Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 8 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 10 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 10 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 11 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 11 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 11 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 11 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 12 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 12 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 12 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 13 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 13 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 13 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 14 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 14 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 14 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 14 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 14 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 15 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 15 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 15 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 15 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 15 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 15 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 16 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 16 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 16 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 17 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 17 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 18 år sedan

#3101

Postad 08 november 2011 - 18:00

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Tips: http://www.logitech....ms/devices/7116

Squeezebox Duet - Paket med skönhetsfel 1171 SEK inkl. frakt.

Controllern är ju utdaterad idag men om någon vill ha en receiver så är det ju ändå ok pris, verkar svåra att få tag på annars.

Hade tänkt posta i den här tråden tidigare men såg nu att det inlägget hade hamnat i någon produktlista på prisjakt istället av misstag.

#3102

Postad 12 november 2011 - 12:28

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Hanterar inte spotify-klienten Playlist Folders? För mig hamnar alla playlist i en en lång rad. Har en Radio.

#3103

Postad 23 november 2011 - 18:51

Jonte_74
  • Jonte_74
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Funkar Spotify i SB BOOM via Logitech Media Server på en PC / ReadyNAS ???

#3104

Postad 24 november 2011 - 11:41

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
För att få Spotify på Boom behövs en tredjepartsplugin till LMS från Triode, den i sin tur använder ett bibliotek från Spotify som bara fungerar på ett mindre antal processorarkitekturer. Har man servern på en PC funkar det, om det funkar på ReadyNAS beror på vilken processor den har, finns ju några olika varianter av ReadyNAS och jag tror inte det funkar på alla. I den ganska omfattande tråden http://forums.slimde...ead.php?t=79706 så kan du förhoppningsvis finna svaret på om just din NAS är en som fungerar.

Redigerat av alfista, 24 november 2011 - 11:41.


#3105

Postad 25 november 2011 - 03:28

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Funkar Spotify i SB BOOM via Logitech Media Server på en PC / ReadyNAS ???


Mig veterligen fungerar inte spotify plugin för sparc processor som det verkar vara i din readyNAS? Tror att endast intel och arm processorer stöds men rätta mig gärna om jag har fel.

#3106

Postad 25 november 2011 - 10:34

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Mig veterligen fungerar inte spotify plugin för sparc processor som det verkar vara i din readyNAS? Tror att endast intel och arm processorer stöds men rätta mig gärna om jag har fel.

Intel och ARM låter riktigt, men det finns varianter av ReadyNAS som har Intel Atom-processorer så det förekommer alltså en del modeller där åtminstone det villkoret är uppfyllt.

#3107

Postad 26 november 2011 - 11:49

Jonte_74
  • Jonte_74
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Intel och ARM låter riktigt, men det finns varianter av ReadyNAS som har Intel Atom-processorer så det förekommer alltså en del modeller där åtminstone det villkoret är uppfyllt.


Tack för svaren ! Jag har ingen NAS ännu så detta blev mycket värdefull information för mej. Tack tack !!!

#3108

Postad 27 november 2011 - 07:28

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Tack för svaren ! Jag har ingen NAS ännu så detta blev mycket värdefull information för mej. Tack tack !!!


Synology 210j / 211j fungerar det kan jag i alla fall garantera då jag själv äger en av dessa. ;)

#3109

Postad 15 december 2011 - 21:51

Unregistered84ea5f4c
  • Unregistered84ea5f4c
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej

Jag har just kopplat in en Squeezebox för att testa (julklapp till morsan) Finns det verkligen inget sätt att få MTG kanalerna att fungera? De bor i en jäkla bunker där radion knappt fungerar så därför tänkte jag att det vore perfekt med internetradio men det blir ju en jävla flopp om de kanalerna hon lyssnar på mest ändå inte fungerar.

Om det går att fixa på någon sätt vore jag grymt tacksam för en liten guide för noobs hur man kan fixa det, eller är det helt kört?

