Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 06 januari 2011 - 07:38

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Konfigurera nätverkskortet i datorn att reagera på WakeOnLan (googla) så väcks den upp när Squeezeboxen försöker koppla upp sig mot den.

Postad 06 januari 2011 - 10:17

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Konfigurera nätverkskortet i datorn att reagera på WakeOnLan (googla) så väcks den upp när Squeezeboxen försöker koppla upp sig mot den.

Räcker det att installera pluginet från sbserver? elelr ska man installera ytterliggare program? Jag installerade scpowercontrol.exe igår också ( stod nåt om att det krävdes i tråden på slimdevices) men min dator fick fnatt och startade om sig hela tiden ( blåskärm, med windows 7, hör till ovanligheterna)

Postad 06 januari 2011 - 10:40

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Du måste nog ställa in i BIOS att den ska "väckas av LAN", alltså slå på WakeOnLan.

Postad 06 januari 2011 - 10:56

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Du måste nog ställa in i BIOS att den ska "väckas av LAN", alltså slå på WakeOnLan.

jojo, visserligen, men måste man ha serverpowercontrol.exe i winmappen eller räcker det att aktivera pluginet i SBserver? ska testa utan och även aktivera wol..
Men jag tror inte det var därför som jag fick blåskärm på dator hela tiden igår. 3 minuter sen startade datorn om och hängde sig....

Redigerat av Bulldog76, 06 januari 2011 - 10:57.

Postad 06 januari 2011 - 12:32

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Tror du missuppfattat vad pluginen gör, om du bara vill ha WOL när du startar en spelare så fixar SBS det "out of the box" utan några plugin, som redan sagts så måste ju datorn/servern där SBS körs ha stöd för det också.

Postad 06 januari 2011 - 12:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Tror du missuppfattat vad pluginen gör, om du bara vill ha WOL när du startar en spelare så fixar SBS det "out of the box" utan några plugin, som redan sagts så måste ju datorn/servern där SBS körs ha stöd för det också.

Jo jag har nog missuppfattat det hela. det jag skulle vilja är att när servern är avstängd så väljer sb webbinterface för att köra webbradio istället för att väcka datorn. Hm, visste faktiskt inte att det fungerar out of the box att låta den starta datorn när man vill lyssna på SB. Har en "vanlig" dator med win 7 på. kunde vara kul om det fungerar. fungerar det tvärt om också out of the box, dvs stänga av datorn?
kunde vara bra när man lyssna på musik i sovrummet innan läggdags och att datorn stängs av också så man slipper gå upp och göra det.

Postad 06 januari 2011 - 13:02

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Ska du stänga av behöver du pluginen och den kan göra mycket av det du vill, jag har inte haft behoven så har inte testat den själv.

Läs åtminstone första posten i det här inlägget så får du lite grepp om vad den gör http://forums.slimde...ead.php?t=48521

Postad 08 januari 2011 - 12:32

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Problem med Bandit på BOOM?

Har en Radio och har nu skaffat en Boom för att få lite bättre ljud.
Men helt plötsligt får jag problem med webradiokanalerna.
Bandit och Star FMl låter som det är 5 kanaler samtidigt. Sedan efter 10 sek säger den att den buffrar om och så börjar det om...och om igen. Klart frusterarande.
Min Radio fungerar klockrent.
Radio Rix fungerar utmärkt.
Någon med samma problem? Såg i tråden i somras att det var samma problem, men inte nån som kommenterade det.
Är det ett problem som går över av sig själv eller nåt som just jag råkat ut för?
Jag vet ju folk som har Boom sedan tidigare som lyssnar på Bandit utan problem...

Redigerat av e3henri, 08 januari 2011 - 21:33.

Postad 08 januari 2011 - 21:52

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Bandit verkar ha intermittenta problem med sin ström idag. Har testat några gånger under dagen, ibland OK, ibland sallad.

Postad 08 januari 2011 - 23:46

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Bandit verkar ha intermittenta problem med sin ström idag. Har testat några gånger under dagen, ibland OK, ibland sallad.

Okey på min Radio har det fungerat hela tiden, men Boom aldrig. Har försökt ett 10 tal gånger under dagen.

Postad 09 januari 2011 - 09:30

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lyssna på Sveriges radios kanaler utan att behöva byta till mysqueezebox.com? Likaså problem med att lyssna på RIX FM osv. Hittar kanalerna men verkar bara buffra och sedan händer inget mer. Fungerar däremot via mysqueezebox.com men jobbigt att behöva byta fram och tillbaka.

