Ska bli roligt att läsa om er som köper en sån ist för en "vanlig" G9

* Officiell tråd - Pioneer G9
Startad av
The Blackening
, feb 01 2008 23:03
7510 svar till detta ämne
39 relaterade trådar
Postad 25 september 2008 - 22:05 ![]() ![]() Ska bli roligt att läsa om er som köper en sån ist för en "vanlig" G9 ![]() Postad 26 september 2008 - 05:50
Är buzzet verkligen så illa? :\ Hör mitt också, dock måste jag lyssna efter det för att lägga märke till det känns det som. Postad 26 september 2008 - 08:12
Samma här. Eftersom man följde trådarna här ganska länge innan köpet, hade jag nästan förväntat mig värsta skördetröskan eller något.....men jag får verkligen vara aktiv o lyssna efter det, o knappt då märker jag av det... det jag då ibland uppfattar är absolut inget jag stör mig på....hittills ![]() Postad 27 september 2008 - 16:04 ![]() ![]() Postad 27 september 2008 - 16:27
Tyckte en 50 av den nya G9 passade ihop med min 6090H som jag redan har... ![]() Postad 27 september 2008 - 20:21
Prova att köra film genom VGA. Är släpet borta i den ingången, vilket jag gissar att den är, får Pioneer ett minus i kanten. Vga brukar vara bildbehandlingsfri. Prova och rapportera tillbaka. Postad 27 september 2008 - 20:24 ![]() Postad 27 september 2008 - 21:05
Då får det nog bli en nya Pioneer plasma ändå! Synd att 60" är så dyrt, känns svårt att motivera ett sådant pris för en TV som jag ändå ska ha i sovrummet ![]() Lite OT men vad tror ni man kan sälja sin 507XD för idag? Tänker sälja den till en polare och vill absolut inte att han ska betala för mycket. Postad 28 september 2008 - 08:47
Om du köper ett modernt grafikort typ ATI Radeon 4850 eller 4870 så har det inbyggt ljudkort(7.1 om jag inte missminner mig, Klara HD ljud oxså.). Då kommer du få ljud och bild i DVI porten som du sedan omvandlar till HDMI. Postad 28 september 2008 - 17:57 Sitter idag med en 42:a och tycker den är lite liten men frågan är om 60 tum är för stort med tanke på avståndet till soffan. 3,10 m från sittplats till tv, vad tror ni? Postad 28 september 2008 - 18:02 ![]() ![]() Postad 28 september 2008 - 18:14
Precis, trodde själv att jag skulle tycka 42 var stort när jag inhandlade den men den känslan höll väl i sig i ett par dagar. Får helt enkelt lov att åka till någon butik och känna efter. Har länge tänkt mig 50 tum men i den här prisklassen finns inte utrymme att ångra sig för att man inte gick på en större direkt. Postad 03 oktober 2008 - 12:13 Har den samma bildprestanda som KRP-A fast utan DVB-S mottagare och priset inte ligger så långt från 5090H...ja då luktar det julklapp..... Meeeen... snart kommer ju G10 ![]() Boogie - kommer aldrig köpa TV för han väntar för länge på recensioner o buggfixar ![]() Postad 03 oktober 2008 - 14:16
Jasså, det finns ljud i DVI kontakten! Jag funderar på ett Radeon 3870, undrar om det fungerar. Postad 03 oktober 2008 - 14:35 Sitter i köp tankar och har några korta frågor: 1) Jag kommer använda Comhems HD box och en Onkyo TX-SR606 som videoväxel. Comhem boxen ändrar hela tiden upplösning på utsignalen beroende på om jag tittar på en HD kanal eller inte. Känner PDP-LX5090 av upplösningen på insignalen och anpassar sig automatiskt? Jag är lite osäker eftersom jag pillade med en äldre pioneer för ett tag sedan som inte klarade av det. 2) Eftersom jag kommer att använda comhems hd box och en blu-ray spelare genom en videoväxel använder jag således endast en bildingång