ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2
774 svar till detta ämne
Postad 18 december 2008 - 07:00
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Jag blir så j**la trött på denna skitbox, jag är tvungen att köra "Original" för att över huvudtaget kunna titta på den kanal som jag ser mest på (Viasat Golf), kör jag 1080i för att slippa 10 sekunders väntan och blinkande blå skärm när jag byter från en kanal till en annan och när växling av upplösning måste ske så får jag kraftiga "staket-fenomen" i överkant på Viasat Golf. Är det någon av er som har Viasat Golf och som skulle kunna testa om ni upplever samma sak vid "1080i"? Av någon anledning så är det bara Viasat Golf som har problem med "Staket" i 1080i-läget. Min Config: Alt. 1. Humax CXHD-1000C @ Original --> Onkyo SR606 --> Panasonic PZ70 = Inga staket men 10 sek. väntan vid kanalbyte med olika upplösning.Alt. 2. Humax CXHD-1000C @ 1080i --> Onkyo SR606 --> Panasonic PZ70 = Inga problem vid kanalbyte men staket i överkant på Viasat Golf.Skulle inte HDMI-växlingen vara löst i och med denna FW? visst får jag bild ... men 10 sekunders väntan och blink-festival när man kommer från en upplösning och går till en annan är INTE acceptabelt!!! Gick det att förstå vad jag menar? (Nyvaken...) PS: Jag har senaste FW.
Redigerat av ClarkOne, 18 december 2008 - 08:12.
Postad 18 december 2008 - 09:24
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Min Config: Alt. 1. Humax CXHD-1000C @ Original --> Onkyo SR606 --> Panasonic PZ70 = Inga staket men 10 sek. väntan vid kanalbyte med olika upplösning.
Alt. 2. Humax CXHD-1000C @ 1080i --> Onkyo SR606 --> Panasonic PZ70 = Inga problem vid kanalbyte men staket i överkant på Viasat Golf.
Skulle inte HDMI-växlingen vara löst i och med denna FW? visst får jag bild ... men 10 sekunders väntan och blink-festival när man kommer från en upplösning och går till en annan är INTE acceptabelt!!!
1: Det är förmodligen din Onkyo eller TV som är boven här, den får in en signal i annan upplösning än den nyss hade så allt skall ev. handskakas på nytt och sen ändras. 2: Kör du pixelmappat? Prova i sådana fall att ändra till något annat läge på din TV. Om jag på min G9 Pioneer kör dot-by-dot (pixelmappat) så ser jag det där fenomenet men om jag ändrar till läget Full istället så klipper TVn bort overscan och då slipper jag se det. Har iofs aldrig testat just på golf, det kanske ska vara staket där för att stänga ute publiken?
Postad 18 december 2008 - 10:57
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Okej, men kan man höja styrkan via en antennkabel, om de nu är detta som orsakar mosaiken?
Det finns antennförstärkare men vet inte riktigt hur de funkar ihop med just denna box. Clas Ohlsson har 3 st från 149:- till 249:-, kan vara värt att prova.
Postad 18 december 2008 - 13:45
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
1: Det är förmodligen din Onkyo eller TV som är boven här, den får in en signal i annan upplösning än den nyss hade så allt skall ev. handskakas på nytt och sen ändras. 2: Kör du pixelmappat? Prova i sådana fall att ändra till något annat läge på din TV. Om jag på min G9 Pioneer kör dot-by-dot (pixelmappat) så ser jag det där fenomenet men om jag ändrar till läget Full istället så klipper TVn bort overscan och då slipper jag se det.
Jag tvivlar starkt på att det är Onkyon som är boven, om jag ändrar till en annan enhet (typ PS3) och därmed växlar till 1080p så får jag inga dryga väntetider eller blinkfenomen. Jag har "Picture Overscan" deaktiverat på min TV. Blinkfestivalen och dom långa väntetiderna uppkommer bara då jag kör Humax-boxen ...
Redigerat av ClarkOne, 18 december 2008 - 13:46.
Postad 18 december 2008 - 16:25
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ah ok du kör med autoväxling i boxen till den upplösningen kanalen sänder, det är samma sak hos mig, anledningen varför det tar tid är pga handskakningsprocessen som sker varje gång den byter upplösning, inget fel på Humax boxen utan detta fenomen finns i många andra boxar som skiftar automatiskt..
Det får man lära sig leva med helt enkelt för det finns ingen lösning på det idag.
Redigerat av IPTV, 18 december 2008 - 16:26.
Postad 18 december 2008 - 20:01
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Ah ok du kör med autoväxling i boxen till den upplösningen kanalen sänder, det är samma sak hos mig, anledningen varför det tar tid är pga handskakningsprocessen som sker varje gång den byter upplösning, inget fel på Humax boxen utan detta fenomen finns i många andra boxar som skiftar automatiskt..
Det får man lära sig leva med helt enkelt för det finns ingen lösning på det idag.
Autoväxling?? ... om det är "Original"-läget du syftar på så ja.. det är det jag kör.
Postad 18 december 2008 - 22:54
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Autoväxling?? ... om det är "Original"-läget du syftar på så ja.. det är det jag kör.
Jag kör allt på 720P, inte mycket göra när auto inte funkar bra, orkar inte ställa manuellt varje gång man byter kanal.
Redigerat av IPTV, 18 december 2008 - 22:54.
Postad 18 december 2008 - 23:41
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag kör allt på 720P, inte mycket göra när auto inte funkar bra, orkar inte ställa manuellt varje gång man byter kanal.
Jag kör Orginal och i Favorit lista 1 har jag bara 576 kanalerna och i Favorit lista 2 har jag HD-kanalerna. På så sätt blir det inte så mycket byte av upplösning hit och dit vid zappande.
Postad 19 december 2008 - 20:53
jarijuho
-
jarijuho
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
efter senaste firmwire uppdateringen så får jag ständigt upp medelandet "Ingen eller svag signal."
Postad 20 december 2008 - 11:23
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
efter senaste firmwire uppdateringen så får jag ständigt upp medelandet "Ingen eller svag signal." 
Pratar du verkligen om HDboxen nu som denna tråd gäller? Var ju länge sedan uppdateringen gick ut för denna.
Postad 20 december 2008 - 12:57
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, men är det någon som kan dra en sammanfattning om vad som är problem med boxen? De problem jag har är bla mosaik (snorgrönt oftast), har ingen text-tv på någon kanal, blinket med blåskärm när man byter HDMI-utgång. Har alltid 100% i kvalité på signalen och styrkan ligger mellan 55-57%, men på HD-kanalerna ligger de runt 30% i styrkan. Kan de vara en anledning till mosaiken? Eller är de antennkabel som behövs bytas? Har en helt vanlig antennkabel som är 5 meter lång.
Angående mosaiken den är för lite information. Kan du komplettera lite? - på vilka kanaler har du mosaik? - vilka signal och kvalitet har dem? - använder du bara en 5m vanlig antenn kabel eller med förlängning? - startar du text tv från boxen eller på tv-n? hifi_fan
Postad 20 december 2008 - 13:00
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
På vilka kanaler? hifi_fan
Postad 20 december 2008 - 14:21
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag kör Orginal och i Favorit lista 1 har jag bara 576 kanalerna och i Favorit lista 2 har jag HD-kanalerna. På så sätt blir det inte så mycket byte av upplösning hit och dit vid zappande.
Det var smart upplägg, har inte tänkt på det tidigare.
Postad 21 december 2008 - 17:10
Unregistered514eb353
-
Unregistered514eb353
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Som lite extra lök på laxen kan man ju dra en Scart direkt till TV:n utöver HDMI och köra SD-kanaler på den inputen istället. Fick detta tips av HBB när jag köpte min Pio-plasma nyss, eftersom Pion är bra mycket bättre på att hantera SD-signalen än Humax-boxen är. Blir iofs ett extra knapptryck för att byta ingång på TV:n menmen.. Är det någon som testat denna setup och kan dela med sig av resultat? Har själv inte skaffat HD-box ännu. Står i valet och kvalet mellan att köpa en beg CXHD-1000C alt en ny HDPVR. ///DM
Postad 21 december 2008 - 17:16
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Som lite extra lök på laxen kan man ju dra en Scart direkt till TV:n utöver HDMI och köra SD-kanaler på den inputen istället. Fick detta tips av HBB när jag köpte min Pio-plasma nyss, eftersom Pion är bra mycket bättre på att hantera SD-signalen än Humax-boxen är. Blir iofs ett extra knapptryck för att byta ingång på TV:n menmen..
Är det någon som testat denna setup och kan dela med sig av resultat? Har själv inte skaffat HD-box ännu. Står i valet och kvalet mellan att köpa en beg CXHD-1000C alt en ny HDPVR.
///DM
Tråkiga med det är att man inte får helt digital signalväg  Digital -> Analog -> Digital
Postad 21 december 2008 - 18:37
Unregistered514eb353
-
Unregistered514eb353
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tråkiga med det är att man inte får helt digital signalväg  Digital -> Analog -> Digital
Kanhända, men om slutresultatet blir bättre så kanske man kan leva med det. Men som sagt, har inte testat själv. ///DM
Postad 22 december 2008 - 21:29
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Och detta blev vi ju inte förvånade över...vart hamna Com Hem??? http://www.e24.se/pe...ikel_961023.e24
Redigerat av snöharry, 22 december 2008 - 21:30.
Postad 25 december 2008 - 13:08
sweadde
-
sweadde
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej alla,
Har också sett problemet med att text-tv slutade fungera efter senaste .20 uppdateringen och att ljudet släpar efter bilden (eller var det tvärtom?) till och från / på vissa kanaler.
Text-tv problemet problemet löstes som nån tispade om genom att starta om boxen på baksidan, text-tv verkar fungera klockrent!
För att få ljud-släpningen att försvinna så fungerade det för mig att helt enkelt INTE koppla direkt från min Humax-box till stärkaren för ljudet utan istället att ta TV:ns ljud utgång (HDMI-sladd Humax -> TV) och koppla den till stärkaren, ljudsläpet borta!
Är det Humax:ens bildbehandling som inte hänger med kontra ljudbehandlingen? Eller är det TV:n som är "långsammare" än stärkaren?
Postad 25 december 2008 - 13:31
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Kanhända, men om slutresultatet blir bättre så kanske man kan leva med det. Men som sagt, har inte testat själv.
///DM
Det är sant att Pion deinterlacear (omvandlar till progressivt) och skalar mycket bättre än Humax-boxen så ja, delvis så ger Scart-uppkoppling till en Pio bättre bild. Det ger en lugnare och högre upplöst bild kan man säga. Men det ger oxå delvis en sämre bild eftersom bandbredd och "per-pixel-kontrast" minskar när man kör signalen via ett halvtrött analogt gränssnitt. Detta gör att bilden tappar lite "sting" och skärpa. Dvs, det är lite pest eller kolera att välja mellan Scart och HDMI. Skulle gissa att en majoritet skulle föredra "HDMI-bilden" men det beror lite vad man prioriterar i bilden.
Postad 25 december 2008 - 15:51
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Enda sättet idag om man vill ha en snabb lösning på det hela är att köra med en DVDO VP50 med Prep som gör om det till interlaced igen.
Postad 30 december 2008 - 23:34
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Brukar inte sätta min box i stand by-läge så det är först nu som jag märkt att nya firmwaren finns ute. Problemet är bara att det inte vill sig. Uppdateringen initieras, eller i vart fall så kommer en uppdateringsskärm upp, men sen händer det inte mycket och efter ett tag så börjar den om som om man precis startat boxen från stand-by och säger att en ny uppdatering finns ute.
Nån mer som upplevt detta? och är det nån som har en lösning för det?
Om det inte är annat än hdmi-växling som har förbättrats så är det kanske inte så stor idé att uppdatera heller visserligen.
Postad 31 december 2008 - 01:09
Avalance
-
Avalance
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
För mig tar det 6s att ändra från en 576i till 1080i-kanal, med mycket blinkande statusmeddelanden på TVn som verkligen antyder att det är själva formatändringen som tar tid. Samma sak händer om man skiftar från den analoga dekodern i TVn till exempelvis en XBOX inkopplad med Component i 1080i. Så följdaktligen troligtvis inte boxens fel att detta händer.