För er som är intresserade av NAS + spotify + squeezebox så kan jag rekommendera denna tråd där det utlovas ett stöd för ARM + spotify inom snar framtid.

ARM + SPOTIFY

Postad 09 januari 2011 - 16:36

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Har nu hört att fler har problem med Bandit sedan flera veckor.
Gjorde nu misstaget att göra en factory reset på min Radio och nu har jag samma problem på den också :)

Postad 10 januari 2011 - 21:49

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Håll i er för här kommer det nyheter :)
http://www.spotify.c...uch-and-radios/

We’re delighted to announce that we’ve joined forces with Logitech to bring Spotify to your Squeezebox Touch and Squeezebox Radio.

For those unfamiliar with Squeezebox, we highly recommend you check out their great wireless music systems. The Squeezebox Touch and Squeezebox Radio players use your existing wireless home network to stream music throughout your house. Squeezebox is simple to use and easily expandable by adding more Squeezebox players in other rooms – like your kitchen, bedroom or patio.

With our new app you can now access our comprehensive catalogue of more than ten million songs, and all your playlists, anywhere in the home.

The Spotify app will be available through Logitech’s MySqueezebox app site in the very near future for Spotify Premium subscribers. However, if you simply can’t wait to get your hands on the app and demand that Spotify pump music wirelessly throughout your home as of this minute, you can check out the Beta release right now.

Redigerat av e3henri, 10 januari 2011 - 21:50.

Postad 11 januari 2011 - 05:37

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Håll i er för här kommer det nyheter :)
http://www.spotify.c...uch-and-radios/

Just vad jag har längtat på, härligt att man kan köra utan sb server också! Jag har dock problem med Bandit och Star FM som ett par andra verkar ha (mixed sallad), någon som funnit en lösning?

Update: har testat Spotify Betan till SB Radio, kan söka och hittar all musik men jag kan inte spela. Nån som har testat och får samma problem?

Update 2: Problem löst, hade inte lyckats uppdatera radion, efter det så funkar det ypperligt!

Redigerat av Creutz, 11 januari 2011 - 19:49.

Postad 11 januari 2011 - 14:57

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Batteriet till min Squeezebox Controller räcker bara i 3 minuter nu =( Går det köpa ett nytt någonstans?
Vad brukar livstiden på ett sådant här batteri vara?

Postad 14 januari 2011 - 18:40

ZwenX
  • ZwenX
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!
Min fjärrkontroll till squeezebox classic är kass, någon annan som varit med om detta som kan berätta vart man beställer en ny eller om det finns andra sätt att styra boxen?
Mvh Kristian

Postad 14 januari 2011 - 20:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hej!
Min fjärrkontroll till squeezebox classic är kass, någon annan som varit med om detta som kan berätta vart man beställer en ny eller om det finns andra sätt att styra boxen?
Mvh Kristian

Iphone eller androidtelefoner funkar som fjärr om man vill

Postad 14 januari 2011 - 20:34

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1 318 inlägg
  • 0

Hej!
Mvh Kristian

En billig Harmony fjärr funkar perfekt.

Postad 15 januari 2011 - 10:22

ZwenX
  • ZwenX
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Iphone eller androidtelefoner funkar som fjärr om man vill

Har en htc desire hd. Vilken app skall man ta hem o hur funkar det. Måste man inte ha en ip-adress till boxen då?
Jag har ju inte använt den på länge så skulle jag koppla in den igår, sen upptäckte jag att barnen tagit sönder fjärren. Som det är nu så står det bara connecting to wireless network. Press right arrow bla bla bla...

Postad 15 januari 2011 - 10:30

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har en htc desire hd. Vilken app skall man ta hem o hur funkar det. Måste man inte ha en ip-adress till boxen då?
Jag har ju inte använt den på länge så skulle jag koppla in den igår, sen upptäckte jag att barnen tagit sönder fjärren. Som det är nu så står det bara connecting to wireless network. Press right arrow bla bla bla...

Jag kör betalprogrammet Squeeze Commander på min HTC Desire och det fungerar utmärkt. Den ansluter till servern via WiFi så det måste vara aktiverat då programmet används. Har för mig att programmet hittar servern automatiskt och att servern sedan berättar för programmet vilka spelare som finns.

Programmet finns i market och kostar väl ett par spänn, men fungerar bra.

http://www.squeezecommander.com/

/Martin

Postad 17 januari 2011 - 19:25

Unregisteredcc6f3e01
  • Unregisteredcc6f3e01
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hallå,

Jag funderar fram och tillbaka kring spotify i multiroom med Sonos vs Squeezebox, olika varianter och har en fråga kring ett lågbudgetalternativ.

Squeezbox radio har ju visserligen ingen digital utgång eller analoga RCA-utgångar MEN radion har ju en stereo hörlursutgång vilket jag antar är en vanlig 3.5mm ljudutgång. Och den borde man ju då kunna koppla in i en förstärkare via en 3.5mm -> stereo RCA kabel vilket jag har hemma. Är det någon som har provat det och är det i så fall ett Ok ljud (som från en inkopplad dator typ)?

Tips på fjärrkontrollslösning till Squeezebox som hanterar nya Squeezbox-Spotify varianten vore också najs..

Postad 19 januari 2011 - 10:45

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Radio kanalerna som inte funkar :P

SR kanalerna som P3, P4 Sjuhärad, P3 Rockster får jag inte att funka längre, samma med Bandit.
Kan man hitta nån ny "adress" till dom och hur/var lägger man inte det?

Postad 19 januari 2011 - 20:48

Unregisteredcc6f3e01
  • Unregisteredcc6f3e01
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hallå,

Jag funderar fram och tillbaka kring spotify i multiroom med Sonos vs Squeezebox, olika varianter och har en fråga kring ett lågbudgetalternativ.

Squeezbox radio har ju visserligen ingen digital utgång eller analoga RCA-utgångar MEN radion har ju en stereo hörlursutgång vilket jag antar är en vanlig 3.5mm ljudutgång. Och den borde man ju då kunna koppla in i en förstärkare via en 3.5mm -> stereo RCA kabel vilket jag har hemma. Är det någon som har provat det och är det i så fall ett Ok ljud (som från en inkopplad dator typ)?

Tips på fjärrkontrollslösning till Squeezebox som hanterar nya Squeezbox-Spotify varianten vore också najs..

Har nu provat och det fungerar helt ok att koppla in Squeezebox radio med en receiver. Har också provat att strömma Spotify till två radio samtidigt och styra dem med Squeezebox Commander, funkar bra det med.

Postad 19 januari 2011 - 21:50

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Radio kanalerna som inte funkar ;)

SR kanalerna som P3, P4 Sjuhärad, P3 Rockster får jag inte att funka längre, samma med Bandit.
Kan man hitta nån ny "adress" till dom och hur/var lägger man inte det?

Alla du nämner fungerar här och nu

Postad 23 januari 2011 - 12:58

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Alla du nämner fungerar här och nu

Inte här, när jag kollar i kontrollpanelen så rullar det.

Kollade på plugin programen och där ser jag två "grå" markerade plugin, webradio och radiotime, dom kan jag inte göra nått med.

Kan virusprogramet ligga och störa, jag kör Nod32, fast då borde ju alla kanaler ligga nere och nu har jag bara Mix megapol gbg och Rix fm som funkar, alla andra kanaler står det bara 00.00 och ibland kommer det upp timeout.

"Edit" virus programet är boven, stängde av den och skrämde slag på resten av familjen när radion startade att spela :)

MEN, var fixar man i Nod så att den släpper igenom radion?

"Edit2" Hittade med Google. Länk

Redigerat av Unregisteredd2619a18, 04 februari 2011 - 12:56.

Postad 23 januari 2011 - 14:51

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Kör SBS på en QNAP så här kan jag inte hjälpa till.
Syns det inget i någon logg från NOD vad den blockat?

Postad 02 februari 2011 - 23:07

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Har nu lyckats läsa igenom 101 intressanta sidor.
Det tog alla kvällar i nästan en vecka, men jag har lärt mig en del och antecknat
sånt som kan vara bra för framtiden.
Har köpt 3st Duet som skall vara på olika ställen i huset.
Har en del frågor redan nu men jag skall först läsa igenom Duettråden och därefter
lägga frågorna där.

Kalle

Postad 04 februari 2011 - 11:22

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Någon som vet om det kommer någon ny pryl i Squeezebox serien snart? Funderar på att utöka med en Touch, men vore dumt om en uppföljare är på väg...

Postad 04 februari 2011 - 12:58

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Nya problem.
Har classic och kör med spotify plugin, nu buffrar den hela tiden och går inte att lyssna på, får samma när jag kör Bandit på radion men dom andra radio kanalerna funkar utan problem.

Postad 04 februari 2011 - 13:25

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Hallå,

Visst fungerar det, kör själv så ibland.

Ljudet är sådär, måste ha full volym i radion., men det är väl ok.
Ljudet kan nog jämföras med en laptop kopplad via hörlursuttaget till stereon.

Som fjärr använder jag min iPhone med iPeng app., smidigt.

Postad 04 februari 2011 - 15:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Någon som vet om det kommer någon ny pryl i Squeezebox serien snart? Funderar på att utöka med en Touch, men vore dumt om en uppföljare är på väg...

Normalt sett går de inte ut med några teasers och betatestare har väl i allmänhet tystnadsplikt så det går inget skvaller om nya produkter, men det är ju inte särskilt troligt att det i första hand skulle komma något som liknar Touch, är det den typen av produkt du är ute efter så är det väl bara att slå till.
Skall man spekulera i nya produkter så är nog det mest troliga att det kommer ersättare till de modeller som bygger på den äldre plattformen (Boom och Receiver). Transportern kommer knappast att få någon efterföljare.

Postad 05 februari 2011 - 12:50

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Kör SBS på en QNAP så här kan jag inte hjälpa till.
Syns det inget i någon logg från NOD vad den blockat?

Se mitt Inlägg #3025, jag gjorde en Edit.

Postad 06 februari 2011 - 18:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Idag söndag så fungerar inte någon av MTG stationer (Bandit, Rix FM, lugna favoriter, NRJ)
Nån mer med samma problem?

Postad 08 februari 2011 - 13:45

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Normalt sett går de inte ut med några teasers och betatestare har väl i allmänhet tystnadsplikt så det går inget skvaller om nya produkter, men det är ju inte särskilt troligt att det i första hand skulle komma något som liknar Touch, är det den typen av produkt du är ute efter så är det väl bara att slå till.
Skall man spekulera i nya produkter så är nog det mest troliga att det kommer ersättare till de modeller som bygger på den äldre plattformen (Boom och Receiver). Transportern kommer knappast att få någon efterföljare.

Tack för svaret! Blev så jag beställde en Touch... =)

Postad 12 februari 2011 - 19:58

z3m555
  • z3m555
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej!
Min Classic dog i går.
Den är helt livlös, har ingen aning om vad det kan vara för fel.
Någon som har något tips?

Tackar på förhand

Postad 13 februari 2011 - 02:34

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Mät om du får någon spänning ur trafon, den är ju mer eller mindre varm hela tiden!

Postad 13 februari 2011 - 10:03

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Hej!
Min Classic dog i går.
Den är helt livlös, har ingen aning om vad det kan vara för fel.
Någon som har något tips?

Tackar på förhand

Det brukar oftast vara nätdelen/trafon som dör.

Postad 16 februari 2011 - 12:39

z3m555
  • z3m555
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Det var trafon som hade gått. Ruskade man på den så skramlade det tom.
Den är ju på 5volt 2ampere.
Bytte till en justerbar som gav 1,8 ampere vid 5volt. Verkar som den har svårt att hitta nasen till & från.
Någon som vet var man hittar en billig & bra som ger 5volt 2ampere.

Tack för hjälpen

Postad 18 februari 2011 - 11:20

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på att köpa squeezebox boom men vill gärna ha svar på en (säkert enkel) fråga som jag undrar över. Jag har en NAS qnap ts-109 med all min musik på och där ligger även en m3u spellista så att alla i hemmet kommer åt den.
Jag har förstått att man ska installera squeezebox server på Nas:en för att få tillgång till musiken via squeezebox boom.
Jag undrar då om jag kan leta upp min nuvarande m3u spellista och köra den på boom:en eller måste jag skapa en ny spellista i boom:en. Om det går, ska spellistan ligga på något speciellt ställe eller kan jag ha den kvar på samma sökväg som jag har idag?

Redigerat av ice cube, 18 februari 2011 - 11:21.

Postad 18 februari 2011 - 12:51

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Nu använder jag inte spellistor själv, men i Squeezeserver så finns det inställningar där man pekar vart spellistorna ligger. Du behöver alltså inte flytta eller duplikera några.

Postad 18 februari 2011 - 16:58

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Jag har funderingar på att köpa squeezebox boom men vill gärna ha svar på en (säkert enkel) fråga som jag undrar över. Jag har en NAS qnap ts-109 med all min musik på och där ligger även en m3u spellista så att alla i hemmet kommer åt den.
Jag har förstått att man ska installera squeezebox server på Nas:en för att få tillgång till musiken via squeezebox boom.
Jag undrar då om jag kan leta upp min nuvarande m3u spellista och köra den på boom:en eller måste jag skapa en ny spellista i boom:en. Om det går, ska spellistan ligga på något speciellt ställe eller kan jag ha den kvar på samma sökväg som jag har idag?

Problemet med spellistor är sökvägarna
Betänk följande, förutsätter att du har en Windows PC och musiken lagrad på din NAS, du har då en share uppmappad som tex Y:\
Om alla datorer som ingår i nätet har samma mappning till samma share så fungerar spellistan till alla program som kan läsa den

Nu installerar du en SBS på din NAS, den har absolut ingen aning om vad Y:\ är, den vill ha nått liknande /share/Qmulimedia/music/osv.....

Förstår du problematiken ?
Som jag ser det måste du alltså skapa om spellistan om du inte öppnar den i en editor och ändrar alla sökvägar

Postad 18 februari 2011 - 18:06

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag har provat att installera squeezebox server och sökt upp mitt mp3 bibliotek på Nas:en och där har jag nu hittat alla album och min spellista. Då borde väl allt fungera nu när jag ansluter Squeezeboxen eller hur? Hittar serverprogrammet både musiken och spellistan så är väl allt grönt?

Redigerat av ice cube, 18 februari 2011 - 18:08.

Postad 18 februari 2011 - 20:15

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Var har du installerat SBS, PC eller QNAP?
Kolla scanloggen inställningar--> information
Kolla med tex Anteckningar hur sökvägen är skriven i spellistan, om det är en UNC sökväg sparad så kanske det är OK (börjar isf med \\QNAPnamnet\resterande\sökväg)

Postad 18 februari 2011 - 22:20

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Var har du installerat SBS, PC eller QNAP?
Kolla scanloggen inställningar--> information
Kolla med tex Anteckningar hur sökvägen är skriven i spellistan, om det är en UNC sökväg sparad så kanske det är OK (börjar isf med \\QNAPnamnet\resterande\sökväg)

Den är installerad på Nas:en.
Nu är jag en nybörjare på detta men spellistan är sparad på Nas:en den också så den har en sökväg som du skriver här ovan.

Postad 19 februari 2011 - 12:13

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Då kommer det förmodligen att fungera

Postad 22 februari 2011 - 23:38

z3m555
  • z3m555
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hmm.
När min squzzeboxen (Clasic) är avstängd & jag använder skärmsläkare.
Antimgen datum + väder eller superTime så har den svårt att uppdatera väderet.
Får felmedelaande att den inte hittar servern sen efter en kort stund så kommer vädeter tbx. Har en neatgear ready NAS duo.
Några tips?

Postad 27 februari 2011 - 21:00

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Finns det något bra sätt att t.ex sortera bra inspelningar på? jag har musiken i flac och taggad med t.ex jazz men jag vill även kunna sätta en extra tagg för t.ex 24 bit inspelningar. Blir svårt att hitta dom albumen när man har närmare 800 andra album

Postad 27 februari 2011 - 21:57

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Jag skulle göra en gener av det, antingen enbart tex 24bit eller så kan du ha dubbla taggvärden jazz,24bit
Albumet kommer då visa under både jazz och 24bit (avgränsare för dubbla taggar ställs in i inställningarna)

Postad 22 mars 2011 - 16:25

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Logitech launches Squeezebox Controller app for Android phones and tablets

Källa: Engadget

Någon lycklig lottad med en android får gärna testa och berätta hur den fungerar! ;)

Postad 23 mars 2011 - 21:31

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Testad på en HTC DHD

Använder sen tidigare Squeezecommander och kommer att fortsätta med det.

Logitechs app känns seg och buggig, enda som jag tyckte var bättre var om man kollar tex Album så går man upp alfabetet till höger för att snabbt hoppa till P

Läs mer kommentarer här http://forums.slimde...ead.php?t=86487

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.