ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2008 - 13:53
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
@ Maveric, varför gå så hårt åt Harlin? kanske är det så att han "bara" är en vanlig supportknutte som inte har befogenhet att föra Comhems talan när han helst känner för det.
Varför skall jag sitta här o vara snäll ? När de inte går ut o berättar för sina kunder vad de sysslar med. Jag går inte hårt åt Harlin .. jag går hårt åt comhem .. om du läst inläggen rätt .... Om det är så du säger .. är det ännu värre .. vill helst hoppas att han inte är en "supportknutte" som vill hjälpa till .. Men å andra sidan kvittar det .. det som stör mig mest, är att inte en med ansvar kan träda fram och tala ur skägget.. Maveric  PS. Du sitter ju o skriver exakt samma sak som jag skrivit i otaliga inlägg.. kul att vi tycker lika
Redigerat av Unregistered1103, 11 januari 2008 - 13:56.
Postad 11 januari 2008 - 14:00
Med risk för att verka oseriös så har jag förslag till nya Comhemtjänster som tilläggstjänst till Combo. Möt våren tillsammans med Comhem på färgblocksfestivalen !!!
Köp Comhems färgblockssprakande HD-tjänst, för TV i alla regnbågensfärger. För att kunna njuta av färblocken i dess helhet så erbjuder vi dig en en Humax CXHD-1000C till ett förmånligt pris. På köpet får du också en rad andra små trevliga överaskningar (buggar). Denna tjänst kallar vi HUMBUGG (HUMaxBUGGar)
Tecknar du dig nu och binder dig i 24månader så har du gjort en Dumbo.
Vissa av er kanske också vill teckna er för en Bimbo.Det där sista tar jag tillbaka
Postad 11 januari 2008 - 14:03
StPe
-
StPe
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det skulle vara trevligt om ComHem (Harlin) kunde skingra röken litegrann så att vi vet vad vi har att vänta oss framöver. Han skrev att vi inte behövde ringa supporten för att dom läser våra inlägg här, då vore det bra om dom kunde ge oss lite information också istället för tiga ihjäl detta. Jag anser också att det inte hjälper med en massa svärande & fula ord här utan en konstruktiv kritik som påpekar felen borde vara på sin plats. Snälla, ge oss lite information så vet vi hur vi skall tackla detta. Per
Ett sådant trevligt inlägg kan inte lämnas obesvarat! Alla konstruktiva inlägg läses och noteras (det har de för övrigt gjort i princip sedan tråden startade). Förhoppningsvis kommer jag kunna räta ut några frågetecken och förklara delar av situationen inom max några dagar här på forumet.
Mycket bra att se en respons från ComHem men, som Maveric skriver, även information på hemsidan behövs/är nödvändigt. Följer denna tråd med stort intresse, har samma bekymmer som de flesta här med färgblockning osv. Tycker också att ljudsynkroniseringen inte är den bästa. Tecknade HDTV abonnemang i november 2007 och har sedan dess konstaterat att varken HD eller SD kanalerna håller den klass jag hade väntat mig. Min Samsung DCB 9401Z har betydligt bättre bildkvalitet på SD kanalerna. /Stefan
Redigerat av StPe, 11 januari 2008 - 15:20.
Postad 11 januari 2008 - 14:11
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Varför skall jag sitta här o vara snäll ? När de inte går ut o berättar för sina kunder vad de sysslar med.
Jag går inte hårt åt Harlin .. jag går hårt åt comhem .. om du läst inläggen rätt ....
Snäll för att det kanske är så att han gör oss en tjänst. Kanske är han en vanlig supportkille som bara är lite mer intresserad och engagerad än de vanliga tugummituggande småbrudarna som svarar när man ringer dit. Han kanske gör det som står i hans makt att göra utan att få trubbel på jobbet för det. Då tycker jag att det är lite magstarkt att skriva om vad han "måste förstå", att han ska avslöja sin identitet osv. Och det som jag tyckte var hårt var just riktat mot Harlin, Du nämner hans nick och skriver "du". Med andra ord är det inte riktat mot comhem som företag utan snarare mot Harlin som person. Petitesser må tyckas men om det är så att som jag tror att det är så bör vi ta vara på den input han kan ge oss istället för att skälla på honom eller ställa krav. Han är ju knappast tvingad att vara här.  Men men, nu ska jag inte göra en höna av en fjäder. Det var mest menat som en sidenote.
