* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 12 augusti 2008 - 14:18
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag har alla, vika saknar du?
Hmm, jag har SVT, Canal+ film och sport, Discovery, Voom och Nat Geo, så jag antar att det är Eurosport som fattas. 4hd har jag inte heller. Har för mig det finns nån som heter Silver också. De kanaler som jag har la sig jämte varann, så jag tänkte att resten mäste ha lagt sig på nåt konstigt ställe.
Postad 12 augusti 2008 - 14:19
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
dunderolga: Drive mode 1 är 75hz och 2:an är 100hz. DM2 är nästan uteslutande att föredra för "vanlig tv", vilket inkluderar sport och nyheter etc. Pion har inga som helst problem med rörelser(utöver dom som finns i källan) sålänge man har skärmen rätt inställd.
Postad 12 augusti 2008 - 14:21
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hmm, jag har SVT, Canal+ film och sport, Discovery, Voom och Nat Geo, så jag antar att det är Eurosport som fattas. 4hd har jag inte heller. Har för mig det finns nån som heter Silver också.
De kanaler som jag har la sig jämte varann, så jag tänkte att resten mäste ha lagt sig på nåt konstigt ställe.
Gör en sökning till men den här gången ändra Scan Type till All Frequencies.
Redigerat av Enator, 12 augusti 2008 - 14:25.
Postad 12 augusti 2008 - 14:36
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Är det där skyddet med orbiter något att föredra? Har ni det aktiverat?
Jag kanske inbillar mig, men känns lite bättre när det är avstängt när jag kollar på fotboll. Tittar för övrigt på Svt hd som sänder fotbol just nu.
Postad 12 augusti 2008 - 14:39
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Är det där skyddet med orbiter något att föredra? Har ni det aktiverat?
Jag kanske inbillar mig, men känns lite bättre när det är avstängt när jag kollar på fotboll. Tittar för övrigt på Svt hd som sänder fotbol just nu.
Jag har den avstängt och har inte märkt något problem.
Redigerat av Enator, 12 augusti 2008 - 14:44.
Postad 12 augusti 2008 - 15:03
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag hade förväxlat drivemode med något annat och testade II nu och det känns redan bättre. Nu är allt perfekt!
Postad 12 augusti 2008 - 15:25
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Hmm, jag har SVT, Canal+ film och sport, Discovery, Voom och Nat Geo, så jag antar att det är Eurosport som fattas. 4hd har jag inte heller. Har för mig det finns nån som heter Silver också.
De kanaler som jag har la sig jämte varann, så jag tänkte att resten mäste ha lagt sig på nåt konstigt ställe.
Canal Digital satellit har enligt följande 11 SVT HD 12 TV4 HD 25 Canal+ HD 28 Canal Sport HD 41,43,45 Discovery HD, Nat Geo HD och History Channel HD, ev i annan ordning 62 Eurosport HD 72 Silver HD 79 Voom HD om jag minns rätt
Redigerat av Unregistered81406615, 12 augusti 2008 - 15:26.
Postad 12 augusti 2008 - 16:54
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Jag hade förväxlat drivemode med något annat och testade II nu och det känns redan bättre. Nu är allt perfekt! 
Jag förstår att du är glad och uppspelt  , men prova gärna att läsa igenom tråden lite så får du svar på alla dina frågor så slipper du skriva så många inlägg. Ofta i mer detalj än de korta svar du får också. Mvh /N
Postad 12 augusti 2008 - 21:32
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Postad 13 augusti 2008 - 08:56
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
KRP M är upplagd på Europeiska sidan. Manualen på engelska.
Såg det på AV Forum, ser ju riktigt najz ut! En KRP 500 M ska bli min innan jul!!
Postad 13 augusti 2008 - 09:13
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Problem med störningar i bilden för H-modellen: https://www.minhembi...s...t&p=2025359
Postad 13 augusti 2008 - 10:01
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Såg det på AV Forum, ser ju riktigt najz ut! En KRP 500 M ska bli min innan jul!! 