Hade heller inga problem att få in HDTV (eller SDTV för den delen) trots en väldigt lång väldigt billig antennkabel. Jag kanske har tur  . Kopplar ljudet med en toslink-kabel direkt till förstärkaren, vilket verkar fungera bra. Inga glapp vid ändring från DD-ljud till PCM-ljud heller.
Har däremot samma fel som alla andra verkar på på SVT HD, dvs en röd kant/blinkande vit kant. Fixas om man ställer in TVn i aspekt-läget "JUST" (PANASONIC TH-50PX8), men TVn har sen svårt att komma ihåg denna inställing om man bläddrar runt bland kanalerna.
Postad 02 januari 2009 - 20:04
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
i dag då jag tittade på lokala sändningar från svt så behövde jag inte ställa om boxen från DD till PCM har Com hem lyckats fixa ljudet nu? för det hördes oavsett
Postad 02 januari 2009 - 22:18
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
i dag då jag tittade på lokala sändningar från svt så behövde jag inte ställa om boxen från DD till PCM har Com hem lyckats fixa ljudet nu? för det hördes oavsett
Tittar på Västnytt nu och jag var tvungen att byta. DD är tyst.
Postad 02 januari 2009 - 22:23
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
För mig tar det 6s att ändra från en 576i till 1080i-kanal, med mycket blinkande statusmeddelanden på TVn som verkligen antyder att det är själva formatändringen som tar tid. Samma sak händer om man skiftar från den analoga dekodern i TVn till exempelvis en XBOX inkopplad med Component i 1080i. Så följdaktligen troligtvis inte boxens fel att detta händer.
Vi får leva med dessa problem tills alla kanaler gått över och kör en gemensam HD upplösning, alternativt att du kör allt på 720p eller 1080i.
Postad 02 januari 2009 - 23:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Tittar på Västnytt nu och jag var tvungen att byta. DD är tyst.
vete tusan jag behöver inte köra på pcm i allaf mer här i luleå får ljud på lokala nu med DD den byter själv till pcm nu
Redigerat av Duckface21, 02 januari 2009 - 23:04.
Postad 04 januari 2009 - 12:12
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
vete tusan jag behöver inte köra på pcm i allaf mer här i luleå får ljud på lokala nu med DD den byter själv till pcm nu
Det kan ju vara så att CH har hittat en metod att plocka bort DD och infört det i Luleå. Skulle vara intressant att höra om det är fixat i någon annan region också!
Postad 04 januari 2009 - 20:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Det kan ju vara så att CH har hittat en metod att plocka bort DD och infört det i Luleå. Skulle vara intressant att höra om det är fixat i någon annan region också!
jo det jag funderar på ingen annan här från lule som kan ge lite mer
Postad 12 januari 2009 - 15:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
nu e min box till salu om nån e intresserad
Postad 19 januari 2009 - 16:43
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Har just skaffat boxen, har haft den i 1 vecka nu och har samma problem med fjärrkontrollen, sporadiskt svarar den inte på knapptryckningar, särskilt då den legat oanvänd några timmar. När den väl svarar så funkar det bra men felet återkommer. Har bytt batterier, "gnuggat knappar" men inget hjälper.
oscy, har du hittat någon lösning på dina problem med fjärren?
Finns det någon bland övriga läsare som råkar ut för samma problem med en icke svarande fjärr?
Sitter boxen nära Tv,det kan vara det som är boven
Postad 19 januari 2009 - 17:28
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Det gör den iofs, men varför skulle det vara ett problem, har inte dom flesta boxen i nära anslutning till TV:n?
Säg det,jag har också boxen nära LCD och det verkar att Tv tar signalen från fjären.För skall jag växla kanal så får jag rikta fjären helt tokigt från boxen..men det funkar.Hade aldrig sånt med Crt-tv och gammla digital boxen också comhem och humax.Jag tror att vi får leva med det eller flyta boxen nån annan stans,så att inte fjären störs av Tv
Postad 19 januari 2009 - 23:02
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Min text tv via boxen har slutat fungera kör via hdmi,ingen som har samma fel
Är ju beroende av text tv så lite lack är man ju
mvh Peter
Ps fixade sig med en omstart av boxen
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 19 januari 2009 - 23:11.
