Comhems HDTV satsning som ComBort?
Startad av
Gäst_magnus1111_*
, Jan 14 2008 11:05
335 svar till detta ämne
Postad 05 February 2008 - 22:38
Spoilern
-
Spoilern
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag tipsade Plus om ComHems vilseledande marknadsföring beträffande HDTV för ett par veckor sedan. Har ännu inte fått något svar från Plus.
/ Hasse
[/quote]
Plus kan säkert vara bra. Men när de varnade för luftvärmepumpar som det var fel på så drog de upp en gigantisk logotype i bild på det företag vars pumpar fungerad bäst... Då blir man lite trött... Inte ville de förklara sig på mail heller.
Postad 06 February 2008 - 00:18
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Ok, jag ger upp. Finns det tablåer för Visasat Sport HD och TV1000 HD någonstans. Svårt nog att bästämma sig när boxen är kass. Ännu svårare när man inte kan kolla vad som sänds.
Hittar inget varken på viasat eller comhems sidor. Någon annanstans?
Postad 06 February 2008 - 10:56
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
TV1000 HD ska tydligen vara samma som TV1000, när det gäller viasat sport så har det ännu inte dykt upp någon lista, däremot finns det för TV2 Sport HD som stämmer till 90% (danmarks systerkanal till Viasat Sport).
Postad 06 February 2008 - 13:31
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Postad 06 February 2008 - 15:09
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
TV1000 HD tablå!!
Mailade kundservice fick detta utömmande svar vad som skulle visas i HD kanalen hur många filmer per dygn etc ....suck
Vi har inte stor uppsyn över hur pass mycket film eller vad som kommer
att sändas på TV1000 HD. Dock har jag hört att det ska vara en blandning
av de filmer som visas på TV1000 just nu och som finns i HD-kvalité
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Postad 06 February 2008 - 15:26
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det är som att sälja en bil via telefon
- Nej vi har ingen bild att skicka dig men vi tror att den är röd
- Vet inte vilken motor den har men den fungerar nog
- Årsmodell ? Hur tar man reda på det ..
- Det är i alla fall en bil och den kan både köra rakt fram o backa
Maveric
Postad 06 February 2008 - 15:30
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det är som att sälja en bil via telefon
- Nej vi har ingen bild att skicka dig men vi tror att den är röd - Vet inte vilken motor den har men den fungerar nog - Årsmodell ? Hur tar man reda på det .. - Det är i alla fall en bil och den kan både köra rakt fram o backa
Maveric 
Precis !!!! Man vet inte om man skall skratta eller gråta, noll koll på vad dom säljer och noll koll på funktionen av tjänsterna som dom säljer till oss så kallade kunder.
Postad 06 February 2008 - 15:39
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Skratta. I valet mellan skratta ock gråta rekommenderar jag förra.
Det är uppenbart att Comhem inte har någon som helst koll vad deras HDTV-kunder önskar. Inget EM. Måste binda upp sig ett år för paket även om man bara vill ha en kanal. Dålig hårdvara. Obegriplig service, när den väl finns. Jag och många är fast i Comhem och har man sett en bra HDTV-sändning är man fast i HD. Men hur tänker de tjäna pengar på HDTV? Avancerna på boxarna lär inte vara särdeles stora och med utbudet lär inte få särdeles många att hoppa av skaklarna för att skaffa HDTV-kanaler. Jag misstänker att syftet med HDTV är att framstå som tekniskt avancerade snarare än att ge en god tjänst.
Redigerat av Doublefix, 06 February 2008 - 15:40.
Postad 06 February 2008 - 17:11
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
https://www.minhembi...s...186980&st=0
ta dig dit o klicka o skriv
Maveric 
Problemet är ju att jag inte har Com Hem HD så jag kan knappast anmäla dom. Dock skulle jag ev. vara intresserad av att skaffa det om det fanns någon möjlighet att få reda på vad de faktiskt sänder i HD. Verkar dock vara väldigt välbevakad information.
Postad 07 February 2008 - 11:17
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Om du beställer HDTV nu får du alla kanaler gratis i en månad "freeview" jag har inte viasats sport paket men har kunnat se alla kanalerna i snart 3 veckor!
Hur funkar den, är det en fast längd där alla kanaler är fritt eller ändrar de abonnemnaget vid givna tidpunkter? Tänkte alltså om man skulle beställa en viss tid på månaden för att få kanalerna så länge som möjligt.
Postad 07 February 2008 - 13:53
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Om du beställer HDTV nu får du alla kanaler gratis i en månad "freeview" jag har inte viasats sport paket men har kunnat se alla kanalerna i snart 3 veckor! Hur funkar den, är det en fast längd där alla kanaler är fritt eller ändrar de abonnemnaget vid givna tidpunkter? Tänkte alltså om man skulle beställa en viss tid på månaden för att få kanalerna så länge som möjligt.
HEHE! Snacka om snåloptimering Sorry men jag har ingen aning
Postad 09 February 2008 - 10:30
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
har också fått min hdtv box från com hem och har med problem med color banding,hur skall man gå tillväga om man inte är nöjd har ju 14 dagars ånger rätt men vill ju vänta om det ev kommer FW update snart som många här säger är på G
vad göra med sin sunkiga box
Postad 09 February 2008 - 10:50
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hej!
Jag har inga problem med boxen, men ringde com hem i ett annat ärende nu på morgonen: Humax jobbar med problemet men helpdesk kunde inte säga något datum när ny uppdatering skulle komma. Det är viktig att du kontaktar comhem inom 14 dagar om du inte är nöjd och vill lämna tillbaka boxen. Var noga med att dokumentera vad som sägs, detta särskilt om ni kommer överens om att du behåller boxen, t ex intill dess att uppdatering är genomförd.
Lycka till!
Postad 09 February 2008 - 10:56
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Hej!
Jag har inga problem med boxen, men ringde com hem i ett annat ärende nu på morgonen: Humax jobbar med problemet men helpdesk kunde inte säga något datum när ny uppdatering skulle komma. Det är viktig att du kontaktar comhem inom 14 dagar om du inte är nöjd och vill lämna tillbaka boxen. Var noga med att dokumentera vad som sägs, detta särskilt om ni kommer överens om att du behåller boxen, t ex intill dess att uppdatering är genomförd.
Lycka till!
Se till att du får det skriftligt!!! Vad dom säger i supporten är inget som Comhem håller fast vid senare, och då hjälper det inte att du vet vad,när dom sagt vad!!
Postad 09 February 2008 - 11:12
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Sa till dom att jag kommer att begära en pvr box om inte nya fw gör sensation,så man skulle begära det skriftligt?synd jag inte tänkte på det
Postad 09 February 2008 - 11:27
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Sa till dom att jag kommer att begära en pvr box om inte nya fw gör sensation,så man skulle begära det skriftligt?synd jag inte tänkte på det
JA! Dom håller inga muntliga löften! Dom skriver inte in dom i sin logg heller (för säkerhets skull!)! Allt för att kunna backa ur senare!
Postad 09 February 2008 - 11:54
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
En annan liten fråga signal styrkan på discovery HD är på bara 12% är det normalt tycker det låter lite för dom andra kanalerna gger ju på 53%
Postad 09 February 2008 - 12:22
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hmmmm!
Är lite för rookie för att förstå konsekvenserna av signalstyrkan, men min signalstyrka (enl boxens info) ligger f n på 67 % för Discovery HD och 63 % för Viasat HD. Fortfarande mycket bra bild. Vet inte varför det skiljer på olika boxar i olika delar av landet? Har du kopplat antennsladden direkt i boxen utan att gå via någon annan källa som kan ge signalförlust på vägen?
Postad 09 February 2008 - 12:45
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
var tvungen att förlänga den för den man fick med var ju inte lång,men går direkt in med förlängning
behöver man den sladden som man får med skall vara en special sladd men testade att köra utan den då ökade signal styrkan till 18 från 12 så vad är den sladden till den antenn sladden man får med
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 09 February 2008 - 12:52.
Postad 09 February 2008 - 13:16
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hmmm?!
Byt plats med kablarna alternativt pröva annan förlängningssladd. Om inte det funkar - flytta TV temporärt så att du kan se signalstyrkan på TV-skärmen med enkelsladd. Om fortfarande ingen skillnad kan det vara fel på inkommande signal/box.
Postad 09 February 2008 - 15:02
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
skall testa
annars kanske man får köpa en ny antenn sladd den man har är ju typ 10 år gammal
Postad 10 February 2008 - 20:18
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Jag som var så nära att skaffa HD boxen, delvis för att EM i fotboll skulle sändas i det (trodde jag) samt OS. OS vet jag inte men det skulle väl inte förvåna mig om comhem sket i det också.
Jag reagerade på att när jag var på Expert så hade de Tv apparater som visade sd tv från comhem men inte hd tv från comhem... (i Göteborg).Det fanns heller ingen möjlighet att se det även när jag frågade om det. Jag är även tacksam att jag fått läsa era erfarenheter av boxen och comhem, så det fick bli en samsung box och den fungerar fint.
Postad 11 February 2008 - 16:00
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Igår knackade det på dörren... Det var en säljare från ComHem som gick omkring i våran bostadsrättsförening och erbjöd tjänster från ComHem. Blir förbannad att de sänder ut säljare som ska försöka sälja tjänster som är under all kritik till nya kunder, varför inte satsa på att bry sig om att fixa alla problem och värna om existerande kunder istället!? Hade det inte varit en riktig 10 poängare hade jag skällt ut henne efter noter (  ).
Postad 11 February 2008 - 17:30
Unregistered46900350
-
Unregistered46900350
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Usch vad irriterad man blir när de fortfarande gör reklam för sin HD-tjänst och pratar om elitseriehockey. Den finns ju inte i deras utbud!
Postad 11 February 2008 - 18:46
Unregistered526dddab
-
Unregistered526dddab
-
Rookie
-
1 inlägg
Tur att jag läste på forumet *innan* jag beställde skroten. Kommer helt klart att vänta på bättre tider.. och boxar.
Är det någon som kan förklara VARFÖR man måste ha "3 hål i väggen" för att kunna ta emot Comborts HDTV? Comhem kan inte förklara varför. Det hus jag bor i är 2 år gammalt, har Internet via fiber och så klart då inte Internet via Comhem. Men eftersom Comborts boxar inte kör IPTV (eller?) så ska inte Internet från dem krävas.
Postad 11 February 2008 - 18:55
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Tur att jag läste på forumet *innan* jag beställde skroten. Kommer helt klart att vänta på bättre tider.. och boxar.
Är det någon som kan förklara VARFÖR man måste ha "3 hål i väggen" för att kunna ta emot Comborts HDTV? Comhem kan inte förklara varför. Det hus jag bor i är 2 år gammalt, har Internet via fiber och så klart då inte Internet via Comhem. Men eftersom Comborts boxar inte kör IPTV (eller?) så ska inte Internet från dem krävas.
Det krävs viss utrustning i huset är uppgraderad och det är den om man har 3 hål. Finns säkert de som kan förklara det mer specifikt än mig dock.
Postad 12 February 2008 - 21:09
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
skall testa 
annars kanske man får köpa en ny antenn sladd den man har är ju typ 10 år gammal
De högre frekvenserna kräver 1 mm innerledare på koaxen.
Postad 13 February 2008 - 11:45
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Igår knackade det på dörren... Det var en säljare från ComHem som gick omkring i våran bostadsrättsförening och erbjöd tjänster från ComHem. Blir förbannad att de sänder ut säljare som ska försöka sälja tjänster som är under all kritik till nya kunder, varför inte satsa på att bry sig om att fixa alla problem och värna om existerande kunder istället!? Hade det inte varit en riktig 10 poängare hade jag skällt ut henne efter noter ( ).
Upprörande, ska hon slippa bli utskälld bara för att hon är snygg???? Dags att koppla in inte bara Sverker utan jämställdhetsverket också. Alla ska vi ha rätt att bli utskällda ....
Postad 13 February 2008 - 12:04
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Är det någon som kan förklara VARFÖR man måste ha "3 hål i väggen" för att kunna ta emot Comborts HDTV? Comhem kan inte förklara varför. Det hus jag bor i är 2 år gammalt, har Internet via fiber och så klart då inte Internet via Comhem. Men eftersom Comborts boxar inte kör IPTV (eller?) så ska inte Internet från dem krävas. Det krävs viss utrustning i huset är uppgraderad och det är den om man har 3 hål. Finns säkert de som kan förklara det mer specifikt än mig dock.
Det här är min spekulation, ta det inte som rent fakta. HDTV-kanalerna ligger på ett högre frekvensband än övriga kanaler. De gamla signalförstärkarna förstärkte enbart de lägre frekvenserna. När fastigheten uppgraderas till tre hål så uppgraderas även signalförstärkaren, som då även förstärker de högre frekvenserna. Signalförstärkaren behövs också uppgraderas för internet-uppkopplning, för att släppa igenom signal "i andra riktningen".
Postad 13 February 2008 - 13:37
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
vad menar du med det kan inget om antennsladdar .),så du får gärna skicka en länk med på bra 5 m antennsladd så vore det snällt mvh Peter skall testa 
De högre frekvenserna kräver 1 mm innerledare på koaxen.
Postad 13 February 2008 - 16:05
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1770 inlägg
Är det någon som kan förklara VARFÖR man måste ha "3 hål i väggen" för att kunna ta emot Comborts HDTV? Comhem kan inte förklara varför. Det hus jag bor i är 2 år gammalt, har Internet via fiber och så klart då inte Internet via Comhem. Men eftersom Comborts boxar inte kör IPTV (eller?) så ska inte Internet från dem krävas. Det krävs viss utrustning i huset är uppgraderad och det är den om man har 3 hål. Finns säkert de som kan förklara det mer specifikt än mig dock.
Det här är min spekulation, ta det inte som rent fakta.
HDTV-kanalerna ligger på ett högre frekvensband än övriga kanaler.
De gamla signalförstärkarna förstärkte enbart de lägre frekvenserna. När fastigheten uppgraderas till tre hål så uppgraderas även signalförstärkaren, som då även förstärker de högre frekvenserna.
Signalförstärkaren behövs också uppgraderas för internet-uppkopplning, för att släppa igenom signal "i andra riktningen".
Det stämmer nog rätt bra. Alla Comhems hd-kanaler ligger högt upp i frekvenserna och SVT HD som fungerar utan 3 hål i väggen ligger bland de lägsta. Jag sitter själv och väntar på en uppgradering i huset till 3 hål i väggen för att få tillgång till de andra hd-kanalerna, men om det är sådant här strul med ComHem och HD så hoppar jag nog över det tills något annat alternativ dyker upp.
Postad 14 February 2008 - 11:37
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Egentligen skulle alla som upplever sig lurade av Comhem kunna låta bli att betala för sina tv-abonnemang!!!!
Detta förutsätter:
1. att man skriftligt meddelat CH att man inte delar deras uppfattning om kompensation och därför ligger i tvist i väntan på Arn beslut
2. att man gjort ytterligare ansträngning i att få detta utklarat, ex. anmälan till Arn etc.
Om man uppfyllt dessa villkor och därefter inte betalar ch borde de inte kunna hota med inkasso, betalningsanmärkan etc. utan man hänvisar helt enkelt till att det finns en tvist och därmed överlåter till ch att bevisa att dom gjort rätt istället för att vi ska bevisa att dom gjort fel! Nu talar vi ett riktigt incitament för att dom måste göra rätt för sig - 1000-tals (?) kunder som inte betalar med laglig grund då det finns en tvist som inte lösts!
Kan ha fel i det rättsliga, men jag tror att det i stort skulle kunna stämma!
Postad 14 February 2008 - 11:51
Det där ska vi gräva vidare i!! Finns det ingen jurist i forumet som kan hjälpa oss att verifiera detta?
Lymme? ThomasD?
Postad 14 February 2008 - 12:36
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att vi har rätt att hålla inne betalningen för våra abbonemang. Allt enligt §22 och §25 konsumentköplagen.
Eller?
Postad 14 February 2008 - 23:45
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att vi har rätt att hålla inne betalningen för våra abbonemang. Allt enligt §22 och §25 konsumentköplagen.
Eller?
Kan tänka mig att det ser mycket seriösare ut att deponera abonnemangsavgiften på ett konto hos neutral part, i väntan på att tvisten löses. Det skulle då visa att alla är beredda att betala, men inte förrän tvisten är löst får CH sin betalning.
Postad 15 February 2008 - 07:44
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Testade antenn kabel som man fick med hdtv boxen och tog den direkt i boxen inte mycket förbättring på signalstyrkan kom upp i 20,ringde och fel anmälde det och dom sa att flera har haft problem med styrkan på discovery hd.
Postad 15 February 2008 - 15:35
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hmmmm!
Vad har du för kvalitet? Styrkan är mindre viktig - har sett på detta och andra forum samt hos mig själv - att styrkan i signalen verierar beroende på geografi, kanaler m m. Ligger kvaliten på över 90 är det nog som det skall, skulle jag tro.
Postad 16 February 2008 - 09:38
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
Vad många comhemtrådar det är nu - men jag ska försöka besvara ert juridiska resonemang med att hålla inne betalning, jag är inte jurist utan bara student. Frågan är vad ni vill egentligen. Jag har haft samma problem som er som för ungefär ett år sedan, men jag hävde köpet av boxen, samt tv abonemanget canal + total som det var 12 månaders bindningstid på samt fick bort bidningstiden på medium paketet som hörde ihop med köpet av boxen för en billigare penning. Skrev i en annan comhem tråd att man bör omedelbart felanmäla felet man anser sig ha till comhem tydligt och punkta upp de olika felen - störningar som comhem vet om att de finns där redan när de säljer boxen, missvisande information före och kring köpet som kan ha haft inverkan på köpet etc etc. Reklamera! Sen skall man även spara all konversation man haft med kundtjänst eller säljare. Inte särskillt lätt - men vid en tvist så är det knappast comhem som släpar med sig sina loggar och lägger på bordet. Någon kom på det bra initiativet att spara tidigare .pdf och mirrorsites av deras hemsida. Väljer man att försöka få skadestånd i en tvist så gäller det att man har bevis. Om man ser till att hålla inne betalningen så är jag inte riktigt säker på att det är en bra idé - några verkar vilja ha kvar kakan och äta den samtidigt. Antingen får man försöka förhandla till sig en vettig kompensation och ha tjänsten/varan kvar efter att ha begärt avhjälpning - omleverans etc. och felet kvarstår så har man kvar att häva köpet och för den delen kräva skadestånd. Skrev även tidigare att bara för att man häver köpet så innebär det ju inte att man inte kan teckna ett nytt abonemang nästa dag när förutsättningarna för köpet ser annorlunda ut. Att hålla inne med betalning - mitt tips är ändå att det känns som för tunn is att hävda dröjsmål eller tanken med att bara för att man bestrider en kompensation så kan man hålla inne med betalningen - dessutom förlorar man sin rätt till talan om man inte meddelar detta i rimlig tid - när jag läst igenom några trådar har folk haft sina abonemang och boxar länge - för länge. Istället för att rikta in sig på dröjsmål (vilket kanske ingen gjort - men ville bara förklara). Så skall man som jag skrev tidigare använda sig av felparagraferna i KKL, jag använde mig av 19§ - vilken i sin tur är knuten till påföljderna för fel och vidare till 25 § där man har rätt att hålla inne med betalningen även för fel av den karaktär som beskrivs i 19 §. Så - Vad alla bör göra är att reklamera - var övertydliga - anvisning finns i 23 § Sen - Vad vill ni göra - äta kakan och ha den kvar eller smula sönder den eller kanske bara få tillbaka det man betalat för kakan?  mvh Jonas.
Postad 16 February 2008 - 11:07
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hej!
Jag har några poäng i jurudik (för några år sedan men i alla fall bl a konsumentköplagen o dyl) och håller med dig: Att hålla inne med betalningen låter inte bra, för då begår man ju själv ett allvarligt fel som i sin tur comhem kan använda emot en. Konsumentköplagen gör ju köparen ganska stark i sådana här fall, så reklamera eller acceptera! Det är mitt råd också!
Postad 20 February 2008 - 13:20
Unregistered10b9e909
-
Unregistered10b9e909
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hittade denna på FAQ på Com hems hemsida. http://www.comhem.se...comhem/hdtv_faqKanske är ngn som redan har länkat till den. Det står bla att en ny mjukvara ska komma senast första veckan i feb o den ska lösa alla problem. Snart mars nu...
Postad 20 February 2008 - 13:25
Nähä?? Den har jag aldrig sett förut!
Nån annan som har sett den?
Postad 20 February 2008 - 13:38
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Det finns faktiskt lite nyheter i den då den är reviderad. Som vanligt ändrar Comhem i dokument utan att ange revisionsdatum.
Postad 20 February 2008 - 14:20
Ja, vad ska man säga. man upphör aldrig att förvånas, när det gäller Comhem. Att dom aldrig lär sig och själva inser hur pinsamt dåliga de är på informationshantering. Hade de inte en informationschef? Vad gör hon på dagarna?
Postad 20 February 2008 - 14:21
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det är bara för att de inte förstår bättre ..
Undrar om det är någon av dem som haft ett "riktigt jobb" innan de började på comhem
Informationschefen .. är nog den som informerar om vad man får till lunch och fika samt kokar
kaffe till de andra snörvlarna ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 20 February 2008 - 14:22.
Postad 20 February 2008 - 14:33
Det är bara för att de inte förstår bättre ..
Undrar om det är någon av dem som haft ett "riktigt jobb" innan de började på comhem
Informationschefen .. är nog den som informerar om vad man får till lunch och fika samt kokar kaffe till de andra snörvlarna ..
Maveric 
Ja, och går runt och frågar hur de "upplever" sitt kaffe. Undrar hur många som måste "uppleva" att det inte smakar bra, innan man får sätta på nytt kaffe? Något för informationschefen att fundera på.
Redigerat av magnus1111, 20 February 2008 - 14:39.
Postad 20 February 2008 - 15:25
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Postad 20 February 2008 - 15:31
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
En kaffekopp med snygg design, kombinerat med den bästa tekniken, gör denna kopp till kaffe-entusiastens självklara val.
Kaffe är dryck på ett helt nytt sätt. Oslagbar skärpa, oslagbar detaljrikedom, oslagbart ljud. Com Hem erbjuder dig kopp-formatet som revolutionerar kaffedrickandet. Kaffe är nämligen inget man bara tittar på, det är något man upplever.
Det är bara några få som upplever problemen.
Postad 20 February 2008 - 17:01
lokopiko
-
lokopiko
-
Rookie
-
0 inlägg
Jag ringde ComHems kundtjänst precis för min Humax box kom idag från "reparation".
De har skickat tbax samma box från Anovo och ingenting som förklarar vad som var felet eller vad de har åtgärdat alt. inte åtgärdag. Ingen Info alltså. Bara boxen tillbakaskickad. Ingen reparationsbesked.
Jag blev förbannad för köpte boxen för 2000 i sept/oktober förra året och det har varit problem med den sen dess. Det är februari nu och inget har lösts. Jag sa att jag ville häva köpet av den dåliga produkten och kräva kompensation för jag har inte mer tid att hålla på så här. Så jag vill ha mailen till kundrelationer eller nåt, sa jag. Då sa hon "tyvär så kan du inte maila till kundrelationer längre för att vi har fått ta emot VIRUS på de adresserna och de är avstängda. Så du får klaga skriftligt nu och posta ett brev till:
comhem ab
att kundreklamationer
BOX 43
87121 härnösand
VA!? sa jag kan detta stämma?
Det är inte mycket mer att göra, sa hon. Du får vända dig ditt med alla dina reklamationer framöver.
Menar de allvar? är det nån som vet eller fått samma svar/info???
Jag ger upp snart. Man blir så trött...
Kundvård finns inte i comhems vokabulär.
De är snåla ner det gäller att kompensera eller anställa kompetenta människor, antivirus mailscan verkar de inte ha heller.
Men pengar till marknadsföring verkar de ha gott om iaf!
Redigerat av lokopiko, 20 February 2008 - 17:10.
Postad 20 February 2008 - 17:17
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jo jag har också blivit ombedd att skriva ner klagomål på ett papper å skicka. Det verkar ju som om Comhem inte vill fixa problemen utan dom bara skjuter dom framför sig. Vem faan har tid att sitta å knopa ihop ett brev å sen frankera å skicka iväg när man vet att man inte kommer få svar. Känns ju helt jädra otroligt att dom slöa aporna på comhem inte har en mailadress till kundrelationerna..skylla på virus, yeah right. Dom kanske skulle ta sig en funderare på VARFÖR dom får virusspam dit..
Postad 20 February 2008 - 17:53
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
kompensation för jag har inte mer tid att hålla på så här. Så jag vill ha mailen till kundrelationer eller nåt, sa jag. Då sa hon "tyvär så kan du inte maila till kundrelationer längre för att vi har fått ta emot VIRUS på de adresserna och de är avstängda. Så du får klaga skriftligt nu och posta ett brev till: comhem ab att kundreklamationer BOX 43 87121 härnösand VA!? sa jag kan detta stämma? Det är inte mycket mer att göra, sa hon. Du får vända dig ditt med alla dina reklamationer framöver.
Menar de allvar? är det nån som vet eller fått samma svar/info??? Jag ger upp snart. Man blir så trött... 
Så det var därför dom tagit bort supportmailen! Fast å andra sidan är det ju inget konstigt att dom gjort så! Jag menar, man vill ju inte ha kontakt med jobbiga kunder! Hade jag varit dom så hade jag krävt att alla klagomål måste lämnas på plats uppe i härnösand! Sedan tror jag det bara är en tidsfråga innan alla supportnummer till dom är betalnummer......då kan dom maximera sin vinst baserat på det dom är bäst på - att tillhandahålla värdelösa produkter som kräver support! Vänta och se.....det är ju en perfekt marknadsidé, miljoner tvångsanknutna kunder som får usla produkter och måste betala ytterligare pengar för att tala med någon som inte bryr sig!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|