Hur är det egentligen - någon skillnad mot x090 vad gäller bildinställningar?
Postad 13 augusti 2008 - 10:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Hur är det egentligen - någon skillnad mot x090 vad gäller bildinställningar?
I stort samma omfattning på inställningar men en del nyheter (iaf mot 5090, hur det är med 5090H vet jag inte) verkar det vara: Pure-bildminne. 5 gamma-val istället för 3. Drive-mode ligger under [Pictrue-Pro Adjust-Others], känns mer logiskt än under [Option]. Samt, tadaa, "Blue-only" mode. Släng era DVE-filter åt skogen mao.  Iövrigt ska det bli intressant att se om de vässat prestandan ytterligare... edit: Dessutom verkar man kunna browsa bland inställnignar etc från Explorer...cool edit2: Dessutom ett "Studio mode"...låter ju lovande på namnet iaf. Plus "ISF Auto".
Redigerat av pacman, 13 augusti 2008 - 10:27.
Postad 13 augusti 2008 - 10:41
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Jo, enligt previewen av KRP A på Areadvd så verkar dom trimmat t.ex. svärtan på dessa. Om jag förstår Tyska rätt
Postad 13 augusti 2008 - 11:39
Mjorich
-
Mjorich
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
För oss som inte älskar att pilla med inställningar och försöka jämföra vad som verkar bättre än något annat; Finns det några generella inställningar som rekommenderas? Ska t.ex. Pure Cinema vara av eller på?
Posta gärna inställningarna ni proffs kör. Jag vet att det här är specifikt för panel och rum, men det måste ändå finnas riktlinjer?
Postad 13 augusti 2008 - 11:44
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
För oss som inte älskar att pilla med inställningar och försöka jämföra vad som verkar bättre än något annat; Finns det några generella inställningar som rekommenderas? Ska t.ex. Pure Cinema vara av eller på?
Posta gärna inställningarna ni proffs kör. Jag vet att det här är specifikt för panel och rum, men det måste ändå finnas riktlinjer?
Testa Pure Mode se om du gillar den: https://www.minhembi...s...t&p=2006944
Postad 13 augusti 2008 - 14:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
edit: va inget
Redigerat av pacman, 13 augusti 2008 - 14:20.
Postad 14 augusti 2008 - 08:19
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Jo, enligt previewen av KRP A på Areadvd så verkar dom trimmat t.ex. svärtan på dessa. Om jag förstår Tyska rätt 
Yep, testade att översätta sidan via Google translate och det verkar ju vara finfina grejer detta! Area DVD - översatt
Postad 14 augusti 2008 - 08:25
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Yep, testade att översätta sidan via Google translate och det verkar ju vara finfina grejer detta! Area DVD - översatt
N är ju jag intresserad av M-modellen dock, men dessa paneler och deras inställningar bör ju vara i princip identiska... (förutom A-modellens mediabox med tuner och kopplingar...)
Redigerat av ajzman, 14 augusti 2008 - 08:26.
Postad 14 augusti 2008 - 10:03
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Jo "box" hade man ju ändå tänkt bygga själv så M är klart intressant. Bara den har minst samma inställningsmöjligheter som H.
Postad 14 augusti 2008 - 20:06
mgus
-
mgus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har problem med min nya tv. 
När jag väljer satellit så finns det ingen signalstyrska på någon som helst. Jag tog bara kabeln som går från parabolen till den ingången oc hskurvade fast den. Den satt i min CD-box innan och då funkade det. Satte i min CA-modul för CD och i med kortet, men ingen signal?
Sen får jag heller ingen pc-bild på tvn. Kopplar med en hdmi till t.ex. output 4, men det kommer ingen bild. Meckat med inställningar både i tvn och datorn, men fpr det inte o funka? Några tips?
Hej! Jag har samma problem med satellit som dungerlonga - Jag får ingen signalstryka alls. Jag saknar dock CA-modul men jag tycker att man borde kunna få signal åtminstone. När jag stoppar tillbaka kabeln i boxen igen så fungerar det klockrent. Min fråga är om man inte kan söka efter frikanaler utan CA-modul ??
Postad 14 augusti 2008 - 20:25
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Hej! Jag har samma problem med satellit som dungerlonga - Jag får ingen signalstryka alls. Jag saknar dock CA-modul men jag tycker att man borde kunna få signal åtminstone. När jag stoppar tillbaka kabeln i boxen igen så fungerar det klockrent. Min fråga är om man inte kan söka efter frikanaler utan CA-modul ??
Japp du måste få in signaler men du får inte tillgång till fria kanaler utan CA-modul. Se om du har valt rätt satellit.
Postad 14 augusti 2008 - 21:07
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
God kväll gott folk!
Är jag rätt på det om jag matar skärmen med 72Hz från HTPC:n och kör DM3 vid uppslpelning av all typ av filmmaterial?
Mvh
Postad 14 augusti 2008 - 21:11
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
iNDEPENDENT20 du får berätta först om du har fått bild utan brus eller inte?
Postad 14 augusti 2008 - 21:18
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
iNDEPENDENT20 du får berätta först om du har fått bild utan brus eller inte?
Nej jag tycker inte jag fått till det riktigt än... Det märks tydligast på en mörk molnig himmel och jätte tydligt i många scener Morgan Pålsson: Världsreportern på DVD (uppspelat från HTPC:n). Jag har inte haft möjlighet att använda en riktig BluRay spelare för att se om det blir någon skillnad. Breakin bilderna har rullat för fullt sedan igår. Mvh
Postad 14 augusti 2008 - 21:45
Unregistered3632300f
-
Unregistered3632300f
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Du kanske som jag inte har slagit på spänning till LNB (default av) , då får man inte in några kanaler alls. Under "Satellite Select", välj "LNB Voltage On". Öppna kanaler kan man titta på, problemmet är att det inte finns så många, men "BBC World" på Thor är "öppen".
Postad 14 augusti 2008 - 21:52
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Öppna kanaler kan man titta på, problemmet är att det inte finns så många, men "BBC World" på Thor är "öppen".
Det stämmer jag kontrollerade inte BBC utan bara SVT-HD och där kunder inte se något så du har rätt.
Postad 14 augusti 2008 - 22:09
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
God kväll gott folk!
Är jag rätt på det om jag matar skärmen med 72Hz från HTPC:n och kör DM3 vid uppslpelning av all typ av filmmaterial?
Mvh
Så hur var det med det här? Mvh
Postad 15 augusti 2008 - 00:21
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Ok. Något jag märkte efter att jag skrivit inlägget och börjat titta på lite vanlig TV var att jag tyckte min inställning på Color +3 gav väldigt röda och färgrika ansikten, tyckte inte alls om den bilden.
När jag skruvar ner den till -3 (som väl iofs är en bild jag vant mig vid också på ett sätt) visas dock de blåa fyrkanterna med tydlig skugga så jag gör ju inte fel vad gäller själva testbilden heller.
Kan ju vara så att colour decodern från TV-boxen avviker kraftigt från dvd-spelaren och att du behöver har separat inställningar? Testa att köra med färgfiltret när t.ex. SVT HD kör en vanlig testbild (den runda ringen med massa färger o rutor, där det piper efter sändingstid...eller gjorde när man var ung i alla fall :-) ). Där finns om jag inte missminner mig det gamla testmönstret, men fungerar väl i stort sett likadant..dvs att du skall se 2 eller 3 rutor i stöten beroende på valt färgfilter. Börja med blått som är viktigast o kör sedan de 2 andra färgerna (kan tänka mig att rött inte kommer stämma på TV-boxen...) Boogie
Postad 15 augusti 2008 - 18:13
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Var i inställningarna ändrar man Tv:ns olika DM-lägen?
Postad 15 augusti 2008 - 18:31
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Var i inställningarna ändrar man Tv:ns olika DM-lägen?
Option > Drive Mode
Postad 16 augusti 2008 - 14:47
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag ger mig inte!
Skickar jag rätt signal från min HTPC om jag skickar 72Hz för att få 1080p/24?
Det finns även en massa alternativ om timings där jag ställer in Hz i nvida control panel, är det något man behöver bry sig om eller är det OK att köra på auto?
Sist... fattar skärmen vilken signal den får och sköter resten själv eller måste jag byta DM manuellt?
Tack!
Mvh
Postad 16 augusti 2008 - 15:46
mgus
-
mgus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Du kanske som jag inte har slagit på spänning till LNB (default av) , då får man inte in några kanaler alls. Under "Satellite Select", välj "LNB Voltage On". Öppna kanaler kan man titta på, problemmet är att det inte finns så många, men "BBC World" på Thor är "öppen".
Tack för tippset - Det fungerar perfekt nu. Jag har ställt frågan förut men ännu inte hört om någon annan har lyckats att få Viasat med dess NDS kryptering att fungera på 5090H. Vad jag förstår från andra forum så finns det CA-moduler som skall funka men de kostar ca: 1000 kr - så man vill gärna veta att det fungerar innan man köper en. Finns det någon som kör Viasat därute som kan ge mig lite feedback?
Postad 16 augusti 2008 - 17:18
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag ger mig inte!
Det finns även en massa alternativ om timings där jag ställer in Hz i nvida control panel, är det något man behöver bry sig om eller är det OK att köra på auto?
Sist... fattar skärmen vilken signal den får och sköter resten själv eller måste jag byta DM manuellt?
Tack! Mvh
Kanske den här kan hjälpa dig: http://www.avforums....postcount=13256
Postad 16 augusti 2008 - 21:24
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kanske den här kan hjälpa dig: http://www.avforums....postcount=13256
Tack, men jag sitter fortfarande fast.
Postad 16 augusti 2008 - 21:49
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag ger mig inte!
Tack! Mvh
Men du måste skicka ut 24hz från din HTPC och resten kommer panelen ta hand om?????
Postad 16 augusti 2008 - 23:32
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Men du måste skicka ut 24hz från din HTPC och resten kommer panelen ta hand om?????
Ja riktigt så enkelt verkar det inte vara. I nvidia control panel under manage custom resolutions kan jag trixa fram 1920 x 1080 at 24.0Hz dock står det så här efter: (30Hz as reported by OS), progressive. Inte nog med det så står det under egenskaperna för skärmen att den har en uppdateringsfrekvens på 24Hz, interlaced??? Går jag över till PC-mode på tv:n kan jag endast få 50Hz respektive 60Hz oavsett vad jag sagt till datorn att skicka. Det går inte att se i video-mode vilken signal den får? Nu har jag spenderat precis hela dagen till det här utan framgång Mvh
Postad 17 augusti 2008 - 08:36
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Indepenent20, vilket grafkkort har du?
En allmän rekommendation när man ska börja trixa med en htpc är att ha ett nyinstalerat system och de senaste drivrutinerna innan man börjar. Inga codecpack!
Postad 17 augusti 2008 - 12:15
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Indepenent20, vilket grafkkort har du?
En allmän rekommendation när man ska börja trixa med en htpc är att ha ett nyinstalerat system och de senaste drivrutinerna innan man börjar. Inga codecpack!
Hej hej! Jag har ett nvidia 8800GT kort. Ett ny installerat system är precis vad jag har. Windows XP med senaste drivrutinerna för allt (jag använder inga codecpacks). Jag har läst i forum att vissa får alternativet att välja 1080p/24 i nvidia control panel (senaste drivrutinerna) för sin HDTV dock inget alternativ som dyker upp för mig. Endast 1080p, 1080i, 720P etc utan Hz. Jag tänkte jag skulle prova Windows Vista för att se om alternativet kanske dyker upp med nvidias senaste Vista drivrutiner. Jag ber om ursäkt för det urartat lite från ämnet då jag har fått svar gällande hur TV:n hanterar signalen den får dvs om den själv förstår vilken signal den matas med eller om jag manuellt behöver ändra DM. Mvh
Redigerat av iNDEPENDENT20, 17 augusti 2008 - 12:15.
Postad 17 augusti 2008 - 15:48
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Hej hej!
Jag har ett nvidia 8800GT kort. Ett ny installerat system är precis vad jag har. Windows XP med senaste drivrutinerna för allt (jag använder inga codecpacks).
Jag har läst i forum att vissa får alternativet att välja 1080p/24 i nvidia control panel (senaste drivrutinerna) för sin HDTV dock inget alternativ som dyker upp för mig. Endast 1080p, 1080i, 720P etc utan Hz.
Jag tänkte jag skulle prova Windows Vista för att se om alternativet kanske dyker upp med nvidias senaste Vista drivrutiner.
Jag ber om ursäkt för det urartat lite från ämnet då jag har fått svar gällande hur TV:n hanterar signalen den får dvs om den själv förstår vilken signal den matas med eller om jag manuellt behöver ändra DM.
Mvh
Jag har Vista och ATI Radeon 3200 och där kan man ändra Hz
Postad 17 augusti 2008 - 16:33
iNDEPENDENT20
-
iNDEPENDENT20
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har Vista och ATI Radeon 3200 och där kan man ändra Hz
Ja, visst löste Vista problemet... Frågan är om det var Vista i sig eller nvidias Vista drivrutiner? Då är man fast i Vista ett tag Jag märkte att i PC läget så förblir signalen orörd då allt gick väldigt sakta i 24Hz vilket inte var fallet i Movie läget med samma signal. Drive Mode... varför skulle man vilja byta DM om skärmen ändå väljer sköter det själv? Mvh
Postad 17 augusti 2008 - 18:46
Smelly
-
Smelly
-
Rookie
-
1 inlägg
angående det där med vista osv.. så kan jag säga att drivrutinerna som nuvarande finns till windows xp är buggade angående hdtv signaler.
Har kört med Xp ett tag och inte fått mkt att funka som man ändrar i pc i signaler osv, utan installerade över till Vista och nvidia drivisarna funkar kanon direkt.. var inget som helst problem att göra dom ändringar jag ville ha gjort osv.. Använder man bara google lite så hittar man faktiskt att folk har mkt liknande problem för att göra ändringar i winxp
Så ni som har problem med Xp kanske borde funderar på att antingen byta till ett ATI kort eller installera in Vista istället
Postad 18 augusti 2008 - 12:36
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Eisa-vinnare PDP-LX6090 bästa plasma: The Pioneer PDP-LX6090 is a superb plasma TV whose advanced functions bring out the very best results from Blu-ray, DVD and standard TV signals. Thanks to an amazingly low black level - Pioneer calls it KURO - this set’s contrast ratio is sky-high. The result is an impression of immense depth and crisp detailing, the like of which have not been seen on a plasma-TV before. Professional users can tune to ISF standards, to view films exactly as their directors intended: 1080p/24 with correct colours and cinema-like movements at 72 frames per second. However, myriad other settings are equally accessible through a lavishly specified menu system. The final layer of optimization is a light sensor that automatically enhances the picture in response to individual room lighting conditions.Men inte 50". Varför köpte jag 50" då http://www.eisa.eu/e...wards/2008-2009
Postad 18 augusti 2008 - 14:06
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Såhär tycks riktpriserna på KRP vara i Finland (tagna från en web-butik) :
KRP-500M 3900€
KRP-500A 4600€
KRP-600M 7300€
KRP-600A 7600€
Postad 20 augusti 2008 - 10:51
Globe
-
Globe
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tänkte köpa en LX5090 men har ett par frågor som jag hoppas att man kunde hjälp med.
Har läst en del i tråden men den är så Jäkla lång och har ej hittat (ännu) något svar på mina funderingar.
1. Hur stor är själva förpakningen som TV är i, tänkte om den rymms in i bilen eller ej?
2. Det högre stativet för bordsplacering, PDK-TS33A vad är höjden från bordet till skärmens kant?
Funderar om min center (kef C200, höjd 174 mm) rymms under utan att täcka TV:n
3. På -LX5090H finns ju Ethernet anslutning o DNLA, någon som använder och hur bra funkar det?
Funder om det skall vara LX5090D eller H modellen
Har ändå ingen nytta av den inbyggda digitalmotagrna, då det är DVB-C som används (Topfiled TF-5100PVRc HDMI)
Får se nu hur det blir med att gå från 92" duk till 50" Plasma, allt detta på grund av en tjej
Postad 20 augusti 2008 - 11:32
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Får se nu hur det blir med att gå från 92" duk till 50" Plasma, allt detta på grund av en tjej 
Gick själv från en 90" duk till 50" PDP-5080XD, inte pågrund av tjejen utan att jag själv inte klarade av att mörklägga hela tiden och ville nyttja vardagsrummet mer som ett vardagsrum. Jag trodde att 50" skulle vara för litet, men jag tycker att det är perfekt. Man vänjer sig väldigt fort ändå med storleken och jag saknar inte alls 90" idag.
Postad 20 augusti 2008 - 11:51
Unregistered958
-
Unregistered958
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Jag har testat DNLA mot en QNAP TS-109. Visst funkar det men att ladda stillbilder tar lång tid. Okej att ha på då man har fest med roliga bilder för då är tempot ok. Men att t.ex. kolla på semesterbilder tar lång tid. Det jag gjorde var att ta upp läget där man har flera tumnaglar och sedan välja ett fåtal bilder istället för att titta på alla.
Men den är rätt seg även när den läser från minneskort via USB-porten.
Sen är formaten den tar för att streama video oerhört begränsat. WMV9 funkar och har man HD-klipp i WMV9 är det fina bilder man får. Men jag hade t.ex. hellre haft Xvid och sånna format.
Postad 20 augusti 2008 - 22:27
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Hejsan tänkte bara dela med mig av 2 saker 1 rolig och en mindre för min del fast mycket bra den också
De första är att ja var på mediamarkt i västerås idag och skulle kolla på tv apparater för ett köp inom snar framtid.. gick direkt och kikade på pioneers pdp-5080XD som självklart såg nästan sämst ut av alla andra pga dåliga inställningar osv som vanligt tänkte köpa denna då den låg så bra i pris just nu så ville kika lite på den eller ev någon annan ... sen sprang jag på pioneers nya pdp-LX5090 som faktiskt såg grym ut fast det inte var några inställningar gjorda på den enligt försäljaren.. jag frågade honom lite om tvn o b la om det var någon av pioneer apparaterna som hade högtalarna på sig (sidan, eller under) så man kunde lyssna på ljudet lite, han mumlade lite och sa att ja dem är infällbara på sidan... ja ja tänkte ja sen så fick ja honom iallafall att slänga på en blu ray spelare med narnia filmen.. sen höll ja på att skratta på mig då han desperat försökte höja ljudet på tvn som varken hade högtalare under eller på sidorna  detta var det roliga plus att ja iallafall fick se en bra tv in action lite iallafall..
det dåliga var ju att ja kommer bli av med ca 30 000 kr för jag kan inte motstå att köpa denna underbara tv fantastisk design och bilden var grym stor o fin bild och kommer kunna ge så mycket mera sen då man trixar lite och kalibrerar senare
har velat väldigt mycket mellan projje + en mindre tv som komplement men detta kommer bli så grymt !
Postad 20 augusti 2008 - 22:39
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Vad kostade 5080XD på mediamarkt i västerås?
Postad 20 augusti 2008 - 22:51
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
den kostade 26000 kr så där var de ingen större skillnad mellan den "gamla" o den nya visst 4000 kr e mycket pengar absolut ! men den finns ju för 20 000 att få tag på om man vill de kollade med rc ljudbild idag och dem hade kvar på lagret dem frågade hur många ja ville ha då ja frågade
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|