#3110

Postad 15 december 2011 - 22:06

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Har inte testat på länge, men om du i Squeezeboxmenyn väljer

Internet Radio -> Local -> Stockholm -> All Stations

så finns det massor av kanaler att välja på. Bland annat Bandit, Mix och NRJ

EDIT: ska väl tillägga att jag kör Squeezebox Server 7.6.1 (alltså inte senaste versionen)

Redigerat av TCM, 15 december 2011 - 22:09.


#3111

Postad 15 december 2011 - 22:59

Unregistered84ea5f4c
  • Unregistered84ea5f4c
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ja jag hittar kanalerna i listan under Internet Radio -> Local -> Stockholm -> All Stations fast när jag ska köra igång så får jag ett felmedelande. Alla andra kanaler jag har testat fungerar så det är enbart MTG:s kanaler som strular

#3112

Postad 16 december 2011 - 07:57

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Ja jag hittar kanalerna i listan under Internet Radio -> Local -> Stockholm -> All Stations fast när jag ska köra igång så får jag ett felmedelande. Alla andra kanaler jag har testat fungerar så det är enbart MTG:s kanaler som strular


Ok, jag har som sagt inte testat själv. Ska se om jag kommer ihåg det efter jobbet.

#3113

Postad 16 december 2011 - 14:59

Unregistered84ea5f4c
  • Unregistered84ea5f4c
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag mailade till RIX och frågade och de sa att de höll på med en uppdatering och att det var därför det inte fungerade men att det skulle bli löst under dagen och mycket riktigt så fungerar det nu så du behöver inte kolla TCM, tack för hjälpen ändå =)

#3114

Postad 16 december 2011 - 15:00

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Jag mailade till RIX och frågade och de sa att de höll på med en uppdatering och att det var därför det inte fungerade men att det skulle bli löst under dagen och mycket riktigt så fungerar det nu så du behöver inte kolla TCM, tack för hjälpen ändå =)


:)

#3115

Postad 28 december 2011 - 18:58

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0
Vad tror ni man kan få för en classic i bra skick?

#3116

Postad 31 december 2011 - 17:40

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Radio. Grym pryl MEN jagt köpte den primärt för att kunna lyssna på Spotify. Jag får inte till det. Loggar in på kontot och kan se mina listor MEN när jag ska spela dessa så kommer det inget ljud. Varför? Kan någon vänlig själv hjälpa mig så blir jag överlycklig.

PROBLEM LÖST! Det rörde sig om ett inloggningsproblem till spotify via mysqueezebox-sidan.


Har samma problem, men det är inte ett dugg löst. Allt funkar finfint utom att jag inte får fram något ljud. Ibland ser det ut som om låten spelas, ibland inte. Hittar ingen info på google som hjälper, hoppas att någon här sitter på en fin lösning! Har en Squeezebox Radio.

#3117

Postad 01 januari 2012 - 11:45

Unregistered9bd84919
  • Unregistered9bd84919
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Nån som hört nåt när dom har löst problemet med att strema radio rix ?

#3118

Postad 01 januari 2012 - 13:15

JvD
  • JvD
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Någon som provat att köra med extra ljud påkopplat till en "Radio" via en liten förstärkare (plus högtalare), aktiva högtalare eller s.k. datorhögtalare?

Redigerat av JvD, 01 januari 2012 - 13:15.


#3119

Postad 02 januari 2012 - 07:49

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Vad tror ni man kan få för en classic i bra skick?


Jag har köpt två st classic på blocket under nov-dec. Den ena betalade jag 200:- för och den andra 500:-. Så vill du få iväg den snabbt så får den inte vara så dyr. Tror nog att allt över 1000:- är rena fantasi summorna.

#3120

Postad 03 januari 2012 - 11:01

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Då har du haft tur, det ligger några ute nu för runt 800:-

Jag kan sälja en av mina för 750:-...

Redigerat av softishman, 03 januari 2012 - 11:01.


#3121

Postad 03 januari 2012 - 22:42

poobear
  • poobear
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Squeezebox Radio. Har dock en fråga, är det möjligt att stänga av, alternativt visa klockan, när man spelar musik? Den kommer stå i ett mörkt område och jag vill helst inte att en LCD-display ska lysa upp där.

