Redigerat av spuj, 05 oktober 2010 - 13:07.
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 oktober 2010 - 17:38
Kan man använda Squeezebox receiver utan fjärr som ensam spelare? Jag har en iphone o en ipad som funkar alldeles utmärkt som fjärrkontroller och ser ingen större mening att ha nån display på spelaren.
Är det nån som vet om det nya spotify pluginet funkar på receivern? Det står inte i specen för pluginet men det borde väl inte vara några problem?
Postad 08 oktober 2010 - 18:32
Postad 08 oktober 2010 - 18:56
Postad 24 oktober 2010 - 10:28
Jag har en SB3 i vardagsrummet som har matat stereon med välljud i typ tre år.
Min fråga är hur jag gör för att på bästa sätt få en ljudkälla även i köket, fungerar det att köpa en Squeezebox Receiver, slänga den med en T-amp i köket och sedan automagiskt låta den vara slavspelare till SB3:an vid stereon?
Jag vill alltså _inte_ spela upp två olika strömmar samtidigt utan samma, och då helst syncat så att det inte låter hej-kom-och-hjälp-mig om det.
Vad blir bäst för mig? Finns det något annat alternativ?
Postad 24 oktober 2010 - 13:02
99 sidor att läsa blev några för mycket för mig så jag har inte läste dem alla. :-)
Min fråga är hur jag gör för att på bästa sätt få en ljudkälla även i köket, fungerar det att köpa en Squeezebox Receiver, slänga den med en T-amp i köket och sedan automagiskt låta den vara slavspelare till SB3:an vid stereon?
Jag vill alltså _inte_ spela upp två olika strömmar samtidigt utan samma, och då helst syncat så att det inte låter hej-kom-och-hjälp-mig om det.
Det finns många varianter beroende på vlika krav du har och och hur rummen är placerade.
Ligger rummen nära och du har en T-amp och extra högtalare liggande så kan du ju bara dra en lågnivåkabel ifrån förstärkaren i vardagsrummet eller rent av koppla de extra högtalarna direkt till förstärkaren i vardagsrummet.
Vill du ha enklast möjliga lösning så köper du en Squeezebox radio och får ett helt okej ljud plus att du kan styra musiken även ifrån köket och kan välja om du vill spela synkat eller var för sig.
Vill du ha disco i köket så är det en SB3, Touch eller reciever som gäller kopplat till bra förstärkare/högtalare, köper du en reciever så behöver du en controller för att konfigurera den på ett smidigt sätt medan de andra fungerar utan.
Postad 24 oktober 2010 - 13:50
99 sidor att läsa blev några för mycket för mig så jag har inte läste dem alla. :-)
Jag hade ett liknande problem, det blev en boom i köket och dom kann styra varandra och synkningen är helt utan tidsfel! mycket imponerande.. Har 4 anläggningar till 3st squeezeboxar och spelar jag på alla så kan jag gå mellan dom utan att märka att jag lyssnar på olika spelare.
Har lite bilder i mitt galleri, säjtill om du vill se mer.
Postad 24 oktober 2010 - 17:15
Tack för svaret!
Roligt om man kan göra nytta, hoppas det hjälpte, meddela gärna hur lösningen blev!
Postad 25 oktober 2010 - 10:47
Nu har jag ingen Squeezebox, men jag streamar Spotify till min ps3 genom ett program som heter Jamcast, fungerar skitbra, bättre ljud än dsb bridge och musiken spelas upp på datorn också. den kapar datorns ljud och streamar vidare.Jag är fullständigt Spotify-frälst, kör aldrig något annat längre. Jag körde dsbridge ett tag till min classic i förra huset, men nu när vi har flyttat så står datorn och hemmabion för det primära ljudet på nedervåningen. Squeezeboxen står oanvänd på övervåningen. Vad jag skulle vilja ha är att skicka spotify-streamen till Squeezeboxen och samtidigt ha kvar ljudet vid datorn. DsBridge tar ju bort ljudet vid datorn och skickar allt till squeezeboxen, jag skulle vilja spela på båda ställena samtidigt och i synk.
