Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer G9

7510 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090D (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Större TV (5 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 15 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 15 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 07 september 2008 - 11:46

zpooky
  • zpooky
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått upp tv´n på väggen, men i samband med att jag satte upp den så råkade det bli några feta fläckar på bildytan från händerna. Hur får man enklast bort detta?

Putsduk för glasögon, en liknande ska finnas med i kartongen.

Postad 07 september 2008 - 19:29

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Mitt första inlägg på denna tråd. Enator jag har väntat också på en tv som är nog bra för mina krav.Men nu till den stora frågan.Funderar på att satsa på en lx6090h eller KRP-600A. Men efter som tv ska byggas in ser man inte hur tunn den är.Men frågan är om KRP-600A är en bättre tv som värd den stora mellanskillnad.Frågan går till dom som verkar ha kunskaper hur en bra tv fungerar.tex. Wolfy,pacman,Enator mfl Det är alltid intressant med personer som brinner för en sak vad det en må vara. Tackar på förhand.

MVH
Roger

Postad 07 september 2008 - 20:22

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
cobra-427
Jag skulle satsa mina pengar på H-modellen men om jag hade dessa extra pengar så skulle kanske satsa på KRP-600A trots att jag inte får så mycket mer från KRP-600A än från H-modellen. Valet ganska enkelt mellan G8 och G9 men inte mellan KRP-600A och H-modellen. :)

Postad 07 september 2008 - 21:28

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
då har man äntligen fåttupp sin icke H modell på väggen, en fröjd för ögat helt klart! Buzzing finns men absolut inte störande så länge jag inte stänger av allt ljud och det är knäpptyst i lägenheten.

Har ett par frågor, kan säkert hitta svar på dem i denna tråd men är alldeles för novis för att förstå hur man söker utan att behöva gå igenom varje sida......

1. När jag kollar på film via popcornhour så blir bilden smal, alltså det är svart över och under. Kan man få fullskärm på nåt vis?

2. När jag spelar FIFA och NHL står det att det körs i 720p, varför inte 1080p undrar jag?

3. När och hur aktiverar man det där dot by dot som jag tror mig läst något om tidigare?

4. Varför får jag inget ljud på "vanlig kabeltv"? har kopplat en röd och en vit kabel från tvn till förstärkaren där det står "tv" eller nåt sånt.

5. Hur ändrar man drivemode som jag har för mig folk snackat om, är väl mindre buzzing i nån?

Annars tänkte jag försöka fixa inställningarna för pure mode som säkert ligger nånstans här på forumet, behöver jag köra nån sån DVE skiva eller vad det heter efter det? Inkörning med den där zipfilen skiter jag i

Postad 07 september 2008 - 22:19

iNDEPENDENT20
  • iNDEPENDENT20
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

då har man äntligen fåttupp sin icke H modell på väggen, en fröjd för ögat helt klart! Buzzing finns men absolut inte störande så länge jag inte stänger av allt ljud och det är knäpptyst i lägenheten.

Har ett par frågor, kan säkert hitta svar på dem i denna tråd men är alldeles för novis för att förstå hur man söker utan att behöva gå igenom varje sida......

1. När jag kollar på film via popcornhour så blir bilden smal, alltså det är svart över och under. Kan man få fullskärm på nåt vis?

2. När jag spelar FIFA och NHL står det att det körs i 720p, varför inte 1080p undrar jag?

3. När och hur aktiverar man det där dot by dot som jag tror mig läst något om tidigare?

4. Varför får jag inget ljud på "vanlig kabeltv"? har kopplat en röd och en vit kabel från tvn till förstärkaren där det står "tv" eller nåt sånt.

5. Hur ändrar man drivemode som jag har för mig folk snackat om, är väl mindre buzzing i nån?

Annars tänkte jag försöka fixa inställningarna för pure mode som säkert ligger nånstans här på forumet, behöver jag köra nån sån DVE skiva eller vad det heter efter det? Inkörning med den där zipfilen skiter jag i

Svar på fråga 1 och 3:
Nästan längst ner dill höger på fjkärkontrollen finns en knapp som det står HDD på. Den ändar du mellan de olika visningslägena som dot by dot ,wide1, wide2, zoom etc.