på TV:n. Kommer det bli bra med endast en uppsättning inställningar för bilden eller bör jag använda två ingångar och anpassa efter källan? Tacksam för svar! ![]() Postad 05 oktober 2008 - 11:39 Man behöver dock ha en doktorsexamen i TV-inställning för att fixa allt finlir med gamma osv. men än så långe är det bara kul jobb. Jag har dock ett problem som jag inte vet hur jag skall hantera - satellitmottagaren rockar inte till belåtenhet. Enator och ni andra - HJÄLP! Problemet är att tv.n inte alls hittar så många kanaler som min gamla Nokia 9802S gör. Jag har ett CD-abonnemang med familjepaket och där ingår ju HD-kanalerna. Jag har haft samma kort och Conax i 7-8 år. Jag har stoppat in kortet i det kortuttag som är märkt Satellitmottagare, dvs det högra bakifrån sett. Efter flera autoinställningar har jag fått tv.n att som mest hitta drygt 400 kanaler vilket bara är en bråkdel av vad min gamla Nokiabox hittar. T.ex hittar tv:n varken TV3 eller Kanal 5. Vad gäller HD-kanaler hittar den bara Voom HD och Nat. geo. HD. Är tv:ns inbyggda box dålig? Måste jag falla till föga och köpa en extern? Jag hade hoppats slippa en sådan. PS3, Wii och förstärkare tar tillräckligt med plats. Btw, den digitala markmottagaren hittar 53 kanaler och det tror jag är OK. Jag har inget Boxer-kort så via marknätet kan jag se de fria kanalerna inklusive Svt HD. Tacksam för råd och synpunkter. Postad 05 oktober 2008 - 12:00
Ändra din Scan Type till All Frequencise och gör en ny sökning. Rapporterar hur det går ![]() Postad 05 oktober 2008 - 14:54 Har redan tidigare kört den variant Du föreslår. Det var då den hittade drygt 400 kanaler. Har Du någon annan ide? Redigerat av Unregisteredc96d6c3c, 05 oktober 2008 - 14:55. Postad 05 oktober 2008 - 15:18 Postad 05 oktober 2008 - 15:47 Kommer den kunna visa 1920x1080 genom VGA? Postad 05 oktober 2008 - 15:48 Kan kanske vara så enkelt som för antik Conax. Var det inte Kjell & Co som hade en som var bra? Varunr. 30-550 i deras senaste katalog Jag testar att köpa en i morgon får vi se. Jag håller tummarna och återkommer med resultatet. Shere-Jan Postad 05 oktober 2008 - 16:18
Ja, jag köpte från dem. Postad 05 oktober 2008 - 23:29 Postad 06 oktober 2008 - 20:30 Ja får man tro de recenssioner man läst så här långt så överglänser 500/600 5090/6090 i bildkvalité. Postad 06 oktober 2008 - 21:00 Alltså tillbaka till ämnet. Jag har idag talat med Pioneers support ang trilskande satellitmottagare i min 5090H enigt ovan redovisad beskrivning. Enator, det verkar inte vara problem med conaxmodulen eftersom den fungerar i Nokian. Pioneers satellitguru, som f.ö. var en hjälpsam person, underströk gång på gång under vårt samtal att Pioneer inte garanterade att tv:ns satellitmottagare skulle fungera till Canal Digitals abonnemang men att det brukade fungera i de flesta fall. I mitt fall trodde han att det kunde vara frågan om ett för gammalt LNB-huvud. Jag håller nu på att kolla upp den teorin och ber att få återkomma med resultatet. Postad 07 oktober 2008 - 06:23
"tekniska tråden" där vi har konstaterat att det är den högre symboltakten (SR=30000, FEC=3/4) för en del HD-kanaler som "knäcker" 6090H/5090H. Allt fungerade tills dessa HD-kanaler flyttade till en ny transponder och samtidigt fick en högre symboltakt. Se även http://www.lyngsat.c...naldigital.html och transpondrar 16 och 22 (Eurosport HD, Discovery HD, TV4 HD, Silver HD samt History Channel HD).
