Nu har jag äntligen fått upp tv´n på väggen, men i samband med att jag satte upp den så råkade det bli några feta fläckar på bildytan från händerna. Hur får man enklast bort detta?
Putsduk för glasögon, en liknande ska finnas med i kartongen.
* Officiell tråd - Pioneer G9
Startad av
The Blackening
, feb 01 2008 23:03
7510 svar till detta ämne
39 relaterade trådar
Postad 07 september 2008 - 11:46
Putsduk för glasögon, en liknande ska finnas med i kartongen. Postad 07 september 2008 - 19:29 MVH Roger Postad 07 september 2008 - 20:22 Jag skulle satsa mina pengar på H-modellen men om jag hade dessa extra pengar så skulle kanske satsa på KRP-600A trots att jag inte får så mycket mer från KRP-600A än från H-modellen. Valet ganska enkelt mellan G8 och G9 men inte mellan KRP-600A och H-modellen. ![]() Postad 07 september 2008 - 21:28 Har ett par frågor, kan säkert hitta svar på dem i denna tråd men är alldeles för novis för att förstå hur man söker utan att behöva gå igenom varje sida...... 1. När jag kollar på film via popcornhour så blir bilden smal, alltså det är svart över och under. Kan man få fullskärm på nåt vis? 2. När jag spelar FIFA och NHL står det att det körs i 720p, varför inte 1080p undrar jag? 3. När och hur aktiverar man det där dot by dot som jag tror mig läst något om tidigare? 4. Varför får jag inget ljud på "vanlig kabeltv"? har kopplat en röd och en vit kabel från tvn till förstärkaren där det står "tv" eller nåt sånt. 5. Hur ändrar man drivemode som jag har för mig folk snackat om, är väl mindre buzzing i nån? Annars tänkte jag försöka fixa inställningarna för pure mode som säkert ligger nånstans här på forumet, behöver jag köra nån sån DVE skiva eller vad det heter efter det? Inkörning med den där zipfilen skiter jag i Postad 07 september 2008 - 22:19
Svar på fråga 1 och 3: Nästan längst ner dill höger på fjkärkontrollen finns en knapp som det står HDD på. Den ändar du mellan de olika visningslägena som dot by dot ,wide1, wide2, zoom etc. 4. Har jag själv inga problem med. Har du dubbelkollat att kablarna sitter i rätt ut/ingång? 5. Jag har för mig att det skiljer vart man ändrar DriveMode på 5090 och 5090H. För 5090H ändrar man DM i menu - setup - option Mvh Postad 07 september 2008 - 23:49
svar på fråga 2 , spelen är väl i 720p och inte 1080p det är väl därför rätta mig om ja har fel.. Postad 08 september 2008 - 00:01 är det några andra bildinställningar jag bör göra? ska man köra pure inställningarna till allt? tv, film, PS3 osv? lyckas inte hitta det där med drivemodes..... Postad 08 september 2008 - 00:15 hade du 5090 utan H ? de är den modellen som ja har och där hittar du drive mode läget under "home menu"- "alternativ"-sid 2- högst upp på sid 2 , har du aktiveringsläge , där kan du välja 1, 2 , 3 Postad 08 september 2008 - 07:39 Sa jag? ![]() Däremot sa jag att det eventuellt kan vara högt, baserat på "Ringblixt" genomgång med början här. Däremot ang val av bildminne så skulle jag på G9 inte köra med något annat än Movie, övriga (förutom ISF-lägena förstås) funkar inget bra, S-former suger. ![]() Redigerat av pacman, 08 september 2008 - 07:40. Postad 08 september 2008 - 09:36
blev fel där du skrev att det ev var lite högt ![]() Postad 08 september 2008 - 09:45