4. Har jag själv inga problem med. Har du dubbelkollat att kablarna sitter i rätt ut/ingång?

5. Jag har för mig att det skiljer vart man ändrar DriveMode på 5090 och 5090H. För 5090H ändrar man DM i menu - setup - option

Mvh

Postad 07 september 2008 - 23:49

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

svar på fråga 2 , spelen är väl i 720p och inte 1080p det är väl därför rätta mig om ja har fel..

Postad 08 september 2008 - 00:01

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
tack för alla svar!

är det några andra bildinställningar jag bör göra? ska man köra pure inställningarna till allt? tv, film, PS3 osv?

lyckas inte hitta det där med drivemodes.....

Postad 08 september 2008 - 00:15

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
jag kör film läget på allt just nu efter rekomendation av säljaren.. men växlar ibland med några inställningar som enator skrev lite tidigare i tråden ( användar läget då ) , men drog ner lite på färgen som pacman sa... dessa växlar jag med lite då och då .. men mest film läget blir det funkar även bra med ps3 , pure cinema brukar ja växla lite också mellan..

hade du 5090 utan H ? de är den modellen som ja har och där hittar du drive mode läget under "home menu"- "alternativ"-sid 2- högst upp på sid 2 , har du aktiveringsläge , där kan du välja 1, 2 , 3

Postad 08 september 2008 - 07:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

men drog ner lite på färgen som pacman sa...

Sa jag? :P
Däremot sa jag att det eventuellt kan vara högt, baserat på "Ringblixt" genomgång med början här.

Däremot ang val av bildminne så skulle jag på G9 inte köra med något annat än Movie, övriga (förutom ISF-lägena förstås) funkar inget bra, S-former suger. :D

Redigerat av pacman, 08 september 2008 - 07:40.

Postad 08 september 2008 - 09:36

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Sa jag? :P
Däremot sa jag att det eventuellt kan vara högt, baserat på "Ringblixt" genomgång med början här.

Däremot ang val av bildminne så skulle jag på G9 inte köra med något annat än Movie, övriga (förutom ISF-lägena förstås) funkar inget bra, S-former suger. :D

blev fel där du skrev att det ev var lite högt :D

Postad 08 september 2008 - 09:45

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Putsduk för glasögon, en liknande ska finnas med i kartongen.

Aha, det fanns med något. Skall kolla påsen med alla manualer. Tack

Postad 08 september 2008 - 11:08

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Men frågan är om KRP-600A är en bättre tv som värd den stora mellanskillnad.Frågan går till dom som verkar ha kunskaper hur en bra tv fungerar.tex. Wolfy,pacman,Enator mfl Det är alltid intressant med personer som brinner för en sak vad det en må vara. Tackar på förhand.

MVH
Roger

Tro mig, hade jag möjligheten skulle jag jättegärna ta hem nya TV-apparater och testa livet ur dem och hade jag bott i Stockholm så hade det nog varit stor chans att det gått att ordna, men iom att jag bor där jag bor så är det inte praktiskt möjligt.

Detta medför att det är väldigt svårt att sia om modeller man aldrig en sett då det blir ren gissningslek, vilket jag inte gillar, men iom att inget annat finns till buds så får jag väl drista mig till att i alla fall ge ett resonemang. :P

Av vad jag läst om signature series på avsforum.com så har dess högre kvalitétsstämpel till viss del kommit på skam, men samtidigt så är det från perspektivet att TV:n ska vara till 100% felfri, vilket ju aldrig går att garantera hur gärna man än vill och vilken stämpel man än sätter på samt att vissa av anmärkningarna varit av arten att de kan försvunnit av sig själv över tid.

Hursomjaver, jag skulle säga att 6090H vs KRP-600A beror dels hur gott om pengar du har :D, dvs ligger båda gott och väl inom budget eller ej, dels på hur mycket du vill pilla med kalibrering av din TV - där verkar ju KRP-600A vara strået vassare med sin Blue Only Mode, ISF C3 över IP. Går man sedan till historien så har alltid Pioneers plasmamodeller (så länge jag följt dem) av senare snitt varit strået vassare än tidigare modeller, även inom samma generation av panel, lite mognare helt enkelt och enligt uppgift är byggkvalitén hos KRP-600 snäppet vassare än LX6090H.

Dock vill jag stryka under att detta är inget jag vet av egen erfarenhet, det vanliga rådet består, dvs att bege sig ut och kolla när de båda finns att jämföras.

Postad 08 september 2008 - 16:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

och ni som skriver om eftersläpningar, ni har inte något brusreducerande på? för min erfarenhet om eftersläpningar på plasma hör ihop med för komprimerade sändningar eller brusfilter.

Självklart har jag stängt av allt sånt :D
Detta börjar störa mig mer och mer, ser detta fenomen typ flera ggr varje dag nu. Kollade ett par dvd filmer i helgen och det släpade på rätt bra ganska ofta tyvär :P

Ringde till pio ang buzz idag ( läs buzz tråden ) och tog även upp detta samtidigt, han hade aldrig hört talas om detta och tyckte det lät skumt.

Sen nämnde han även att en uppdatering var på väg till icke H modellen oxå men visste inte exakt vad det var som den skulle rätta till , men tydligen en del små fel här och var. Han visste dock inte när den skulle släppas.

Men återigen, ingen annan som har märkt av konstiga släp vid tv och dvd tittande ? jag kan tex se det flera ggr när jag kollat dom nya idol avsnitten osv, den tappar lixom skärpan vid panoreringar mm. Skit störande då det är det ända jag tänker på nu när jag kollar tv och film :D

Postad 09 september 2008 - 07:01

MightyMoose
  • MightyMoose
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
väääntar på min alldeles egna buzzande skönhet till TV!!!
måste snart komma tillsammans med de andra grejerna!!

hoppas på de närmaste daganra nu

Postad 09 september 2008 - 10:30

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Självklart har jag stängt av allt sånt :lol:
Detta börjar störa mig mer och mer, ser detta fenomen typ flera ggr varje dag nu. Kollade ett par dvd filmer i helgen och det släpade på rätt bra ganska ofta tyvär :)

Ringde till pio ang buzz idag ( läs buzz tråden ) och tog även upp detta samtidigt, han hade aldrig hört talas om detta och tyckte det lät skumt.

Sen nämnde han även att en uppdatering var på väg till icke H modellen oxå men visste inte exakt vad det var som den skulle rätta till , men tydligen en del små fel här och var. Han visste dock inte när den skulle släppas.

Men återigen, ingen annan som har märkt av konstiga släp vid tv och dvd tittande ? jag kan tex se det flera ggr när jag kollat dom nya idol avsnitten osv, den tappar lixom skärpan vid panoreringar mm. Skit störande då det är det ända jag tänker på nu när jag kollar tv och film ;)

Jag har inte upplevt något släpande däremot har jag ofta hackande bild, särskilt vid sportsändningar ala fotboll, handboll etc. Nu vet jag inte om det beror på min Pioneer eller på Comhems utsändningar eller deras HD-box. Jag låter det vara osagt.

Postad 09 september 2008 - 10:43

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag har inte upplevt något släpande däremot har jag ofta hackande bild, särskilt vid sportsändningar ala fotboll, handboll etc. Nu vet jag inte om det beror på min Pioneer eller på Comhems utsändningar eller deras HD-box. Jag låter det vara osagt.

Liknande problem här, inte ofta förekommande men nästan alltid vid just sportsändningar. Inget jag stör mig så värst på, kunde dock vara bra att veta anledningen.

Postad 09 september 2008 - 10:47

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jag upplever inte dessa problem som ni pratar om. Är det inte så att H-modellens HDTV-Box fungerar bättre????

