Någon annan som har samma problem??? Har inte hunnit kontakta comhem, har bara haft boxen och hd kanalerna 1 dag
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 oktober 2009 - 21:05
Någon annan som har samma problem??? Har inte hunnit kontakta comhem, har bara haft boxen och hd kanalerna 1 dag
Postad 15 oktober 2009 - 21:55
Testat med olika antennkablar (coax~)?Har problem med mina hd kanaler främst Tv4hd och canal+sporthd de går inte alls att se på de bara hackar och flimrar, signal kvalitet hoppar mellan 50-80%!
Postad 15 oktober 2009 - 23:11
Har ni ersatt den med en egen? Tycker ni det vart någon skillnad i kvalitet?
Själv använder jag den kabel som medföljde, men funderar om det är värt att invenstera i en lite dyrare som är skärmad och guldplätterad?
Tycker denna fråga disskuteras om och om igen.. (läst kabel forum)..
Någon som upplever större skillnad på denna box med dyrare kabel?
Postad 16 oktober 2009 - 05:58
Min åsikt: Eftersom det i en HDMI-kabel är digital signaler som skickas så får det allt vara starka magnetfält/störningar nära kabeln för att 1:or och 0:orna ska rubbas från sina värden.Till den ständiga frågan.. hur många använder sig av HDMI kabeln som medföljde boxen?
Har ni ersatt den med en egen? Tycker ni det vart någon skillnad i kvalitet?
Själv använder jag den kabel som medföljde, men funderar om det är värt att invenstera i en lite dyrare som är skärmad och guldplätterad?
Tycker denna fråga disskuteras om och om igen.. (läst kabel forum)..
Någon som upplever större skillnad på denna box med dyrare kabel?
Däremot övriga kablar, antennkabel, högtalarkabel etc som inte är digitala är värt att satsa på bättre kvalité.
Postad 16 oktober 2009 - 09:14
Testat med olika antennkablar (coax~)?
Hmmm ja dek anske jag ska göra, kör just nu med en vanlig billig från kjelle Co!
Men borde inte alla Hd kanaler vara kassa om jag har en dålig antenkabel????
Postad 16 oktober 2009 - 09:47
Hej, Vi har skickat en garantifraktsedel till er då vi efter felsökning bedömer felkällan till er digitalbox. Vid frågor kontakta kundservice. Tel: 0771-550000.
Jag är inte helt övertygad om att problemet ligger på boxen och har därför även mailat Harman Kardon och beskrivit problemet. Har ni andra fått det löst med utbytt box? Vill inte gärna skicka iväg boxen, vänta X veckor för att sedan få tillbaka den med ett meddelande "Inget fel på boxen, vänligen betala 500:- i felsökningsavgift"....
Postad 16 oktober 2009 - 10:49
Ang. mitt problem med digitalt ljud från boxen; fick precis ett mail från ComHem där det står följande:
Hej, Vi har skickat en garantifraktsedel till er då vi efter felsökning bedömer felkällan till er digitalbox. Vid frågor kontakta kundservice. Tel: 0771-550000.
Jag är inte helt övertygad om att problemet ligger på boxen och har därför även mailat Harman Kardon och beskrivit problemet. Har ni andra fått det löst med utbytt box? Vill inte gärna skicka iväg boxen, vänta X veckor för att sedan få tillbaka den med ett meddelande "Inget fel på boxen, vänligen betala 500:- i felsökningsavgift"....
jag vet ju inte hur ditt digitala ljud "strular" en del i forumet har stora problem med knäppningar..
Själv är mitt problem att jag får en signal till förstärkaren som indikerar Dolby Digital när jag kollar på SvtHD. Men zappar jag över till vanliga svt1 som oftast sänder samma program och även det i dolby digital, försvinner signalen från förstärkaren och jag får bara ut stereo ljud. fast det står att det ska vara digitalt.
Har kontaktat kundtjänst som mena på att det är inte alla kanaler som sänder digitalt, ne.. det är sant, men det står ju att det ska vara i digitalt. Har tyvärr inte kvar min gammla box med scart, annars skulle jag testat med den, för att utesluta om det är utsändningen som krånglar eller boxen.
Postad 16 oktober 2009 - 13:17
Hmmm ja dek anske jag ska göra, kör just nu med en vanlig billig från kjelle Co!
Men borde inte alla Hd kanaler vara kassa om jag har en dålig antenkabel????
Alla kanaler ligger i olika frekvenser, HDkanalerna oftast väldigt högt. Klarar inte antennkabeln dessa frekvenser slutar vissa eller alla HDkanaler fungera. Kan ju vara fel redan i antennuttaget men du bör testa med en annan antennkabel för annars kommer comhem be dig göra det innan de skickar tekniker.
Postad 16 oktober 2009 - 15:29
Min kom tillbaka efter kanske fyra dagar och jag har inte debiterats någonting.Ang. mitt problem med digitalt ljud från boxen; fick precis ett mail från ComHem där det står följande:
Du tänker väl på att bara för att det är digitalt betyder inte det 5.1-ljud, utan oftast är det bara stereoljud i SVT-program. Du har valt 'Dolby Digital'-ljudspår för SVT1 & 2 och att detta prioriteras i boxens inställningar? Måste bara fråga detta...jag vet ju inte hur ditt digitala ljud "strular" en del i forumet har stora problem med knäppningar..
Själv är mitt problem att jag får en signal till förstärkaren som indikerar Dolby Digital när jag kollar på SvtHD. Men zappar jag över till vanliga svt1 som oftast sänder samma program och även det i dolby digital, försvinner signalen från förstärkaren och jag får bara ut stereo ljud. fast det står att det ska vara digitalt.
Har kontaktat kundtjänst som mena på att det är inte alla kanaler som sänder digitalt, ne.. det är sant, men det står ju att det ska vara i digitalt. Har tyvärr inte kvar min gammla box med scart, annars skulle jag testat med den, för att utesluta om det är utsändningen som krånglar eller boxen.

Båda de coaxkablar jag fått med mina Com hem-boxar visade sig vara av undermålig kvalitet, så när en tekniker besökte mig tillverkade han en fin, tjock kabel åt mig. Sen dess funkar alla kanaler klockrent.Alla kanaler ligger i olika frekvenser, HDkanalerna oftast väldigt högt. Klarar inte antennkabeln dessa frekvenser slutar vissa eller alla HDkanaler fungera. Kan ju vara fel redan i antennuttaget men du bör testa med en annan antennkabel för annars kommer comhem be dig göra det innan de skickar tekniker.

Postad 16 oktober 2009 - 18:18
Alla kanaler ligger i olika frekvenser, HDkanalerna oftast väldigt högt. Klarar inte antennkabeln dessa frekvenser slutar vissa eller alla HDkanaler fungera. Kan ju vara fel redan i antennuttaget men du bör testa med en annan antennkabel för annars kommer comhem be dig göra det innan de skickar tekniker.
Snackade med dem på comhem idag, de är för roliga en del av dem som jobbar där, en ville att jag skulle leta fram min flera år gamla box och testa om Hd kanalerna funkar på den hahah

De lutar åt att de är nå fel på comhems utrustning i huset alternativ i min lägenhet, för jag var och köpte en ny antenkabel men de hjälpte inge vidare och enligt dem på comhem så ska man inte behöva ha nån speciell antenkabel om den inte är över 5 m!
Postad 20 oktober 2009 - 09:50
Men min första tanke var att det var väldigt varierande bild på kanalerna. Satt å kika på Canal+sport HD och det var fin bild:)
Men jag tycker ljudet var väldigt varierande volymmässigt mellan kanalerna. Vissa kanaler va man tvungen att höja ganska mkt för att få lagom medan om man slog över till någon annan kanal då kunde bli jättehögt. Va kan det bero på?
Sen så när jag kolla signalstyrkan så var den bara på 44% vilket känns väldigt lite. Ska den va så låg?
Tycker den borde vara närmare 90-100% eftersom man kör kabel och inte har några förbindelser i luften, eller tänker jag fel där?
Aja än så länge är jag annars nöjd i alla fall:)
Postad 20 oktober 2009 - 13:25
Till de som funderar på att byta gamla hd boxen 1000c mot nya har jag ett tips. Förutsättningen är att era tv-paket ni har täcknat håller på att gå ut så kan ni be om att bind er på ytterliggare 12 mån och då får ni box för 1:-+frakt. Det gjorde jag idag , ringde och sa att mina paket , har totalt 3 stycken dvs medium , hd-paketet och viasatsport , håller på och går ut i dagarna och jag kan tänka mig att binda upp mig igen på 12 men då vill jag att ni skickar en hd box till mig , efter att killen kollat med några andra kollegor så sa han att det vart helt ok och att han skicakr den nya 5000 boxen för 1:-. Nice
Då jag hade samma deal förra gången , så nu ligger min gamla box till försäljning och jag hoppas på ett par hundar för den samt att jag för nya för minder än 100 lappen. Vart nöjd med min gamla så jag ser verkligen fram emot att få den nya. Tittar på hd kanaler på en samsung le46b655 , grymt bra bild.
/Sebbe
Postad 21 oktober 2009 - 18:13
Hej alla
Till de som funderar på att byta gamla hd boxen 1000c mot nya har jag ett tips. Förutsättningen är att era tv-paket ni har täcknat håller på att gå ut så kan ni be om att bind er på ytterliggare 12 mån och då får ni box för 1:-+frakt. Det gjorde jag idag , ringde och sa att mina paket , har totalt 3 stycken dvs medium , hd-paketet och viasatsport , håller på och går ut i dagarna och jag kan tänka mig att binda upp mig igen på 12 men då vill jag att ni skickar en hd box till mig , efter att killen kollat med några andra kollegor så sa han att det vart helt ok och att han skicakr den nya 5000 boxen för 1:-. Nice
Då jag hade samma deal förra gången , så nu ligger min gamla box till försäljning och jag hoppas på ett par hundar för den samt att jag för nya för minder än 100 lappen. Vart nöjd med min gamla så jag ser verkligen fram emot att få den nya. Tittar på hd kanaler på en samsung le46b655 , grymt bra bild.
/Sebbe
Du kommer nog bli lite besviken, då det inte skiljer så värst mycket i bild på boxarna.
Har du otur, kan du bli en av dem som får en box som inte hanterar ljudet korrekt, utan åker på massa "knäppningar" om du kör med det optiska.
Men man får hoppas att man slipper sånt

Postad 21 oktober 2009 - 18:16
Nästa uppdatering kanske kan göra något åt det dilematDu kommer nog bli lite besviken, då det inte skiljer så värst mycket i bild på boxarna.
Har du otur, kan du bli en av dem som får en box som inte hanterar ljudet korrekt, utan åker på massa "knäppningar" om du kör med det optiska.
Men man får hoppas att man slipper sånt

Postad 21 oktober 2009 - 20:04
Men jag tycker ljudet var väldigt varierande volymmässigt mellan kanalerna. Vissa kanaler va man tvungen att höja ganska mkt för att få lagom medan om man slog över till någon annan kanal då kunde bli jättehögt. Va kan det bero på?
Har också lagt märke till detta, tex om jag kollar på CNN och sen skiftar över till Tv4 så märker jag en skillnad, ljudet är klart högre på CNN och är den kanalen jag märker det mest på.
Vet inte riktigt vad det kan bero på?
Postad 22 oktober 2009 - 12:55
Har också lagt märke till detta, tex om jag kollar på CNN och sen skiftar över till Tv4 så märker jag en skillnad, ljudet är klart högre på CNN och är den kanalen jag märker det mest på.
Vet inte riktigt vad det kan bero på?
Kanalerna sänder helt enkelt olika ljudvolym, såhär upplevs det på alla boxar och troligen oavsett operatör. comhem kan inte ändra detta heller då de bara vidaresänder kanalen. Har man dock ljudnivåskillnader på analoga kanaler kan comhem ändra detta centralt på orten där de konverterar om från digitalt till analogt.
Postad 23 oktober 2009 - 22:02
Hej alla
/Sebbe
Skall du verkligen göra dig av med 1000C-boxen för ett par hundra? Jag gjorde misstaget att beställa en 5000C till lågt pris via ombindning, men efter att ha läst denna tråd verkar det stå klart att 5000C inte är ett dugg bättre än 1000C vad gäller bildkvaliteten. Enda anledningen att byta skulle då vara att den är litet mindre och kanske något snyggare.
Men den har en jättestor nackdel i mitt tycke, nämligen att den bara visar inställt kanalnummer på sin display och inte klartext som 1000C gör (t.ex. Canal+ Drama i st.f. bara 0083). Eftersom jag parallellt med HDMI till plasman också tar ut RGB via scart till en dvd-brännare är det viktigt att veta vilken kanal boxen står på när jag förinställt inspelning på brännaren, även då TVn inte är påslagen, eller då jag tittar på en annan kanal via en annan tuner.
Dessutom saknar 5000C (till skillnad från 1000C) strömbrytare, vilket är opraktiskt om när man vill göra boxen helt strömlös.
I min enfald trodde jag att tre års produktutveckling innebar att ingenting kunde bli sämre, men där verkade jag ha fel. Jag har precis fått hem 5000C-boxen, men kommer att ställa den på hyllan som backup och köra vidare med min gamla 1000C.
Postad 24 oktober 2009 - 08:03
Skall du verkligen göra dig av med 1000C-boxen för ett par hundra? Jag gjorde misstaget att beställa en 5000C till lågt pris via ombindning, men efter att ha läst denna tråd verkar det stå klart att 5000C inte är ett dugg bättre än 1000C vad gäller bildkvaliteten. Enda anledningen att byta skulle då vara att den är litet mindre och kanske något snyggare.
Men den har en jättestor nackdel i mitt tycke, nämligen att den bara visar inställt kanalnummer på sin display och inte klartext som 1000C gör (t.ex. Canal+ Drama i st.f. bara 0083). Eftersom jag parallellt med HDMI till plasman också tar ut RGB via scart till en dvd-brännare är det viktigt att veta vilken kanal boxen står på när jag förinställt inspelning på brännaren, även då TVn inte är påslagen, eller då jag tittar på en annan kanal via en annan tuner.
Dessutom saknar 5000C (till skillnad från 1000C) strömbrytare, vilket är opraktiskt om när man vill göra boxen helt strömlös.
I min enfald trodde jag att tre års produktutveckling innebar att ingenting kunde bli sämre, men där verkade jag ha fel. Jag har precis fått hem 5000C-boxen, men kommer att ställa den på hyllan som backup och köra vidare med min gamla 1000C.
Jag upplever att 5000c är något bättre på SD-kanaler. Däremot har jag fått info här på forumet att 5000c till skillnad från 1000c skall kunna skicka 576i ut på komponent hdmi. Jag kan endast få ut 576p vilket innebär att boxen varit där och messat med signalerna. Då jag har en hyffsad de-interlacer och scaler i min projektor skulle jag vilja köra ut SD-kanalerna i det format de sänds, dvs 576i. Någon som kan hjälpa mig på traven här?
Postad 26 oktober 2009 - 09:15

Postad 26 oktober 2009 - 12:22
Jag upplever att 5000c är något bättre på SD-kanaler. Däremot har jag fått info här på forumet att 5000c till skillnad från 1000c skall kunna skicka 576i ut på komponent hdmi. Jag kan endast få ut 576p vilket innebär att boxen varit där och messat med signalerna. Då jag har en hyffsad de-interlacer och scaler i min projektor skulle jag vilja köra ut SD-kanalerna i det format de sänds, dvs 576i. Någon som kan hjälpa mig på traven här?
Om du ställer in boxen på "original" där du kan välja upplösning ändrar boxen automatiskt upplösning beroende på insignal. Boxen skickar ut 576i på SD och 720p/1080i på HD kanaler via HDMI.
Om du inte kan välja 576i klarar nog inte din bildvisare 576i över HDMI.
För övrigt är SD (576i) bildkvalitén inte så bra från denna box, lite oskarp och suddigt. Jag har en Pioneer PDP-LX508D plasma som har mycket bra uppskalning/deinterlacing. Min satellit HD box har mycket bättre SD bild (576i).
HD bildkvalitén är mycket bra, speciellt impad blev jag igår när Viasat Sport HD visade en NFL match från London. Kalas bild! Här har faktiskt Viacrap tänkt till lite då dom sänder i 720p

Redigerat av bpl, 26 oktober 2009 - 14:30.
Postad 26 oktober 2009 - 13:48
Om du ställer in boxen på "original" där du kan välja upplösning ändrar boxen automatiskt upplösning beroende på insignal. Boxen skickar ut 576i på SD och 720p/1080i på HD kanaler via HDMI.
Om du inte kan välja 576i klarar nog inte din bildvisare 576i över HDMI.
För övrigt är SD (576i) bildkvalitén inte så bra från denna box, lite oskarp och suddigt. Jag har en Pioneer PDP-508LX plasma som har mycket bra uppskalning/deinterlacing. Min satellit HD box har mycket bättre SD bild (576i).
HD bildkvalitén är mycket bra, speciellt impad blev jag igår när Viasat Sport HD visade en NFL match från London. Kalas bild! Här har faktiskt Viacrap tänkt till lite då dom sänder i 720pEloge till Viasat!
Ställer jag boxen i "original" skickar den 576p inte 576i oavsett HDMI eller komponent. Min bildvisare klarar 576i över såväl hdmi som komponent. Kanske är det Marantz-stärkaren som spökar till det...
Vad det gäller SD-bild upplever jag den som något bättre än 1000c, vilket var min enda referens.
Postad 02 november 2009 - 21:29
Tack på förhand!
/M
Redigerat av eztoril, 02 november 2009 - 21:59.
Postad 02 november 2009 - 22:13
Ja den skickar vidare den analoga signalen.I vårt ComHem-nät har vi en del kanaler tillgängliga i analog form. Jag undrar ifall man med denna box kan, utöver SD/HD-digitalkanaler, även skicka ut de inkommande analoga kanalerna genom någon av utgångarna (det spelar ingen roll ifall den blir uppskalad eller inte) ?
Tack på förhand!
/M
Postad 02 november 2009 - 22:45
Ja den skickar vidare den analoga signalen.
Synd den inte har analog mottgare så man kunde blanda lite. T.ex TV3 tänker iaf inte jag betala extra för att det finns på mitt analoga com-hem och bildkvalitén i digital på TV3 skiljer inte i mina ögon märkbart.
Btw, för er som får ett litet "klick" på er förstärkare när ni byter kanal - samma gäller hos mig på min Marantz SR5003
Postad 04 november 2009 - 21:41
Några fler som har samma problem med ljudet?
/Daniel
Postad 04 november 2009 - 21:48
Det funkar alltid annars men så fort regionala nyheterna kommer så försvinner ljudet.
Postad 06 november 2009 - 10:52
Dom sänder ej med Dolby Digital, vilket du troligtvis valt.När man ser regionala nyheter finns inget ljud. Vad beror det på? Är det fler som har så?
Det funkar alltid annars men så fort regionala nyheterna kommer så försvinner ljudet.
Postad 07 november 2009 - 16:51
Jag har problem med ljudet på Discovery HD samt National Geographics HD. Kan ej reglera volymen på dessa kanaler, de är alltid på det högsta oavsett hur volymen är inställd på boxen. Jag måste dra ner volymen till botten för att volymen ska sänkas, och då blir det ju mutat helt. Alternativet är ju såklart att ändra volymen på TV:n men känns inte helt ok. Alla andra kanaler fungerar att ändra volymen, det fungerar t.o.m. på SVT HD men inte på mina andra HD kanaler som jag nämnde ovan.
Några fler som har samma problem med ljudet?
/Daniel
Uppdatering: detta gäller enbart när jag kör med HDMI, använder jag s-video så kan jag reglera ljudet på HD-kanalerna. Ingen annan som har detta problem med t.ex. Discovery samt National Geographics? Riktigt irriterande problem!
/D
Postad 12 november 2009 - 13:50
Uppdatering: detta gäller enbart när jag kör med HDMI, använder jag s-video så kan jag reglera ljudet på HD-kanalerna. Ingen annan som har detta problem med t.ex. Discovery samt National Geographics? Riktigt irriterande problem!
/D
Postad 12 november 2009 - 14:46
Synd den inte har analog mottgare så man kunde blanda lite. T.ex TV3 tänker iaf inte jag betala extra för att det finns på mitt analoga com-hem och bildkvalitén i digital på TV3 skiljer inte i mina ögon märkbart.
Btw, för er som får ett litet "klick" på er förstärkare när ni byter kanal - samma gäller hos mig på min Marantz SR5003
Jag har åxo detta lilla klick när jag kör med fake "surround" på min Marantz 6004
/D
det fungerar inte för mig heller.. men jag använder aldrig den kontrollen utan kontrollen till förstärkaren, så jag ser det inte som nåt problem

Postad 12 november 2009 - 14:53
Har samma problem. Måste reglera ljudet via recivern när jag tittar på vissa HD-kanaler.
Det är för att vissa HD kanaler bara sänder ljud i DD (TV4 HD) tex.
Nu vet jag inte hur Humaxen fungerar med DD ljud men andra boxar kan koda om DD ljudet till vanligt MPEG ljud så att det går att höja och sänka ljudet.
Det är helt normalt att du inte kan höja/sänka ljudet via boxen om kanalen bara sänder i DD och boxen inte kan koda om till MPEG.
Postad 14 november 2009 - 14:22
Postad 19 november 2009 - 01:50
gå in på inställning och välj tryck menu välj sedan ljud och bild tryck ok välj autoval av dolby digital välj på
och på tex svt1 finns det två olika ljudkanaler att välja du kan skifta mellan dessa på knappen på fjärren som är ovanför sleep knappen .knappen föreställer en högtalarkon med ett ? där kan du skifta melllan dolby digital och vanlig stereo
Postad 28 november 2009 - 15:02
Blir till att ställa den i källarn om det inte går att lämna tillbaks den. Har endast 3 HD-kanaler så det är knappast värt det.
Postad 28 november 2009 - 22:09
Hade hoppats på bättre bild men blev riktigt besviken. Har en Sony D3000 med CA i TVn. Upplever det som en ganska mycket sämre bild än innan. Har provat med olika inställningar.
Blir till att ställa den i källarn om det inte går att lämna tillbaks den. Har endast 3 HD-kanaler så det är knappast värt det.
Vad hade du för box innan du skaffade denna då?
Postad 29 november 2009 - 22:47
ni som har ljud problem kan prova med följande
gå in på inställning och välj tryck menu välj sedan ljud och bild tryck ok välj autoval av dolby digital välj på
och på tex svt1 finns det två olika ljudkanaler att välja du kan skifta mellan dessa på knappen på fjärren som är ovanför sleep knappen .knappen föreställer en högtalarkon med ett ? där kan du skifta melllan dolby digital och vanlig stereo
Tackar! Nu fick man det att fungera med digitalt på Svt och Sv2, men det är ganska konstigt att man har ställt in boxen på Autoval av Dolby Digital till På. Men när man zappar till en annan kanal, och kommer tillbaka tilll svt1, så måste jag trycka på knappen och ändra till digital igen. Detta händer varje gång. Bara svtHD som kommer ihåg att ha valet på Dolby Digital.
Bugg i programvaran?
Postad 30 november 2009 - 15:59
Vad hade du för box innan du skaffade denna då?
Den som finns internt i TVn menar han nog. Detta eftersom han påpekar att han har en CA-slot.
Postad 02 december 2009 - 00:44
Jag är lite sugen på att skaffa den här boxen. Har comhem men har dragit mig lite för att köpa boxen. Jag vill ha Canal Plus abonnemanget och vill då gärna komma åt HD kanalerna.
Jag surfade nyss in på NetonNets sida och hittade ett erbjudande LÄNK
Då kläckte jag en idé. Jag tar 3 provmånader med Comhem Large för 99 kr/månad, får boxen. Säger upp abonnemanget inom de 3 månaderna och behåller boxen och skaffar senare Canal Plus.
Eller är Comhem så smarta så att de kräver att jag returnerar boxen om jag inte fortsätter med abonnemanget? Annars är det ett bra sätt att få boxen på ett billigt sätt

Postad 02 december 2009 - 01:01
Jag citerar från annonsen du länkar till :
"- Digital-TV Large med fler än 60 kanaler i 3 månader á 99:-/månad
- Därefter 9 månader valfritt abonnemang från 39:-/månad"
Postad 02 december 2009 - 01:09
Det kommer att fungera som du säger. Du tecknar ju ett 12 månaders abb och efter 3 månader så väljer du ju bara att gå ner från Large till Small.
Jag citerar från annonsen du länkar till :
"- Digital-TV Large med fler än 60 kanaler i 3 månader á 99:-/månad
- Därefter 9 månader valfritt abonnemang från 39:-/månad"
Gött! Tack för svaret! Hmm frågan är om man ska göra detta före eller efter nyår? Eftersom small kommer väl då ingå för alla comhemare?
Postad 02 december 2009 - 01:15
Postad 02 december 2009 - 07:34
Det där gäller nog bara alla som bor i ett gammalt UPC-hus där tjänsten Analog Bas släcks ner va?Gött! Tack för svaret! Hmm frågan är om man ska göra detta före eller efter nyår? Eftersom small kommer väl då ingå för alla comhemare?
Postad 02 december 2009 - 07:45
Alla 1,8 miljoner som är anslutna till Com HemDet där gäller nog bara alla som bor i ett gammalt UPC-hus där tjänsten Analog Bas släcks ner va?

http://www.comhem.se...20/-/index.html
Postad 02 december 2009 - 08:13
Där ser man, det hade jag missat.Alla 1,8 miljoner som är anslutna till Com Hem
![]()
http://www.comhem.se...20/-/index.html
Men det står inte första januari utan "första kvartalet nästa år", så det är inte säkert att det börjar gälla 1/1-10.
Postad 02 december 2009 - 20:27
Boxen -->HDMI-->TV
Boxen--> Optisk ljudkabel-->Pioneer VSX919AH förstärkare
Får också dessa "klick" ljud när jag byter kanaler, är det nån som hittat en lösning på det här problemet?
Redigerat av Mentos, 05 december 2009 - 00:26.
Postad 05 december 2009 - 00:57
Du har väl HDMI-ingångar på den receivern va? Har du testat?
Postad 05 december 2009 - 14:41
Japp SD bilden från boxen är KASS, HD bilden är mycket bra...
Detta är ju djekligt märkligt. Signalen borde ju stannai den digitala domänen hela vägen. Konstigt. Använder du hdmi ut?
/j
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar