Pioneer Kuro PDP-LX5090H
(TV)
|
2
|
(106)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090H
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500M
(TV)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600M
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600A
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500A
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 30 December 2008 - 12:19
Postad 31 December 2008 - 00:09
Var inne hos den lokala handlaren där jag köpte teven och jag fick byta rätt av mot en helt ny! Så nu hänger det en ny Kuro på väggen hemmaSvår fråga. Kanske pixeln håller på att stabilisera sig. Kör på ett tag till.
Tyvärr fick jag ju aldrig veta vad det var som var fel...
Redigerat av Unregistered4a9b099f, 31 December 2008 - 00:10.
Postad 01 January 2009 - 22:44
Skulle vilja veta vilka kommandon som finns osv.
Postad 02 January 2009 - 18:28
Hela uppdateringsprocesson gick bra på fjärde försöket. Var ett dåligt USB minne först men sen gick allt enligt bruksanvisningen.
Någon annan som märkt av samma sak?
Postad 02 January 2009 - 19:01
Updaterade firmware på min 5090H och nu vill den jävvla apparaten inte funka som den ska. Den startar men sen är det bara svart. Man kan komma in i menyn men sen går det inte att komma åt alla saker i menyn.
Hela uppdateringsprocesson gick bra på fjärde försöket. Var ett dåligt USB minne först men sen gick allt enligt bruksanvisningen.
Nej jag har uppdaterat den 2 gånger men alltid har gått utan problem. Gör om jobbet så hoppas fixar det problemet.
Postad 02 January 2009 - 19:06
Har inte vågat dettaUpdaterade firmware på min 5090H och nu vill den jävvla apparaten inte funka som den ska. Den startar men sen är det bara svart. Man kan komma in i menyn men sen går det inte att komma åt alla saker i menyn.
Postad 02 January 2009 - 20:44
HDMI ingångar samt PC/AV ingångarna funkar även de efter ett tag. Trycker man på TV/SAT/DTV kommer skylten upp "Startar, vänta" Dvs samma som kommer vid uppstart. Skit.
Postad 02 January 2009 - 22:56
All digitalmottagning går inte att komma åt. De redan inställda analoga kanalerna fungerar efter en stund men det går inte att ändra något. Man kommer in i home meny men där finns enbart HDMI kontroll och alternativ. Alla andra val är gråa.
HDMI ingångar samt PC/AV ingångarna funkar även de efter ett tag. Trycker man på TV/SAT/DTV kommer skylten upp "Startar, vänta" Dvs samma som kommer vid uppstart. Skit.
Ta ut USB-minnet ur apparaten, min betedde sig precis som du beskrev.
Postad 03 January 2009 - 00:26
Jag har följt instruktionerna för uppdateringen och tagit ut USB minnet efter att det var klart men det resulterade i det jag beskrev.
Berätta hur det strulade för dig LammHolt och hur det löste sig?
Postad 03 January 2009 - 01:03
Hur kom du till rätta med problemet?
Jag har följt instruktionerna för uppdateringen och tagit ut USB minnet efter att det var klart men det resulterade i det jag beskrev.
Berätta hur det strulade för dig LammHolt och hur det löste sig?
Jag hade inte uppdaterat firmware. Utan bara sett en film som var på USB minnet.
Glömde ta ut minnet, och vid nästa uppstart av teven så kom bara den där rutan upp "startar, vänta".
Prova Enators tips och gör om proceduren.
Postad 03 January 2009 - 09:53
Postad 03 January 2009 - 10:03
Postad 03 January 2009 - 13:50
Är det någon som har äldre versioner 0907-0501 eller 0907-0601 som jag kan prova?
Här har jag hittat den första uppgradering som kom och den är från augusti:
http://www.pioneer.f...rt/upgrade.html
Bifogad fil(er)
Redigerat av Enator, 03 January 2009 - 14:10.
Postad 03 January 2009 - 14:36
Tack. Provade men det går inte att nedgradera FW.
Kommer du inte åt att göra autoinstallation i Home-menyn om du går in på en analog kanal?
Postad 03 January 2009 - 15:04
Finns antagligen i en meny som jag inte kommer åt. Kanske det skulle gå i servicemenyn. Men hur man kommer in där vet jag inte.
Postad 04 January 2009 - 17:35
Jag har nyss fått min 5090h och börjat ställa in tv-kanalerna. jag får bara in analoga tv-kanaler. Borde jag inte kunna få in de fria boxer kanalerna? När jag gör en sökning efter digitala kanaler så hittar den inga. Behöver jag en ca-modul för dom fria kanalerna? Spelar det nån roll att jag bor i ett comhem hus?
Tacksam för svar.
Postad 04 January 2009 - 18:39
Kanske en dum fråga men just nu känner jag mig lite dum.
Jag har nyss fått min 5090h och börjat ställa in tv-kanalerna. jag får bara in analoga tv-kanaler. Borde jag inte kunna få in de fria boxer kanalerna? När jag gör en sökning efter digitala kanaler så hittar den inga. Behöver jag en ca-modul för dom fria kanalerna? Spelar det nån roll att jag bor i ett comhem hus?
Tacksam för svar.
Har du kopplad in en antenn till tv:n som kan ta emot boxer signaler?
Postad 04 January 2009 - 20:17
ja, jag får ju in de analoga kanalerna.... finns ju två antennuttag på tvn men den som jag inte kopplat in på är väl för satellit? eller är jag ute och cyklar....
Postad 04 January 2009 - 20:22
Enator
ja, jag får ju in de analoga kanalerna.... finns ju två antennuttag på tvn men den som jag inte kopplat in på är väl för satellit? eller är jag ute och cyklar....
Det stämmer. Den som du skall koppla din antenn är ANT som står ( med antenn menar jag extern antenn ej den som du har från Comhem) och för satellit står SAT.
Redigerat av Enator, 04 January 2009 - 20:23.
Postad 04 January 2009 - 20:33
Det stämmer. Den som du skall koppla din antenn är ANT som står ( med antenn menar jag extern antenn ej den som du har från Comhem) och för satellit står SAT.
Tack för snabba svar. Det börjar klarna lite. Så jag kan inte använda antennen i väggen från comhem? Tänkte till att börja med kolla på analoga kanaler genom dom och samtidigt på nåt sätt se dom fria digitala markkanalerna.
Postad 04 January 2009 - 20:49
Tack för snabba svar. Det börjar klarna lite. Så jag kan inte använda antennen i väggen från comhem? Tänkte till att börja med kolla på analoga kanaler genom dom och samtidigt på nåt sätt se dom fria digitala markkanalerna.
Nej det går inte. Du måste köpa en ny antenn och hänga den utanför fönstret.
Postad 04 January 2009 - 23:02
Postad 04 January 2009 - 23:13
Har haft min 5090H ett dygn och är mycket nöjd, undrade bara över de olika skärmformaten, är de några av formaten man helst ska köra på de 100-200 första timmarna?
Kör vilken du gillar eftersom har inte någon påverkan på tv:n.
Postad 05 January 2009 - 00:59
Kör HTPC via HDMI i 1080p50. Hur får jag bäst flyt i MPEG-4-komprimerade 1080p med 23,976 fps?
Eller finns det bättre alternativ än att köra 1080p50? Anledningen att jag kör 50 Hz är att jag även kör TV via HTPC:n och att det hackar som tusan annars p.g.a. PAL.
Som sagt, tacksam för tips
Postad 05 January 2009 - 07:28
Behöver lite tips på inställningar...
Kör HTPC via HDMI i 1080p50. Hur får jag bäst flyt i MPEG-4-komprimerade 1080p med 23,976 fps?
Eller finns det bättre alternativ än att köra 1080p50? Anledningen att jag kör 50 Hz är att jag även kör TV via HTPC:n och att det hackar som tusan annars p.g.a. PAL.
Som sagt, tacksam för tips
Detta blir bara teorier eftersom jag inte kan testa själv. Men testa med output på 1080p24 om du kan från HTPC:n? Samt ändra till PureCinema Advanced i TV:n.
Om inte det fungerar bra, ställ om till 1080p60 och PureCinema Advanced. Se hur det fungerar.
Självklart kommer ingen av dessa inställningar bli speciellt bra för din PAL TV från HTPC:n utan du åker nog isåfall på att manuellt ändra beroende på vad du tittat på.
Skriv gärna vad du kommer fram till om vilken som fungerar bäst!
Postad 05 January 2009 - 09:30
Kolla Death Proof igår på HD DVD efter att jag kallibrerat med DVE på HD DVD och jo jag var rätt nöjd med bilden cool.gif
Robbaz skrev
Har för mig att du ställde in efter den länkade pure settings inst. Blev det stor skillnad på inst nu efter att du kört DVE jämfört med "pue settings" ??
Svarar här istället för i LG vs PIO tråden hehe..
Jo blev lite förändringar på färg,ljus och kontrast, skärpan är fortfarande i botten på -15 där den hör hemma.
Men har ju inte ändrat nåt i avancerade inställningar mellan färger osv.
Sen undrar jag om alla övr inställningar från pure settings typ Gamma osv ska vara oförändrat?! Givetvis står alla noise reductions och sk bildförbättringar på av men typ Gamma står på 1 ska den vara 2 kanske osv?? Enhencement för blacks står ju av ska den va på osv..
Postad 05 January 2009 - 10:57
Detta blir bara teorier eftersom jag inte kan testa själv. Men testa med output på 1080p24 om du kan från HTPC:n? Samt ändra till PureCinema Advanced i TV:n.
Om inte det fungerar bra, ställ om till 1080p60 och PureCinema Advanced. Se hur det fungerar.
Självklart kommer ingen av dessa inställningar bli speciellt bra för din PAL TV från HTPC:n utan du åker nog isåfall på att manuellt ändra beroende på vad du tittat på.
Skriv gärna vad du kommer fram till om vilken som fungerar bäst!