Postad 11 januari 2008 - 14:16
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Det skulle vara trevligt om ComHem (Harlin) kunde skingra röken litegrann så att vi vet vad vi har att vänta oss framöver. Han skrev att vi inte behövde ringa supporten för att dom läser våra inlägg här, då vore det bra om dom kunde ge oss lite information också istället för tiga ihjäl detta. Jag anser också att det inte hjälper med en massa svärande & fula ord här utan en konstruktiv kritik som påpekar felen borde vara på sin plats. Snälla, ge oss lite information så vet vi hur vi skall tackla detta. Per
Ett sådant trevligt inlägg kan inte lämnas obesvarat! Alla konstruktiva inlägg läses och noteras (det har de för övrigt gjort i princip sedan tråden startade). Förhoppningsvis kommer jag kunna räta ut några frågetecken och förklara delar av situationen inom max några dagar här på forumet.
Tackar på förhand, Harlin. "Max några dagar" kan jag faktiskt stå ut. Jag och många med mig vilar på avtryckarfingret vad gäller att reklamera boxen men du gav mig nu hopp att hålla ut lite till. Jag fortsätter rapportera om jag hittar något nytt med boxen under helgens tittande, men jag tror vi har täckt in det mesta här. Jag ser fram emot Pacmans detaljrapport. Jag hoppas du får svar från alla på CH och Humax snabbt nu så det kan bli ett svar med substans inom dessa " max några dagar."
Postad 11 januari 2008 - 14:23
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Varför skall jag sitta här o vara snäll ? När de inte går ut o berättar för sina kunder vad de sysslar med.
Jag går inte hårt åt Harlin .. jag går hårt åt comhem .. om du läst inläggen rätt ....
Snäll för att det kanske är så att han gör oss en tjänst. Kanske är han en vanlig supportkille som bara är lite mer intresserad och engagerad än de vanliga tugummituggande småbrudarna som svarar när man ringer dit. Han kanske gör det som står i hans makt att göra utan att få trubbel på jobbet för det.
Då tycker jag att det är lite magstarkt att skriva om vad han "måste förstå", att han ska avslöja sin identitet osv.
Och det som jag tyckte var hårt var just riktat mot Harlin, Du nämner hans nick och skriver "du". Med andra ord är det inte riktat mot comhem som företag utan snarare mot Harlin som person.
Petitesser må tyckas men om det är så att som jag tror att det är så bör vi ta vara på den input han kan ge oss istället för att skälla på honom eller ställa krav. Han är ju knappast tvingad att vara här. 
Men men, nu ska jag inte göra en höna av en fjäder. Det var mest menat som en sidenote. 
Tror att du skulle låtit bli att skriva ditt första inlägg .. Du riktar uppmärksamheten mot fel håll om du tänker efter. ( sidenot eller inte ) Harlin gör bäst i att tala om i fall han har befogenheter eller om han ( som du skriver ) bara är en supportknutte som är ute på eget bevåg. Jag tror o hoppas på att Harlin har befogenhet att skriva på forumet annars hade han inte gjort det "med tanke på att de andra på comhem läser på forumet " som han säger .. Jag har ingen lust att lägga tid till att vänta på någon som ev får veta något "inside" Jag vill ha fakta på bordet. Skiten har kostat mig många tusenlappar redan och tid som jag kunde ha lagt till att skaffa mig en 35 cm superparabol till en Canaldigital HD box istället. Funderar på det, då det är enda chansen att få upp den så att den inte syns på huset. Maveric  Kostnader tills nu .. Box 1995 kr Canal total 2868 kr ( för att jag ville ha Sport HD som de sade skulle ingå i den kanalen som nu heter film )
Redigerat av Unregistered1103, 11 januari 2008 - 14:31.
Postad 11 januari 2008 - 14:42
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Skulle nästan vilja se att comhem helt sonika erkänner att det är en bristfällig HDbox och köpte tillbaka alla mot utbyte till en vanlig Samsung tills de kan leverera en annan HDbox från annat fabrikat som fungerar. Verkar ju som Humaxboxen har samma fel i Tyskland trots otalet fler uppdateringar. Troligen isf hårdvaran som felar. Dessutom kan de raska på med att lansera fler kanaler till då de kör igång HDtv'n igen med en bättre box.
Tror det vore den bästa lösningen som ger mest förtroende hos slutkunderna skulle jag tro. Alltså lägga alla kort på bordet och erkänna att man dabbat sig.
Postad 11 januari 2008 - 14:43
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Ja jag hoppas verkligen att Comhem läser detta och tar åt sig av kritiken. Jag kör för närvarande med egen antenn och boxer. Bor i ett hus med Comhem i och har därför funderat över att byta då jag var sugen på HD-TV och att få bort den fula antennsladd som går genom lägenheten.
Men efter att ha följt denna tråd ett tag samt kollat lite på fairshoping siten så ringer jag Boxer på måndag och förlänger mitt abonnemang.
Mvh D
Postad 11 januari 2008 - 14:48
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Skiten har kostat mig många tusenlappar redan och tid som jag kunde ha lagt till att skaffa mig en 35 cm superparabol till en Canaldigital HD box istället.
Vad är det för parabol?
Postad 11 januari 2008 - 14:53
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som känner sig manad att kontakta pressen och snabbt sammanfatta storyn om HD-boxen? Det kanske inte blir ett löp direkt, men någon dag när de har nyhetstorka borde de ju kunna vilja fylla ut sidorna med en "ComHems HD-kunder rasar"-rubrik... Eller vad tror ni?
Postad 11 januari 2008 - 15:14
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Skiten har kostat mig många tusenlappar redan och tid som jag kunde ha lagt till att skaffa mig en 35 cm superparabol till en Canaldigital HD box istället. Vad är det för parabol?
Det finns en som är 35 cm och som bara kostar ett par hundringar men den kanske inte ger toppsignal. http://www.satpro.se...asp?art_nr=2178Däremot en i genomskinlig plast på 60 cm som inte syns .. http://www.satpro.se...asp?art_nr=DP60Den jag skulle vilja ha som tar flera sateliter fungerar tyvärr inte mot Thor Den är bara 45 cm o tar 4 sat. Sorry för Offtopic Maveric Någon som känner sig manad att kontakta pressen och snabbt sammanfatta storyn om HD-boxen? Det kanske inte blir ett löp direkt, men någon dag när de har nyhetstorka borde de ju kunna vilja fylla ut sidorna med en "ComHems HD-kunder rasar"-rubrik... Eller vad tror ni?
Det är redan gjort Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 11 januari 2008 - 15:37.
Postad 11 januari 2008 - 15:16
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Sådär nu har jag felanmält skiten jag oxå, och killen i supporten hade inte hört om detta innan om boxen. Hmm..
Postad 11 januari 2008 - 15:17
Blazze
-
Blazze
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Postad 11 januari 2008 - 15:35
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Vilken tidning maverick?
Jag skickade länkar till tråden där historian började från uppdateringen till Aftonbladet och SVD. Rubrik ; Comhem blåser sina HDTV kunder ... För det är precis vad de gjort.. Om jag talar för mig själv, så lurade de mig till att ta ett canal+ Total abonnemang för att få HD Film & Sport Sporten försvann, men de sade .. det kommer igen ! Jag har betalat 100 kr i månaden för att få ha HD tv. Det skulle komma flera nya kanaler inom kort .. Och boxen fungerar inte till SD kanaler ( Längre ) Jag känner mig blåst ... Helblåst  Gör inte ni det också .. ? Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 11 januari 2008 - 15:36.
Postad 11 januari 2008 - 15:44
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
Com Hems kundtjänst är ett vanligt callcenter som inte är utbildad i Com Hems tjänster/problem mm...
vet tyvärr att canal Digital resonerar tvärtom o tar ett kundansvar där.. för dem utbildare personalen, ser till att dem vet allt om alla tjänster o personligen kan svaren.. Com Hem känns som ett lotteri.. vissa har bara fått en telefonlur/dator o ett papper med vad dem ska svara..
för om man skickar samma fråga 10 ggr till kundtjänsten så får man ju 8 likadana svar o sen 1-2 som skiljer sig åt..
eller som nu.. nu har dem slutat svara på frågor via mail när man ifrågasätter saker...
men dem skottar ju sin egen grav.. för om dem tror kunderna ska välja Com Hem när det finns alternativen i framtiden så tror dem ju fel..
för själv skulle jag ju om jag hade möjlighet valt bort dem redan nu...
en intressant fråga är ju.. vad händer om ALLA i sverige som har köpt HDtv boxen reklamerar den.. då har dom ju noll abonenenter på hdtv o kanske fattar att nått måste göras...
så jälvla svårt kan det ju inte vara för com Hem att reklamera ALLA boxar till Humax o kunna byta Hdtv box o göra kunderna nöjda o glada...
fast så länge Com Hem strular mot oss så tjänar de ju ändå pengar på oss.. för vi betalar ju iaf för kanaler mm...
i korta drag.. dem SKITER i om vi har skitbild mm så länge vi betalar.. för Com Hem går ju ut på att tjäna så mycket pengar på så kort tid som möjligt... o om jag fattat ägarkonturen rätt så är de ju precis så.. finsn inget ansvar för varumärket Com Hem utan bara på tjäna pengar o sen sälja till nån ny som vill göra samma sak..
fast inget lär ju vara nån nyhet för någon..
Postad 11 januari 2008 - 15:46
Blazze
-
Blazze
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Klart man känner sig blåst:( Kan tyvärr inte få tv ifrån någon annan operatör pga man inte får sätta upp parabol för styrelsen i min brf. Det jag stör mig mest på comhem är att man säger att allt ska komma men de vet aldrig när. Ta pvr boxen , fw och 100mbit som ex. De säger hela tiden att det ska komma men det händer aldrig nåt.
Postad 11 januari 2008 - 15:53
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Först och främst vill jag verkligen beklaga att du har dessa problem med din HD box. Vi har ännu inte tagit del av information om att kunder skulle ha fått mer problem efter uppdateringen och behöver därför få kontakt med dig så att vi kan lägga en felanmälan. Kan du återkomma med kundnummer eller personnummer samt telefonnummer så att vi kan kontakta dig?
OK, ComHem? Hur är det med kommunkationen inom företaget?
Postad 11 januari 2008 - 15:58
Unregistered1140b4b6
-
Unregistered1140b4b6
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Skulle nästan vilja se att comhem helt sonika erkänner att det är en bristfällig HDbox och köpte tillbaka alla mot utbyte till en vanlig Samsung tills de kan leverera en annan HDbox från annat fabrikat som fungerar. Verkar ju som Humaxboxen har samma fel i Tyskland trots otalet fler uppdateringar. Troligen isf hårdvaran som felar. Dessutom kan de raska på med att lansera fler kanaler till då de kör igång HDtv'n igen med en bättre box.
Tror det vore den bästa lösningen som ger mest förtroende hos slutkunderna skulle jag tro. Alltså lägga alla kort på bordet och erkänna att man dabbat sig.
Precis. Skulle vilja se pioneer eller sony på boxen. Tror dom har mycket bättre grejor, för dyrt? Varken Samsungs eller humaxboxarna ger jag så mycket för. Villl ComHem vara en operatör i världsklass så måste man satsa på kvalite! Men det är min uppfattning om dessa märken det.
Postad 11 januari 2008 - 16:06
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Villl ComHem vara en operatör i världsklass så måste man satsa på kvalite! Men det är min uppfattning om dessa märken det.
Tror knappast att dom har som ambition att vara i världsklass, inte ens i Sverige vill dom vara ledande. HD visst, men till vilket pris? Nu går det visserligen inte att göra en direkt jämförelse men, skillanden mellan HD hos ComBort och HD via PS3:an jag har är absurd. Det är verkligen som att gå från VHS till DVD Nä. Comhem... nu får ni verkligen skärpa er. JAg kommer att reklamera boxen inom ett par dagar för att jag har ingen bra bild på den. Jag väntar på Harlin skall skriva sitt inlägg, efter det blir det att kräva pengarna tillbaka.
Postad 11 januari 2008 - 16:14
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
MaVeRiC: Att du blev nobbad på Canal+ sport HD kunde ju inte comhem göra så mycket åt. Canal+ bröt ju själv ut sporten i en helt annan kanal. Utan att veta varför comhem inte fått tillgång till kanalen än kan man inte veta vart felet ligger. Det kan vara att comhem förhandlar som ägg och det kan vara så att Canal+ inte alls vill ge comhem kanalen. Här visar sig dock comhems hemlighetsmakeri som ett problem igen. Visste man varför kanalen aldrig kommer så kunde man förstå varför.
Boxen är ju dock helt och hållet comhem's ansvar.
Postad 11 januari 2008 - 16:17
Unregistered1140b4b6
-
Unregistered1140b4b6
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Villl ComHem vara en operatör i världsklass så måste man satsa på kvalite! Men det är min uppfattning om dessa märken det.
Tror knappast att dom har som ambition att vara i världsklass, inte ens i Sverige vill dom vara ledande. HD visst, men till vilket pris? Nu går det visserligen inte att göra en direkt jämförelse men, skillanden mellan HD hos ComBort och HD via PS3:an jag har är absurd. Det är verkligen som att gå från VHS till DVD
Nä. Comhem... nu får ni verkligen skärpa er. JAg kommer att reklamera boxen inom ett par dagar för att jag har ingen bra bild på den. Jag väntar på Harlin skall skriva sitt inlägg, efter det blir det att kräva pengarna tillbaka.
Har sett uttrycket på andra sidor så jag drog till med det, Why not?
Postad 11 januari 2008 - 16:21
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hehe...
Men visst jag delar din uppfattnign om att bilden nog skulle vara bättre om det hade stått SONY eller Pioneer på boxen. Dom har inte råd att få så dålig kritik som Humaxen får. Jag har redan rekomenderat personer och släkt att inte skaffa HD boxen från Combort. Köp en LCD med inbyggd dekoder för comhem nätet istället jag sagt.
Postad 11 januari 2008 - 16:23
leXor
-
leXor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
MaVeRiC: Att du blev nobbad på Canal+ sport HD kunde ju inte comhem göra så mycket åt. Canal+ bröt ju själv ut sporten i en helt annan kanal. Utan att veta varför comhem inte fått tillgång till kanalen än kan man inte veta vart felet ligger. Det kan vara att comhem förhandlar som ägg och det kan vara så att Canal+ inte alls vill ge comhem kanalen. Här visar sig dock comhems hemlighetsmakeri som ett problem igen. Visste man varför kanalen aldrig kommer så kunde man förstå varför.
Boxen är ju dock helt och hållet comhem's ansvar.
Det är väl ComHem som lovat honom sport i HD, inte Canal+. Dessutom ingår Canal+ Sport HD i Canal+ Total, vilket ComHem marknadsför sitt paketet som. Jag tycker inte man kan beskylla Canal+ för något här. Det är ju ComHem vi som privatpersoner skriver avtal med.
Redigerat av leXor, 11 januari 2008 - 16:24.
Postad 11 januari 2008 - 16:29
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
JAg kom på att jag inte har skrivit något omdömme om boxen på Prisjakt. Vad som skulle skrivas var inte direkt svårt. Sedan tror jag att det är Boxen det är fel på och inte på Comhems sändingar. Det sitter nog en riktigt billig dekoder i boxen som inte fixar bra bild.
Är det någon som vet vad det är för chip som sitter i boxen?
Redigerat av Minglarn, 11 januari 2008 - 16:30.
Postad 11 januari 2008 - 16:29
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Han skrev att vi inte behövde ringa supporten för att dom läser våra inlägg här, då vore det bra om dom kunde ge oss lite information också istället för tiga ihjäl detta.
Mycket möjligt. Hon jag nyss pratade med kan ju ha låtsats ovetande (jaha..?). Ville egentligen bara kolla så att det funkar med det nya kortet i SD-boxen för helgens jämförelse samt att jag har rätt att skicka tillbaka HD-boxen nästa vecka (de sistnämnda naturligtvis iom att det är inom 14 dagar). Sedan får funderinag och diskussioner ta vid.
Postad 11 januari 2008 - 16:43
StPe
-
StPe
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har precis fåttt svar från kundtjänst: Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Problemet med 720p-läget och 60Hz-inställningen är känt av huvudansvarig för uppdateringen. Han har lovat att ta reda på ätgärder inom 5 dagar av vad jag läst på minhembio.com. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice
Postad 11 januari 2008 - 16:48
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det betyder att vi inom ca 2 veckor kommer att få ett svar om vad som har hänt (om ens det). Och vill det sig riktigt väl så kommer en ny FW om ca 6 månader. Grattis... härligt... (Fan vad less jag är på detta nu...)
Postad 11 januari 2008 - 17:06
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Problemet med 720p-läget och 60Hz-inställningen är känt av huvudansvarig för uppdateringen. Han har lovat att ta reda på ätgärder inom 5 dagar av vad jag läst på minhembio.com.
Det här är ju riktigt kul! Om jag förstår ComHems svar korrekt så hänvisar ComHems kundservice till att de har läst att åtgärder är på väg här på forumet. Kundservice är alltså inte informerade om läget utan får själva söka information från sin egen organisation genom att besöka minhembio.com...
Postad 11 januari 2008 - 17:14
leXor
-
leXor
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Problemet med 720p-läget och 60Hz-inställningen är känt av huvudansvarig för uppdateringen. Han har lovat att ta reda på ätgärder inom 5 dagar av vad jag läst på minhembio.com. Det här är ju riktigt kul!
Om jag förstår ComHems svar korrekt så hänvisar ComHems kundservice till att de har läst att åtgärder är på väg här på forumet. Kundservice är alltså inte informerade om läget utan får själva söka information från sin egen organisation genom att besöka minhembio.com... 
... och det gör i sin tur Harlin huvudansvarig för uppdateringen
Postad 11 januari 2008 - 17:28
Jag blev precis uppringd av en person på ComHem som var TV ansvarig. Han sa att det kommer att komma ut info från Comhem i den här tråden i kväll. Tydligen så har man nu upptäckt att det är ett hårdvaruproblem och att Humax jobbar med att få fram en lösning snabbt. Han hävdade dock att det skulle kanske gå att fixa med mjukvaruuppdatering ändå???????
Tydligen är Harlin någon som har haft mandat att ta ansvar för att lägga ut mjukvauuppdateringen.
Jag tog naturligtvis tillfället i akt att tala om hur dåligt skött hela den här affären är. Inga löften om tid för när problemet skulle vara löst. Han lovade dock att inte skylla på dåligt inställda TV apparater mer.
Så det är bara att vänta och se.
Postad 11 januari 2008 - 17:33
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Wow! Nu är man trots allt lite positivt överaskad.
Postad 11 januari 2008 - 17:35
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Yezz, skicka ett nytt chip så tar vi fram lödkolven.
Allvarligt talat, det här skall bli intressant.
Per
Postad 11 januari 2008 - 17:37
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
En liten rolig sak i denna bedrövelse !
Ringde precis till ComHems support och skulle ta en sak om mitt tv abbonemang.
Fick prata med en riktigt trevlig tjej, Tog även upp detta med den katastrofalt dåliga HD-Box.
Hon hade aldrig hört om någon som hade klagat på denna box ( ja jag e ju inte förvånad  ) förut.
Talade då om att det fanns en forum tråd på minhembio.com om just denna box med typ 3000 inlägg om hur
fruktansvärt dålig den är och hur otroligt dåligt dom har hanterat detta. Talade även om att Folk inte direkt är
glada på dom och att det kastas rikgit mycket skit på comhem.
Hon bad direkt om adressen till forumet och så sökte hom på comhem och fick direkt upp tråden om
Denna humax box  hon frågade mig om hon vågade gå in och läsa denna tråd efter vad jag sagt vad som står. hehe.
Absolut sa jag, och hon verkade bli lite intreserad av vad det var jag menade och hon tyckte faktiskt att det skulle bli kul att läsa denna tråd efter vad jag förklarat för henne.
Sa åt henne att specielt läsa dom typ 10 sista sidorna
Talade även om att hon skulle visa denna tråd för alla hennes kollegor och hennes chefer varpå hon svarade att hon skulle mejla adressen till dom hehe.
Sen kan man väl ta detta med en nypa salt men lite roligt att hon intreserade sig och gick in på minhembio och verkligen sökte på hd-boxen och ville läsa i tråden  ( kanske hon kommer få lite hum om vad det handlar om )
Men iaf FRAM MED EN NY FW NU, eller ersätt oss alla comhemmare allt vad vi lagt ut och ge oss en ny
box som FUNGERAR !!!
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 11 januari 2008 - 17:39.
Postad 11 januari 2008 - 17:45
Unregisteredd5fa1d7e
-
Unregisteredd5fa1d7e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tja frågan blir väll om det nu kommer vilket jag tvivlar på Comhem har väll aldrig varit direkt kundvänliga så det är med stor skepsis jag läser att det skall komma info senare i kväll.
Som sagt upplever samma problem som alla andra vet inte vad man skall göra riktigt har haft tekniker här men han påstår när han mäter med sin fina lilla apparat att allt är okej signalen har rätt frekvenser och annat.
Men den som lever får se kanske vaknar dom upp någon gång (vi får hoppas inte försent) och lussnar på sina kunder.
Vist hjälper inte att kasta skit men jag förstår att folk är förbannade.
Vi får vänta med spänning och se
Postad 11 januari 2008 - 18:03
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Rimlig kravlista inför det stundande svaret från Comhem: 1. En detaljerad beskrivning av vad som gått snett och varför. En offentlig ursäkt i samband med detta är också på sin plats. 2. En handlingsplan med ett "senastdatum" specificerat för en lösning på problemet med Humax. 3. Om ingen handlingsplan kan presenteras gällande Humaxboxen bör en plan som antingen inbegriper en ny HD-box av ett nytt märke eller återbetalning genast offentliggöras. Även denna bör ges en tidsram. 4. Kompensation i form av delvis eller komplett återbetalning av boxens kostnad samt en reducering av abbonemangsavgiften retroaktivt och som sedan sträcker sig fram till det datum då en välfungerande produkt och tjänst kan levereras.Ett hett tips till comhem: nästa gång ni ska välja en box eller kontrollera en firmware: kolla på forumet efter frivilliga som kan dyka upp på en testrun. Många här skulle göra det gratis, gladeligen och med en expertis som förmodligen slår vad ni har in-house rejält på fingrarna. Det finns många tränade öron och ögon på minhembio. Ni har knappast något att förlora på det annat än kopp kaffe osm ni rimligen hade fått bjuda på.
Redigerat av Unregistered92d7e447, 11 januari 2008 - 18:06.
Postad 11 januari 2008 - 18:14
Framåt IFE
-
Framåt IFE
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Tydligen så har man nu upptäckt att det är ett hårdvaruproblem och att Humax jobbar med att få fram en lösning snabbt. Han hävdade dock att det skulle kanske gå att fixa med mjukvaruuppdatering ändå???????
Efter att under ett års tid ha hävdat att alla problem ska lösas med en ny FW så råkar man just efter uppdateringen av FW upptäcka att det är ett hårdvarufel.  En FW från augusti dessutom. Det här blir bara bättre och bättre... En snabb hårdvaruförändring? Hur ska det gå till? Skulle vara intressant att få läsa några mailkonversationer mellan Comhem och Humax. Eftersom det här numera verkar vara Comhems officiella tråd för kundinformation så kanske dom kan läggas ut här.
Postad 11 januari 2008 - 18:14
Möjligtvis får vi svar på punkt 1
Jag efterfrågade en handlingsplan med vilka tider som gällde, men några tider kunde han inte presentera.
Även kompensationsferågan togs upp och han sa att det får diskuteras när lösningen är framme.
Postad 11 januari 2008 - 18:22
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Tydligen så har man nu upptäckt att det är ett hårdvaruproblem och att Humax jobbar med att få fram en lösning snabbt. Han hävdade dock att det skulle kanske gå att fixa med mjukvaruuppdatering ändå???????
Efter att under ett års tid ha hävdat att alla problem ska lösas med en ny FW så råkar man just efter uppdateringen av FW upptäcka att det är ett hårdvarufel. En FW från augusti dessutom. Det här blir bara bättre och bättre... En snabb hårdvaruförändring? Hur ska det gå till?
Skulle vara intressant att få läsa några mailkonversationer mellan Comhem och Humax. Eftersom det här numera verkar vara Comhems officiella tråd för kundinformation så kanske dom kan läggas ut här. 
Ett litet hopp har onekligen tänts. Det som intresserar mig just nu är vad är det som är ett hårdvaruproblem? Färgblocken, svärtan, ryckningarna ...
Postad 11 januari 2008 - 18:27
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Pratade nyss med en kille på kundtjänst efter ca 20min telefonkö. När vi hade kommit fram till att det var problem med HD-boxen, vilket han inte hade en aaaniiing om så sa han att han skulle koppla mig till en kollega som var mer insatt. Innan jag hann säga stopp så var jag tillbaka längst bak i telefonkön igen. D###### idioter.....
Postad 11 januari 2008 - 18:29
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ett litet hopp har onekligen tänts. Det som intresserar mig just nu är vad är det som är ett hårdvaruproblem? Färgblocken, svärtan, ryckningarna ...
Hårdvaruproblemet sitter med största sannolikhet i skallen hos den som knackade fram senaste FW.. Skämt åsido - det ska bli väldigt intressant att se vad som dyker upp under kvällen.
Redigerat av grandstoff, 11 januari 2008 - 18:29.
Postad 11 januari 2008 - 18:33
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag vill "nästan" uppmana till lung! Det som kommer att ske (om det nu stämmer att Comhem kommer att skriva i Forumet) är och kommer att bli historiskt!!
Vi bör inte gå händelserna i förväg och spekulera i allehanda möjliga scenarion om boxen och FW. Spy galla kan vi göra i morgon och resterade tid tills Comhem svarar (om dom nu inte svarar idag).
Postad 11 januari 2008 - 18:37
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Test Voom är just nu riktigt usel. Trots att det är HD är det tydliga färgblock och rejält urvattnad bild.
Postad 11 januari 2008 - 18:39
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Ingen skulle bli gladare än jag om de löste problemen .. Men fall nu inte in i Stockholmssyndromet ( gisslan fick sympati för kidnapparna/terroristerna ) Comhem har oavsett om de löser detta varit en enormt dålig leverantör/ distibutör/ support / informatör/ arbetsgivare - ( genom att de har noll internkommunikation ) osv osv.. Det kommer att ta år innan de byggt upp förtroendet hos mig igen och innan jag ens skulle fundera på deras bredband och telefoni ( dessa har de ej monopol på, då vi har stadsnätet att tillgå ) Men vi håller tummarna för att de får ordning på boxen, nya HD kanaler, bättre bitrate, ordnar upp sin kryptering, utbildar kundtjänst, får en ny informationschef osv osv ... Tummarn är redan blåa Maveric Ps, tänk på hur lång tid det tog innan vi fick Tv3 och inte minst Kanal5 som digitalkanaler. Två olika bolag de inte kom överens med och nu canal + som inte vill ge dem Sport HD ( undrar vem det är som felar  )
Redigerat av Unregistered1103, 11 januari 2008 - 18:41.
Postad 11 januari 2008 - 18:45
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Postad 11 januari 2008 - 18:45
dantheman13
-
dantheman13
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Fredagsbetraktelse... Antar att alla har noterat det urusla vädret vi har dragits med denna så kallad vinter? Dimmigt, regn, mörker och allmänt dåligt väder. Jag såg på TV4 och vädret dök upp och se comhem sponsrar vädret - tro fan det!
Postad 11 januari 2008 - 19:00
Mr.Hammer
-
Mr.Hammer
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Sedan tror jag att det är Boxen det är fel på och inte på Comhems sändingar. Det sitter nog en riktigt billig dekoder i boxen som inte fixar bra bild.
Om det bara är fel på boxen så undrar jag varför jag just nu kl 1855 sitter o tittat på en i stort sett perfekt bild i Canal+ HD programmet "Bortspolad" Det är ju lite konstigt
Postad 11 januari 2008 - 19:12
dantheman13
-
dantheman13
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Sedan tror jag att det är Boxen det är fel på och inte på Comhems sändingar. Det sitter nog en riktigt billig dekoder i boxen som inte fixar bra bild. Om det bara är fel på boxen så undrar jag varför jag just nu kl 1855 sitter o tittat på en i stort sett perfekt bild i Canal+ HD programmet "Bortspolad" Det är ju lite konstigt
Hmm teknade filmer brukar vara helt ok med denna box. Såg "Bortspolad" för några dagar sedan med den gamla fw var riktigt bra då. Kollad nu och såg ok ut men började studera den närmare och nog fan var det färgblock i bla vattnet även här! Fan skiten har verkligen blivit sämre! :-(
Postad 11 januari 2008 - 19:12
Unregistered6e1bc283
-
Unregistered6e1bc283
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Min brf uppgraderade till com hems digital nät före Jul så jag skickade tillbaka min väl fungerande digitalbox från canaldigital på uppmaning av com hem och gick och köpte Hd boxen för 2000kr den 7/12.
Sedan dess har jag ingen bild annat än på com hems info canal, jag har fel anmält flera gånger i veckan via både telefon och mail, flera tekniker har ringt upp och säger att dom ska undersöka saken men det händer ingenting, jag har bytt ut boxen samt kortet, kopplat med scart, hdmi, bytt antennslad mm, nu har jag tröttnat efter 5 veckor utan bild så jag ringde supporten och ville säga upp abonemanget men det gick dom inte med på!.
Hur länge ska man behöva vänta för att få säga upp abonemanget, vad säger konsument köplagen om detta?... har man inte rätt att säga upp ett abonemang som inte fungerar?
Jag har en Sony Bravia 50 tums TV ca: 2år gammal, Humax boxen hitta alla kanaler signal styrka 63%, jag har gått igenom all inställningar med supporten flera gånger men allt ser rätt ut osv men jag har ingen bild förutom att jag kan se textningen på vissa kanaler och com hems info kanal som fungerar med bild och ljud samt det analoga grundutbudet som fungerar.
Tips någon?
Mvh/ Per
Postad 11 januari 2008 - 19:26
Maverick.
Lite offtopic, men killen jag pratade med lovade dyrt och heligt att man inte komprimerade signalen på något sätt. Det kunde han minsann stå för, sa han.
Hur gick det förresten med reklamationen?
Postad 11 januari 2008 - 19:28
Installera
-
Installera
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
===>Perna
Har du satt i kortet?!
Wohoo, inlägg #3000
Redigerat av Installera, 11 januari 2008 - 19:36.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|