#3122

Postad 05 januari 2012 - 23:50

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Av någon anledning har internet varit nere ett tag här hemma idag.
Nu när jag startar boxen (gjorde en ominstallation) så fungerar inte Spotify längre.
Kan bläddra och så vidare, men när jag ska spela så buffrar den lite, sen hoppar den över till nästa låt i spellistan. Och så fortsätter den.
Tips?

XP
MediaServer 7.7.1 - med Spotify-plugin
SB Classic

#3123

Postad 16 juli 2012 - 12:17

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Hej på er, har haft en Squeezebox Radio ett tag, och har använt tunein.com för att skapa streams, vår favoritkanal är mix megapol, men sedan en vecka tillbaka fungerar den inte längre via tunein.com, och hittar ingen stream-länk någonstans heller. :(
Någon som vet var jag kan få tag på en fungerade länk till mix megapol (stockholm eller sundsvall) ?

#3124

Postad 19 juli 2012 - 15:13

magnusjonasson
  • magnusjonasson
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej på er, har haft en Squeezebox Radio ett tag, och har använt tunein.com för att skapa streams, vår favoritkanal är mix megapol, men sedan en vecka tillbaka fungerar den inte längre via tunein.com, och hittar ingen stream-länk någonstans heller. :(
Någon som vet var jag kan få tag på en fungerade länk till mix megapol (stockholm eller sundsvall) ?

Samma problem här. Verkar vara så att man bytt länkarna för streamen. Letar efter nya och postar om jag hittar något matnyttigt.

#3125

Postad 19 juli 2012 - 20:50

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Har ni testat att söka stationen?
Om jag söker på mixmegapol (skall vara hopskrivet i ett ord) så får jag 3 träffar, den första är ospelbar men dom 2 andra fungerar

#3126

Postad 20 juli 2012 - 08:51

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har ni testat att söka stationen?
Om jag söker på mixmegapol (skall vara hopskrivet i ett ord) så får jag 3 träffar, den första är ospelbar men dom 2 andra fungerar


Ja, en fungerar. Mix Megapol Malmö, men vill man lyssna på den om man bor i tex Stockholm? Jag vill iaf ha rätt program och programledare som jag förväntar mig på kanalen. inte sitta och lyssna på danska gåsapågar hela dagarna. ;)

Btw, så är det nu samma fel på Rix FM, Lugna Favoriter och NRJ. :(

#3127

Postad 20 juli 2012 - 16:47

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Btw, så är det nu samma fel på Rix FM, Lugna Favoriter och NRJ. :(


Alla 3 funkar hos mig och jag är i STHLM, testade dom i lokalfoldern

Testade mix i Tunein på telefonen och samma fel där, så felet ligger hos Tunein
Dra ett mail till stationen eller Tunein och påtala det så brukar dom fixa till det på ett par dar

#3128

Postad 15 augusti 2012 - 06:50

Thomas_1974
  • Thomas_1974
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köpte precis en SB Radio och fick bekymmer med Spotify direkt... :(
Har en SB Classic sen innan där Spotify funkar klockrent. Men försöker jag köra Spotify på SB Radion så klagar den på att jag måste ha Premium konto. Är det nån inställning som behöver göras för att få det att funka på 2 spelare?
Kör på Triodes pluginmjukvara.
Har naturligtvis Premium konto...

#3129

Postad 15 augusti 2012 - 07:01

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Köpte precis en SB Radio och fick bekymmer med Spotify direkt... :(
Har en SB Classic sen innan där Spotify funkar klockrent. Men försöker jag köra Spotify på SB Radion så klagar den på att jag måste ha Premium konto. Är det nån inställning som behöver göras för att få det att funka på 2 spelare?
Kör på Triodes pluginmjukvara.
Har naturligtvis Premium konto...