50 Hz är med andra ord inte något bra val för film. Jaja, kan väl leva med att skifta frekvens i så fall.
Ska testa dina förslag. Vilken inställning på Drive Mode är bäst för 24p, 50p resp. 60p? Förutom Drive Mode och Purecinema finns väl inget som påverkar flytet i bilden?
Postad 05 January 2009 - 12:30
Jag är ny här och behöver hjälp av er kloka Pionner-vänner!
Jag har en ny 5090H som fungerar fin-fint! Men nu dök det upp ett problem när jag tittar på tv via mitt inbyggda boxerkort.
Bildformatet ändrar sig ibland. Textningen försvinner utanför rutan och textningen ändrar även storlek.
Även när jag ändrar bildformat så hamnar textningen utanför bilden på alla olika format. När jag stänger av tv:n och startar om blir det bra igen.
Det verkar som att det händer vid reklaminslagen...
Jag har autorformat på : Av
Någon som uppplevt detta och har tips?
Postad 05 January 2009 - 20:24
Postad 06 January 2009 - 11:22
Postad 06 January 2009 - 17:17
Jag ser i routern att tv´n inte dyker upp. Nån som har någon ide?
Redigerat av Unregistered95e7172c, 06 January 2009 - 17:32.
Postad 06 January 2009 - 21:39
Postad 06 January 2009 - 22:08
Kan denna vara lösningen på CDs HD-kanaler i 5090H : http://www.digitalt....?ArticleID=2639
Kan vara om någon vågar att köpa och testa den.
Postad 06 January 2009 - 23:14
Kan denna vara lösningen på CDs HD-kanaler i 5090H : http://www.digitalt....?ArticleID=2639
Tveksamt, det verkar vara i mottagaren problemet ligger. Men det ökar väl trycket på Pio att fixa till en uppdatering. Man kan ju inte skylla CD för något då.
Postad 07 January 2009 - 00:21
Postad 07 January 2009 - 06:52
Vi kan ju hoppas att den kan lösa problemet !!!
http://www.recordere.../...42&zoneid=5
Postad 07 January 2009 - 09:31
Vi kan ju hoppas att den kan lösa problemet !!!
http://www.recordere.../...42&zoneid=5
Idag använder jag TechniSat och har problem med hd-kanaler. Undrar verkligen om den nya lösr problemet ????
https://www.minhembi...s...t&p=2008152
Postad 07 January 2009 - 12:05
Postad 07 January 2009 - 12:29
du får nog en 5090H för samma pris hos dom flesta affärerna skulle jag tro, fick min för samma pris hos HBB. har läst att flera fått H modellen istf icke H när dom beställt en icke H modell, kolla runt liteÄr själv sugen på en 5090H men efter allt strul man läst så tänkte jag införskaffa mig en 5090 istället. Synd bara att denna är tokrestad hos Pioneer Sverige just nu.
Postad 07 January 2009 - 12:49
Postad 07 January 2009 - 12:49
du får nog en 5090H för samma pris hos dom flesta affärerna skulle jag tro, fick min för samma pris hos HBB. har läst att flera fått H modellen istf icke H när dom beställt en icke H modell, kolla runt lite
Ja om det går att få den för samma pris som icke H-modellen då skall man satsa på H eftersom det minsta som man får är snyggare menyer på H-modellen
Postad 07 January 2009 - 14:21
Det var jäkligt nervöst innan bilden som förkunnade att " Nedladdning lyckades" dök upp på skärmen.
Det var lättare än jag trodde från början.
Postad 07 January 2009 - 18:46
Hur många ägare av 5090H har uppdaterat mjukvaran i sina apparater utan problem ?
Postad 08 January 2009 - 00:43
Konstigt då jag senaste månaden uppdaterat DVD-spelare/BluRay-spelare/Kamera med nya firmware utan problem.
Postad 09 January 2009 - 10:05
Postad 09 January 2009 - 12:18
Kan bara konstatera att fel finns i tv:n och en bild med störningar inte alltid behöver bero på antennsignalen.
Igår kväll upptäckte jag dock att ingenting visas på EPG. Det borde väl visas utan några speciella inställningar? Eller måste detta aktiveras på något sätt? I annat fall får jag ringa pioneersupporten igen.
Mvh
RS
Postad 09 January 2009 - 18:58
Det finns ett exempel på youyube... http://www.youtube.c...h?v=fPqaIp0lHhg
Kollade idag på Pioneers Kuro-plasma och den var exakt likadan. Någon mer som upplevt detta!?
Pioneers LCD visar inte samma effekt...
Postad 09 January 2009 - 19:08
Men jag ser den bara ibland. Främst vid ljusa partier mot
mörk bakgrund vid panoreringar.
Vet inte om det är samma som regnbågseffekten
som ofta syns på DLP projektorer.
Ser den där också.
Redigerat av Unregistered841d930f, 09 January 2009 - 19:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
* Officiell tråd - Pioneer G9
625 filmer
53 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?