad gäller HD kanalerna och Canal+. De flesta jag känner är trötta på Comhem. Har även en del kollegor på jobbet som hoppar av Comhem tåget. Skaran ökar för varje dag.
Någonting är fel med Comhem.

/Mats K

Postad 11 december 2007 - 19:50

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hittade ett julklappserbjudande från ComHem i brevlådan idag. Äntligen kommer Canal+ Sport HD och en HD-PVR-box tänkte jag glatt. Nope, bara gammal skåpmat. Lär inte bli något i år alltså.

Postad 12 december 2007 - 10:05

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Bernt har gett upp!

"Jag har slutat på Com Hem. Vänligen kontakta Com Hems pressjour på telefon 08-553 634 40 eller skicka ett mail till [email protected]"

Postad 12 december 2007 - 13:18

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Bernt har gett upp!

"Jag har slutat på Com Hem. Vänligen kontakta Com Hems pressjour på telefon 08-553 634 40 eller skicka ett mail till [email protected]"

Känns som ett bra tecken!
Kan ingen ringa Sverker så Comhem får på moppo :)

Postad 12 december 2007 - 20:32

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Gött, nu bombar vi sönder Ann-sofi med mail istället. Kanske blir ordning på saken om en kvinna som inte vet bättre godkänner allt :)

Postad 12 december 2007 - 21:13

Robban84
  • Robban84
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hade ju varit grymt gött att se Liverpool-United och Arsenal-Chelsea i HD till helgen, trött man blir.

Postad 14 december 2007 - 17:03

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ann-sofi verkar inte svara på mail. Skickade en fråga i tisdags.

Postad 28 december 2007 - 01:04

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Vårt utbud kommer successivt utökas i takt med att utbudet av HD-kanaler ökar. Vi räknar med att i slutet av året ha fler HD-kanaler i vårt utbud.

LÖGN! Utbudet av HD-kanaler har ökat, något ComHem har missat? Canal Digital har Silver HD och National Geographic HD utöver de andra kanalerna i ComHems HD-utbud, dessutom har de Canal+ Sport HD. ComHem är ett skämt. Anställer de människor utan grundskoleutbildning, direkt från dagis kanske?

:)

Postad 02 januari 2008 - 14:27

Unregistered9549844d
  • Unregistered9549844d
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ja, tänk om Sverker kunde ta upp denna fråga. Jag tror ju inte det skulle hända nått hos Com hem, men det skulle va kul o höra vilka svar dom skulle komma me.

Postad 02 januari 2008 - 16:45

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ja, tänk om Sverker kunde ta upp denna fråga. Jag tror ju inte det skulle hända nått hos Com hem, men det skulle va kul o höra vilka svar dom skulle komma me.

Jag mailade Plus, kanske dom kan sätta lite press på ComHem i alla fall.....

Postad 04 januari 2008 - 01:00

Unregistered9549844d
  • Unregistered9549844d
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag rinde Canal + igår i ett annat ärende, men jag passade på att fråga killen om deras förhandlingar med comhem. Denna killen jag prata me verkade shysst och kunnig. han sa typ: jag tror att förhandlingarna ligger lite nere nu. Jag frågade varför. "Hm, jag tror det är helt enkelt så att comhem tycker att vi är för dyra" men va fan sa jag, vi i comhem hus betalar ju redan lika mycker som tex Canal Digital och dom får ju Sport HD. Jaja, jag sa sa killen, och då fattade jag att det var ju inte han jag skulle säga det till utan comhem. Jag tackade för mej att han skulle hälsa sin chef att ta ner kontnaden till comhem i ett liten skämt från min sida....

Men jag fattar inte, Canal Digital tar väl inte extra betalt för Sport HD mot sina kunder? Hur han då Comhem ta ut fullt från oss kunder som inte för alla kanaler i Canal + Total??? Eller fattar jag fel?

krm500: Ska bli kul o höra om du får nått svar från Svt.

Redigerat av Unregistered9549844d, 14 januari 2008 - 09:01.

Postad 07 januari 2008 - 23:30

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Har ni sett Comhems reklam för HDTV? De sitter och babblar om hockey i HD. Falsk marknadsföring säger jag. SVT HD visade iofs EN hockeymatch i HD...:)

Postad 08 januari 2008 - 07:16

sonik
  • sonik
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ja då har man äntligen tjackat HD tv och vill börja använda den som man ska: Med HD-DVD/Blu-ray och HD sändningar.

Har hela tiden sett att Comhem inte vill/kan sända Canal plus sport HD av okänd anledning, deras "förhandling" om den hett efterlängtade kanalen starade feburari förra året när Canal plus HD blev två HD kanaler Film HD och Sport HD. Comhem fick nöja sig med filmkanalen men Canal plus vill ha betalt för sport HD också vilket har nog gjort att förhanligarna har "strandat".

Alla som köpte HD boxen förra året vid denna tid måste detta kännas som en enorm ökenvandring, Canal digital är redan om och förbi vad gäller HD racet.