Spotify på SB Radio kräver premium-konto.
Källa. http://www.spotify.c...-now-available/

#3130

Postad 15 augusti 2012 - 07:06

Thomas_1974
  • Thomas_1974
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Spotify på SB Radio kräver premium-konto.
Källa. http://www.spotify.c...-now-available/


Jo, men jag har ju Premium-konto. Funkar på min Classic men inte på min Radio.

#3131

Postad 15 augusti 2012 - 07:07

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jo, men jag har ju Premium-konto. Funkar på min Classic men inte på min Radio.

Ber om ursäkt, läste ditt inlägg alltför slarvligt :P
Då har jag tyvärr ingen aning, kika deras forum?

#3132

Postad 15 augusti 2012 - 07:42

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Köpte precis en SB Radio och fick bekymmer med Spotify direkt... :(
Har en SB Classic sen innan där Spotify funkar klockrent. Men försöker jag köra Spotify på SB Radion så klagar den på att jag måste ha Premium konto. Är det nån inställning som behöver göras för att få det att funka på 2 spelare?
Kör på Triodes pluginmjukvara.
Har naturligtvis Premium konto...

Visst kör du med Spotify ikonen som är orange (Triode's) ? Och inte med den gröna som är Logitech's Spotify app ?
Använder du den gröna är det nog det som ställer till det.

Är det problem både att bläddra och spela eller är det bara spela det är problem med ? Ifall det är problem med att spela kanske det är någon begränsning orsakad av Spotify eftersom jag tror att de bara tillåter samtidigt uppspelning på en enhet. Tror eventuellt det är problem att få samtidig uppspelning att fungera på en Classic och Radio, däremot skall det fungera med två nya enheter (Touch/Radio) om jag förstått det rätt.

#3133

Postad 15 augusti 2012 - 07:59

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Låter konstigt... Jag har ingen Radio, men kör både Touch och Classic i nätverket och använder i första hand Triodes plugin. Som kanske är bekant så är det bara Radio och Touch som kan spela med Squeezebox egna plugin för Spotify (den gröna ikonen), men om jag synkar spelarna så går det faktiskt bra att spela även i Classic med den pluginen.

Eftersom det har fungerat förut med din Classic så förmodar jag att du angett ditt användarnamn och lösenord för Spotify i inställningarna för Triodes plugin, eller....?
Har du gjort några inställningar för om spelarna ska vara synkade eller spela var för sig, kanske där det spökar?
Med "standard" pluginen hade jag lite problem när jag körde med den medföljande fjärren ett tag, men det funkade med iPeng då; var dock ett tag sen jag testade då.

Jag har skrivit lite om mina erfarenheter och inställningar på ett annat forum här, fast det var ett tag så saker kanske ändrats nu.

#3134

Postad 15 augusti 2012 - 10:06

Thomas_1974
  • Thomas_1974
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Låter konstigt... Jag har ingen Radio, men kör både Touch och Classic i nätverket och använder i första hand Triodes plugin. Som kanske är bekant så är det bara Radio och Touch som kan spela med Squeezebox egna plugin för Spotify (den gröna ikonen), men om jag synkar spelarna så går det faktiskt bra att spela även i Classic med den pluginen.

Eftersom det har fungerat förut med din Classic så förmodar jag att du angett ditt användarnamn och lösenord för Spotify i inställningarna för Triodes plugin, eller....?
Har du gjort några inställningar för om spelarna ska vara synkade eller spela var för sig, kanske där det spökar?
Med "standard" pluginen hade jag lite problem när jag körde med den medföljande fjärren ett tag, men det funkade med iPeng då; var dock ett tag sen jag testade då.

Jag har skrivit lite om mina erfarenheter och inställningar på ett annat forum här, fast det var ett tag så saker kanske ändrats nu.


Ja, jag har angett användarnamn och lösenord i Triodes inställningar. Ska prova att installera om Triode plugin:en och se om det hjälper. Du har ju fått igång kombinationen Touch/Classic/Spotify, då borde även Radio/Classic/Spoitfy fungera....

#3135

Postad 30 augusti 2012 - 07:50

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Jaha, då var det över. Logitech lyckades till slut. Bara att att hoppas att mina SB håller tills det kommer en värdig ersättare.

Någon som vet en spelare som klarar

Lossless (helst flac)
Gapless playback
ReplayGain
Random Mix (både låtar och hela album) med möjlighet att exkludera Genre.
Spara internetradio som favoriter.
Display som går att se från soffan.
IR så jag kan använda min Harmony.
Både analoga och digitala utgångar.
Både trådat och trådlöst nätverk.
Server så att jag kan ha musiken centralt.

Bra om det finns
Smartphone app.
IR blaster.
Synca spelare.

Redigerat av Unregisteredc082866f, 30 augusti 2012 - 08:06.


#3136

Postad 30 augusti 2012 - 07:55

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Vad menar du med över?
Du beskriver squeezebox-konceptet ganska bra i din kravspec tycker jag.

#3137

Postad 30 augusti 2012 - 08:43

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Vad menar du med över?
Du beskriver squeezebox-konceptet ganska bra i din kravspec tycker jag.


> Will they really keep two Radios that look exactly the same, but one
> runs with the SB server and one not?


SB labeled products are being phased out. Get them while they're there. :-(

--

Michael

http://forums.slimde...queezebox-Radio

På Logitechs hemsida finns inga SB produkter kvar.

Redigerat av Unregisteredc082866f, 30 augusti 2012 - 08:44.


#3138

Postad 30 augusti 2012 - 08:48

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

> Will they really keep two Radios that look exactly the same, but one
> runs with the SB server and one not?


SB labeled products are being phased out. Get them while they're there. :-(

--

Michael

http://forums.slimde...queezebox-Radio

På Logitechs hemsida finns inga SB produkter kvar.


Jag såg det. Sorgligt :(

#3139

Postad 30 augusti 2012 - 10:35

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Ok, Logitech lanserar alltså en ny Radio som ser exakt likdan ut som den gamla? Logitech UE Smart Radio blir det nya namnet. Jag har precis köpt en Squeezebox Radio och har inte packat upp den än. Kanske läge att lämna tillbaka och köpa den nya istället? Läste att Logitech planerar att uppdatera den gamla versionen så att den också får app-stöd med mer så det kanske inte är någon som helst skillnad på dem?

#3140

Postad 30 augusti 2012 - 11:02

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Ok, Logitech lanserar alltså en ny Radio som ser exakt likdan ut som den gamla? Logitech UE Smart Radio blir det nya namnet. Jag har precis köpt en Squeezebox Radio och har inte packat upp den än. Kanske läge att lämna tillbaka och köpa den nya istället? Läste att Logitech planerar att uppdatera den gamla versionen så att den också får app-stöd med mer så det kanske inte är någon som helst skillnad på dem?


Enligt en utvecklare på slimdevices forum så ska det gå att "uppgradera" den till Smart Radio men ta inte mitt ord på det. Allt verkar väldigt osäkert just nu.

#3141

Postad 30 augusti 2012 - 11:32

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Enligt en utvecklare på slimdevices forum så ska det gå att "uppgradera" den till Smart Radio men ta inte mitt ord på det. Allt verkar väldigt osäkert just nu.

Osäker om jag skulle vilja kalla det "uppgradering", den gamla modellen har mer funktionalitet än den nya så det handlar snarare om att "nedgradera" den, men med stor sannolikhet kommer Logitech att erbjuda möjlighet att "uppgradera" en SB Radio till en UE Smart Radio för de som vill det eftersom hårdvaran i dem är nästan identisk och de har många SB Radio kunder de säkert vill ha kvar.

Skulle jag köpa en Logitech enhet idag skulle jag nog personligen välja den gamla modellen för den kommer troligen att gå att köra både i gammalt och nytt läge, medan den nya UE Smart Radio med stor sannolikhet bara kommer att fungera i det nya mer begränsade läget.