Postad 09 september 2008 - 11:34

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
jag har inte heller dessa problem som hack osv... nu i dagarna har de vart ganska dålig bild på eurosport HD men de beror inte på tvn utan de beror på boxen/com hem, hade också ganska dålig bild på tv4 i lördags under fotbollsmatchen albaninen - sverige men de var en otroligt dålig sändning och inte tvns fel ... jag har icke H modellen

Postad 09 september 2008 - 13:43

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag upplever inte dessa problem som ni pratar om. Är det inte så att H-modellens HDTV-Box fungerar bättre????

Så kan det säkert vara, dock så hade jag aldrig detta "problem" på den tidigare TV:n.

Postad 09 september 2008 - 16:49

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Nja fast ser ju detta fenomen via dvd så då går ju den teorin bort :)
Ibland tycker jag mig även se judder osv på bluray, men det är ju svårt att veta ifall det är fel på tv´n då eller om filmen SKA vara så. Omöjligt att veta :(

Får se, ska iaf ringa till pio igen och se va dom säger.

Postad 09 september 2008 - 19:40

11433
  • 11433
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Där försvann Thailandsresan, ny säng och flickvän men jag är grymt förväntansfull på min Kuro!

Postad 09 september 2008 - 21:49

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Där försvann Thailandsresan, ny säng och flickvän men jag är grymt förväntansfull på min Kuro!

Någonting säger mig att du är Djurgårdare. Bra där! Bra val av TV har du också gjort. Du kommer inte ångra dig!

Postad 10 september 2008 - 09:08

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Tack ! Enator ock Wolfy för era tankar runt lx6090h vs krp-600A. ;) Det är en ganska stor pris skillnad redan mellan lx6090 ock krp-600A ca 5000 pinaler.Men ni vet hur man tänker ,skulle jag inte slå till på den lite bättre tv när jag ändå köper.För tv ska man ha under så lång tid.Jag brukar köpa dyrt = kvalitet bara för att man ska vara nöjd även när smekmånaden är över.Att man sedan inte har råd att byta till något som är lite bättre. Byta ofta är dyrt och krångligt.Det blir nog en KRP-600A ,kan inte hålla mej :D
Det här att bo på fel ställen,känner jag igen Wolfy. Ett uttalande,min philips FM-radio från 1987 har ett bra ljud eller gå på krogen.
Kommer det fram en kille, tittar en stund på en.Höööru vaad haar duu för skoter.Jag skruvar på mig,jag har ingen skoter.Det blir tyst en stund.Höööru är du bra på slåss...Jag skruvar ännu mera på mig.Jag tycker inte om att slåss..Det blir tyst en stund.Höööruu äär duu BÖG. Suck är sådana man ska prata hemmabio med. :blush: Hemma-bio tidningen har kommit ut.Skriver om lx6090 Världen bästa tv!!!!!!!

Postad 10 september 2008 - 10:15

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

...Kommer det fram en kille, tittar en stund på en.Höööru vaad haar duu för skoter.Jag skruvar på mig,jag har ingen skoter.Det blir tyst en stund.Höööru är du bra på slåss...Jag skruvar ännu mera på mig.Jag tycker inte om att slåss..Det blir tyst en stund.Höööruu äär duu BÖG. Suck är sådana man ska prata hemmabio med. ;) Hemma-bio tidningen har kommit ut.Skriver om lx6090 Världen bästa tv!!!!!!!

:D Riktigt så illa är det inte, men sådana gökar finns väl lite var stans i landet, bara att byta ut skoter mot annat motorburet fordon, hehe.

Redigerat av Wolfy, 10 september 2008 - 10:16.

Postad 10 september 2008 - 13:16

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Måste härmed också ställa mig till den skaran som beställt en ny P9 Kuro o lite annat tjaffs på en gång ;) Nu väntar jag ivrigt på den och det känns som att jul och tomten är tidigt i år "förutom" att man själv måste punga ut med stålarna för den.
Nu hoppas jag bara att den nya generationen av Blu ray spelare kommer ut snart så man kan inhandla en sådan också =)

Postad 11 september 2008 - 16:41

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Någonting säger mig att du är Djurgårdare. Bra där! Bra val av TV har du också gjort. Du kommer inte ångra dig!

Ja Djurgårdare brukar inte ha någon flickvän. :)

Postad 12 september 2008 - 08:43

EuroMartin
  • EuroMartin
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
På denna fantastiska TVn har jag bara lyckats hitta ett (1) problem.
Är det bara jag som tycker H-modellens EPG är så långsam att den i praktiken är oanvändbar?

Jag har nog aldrig stött på något liknande.
Det är så illa att jag mycket hellre kör min externa Force-box via RGB-Scart trots att det blir (lite) sämre bild. Den är blixtrande snabb i jämförelse.
Det tar säkert 1-2 sekunder för varje steg jag flyttar "markören" bland TV-programmen och att sedan behöva trycka två gånger på Enter-knappen för att faktiskt byta till den kanalen känns inte helt genomtänkt.

Som om inte det vore nog:
- Det tar ca tre sekunder att starta EPG:n (känns som en evighet)
- Ljudet stängs av och ingen bild visas vare sig bakom eller i någon liten ruta när man är inne i EPG:n! Jag tror inte ens man kan se vilken kanal som är vald för tillfället.

Är det någon som tycker EPG:n är tillräckligt snabb?
Jag tycker det känns snudd på brottsligt att marknadsföra en så dålig funktion.

Mvh
Martin

Postad 12 september 2008 - 09:31

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Håller med dig till 100%. EPG-funktionen är i princip oanvändbar. Hade en Dilog DT-550 innan och den kunde man använda på ett vettigt sätt.

Postad 12 september 2008 - 09:35

EuroMartin
  • EuroMartin
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ok, då är det inte bara jag... :-/

Undrar om detta skulle gå att lösa via en firmwareuppgradering eller om helt enkelt den hårdvara som styr detta är så underdimensionerad? Det är nog bara Pioneer som vet.
Konstigt är i alla fall hur de kan släppa något så dåligt fungerande i en så dyr TV. Det skulle inte ens accepteras i en TV för 5000 spänn...

Postad 12 september 2008 - 10:55

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Ja, jag kan leva utan EPG på min H-modell men jag står inte ut med alla störningar som finns på dem flesta hd-kanaler.

Postad 12 september 2008 - 12:59

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Det är samma med vanliga 5090´s EPG för DVB-T, den är kass.

/N

Postad 12 september 2008 - 14:38

Unregistered249e2560
  • Unregistered249e2560
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tycker satboxen också är oanvändbar på H modellen för att den är för långsam.
Använder en separat Vantage och allt går snabbt som "vanligt" inklusive inga störningar, och ljud och bild via HDMI.

mvh/Harry

Postad 13 september 2008 - 21:32

dunderolga
  • dunderolga
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Kopplar du din box till receivern och sedan till tvn från receivern? Man blir ju lite besviken att man har störningar på vissa hd-kanaler med den inbyggda boxen, men jag hoppas det kommer fixas i framtiden.

Någon som vet om den inbyggda boxen är kompatibel med Comhem och Viasat? Jag har CD just nu, men ska flytta snart och kommer få förhoppningsvis hamna i ett Comhemhus. Annars kommer jag fixa Viasat, men har hört att det inte funkar?
Om det funkar måste jag ju köpa ny Ca-modul ,men det kan jag leva med. :)

Postad 13 september 2008 - 21:52

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Kopplar du din box till receivern och sedan till tvn från receivern? Man blir ju lite besviken att man har störningar på vissa hd-kanaler med den inbyggda boxen, men jag hoppas det kommer fixas i framtiden.

Någon som vet om den inbyggda boxen är kompatibel med Comhem och Viasat? Jag har CD just nu, men ska flytta snart och kommer få förhoppningsvis hamna i ett Comhemhus. Annars kommer jag fixa Viasat, men har hört att det inte funkar?
Om det funkar måste jag ju köpa ny Ca-modul ,men det kan jag leva med. :)

Comehem for du glöma men Viasat ingen har testat än du kan vara den första.

Postad 14 september 2008 - 09:42

Tomlar
  • Tomlar
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
Tänker inhandla en Pioneer PDP-LX5090, men någon kanske vet storleken på kartongen? För övrigt en mycket bra tråd. Är ganska novis, men här får man ju mycket bra tips. Återkommer säkert när jag har fått hem plasman.
MVH
/Tomlar

Postad 14 september 2008 - 09:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Hej,
Tänker inhandla en Pioneer PDP-LX5090, men någon kanske vet storleken på kartongen? För övrigt en mycket bra tråd. Är ganska novis, men här får man ju mycket bra tips. Återkommer säkert när jag har fått hem plasman.
MVH
/Tomlar

Jag tror det vara ca 90 X 140cm var det.

Postad 14 september 2008 - 10:10

Tomlar
  • Tomlar
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag tror det vara ca 90 X 140cm var det.

Tack för snabbt svar. Då gick det alltså inte i min Avensis kombi. Får försöka hitta något annat.

Postad 14 september 2008 - 11:40

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar. Då gick det alltså inte i min Avensis kombi. Får försöka hitta något annat.

kartongen e större än man tror likabra att hyra en kärra så gjorde jag

Postad 14 september 2008 - 11:43

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

kartongen e större än man tror likabra att hyra en kärra så gjorde jag

Jag såg till att köpa min tv på en firma som hade fri hemkörning

Postad 15 september 2008 - 08:48

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Hmm, börjar undra när priserna för monitormodellerna kommer släppas egentligen (600/500 KRP-M)...?? De har tydligen haft visning av dessa modeller på TLC i England och besökare som varit där tycker att dessa ger bättre bild än nuvarande G9-plasmor (inga jätteskillnader men ändå...!)! De verkar dessutom ha riktigt bra inställningar direkt "out-of-the-box" tack vare nya PURE-läget!

Riktigt riktigt sugen på en KRP 500-M nu!! :)

http://www.avforums........955&page=27

"Just arrived back from TLC. Those KRPs are superb. They do have a bit of an edge over the 5090/6090. There was less noise on the picture (not that there was much before) and the picture was just a bit clearer/cleaner."

"thanks to all at tlc for todays demo.....was definitely worth the trip and missing the footie. after looking at todays little line up of plasmas im so glad i skipped a generation and waited till g9. the black levels on the krp are breathtaking to say the least, black bars on films really do blend in to the bezel....something ive been waiting for since leaving crt's a few years ago.

danny boyle's sunshine was used as a demo on bd, the detail in the blacks is amazing when compared to the other sets, and having seen this in the cinema and remembering how disappointed i was with the black levels, today's viewing was a joy.

i do agree with wess74 blacks did look a tad darker on the krp than the 5090, but more importantly the overall picture seemed more vibrant and less noisy
( due to components now in the media box?? ) on both sd (sky) and hd (lx71) - this is the best set ive ever seen, and seems to tick all the important boxes for me."

"These new Pioneers are as good as I have seen. Pure mode appears to fix the dodgy colour gamut seen on some of the previous Pioneers but ISF calibrators aren't yet out of a job. Greyscale still appears to need correction to hit D65 compared to out of the box settings. Phil had corrected it.

The panel-only screens had less video noise than even the LX plasmas which were class-leading."

bumtious:
"The out of box pure mode preset is the best setting that I and Phil have ever seen of any set, but it is NOT perfect, but damned close. Phil and I ISF'd the KRP half an hour before the first visitors arrived, we just moved the primaries slightly and the just yelow and magenta slightly from the secondaries."

Edit:
Å andra sidan så har bumtious jämfört LX och KRP bredvid varandra och han tycker INTE det är ngn skillnad:
http://www.avforums........955&page=33

Time will tell...

Redigerat av ajzman, 15 september 2008 - 12:08.

Postad 15 september 2008 - 13:23

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Edit: Fel tråd.

Redigerat av Karl-Johan, 15 september 2008 - 13:24.

Postad 16 september 2008 - 23:54

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Var det någon här som tittade på den nya serien på TV4 Maria Wern - Främmande Fågel ?

Jag har comhem och kör en Dreambox 500C som är kopplad med komponent till tvn kör DM2 på denna ingången samt dom inställningar(Movieläge) Enator postade några sidor tillbaka.

När informationen om branden kom rullandes i ovankant, så rullade det fint en liten stund sen hackade till några gånger får att sen rulla fint igen några sekuder för att sen hacka igen.
Var det någon mer än jag som upplevde det ?

Har för mig att DM2 ska vara det bästa att köra när man har rullande text oberoende av håll, för mig det står så i både manualen och i tv i menyn där man väljer DM. Ej dubbelkollat.
Får ta mig en titt på nyhterna och ekonominyhterna imorgon och se om jag se se samma fenomen.

Postad 17 september 2008 - 15:38

EuroMartin
  • EuroMartin
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag skulle precis skriva ett inlägg om att den sidoscrollande meddelandetexten (på SVT1 för min del) stundtals var nästan oläsbar!
Det var alltså inte bara min TV...

Det såg ut ungefär som att den efter ett par sekunder lyckades låsa in sig på texten för att ett ögonblick senare tappa fokus igen. Texten såg sönderhackad ut på något sätt.

Jag kommer inte ihåg vilken Drive Mode jag kör men jag har RGB-scart från min Force 530T-mottagare (Boxer).

/Martin

Redigerat av EuroMartin, 17 september 2008 - 15:39.

Postad 17 september 2008 - 15:59

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Hear hear. Jag hade precis samma problem (rullande text) igår på SVT, minns inte vlken av dem. Jag har en Humax Hd-box inkopplad via HDMI på input1. Jag förutsätter helt enkelt att det är Comhems fel ;)

Postad 17 september 2008 - 16:02

EuroMartin
  • EuroMartin
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vi har olika leverantörer, kanaler, digitalboxar och anslutningar och ändå uppträdde samma fenomen.
Det lutar ju onekligen åt att det är TVn... :-/

Postad 17 september 2008 - 16:26

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0

Vi har olika leverantörer, kanaler, digitalboxar och anslutningar och ändå uppträdde samma fenomen.
Det lutar ju onekligen åt att det är TVn... :-/

Det är ni som har fel inställningar.....

Postad 17 september 2008 - 17:17

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Hej.Enator Vad tycker du om köpet mellan lx5090 o lx5090h nu när det strular med CD. Om du skulle göra om affären.Tex lx5090+cd-hd-box+Popcorn hour.Eller är inställningar som är bättre på lx5090h värd extra pengarna? ;)

Mvh

Roger

Postad 17 september 2008 - 18:22

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Det är ni som har fel inställningar.....

och eftersom du vet att vi har fel inställningar, kan du då vara vänlig och upplysa om vilka vi ska ha ?
SÅ att vi kan njuta utan hackande text ;)

Precis dubbelkollat jag kör DM2 vilket Pioneer rekommenderar för program av typen nyhter med scrollande text.

Vilka mer inställningar ska jag ändra tycker du så att det fungerar ?
Annars kör jag med dom som Enator postade som sagt för några sidor sen Movie läget med några ändringar.

Postad 17 september 2008 - 18:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Kommer inom en snar framtid få hem en pioneer tekniker som ska ta en titt på mitt underliga "släp" fenomen samt buzz problemet.
Kan återkomma i denna tråd sen om någon är intresserad ? (buzz problemet kan ni följa i buzz tråden)

Postad 17 september 2008 - 19:08

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
;)

Redigerat av mikee, 17 september 2008 - 19:09.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.