Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer G9

7510 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090D (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Större TV (5 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 16 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 16 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 07 augusti 2008 - 16:57

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Har idag varit på en andra demo-sväng och kollat in 5090H, materialet var transformers på dvd och die hard 4 på blu-ray och blev mycket imponerad överlag, svärtan och kontrasten är ruggig och djupet detsamma. Nu har man inga ursäkter längre utan det är bara att slanta upp och bli medlem i den exklusiva pioneer-klubben... :-) Har jag tur får jag min panel redan nästa vecka, blir spännande!

Postad 07 augusti 2008 - 19:02

dunderolga
  • dunderolga
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Det bästa för mig är att jag inte ens har sett den live än, så när jag får min på måndag lär jag svimma av helt makalös bild! ;) Nåja, jag antar i alla fall att den provisoriska "pure" ska ge en wow-upplevelse i alla fall.

Postad 07 augusti 2008 - 19:11

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Det bästa för mig är att jag inte ens har sett den live än, så när jag får min på måndag lär jag svimma av helt makalös bild! ;) Nåja, jag antar i alla fall att den provisoriska "pure" ska ge en wow-upplevelse i alla fall.

Ja, jag svimmar minst en gång om dagen om sändningarna på olika HD-kanaler är utan brus :D :D :D

Postad 08 augusti 2008 - 08:16

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Kan instämma att det är en riktigt bra TV. Men några svimningar för min del blir det inte i detta sammanhang.

Bilden är brusfri, svart är svart (eller så pass svart man nu kan förvänta sig iaf) och digitalmottagning ger bra bild i princip på alla kanaler. Nu kör jag Boxer och även om CD påstås vara bättre så fins det väldigt lite att invända på även med en terrest signal.

Sen är det riktigt bra bildflyt och jämfört med iScan VP50Pro som matade min gamla Panasonic saknar jag ingenting i videohantering heller.

Postad 08 augusti 2008 - 10:51

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Enator eller någon annan som kört break-in bilderna från USB-minne, har tidigare själv kört lite från DVD men testade från USB bara för att se funktionen.

Något jag märker är att när den byter bild (vilket väl tar 7-10 sekunder nånting av svart bild, samma för andra?) så "knäpper" ibland TV:n. Ungefär samma knäppning som när man sätter på eller stänger av hela apparaten. Det är inte varje gång den byter bild och visar svart utan bara ibland.

Är detta något ni reflekterat över att den gör?

(jag satte den på 30 sekunders visning per bild, precis som DVD:n gör men detta borde inte ha betydelse för bildbytet som tar lite tid samt denna "knäppning").

Postad 08 augusti 2008 - 11:33

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Det inget som jag märker hos min tv. Personligen anser jag break-in DVD/USB är onödig att använda om man inte har bråttom för kalibreringen. TV:n klarar av hur mycket stryk som häls. Oroa inte dig för inbränningen.

Postad 08 augusti 2008 - 13:36

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Det inget som jag märker hos min tv. Personligen anser jag break-in DVD/USB är onödig att använda om man inte har bråttom för kalibreringen. TV:n klarar av hur mycket stryk som häls. Oroa inte dig för inbränningen.

Det kan jag intyga, har inte kört någon breakin överhuvudtaget, bara vanlig användning. I och för sig har jag enbart använt TVn cirka 30h men jag har inte sett tillstymmelsen av inbränning vilket är godkänt. Det längsta jag har haft en "statisk" bild på är Kanal5 loggan i ungefär två timmar...inga problem alls.

Nu dock till en lite deppigare historia (för mig persnoligen). Jag har en unge på 3 år som är nyfiken och gillar att peta överallt (ni kan nog gissa vart det bär va?). Till min förskräckelse hade han tagit på panelen med sina smutsiga fingrar (chokladpudding) och frugan hade varit framme efter en tid (efter att det hade stelnat) när hon upptäckte det. Hon hade givetvist tagit en fuktig handdukoch plockat bort det...jag gråter inombords tro mig..jag såg tydligt efteråt en massa spår som jag försiktigt försökte torka bort men jag tror att den delen av panelen nog är skadad för all tid. Skall försöka se om jag kan upptäcka det med bild på.

Inte mycket att göra men jagv ville skriva av mig eftersom jag känner ilska men framförallt sorg...har ju knappt hunnit använt den. Annat vore om det hade hänt efter 2-3 år. Hursomhelst snart kan jag i alla fall ge en rapport om hur stryktålig/känslig panelen är.

Postad 08 augusti 2008 - 13:41

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Det kan jag intyga, har inte kört någon breakin överhuvudtaget, bara vanlig användning. I och för sig har jag enbart använt TVn cirka 30h men jag har inte sett tillstymmelsen av inbränning vilket är godkänt. Det längsta jag har haft en "statisk" bild på är Kanal5 loggan i ungefär två timmar...inga problem alls.

Nu dock till en lite deppigare historia (för mig persnoligen). Jag har en unge på 3 år som är nyfiken och gillar att peta överallt (ni kan nog gissa vart det bär va?). Till min förskräckelse hade han tagit på panelen med sina smutsiga fingrar (chokladpudding) och frugan hade varit framme efter en tid (efter att det hade stelnat) när hon upptäckte det. Hon hade givetvist tagit en fuktig handdukoch plockat bort det...jag gråter inombords tro mig..jag såg tydligt efteråt en massa spår som jag försiktigt försökte torka bort men jag tror att den delen av panelen nog är skadad för all tid. Skall försöka se om jag kan upptäcka det med bild på.

Inte mycket att göra men jagv ville skriva av mig eftersom jag känner ilska men framförallt sorg...har ju knappt hunnit använt den. Annat vore om det hade hänt efter 2-3 år. Hursomhelst snart kan jag i alla fall ge en rapport om hur stryktålig/känslig panelen är.

Tråkigt, har han tagit på glaspanelen? Är det "repor" i glaset efter handduken?

Postad 08 augusti 2008 - 14:05

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Sitter nu och tittar på OS invigningen och det är väldigt mycket svart och nu ser man att den är ganska bra. :-)

Jag tittar via den inbyggda digital tv boxen.

Jag bor i ett comhem hus och visst börjar jag bli lite sugen på HD via comhem, men jag tycker det finns för lite att titta på än så länge

Postad 08 augusti 2008 - 14:07

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Tråkigt, har han tagit på glaspanelen? Är det "repor" i glaset efter handduken?

Ja det var panelen han hade kladdat på, jag såg inga repor men jag tittade inte efter så noggrant. Paniken fick fatt i mig och efter en del svärande och skrikande kom jag på att jag höll på att komma försent till jobbet. jag tänker syna den i detalj ikväll. Med en stor portion tur har det kanske inte påverkat panelen och även om det har så kanske det inte märks vid vanlig tittande (önsketänkande visst, men man måste hoppas).

Förresten en vanlig hemförsäkring (med drulle) täcker väl inte sånt här eller?

Postad 08 augusti 2008 - 14:17

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Ja det var panelen han hade kladdat på, jag såg inga repor men jag tittade inte efter så noggrant. Paniken fick fatt i mig och efter en del svärande och skrikande kom jag på att jag höll på att komma försent till jobbet. jag tänker syna den i detalj ikväll. Med en stor portion tur har det kanske inte påverkat panelen och även om det har så kanske det inte märks vid vanlig tittande (önsketänkande visst, men man måste hoppas).

Varför tror du att panelen är skadad? Ser du märken?

Jag tror inte att panelen är skadad såvida inte frugan var väldigt hårdhänt. Rengör bara med någon vätska/trasa avsedd för optik-rengöring (finns hos optiker) eller kanske något specialmedel som din Pioneerhandlare rekomenderar. Använd ALDRIG papper och/eller andra kemikalier.

Postad 08 augusti 2008 - 14:40

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Varför tror du att panelen är skadad? Ser du märken?

Jag tror inte att panelen är skadad såvida inte frugan var väldigt hårdhänt. Rengör bara med någon vätska/trasa avsedd för optik-rengöring (finns hos optiker) eller kanske något specialmedel som din Pioneerhandlare rekomenderar. Använd ALDRIG papper och/eller andra kemikalier.

Du verkar inte ha läst manualen :P
Det står klart och tydligt att man inte skall använda en behandlad trasa, t.ex. en avsed för optik-rengöring. Inte heller vatten är att rekommendera då vätskor kan tränga igenom panelen. Vid svåra fläckar rekommenderar dem att man använder en lätt fuktad trasa (lät som en tvättmedelsreklam). Anledningen till att jag är så pessimistisk är att Pioneer inte använder ett yttre glasparti som täcker deras panel. Det första skiktet är alltså panelen i sig (rätta mig om jag har fel). Dessutom är den ju behandlad med något så att reflexer skall minska. Summa summarum en Pioneer är känsligare än de flesta andra Plasmor (de med glasfront).

Postad 08 augusti 2008 - 14:53

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

HBC har ett medel för att ta bor smutsen om det inte finns reppor och om jag kommer i håg kostar ca 250:- . Så ta det lugnt :P

Postad 08 augusti 2008 - 14:57

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Det står klart och tydligt att man inte skall använda en behandlad trasa, t.ex. en avsed för optik-rengöring. Inte heller vatten är att rekommendera då vätskor kan tränga igenom panelen. Vid svåra fläckar rekommenderar dem att man använder en lätt fuktad trasa (lät som en tvättmedelsreklam). Anledningen till att jag är så pessimistisk är att Pioneer inte använder ett yttre glasparti som täcker deras panel. Det första skiktet är alltså panelen i sig (rätta mig om jag har fel). Dessutom är den ju behandlad med något så att reflexer skall minska. Summa summarum en Pioneer är känsligare än de flesta andra Plasmor (de med glasfront).

Dubbla glas leder till dubbla bilder om man bara sitter10-20 grader snett.

Postad 08 augusti 2008 - 14:57

Morrice
  • Morrice
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jodå, drullen täcker detta. Har en polare som ville ha en ny tv, så han hällde en kanna saft i sin tv, å sa att d var grabben som gjort :P Funkade. En ny tv står på platsen.

Postad 08 augusti 2008 - 15:20

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

De regöringsmedel som finns hos optiker är avsedda att rengöra anti-reflex behandlat glas och alla plasmor (så vitt jag vet) har minst ett glas-skikt ytterst. Jag har svårt att tro att någon vätska ska kunna tränga igenom panelen!?

Redigerat av Tomas L, 08 augusti 2008 - 15:21.

Postad 08 augusti 2008 - 15:21

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Jodå, drullen täcker detta. Har en polare som ville ha en ny tv, så han hällde en kanna saft i sin tv, å sa att d var grabben som gjort :P Funkade. En ny tv står på platsen.

Jo att hälla i en kanna saft förstår jag att försäkringen täcker, men i mitt fall hade det eventuellt kunnat avhjälpas om man hade följt bruksanvisningen. Givetvist är det inte säkert men försäkringsbolaget kan ju hävda det. Sen är jag oftast för ärlig för mitt eget bästa. Barnen skulle kunna ha slängt en stålkula på panelen. Men efter fem sekunders övervägande bestämde jag mig för att det är för oärligt. Det är ju trots allt försäkringstagarna jag skulle ha lurat och inte försäkringsbolaget. Inte många som tänker i dem termerna jag vet men det är ju så.

Jag kan ju givetvist ringa upp mitt försäkringsbolag och försöka få igenom det, inget som hindrar mig. Går dem inte med på det så är inget förlorat. Attans att sånt här skall hända. Jag skulle nog ha väntat med att skaffa en så dyr plasma tills ungarna börjat skolan.

Postad 08 augusti 2008 - 15:22

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

De regöringsmedel som finns hos optiker är avsedda att rengöra anti-reflex behandlat glas och alla plasmor (så vitt jag vet) har minst ett glas-skikt ytterst. Jag har svårt att tro att någon vätska ska kunna tränga igenom panelen!?

Fel medel kan leda till att färgfilter som sitter på glaset förstörs.

Postad 08 augusti 2008 - 15:28

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Fel medel kan leda till att färgfilter som sitter på glaset förstörs.

Not: man ska naturligtvis använda de medel som tillverkaren rekommenderar, särskilt på en ny tv!!!

De medel som finns hos optiker är dock väldigt snälla och avsedda för att regöra alla typer av glasögon med en rad olika behandlingar. Jag tror att ev färgfilter sitter kvar såvida de inte är vattenlösliga :P

Postad 08 augusti 2008 - 15:28

Morrice
  • Morrice
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jo att hälla i en kanna saft förstår jag att försäkringen täcker, men i mitt fall hade det eventuellt kunnat avhjälpas om man hade följt bruksanvisningen. Givetvist är det inte säkert men försäkringsbolaget kan ju hävda det. Sen är jag oftast för ärlig för mitt eget bästa. Barnen skulle kunna ha slängt en stålkula på panelen. Men efter fem sekunders övervägande bestämde jag mig för att det är för oärligt. Det är ju trots allt försäkringstagarna jag skulle ha lurat och inte försäkringsbolaget. Inte många som tänker i dem termerna jag vet men det är ju så.

Jag kan ju givetvist ringa upp mitt försäkringsbolag och försöka få igenom det, inget som hindrar mig. Går dem inte med på det så är inget förlorat. Attans att sånt här skall hända. Jag skulle nog ha väntat med att skaffa en så dyr plasma tills ungarna börjat skolan.

Säg inte så. Min grabb e snart 2 bast å har många år till skolan. Får nog sätta upp ån form av elstöts anordning vid 5090n :P

Postad 08 augusti 2008 - 15:30

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Säg inte så. Min grabb e snart 2 bast å har många år till skolan. Får nog sätta upp ån form av elstöts anordning vid 5090n :P

Bra idé, hör ni :) ;) :P

Postad 08 augusti 2008 - 15:36

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Kan någon rekommendera en lämplig höjd att sätta tv´n på? Vilka höjder har ni? Man vill ju inte sätta den för lågt men inte heller för högt. Har en tv-bänk under som är ca 50 cm hög

Postad 08 augusti 2008 - 15:38

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Kan någon rekommendera en lämplig höjd att sätta tv´n på? Vilka höjder har ni? Man vill ju inte sätta den för lågt men inte heller för högt. Har en tv-bänk under som är ca 50 cm hög

Min tv-bänk är ca 60cm och jag är mycket nöjd med den. Om du gillar 50cm så du får köra med den.

Redigerat av Enator, 08 augusti 2008 - 15:39.

Postad 08 augusti 2008 - 15:41

Unregisterede3c6cc46
  • Unregisterede3c6cc46
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Efter att ha först kikat på Sony's KDL 46 tummare för c:a 1 år sedan har jag tillslut slagit till.
LX5090'an är riktigt bra (om det nu var någon som tvekade vid det här laget).
HD filmer via datorn är en överdos av njut-rysningar :P
HD abbonemang inkl box är på ingång.

Postad 08 augusti 2008 - 15:43

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

HD filmer via datorn är en överdos av njut-rysningar :P

Jag säger bättre än sex ;) :)

Postad 08 augusti 2008 - 15:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Min tv-bänk är ca 60cm och jag är mycket nöjd med den. Om du gillar 50cm så du får köra med den.

jag var inte tydlig nog, tv´n skall alltså sättas upp på väggen.

Postad 08 augusti 2008 - 15:58

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Bara några bilder:

Bifogad fil(er)

Postad 08 augusti 2008 - 16:12

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

jag var inte tydlig nog, tv´n skall alltså sättas upp på väggen.

Kanske?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  2jtzs0.jpg   151,15K   1 Antal nerladdningar

Postad 08 augusti 2008 - 16:31

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Du verkar inte ha läst manualen ;)

F'låt, du ska självklart följa Pioneers rekomendationer! Jag tror inte heller att panelen är ritigt så känslig som manualen ger sken av, det varnas ju både här och där för inbränningar men vi vet ju hur det ligger till med den saken. Man ska naturligtvis vara försiktig med både vätskor och klåfingriga barn! :rolleyes:

Enator: vad är det för apparater på bilderna?

Redigerat av Veritas, 08 augusti 2008 - 16:33.

Postad 08 augusti 2008 - 16:38

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
G8 och G9.

Postad 08 augusti 2008 - 16:43

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

G8 och G9.

Den bakre ska alltså vara G8:a!? Bilderna kan knappast vara representativa, G8:an ser ju ut som en sämre lcd..?

Postad 08 augusti 2008 - 16:56

iNDEPENDENT20
  • iNDEPENDENT20
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hjälp!

Jag fick min TV idag... monterat upp den på väggen och satt i strömsladden men den vill inte starta. Finns det någon huvudström jag missat att slå på? Jag har tryckt på standby/on knappen till väster av tvn och även fjärren... död.

Mvh

jag hittade knappen ^^

Redigerat av iNDEPENDENT20, 08 augusti 2008 - 17:02.

Postad 08 augusti 2008 - 17:27

Unregisterede3c6cc46
  • Unregisterede3c6cc46
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hjälp!

Jag fick min TV idag... monterat upp den på väggen och satt i strömsladden men den vill inte starta. Finns det någon huvudström jag missat att slå på? Jag har tryckt på standby/on knappen till väster av tvn och även fjärren... död.

Mvh

jag hittade knappen ^^

Haha, jag fick också leta en del.

Postad 08 augusti 2008 - 17:47

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Är det någon som kan vara snäll och säga mig vad AV preset:en Movie har för Colour Temp som default? Samt Gamma som default?

Vill inte göra "reset all" i onödan om någon ännu råkar ha kvar default-inställningarna och kan kolla dessa två åt mig.

Tack på förhand!

Postad 08 augusti 2008 - 23:13

Jerrie
  • Jerrie
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hör inte hit men....iallafall...känns intressant...

http://www.pioneer.e...ws/kuroLCD.html

:rolleyes:

Postad 08 augusti 2008 - 23:37

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

G8 och G9.

och dom bilderna skulle säga vadå? Att tv:n längst fram är större eller? :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 00:06

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
OBS, OT

Jag brukar fundera på hur vissa personer har tid att svara på var och varannat inlägg.? Har ni inget liv untanför detta forum eller.?

Postad 09 augusti 2008 - 01:08

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

OBS, OT

Jag brukar fundera på hur vissa personer har tid att svara på var och varannat inlägg.? Har ni inget liv untanför detta forum eller.?

Sånt här blir jag trött på om något.

Sluta att sitta och bry dig om andra och hur dessa spenderar sin lediga tid. Sköt ditt så sköter vi andra vårat.

Redigerat av belzebubb, 09 augusti 2008 - 01:09.

Postad 09 augusti 2008 - 02:36

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

OBS, OT

Undra vem faan det e som inte har ett liv om man brukar fundera på det ?? :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 06:49

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Lite off topic men då det är svårt att hitta något definitivt och Pio inkluderas här så gör jag ett tappert försök.

Tror ni att ett eluttag (två kontakter), i min kunskap ~2300W, klarar av att driva en förstärkare (H/K AVR355 till ett 5.1-system, direkt i uttaget) samt följande i en grendosa: TV (PDP-LX5090H), subwoofer, Playstation 3 och digitalbox?

Postad 09 augusti 2008 - 08:00

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

OBS, OT

Are you talkinga about me ;) :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 09:34

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Lite off topic men då det är svårt att hitta något definitivt och Pio inkluderas här så gör jag ett tappert försök.

Tror ni att ett eluttag (två kontakter), i min kunskap ~2300W, klarar av att driva en förstärkare (H/K AVR355 till ett 5.1-system, direkt i uttaget) samt följande i en grendosa: TV (PDP-LX5090H), subwoofer, Playstation 3 och digitalbox?

Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem. Har mycket mer prylar än så inkopplat och allt står på standby/används. Det funkar bra. Andra kan säker svara bättre men största risken är om du slår på (alltså trycker på ON) samtidigt på alla prylarna. När dom väl är igång behöver du nog köra både tvätt och diskmaskin på samma uttag också för att få problem.

En reflektion i största allmänhet är dock att inte prova att koppla in extra prylar sent en vinterkväll utan att ha extra proppar hemma och utan att veta var ficklampan och stearinljus finns. Det kan bli väldigt mörkt.

Postad 09 augusti 2008 - 10:52

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Kan nog svara på det med El-uttaget, har en H/K AVR5500, ett H/K PA-2000 slutsteg en H/K DVD-30 plus en 5090H på samma uttag, och ett överskåp med belysning på detta... säkrat 10Amp å det har aldrig löst ut ngt på det så det borde nog funka :rolleyes:

Postad 09 augusti 2008 - 12:40

zpooky
  • zpooky
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Bara några bilder:

Bilderna visar verkligen att man inte ska gå efter bilder som referens.

Enda skillnaden jag kunde se mellan G8 och G9 i butiken var att G9 var mndre brusig på nära håll.

På dessa bilder ser G8 sämre ut än min gamla LCD.

Live är enda sättet att göra en ärlig bedömning av bilden.

Jag tillhör dock kategorin som gillar bilder på apparaterna så tack Enator.

Postad 09 augusti 2008 - 12:47

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0

G8 och G9.

Det är knappast en G8 - så där dåliga är de inte. Annars så har de ställt in bilden helt åt h*te för att få folk att köpa G9.

Redigerat av nurfen, 09 augusti 2008 - 12:47.

Postad 09 augusti 2008 - 12:56

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Det är knappast en G8 - så där dåliga är de inte. Annars så har de ställt in bilden helt åt h*te för att få folk att köpa G9.

Oavsett om det är en G8 vs G9 så kan man inte sitta och jämför dem via några bilder via nätet. Det måste ske i verkligheten !

Mvh

Postad 09 augusti 2008 - 13:19

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Hej,

Nu börjar ju många ha haft den här TV:n i en månad. Det börjar väl bli dags för lite bildinställningar tycker man? Följer man trådarna på avsforum.com (US) så har ju D-Nice kommit med sina rekommendationer sedan en tid men dessa är förmodligen inget man kan använda på Euro-apparater (samt att vi saknar AV Pure som han använt som referens D65).

På avforums.com (UK) verkar rekommenderade inställningar lysa med sin frånvaro. Eller?

Tycker det är synd att vi saknar Pure här. Läser man på avforums om den så verkar den väldigt lik Movie och det skulle man ha nytta av. User som vi har blir ju inte alls något liknande vår Movie med samma inställningar, i mina ögon nästan lyser den.

Postad 09 augusti 2008 - 13:39

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Hej,

Nu börjar ju många ha haft den här TV:n i en månad. Det börjar väl bli dags för lite bildinställningar tycker man? Följer man trådarna på avsforum.com (US) så har ju D-Nice kommit med sina rekommendationer sedan en tid men dessa är förmodligen inget man kan använda på Euro-apparater (samt att vi saknar AV Pure som han använt som referens D65).

På avforums.com (UK) verkar rekommenderade inställningar lysa med sin frånvaro. Eller?

Tycker det är synd att vi saknar Pure här. Läser man på avforums om den så verkar den väldigt lik Movie och det skulle man ha nytta av. User som vi har blir ju inte alls något liknande vår Movie med samma inställningar, i mina ögon nästan lyser den.

Skulle vara intressant vad folk med koll som kört DVE fått fram för inställningar.
Jag körde BluRay skivan på min PS3 häromdagen och fick inte riktigt till färgfilter delen, den blåa färgen matchade inte riktigt och det kändes inte som det påverkade när jag var inne o pillade på de olika blåa färgerna.
Drar jag upp color till +5 matchar den blåa men rött & grönt verkar fortfarande inte 100 så det känns som man ska in per färg och få till det.
Tycker också kontrasten är svår att ställa.

Kör just nu Movie Mode och:
Contrast: 34
Brightness: 0
Color: 0
Tint: 0
Sharpness: -15
Enhancer Mode: 2
Gamma: 2
Colour Space: 2
(samt alla features i OFF).

/N

Postad 09 augusti 2008 - 13:39

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Någon som har info om vad "Just nu har vi OS-erbjudanden, kontakta oss för mera information." hos HBC innebär?

Jaaaaa, kontakta HBC men de har inte öppet och jag vill veta nu!

Mvh

Postad 09 augusti 2008 - 15:42

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

HAr du barn så bör den kanske med fördel sättas "över barnets räckvidd" för att slippa de missöden någon hade med barn + chokladpudding + fru + blöt disktrasa. Glöm inte säga till frugan att lämna städningen av TVn till dig, det blir hon säkert bara glad av att höra och du får behålla din plasma hel o fin :)

Finns massor av den typen av info i tråden o spritt över hela prisjakt - bara använd sökfunktionen så får du äskert MYCKTE mer träffar om monteringshöjd för plasma :D
Annars tycker THX såhär LÄNK THX

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.