Postad 20 januari 2009 - 03:38
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Säg det,jag har också boxen nära LCD och det verkar att Tv tar signalen från fjären.För skall jag växla kanal så får jag rikta fjären helt tokigt från boxen..men det funkar.Hade aldrig sånt med Crt-tv och gammla digital boxen också comhem och humax.Jag tror att vi får leva med det eller flyta boxen nån annan stans,så att inte fjären störs av Tv
Detta gäller i huvudsak LCD apparater som stör pga deras backlightning strålning, köp en plasma istället så är problemet löst.
Postad 20 januari 2009 - 08:21
sweadde
-
sweadde
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Min text tv via boxen har slutat fungera kör via hdmi,ingen som har samma fel
Är ju beroende av text tv så lite lack är man ju 
mvh Peter
Ps fixade sig med en omstart av boxen
Detta är ett "känt" fel verkar det som.. dykt på det två gånger nu, en omstart av boxen verkar varje gång lösa biffen... verkar vara något knackig mjukvara i den!
Postad 20 januari 2009 - 16:06
Eskobar
-
Eskobar
-
Rookie
-
6 inlägg
Har läst igenom tråden men hittar inte mitt problem.
Har liksom vita prickar flimrandes lodrätt i bilden. Jag tror det är 3 rader som går uppifrån och ner, inte hela ränder utan flimrandes vita prickar någon gång då och då. Detta visar sig både med scart kabel såsom hdmi. Skillanden är att prickarna är mer röda med hdmi-kabeln. Har inget under dvd visning eller hd-sändning. Måste därför vara boxen.
Dessutom hackar bilden med hdmi-kabeln (ej hd-sänding), alltså inte fryser utan hackar vid snabba rörelser, typ fotboll. Detta gör att jag endast använder scart kopplingen när jag tittar på tvn. Lite synd då bilden är mycket bättre med hdmi-kabeln...
Någon som har nått svar?
MVH
Eskobar
Postad 21 januari 2009 - 23:54
Joel86
-
Joel86
-
Rookie
-
1 inlägg
Har liksom vita prickar flimrandes lodrätt i bilden. Jag tror det är 3 rader som går uppifrån och ner, inte hela ränder utan flimrandes vita prickar någon gång då och då. Detta visar sig både med scart kabel såsom hdmi. Skillanden är att prickarna är mer röda med hdmi-kabeln. Har inget under dvd visning eller hd-sändning. Måste därför vara boxen.
Dessutom hackar bilden med hdmi-kabeln (ej hd-sänding), alltså inte fryser utan hackar vid snabba rörelser, typ fotboll. Detta gör att jag endast använder scart kopplingen när jag tittar på tvn. Lite synd då bilden är mycket bättre med hdmi-kabeln...
Någon som har nått svar?
MVH Eskobar
Jag har precis samma problem och har haft det sedan jag köpte boxen i aug förra året. Börjar dock bli less på det nu. ska ringa Comhem imorgon. Vart bor du?
Redigerat av Joel86, 21 januari 2009 - 23:55.
Postad 22 januari 2009 - 22:09
Eskobar
-
Eskobar
-
Rookie
-
6 inlägg
Citera(Eskobar @ Jan 20 2009, 16:06 )
Någon som har nått svar?
MVH
Eskobar
Jag har precis samma problem och har haft det sedan jag köpte boxen i aug förra året. Börjar dock bli less på det nu. ska ringa Comhem imorgon. Vart bor du?
Jag bor i Göteborg
Postad 23 januari 2009 - 00:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
att ni köper denna box enu va så mycket fel på den och inte värd pengarna. Med er som funderar på att köpa hdboxen ring comhem och be om att få köpa humax hdpvr 1000c istället löser alla fel då denna är bugig...
Felet med text-tv är vanligt och har vart i flera firmwares!
Hackandet av bilden via hdmi uppkom med senaste fw men räkna inte med kommande firmwares då alla som släppts hittils har haft nått fel.
Fel med prickar i bilden har rapporterats kom efter senaste fw med och ser ut att yttra sig på fera kanaler fins även ett relaterat fel som yttrar sig med en grön linje på svtHD.
Redigerat av Duckface21, 23 januari 2009 - 00:30.
Postad 23 januari 2009 - 10:23
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Efter senaste fw:n skulle jag inte avråda från köp. Det är inte en optimal produkt, men det är svårt att säga att den är direkt dålig. Det handlar nog mest om vilka förväntningar man har. Förväntar man sig bild i blu-ray klass blir man gruvligt besviken.
Postad 23 januari 2009 - 11:54
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Måste säga att rent bildmässigt så var den nya boxen med inspelningsfunktion ett rejält lyft från denna box när det gäller skärpa o färgnyanser. Nej, det är inte som blu-ray men nära på. Den gamla boxen är nu "avställd" hos mig.
Postad 23 januari 2009 - 17:46
joioi50
-
joioi50
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har nyligen beställt den billigare SD digitalboxen från Comhem, dock såg jag senare att man även kunde beställa denna HD-box.
Har hört att bilden är kass i SD med denna box? Är den mycket sämre jämfört med standard digitalbox som comhem erbjuder?
tänkte koppla boxen till en 32" tv samt projektor W980, för det mesta ska SD tv ses samt HD är ett+
SKa jag avbeställa SD boxen och betala extra för denna?
SD boxen som Comhem erbjuder är DCB-B270Z
Redigerat av joioi50, 23 januari 2009 - 17:57.
Postad 23 januari 2009 - 19:58
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Har nyligen beställt den billigare SD digitalboxen från Comhem, dock såg jag senare att man även kunde beställa denna HD-box.
Har hört att bilden är kass i SD med denna box? Är den mycket sämre jämfört med standard digitalbox som comhem erbjuder?
tänkte koppla boxen till en 32" tv samt projektor W980, för det mesta ska SD tv ses samt HD är ett+
Personligen tycker jag att det mycket bra bild på SD (576p) med denna box. Men att beställa boxen utan HD-abonnemang låter som overkill? Har nyligen beställt den billigare SD digitalboxen från Comhem, dock såg jag senare att man även kunde beställa denna HD-box.
Personligen tycker jag att det mycket bra bild på SD (576p) med denna box. HD ä helt OK!! Pröva det kostar inte att lämna tillbaka om du inte är nöjd
Postad 23 januari 2009 - 23:20
Unregisteredcb205f2c
-
Unregisteredcb205f2c
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Funderar på att köpa en Humaxbox för att se på fotboll via Canalplus SportHD samt lite film via Canalplus FilmHD.
Är då tvungen att köpa en HDMI-hub (har endast två ingångar till recievern och kommer koppla PS3, DVD och digitalbox till recievern). Finns en HDMI-adapter på kjell.com (artikelnr 98276); HDMI till 2xHDMI för 199 kr. Gör den att bilden/ljudet blir märkbart sämre.
Finns Humax CXHD-1000C att köpa begagnad för ca 1000 kr. Den nya DVR HD-Boxen från Humax kostar över 4000 kr. Är det värt skillnaden på 3300 kronor?
Postad 24 januari 2009 - 01:51
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Funderar på att köpa en Humaxbox för att se på fotboll via Canalplus SportHD samt lite film via Canalplus FilmHD.
Är då tvungen att köpa en HDMI-hub (har endast två ingångar till recievern och kommer koppla PS3, DVD och digitalbox till recievern). Finns en HDMI-adapter på kjell.com (artikelnr 98276); HDMI till 2xHDMI för 199 kr. Gör den att bilden/ljudet blir märkbart sämre.
Finns Humax CXHD-1000C att köpa begagnad för ca 1000 kr. Den nya DVR HD-Boxen från Humax kostar över 4000 kr. Är det värt skillnaden på 3300 kronor?
ja det är värt det spec om du ska se sport det e rörelserna som blir för häftiga i boxen i bland om du tycker du har råd och möjlighet gå på hdpvr. en annan sak jag märkte på cxhd 1000c är att den är suddig i bilden gämfört med nya hdpvr 1000c
Redigerat av Duckface21, 24 januari 2009 - 02:00.