Dom har väl tre HD kanaler som inte comhem har utöver canal plus sport hd:

National Geographic HD
History Channel HD
Silver HD

Lägg där till en pvr HD box också.........

Ser man på comhems hemsida står det klart och tydligt: Sveriges bredaste kanalutbud.....

Har comhem missat att HD racet måste hålla igång man måste in i depån och fylla i bränsle med jämna mellanrum, och HD utbudet är nu åt oss som vill ha den senaste tekniken inte åt medelsvensson som sitter med sin 25" tjock-tv från 1983 först när den sprängs om några år så blir dom tvingade att investera i HD tv och box, för går allt enligt ritnigarna så släcks digitala nätet 2015 och ersätts med HD nät.

Först då blir det billigare att se på HD när alla har det men nu får vi som börjar med denna teknik betala dyrt och dåligt utbud, så ska det vara så svårt att ge oss vad vi vill ha?
Ropen skalla, canal + sport hd till alla.

Nu rear lite comhem på sin hd box:
Postad bild
Postad bild

Hum vad säger man? kan gissa att det inte kommer några nya HD kanaler på dessa sex månader, personligen har jag redan 8 favoriter och canal plus total så jag får en billig box nu om jag tecknar mig i yttligare två år.......

Sen om jag läser igenom denna tråd som som får svar från kundtjänst får oftast ett standard svar som finns förövrigt på deras fråge sida.
http://kundservice.c...;Question=canal hd

Kan gissa att dom på kundtjänst kollar vad frågan är och sen går dom igenom sin egen frågebank på hemsidan och klistar in med sitt namn och voila klart.

Nej nu får det tamigtusan vara nog viasat är nu i startgropana för hd, vill comhem ha kvar oss så måste dom börja göra en sak: Lyssa vad vi kunder vill ha och rätta sig efter kundfrågan, har jobbat i butik i 10 år och vet vad det handlar om.

Postad 08 januari 2008 - 16:13

Blazze
  • Blazze
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Blev precis uppringd av comhem och de ville att jag skulle teckna tv hos dem eftersom jag har bredband ifrån dem nu. Frågade om Canal+Sport HD och han sa att det inte fanns tillräckligt med intresse för att ta in kanalen. Tyckte det lät skumt men så sa han. Frågade även om den nya boxen men han kunde inte svara på när den skulle komma. Känns som om de på comhem inte vet så mycket om vad som kommer hända.

Postad 08 januari 2008 - 16:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Blev precis uppringd av comhem och de ville att jag skulle teckna tv hos dem eftersom jag har bredband ifrån dem nu. Frågade om Canal+Sport HD och han sa att det inte fanns tillräckligt med intresse för att ta in kanalen. Tyckte det lät skumt men så sa han. Frågade även om den nya boxen men han kunde inte svara på när den skulle komma. Känns som om de på comhem inte vet så mycket om vad som kommer hända.

Kan ju vara för att Comhem vill kränga sin gamla boxar :)
Comhem sjunker mer och mer i mina ögon!

Postad 10 januari 2008 - 15:05

sonik
  • sonik
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fick detta svar nyligen från comhem angående sport HD och lite allmänt om nya HD kanaler....

Jag kan inte mer än hålla med dig på att Canal+ Sport HD är en mycket eftertraktad kanal till vårat utbud , förhandlingarna håller på för fullt men vi har inte fått något besked här på kundtjänst när den kan tänkas finnas i vårat utbud.

Dom kanaler som vi har just nu är SVT HD , TV4 HD , VOOM HD , Discovery HD och Canal+ Film HD även här pågår det förhandlingar om fler kanaler. Vi håller även att tillsammans med Humax ta fram våran modell av inspelningsbar HD-box som inom kort kommer finnas på marknaden.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Per Swedin

Äntligen medger kundtjänst att den är eftertraktad, alltid något......

Postad 10 januari 2008 - 15:40

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Fick detta svar nyligen från comhem angående sport HD och lite allmänt om nya HD kanaler....

Jag kan inte mer än hålla med dig på att Canal+ Sport HD är en mycket eftertraktad kanal till vårat utbud , förhandlingarna håller på för fullt men vi har inte fått något besked här på kundtjänst när den kan tänkas finnas i vårat utbud.

Dom kanaler som vi har just nu är SVT HD , TV4 HD , VOOM HD , Discovery HD och Canal+ Film HD även här pågår det förhandlingar om fler kanaler. Vi håller även att tillsammans med Humax ta fram våran modell av inspelningsbar HD-box som inom kort kommer finnas på marknaden.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Per Swedin

Äntligen medger kundtjänst att den är eftertraktad, alltid något......

Mot bakgrunden av den låga kvaliteten på Canal+ Film HD (lägre än bra SD, men bättre än övriga kassa Canal+) skulle jag inte hoppas något på Canal+ Sport HD när det gäller bildkvalité.

Postad 10 januari 2008 - 23:27

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
så vad gör man när man har 100mbit fiber från BBB, comhems 3 hål i väggen och en dyr HD-tv?

Jag vill se sport, Total-paketet skulle passa mig utmärkt. Är det enklaste att sätta upp en parabol, ta familje+total? Vad kostar i så fall hd-box utan hdd???