Ditt problem kan vara relaterat till det vi har diskuterat i den
Denna teori skulle kunna motbevisas om det fanns en frikanal med samma symboltakt som fungerade på H-modellerna. Redigerat av solhaga, 07 oktober 2008 - 06:26. Postad 07 oktober 2008 - 07:09
Tror inte denna stämmer eftersom hdtv-boxen borde hitta dessa och många andra kanaler men då skulle hd-kanaler som du nämner visas med störningar. Postad 07 oktober 2008 - 07:19
Jag tror till sist blir vi alla som har H-modellen tvungen att köpa en extern hdtv-box, eftersom vi inte vet när uppgradering av mjukvaran kommer och om den kommer, kommer att omfatta störningar i bilden eller ej. Postad 07 oktober 2008 - 09:42 Har en Pioneer 5:a. Väntade och väntade på någon uppgradering av programvaran, för det var liknande problem som ni beskriver med 9:an. Sedan en tid har jag plockat ur modulen och Boxerkortet i detta fall och nu har jag aldrig problemen! Postad 07 oktober 2008 - 09:45 Enator: Jag hoppas fortfarande på en lösning men börjar snart misströsta, dvs att man får krypa till korset och köpa en box från CD. Jag återkommer. Redigerat av Unregisteredc96d6c3c, 07 oktober 2008 - 09:47. Postad 07 oktober 2008 - 11:09 Postad 07 oktober 2008 - 13:02 Pioneer-killen friskrev sig från alla typer av CD-kanaler, alltså både HD och vanliga. Postad 07 oktober 2008 - 13:37
Intressant. Vilka förbättringar är det som har gjorts? Postad 07 oktober 2008 - 21:30 När jag lirar Rock Band så hackar noterna ibland, dvs noterna glider inte ner jämnt utan hoppar fram. Jag gjorde lite tester som jag postade i Rock Band-tråden i PS3-forumet nyss. De lyder så här: 5090, HDMI, Creep, Bas, Medium = Inget hackande 5090, HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Hackar på olika ställen olika mycket från gång till gång 5090, SCART, Creep, Bas, Hard = Hackar (fast det ser lite annorlunda ut) 5090, Annnan HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Hackar på olika ställen olika mycket från gång till gång Samsung 32" LCD, HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Inget hackande Och i den gär tråden kan jag tillägga att jag provat DM 1, 2 och 3 med samma hackande resultat. Är det det Pion som är boven, tror ni? Lite konstigt att det händer på olika ställen från gång till gång. Kanske inte lika konstigt att det bara uppkommer på Hard/Expert eftersom noterna kommer snabbare så frekvensen förändras. Det känns lite snopet att ett spel börjar hacka när man införskaffat en ny, fin TV... ![]() Postad 07 oktober 2008 - 23:17 Har testat alla möjliga inställningar men ingen skillnad. Just nu kör jag DM 2 och Pure Cinema Off Märker detta speciellt vid tex ekonominyheterna på TV4. det är itne alltid den hackar utan texten kan flyta fint i ganska länge för att den helt plötsligt börja hacka för att sen börja flyta fint igen och så kan det hålla på under hela sändningen. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva förhållandena i bilden när det hackar, ska se om jag kan tänka mer på det framöver. Men det hänger på vad som visas i bilden om det hackar eller ej. Märkte även när jag tittade på Lena och Orup showen att ibland, tappat tekniska termen för det nu, att det så ut som att bilden ritades upp med varanan linje när det var mycket rörelse i bilden, tex när Orups stod och spelade gitarr så såg man den effekten på hans hand. Kan även se lite av denna effekten på scrollande text ibland. Någon annan som upplever detta ? Postad 08 oktober 2008 - 05:02
Hur skickar du signalen till TV:n? För jag gissar att det inte är helt vanlig gammal analog sändning direkt kopplat in i TV:n? Är det en box/apparat som själv gör om till progressiv bild eller skickar du den interlaced till TV:n? Postad 08 oktober 2008 - 08:22
