Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 09 April 2010 - 15:05
Postad 09 April 2010 - 15:39
Jag sitter också och väntar på mina m65:or (sedan mer än två månader
). Det var nära att jag hoppade på QLN-erbjudandet, men gav upp den tanken när jag såg hur stora "satelliterna" var...
Oj jäklar vad stora de var. Nåja bara göra plats för dem.
Postad 09 April 2010 - 16:01
Jo det krävs nog starkare saker för dem än dynavoice. I bild och ljuds recension av 603 MKII rekommenderade de 100 ärliga watt.
Har själv en Arcam AVR300 och den ligger nog i gränsområdet på vad som krävs för att spela ut dem ordentligt. Kommer köra bi-amp också.
Borde Yamaha RX-V465 klara av dem?
Nästan OT nu, sorry, tar nog nästa i PM.. :}
Postad 09 April 2010 - 16:15
Du kommer inte få höra dem riktigt som dom är tänkta att låta, men du får ändå mycket ljud för pengarnaBorde Yamaha RX-V465 klara av dem?
Nästan OT nu, sorry, tar nog nästa i PM.. :}
Postad 09 April 2010 - 18:21
Nu ska visst dom här elementen, kräva rätt många timmar för att bli inspelade, men redan direkt så är det en stor kvalitestförbättring.., nåt annat var väl inte att vänta heller..
Spetsigheten är nu nästan helt borta, å ersatt med ett mer riktigt klingande ljud.., nu låter åtminstone cymbaler som cymbaler, även om jag vill ha en ännu bättre upplösning..
Även mellanreg låter bättre, mindre sss-ljud å klarare röster.., mer lättlyssnat alltså..
Bytet är helt klart värt pengarna, även om det inte skulle bli bättre än så här, vilket det givetvis blir, när väl diskanterna fått mer, än bara de här fåtal timmarnas jobb...
Återkommer nästa helg med lite mer info, då bör dom gått tillräckligt många timmar, för att jag ska höra om det blivit nån skillnad.., förhoppningsvis till det bättre då..
Redigerat av humlan57, 09 April 2010 - 18:21.
Postad 09 April 2010 - 19:10
Kul att det blev bättreNu är diskanterna bytta, å den första provlyssningen gjord...
Nu ska visst dom här elementen, kräva rätt många timmar för att bli inspelade, men redan direkt så är det en stor kvalitestförbättring.., nåt annat var väl inte att vänta heller..
Spetsigheten är nu nästan helt borta, å ersatt med ett mer riktigt klingande ljud.., nu låter åtminstone cymbaler som cymbaler, även om jag vill ha en ännu bättre upplösning..
Även mellanreg låter bättre, mindre sss-ljud å klarare röster.., mer lättlyssnat alltså..
Bytet är helt klart värt pengarna, även om det inte skulle bli bättre än så här, vilket det givetvis blir, när väl diskanterna fått mer, än bara de här fåtal timmarnas jobb...
Återkommer nästa helg med lite mer info, då bör dom gått tillräckligt många timmar, för att jag ska höra om det blivit nån skillnad.., förhoppningsvis till det bättre då..
Postad 09 April 2010 - 20:39
Har inte ens behövt ändra nivån på mellanregistret, utan allt är som tidigare.
Men det har gått för lite tid, för att säga nåt tvärsäkert, så jag låter allt vara tillsvidare.
Nu är jag ju på väg att köpa nytt.., förhandlar om priset, å hoppas på svar i morgon..
Därför kanske jag inte ens har dom kvar när diskanterna väl är inspelade, för dom blir till salu, så fort jag får hem nåt annat.
Har inte behov eller plats för dom nånstans.., skulle vara i verkstan då
Postad 09 April 2010 - 21:13
Vad är det för version du har och vilken färg?
Dynavoice Challenger M-65 (Version X) - Calvados.
Ovan är vad som står, från det jag fått av Fynda.