Postad 14 januari 2008 - 22:06

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

så vad gör man när man har 100mbit fiber från BBB, comhems 3 hål i väggen och en dyr HD-tv?

Jag vill se sport, Total-paketet skulle passa mig utmärkt. Är det enklaste att sätta upp en parabol, ta familje+total? Vad kostar i så fall hd-box utan hdd???

Satt just & kikade på detta;
http://www.canaldigi...te____9401.aspx

1495:- utan hdd & 2995 med

Postad 15 januari 2008 - 07:29

Unregistered9549844d
  • Unregistered9549844d
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Comhem försöker nu kränga sin gamla HD-box med nedsatt pris och i en kampanj. Kan det kan tyda på att dom vill ha bort alla dom gamla pga det är en ny HD-box på väg?

Jag har ringt 2 ggr till Comhem och frågat, men dom, "vet inget om det i nuläget".....

Vad tror ni?

Postad 15 januari 2008 - 11:35

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Var i kontakt med Comhem om deras pinsamma HD-satsning och frågade bl.a när de skulle komma med en HD PVR-box. När de skulle erbjuda Canal+ Sport HD och när de skulle erbjuda fler HD-kanaler. Fick detta svar:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har ingen mer information om när den kommer mer än att vi håller på att ta fram den. Canal+sport HD kommer när förhandlingarna blir klara och vi får klartecken. Vi kommer få in tv1000s två stycken HDkanaler, en sport(ingår i viasatsportpaketet) och en filmkanal.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
***namn*** "

Kan bli trevligt när det nu kommer (i slutet av 2009 förmodligen då vi snackar comhem här).

Redigerat av smellymarq, 15 januari 2008 - 11:36.

Postad 15 januari 2008 - 17:18

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Superbowl, hockey vm och champions league i HD. :)

Fast som sagt, det blir väl inte förens nästa år...

Postad 15 januari 2008 - 21:56

Robban84
  • Robban84
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Superbowl, hockey vm och champions league i HD. :)

Fast som sagt, det blir väl inte förens nästa år...

Skulle vara så gött, superbowl,vm och champions league säsongerna 2010-2011, comhem ska bara förhandla klart först och få fram en fungerande hd-box. ;)

Postad 16 januari 2008 - 01:19

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Skönt, men frågan är ju när vi ComHem kunder kommer få tillgång till Viasat Sport HD.

Postad 22 januari 2008 - 12:19

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Skönt, men frågan är ju när vi ComHem kunder kommer få tillgång till Viasat Sport HD.

I Februari.

http://www.comhem.se...hos_Com_Hem.pdf

Redigerat av nobba, 22 januari 2008 - 12:29.

Postad 22 januari 2008 - 13:23

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Taget från pdf:en.

"– Efter Viasats lansering på satellit-tv blir vi den första operatören som kan erbjuda deras nya HD-kanaler. Viasats HD-kanaler kompletterar vårt starka erbjudande. Vi har nu en unik bredd av eftertraktade kanaler i vårt HD-sortiment, säger Christofer Peilitz, produktchef tv Com Hem."

Skämtar han eller? Deras HD-utbud är ju ett skämt! Ge oss Canal+ Sport HD nu. Där har ni en eftertraktad kanal!

Dessa kanaler har de i HD: SVT HD, TV4 HD, Discovery HD, Canal+ Film HD, Voom HD och nu då TV1000 HD och Viasat Sport HD.

Inte många eftertraktade kanaler...

Postad 22 januari 2008 - 14:15

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Com Hem sänder Viasat ... Viasat Sport HD med start den 1 februari.

SuperBowl i HD! Postad bild

Redigerat av Unregisteredcdfa2218, 22 januari 2008 - 14:15.

Postad 22 januari 2008 - 15:17

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Lite sport till så är det väl dax att beställa HD paketet.

Postad 22 januari 2008 - 18:51

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Lite sport till så är det väl dax att beställa HD paketet.

Viasats kanaler (precis som C+) kommer inte ingå i HD paketet. Eventuellt att tv3HD hamnar där när/om den släpps.

Postad 22 januari 2008 - 18:52

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Låter ju mer och mer som att det är Canal Plus som trilskas och kräver mer än vad CH är beredda att erbjuda iom att de får in Viasats kanaler.

Men jag är glad. Kanske dags att skaffa HD nu snart då om man kan se Superbowl!! Nu skall det bara komma en fungerande box också :D .

Postad 23 januari 2008 - 00:08

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 401 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt Viasat Sport 1-3. Hoppas jag att jag får HD-kanelen med! :D

Postad 23 januari 2008 - 07:19

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 401 inlägg
  • 0
Valde att ta bort några inlägg som handlade om mindre sport i TV. Helt fel tråd för sånt!

Postad 01 februari 2008 - 01:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
FOTBOLLS-EM I HD?
Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).

http://tv4.se/omtv4/554794.html

Gruppköp av parabol ?

Maveric :)

Visa ditt stöd här http://www.fairshopp...?opinionid=1381

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2008 - 01:52.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.