Aha, det fanns med något. Skall kolla påsen med alla manualer. Tack Postad 08 september 2008 - 11:08 Tro mig, hade jag möjligheten skulle jag jättegärna ta hem nya TV-apparater och testa livet ur dem och hade jag bott i Stockholm så hade det nog varit stor chans att det gått att ordna, men iom att jag bor där jag bor så är det inte praktiskt möjligt. Detta medför att det är väldigt svårt att sia om modeller man aldrig en sett då det blir ren gissningslek, vilket jag inte gillar, men iom att inget annat finns till buds så får jag väl drista mig till att i alla fall ge ett resonemang. ![]() Av vad jag läst om signature series på avsforum.com så har dess högre kvalitétsstämpel till viss del kommit på skam, men samtidigt så är det från perspektivet att TV:n ska vara till 100% felfri, vilket ju aldrig går att garantera hur gärna man än vill och vilken stämpel man än sätter på samt att vissa av anmärkningarna varit av arten att de kan försvunnit av sig själv över tid. Hursomjaver, jag skulle säga att 6090H vs KRP-600A beror dels hur gott om pengar du har ![]() Dock vill jag stryka under att detta är inget jag vet av egen erfarenhet, det vanliga rådet består, dvs att bege sig ut och kolla när de båda finns att jämföras. Postad 08 september 2008 - 16:52
Självklart har jag stängt av allt sånt ![]() Detta börjar störa mig mer och mer, ser detta fenomen typ flera ggr varje dag nu. Kollade ett par dvd filmer i helgen och det släpade på rätt bra ganska ofta tyvär ![]() Ringde till pio ang buzz idag ( läs buzz tråden ) och tog även upp detta samtidigt, han hade aldrig hört talas om detta och tyckte det lät skumt. Sen nämnde han även att en uppdatering var på väg till icke H modellen oxå men visste inte exakt vad det var som den skulle rätta till , men tydligen en del små fel här och var. Han visste dock inte när den skulle släppas. Men återigen, ingen annan som har märkt av konstiga släp vid tv och dvd tittande ? jag kan tex se det flera ggr när jag kollat dom nya idol avsnitten osv, den tappar lixom skärpan vid panoreringar mm. Skit störande då det är det ända jag tänker på nu när jag kollar tv och film ![]() Postad 09 september 2008 - 07:01 måste snart komma tillsammans med de andra grejerna!! hoppas på de närmaste daganra nu Postad 09 september 2008 - 10:30 Jag har inte upplevt något släpande däremot har jag ofta hackande bild, särskilt vid sportsändningar ala fotboll, handboll etc. Nu vet jag inte om det beror på min Pioneer eller på Comhems utsändningar eller deras HD-box. Jag låter det vara osagt. Postad 09 september 2008 - 10:43
Liknande problem här, inte ofta förekommande men nästan alltid vid just sportsändningar. Inget jag stör mig så värst på, kunde dock vara bra att veta anledningen. Postad 09 september 2008 - 10:47 Postad 09 september 2008 - 11:34 Postad 09 september 2008 - 13:43
Så kan det säkert vara, dock så hade jag aldrig detta "problem" på den tidigare TV:n. Postad 09 september 2008 - 16:49
Nja fast ser ju detta fenomen via dvd så då går ju den teorin bort ![]() Ibland tycker jag mig även se judder osv på bluray, men det är ju svårt att veta ifall det är fel på tv´n då eller om filmen SKA vara så. Omöjligt att veta ![]() Får se, ska iaf ringa till pio igen och se va dom säger. Postad 09 september 2008 - 19:40 Postad 09 september 2008 - 21:49
Någonting säger mig att du är Djurgårdare. Bra där! Bra val av TV har du också gjort. Du kommer inte ångra dig! Postad 10 september 2008 - 09:08 ![]() ![]() Det här att bo på fel ställen,känner jag igen Wolfy. Ett uttalande,min philips FM-radio från 1987 har ett bra ljud eller gå på krogen. Kommer det fram en kille, tittar en stund på en.Höööru vaad haar duu för skoter.Jag skruvar på mig,jag har ingen skoter.Det blir tyst en stund.Höööru är du bra på slåss...Jag skruvar ännu mera på mig.Jag tycker inte om att slåss..Det blir tyst en stund.Höööruu äär duu BÖG. Suck är sådana man ska prata hemmabio med. ![]() Postad 10 september 2008 - 10:15
![]() Redigerat av Wolfy, 10 september 2008 - 10:16. Postad 10 september 2008 - 13:16 ![]() Nu hoppas jag bara att den nya generationen av Blu ray spelare kommer ut snart så man kan inhandla en sådan också =) Postad 11 september 2008 - 16:41
Ja Djurgårdare brukar inte ha någon flickvän. ![]() Postad 12 september 2008 - 08:43 Är det bara jag som tycker H-modellens EPG är så långsam att den i praktiken är oanvändbar? Jag har nog aldrig stött på något liknande. Det är så illa att jag mycket hellre kör min externa Force-box via RGB-Scart trots att det blir (lite) sämre bild. Den är blixtrande snabb i jämförelse. Det tar säkert 1-2 sekunder för varje steg jag flyttar "markören" bland TV-programmen och att sedan behöva trycka två gånger på Enter-knappen för att faktiskt byta till den kanalen känns inte helt genomtänkt. Som om inte det vore nog: - Det tar ca tre sekunder att starta EPG:n (känns som en evighet) - Ljudet stängs av och ingen bild visas vare sig bakom eller i någon liten ruta när man är inne i EPG:n! Jag tror inte ens man kan se vilken kanal som är vald för tillfället. Är det någon som tycker EPG:n är tillräckligt snabb? Jag tycker det känns snudd på brottsligt att marknadsföra en så dålig funktion. Mvh Martin Postad 12 september 2008 - 09:31 Postad 12 september 2008 - 09:35 Undrar om detta skulle gå att lösa via en firmwareuppgradering eller om helt enkelt den hårdvara som styr detta är så underdimensionerad? Det är nog bara Pioneer som vet. Konstigt är i alla fall hur de kan släppa något så dåligt fungerande i en så dyr TV. Det skulle inte ens accepteras i en TV för 5000 spänn... Postad 12 september 2008 - 10:55 Postad 12 september 2008 - 14:38 Använder en separat Vantage och allt går snabbt som "vanligt" inklusive inga störningar, och ljud och bild via HDMI. mvh/Harry Postad 13 september 2008 - 21:32 Någon som vet om den inbyggda boxen är kompatibel med Comhem och Viasat? Jag har CD just nu, men ska flytta snart och kommer få förhoppningsvis hamna i ett Comhemhus. Annars kommer jag fixa Viasat, men har hört att det inte funkar? Om det funkar måste jag ju köpa ny Ca-modul ,men det kan jag leva med. ![]() Postad 13 september 2008 - 21:52
Comehem for du glöma men Viasat ingen har testat än du kan vara den första. Postad 14 september 2008 - 09:42 Tänker inhandla en Pioneer PDP-LX5090, men någon kanske vet storleken på kartongen? För övrigt en mycket bra tråd. Är ganska novis, men här får man ju mycket bra tips. Återkommer säkert när jag har fått hem plasman. MVH /Tomlar Postad 14 september 2008 - 09:45
Jag tror det vara ca 90 X 140cm var det. Postad 14 september 2008 - 10:10 Tack för snabbt svar. Då gick det alltså inte i min Avensis kombi. Får försöka hitta något annat. Postad 14 september 2008 - 11:40 Tack för snabbt svar. Då gick det alltså inte i min Avensis kombi. Får försöka hitta något annat. kartongen e större än man tror likabra att hyra en kärra så gjorde jag Postad 14 september 2008 - 11:43
Jag såg till att köpa min tv på en firma som hade fri hemkörning Postad 15 september 2008 - 08:48 Riktigt riktigt sugen på en KRP 500-M nu!! ![]() http://www.avforums........955&page=27 "Just arrived back from TLC. Those KRPs are superb. They do have a bit of an edge over the 5090/6090. There was less noise on the picture (not that there was much before) and the picture was just a bit clearer/cleaner." "thanks to all at tlc for todays demo.....was definitely worth the trip and missing the footie. after looking at todays little line up of plasmas im so glad i skipped a generation and waited till g9. the black levels on the krp are breathtaking to say the least, black bars on films really do blend in to the bezel....something ive been waiting for since leaving crt's a few years ago. danny boyle's sunshine was used as a demo on bd, the detail in the blacks is amazing when compared to the other sets, and having seen this in the cinema and remembering how disappointed i was with the black levels, today's viewing was a joy. i do agree with wess74 blacks did look a tad darker on the krp than the 5090, but more importantly the overall picture seemed more vibrant and less noisy ( due to components now in the media box?? ) on both sd (sky) and hd (lx71) - this is the best set ive ever seen, and seems to tick all the important boxes for me." "These new Pioneers are as good as I have seen. Pure mode appears to fix the dodgy colour gamut seen on some of the previous Pioneers but ISF calibrators aren't yet out of a job. Greyscale still appears to need correction to hit D65 compared to out of the box settings. Phil had corrected it. The panel-only screens had less video noise than even the LX plasmas which were class-leading." bumtious: "The out of box pure mode preset is the best setting that I and Phil have ever seen of any set, but it is NOT perfect, but damned close. Phil and I ISF'd the KRP half an hour before the first visitors arrived, we just moved the primaries slightly and the just yelow and magenta slightly from the secondaries." Edit: Å andra sidan så har bumtious jämfört LX och KRP bredvid varandra och han tycker INTE det är ngn skillnad: http://www.avforums........955&page=33 Time will tell... Redigerat av ajzman, 15 september 2008 - 12:08. Postad 15 september 2008 - 13:23 Redigerat av Karl-Johan, 15 september 2008 - 13:24. Postad 16 september 2008 - 23:54 Jag har comhem och kör en Dreambox 500C som är kopplad med komponent till tvn kör DM2 på denna ingången samt dom inställningar(Movieläge) Enator postade några sidor tillbaka. När informationen om branden kom rullandes i ovankant, så rullade det fint en liten stund sen hackade till några gånger får att sen rulla fint igen några sekuder för att sen hacka igen. Var det någon mer än jag som upplevde det ? Har för mig att DM2 ska vara det bästa att köra när man har rullande text oberoende av håll, för mig det står så i både manualen och i tv i menyn där man väljer DM. Ej dubbelkollat. Får ta mig en titt på nyhterna och ekonominyhterna imorgon och se om jag se se samma fenomen. Postad 17 september 2008 - 15:38 Det var alltså inte bara min TV... Det såg ut ungefär som att den efter ett par sekunder lyckades låsa in sig på texten för att ett ögonblick senare tappa fokus igen. Texten såg sönderhackad ut på något sätt. Jag kommer inte ihåg vilken Drive Mode jag kör men jag har RGB-scart från min Force 530T-mottagare (Boxer). /Martin Redigerat av EuroMartin, 17 september 2008 - 15:39. Postad 17 september 2008 - 15:59 ![]() Postad 17 september 2008 - 16:02 Det lutar ju onekligen åt att det är TVn... :-/ Postad 17 september 2008 - 16:26
Det är ni som har fel inställningar..... Postad 17 september 2008 - 17:17 ![]() Mvh Roger Postad 17 september 2008 - 18:22
och eftersom du vet att vi har fel inställningar, kan du då vara vänlig och upplysa om vilka vi ska ha ? SÅ att vi kan njuta utan hackande text ![]() Precis dubbelkollat jag kör DM2 vilket Pioneer rekommenderar för program av typen nyhter med scrollande text. Vilka mer inställningar ska jag ändra tycker du så att det fungerar ? Annars kör jag med dom som Enator postade som sagt för några sidor sen Movie läget med några ändringar. Postad 17 september 2008 - 18:56 Kan återkomma i denna tråd sen om någon är intresserad ? (buzz problemet kan ni följa i buzz tråden) 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |