G10Jag vill ha en TV som ser ut som en tavla!
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ?
Pioneer Kuro PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
LG PG7000 50"
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 12 November 2008 - 10:39
drömmen vore ju en TV med riktig tavelram (guldfärgad, antik såklart) Så det inte ser ut som en tv alls. hänger mellan två andra tavelramar och är å så diskret.
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 12 November 2008 - 10:46.
Postad 12 November 2008 - 11:22
3:
Vadå osynliga högtalare? På alla bilder jag har sett har tv:n en ful högtalarlist under skärmen precis som majoriteten av alla andra platt-tv! Pioneer däremot har osynliga högtalare (inga högtalare alls)! Jag tycker att betydligt fler tillverkare borde snegla på Pio och släppa tv utan högtalare eller med högtalare som ett valbart alternativ. Om man ändå har spenderat en massa pengar på ett hemmabiosystem så använder man inte tv:ns inbyggda högtalare, då är de bara fula och ivägen!
/mvh andrus
Det är ingen högtalarlist utan en utbytbar list där man kan välja design och färg själv på nedre delen av tv-n.På min i samanhanget tv med fruktansvärt dålig svärta
Postad 12 November 2008 - 12:02
Det är ingen högtalarlist utan en utbytbar list där man kan välja design och färg själv på nedre delen av tv-n.På min i samanhanget tv med fruktansvärt dålig svärta
(PG6000) så sitter högtalarna inne i tv-n riktade nedåt= osynliga högtalare!!
Haha ok!
/mvh andrus
Postad 12 November 2008 - 23:39
Seriös fråga: Ni som äger en Pioneer, vad tycker Ni om designen på LG PG-serien?
Undrar bara hur ni ser på design rent allmänt? Inget skitsnack nu, tack!
Eftersom detta är det första och enda vettiga denna man skriver så kanske man skall svara.
Jag tycker LG´s design är framtiden, det heltäckande glaset kommer att kopieras av de flesta andra märken inom en snar framtid.
Snyggare TV finns inte just nu!
Enda jag kan anmärka på är att även om det är osynliga högtalare så hänger det en "klump" under skärmen.
Hade dom bara tagit bort den så hade designen vart perfekt, jämn o fin!
Postad 13 November 2008 - 15:20
Lögn, Pio G9 har en svärta på 0.0031 cd/m2,
http://www.prylporta...164455-926.html
G9:
http://www.hdtvtest....Calibration.htm
Postad 13 November 2008 - 15:42
2009 kommer LG ner till värden omkring 0,08 Candela vilket är i paritet med Pioneers G9-paneler. ”Absolut” svärta i form av 0 Candela kommer alltså inte från LG under nästa år.
Lögn, Pio G9 har en svärta på 0.0031 cd/m2,
http://www.prylporta...164455-926.html
G9:
http://www.hdtvtest....Calibration.htm
Sådana mätresultat har ingen absolut skala utan beror väl på av vem, hur och var mätningarna utförs. Så att avfärda som lögn är kanske lite drastiskt.
Annars var det en intressant artikel. LG satsar på Premium-segmentet som man anser är 25 % av marknaden. Kul!
I längden kan naturligtvis inget hindra koreanerna och sedan kineserna från att fullkomligt köra över japanerna. På samma sätt som japanerna tog marknaden från européerna och amerikanerna en gång.
Postad 13 November 2008 - 15:50
Postad 13 November 2008 - 15:58
Postad 13 November 2008 - 16:03
Redigerat av pacman, 13 November 2008 - 16:05.
Postad 13 November 2008 - 16:16
Postad 13 November 2008 - 16:23
Nu kommer jag in och höjer ett varningens finger. Nu är det slut med tramset. Blir det inte bättring kommer jag låsa tråden! Reglerna borde vara självklara för samtliga vid det här laget. Men för den som är lite osäker finner Ni reglerna här: https://www.minhembi...showtopic=41188. Den som trots den här tillsägelsen vägrar att följa reglerna kommer få lite semester ifrån forumet. I annat fall låser jag tråden som sagt.
Japp den här tråden har gjort sitt. TIME
Postad 13 November 2008 - 22:03
Som jag skrev i tidigare inlägg så är inte LG först ut med denna designen, tvärt om! Det var länge sedan (flera år) som El-giganten saluförde deras egna lågbudgetmärke (märk väl lågbudgetmärke!) Amoi med heltäckande glasskiva framför tv:n. En synnerligen lyckad design enligt mig, betydligt snyggare än LGs tycker jag! Det var ingen som kopierade dem då! Varför ingen gjorde detta är en gåta för mig, hoppas nu bara att tillverkarna sneglar mer på LG den här gången, de är trotts allt ett större märke och borde därför få större genomslag. Däremot tycker jag fortfarande att Pionners tv är de snyggaste idag!Jag tycker LG´s design är framtiden, det heltäckande glaset kommer att kopieras av de flesta andra märken inom en snar framtid.
De kan inte ta bort klumpen under tv:n för då hör man inget ljud, alltså är klumpen en del av högtalarna och högtalarna är således inte heller osynliga! Det enda sättet att bygga bort högtalarna helt är om man placerar dem i ramen runt tv:n, men då tvingas de göra så små att ljudet förmodligen skulle bli hemskt. En annan och mycket bättre lösning (som Pioneer) är att sälja tv utan högtalare över huvud taget! Eller gör som Lowe och ha avtagbara högtalare så att man kan montera dit dem om man tvunget vill ha dem!Enda jag kan anmärka på är att även om det är osynliga högtalare så hänger det en "klump" under skärmen.
Hade dom bara tagit bort den så hade designen vart perfekt, jämn o fin!
/mvh andrus
Postad 13 November 2008 - 23:34
De kan inte ta bort klumpen under tv:n för då hör man inget ljud, alltså är klumpen en del av högtalarna och högtalarna är således inte heller osynliga! Det enda sättet att bygga bort högtalarna helt är om man placerar dem i ramen runt tv:n, men då tvingas de göra så små att ljudet förmodligen skulle bli hemskt.
Precis min tanke, så länge klumpen är kvar så är inte högtalarna osynliga.
När det kommer en design där högtalarna är helt integrerade så är det fulländning!
Men än så länge är LG den snyggaste av dem alla!
Postad 13 November 2008 - 23:41
Andrus: Hur mycket du en vill så är högtalarna osynliga och fungerar ypperligt
Ser pg6000 och 7000 olika ut under tv-n då jag synat min tv 2 ggr nu för att leta efter "klumpen" utan att hitta vad ni menar?
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 13 November 2008 - 23:43.
Postad 13 November 2008 - 23:58
/mvh andrus
Postad 14 November 2008 - 09:38
Jag menar listen som går under hela tv:n. Om den inte är till för högtalarna, vad är den till för då? Är bara ful och ivägen! Dessutom tror jag inte att ljudet blir speciellt bra om det riktas ner i marken, så jag är ganska övertygad om att listen är till för att rikta ljudet ut mot tittarna!
/mvh andrus
Ful?
Cleanare tv får man ju leta efter!! Designen är ju prisad i alla tester...................
Postad 14 November 2008 - 10:48
Ok, då är jag med på vad du menar med klumpen då, listen som går längs med tv-n längst ner.Alla har olika smak och tycke när det gälelr design jag ser knappt att det är en list om jag inte fokuserar på det från soffan tex.Jag menar listen som går under hela tv:n. Om den inte är till för högtalarna, vad är den till för då? Är bara ful och ivägen! Dessutom tror jag inte att ljudet blir speciellt bra om det riktas ner i marken, så jag är ganska övertygad om att listen är till för att rikta ljudet ut mot tittarna!
/mvh andrus
Att den har något med ljudet att göra är ju svårt att utesluta men den är riktigt solid så jag tvivlar på att ljudet skickas den vägen rakt fram.
Postad 14 November 2008 - 18:55
Ramen runt skärmen fungerar som en högtalare och gör att man slipper högtalargaller. Med systemet Invisible Speaker sitter högtalarna inbyggda på strategiska punkter under och runt ramen. Högtalarna ger bättre ljud genom att utöka deras ”sweetspot” för att åstadkomma ett bredare och fylligare ljudfällt. Detta nya högtalarsystem ger också tv:n en ren och elegant design jämfört med apparater som har högtalarna placerade på sidorna eller undertill. dessa inte ska bli för många – bekvämt och praktiskt.
Men det gör det för mig bara ännu mera förvirrande varför de valt att ha en ful list under tv:n!?
/mvh andrus
Postad 14 November 2008 - 20:38
Nu blir jag förvirrad angående högtalarnas placering, när jag sätter örat nere vid foten låter det som om ljudet kommer just där nere ifrån men de kanske är inbyggda runt hela ramen?Dags att lyssna igen!Okej, ursäkta mig men jag hade fel. Enligt LG själva ska högtalarna sitta inbyggda i ramen runt om tv:n. Åtminståne var det så jag tolkade texten nedan från deras hemsida.
Men det gör det för mig bara ännu mera förvirrande varför de valt att ha en ful list under tv:n!?Och missfärstå mig nu inte, jag tycker att LG:s design är mycket snyggare än flera av konkurrenterna (tex har min Pannasonic en ännu större och fulare list som jag stör mig på) men tråden handlar om LG vs Pioneer, och då måste jag säga att Pioneers design utan någon list under tv:n är mycket snyggare (enligt mig)!
/mvh andrus
Postad 05 December 2008 - 12:56
Postad 05 December 2008 - 13:43
Det var väldigt onödigt att bumpa denna tråd till ingen nytta...Nu finns ingen orsak att satsa på Lgs skräptv när Pio har sänkt priset till 22000:-
Postad 05 December 2008 - 13:46
Det var väldigt onödigt att bumpa denna tråd till ingen nytta...
Nej det var inte, utan det var i tid eftersom förutsättningar har ändrat så kan vi starta om.
Postad 05 December 2008 - 13:50
Nu snackar vi prisvärd!
Postad 05 December 2008 - 13:57
Nu kan jag hålla med om att det är bästa köp!
![]()
Nu snackar vi prisvärd!
heee heee du fortfarande lever
Postad 05 December 2008 - 14:16
/mvh andrus
Postad 05 December 2008 - 15:10
Postad 05 December 2008 - 16:19
heee heee du fortfarande lever
Postad 05 December 2008 - 20:28
I övrigt, lägg till 7000:- eller spara 7000:- (önska cash i julklapp eller vad som helst) för en Pioneer - utan tvekan värd de extra pengarna jämfört med LGs som lider av ghosting och allmänt sämre bild + kvalitet.
Postad 06 December 2008 - 23:24
Behöver ingen tv just nu bara. Men visst vill man ha en Pio.
Tomten? Vart är du när man behöver dig?
Postad 08 December 2008 - 18:11
Keep it clean!
Postad 10 December 2008 - 10:49
Men LG:n då
Väntar leverans av min KURO idag hoppas den inte är försenad!!
Redigerat av henke007, 10 December 2008 - 22:06.
Postad 10 December 2008 - 10:50
Bra val! Är super nöjd med min har den sedan lanseringen i Sverige...
Postad 10 December 2008 - 11:05
Redigerat av Enator, 10 December 2008 - 16:44.
Postad 10 December 2008 - 11:25
Redigerat av Enator, 10 December 2008 - 16:44.
Postad 10 December 2008 - 15:35
Va?
Ja om du skall använda den inbyggda hdtv-boxen då är det skit
Postad 10 December 2008 - 15:36
Postad 10 December 2008 - 16:49
Men LG:n då
![]()
Väntar leverans av min KURO idag hoppas den inte är försenad!!
btw hur kan du få en H med fot för 22 K??
Nej det var Pioneer 5090 för 22000
Heh He
Postad 17 December 2008 - 21:21
Svart och svart...alla kan väl få en tv svart men jag tycker att det vita är grått.Tycker det ser svart ut?
Svart är inte alltid svart det finns en gråskala också.
Postad 17 December 2008 - 21:31
Postad 18 December 2008 - 10:31
Varför bör den låsas?tragiskt att inte en modd kunnat låsa denna tråden, har anmält flera ggr..
Postad 18 December 2008 - 19:57
Ja så jag köpte Pioneer...............Svart och svart...alla kan väl få en tv svart men jag tycker att det vita är grått.
Svart är inte alltid svart det finns en gråskala också.
Postad 18 December 2008 - 23:10
Postad 19 December 2008 - 07:05
Enl en före detta världsmästare i Quake så funkar Pion kanon till spel så den lär nog duga till de flesta söndagslirare om man säger så.Hur är Pio när det gäller inputlag? Säkert en uttjatad fråga men ändå
Själv kan jag iaf säga att jag har 0 problem med att spela ett så pass reaktionskrävande spel som Wipeout HD iaf.
Postad 19 December 2008 - 13:37
Postad 25 December 2008 - 13:38
Postad 29 December 2008 - 15:02
Postad 29 December 2008 - 15:04
Valet med dagens pris blir lätt 5090H.Quake är ju kult
F*n att det ska vara så svårt att köpa Tv,kan inte bestämma mig mellan 5090h eller 52" w4500
Vad skulle ni valt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Pioneer G9
7 bilder
625 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?