Postad 25 januari 2009 - 14:36
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Vill man spela in=Ja Vill man inte spela in=Nej Du kommer tycka att bilden är kanon med CXHD-1000C boxen.
Postad 25 januari 2009 - 14:37
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Någon som haft eller har problem med HD kanaler?
Jag har sen fredags då jag märkte det ingen bild på discovery HD men ljud och text kommer.Alla övriga HD kanaler funkar klockrent.Provat starta om boxen,fabriksåteställning,ändrat upplösning men inget hjälper.
Givetvis visste com hem inget om detta och skulle ringa tillbaka..tar väl det med en nypa salt.
Postad 25 januari 2009 - 19:51
Unregisteredcb205f2c
-
Unregisteredcb205f2c
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Vill man spela in=Ja Vill man inte spela in=Nej Du kommer tycka att bilden är kanon med CXHD-1000C boxen.
Fortfarande osäker på vad jag ska göra. 4300 för den nya boxen är i dyraste laget. Men om jag köper CXHD-1000C boxen så får jag andra problem. Har idag kopplat digitalboxen till min inspelningsbara DVD via scart. Från min DVD med HDMI till recievern. PS3 med HDMI till recievern. Från recievern till TV:n (finns två HDMI ingångar) med HDMI. Jag ser all tv via DVD:n så jag kan spela in program. Problemet är att DVD:n endast har en HDMI ut och ingen ingång. Recievern (Onkyo SR-605)har två HDMI in och en HDMI ut. Så hur en jag gör får jag problem: 1. Om jag kopplar HD-boxen till recievern så fattas det ett HDMI-uttag. Då kan jag dock inte spela in från TV:n. 2. Om jag kopplar via DVD:n så kan jag inte koppla med HDMI och då faller hela grejen. 3. Om jag kopplar HD-boxen direkt till TV:n så kan jag varken spela in eller få sludet via recievern. Går det att lösa på något sätt? Alternativt så behåller jag den gamla boxen och byter sätter i kortet i den boxen om jag vill spela in. Men hellst skulle jag vilja ha den i sovrummet. Lite av ett i-landsproblem men ändå
Redigerat av Unregisteredcb205f2c, 25 januari 2009 - 19:53.
Postad 25 januari 2009 - 20:57
janpin
-
janpin
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är nu ägare av en CXHD-1000C. Införskaffade denna då jag ändå skulle skaffa en till box (den nya HD boxen var på tok för dyr). Har använt den i ca 1 v och är mycket nöjd. Denna ger grymt mycket bättre bild än min gamla Samsung.
Jag har uppgraderat den till senaste FW och har ännu inte sett några buggar.
Jag kör bilden via en Denon 4806 förstärkare till min Sony HS60 och en 100" duk.
Postad 25 januari 2009 - 22:12
loeb
-
loeb
-
Rookie
-
2 inlägg
Hjälp!
Har tidigare haft en vanlig samsung box. Köpte en beagnad Humax och peta i mitt gamla comhem kort.
Inte blev det något TV tittade inte!
"Laddar konfigurationsdata. Var god vänta." syntes hela kvällen. I comhems information står det att det kan ta upp till en timma funkar det inte då ska boxen startas om. Gjort ett antal omstarter. Inget hjälper.
Har jag missat något?
Postad 25 januari 2009 - 22:57
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Hjälp!
Har tidigare haft en vanlig samsung box. Köpte en beagnad Humax och peta i mitt gamla comhem kort.
Inte blev det något TV tittade inte!
"Laddar konfigurationsdata. Var god vänta." syntes hela kvällen. I comhems information står det att det kan ta upp till en timma funkar det inte då ska boxen startas om. Gjort ett antal omstarter. Inget hjälper.
Har jag missat något?
Du måste kontakta CH's kundtjänst och be dem para kort och box. Antar att de behöver serienummer på kort och box för att kunna göra det. Möjligen måste du få ett nytt kort av CH, men det kan kundtjänsten se i så fall.
Redigerat av hakanh65, 25 januari 2009 - 22:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|