Dreambox 500C skickar som komponent. TVn säger 576i mao interlaced Postad 08 oktober 2008 - 08:55
Ok, då var det inte samma läge som jag har. Har en IPTV box (Telia) kopplad via en DVR. Ställer jag DVR:en att göra output i 576p (eller vilken upplösning som helst men progressiv) så får jag tex på scrollande text (såg det på SVT imorse, testade detta) precis det du beskriver när jag har PureCinema inställd på 'Off'. Ställer jag den till 'Advanced' försvinner dessa fenomen. Ställer jag istället om DVR:en att göra output 576i så är det 'Off' som gäller för att inte ställa till med dumheter i bilden. Jag vet att detta säger emot allt "som är känt" om PureCinema och att det inte har betydelse på progressiv signal. Men det är vad jag ser. Postad 08 oktober 2008 - 12:03 Tycker du får uppdatera ditt galleri med nyheterna. Där står att du har en Pioneer 436XDE ![]() ![]() Trevlig proj-duk combo by the way. Hade själv tänkt vända på lösningen med tv o proj. Ha en ramspänd duk o sätta TV i ett skåp med elhiss som skjuter upp TVn när man väljer det på receivern. Center framför plasman så plasman får upp en bit över skåpskant. Tyvärr inte helt optimalt då hissen kommer synas. End OT Mvh Boogie - OTar lite - man Postad 08 oktober 2008 - 15:20 Ser fram emot intressanta svar som vanligt ![]() Postad 08 oktober 2008 - 16:16
Hello Boogie. Ja det var längesedan jag uppdaterade bilderna...Skall försöka göra det när lägenheten är iordning gjord. Projjen är utbytt men ersatt av en Marantx Vp15S1,och lite annat smått o gott. Yes Pioneeeeeer For life... ![]() sorry för OT Postad 08 oktober 2008 - 16:23
Titta gärna i DVD delen av forumet, aktuella Dvd-spelare ifrån Pioneer är DV-310, DV-410V, DV-610AV och DV-LX50. I priser ifrån 699:- till 3500:-! Postad 08 oktober 2008 - 17:05
Detta var ju lite intressant även för mig med mitt Rock Band som hackar. Måste prova att ändra Pure Cinema hemma ikväll! Edit: Har nu testat Pure Cinema och det var den som spökade! Jag hade den på Advanced när den hackade. Men när jag satte den på Off så försvann hackandet. Signalen från Rock Band på PS3 är 720P så även hos mig så gör Pure Cinema- inställningen skillad på en progressiv signal. Hade för mig att jag stängt av Pure Cinema men så var det visst inte.. Redigerat av Unregisterede3db66c6, 08 oktober 2008 - 20:46. Postad 08 oktober 2008 - 21:27 Postad 09 oktober 2008 - 05:07
Detta är ju jätteintressant! Vilken AV mode (movie, game etc..) har du på när du testar detta? 'Game' är ju lite speciell, jag tänkte om den kanske är så pass speciell att den också "förbikopplar" PureCinema? Kan du testa det när du ändå har ett spel som du lätt ser detta i? Vad jag vill att du gör är att om du inte hade AV mode 'Game' tidigare, ändra till den och testa med och utan PureCinema Advanced i den för att se om du då får hackande bild? Postad 09 oktober 2008 - 08:27 Även när man ser på en NTSC DVD film och har möjligheten att mata 480i så kan man med fördel använda PC Advanced för att källans 24 fps ska visas med 72 Hz av panelen. Teoretiskt ska PC Advanced även klara av 480p@60 -> 72 Hz, men jag har inte undersökt det närmare. Postad 09 oktober 2008 - 09:10
Testade på nytt och tar gärna emot en förklaring om vad som händer och hur detta fungerar. Samma scenario som ovan (SVT ekonominyheterna för en perfekt scrollande text). Skickar jag som ovan med 576p till TV:n så ger PureCinema läget 'Off' s.k combing. PureCinema 'Advanced' verkar ta bort den effekten. Om jag istället ställer om DVR:en (Pioneer LX60) att skicka 576i signal. Då är det helt plötsligt tvärtom! Ställer jag då PureCinema på 'Advanced' så blir det combing, 576i kräver 'Off' för att inte ge combing. Kan någon förklara detta? 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |