Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 24 mars 2011 - 19:46

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Då jag vet att det skrivits en del om ID Taggning här tidigare så
försöker jag att få svar på en fråga om det här:
Skall snart gå igenom min musiksamling och fixa till alla ID Taggar så att allt visas optimalt på mina Logitech Duets.
För att slippa göra om det igen så vill jag gärna inhämta ideer och kunskap om vilket som är det optimala sättet.
Artist, låt, album och år m.m. är ju inga konstigheter.
Men filnam, mappnam o.s.v där finns det ju olika sätt att döpa.

I min bil exvis. så visas bara ca 12st av dom första bokstäverna
Har jag då lagt artistnamnet först i filnamnet så ser ju alla filer likadana ut.
Likadant gäller ju mappnamnet.
Det borde vara lag på rullande ID Tags display.

Albumomslag lägger jag in i varje fil samt i mappen så att det alltid visas.

Ni som är kunniga på detta hur döper man sina MP3 filer och FLAC på bästa sätt?

Redigerat av kalle23456, 24 mars 2011 - 19:47.

Postad 24 mars 2011 - 21:44

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Då jag vet att det skrivits en del om ID Taggning här tidigare så
försöker jag att få svar på en fråga om det här:
Skall snart gå igenom min musiksamling och fixa till alla ID Taggar så att allt visas optimalt på mina Logitech Duets.
För att slippa göra om det igen så vill jag gärna inhämta ideer och kunskap om vilket som är det optimala sättet.
Artist, låt, album och år m.m. är ju inga konstigheter.
Men filnam, mappnam o.s.v där finns det ju olika sätt att döpa.

I min bil exvis. så visas bara ca 12st av dom första bokstäverna
Har jag då lagt artistnamnet först i filnamnet så ser ju alla filer likadana ut.
Likadant gäller ju mappnamnet.
Det borde vara lag på rullande ID Tags display.

Albumomslag lägger jag in i varje fil samt i mappen så att det alltid visas.

Ni som är kunniga på detta hur döper man sina MP3 filer och FLAC på bästa sätt?

Kanske inte rätt tråd att ställa frågan i, men så här har jag gjort, funkar bra.Bifogad fil  Sk_rmavbild_2011_03_24_kl._21.40.21.png   12,95K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av vilden, 24 mars 2011 - 21:47.

Postad 05 april 2011 - 17:33

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Jag tycker min squeezebox börjat gå väldigt långsamt. När jag startat upp datorn och sen börjar bläddra i menyerna och mellan mina kataloger så tar det tid innan jag kommer dit jag vill. Nästan så det hänger sig, men sen kommer det. Börjar fundera på om jag har för mycket musik, men läst de som har betydligt mer än jag.
Kör trådlöst, men det har funkat i flera år utan problem.

Några funderingar ?

Squeezebox server går på en:
Pentium 3Ghz
1Gb ram

Postad 14 april 2011 - 16:36

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Har precis köpt en squeezebox igen och har börjat få samma problem som jag haft tidigare med annan classic och annan dator.

Nästan jämt så försvinner min musikmapp i squeezebox server.
Ända sättet att få tillbaka fliken är att starta om datorn, dock hjälper detta inte speciellt ofta.

Vad kan det bero på?

Redigerat av tomasgbg, 14 april 2011 - 16:38.

Postad 15 april 2011 - 10:11

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Nästan jämt så försvinner min musikmapp i squeezebox server.
Ända sättet att få tillbaka fliken är att starta om datorn, dock hjälper detta inte speciellt ofta.

Det finns säkert sätt att ta ut loggar som pekar ut felet mer exakt, men ett vanligt problem är övernitiska antivirusprogram eller brandväggar. Vad kör du med för antivirus? Kan du ställa in så den undantar filer av typen *.myi och *.myd?
Vill du ha hjälp att ta ut loggar och få dem analyserade finns kunniga och hjälpsamma medmänniskor på Squeezebox : Community : Forums

Postad 15 april 2011 - 19:50

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Det finns säkert sätt att ta ut loggar som pekar ut felet mer exakt, men ett vanligt problem är övernitiska antivirusprogram eller brandväggar. Vad kör du med för antivirus? Kan du ställa in så den undantar filer av typen *.myi och *.myd?
Vill du ha hjälp att ta ut loggar och få dem analyserade finns kunniga och hjälpsamma medmänniskor på Squeezebox : Community : Forums

Använder AVG antivirus och windows brandväggen.
Körde med samma antivirus på förra datorn och då försvann mappen precis som nu.
En av anledningarna till att jag sålde av boxen då, får ja de inte o funka åker den igen ;)

Postad 17 april 2011 - 09:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Använder AVG antivirus och windows brandväggen.

Har du provat att ta bort AVG då? Jag körde själv med AVG tidigare och hade inga problem, men jag vet att andra användare rapporterat att AVG bråkat med Squeezebox Server. Windows brandvägg brukar inte vara något problem om installationen av Squeezebox Server lyckats.

Postad 22 april 2011 - 19:28

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Logitech launches Squeezebox Controller app for Android phones and tablets

Källa: Engadget

Någon lycklig lottad med en android får gärna testa och berätta hur den fungerar! :)

Lite fult att citera sig själv kanske, men appen finns nu ute även för iOS-enheter. Mitt spontana intryck är att iPeng kommer stanna kvar som nummer ett tag till. Saknar upspelning direkt från Ipaden samt AirPlay, funktioner som redan finns hos iPeng (som förvisso kostar en del).

Postad 25 april 2011 - 22:09

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har fått ett mystiskt problem med min SB-server.

Jag har ett album rippat med EAC och taggarna verkar stämma. Alla låtar ligger i samma mapp och syns i Squeezebox Server gui. Men jag kan inte hitta de två sista låtarna i själva squeezeboxen, alltså jag kan inte trycka framdem med fjärrkontrollen. Om jag söker efter låtarna så hittas de men om jag försöker starta dem så går första låten på albumet igång istället. Enda sättet att spela dem är alltså via webbgränssnittet. Har även provat med iPeng men det funkar inte där heller. Någon som stött på detta och har en lösning?

Postad 26 april 2011 - 21:41

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Det är nästan alltid nått med taggarna.

Hur har dom kommit dit och vilka finns, filformat?
Använd tex MP3TAG för att kolla och radera taggar som inte används.

Postad 27 april 2011 - 09:33

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Det är nästan alltid nått med taggarna.

Hur har dom kommit dit och vilka finns, filformat?
Använd tex MP3TAG för att kolla och radera taggar som inte används.

Som sagt, rippade från CD med EAC. FLAC. Batchtaggning från freedb.
Och eftersom de ligger rätt i "webbgränssnittet" så måste väl taggarna stämma?

Men jag ska testa en taggkontroll. Någon som vet ett schysst alternativ till MP3Tag för Mac?

Postad 28 april 2011 - 11:51

killer_p
  • killer_p
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite för en fråga.

Är sugen på att köpa en squeezebox reciever och styra den från min iphone. Men innan jag slår till behöver jag få svar på några frågor. Tappar man någon funktionalitet när man styr från iphonen istället för med duett fjärren? Hur funkar spotify till en squeezebox reciever, är det bara radio och touch som har stöd?? Kan jag styra spotify uppspelning från telefonen?

Tack!

Redigerat av killer_p, 28 april 2011 - 11:51.

Postad 28 april 2011 - 12:12

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Jag har inte upplevt att man skulle tappa någon funktionalitet via iPhone. Men det är lite opraktiskt ibland att köra med iPhonen. Ett scenario som brukar hända mig är att jag poppar på höga volymer, sen ringer det på telefonen... Ja, då går det liksom inte att sänka volymen utan man får snällt förflytta sig till en annan plats där man kan föra ett normalt samtal.

Kanske är löst i senare versioner av iPeng dock, var ett tag sen jag testade, jag skulle önska et "auto mute" funktion av något slag.

Har dock aldrig kört Spotify så jag vet ej hur bra det fungerar.

Postad 28 april 2011 - 13:54

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Tappar man någon funktionalitet när man styr från iphonen istället för med duett fjärren?

I nuläget kan man såvitt jag vet inte göra den inledande konfigureringen av Receivern med iPeng, googla net::udap så hittar du information om hur du kan lösa det utan SB Controllern.

Hur funkar spotify till en squeezebox reciever, är det bara radio och touch som har stöd??

Den officiella appen för Spotify funkar enbart på nyare modeller (f n Radio och Touch), för Receiver gäller en tredjepartsplugin och att du måste ha din egen server igång.

Postad 01 maj 2011 - 19:54

killer_p
  • killer_p
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

I nuläget kan man såvitt jag vet inte göra den inledande konfigureringen av Receivern med iPeng, googla net::udap så hittar du information om hur du kan lösa det utan SB Controllern.

Den officiella appen för Spotify funkar enbart på nyare modeller (f n Radio och Touch), för Receiver gäller en tredjepartsplugin och att du måste ha din egen server igång.

Tack för svar :) Tappar man någon funktionalitet med tredjeparts plugin jämför med den officiella? Finns det några nackdelar förutom att man måste ha servern igång?

Postad 01 maj 2011 - 23:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Tack för svar :) Tappar man någon funktionalitet med tredjeparts plugin jämför med den officiella? Finns det några nackdelar förutom att man måste ha servern igång?

Kör inte detta själv, men konsensus verkar vara att tredjepartspluginet snarare fungerar bättre än den officiella appen.

Postad 05 maj 2011 - 20:18

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Som ett hobbyprojekt har jag ägnat mig åt att snickra ihop en Squeezebox-app till Nokia N900. Appen heter "Squeezster" och finns att hämta i repositoryt "Maemo Extras-Testing" (se här).
Ni som är nyfikna och äger en N900 är välkomna att testa. Stöd finns bl.a. för Spotify (Triode's plugin).

Lite kort info finns här:
http://squeezster.garage.maemo.org/

Screen shots:
Postad bild
Postad bild

Postad 06 maj 2011 - 18:36

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Finns det några USA baserade affärer som säljer och skickar Squeezebox till Sverige? Är priserna billigare där?
Är väl främst ute efter Touch, duet eller classis.

Postad 14 maj 2011 - 21:24

walowalo
  • walowalo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har funderat på Squeezebox ett tag nu men aldrig kommit till skott.
Min stora fråga är om det finns något smidigt sätt att kunna ha en squeezebox som inte kräver strömuttag för mitt badrum utan drivs med någon form av batteri. Verkar som det finns något sådant tillbehörspack till Squeezebox Radio men blev lite osäker?

Min andra fråga är i så fall om man ska ha en Squeezebox Touch eller Squeezebox Duet i vardagsrummet, är det någon skillnad förutom den uppenbara med att Touchen har en skärm och duetten mer verkar kretsa kring fjärrkontrollen? Är det samma möjligheter till bra ljud eller låter en av de bättre än den andra?

Min tredje fråga är hur det funkar rent konkret om man vill spela upp samma ljud i båda ens squeezeboxar som på datorn, jag använder foobar att spela musik på datorn och hade helst fortsatt göra så. Eller måste man använda squeezebox egna mjukvara för att få ut musiken till squeezeboxarna? Eller kan man bara spela musiken som vanligt i foobar och sedan ställa in om någon av squeezeboxarna ska ta upp den musiken och spela upp den eller om de båda ska vara tysta?

Postad 15 maj 2011 - 10:21

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Har funderat på Squeezebox ett tag nu men aldrig kommit till skott.
Min stora fråga är om det finns något smidigt sätt att kunna ha en squeezebox som inte kräver strömuttag för mitt badrum utan drivs med någon form av batteri. Verkar som det finns något sådant tillbehörspack till Squeezebox Radio men blev lite osäker?

Radion är den enda som kan köras på batteri, har dock ingen aning om hur ofta dom behöver laddas, är nog mest tänkt att man ska kunna ta ut den i trädgården och inte köra 24/7

Min andra fråga är i så fall om man ska ha en Squeezebox Touch eller Squeezebox Duet i vardagsrummet, är det någon skillnad förutom den uppenbara med att Touchen har en skärm och duetten mer verkar kretsa kring fjärrkontrollen? Är det samma möjligheter till bra ljud eller låter en av de bättre än den andra?

Touchen sägs ha nästan lika bra DAC som Transporten, så det är upp till lyssnarens öron om man kan höra skillnaden + att den är betydlig enklare att konfigurera.

Min tredje fråga är hur det funkar rent konkret om man vill spela upp samma ljud i båda ens squeezeboxar som på datorn, jag använder foobar att spela musik på datorn och hade helst fortsatt göra så. Eller måste man använda squeezebox egna mjukvara för att få ut musiken till squeezeboxarna? Eller kan man bara spela musiken som vanligt i foobar och sedan ställa in om någon av squeezeboxarna ska ta upp den musiken och spela upp den eller om de båda ska vara tysta?

Har aldrig haft behovet men kolla upp FooSQ

Postad 23 maj 2011 - 12:13

IngenAning
  • IngenAning
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
EDIT: ...äh... nu tog jag bara upp onödig plats här! Kan nån moderator radera inlägget?
SLUTLIGEN kom jag åt "standardåterställning" - så nu fungerar den igen!
Thanks anyway ;)/Ha en bra dag

Hej!
Jag är nybörjare här, så jag hoppas att jag skriver på rätt ställe?

Jag köpte en Logitech Squeezebox Radio i vintras och den har inte haft några problem med att upprätthålla kontakta med gatewayen. Fram till i morse!
(datorer, PS3:an, skrivare, TV:n, mobiltelefon har alla kontakt med Thomson Gateway 784, japp en sån där från Telia)

Nu är Squeezeboxen helt oanvändbar, jag kan inte komma åt nätverket (varken automatiskt eller manuellt). Jag kan inte återställa den till fabriksinställning (varken via "Inställningar - Avancerat - Återställ standardinställningar" eller på det viset via Power- och More-knappen). Jag kan överhuvudtaget inte göra någonting. Jag kan inte ens stänga av den (jo visst om jag tar ur strömkabel och batteri förstås). Det enda som syns på displayen är:
Information Browser
Inställningar
(jag kommer alltså åt Avancerat under Inställningar - men kommer ändå inte åt nätverk trots att jag fyller i alla uppgifter - och kan inte använda mig av "återställ standarinställning", kommer ingen vart)

Jag är inget "datorsnille" på något vis, men har inte haft problem med uppkopplingen förut (och kör även med Spotify via squeezeboxen, så så pass har jag fått till det iaf), jag har tyckt att den har varit enkel att använda. Men nu jädrars blev det STORA problem...

Finns det någon vänlig själ, som kan tänka sig att tala om vad jag ska göra? Förslag? ...känner mig "smått" desperat...

Med vänlig hälsning från en nybörjare

Redigerat av IngenAning, 23 maj 2011 - 12:33.

Postad 24 maj 2011 - 07:38

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1 318 inlägg
  • 0
Skojig plugin. YouTube

Postad 24 maj 2011 - 10:06

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Skojig plugin. YouTube

Coolt! Har du testat den än? ;)

Postad 03 juni 2011 - 13:16

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Någon som kan filma en snutt på en Logitech Squeezebox Radio med Spotify? Så att man får se hur det ser ut...

Postad 05 juni 2011 - 15:40

agb007
  • agb007
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Någon som kan filma en snutt på en Logitech Squeezebox Radio med Spotify? Så att man får se hur det ser ut...

Inte jättebra kvalitet men ger väl en bild av det hela.

Film

mvh
agron

Postad 05 juni 2011 - 16:32

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Som sagt, rippade från CD med EAC. FLAC. Batchtaggning från freedb.
Och eftersom de ligger rätt i "webbgränssnittet" så måste väl taggarna stämma?

Men jag ska testa en taggkontroll. Någon som vet ett schysst alternativ till MP3Tag för Mac?

Nu har jag upptäckt att det handlar om någon bugg ang. spellistor. Den tar bara de första 10 låtarna i ett album och lägger på kö. Så om albumet har fler än 10 låtar så spelas de inte upp.

Någon som har upplevt detta och kanske löst det?

Postad 07 juni 2011 - 21:03

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Inte jättebra kvalitet men ger väl en bild av det hela.

Film

mvh
agron

Tack!

Postad 12 juni 2011 - 15:24

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4 533 inlägg
  • 0
har kramboxarna volymjustering på digital utgången (optiskt/coaxial) ;)

Postad 12 juni 2011 - 15:28

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

har kramboxarna volymjustering på digital utgången (optiskt/coaxial) ;)

Ja - åtminstone Classicen..

Postad 20 juni 2011 - 08:13

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Satt igår och klurade på hur jag ska fixa ljudet på midsommar i en stuga som jag ska låna, såklart en helt analog stuga utan allt som man är van och bortskämd med hemma.

Jag köpte en touch till badrummet för några veckor sedan och flyttade classicen till vardagsrummet, vet att den har en USB-kontakt på baksidan men har inte forskat såmycket på funktionen på den. Läser man instruktionsboken så hänvisar den bara till logitech`s hemsida vid avancerade funktioner ich deras hemsida förstår jag mig inte riktigt på! Det blir till att testa sig fram..

Hursomhelst så tog jag en 1Tb extern disk, formatterade den och slängde in några Gb musik och pluggade den i touchen och startade den inbyggda mediaservern.

Stängde av datorn som jag har SB-servern snurrande på för säkerhets skull och använde sedan ipeng och flyttade in spelarna i den nya mediaservern och det fungerade faktiskt kanon! jag kunde stänga av touchen och den delade ändå ut musiken från hårddisken utan att datorn var igång, därmed löste jag en sak till som jag klurat på länge nämligen att köpa en Nas för att slippa att ha en dator igång helatiden.. Nu behövs ju inte det!

Jag testade sedan att stänga av routern men då avbröts ju såklart kommunikationen mellan boxarna och ipeng.
Stugan har ju inte något trådlöst nätverk och jag vill gärna kunna styra touchen via ipeng..

Jag har en gammal Dlink router (DI-524) tror jag att den heter. Kan jag ställa den i stugan och använda den som knytpunkt mellan touchen och ipeng i telefonen?

Hoppas att någon vill/kan hjälpa mig med detta I-landsproblem vi har mycket att förbereda och min sambo tycker nog inte att detta är det viktigaste så det vore bra med en snabb lösning..

Postad 20 juni 2011 - 11:18

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
En fråga till. Hårdisken vekera aldrig gå i vila när den är kopplad till touchen, den snurrar hela tiden.

Hittar inte någon inställning för detta, finns det något sätt att få den att vila när den inte används?

Postad 20 juni 2011 - 11:24

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Satt igår och klurade på hur jag ska fixa ljudet på midsommar i en stuga som jag ska låna, såklart en helt analog stuga utan allt som man är van och bortskämd med hemma.

Fågelsång är annars att rekommendera om man skall bo i stuga ett par dagar

Men om du tvunget vill ha oljud, så varför inte en hederlig CD radio och ett par brända cd skivor med mp3 rippar

Ha en trevlig midsommar :)

Postad 20 juni 2011 - 15:14

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Fågelsång är annars att rekommendera om man skall bo i stuga ett par dagar

Men om du tvunget vill ha oljud, så varför inte en hederlig CD radio och ett par brända cd skivor med mp3 rippar

Ha en trevlig midsommar :)

HaHa den var rolig.. ett liv utan musik...

Vi ska inte ha något oljud och en CDradio finns redan och det går inte att få i 400Gb musik på en CD :ph34r:

Du missförstod antagligen syftet med en smart musiklösning, om musiken ska vara på på dagen ska det vara klassiskt svenskt tex taube el dyl.
På natten ev lite creedance och det är inte olud!

Trevlig midsommar alla och om någon har svar på min undran så är jag tacksam!

Postad 09 september 2011 - 09:26

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Hur ser framtiden ut för SB Reciever? Den är helt slutsåld i Sverige, beror det på extrem efterfrågan eller har de slutat tillverka den?
Nu när jag har fått min första SB Reciever att fungera så är jag sugen på att skaffa två till så att det går att spela i hela huset men det känns ju trist att satsa på ett system som håller på att fasas ut. Finns det någon gen2 planerad?