Jag vet att detta funkar med en Airport express och Airfoil t ex. Men jag har ju en classic stående nu så jag vill ju inte behöva byta ut den mot en airport express om jag inte måste. Någon som har en idé?
nackdelar
- ljudet i osynk (i alla fall på ps3. xbox360 var det bara nån sekund.)
- allt ljud skickas vidare, går t ex inte att spela spel eller nåt på datorn i fråga.
Jag här läst lite här i tråden och det verkar finnas spotify stöd för squeezebox. Måste man ha datorn igång då?
Jag vill ha musik i sovrummet. Så det ska vara rätt nätt, en ändå bra ljud. Funderar på Sonso s5, men den ser lite trist ut. Squeezebox Boom verkar intressant om det är bra ljud i den. annars finns det någon snygg squeezebox som man bara kopplar högtalare till? är helt ny i just denna djungel
Postad 28 oktober 2010 - 21:03
Har ännu inte köpt ny NAS som stöder SBserver.
Min fråga:
När man kommer upp på morgonen så skulle jag vilja skapa en spellista där man spelar upp tex.
Senaste EKOT (poscast), senaste Radiosporten (podcast) och tex sedan växlar över till liveradio tex RIXFM.
Jag hittar först ingen funktion där jag kan välja "senaste" EKOT bland podcast, hittar ekot via podapp men måste välja rätt sändning.
Och sedan inget sätt att blanda pod och webradio i en lista..
Senaste ekot finns att välja på knapp på sr.se.
Postad 31 oktober 2010 - 16:47
Postad 31 oktober 2010 - 17:09
Postad 31 oktober 2010 - 17:13
funderar på att utöka min Squeezebox samling. Ska man välja Duet eller touc? vilka är för resp nackdelarna med de båda? det är tänkt att den ska vara vid Receivern och strömma musik till den, både fr dator och spotify. Har ganska långt till tv bänken fr soffan, minst 4,5 meter
Köpte en duet igår och är väldigt nöjd, har haft en classic tidigare och tycker att duet är ett klart lyft
Postad 03 november 2010 - 08:51
Scenariot är följande: Mina föräldrar har tänkt skaffa en Squeezebox Boom i köket för att lyssna på musik och radio. Musiken kommer att vara lagrad på deras dator och strömmas via det trådlösa nätverket. Datorn slås av under natten och är inte påslagen när den oerhört viktiga morgonradion ska avlyssnas. Är det då ett krav att man aktivt talar om för Squeezeboxen att byta till MBS för webradio eller görs detta automatiskt när det inte finns någon SBS att tillgå? Ju mindre inblandning av användaren desto bättre i det här fallet...
Hoppas någon förstod mina frågor.
Postad 10 november 2010 - 22:25
Redigerat av doskarsson, 10 november 2010 - 22:28.
Postad 12 december 2010 - 09:14
http://sverigesradio...artikel=1767250
Jag försökte spela denna URL men kommer inget ljud. Går det eller jag gör något fel?
http://sverigesradio...aspx?kanal=3036
Och hittar inte kanalen när jag söker efter den via Squeezebox.
Postad 12 december 2010 - 09:34
http://sverigesradio...3036-hi-mp3.m3uGår det att spela SR Julradio i sin Squeezebox?
http://sverigesradio...artikel=1767250
Jag försökte spela denna URL men kommer inget ljud. Går det eller jag gör något fel?
http://sverigesradio...aspx?kanal=3036
Och hittar inte kanalen när jag söker efter den via Squeezebox.
Här är alla direktlänkar.
http://sverigesradio...artikel=3771842
Postad 12 december 2010 - 12:47
Det är uppenbarligen samma länk för jag har inte ändrat nåt i min Touch ( eller mysqueezebox.com) och det funkar som det gjort sedan jag la in länkarna.
Dessutom har jag inte lagt märke till någon kvalitetsförsämring. Så bra hör jag

Postad 12 december 2010 - 18:39
Länka gärna till adress om ni skulle ha någon sådan
Redigerat av jonathan_forslund, 12 december 2010 - 18:41.
Postad 12 december 2010 - 19:09
Jag har lyssnat mycket på Radio Guld men den försvann för mig för ca 4-5mån sedan och jag får inte igång den igen. Är det någon av er som kan lyssna på den via era squeezeboxar eller är det bara via datorn man idag kan lyssna?
Länka gärna till adress om ni skulle ha någon sådan
Den finns i Radiotime. Bara att söka i Squeezebox servern så kommer den upp. Du kanske måste lägga till Radiotime appen först.
Postad 15 december 2010 - 19:00
Fick ett reklamblad från Telia där de marknadsför "Telia Smart", de har erbjudanden på Squeezebox Radio och Squeezebox Touch. Det som gjorde mig nyfiken var att det under båda spelarna stod "Kommer snart! Stöd för Spotify". Jag äger 2 st "Classic" som jag mest använder som webbradio nu eftersom jag tycker det är lite bökigt att ha igång min server om jag skall komma åt musiksamlingen (eller Spotify via plugin:et). Det hade ju varit ett jättelyft om man kunde köra Spotify direkt. Nån som har hört om det verkligen är på gång med "äkta" Spotify?
Länk:
http://viewer.zmags....6e#/c5b5dc6e/30
Redigerat av stgus, 15 december 2010 - 19:06.
Postad 16 december 2010 - 08:00
1. Webradio utan att ha dator igång
2. Möjlighet att lyssna på mitt musikbibliotek via squeezeserver när datorn är på.
Webradio fungerade först jättebra tills jag installerade squeezeserver på datorn. Nu fungerar det inte bra med webradio utan dator längre.
T.ex.
-Jag lyssnar från datorn
-Spelar lite webradio
-Stänger sedan ner Radio standby och stänger även ner datorn på kvällen
-På morgonen så försöker jag dra igång webradion, men det går inte.
-Nej nu gnäller den på att den inte hittar squeezeserver och väcker min dator över LAN. För det första så tar det 2 min innan datorn är på och för andra så vill jag inte ha på den alls när jag ska iväg på morgonen, jag vill inte var orolig för att datorn är igång när man drar till jobbet.
-För att komma runt det så måste jag gå in på webradio/lokal och välja byt bibliotek (om den menyn ens finns - den kommer och går - lite buggigt), men då är det egentligen redan för sent för den har redan väckt datorn. Eller så får jag starta om Radio hårt (tar en minut)
Suck, lutar mot att man lämnar tillbaka eländet och återgår till gammal vanlig beprövad FM-mottagare.
Om ingen vet nån inställning så den slutar med dumheterna att kolla mot squeezeserver bara för att man vill köra lite webradio. Det borde nöja sig med att köra webradio så länge man inte går in i "min musik".
Extremt irriterande.
Postad 16 december 2010 - 08:18
Jag vill använda min Radio till två saker.
2. Möjlighet att lyssna på mitt musikbibliotek via squeezeserver när datorn är på.
Webradio fungerade först jättebra tills jag installerade squeezeserver på datorn. Nu fungerar det inte bra med webradio utan dator längre.
T.ex.
-Jag lyssnar från datorn
-Spelar lite webradio
-Nej nu gnäller den på att den inte hittar squeezeserver och väcker min dator över LAN. För det första så tar det 2 min innan datorn är på och för andra så vill jag inte ha på den alls när jag ska iväg på morgonen, jag vill inte var orolig för att datorn är igång när man drar till jobbet.
-För att komma runt det så måste jag gå in på webradio/lokal och välja byt bibliotek (om den menyn ens finns - den kommer och går - lite buggigt), men då är det egentligen redan för sent för den har redan väckt datorn. Eller så får jag starta om Radio hårt (tar en minut)
Suck, lutar mot att man lämnar tillbaka eländet och återgår till gammal vanlig beprövad FM-mottagare.
Om ingen vet nån inställning så den slutar med dumheterna att kolla mot squeezeserver bara för att man vill köra lite webradio. Det borde nöja sig med att köra webradio så länge man inte går in i "min musik".
Extremt irriterande.
Installera pluginen Server Power Control. Där kan du ställa att Radion ska kopplas över till mysbs när SBS stängs ner och tvärtom.
Min server stängs av när ingen spelare har varit aktiv på två timmar och den startar automatiskt varje morgon.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 16 december 2010 - 08:22.
Postad 16 december 2010 - 08:38
Tack för tipset, ska testa detta.Installera pluginen Server Power Control. Där kan du ställa att Radion ska kopplas över till mysbs när SBS stängs ner och tvärtom.
Min server stängs av när ingen spelare har varit aktiv på två timmar och den startar automatiskt varje morgon.
Läste lite om att man tydligen hela tiden manuellt måste växla mellan mysbs och SBS vilket fungerade sådär, ibland vägrade den byta över till mysbs utan att man gör en omstart av Radio och den växte upp datorn helt i onödan.
Postad 16 december 2010 - 09:33
Hej.
Fick ett reklamblad från Telia där de marknadsför "Telia Smart", de har erbjudanden på Squeezebox Radio och Squeezebox Touch. Det som gjorde mig nyfiken var att det under båda spelarna stod "Kommer snart! Stöd för Spotify". Jag äger 2 st "Classic" som jag mest använder som webbradio nu eftersom jag tycker det är lite bökigt att ha igång min server om jag skall komma åt musiksamlingen (eller Spotify via plugin:et). Det hade ju varit ett jättelyft om man kunde köra Spotify direkt. Nån som har hört om det verkligen är på gång med "äkta" Spotify?
Länk:
Det finns en Spotify app att installera via serverprogramvaran. Sök på Google så ska du hitta, kommer inte ihåg adressen där jag såg det nu. Men jag använder det och det är guld!!!

Edit: hittade länken: http://teknikkonsume...-pa-squeezebox/
Redigerat av t93pan, 16 december 2010 - 09:36.
Postad 16 december 2010 - 10:04
Går det att lyssna på podsändningar, tex gamla P3 dokumentär, Mammas nya kille, etcl?
Om ja, hur hittar man isåfall gamla P3 dokumentärer och andra podsändningar på SR?
Och går det att köpa det uppladdningsbara batteriet i Sverige än? Vad kostar det?
Tacksam för svar!
Postad 16 december 2010 - 10:13
JAg fick inte det där att fungera så bra. Dels så sätter den inte tillbaka Radio till mysbs när den går ner (även om jag kryssat i det valet) utan datorn stängs ner direkt.Installera pluginen Server Power Control. Där kan du ställa att Radion ska kopplas över till mysbs när SBS stängs ner och tvärtom.
Jag provade även att stänga av servern ifrån Radio (via den nya meny i extras), men då sa PCn att den saknade powertrcl.exe eller liknande.
Nu börjar jag förstå hur den squeezeboxkonceptet fungerar.
Den är alltså helt beroende av en server för webradio, menyer, inställningar, alarm, m.m.
Normalt kan man jobba mot onlineserver, men när man vill använda shares så måste man byta server till en lokal helt och hållet inklusive webradio, menyer osv.
Jag tycker rent utsagt att det är hål i huvudet med det upplägget. Varför kan man inte låsa enheten till mysbs för allt utom "min musik" som kan gå mot en lokal server". Varför ska man ha en kopia av mysbs lokalt som synkas, och varför kan den inte hoppa över automatiskt till mysbs istället för att försöka väcka apparaterna i mitt hem utan anledning.
Dessutom har jag fått starta om min Radio ett antal gånger för den har hängt sig på nätverket, musiken har tystnat, den vägrar byta tillbaka till mysbs osv. Har hänt 1-2 gånger/dag nu i början när den är ny och jag testar lite.
Tycker inte den fungera för att lyssna på shares från en PC som inte alltid är på då är konstruera på det här sättet.
Nu har jag faktiskt avinstallerat squeezeserver och låter Radio enbart koppla upp sig mot mysbs, hoppas nu inte den får för sig att väcka min PC igen - hittar inget sätt att rensa att den ska byta bibliotek när man väljer "min musik", jag till ta bort mitt gamla bibliotek så den inte ens försöker om man råkar gå in där
Har funderar på att byta till en Boom då jag inte riktigt tycker att ljudet räcker och jag saknar tonkontrollen. Har också hört att Boom är stabilare. GÄller det även dessa saker jag nämner ovan?
Lutar nog ändå mot att skaffa en radio med USB-anslutning, FM-radio, CD osv..även om det känns omodernt så är det betydligt mindre krångel.
Redigerat av e3henri, 16 december 2010 - 10:16.
Postad 16 december 2010 - 10:20
Jag tycker rent utsagt att det är hål i huvudet med det upplägget. Varför kan man inte låsa enheten till mysbs för allt utom "min musik" som kan gå mot en lokal server". Varför ska man ha en kopia av mysbs lokalt som synkas, och varför kan den inte hoppa över automatiskt till mysbs istället för att försöka väcka apparaterna i mitt hem utan anledning.
Dessutom har jag fått starta om min Radio ett antal gånger för den har hängt sig på nätverket, musiken har tystnat, den vägrar byta tillbaka till mysbs osv. Har hänt 1-2 gånger/dag nu i början när den är ny och jag testar lite.
Har funderar på att byta till en Boom då jag inte riktigt tycker att ljudet räcker och jag saknar tonkontrollen. Har också hört att Boom är stabilare. GÄller det även dessa saker jag nämner ovan?
Har man flera squeezeboxar och gör en ändring nå någon av dom så påverkar det alla om dom är ihopsynkade, går det göra utan en gemensam knytpunkt?
Skaffa en NAS, det har jag funderat på då slipper datorn vara på.
Har en boom och dom gångerna det krånglat så är det strul med nätverket dvs inte boom`ens fel..
Postad 16 december 2010 - 10:26
En fråga innan jag beställer en Squeezebox Radio.
Går det att lyssna på podsändningar, tex gamla P3 dokumentär, Mammas nya kille, etcl?
Om ja, hur hittar man isåfall gamla P3 dokumentärer och andra podsändningar på SR?
Och går det att köpa det uppladdningsbara batteriet i Sverige än? Vad kostar det?
Tacksam för svar!
Hej!
Det går att lyssna på gamla podsändningar med insticksprogrammet Mediafly. Att navigera i det på Radion är inte det roligaste dessvärre; textinmatning överhuvudtaget är inte särskilt kul på Radion.
Trots detta är jag långt ifrån missnöjd. Använder den som köksradio, vilket den fungerar utmärkt som. Den sväljer i stort sett alla ljudformat och tar tacksamt emot strömmat material, trådlöst från min NAS.
I övrigt är ljudet klart och tydligt, med förvånande potent bas i förhållande till storleken. Vill påstå att jag inte saknat stereo en enda gång.
Ang. batteriet säljs det i paket med en fjärrkontroll, bland annat här för 431:-.
Postad 16 december 2010 - 10:36
Det finns en Spotify app att installera via serverprogramvaran. Sök på Google så ska du hitta, kommer inte ihåg adressen där jag såg det nu. Men jag använder det och det är guld!!!
Edit: hittade länken: http://teknikkonsume...-pa-squeezebox/
Den funkar bra, men då måste du ha igång din dator/server. I reklamutskicket antyds att det inte ska behövas
EDIT: borttagen dubbeltext samt lagt till bild
Här är ett utklipp från reklamen

Redigerat av TCM, 16 december 2010 - 11:23.
Postad 16 december 2010 - 10:38
Det kommer iofs lösa sig med min HP server som kommer snart, men det är en annan historia...

Postad 16 december 2010 - 16:34
Håller med att det är supersmart att ha en gemensam knytpunkt i form av mysbs.Har man flera squeezeboxar och gör en ändring nå någon av dom så påverkar det alla om dom är ihopsynkade, går det göra utan en gemensam knytpunkt?
Skaffa en NAS, det har jag funderat på då slipper datorn vara på.
Har en boom och dom gångerna det krånglat så är det strul med nätverket dvs inte boom`ens fel..
Men problemet är ju inte att det är just en knytpunkt utan flera . Man måste växlar mellan en lokal PC-server eller en online server berioende på om man vill köra datorlös webradio eller lyssna på musik från PC och det retar mig en hel del.
Jag tycker att det hade varit smartare om de renodlade delen som inte har med PC-share och lät den ligga på mysbs hela tiden samtidigt som PC-delen låg på PC. Alltså att den kunde köra mot olika servrar för olika delar av funkionerna.
Finns ju ingen större anledning till att den ska köra webradio via min lokala PC.
Som du säger så är det nog en NAS man ska ha. TÄnker nog köra min mest som Webradio, PC-share såg jag som bonus som uppenbarligen fungerar sådär mot PC som inte är på jämnt.
Postad 16 december 2010 - 20:29
Jag verkar inte vara ensam om de här problemen. Många som har problem att komma tillbaka till mysbs efter att de har kopplat upp sig mot en PC-server som sedan stängts av.den vägrar byta tillbaka till mysbs osv.
http://forums.slimde...ead.php?t=69173
Redigerat av e3henri, 16 december 2010 - 23:05.
Postad 22 december 2010 - 07:27
Men jag försöker lyssna på en podcast -Slashat.se via programmet podsändningsspelare och har på webgränssnittet lagt in adressen till podcasten. Det står connecting och avsnittsinfo börjar rulla men inget ljud? Detta är utan dator igång, och de förinställda podcasten fungerar?
förslag?
Postad 27 december 2010 - 23:13
Hoppas att det blir rätt tråd nu.. Men iallafall så är jag väldigt sugen på att köpa en Squeezebox Boom men jag undrar om det går att streama alla ljud från datorn till den?
T.ex så kollar jag mycket film på min laptop men ljudet i den är ju under all kritik.. Så går det då att använda Squeezeboxen som högtalare när jag tittar på filmer?
Hoppas att ni förstår vad jag menar

Ha det bra!
Postad 28 december 2010 - 00:30
Ja...Men iallafall så är jag väldigt sugen på att köpa en Squeezebox Boom men jag undrar om det går att streama alla ljud från datorn till den?
..och nej, men kanske i alla fall.T.ex så kollar jag mycket film på min laptop men ljudet i den är ju under all kritik.. Så går det då att använda Squeezeboxen som högtalare när jag tittar på filmer?
Det går att streama alla ljud, men problemet är att det blir en märkbar fördröjning så för filmvisning är det inget att rekommendera. Räddningen kan vara att SB Boom (som enda Squeezebox) har "line in" så den kan fungera som vanliga datorhögtalare. Kan du leva med en kabel mellan laptop och Boom när du ser på film så funkar det.
Postad 28 december 2010 - 01:23

Postad 29 december 2010 - 23:29
Har en Radio som fortfarande har öppet köp och hade kanske önskat lite mer tryck i ljudet.
Boom ska ju ha 2x15 Watt istället för 1x10 i Radio, men i övrigt är det väl samma högtalare. Sedan borde det väl vara postivit att Boom har tonkontroll, men fungerar det bra? Jag vill gärna ha lite mer bastryck även vid lägre volym.
Postad 30 december 2010 - 09:42
Hej.
Länk:
Så här svarade Spotify själva när jag mailade dom.
"Hello,
Thank you for your email.
We strive to bring Spotify to all possible platforms. However, I cannot tell you if or when Spotify will be available for the Logitech Squeezebox."
Postad 30 december 2010 - 09:55
Så här svarade Spotify själva när jag mailade dom.
"Hello,
Thank you for your email.
We strive to bring Spotify to all possible platforms. However, I cannot tell you if or when Spotify will be available for the Logitech Squeezebox."
Spännande att Telia skriver reklamen som de gör i så fall. Jag var inne på en Telia-butik igår och frågade. Dom hade ingen aning, men killen ringde ett telefonsamtal för att kolla. Dom verkade inte heller veta så mycket. Men dom hade tydligen sagt att det i alla fall ska komma stöd för Spotify till Radio & Touch. Jag lyfte även det här i SlimDevices forum, men där var det ingen som visste något mer än att det med största sannolikhet bara rör Radio & Touch.
http://forums.slimde...8113#post598113
Postad 30 december 2010 - 10:14
Hur gör jag om jag vill dela ut flera mappar med squeezeserver? om jag tex har musik på två olika diskar?
Postad 30 december 2010 - 10:16
Jag har tröttnat på Squeezebox Touch pga liknande problem fast jag har min egen musik på en USB-disk.Jag vill använda min Radio till två saker.
T.ex.
-Jag lyssnar från datorn
-Spelar lite webradio
Extremt irriterande.
Jag kan bli helt j***a skogstokig när den dumma Squeezeboxen tjatar om Squeezeserver när jag skall lyssna på webradio.
Det blir en Mac Mini istället. Beroende på om jag gillar eller inte gillar webradiofuntionerna i Macen så kan det hända att Touchen får bli en ren webradio i resten av sitt liv.
Jag blir nog snart avstängd för mitt förakt för Logitech och deras Squeezebox Touch :-)
Postad 30 december 2010 - 10:19
Det är säkert redan någon som tagit upp detta i tråden men jag har varken tid eller ork att söka igenom 100 sidor.
Hur gör jag om jag vill dela ut flera mappar med squeezeserver? om jag tex har musik på två olika diskar?
Lägg in en genväg i musikmappen som pekar mot din andra disk (mapp).
Postad 30 december 2010 - 10:21
Lägg in en genväg i musikmappen som pekar mot din andra disk (mapp).
Var det jag misstänkte tänk om man bara skulle prova det man anar i bland då skulle jag sparat flera sekunder:p tack för det super snabba svaret
Postad 30 december 2010 - 10:27
Jag har tröttnat på Squeezebox Touch pga liknande problem fast jag har min egen musik på en USB-disk.
Jag kan bli helt j***a skogstokig när den dumma Squeezeboxen tjatar om Squeezeserver när jag skall lyssna på webradio.
Det blir en Mac Mini istället. Beroende på om jag gillar eller inte gillar webradiofuntionerna i Macen så kan det hända att Touchen får bli en ren webradio i resten av sitt liv.
Jag blir nog snart avstängd för mitt förakt för Logitech och deras Squeezebox Touch :-)
Har du disken kopplad direkt till Touchen? Isf finns det ingen anledning att gå via mysb.com för att lyssna på webbradio.
Använder du SBS så installera pluginen Server Power Control. Där kan du ställa in så att vald spelare kopplas automatiskt till mysb.com när du stänger ner servern och tvärtom.
Men det bästa är att ha en dedikerad server. Kör Vortexbox och det strular aldrig.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 30 december 2010 - 10:28.
Postad 05 januari 2011 - 17:11
Hur konfigurerar man Server power control på bra sätt?Har du disken kopplad direkt till Touchen? Isf finns det ingen anledning att gå via mysb.com för att lyssna på webbradio.
Använder du SBS så installera pluginen Server Power Control. Där kan du ställa in så att vald spelare kopplas automatiskt till mysb.com när du stänger ner servern och tvärtom.
Men det bästa är att ha en dedikerad server. Kör Vortexbox och det strular aldrig.
Jag har en Radio i badrummet som jag egentlgien skulle vilja att den mellan vissa tider varje dag sätts på och stängs av och då använder sig av webben för webradio.
Kan man få Squeezeboxen att starta själva datorn där squeezebox server är installerat? hur gör man då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar