Sony 32/40/46/52 W4000
1184 svar till detta ämne
Postad 30 May 2008 - 21:30
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Och själv bor jag i ett hus med Canal Digital och undrar verkligen vad som kommer behövas om jag vill se HD kanaler på min W4000 som jag med all sannolikhet kommer köpa. Blir det en extra box från Canal Digital som måste till? Säkerligen med en plastig fjärrkontroll som man får lida med.
Någon som kör HD kanaler från Canal Digital, råkar ha en W4000 och vill dela med sig av lite information?
För övrig verkar det som Boxer inte sänder HD längre om man kollar deras site och Canal Digital tar ruskigt betalt för några få kanaler. Måste bara kommentera och fråga detta: - Vad spelar det för roll om fjärrkontrollen känns eller ser plastig ut?? Man köper väl en tv för att njuta av bilden och inte sitta och titta på fjärren!! Rätta mig om jag har fel? Tack för mig. Hej.
Postad 30 May 2008 - 21:31
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
"SONY 52IN LCD-TV BRAVIA FULL HD KDL52W4000K 3XHDMI DARK BLUE IN (KDL52W4000K) NORDEN Size: 52"
OK Kollade på 40"
Postad 30 May 2008 - 22:46
T_Tiger
-
T_Tiger
-
Användare
-
-
104 inlägg
Måste bara kommentera och fråga detta: - Vad spelar det för roll om fjärrkontrollen känns eller ser plastig ut?? Man köper väl en tv för att njuta av bilden och inte sitta och titta på fjärren!!
Rätta mig om jag har fel?
Tack för mig. Hej.
Grejen är den att man vill slippa att ha en extra box/fjärkontroll. När TV:n redan har HD-mottagare känns det onödigt...
Postad 31 May 2008 - 14:14
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
W4230 kanske är något för dig då...
mm 22k för en sån i 52 tack
Postad 31 May 2008 - 17:45
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Inte för att någon bryr sig men...
Har varit inne i en butik med min sambo och jämfört 40" med 46" på W3000-modellen och insåg att 40" känns lite liten, så nu har jag ändrat min order hos Dustin till en 46". Prisskillnad blev 4000:-
Undrar hur länge man får vänta på en sån, när de i fredags inte ens kunde ge något nytt prel. datum för 40-tummarna.
Redigerat av Adamski, 31 May 2008 - 17:46.
Postad 31 May 2008 - 20:47
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Inte för att någon bryr sig men... Har varit inne i en butik med min sambo och jämfört 40" med 46" på W3000-modellen och insåg att 40" känns lite liten, så nu har jag ändrat min order hos Dustin till en 46". Prisskillnad blev 4000:-
Undrar hur länge man får vänta på en sån, när de i fredags inte ens kunde ge något nytt prel. datum för 40-tummarna.
40" tycker jag känns lagom som min nya sovrums-tv
Postad 31 May 2008 - 21:19
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
40" tycker jag känns lagom som min nya sovrums-tv
Kör en 50" i sovrummet.
Postad 01 June 2008 - 10:20
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Kan inte TV'n visa Comhem i HD utan en separat box? FAN det tog jag ju för givet.
Hur kan man äns tillverka något idag som inte fungeraraewlksdjlöfkajsdfklasdhfkajsdfhkasdjgfkjlh grrrrrr!
Kanske är läge att avbeställa... :-/
Postad 01 June 2008 - 13:27
Hellberg
-
Hellberg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Kan inte TV'n visa Comhem i HD utan en separat box? FAN det tog jag ju för givet. Hur kan man äns tillverka något idag som inte fungeraraewlksdjlöfkajsdfklasdhfkajsdfhkasdjgfkjlh grrrrrr! Kanske är läge att avbeställa... :-/
Jag skulle säga att det knappast är Sonys fel att Com Hem använder idiotisk pairing och inte godkänner användning av något annat än deras egen skitbox. När det gäller Com Hem ska man aldrig ta någonting för givet, det har man ju fått lära sig flera gånger om...
Postad 01 June 2008 - 13:36
neonada
-
neonada
-
Rookie
-
9 inlägg
Funderar på att köpa antingen Sony KDL-46W4000 eller Samsung LE-46F86. Den skall först och främst användas till sport och andra hand serier (mestadels i HD). Kör med Canal Digital så signalen in är bra och en del HD-kanaler. Hur är det med 100 Mhz på Samsungs F86 är den till hjälp eller inte. Enligt http://www.hdtvtest..../Conclusion.php så kan 100 Mhz ge vissa störningar. Är det någon som sett på sport (fotboll och hockey) via tex Canal Digital både i HD och SD på F86:orna och kan beskriva förbättringen eller försämringen den ger. Om inte 100 Mhz är någon förbättring så kanske Sony KDL-46W4000 (utan 100 Mhz) är ett bättre alternativ enligt http://www.hdtvtest....000/Conclusion/ . Någon som har kunnat jämnföra dessa två modeller eller kan ge en god spekulation om vilken som är bäst/prisvärd. Sony KDL-46W4000 har väl knappt levererats men kanske några som fått sina Sony KDL-40W4000 och har erfarenhet av Samsung F86-serie. Synpunkter och erfarenheter?
Postad 01 June 2008 - 15:23
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag skulle vilja veta om någon har installerat en ca-modul för Comhem i sin W4000 och i så fall av vilket fabrikat?
Postad 01 June 2008 - 17:08
jockeh__
-
jockeh__
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag skulle vilja veta om någon har installerat en ca-modul för Comhem i sin W4000 och i så fall av vilket fabrikat?
Jag har mailat Sony och frågat, och fick detta i svar. Vi rekommenderar att Ni använder ett av följande alternativ till CA-Modul:
Conax modul med SMiT chip, part no 348548 sålda av Barcom.
Jag har köpt en sånhär, som ska fungera med W4000 då den har SMiT chip.
Postad 01 June 2008 - 17:50
Unregistered4a0ef99c
-
Unregistered4a0ef99c
-
Användare
-
-
160 inlägg
tjena skulle gärna vilja veta om du efter ha fått din modull kan se HD kanaler utan boxen från comhem vore gött isåfall
har hört olika rykten om att man ändå måste köra med comhem boxen vet inte om du kan bekräfta eller dementera att så är fallet
Postad 01 June 2008 - 17:57
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
tjena skulle gärna vilja veta om du efter ha fått din modull kan se HD kanaler utan boxen från comhem vore gött isåfall
har hört olika rykten om att man ändå måste köra med comhem boxen vet inte om du kan bekräfta eller dementera att så är fallet
Precis som sagts ett par inlägg upp kommer det inte at gå så länge comhem låser sina kort till sin hårdvara. Det kommer inte finnas någon lösning innan Sony och COmhem utvecklar den nya CI+ standarden så att låsning bli möjligt. Alternativet att comhem plötsligt släpper pairing-grejen lär inte hända. SÅ nej inte heller W4000 klarar Comhem HD
Postad 01 June 2008 - 18:04
Unregistered4a0ef99c
-
Unregistered4a0ef99c
-
Användare
-
-
160 inlägg
så vad menar du
att om jag köper en modul o stoppar in comhem kortet i den så kan jag inte se digital tv? eller att jag inte kan se HD kanalerna? varför är de skillnad på att se digital kanalerna och HD kanalerna?
om man varken kan se de ena eller de andra förstår jag mig inte på deras marknadsföring av sony apparater för de var ju tänkt att man skulle slippa boxen om så icke är fallet nu?`
klargör gärna vad som gäller
mvh
Postad 01 June 2008 - 18:30
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
så vad menar du
att om jag köper en modul o stoppar in comhem kortet i den så kan jag inte se digital tv? eller att jag inte kan se HD kanalerna? varför är de skillnad på att se digital kanalerna och HD kanalerna?
om man varken kan se de ena eller de andra förstår jag mig inte på deras marknadsföring av sony apparater för de var ju tänkt att man skulle slippa boxen om så icke är fallet nu?`
klargör gärna vad som gäller
mvh
läs lite längre upp !! Citera(Niabureth @ Jun 1 2008, 11:20 ) Kan inte TV'n visa Comhem i HD utan en separat box? FAN det tog jag ju för givet. Hur kan man äns tillverka något idag som inte fungeraraewlksdjlöfkajsdfklasdhfkajsdfhkasdjgfkjlh grrrrrr! Kanske är läge att avbeställa... :-/ Jag skulle säga att det knappast är Sonys fel att Com Hem använder idiotisk pairing och inte godkänner användning av något annat än deras egen skitbox. När det gäller Com Hem ska man aldrig ta någonting för givet, det har man ju fått lära sig flera gånger om... nej det går inte se endast HD-kanaler
Postad 01 June 2008 - 18:33
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har mailat Sony och frågat, och fick detta i svar.
Jag har köpt en sånhär, som ska fungera med W4000 då den har SMiT chip.
Jag har beställt en sån http://www.dustinhom...5010088523.aspx vet inte om den har Smit chip har letat men inte hittat nån info. Hur vet du att just den har smit chip ? står inte på tillverkarens hemsida. Tycker du att jag ska byta till den som du länkade eller kommer den o fungera ?
Postad 01 June 2008 - 19:06
Hellberg
-
Hellberg
-
Användare
-
-
161 inlägg
Pairingen gäller HD-kanalerna som sagt, inte övriga digitala kanaler. Dessa fungerar (än så länge åtminstone) att se med inbyggd box. Det är bara alla HD-kanaler förutom SVT HD som inte går att se med annan box än den Com Hem tillhandahåller.
Postad 01 June 2008 - 19:42
Unregistered2743ab77
-
Unregistered2743ab77
-
Användare
-
-
104 inlägg
Är det värt 4-5000 att byta upp sig från w2000 till w4000?
Verkar vara lite olika bud här, vissa prisar w4000 medans andra säger att den saknar en hel del funktioner.
Postad 01 June 2008 - 20:43
jockeh__
-
jockeh__
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har beställt en sån http://www.dustinhom...5010088523.aspx vet inte om den har Smit chip har letat men inte hittat nån info.
Hur vet du att just den har smit chip ? står inte på tillverkarens hemsida. Tycker du att jag ska byta till den som du länkade eller kommer den o fungera ?
Om du kollar på kundrecensionerna på den där CAM'en så ser du att dom två senaste inte fungerat med Sony TV-apparater. Angående Dilog-CAM'en så har jag bara googlat på Dilog SMiT Conax och fått fram en massa andra återförsäljare som säljer den som SMiT  Om den verkligen fungerar med TV'n kan jag inte svara på, då Dustin inte kunnat få fram någon TV till mig ännu...
Redigerat av jockeh__, 01 June 2008 - 20:44.
Postad 01 June 2008 - 21:21
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Pairingen gäller HD-kanalerna som sagt, inte övriga digitala kanaler. Dessa fungerar (än så länge åtminstone) att se med inbyggd box. Det är bara alla HD-kanaler förutom SVT HD som inte går att se med annan box än den Com Hem tillhandahåller.
Det känns som att vi fokuserar på fel sak ibland när vi anklagar Sony för att ännu en gång släppa en modell som inte kan visa hd-kanaler. Problemet ligger enligt mig enbart hos comhem. Det går utmärkt att se svt-hd, vilket måste innebära att tv'n i sig klarar av att visa hd-kanaler. Eller är jag ute och cyklar? Det känns bedrövligt att företaget comhem ska styra hur sony ska bygga sina tv-apparater. Borde vara tvärt om egentligen. Vafan, skulle det finnas ett alternativ så skulle jag skita i comhem på två röda. Finns det ett annat bolag som inte parar sina kort med egna boxar? Om du kollar på kundrecensionerna på den där CAM'en så ser du att dom två senaste inte fungerat med Sony TV-apparater.
Angående Dilog-CAM'en så har jag bara googlat på Dilog SMiT Conax och fått fram en massa andra återförsäljare som säljer den som SMiT Om den verkligen fungerar med TV'n kan jag inte svara på, då Dustin inte kunnat få fram någon TV till mig ännu...
Hmm, bäställde också det "andra kortet" då det trots allt fanns 95 % nöjda kunder. Det kändes lite knasigt att inte en enda person har kommenterat Dilog-CAM. Hör av dig så fort du testat så kanske man hinner byta i beställningen. Vad är det för storlek du väntar på från dustin?
Postad 01 June 2008 - 21:23
jockeh__
-
jockeh__
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hmm, bäställde också det "andra kortet" då det trots allt fanns 95 % nöjda kunder. Det kändes lite knasigt att inte en enda person har kommenterat Dilog-CAM. Hör av dig så fort du testat så kanske man hinner byta i beställningen. Vad är det för storlek du väntar på från dustin?
Jag har beställt en 40'' tv. 9:e juni ska den skickas. Förhoppningsvis...
Postad 01 June 2008 - 23:42
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ni får ursäkta att jag skiftar lite från nuvarande inlägg.
Snubblade över detta i Sammy tråden på AVforum.
Verkar som Sammy släpper en hel del fixar till A656 =problem.
Känns hel rätt att äga en W4000 tänkte först på A656 men slog till på W4000 är grymt nöjd.
Hur som haver får man väl säga att supertestet innehåller många top LCD med W4000 på top
This is from the What HiFi review:
Samsung LE40A656
"Sure enough, discounts are now available, reducing the price (LE40A656) by £200 or so. However, now that it's up against such a strong new rival from Sony, that couple of hundred quid price saving isn't enough to prevent this set from losing its fifth star."
Sony 40W4000 won the Supertest "One of the sharpest, punchiest, most detailed HD performances yet; blanced and clean SD playback. A couple of sets here come reasonabley close, but none has this TV's balance and poise".
TVs reviewed in the Supertest were:
Panasonic TH-37PX80B
Panasonic TX-37LZD85
Samsung LE40A558
Samsung LE40A656
Sony KDL-40W4000
Sony KDL-40X3500
Toshiba 37CV505D
Toshiba 40ZF355D
Postad 02 June 2008 - 09:45
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Ni får ursäkta att jag skiftar lite från nuvarande inlägg. Snubblade över detta i Sammy tråden på AVforum. Verkar som Sammy släpper en hel del fixar till A656 =problem. Känns hel rätt att äga en W4000 tänkte först på A656 men slog till på W4000 är grymt nöjd. Hur som haver får man väl säga att supertestet innehåller många top LCD med W4000 på top
This is from the What HiFi review:
Samsung LE40A656 "Sure enough, discounts are now available, reducing the price (LE40A656) by £200 or so. However, now that it's up against such a strong new rival from Sony, that couple of hundred quid price saving isn't enough to prevent this set from losing its fifth star."
Sony 40W4000 won the Supertest "One of the sharpest, punchiest, most detailed HD performances yet; blanced and clean SD playback. A couple of sets here come reasonabley close, but none has this TV's balance and poise".
TVs reviewed in the Supertest were:
Panasonic TH-37PX80B Panasonic TX-37LZD85 Samsung LE40A558 Samsung LE40A656 Sony KDL-40W4000 Sony KDL-40X3500 Toshiba 37CV505D Toshiba 40ZF355D
Vet du var man kan läsa om själva testet(länk)?
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 02 June 2008 - 09:46.
Postad 02 June 2008 - 10:08
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
När kommer den utan dildo glitter då? Vill ha helsvart i 52". Kanske inte ens kommer till sverige =/
Postad 02 June 2008 - 10:41
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
När kommer den utan dildo glitter då? Vill ha helsvart i 52". Kanske inte ens kommer till sverige =/
Annars så har 99 % av de som har eller har sett tvn sagt att glittret knappt syns.
Postad 02 June 2008 - 10:45
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
På What Hi-Fi's forum så var det någon som ställde följande fråga: "I'm interested in buying a 50-52" tv and after reading the review of the 40W4000 in this months supertest am very tempted by the Sony. I can't find any reviews of the 52" version unfortunately. Because the 40" is excellent does that mean the 52" will be as good?"En av tidningsredaktörer svarar: "Unfortunately, it's not always that simple. While Sony's Bravia TVs are generally very good, we can't say with certainty that just because one screen size is excellent, the next one up or down the range will be too. We've often found big discrepancies in performance between models in the same manufacturer's range, so the fact that the 40W4000 is fantastic doesn't guarantee that the 52in version will be. You'll have to wait until we get one in for test (and no, I'm afraid I don't know when that will be yet!)"Jag bytte precis min beställning från 40" till 46". Vad har ni andra för erfarenheter av Sonys apparater, brukar det vara skillnader mellan storlekar?
Postad 02 June 2008 - 10:47
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Annars så har 99 % av de som har eller har sett tvn sagt att glittret knappt syns.
Jag har 8 panorama rutor i vardagsrummet på tredje våningen. Solen lyser rakt in och lyser upp vartenda hört. Så tror nog det syns bra hos mig.
Postad 02 June 2008 - 11:42
spottkobra
-
spottkobra
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Alla verkar haka upp sig på glittret, tycker det är rätt schysst när det det väl syns och det är enbart om solen ligger på eller om en byggstrålkastare är riktad mot TVn.
Postad 02 June 2008 - 12:29
Unregistered40b7ce53
-
Unregistered40b7ce53
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Alla verkar haka upp sig på glittret, tycker det är rätt schysst när det det väl syns och det är enbart om solen ligger på eller om en byggstrålkastare är riktad mot TVn.
Har också reagerat på detta, de flesta verkar inte ha sett tv:n live men har ändå bestämda åsiker om glittret, har sett apparaten på sony center sthlm och kan säga att glittret syntes inte överhuvudtaget om du inte ställde dig ett par cm från ramen. Och hade jag inte vetat att det fanns hade jag förmodligen inte ens sett det.
Postad 02 June 2008 - 12:32
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Undrar fortfarande var man kan läsa om detta supertest.
För övrigt undrar jag om både ramen och skärmen är blanka(typ Samsung).
Postad 02 June 2008 - 12:51
Domnerus
-
Domnerus
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Ramen är högglansig, blank. Skärmen är matt.
Postad 02 June 2008 - 12:52
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Håller med. Finns väl roligare saker att prata om än glittret.
Postad 02 June 2008 - 12:56
yper
-
yper
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjo, inte postat så mycket här men läst desto mer, Nu kommit till läget då jag skall köpa mig en "liten" tv. Valet står just nu mellan: - Sharp LC-52X20E
- Sony KDL-52W4000
Då det finns folk som kan bra mycket mer än mig här tänkte jag fråga om nån har en åsikt mellan dessa två burkar. Just nu lutar det åt Sonyn mest för att jag gillar sony, skall koppla ihop med en PS3:a och vill så gärna tro, förmodligen lättlurad  , att det är bättre att ha prylar från samma bolag. Viktigt att nämna är att jag för tillfället inte har tillgång till HD-tv (bor i Bryssel) och vill därför ha en tv med ok uppselning av SD. All input är vällkommen. Beslutet skall tas om en eller 2 dagar. Tack på förhand.
Postad 02 June 2008 - 13:02
Lorkster
-
Lorkster
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har 8 panorama rutor i vardagsrummet på tredje våningen. Solen lyser rakt in och lyser upp vartenda hört. Så tror nog det syns bra hos mig.
Jag har min 52'' i ett hörnrum där solen ligger på mest hela tiden. 4 fönster á 230cm x 190cm. Glittret är det sista jag ser om jag låter gardiner etc vara fråndragna (ingen som varit hos mig har sett det överhuvud taget, förrän jag påpekat att det är där och de ställt sig nära tvn och faktiskt tittat efter det).
Postad 02 June 2008 - 13:02
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Tjo, inte postat så mycket här men läst desto mer, Nu kommit till läget då jag skall köpa mig en "liten" tv.
Valet står just nu mellan:
- Sharp LC-52X20E
- Sony KDL-52W4000
Då det finns folk som kan bra mycket mer än mig här tänkte jag fråga om nån har en åsikt mellan dessa två burkar. Just nu lutar det åt Sonyn mest för att jag gillar sony, skall koppla ihop med en PS3:a och vill så gärna tro, förmodligen lättlurad , att det är bättre att ha prylar från samma bolag. Viktigt att nämna är att jag för tillfället inte har tillgång till HD-tv (bor i Bryssel) och vill därför ha en tv med ok uppselning av SD. All input är vällkommen. Beslutet skall tas om en eller 2 dagar.
Tack på förhand.
Postar du ditt inlägg i en Sony-tråd, tror jag de flesta rekommenderar Sony.
Postad 02 June 2008 - 13:04
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Skärmen är inte matt. utan halvblank !! inte så glansig som samsung och inte helmatt  utan halvmattblank så att säga !!
Postad 02 June 2008 - 13:13
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Skärmen är inte matt. utan halvblank !! inte så glansig som samsung och inte helmatt utan halvmattblank så att säga !!
Hur är det med reflexer av fönster och ljus?
Postad 02 June 2008 - 13:36
Lorkster
-
Lorkster
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Reflexer av fönster märks tydligt, beroende på hur ljuset faller så klart. Lampor märker jag inte av alls. Rullgardinen Tupplur är källan till hemmabiolycka
Postad 02 June 2008 - 13:55
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det syns men inte lika irreterande som alla andra blanka skärm ! Jag var nära att avbeställa tvn då jag fick veta om att det inte var helmatt. Men när jag har sett den flera gången med filmer o bilder i butiken så var det inga problem... man lägger knappast märke till det.
Postad 02 June 2008 - 14:19
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Det verkar som det är en ny typ av halvblanka skärmar som börjar dyka upp. Sharp XL2 har samma sort blankhet. Om det är bra eller dåligt vet jag ej, men den kompromissen mellan de båda kanske är det optimala!?
Postad 02 June 2008 - 14:31
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Den utan dildoglitter kanske inte tar sig ända hit som sagt. Tänker ju inte betala mer för färgen är ju ett som är säkert. 22k för en med 100% pixelgaranti tack. Är mest sugen att veta hur den klarar mörkare partier i bilden, även inomhusscener med lite dunklare belysning. Min gamla LCD vart alldeles grynig när den visade såna scener. ANdledningen att jag helst skulla vilja ha en helsvart är att jag bara har två fäger i lägenheten svart/vitt. Så jobbigt om TV'n inte ser riktigt svart ut.
Postad 02 June 2008 - 15:03
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Mailade till dustin för att byta CAM-modul till DILOG CA-MODUL TILL CONAX 5.0. Hoppas den fungerar då
Desutom så skrev jag :
Om tvn förhoppningsvis kommer 9/6 tror du att jag kommer och få mycket betalt för den då jag ska ta den till antikrundan  ?? Den börjar bli så gammal så jag tror den kommer att öka i värde igen !!
väntat snart 25 dagar nu
Postad 02 June 2008 - 15:04
Unregistered8d53e09a
-
Unregistered8d53e09a
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej
Detta är mitt allra första inlägg  . Jag har beställde min Sony 40 W4000 förra veckan och fick den dagen efter (inwarehous). Jag har väntat ett drygt år på att det skulle dyka upp en TV som stämmer överrens med mina önskemål. Jag är ingen extrem användare och tycker att den här TV:n är alldeles utmärkt. Det tog max en kvart innan jag knde se alla program. Tyvärr bor jag i en samfällighet med nästan enbart pensionärer. Vi har ett avtal med olika leverantörer och får analoga signaler från bland annat canaldigital skickade till husen. Oavsett tv så är det usel bild. En 22 tummare kanske är ok. Nu kan jag dock se Boxers utbud digitalt och även svt hd (bor i stockholmsområdet). Bilden är utmärkt och jag är väldigt nöjd med mitt val. Jag får inte heller några direkta reflexer utan får en bra bild var jag än sitter i vardagsrummet. Ramen är jag inte helt nöjd med. Jag upplever det som ren pianolack och hade önskat något ljusare. "Dildoglittret"  ser jag endast vid förstärkt belysning och vid mycket nära hållNöjd. Min fru är jättenöjd med att man snabbt och enkelt kan se våra tiotusentals fotografier och att det är enkelt att plugga in videokameran.
Jag anser också att Sony har gjort en lyckträff och att de nu har satt en gräns för bild, egenskaper och kvalitet. Troligtvis kommer priser på tv-apparater snart att rasa
Postad 02 June 2008 - 15:36
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Den utan dildoglitter kanske inte tar sig ända hit som sagt. Tänker ju inte betala mer för färgen är ju ett som är säkert. 22k för en med 100% pixelgaranti tack. Är mest sugen att veta hur den klarar mörkare partier i bilden, även inomhusscener med lite dunklare belysning. Min gamla LCD vart alldeles grynig när den visade såna scener. ANdledningen att jag helst skulla vilja ha en helsvart är att jag bara har två fäger i lägenheten svart/vitt. Så jobbigt om TV'n inte ser riktigt svart ut.
Enligt följande skall V4000 släppas nu i Juni. Huruvida den är solidsvart eller ej återstår att se. http://www.newsdesk....plevelse-217010V4500 HDready med HD mottagare?!? http://www.newsdesk....rocessor-213896
Redigerat av doppko, 02 June 2008 - 15:39.
Postad 02 June 2008 - 16:12
Alucard IX
-
Alucard IX
-
Rookie
-
8 inlägg
Fick precis mail från Dustinhome att min 40-tummare är skickad.
Postad 02 June 2008 - 16:19
jockeh__
-
jockeh__
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
 !! Hoppas jag också får ett mail snart då!
Postad 02 June 2008 - 16:29
Alucard IX
-
Alucard IX
-
Rookie
-
8 inlägg
Har fått ett kolli-id också, men det finns ingen information i postens "godssökning" än. Har nog inte anlänt till postcentralen än. Får se lite senare eller kanske imorgon om det uppdaterats.
Postad 02 June 2008 - 16:51
Unbalanced
-
Unbalanced
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
vilken datum hade du beställt tvn ? och vilken plats i kön hade du ?
Redigerat av Unbalanced, 02 June 2008 - 16:53.
Postad 02 June 2008 - 16:57
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Åfasen, så de fick leverans tidigare än det utsatta 9/6. Och jag fick mail om att prel. leverans för 46" är satt till 10/6.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|