Postad 09 April 2010 - 21:18
Postad 10 April 2010 - 10:09
Okej, tänkte om jag skulle byta. Men måste sälja mina M-65 och det blir ett jäkla strul. Ska även spara pengar till sommarprojektet också så... (Lotus med antingen EL70 eller CHR-70)
Spara du pengarna till ditt bygg-projekt, det kommer att ge mer än dom här ht:na.
Dessutom kan du alltid byta ut diskanterna själv, i dina egna lådor.
Postad 10 April 2010 - 22:06
Spara du pengarna till ditt bygg-projekt, det kommer att ge mer än dom här ht:na.
Dessutom kan du alltid byta ut diskanterna själv, i dina egna lådor.
Precis. Blir det jag bygger bättre än M-65 så ryker dom och saknas det bas och min XTZ inte räcker till så byts den också ;P
Var på Bauhaus i Sundsvall idag förresten och som du sade så hade dom inte björkplywood. Var och kollade med en lokal affär idag och dom hade 6.5mm björkplywood 1x2m och den kostade runt 600kr har jag för mig. Killen jag pratade med skulle kolla upp tills på typ tisdag om dom kunde ta hem eller iaf ge ett pris.
Postad 11 April 2010 - 08:38
Precis. Blir det jag bygger bättre än M-65 så ryker dom och saknas det bas och min XTZ inte räcker till så byts den också ;P
Var på Bauhaus i Sundsvall idag förresten och som du sade så hade dom inte björkplywood. Var och kollade med en lokal affär idag och dom hade 6.5mm björkplywood 1x2m och den kostade runt 600kr har jag för mig. Killen jag pratade med skulle kolla upp tills på typ tisdag om dom kunde ta hem eller iaf ge ett pris.
Ta hem tjockare menar du?
Under tiden du kryar på dig, så får du lite läsning: http://www.rauna.for...97-0-asc-0.html
Har lagt in den på annat ställe, men den beskriver så bra problemen med ljud, å svårigheterna med att konstruera.
Så det som står där, tycker jag du ska ha i åtanke, när du väl sätter igång å bygger..
Postad 11 April 2010 - 10:11
Aa, jag frågade om dom kunde ta hem 18x1220x2440 eller något liknande.
Postad 11 April 2010 - 10:35
Inget gjort med filtret, Monacor diskanten går så långt ner i frkvens att den mer än väl täcker vilken delningsfrekvens som än är vald..
Har inte ens behövt ändra nivån på mellanregistret, utan allt är som tidigare.
Men det har gått för lite tid, för att säga nåt tvärsäkert, så jag låter allt vara tillsvidare.
Nu är jag ju på väg att köpa nytt.., förhandlar om priset, å hoppas på svar i morgon..
Därför kanske jag inte ens har dom kvar när diskanterna väl är inspelade, för dom blir till salu, så fort jag får hem nåt annat.
Har inte behov eller plats för dom nånstans.., skulle vara i verkstan då
Vad blir det för spännande som du vill para med de övriga grejerna?
Postad 11 April 2010 - 11:07
Vad blir det för spännande som du vill para med de övriga grejerna?
Jag har blivit sugen på ett par Empire Diamond A1
https://www.minhembi...howtopic=259925
Läs tråden så slipper jag skriva här...
Å så har ju "mätnissarna" övertygat mig om, att det bara måste vara, världens bästa högtalare, så fel som den mäter, å lät så jäkligt bra i lyssningstestet, spitzenklasse, helt enkelt.
PS. Nya diskanten integrerar allt bättre, å den lilla råheten/vassheten i början, avtar allt mer... DS
Redigerat av humlan57, 11 April 2010 - 11:09.
Postad 17 April 2010 - 10:35
Det som hänt är att dom nu tappat sin hårdhet, å inte längre märks av..
I början så hördes dom för mycket å för gällt.., som om dom spelade för högt i nivå.., det är helt borta nu.
En annan possitiv sak, är att spridning är rejält förbättrad, nu är det diskant som sprids riktigt bra i rummet.., möjligen en nackdel för de som vill ha en markant "sweet spot"..
Rent ljudmässigt så låter det riktigt okey om tal, sång å diskantkrävande instrument, inga hårda ljud helt enkelt, inte mer iaf, än att det inte går att härleda var dom kommer ifrån, inspelning, utsändning, eller annat.
Resultatet blev alltså ungefär som tänkt, en klar förbättring, med endast en minimal arbetsinsats.
Priset kan förstås diskuteras.., många anser nog det som bortkastade pengar på en sån billig ht.
Men trivs man med ht:n i övrigt, så tycker jag det är väl satsade pengar.
Trots allt så rör det sig inte om några jättesummor, utan mindre än vad många slänger bort på en signalkabel...
---------------------------
Är nån intresserad av att lyssna eller köpa dom, så blir dom till salu i nästa vecka, då jag hoppas dom nya högtalarna ska ljuda bättre, nåt som jag ännu inte vet nåt om..
Ett köp med vild chansning, å av ren nyfikenhet, som kan resultera i precis vad som helst.
Postad 24 April 2010 - 11:35
Har du fått de nya högtalarna än? Hur låter de i jämförelse med M-65?
Det är väl inte riktigt rätt å jmf..., dom ligger ju inte i samma prisklass.
Men dom nya är som förväntat bättre på allt.., fattas bara annat, med den priskillnaden.
Den mest påtagliga skillnaden, är ett riktigt riktigt bra mellanregister, å en diskant som fyller i bra.
Inte absolut toppklasss i diskanten, men tillräckligt bra för att göra det svårt, att avgöra om det är elementen eller nåt annat, som gör att det inte låter "rätt".
Mellanreg är däremot i absolut toppklass, utan att vara extrema på nåt sätt.
Dom avslöjar dåliga/manipulerade/förvrängda/överdrivna nivåer/inspelningar, men utan att vara alltför elaka.
Det går att spela allt, så dom är lite förlåtande, det blir inte helt hopplöst, som med dom allra mest analytiska konstruktionerna..., betydligt snällare mot dåliga insp, än t.ex mina gamla Sperrling DP3:or.
Dom är helt enklet lättlyssnade, å gör bra inspelningar rättvisa.., instrument å röster låter som dom ska.., lättlyssnat
Basen då.., ja den kan jag inte säga så mycket om, kvalitetsmässigt.
Rummet ställer som vanligt till det för mig.., men jag är rätt säker på att jag kommer att bli rätt nöjd, när jag väl fått ordning på resonanserna..
Det saknas varken djup eller kraft i den, men de bastoppar som bildas rummet, förstör helhetsintrycket, så jag kan inte sätta nåt betyg ännu då den.
Jag har ju skrivit en hel del i en annan tråd:
https://www.minhembi...howtopic=259925 å de problem jag fått fixa till på lådorna.
Du kan läsa där, så slipper jag skriva här om det..
Så jag haft en del problem.., eller möjligen är det jag som är problemet, som inte kan låta nåt vara som det är.
Men nu finns iaf inga missljud från lådorna, så nu gäller det bara å komma på en vettig lösning för att komma tillrätta med akustiken i rummet..
Just nu står lådorna i bottenemballaget, nåt som effektivt tog bort golvets resonanser, å förbättrade basen flera snäpp
Tar resten i den tråd jag länkat till, alltså när jag kommer på nån lösning med akustiken.
Å vill nån köpa mina M-65:or, med dämpfötter å nya monterade Dynacor DT-300 diskanter, så är det bara å höra av sig.
M-65:orna är bara ett par månader, å diskanterna knappt inspelade...
Redigerat av humlan57, 24 April 2010 - 11:36.
Postad 25 April 2010 - 20:26
Postad 26 April 2010 - 18:11
Postad 26 April 2010 - 20:16
http://www.fynda.se/...php?prodid=2428
http://www.fynda.se/...php?prodid=3986
http://www.fynda.se/...php?prodid=1524
Funderade på att köpa M-65 5.0 men tycker dom är lite för stora och kommer inte in på ett bra tag så...
Kan ju säga att jag har en Onkyo 607
Postad 27 April 2010 - 07:41
Klangmatchningen blir ju inte lika bra om du väljer DF-5 som frontar.
Så du säger att ett m-65 5.0 system är bättre än om man blandar högtalare som jag gjort ?
Klangmatchningen blir ju inte lika bra om du väljer DF-5 som frontar.
Så du säger att ett m-65 5.0 system är bättre än om man blandar högtalare som jag gjort ?
Postad 27 April 2010 - 09:12
Kör på hela DF-5 paketet istället om du har råd
Har inte råd och satteliterna är för stora
Du har ju blandat högtalare , tycker du det funkar bra ?
Redigerat av Unregisteredfab5c77f, 27 April 2010 - 10:04.
Postad 27 April 2010 - 20:25
DF-5 och DC-5 fram och FX-4 EX bak. Jag tycker det fungerar finfintHar inte råd och satteliterna är för stora
Du har ju blandat högtalare , tycker du det funkar bra ?
Postad 27 April 2010 - 20:55
DF-5 och DC-5 fram och FX-4 EX bak. Jag tycker det fungerar finfint
Då borda det väl gå bra med dom högtalarna jag tänkte på ?
Postad 28 April 2010 - 15:50
Frontsetupen är viktigast att det är samma högtalare (center och fronthögtalare). Bakhögtalarna påverkas inte i samma utsträckning av avikelser från klangmatchningenDå borda det väl gå bra med dom högtalarna jag tänkte på ?
Postad 28 April 2010 - 19:09
Frontsetupen är viktigast att det är samma högtalare (center och fronthögtalare). Bakhögtalarna påverkas inte i samma utsträckning av avikelser från klangmatchningen
Okej , fan då centern kostar ju över 1000kr och det är lite för mycket för mig... Får väl fundera på M-65 då
Postad 28 April 2010 - 21:38
Men brukar få vad man betalar förOkej , fan då centern kostar ju över 1000kr och det är lite för mycket för mig... Får väl fundera på M-65 då
Postad 29 April 2010 - 21:26
Postad 29 April 2010 - 21:55
Fick du bara en 65a?###### typiskt! fått alla utom ena M-65an! nåja får väll köra mono och börja spela in den :/
Postad 30 April 2010 - 09:12
Fick du bara en 65a?
Dom skickas som separata paket, och ett av dom vart kvar i gbg, nu är det i ånge så har det väll på måndag typ.
Postad 30 April 2010 - 09:46
Postad 30 April 2010 - 12:36
Alla saker jag har beställt har fastnat i ånge i minst 2 dagarMen det var då ett himla tjat på Ånge. Jag har aldrig upplevt att paketen fastnat där. När jag har varit där på prao så har det varit full rulle.
Postad 30 April 2010 - 14:26
Alltså det fraktsätt som är använt, som i sin tur avgör hur fort det ska/får gå..
Dom får helt enkelt inte leverera fortare, än vad som står i resp fraktsätt..
Enligt mig en korkad regel, men Posten menar att betalar man inte för en snabb leverans, så ska kunden heller inte få det.., även om det skulle finnas utrymme för det.
Det gör att ett paket kan bli liggande, utan nån annan anledning, än att leveransen gått för fort.
Själv tycker jag man ska ändra till att istället använda en taxa som maximerar längsta leveranstid.
D.v.s beställer jag leverans inom 24 timmar, så är jag även garanterad det.
Beställer jag leverans inom 5 dygn så kan det ta 5 dygn, men kan gå på 24 timmar, om det finns möjlighet..
Postad 30 April 2010 - 14:34
Nu var det inte ånge som var problemet utan gbg, dom grejjer som kommit fram till ånge har alltid tagit en arbetsdag därifrån och hit.Men det var då ett himla tjat på Ånge. Jag har aldrig upplevt att paketen fastnat där. När jag har varit där på prao så har det varit full rulle.
Postad 30 April 2010 - 15:25
Postad 30 April 2010 - 17:18
Då kommer ju jag ha färdigt innan digSjälv sitter jag med mina 5 högtalare hemma, fick allt i onsdags. Dock ska jag tapetsera om i vardagsrummet på tisdags. Så får vänta innan jag kan sätta upp allt, synd, är grymt sugen på att se hur det låter.
Postad 01 May 2010 - 22:56
Detta är primärt en Qinpu A-3 rörstärkare + ersättningsrör (Raytheon 2C51) och ett par Dynavoice S4 EX.
Hoppas på att det kommer bli grymt ljud ur dessa små högtalare, då folk rent generellt verkar vara väldigt nöjda med dom!
Postad 05 May 2010 - 08:33
Redigerat av Unregistered24235, 05 May 2010 - 08:38.
Postad 05 May 2010 - 09:46
Någon som kan ge mig ett snabbt svar hur jag ska koppla mina m65 ex. Det finns ju 4 uttag, antar att jag bara tar de översta eller understa? Sedan finns det ju en bygel som man kan ändra hur många db man ska ha. Vart ska den sitta -2, 0, 2 eller 4?
Det spelar ingen roll om du kopplar övre eller undre, det är om man vi ha biwire/biamp, och då tar man bort blecken som går mellan, bygeln är en smaksak, har låtit dom sitta kvar på mina tills vidare, det är övre mellanregistret den berör.
Postad 05 May 2010 - 13:08
Ok ok, en liten snabb genomgång på kuddarna där bak, är det färre kuddar mer bas eller?Det spelar ingen roll om du kopplar övre eller undre, det är om man vi ha biwire/biamp, och då tar man bort blecken som går mellan, bygeln är en smaksak, har låtit dom sitta kvar på mina tills vidare, det är övre mellanregistret den berör.
Postad 05 May 2010 - 16:19
Så är det inte. Men avstämningsfrekvensen hamnar längre ned. Men det som upplevs som mest bas är alla kuddarna ur, trotts att endast 1 port öppen ger mest djupbas så är det inte samma sak som mest tryck. Det beror lite på användningsområdet för högtalare och ljudidealet hos lyssnarenHar för mig att någon har skrivit att man får mest bas med 1 hål öppet.
Mvh
Postad 05 May 2010 - 16:49
Hmm känns som att det får vara som det är. Tror inte jag kommer höra ngn skillnad ändåSå är det inte. Men avstämningsfrekvensen hamnar längre ned. Men det som upplevs som mest bas är alla kuddarna ur, trotts att endast 1 port öppen ger mest djupbas så är det inte samma sak som mest tryck. Det beror lite på användningsområdet för högtalare och ljudidealet hos lyssnaren
Mvh
Om ni vill se hur dynavoicarna ser ut hemma hos mig kan ni kolla i mitt galleri. Lämna gärna en kommentar.
Postad 06 May 2010 - 22:01
Tänkt att driva de 5 högtalarna plus ev. sub med en yamaha rx-v465.
Jag tittar på film, tv, spelar på min ps3:a och och lyssnar mycket på musik. P.g.a smidigheten med spotify så är det den källan musiken kommer komma ifrån allt som oftast.
Är jag helt ute och cyklar när jag kollar på dessa paket? Finns det något än bättre till samma pris eller likvärdigt till något reducerat pris? Leveranstid är inte jätteviktigt då jag klarar mig med det jag har idag.
Frågan har säkert varit ställd tidigare men titta, nu dyker den upp igen (= Var snäll och svara den här gången också!
Hälsningar Sebastian.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
104 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?