Skillnaden mellan gamla och ny är utifrån vad jag förstått det:
- Med den nya behöver man inte hålla på att växla mellan en lokal server för att lyssna på lokal musik och en central server för att lyssna på exempelvis Spotify, den nya är alltid kopplad mot den centrala servern och kan även hämta filer från en eller flera lokala servrar på datorer man kör.
- Med den nya har man sämre stöd för blandade/smarta spellistor och kommer sannolikt att få sämre stöd för tredje parts plugins/applets.
- Med stor sannolikhet fungerar inte de tredje parts iPhone/Android appars som finns med den nya utan man är begränsad till den app som Logitech tillhandahåller, Logitech's app kanske är bra dock men för den gamla modellen var tredje part apparna mycket bättre än Logitech's.

Det kan finnas mer skillnader också men jag har inte hunnit titta på det i detalj ännu.

#3142

Postad 20 oktober 2012 - 18:41

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Har köpt mig en ny bärbar dator och har tänkt att installera slimserver 6.5.4 som jag kört med i min gamla stationära dator och fungerat bra. Anledningen till att jag inte vill ha senare version är att jag har betygsatt väldigt mycket musik via Trackstat och jag har för mig att läst någonstans att jag måste betygsätta allt igen om jag skulle använd senare version. Någon som vet? Och är det något speciellt jag bör tänka på när jag flyttar min musik från den gamla datorn till den nya? Det verkar vara lite svårt att hitta äldre versioner eftersom vissa gamla länkar inte funkar.

Thomas

#3143

Postad 20 oktober 2012 - 21:13

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Här har du i alla fall många gamla versioner av SlimServer/SqueezeCenter/...

http://downloads.slimdevices.com/

Redigerat av TCM, 20 oktober 2012 - 21:16.


#3144

Postad 21 oktober 2012 - 07:10

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Här har du i alla fall många gamla versioner av SlimServer/SqueezeCenter/...

http://downloads.slimdevices.com/

Här har du i alla fall många gamla versioner av SlimServer/SqueezeCenter/...

http://downloads.slimdevices.com/


Jag har nu installerat 6.5.4 versionen som jag hittade efter lite letande men tack ändå TCM

Thomas

#3145

Postad 27 oktober 2012 - 09:44

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får bara datum som skärmsläckare på en Classic? Vet inte om det går - lyckas få tid och datum, men klockor har jag så det räcker just där den står :)

#3146

Postad 27 oktober 2012 - 09:59

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får bara datum som skärmsläckare på en Classic? Vet inte om det går - lyckas få tid och datum, men klockor har jag så det räcker just där den står :)


Kanske SuperDateTime fixar det. Det var dock länge sen jag testade den

http://gregbrown.net...perdatetime.htm
https://code.google..../downloads/list

#3147

Postad 29 december 2012 - 23:22

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Äntligen dynamiska spellistor.

http://forums.slimde...mart-Mix-plugin

Funkar kanon bortsett från att den inte verkar ta med lokal musik om du har Music services förbockat.

Installera Pluginen genom att lägga till
http://www.herger.ne...lugins/repo.xml
under inställningar > Plugin-program > Ytterligare databaser.

#3148

Postad 30 december 2012 - 10:33

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Ser intressant ut, måste testas nån dag... :)

Detta visar också att Squeezebox-konceptet knappast är dött för att Logitech slutat utveckla det, tack vare öppen källkod. De flesta nya funktioner har ju kommit från användare, t.ex. möjligheten att spela Spotify långt innan andra mediaspelare kunde det (först DSBridge och sen Triodes plugin); och det är fortfarande tredjepartspluginen från Triode som fungerar bäst. :thumbsup:

#3149

Postad 02 januari 2013 - 08:03

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Bygg en egen Squeezebox.

http://vortexbox.org...nt-for-under-30

#3150

Postad 02 januari 2013 - 11:57

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Äntligen dynamiska spellistor.

http://forums.slimde...mart-Mix-plugin

Funkar kanon bortsett från att den inte verkar ta med lokal musik om du har Music services förbockat.

Installera Pluginen genom att lägga till
http://www.herger.ne...lugins/repo.xml
under inställningar > Plugin-program > Ytterligare databaser.


Skönt att se att du håller tråden vid liv :)

Låter som en spännande plug, den ska jag kolla.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.