Postad 09 september 2011 - 12:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Mig veterligen tillverkas inte receivern längre, man verkar ha lagt ner alla produkter som byggde på den hårdvaruplattformen. Logitech har som policy att inte läcka något om nya modeller så ingen vet väl, men med tanke på att Receivern visade sig vara lite omständligare att installera än andra medlemmar i familjen (ett ganska begränsat användarinterface, ingen display, ingen normal fjärrkontroll, bara en lysdiod och en knapp) så tvivlar jag på att de planerar någon direkt ersättare. Fjärrkontrollen bygger ju på modernare hårdvara och fyller en viss funktion även till andra Squeezeboxar, men jag gissar att den sjunger på sista versen också då många verkar styra boxarna med smartphones eller liknande i stället.
Tipset är nog att antingen hålla koll på begagnatmarknaden eller spana efter bra pris på Squeezebox Touch (det närmaste du kommer i dagens produktprogram och en bättre modell på i stort sett alla punkter).

Postad 09 september 2011 - 15:19

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaret.
Den finns fortfarande att beställa från tex Tyskland för en dryg 1000-lapp inkl frakt så helt kört är det inte än. Frågan är bara om det är ett system att satsa på? Finns det något allternativ i den prisklassen?

Postad 15 september 2011 - 15:21

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
funderar på sb radio i köket och touch i vardagsrummet. ska köra radio och spotify. behöver man använda sb-server på datorn då?
har läst dubbla uppgifter på att detta behövs.
skulle vilja slippa ha program i datorn för att kunna köra internet-radio och spotify.

Postad 16 september 2011 - 08:51

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

funderar på sb radio i köket och touch i vardagsrummet. ska köra radio och spotify. behöver man använda sb-server på datorn då?

Spotify funkar utan datorn så länge du kör med Squeezeboxar som bygger på den nya plattformen, i nuläget alltså SB Radio och SB Touch. När det gäller internetradio så kan du lyssna på det mesta utan datorn igång även på äldre modeller.

Postad 19 september 2011 - 20:47

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Spotify funkar utan datorn så länge du kör med Squeezeboxar som bygger på den nya plattformen, i nuläget alltså SB Radio och SB Touch. När det gäller internetradio så kan du lyssna på det mesta utan datorn igång även på äldre modeller.

Tack för svaret. ska först köpa en radio som test.

Postad 25 september 2011 - 15:18

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
NU har samtliga MTG stationer (Bandit, Lugna favoriter, Rix m.fl) slutat fungera på Squeezebox.
Tidigare i veckan va det bara tyst eller en kort loop med flera timmar gammal slinga.
Nu får man bara ett meddelande om att "this stream is not compatible...". Går man in på local stations så har MTG stationerna försvunnit.
Samma sak om man surfar in på tunein som verkar hantera streamarna (förr va det radiotimes).

Har MTG på något sätt bestämmt sig för att strunta i Squeezebox eller vad händer?
Jag har felrapporterat problemet på tunein (det går numera inte att felrapportera inneifrån menyn på squeezebox längre)

Postad 25 september 2011 - 16:07

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Kan inte spela Bandit från lokal server (andra stationer funkar) men om jag ansluter spelaren till mysb.com så funkar den, testa om det är lika för dig

Postad 27 september 2011 - 16:16

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Kan inte spela Bandit från lokal server (andra stationer funkar) men om jag ansluter spelaren till mysb.com så funkar den, testa om det är lika för dig

Jag kör bara mysb, har ingen lokalserver. Fungerar rix, lugna favoriter, bandit eller nrj för någon annan?
tunein och min boom listar inte ens stationerna längre.

Edit: ser nu att tunein.com nu har börkat direktlänga till radiostationernas spelare istället.
T.ex. webradio.nrj.se/webradio/webradio-nrj.php.
En sådan länk lär inte fungera på squeezebox

Redigerat av e3henri, 27 september 2011 - 16:21.

Postad 28 september 2011 - 19:59

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
KOnstigt nog verkar ingen annan rapportera fel på MTG (NRJ, Rix, Lugna Favoriter, Bandit). NU har jag pratat med MTG och Logitech och gått till botten med det hela. Så här ligger det till:

MTG håller på att byta platform och streamen kommer vara i AAC-format istället för WMA. Boom och Duet/Transporter har inte native stöd för AAC vilket gör att dessa spelare inte kommer kunna köra MTG-stationerna via mysqueezebox i framtiden.
Alternativet är att MTG lägger till en WMA-stream igen eller att Logitech inför AAC stöd (vilket inte kommer ske p.g.a. platsbrist i Firmware enligt supporten).
Dock så finns det en gammal bahnhofserver som fortfarande kör WMA (googla så hittar man den), men den ska stängas ner snart när MTG har bytt :(

Om man däremot kör via sitt eget squeezecenter så kommer squeezeserver att transcoda AAC till ett format som Boom klarar av. Så ni som kör egen server kommer klara er.

Nu är det bara att hoppas att bahnhof ligger upp ett tag till och att jag hinner skaffa NAS med squeezecenter innan dess....

Postad 30 september 2011 - 19:51

Unregistered9bd84919
  • Unregistered9bd84919
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
nån som har url till bahnhof serverna ?

http://mtg-wms1.bahnhof.net:8000/rixfm

?

Postad 01 oktober 2011 - 15:16

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

nån som har url till bahnhof serverna ?

http://mtg-wms1.bahnhof.net:8000/rixfm

?

http://webradio.nrj....mode=nrj#fraga6
Dock ska de gå ner snart, men jag har kontaktat MTG och de svarar att de ska försöka lösa det så det finns hopp

Postad 02 oktober 2011 - 08:15

Unregistered9bd84919
  • Unregistered9bd84919
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har du nån kontakt till oss andra , vi kan ju med ligga på dom ...

Pratat med MTG här ,

Vår öppna streaming sänder vi som du påpekat i AAC, men vi sänder även i WMA för att man ska kunna lyssna på oss på bland annat Logitech Squeezebox.
Vi har dock haft vissa störningar på de servrarna, men det ska fungera nu.

Hör av dig om du stöter på fler problem.

Får vi hålla tummarna att det kommer igång igen

Redigerat av Unregistered9bd84919, 03 oktober 2011 - 15:52.

Postad 06 oktober 2011 - 20:11

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Har ett litet problem, har bytt dator för själva servern till frugans burk och hennes MySqueezbox konto.
Kör man via server funkar det, men när man loggar in på MySqueezbox.com så hittar den bara mitt konto och jag kan inte hitta var/hur man byter det.

Tips på det :)

"Edit" Never mind, jag hittade det tillslut, kollade inte tillräckligt noga på MySqueezbox.com.

Redigerat av Unregisteredd2619a18, 06 oktober 2011 - 20:40.

Postad 19 oktober 2011 - 09:25

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0

Inte här, när jag kollar i kontrollpanelen så rullar det.

Kollade på plugin programen och där ser jag två "grå" markerade plugin, webradio och radiotime, dom kan jag inte göra nått med.

Kan virusprogramet ligga och störa, jag kör Nod32, fast då borde ju alla kanaler ligga nere och nu har jag bara Mix megapol gbg och Rix fm som funkar, alla andra kanaler står det bara 00.00 och ibland kommer det upp timeout.

"Edit" virus programet är boven, stängde av den och skrämde slag på resten av familjen när radion startade att spela :)

MEN, var fixar man i Nod så att den släpper igenom radion?

"Edit2" Hittade med Google. Länk

Ah äntligen hittade jag ett konkret bra svar! Jag kör också NOD32 hemma med samma problem. Ska hem och testa ikväll! Tack!

Postad 04 november 2011 - 16:55

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Radio. Grym pryl MEN jagt köpte den primärt för att kunna lyssna på Spotify. Jag får inte till det. Loggar in på kontot och kan se mina listor MEN när jag ska spela dessa så kommer det inget ljud. Varför? Kan någon vänlig själv hjälpa mig så blir jag överlycklig.

PROBLEM LÖST! Det rörde sig om ett inloggningsproblem till spotify via mysqueezebox-sidan.

Redigerat av JvD, 05 november 2011 - 09:43.

Postad 05 november 2011 - 12:39

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Med nya Logitech Media Server ska det även gå att streama video bland annat till Xbox360.
Någon som testat ? Provat som hastigast men vet inte riktigt hur inställningar och liknande ska se ut.
Xboxen hittar inte PC:n så det blir till att börja där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.