Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic DMC-TZ7

385 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 januari 2010 - 18:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Så detta är kameran man ska köpa för det där priset eller finns det någon bättre i samma prisklass?

jag köpte min för 2799 på mediamark i barkarby, de hade kampanj på den, vet inte om den går på 3799 nu igen. men du kan alltid kolla!

Postad 11 januari 2010 - 00:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

jag köpte min för 2799 på mediamark i barkarby, de hade kampanj på den, vet inte om den går på 3799 nu igen. men du kan alltid kolla!

Vilken färg köpte du?

Postad 11 januari 2010 - 13:39

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Men jag har hört att europa versionen bara filmar i 50fps och kan bara filma i 15 min. Men att den amerikasnak och japanska osv filmar i 60fps och kan filma hela minneskortet ut? Isf var kan man beställa ifrån för att få hem en för samma pris eller billigare md frakt?

Jag har filmat ganska många filmer runt 3-10 minuter. Klarar du dig inte inom 15 minutersgränsen kanske en "riktigt" videokamera passar bättre?
Tänk på att en svaghet hos TZ7:an är att den drar ganska mycket batteri.
Själv skaffade jag direkt 2 extra batterier, just med tanke på att kunna filma kortare (nåja, om 15 minuter film är kort) och byta batteri vid behov mellan snuttarna.

Säg att du men en US/JP variant kan filma flera timmar på ett stort minneskort, men batteriet bara räcker till ~60 minuter? Är det värt 'besväret' med import?

Postad 11 januari 2010 - 14:03

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag och nån mer som skrivit i denna tråd och köpt från camerabox.co.uk har fått kameror utan tidsbegränsning på filmningen, antagligen gråimporterade exemplar, men fortfarande PAL (dock kan jag inte garantera att det är så fortfarande).

Postad 12 januari 2010 - 12:32

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Vilken färg köpte du?

Jag tog en brun, tyckte den var snyggast:)

är det så viktigt att spela in med än 15 minuter per film? jag har inte hittat något som är värt att filma mer än 5 minuter i sträck..
det är bara att sätta igång filmningen direkt efter de 15 minutrarna så får du klippa ihop den sen?

Postad 12 januari 2010 - 13:24

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Jag och nån mer som skrivit i denna tråd och köpt från camerabox.co.uk har fått kameror utan tidsbegränsning på filmningen, antagligen gråimporterade exemplar, men fortfarande PAL (dock kan jag inte garantera att det är så fortfarande).

Kan bekräfta detta då jag fick en "olåst" från camerabox.co.uk för ca. ett halvår sedan.

Postad 12 januari 2010 - 13:29

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Jag har två frågor som jag inte kunnat hitta svaret på:

1. Om jag vill ta svart/vita kort (eller på något sätt ändra till de olika färgmallar som finns), så verkar det inte finnas någon "snabbväg" att ändra detta på utan man måste in bland menyerna och rota vilket känns om en ganska så läng väg att gå. Alltså, finns det är "snabbt" sätt att ändar färguppsättning på ett kort på när man skall ta kortet, t.ex så som timer eller blixt-inställningarna är?

2. Timer fråga: Måste jag ange att jag vill ha 2 sek eller 10 sek timer mellan varje kort jag tar eller kan jag få kameran att fatta att alla kort jag tar fr.o.m nu skall ha t.ex 2 sek timer? Jobbigt att ta en serie kort på stativ och behöva sätta 2-sek timer mellan varje tagning.

Postad 12 januari 2010 - 20:23

desjardins
  • desjardins
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Tänkte också inhandla denna kamera nu, men funderar på vad man ska köpa för minneskort till. Vilken klass och hur stort bör det vara? Beror kanske på om jag ska filma mkt eller ej men tacksam för svar iaf.

Postad 12 januari 2010 - 20:28

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
I den svenska nedladdningsbara manualen så står det att man bör ha ett Class 6 för att videoinspelningen i HD ska fungera tillfredställande. Storleken är som du säger mer indiviuell efter behov dock.

Postad 13 januari 2010 - 06:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Jag tog en brun, tyckte den var snyggast:)

Den bruna är billigast, jag gilla den blå och den var ju naturligtvis dyrast, låg 1000:- dyrare än brun och några hundra dyrare än dom andra färgerna i alla butiker jag kolla vilket gjorde mig sur. :(

Postad 13 januari 2010 - 15:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Den bruna är billigast, jag gilla den blå och den var ju naturligtvis dyrast, låg 1000:- dyrare än brun och några hundra dyrare än dom andra färgerna i alla butiker jag kolla vilket gjorde mig sur. :(

skumt, de alla ligger ju på samma pris, jag köpte den för 3799 först, och alla färger kostade det, sen så sänker alla en tusing, så jag fick pengar tillbaka, inge snack om vilken färg eller nått..

Postad 15 januari 2010 - 23:01

PhMan
  • PhMan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
När köpte du kameran från Mediamarkt för 2799 kr? Låter jättebra!

Postad 16 januari 2010 - 13:44

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

hmm kanske 2 månader sen

Postad 16 januari 2010 - 19:43

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Efter att sett en massa filmklipp från denna kamera blev det en beställning som ersättare för min gamla dv-kamera.

Tänkte också inhandla denna kamera nu, men funderar på vad man ska köpa för minneskort till. Vilken klass och hur stort bör det vara? Beror kanske på om jag ska filma mkt eller ej men tacksam för svar iaf.

I den svenska nedladdningsbara manualen så står det att man bör ha ett Class 6 för att videoinspelningen i HD ska fungera tillfredställande. Storleken är som du säger mer indiviuell efter behov dock.

Jag hittade det här klippet där det i infon står att han använde ett SDHC - Ultra 2 Class 4 (16Gb) så jag beställde ett sånt kort också. :D

Nån tjomme på tradera.com har lagt upp från 2499kr http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0

Postad 16 januari 2010 - 20:46

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Efter att sett en massa filmklipp från denna kamera blev det en beställning som ersättare för min gamla dv-kamera.

Jag hittade det här klippet där det i infon står att han använde ett SDHC - Ultra 2 Class 4 (16Gb) så jag beställde ett sånt kort också. :D

Nån tjomme på tradera.com har lagt upp från 2499kr http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0

Ja det där var verkligen en tjomme med tveksamma försäljningsvillkor, eftersom hon skickar från USA så kan man ju råka ut för tull/moms också. Då är det lika bra att köpa från ebay istället och betala med PayPal, då kan man hitta liknande priser men med bättre villkor.

Postad 16 januari 2010 - 20:51

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag beställde från camerabox.co.uk förra helgen och i onsdags hade jag kameran i handen till ett totalpris på 2630 SEK. Bra tycker jag....

Postad 16 januari 2010 - 22:20

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Jag beställde från camerabox.co.uk förra helgen och i onsdags hade jag kameran i handen till ett totalpris på 2630 SEK. Bra tycker jag....

Absolut, själv beställde jag min från cyberphoto för 3490.. :) Man skulle kanske läst på lite mer innan.. :D

Postad 17 januari 2010 - 09:25

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Denna väska passar Tz7an perfekt " http://www.cyberphot...p?article=DörrM " rekommenderas!

Funkar bra: 450 kr , Transcend SecureDigital SDHC 16GB Ultra high speed (class 6) http://www.cyberphot...rticle=SD16GBTC

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 17 januari 2010 - 09:27.

Postad 18 januari 2010 - 13:48

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en dmc-FT1/TS1 och undrar om det måhända är samma usb-kabel till min kamera som till tz7? och isåfall vet någon var man kan köpa dessa special usb-kablar?? har ju 10+ "vanliga" usb kablar, men nejdå, Panasonic är tvungna att göra en egen standard ..*suck*

Men om någon vet var man kan tänkas köpa en ny usb-kabel.
kontakten in i kameran ser ut som på denna bild (fast med vanlig usb i andra änden så klart)
Postad bild

Postad 19 januari 2010 - 11:33

peter1969
  • peter1969
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ja det där var verkligen en tjomme med tveksamma försäljningsvillkor, eftersom hon skickar från USA så kan man ju råka ut för tull/moms också. Då är det lika bra att köpa från ebay istället och betala med PayPal, då kan man hitta liknande priser men med bättre villkor.

Det står dessutom långt ner i beskrivningen:
Helt Ny Panasonic Lumix DMC-ZS3
Vad är en ZS3 egentligen?

Dessutom gäller garantin i 3 dagar.....

ZS3 kanske är en amerikansk beteckning, eller?

Redigerat av peter1969, 19 januari 2010 - 11:34.

Postad 19 januari 2010 - 14:29

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Det står dessutom långt ner i beskrivningen:
Helt Ny Panasonic Lumix DMC-ZS3
Vad är en ZS3 egentligen?

Dessutom gäller garantin i 3 dagar.....

ZS3 kanske är en amerikansk beteckning, eller?

Den heter så också, kanske är den amerikanska beteckningen(?) http://www.dpreview....anasonictz7.asp

Postad 20 januari 2010 - 19:26

reflux
  • reflux
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en dmc-FT1/TS1 och undrar om det måhända är samma usb-kabel till min kamera som till tz7? och isåfall vet någon var man kan köpa dessa special usb-kablar?? har ju 10+ "vanliga" usb kablar, men nejdå, Panasonic är tvungna att göra en egen standard ..*suck*

Men om någon vet var man kan tänkas köpa en ny usb-kabel.
kontakten in i kameran ser ut som på denna bild (fast med vanlig usb i andra änden så klart)
Postad bild

Det är samma typ av kontakt på TZ7, ja. Men varför ens bry sig om att koppla in kameran via USB? Minneskortläsare är att föredra.

Postad 23 januari 2010 - 06:47

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Det är samma typ av kontakt på TZ7, ja. Men varför ens bry sig om att koppla in kameran via USB? Minneskortläsare är att föredra.

därför att jag har mitt kamera bibliotek i mitt mediacenter (och har således inga synliga kablar/boxar i vardagsrummet) en usb-kabel är lätt att gömma undan, men en minneskortsläsare är jobbigare. dessutom släpar jag hellre på en kabel än en minnekortläsare, när jag är på resande fot.
Men det verkar som att det inte FINNS att köpa sådana kablar över huvudtaget. Har hittat trådar på blandannat dpreview där dem fortfarande inte hittat någonstans att köpa kabel. VILKET ÄR KASST!

Varför skulle förresten en minneskortsläsare vara att föredra? kan inte komma på något som gör att det skulle vara bättre än kabel, i mina ögon spelar det ingen roll, hastigheten är densamma.

Postad 23 januari 2010 - 15:49

reflux
  • reflux
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

därför att jag har mitt kamera bibliotek i mitt mediacenter (och har således inga synliga kablar/boxar i vardagsrummet) en usb-kabel är lätt att gömma undan, men en minneskortsläsare är jobbigare. dessutom släpar jag hellre på en kabel än en minnekortläsare, när jag är på resande fot.
Men det verkar som att det inte FINNS att köpa sådana kablar över huvudtaget. Har hittat trådar på blandannat dpreview där dem fortfarande inte hittat någonstans att köpa kabel. VILKET ÄR KASST!

Varför skulle förresten en minneskortsläsare vara att föredra? kan inte komma på något som gör att det skulle vara bättre än kabel, i mina ögon spelar det ingen roll, hastigheten är densamma.

Jag har aldrig sett en kamera som är lika snabb på att överföra som en bra minneskortläsare, men det kanske är viktigare för mig som ofta är ute på fält och fotar mycket än i din situation. Men annars kan en sån här läsare vara att rekommendera, i synnerhet som du ändå inte verkar hitta någon sladd och ändå troligtvis får betala många gånger mer för den.

http://www.dustinhom...5010373265.aspx

Postad 24 januari 2010 - 11:29

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Jag har aldrig sett en kamera som är lika snabb på att överföra som en bra minneskortläsare, men det kanske är viktigare för mig som ofta är ute på fält och fotar mycket än i din situation. Men annars kan en sån här läsare vara att rekommendera, i synnerhet som du ändå inte verkar hitta någon sladd och ändå troligtvis får betala många gånger mer för den.

http://www.dustinhom...5010373265.aspx

tack för tipset. en verkar smidig !!

Postad 24 januari 2010 - 20:27

Jajo74
  • Jajo74
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på om jag skulle våga beställa DMZ-TZ7 från camerabox.co.uk: Garanti 2 år utlovar dom och det är ju samma som ex. Dustinhome här hemma lovar.

Finns det fler positiva till camerabox här?

Postad 24 januari 2010 - 21:13

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på om jag skulle våga beställa DMZ-TZ7 från camerabox.co.uk: Garanti 2 år utlovar dom och det är ju samma som ex. Dustinhome här hemma lovar.

Finns det fler positiva till camerabox här?

om du inte har bråttom så skulle jag vänta tills efter den 21 februari då panasonic förväntas släppa en uppdaterad tz7 samt en uppdaterad ft1.

dock inget som säger att den kameran kommer vara bättre :)

Postad 24 januari 2010 - 21:24

Jajo74
  • Jajo74
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

om du inte har bråttom så skulle jag vänta tills efter den 21 februari då panasonic förväntas släppa en uppdaterad tz7 samt en uppdaterad ft1.

Ahaa nej jag har inte bråttom. Vet du vad uppdateringen innehåller och kommer priset bli högre?

Postad 25 januari 2010 - 11:31

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Ahaa nej jag har inte bråttom. Vet du vad uppdateringen innehåller och kommer priset bli högre?

ryktet säger att den kommer få gps, "ny digital zoom utan kvalitetsförlust(yeah right)", ny OIS (troligen Power OIS), och sen var det lite andra egentligen ovidkommande saker.

Det man inte vet är om den får större sensor (ex. som lx3) eller om den får mer zoom (för att matcha samsungs nya 15x)...
men värt att notera är väl att även om den lanseras i slutet februari så är det inte säkert att man kan köpa den förrän i april.

/M

Postad 25 januari 2010 - 12:35

Stensture
  • Stensture
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Var har du fått den informationen?

Postad 25 januari 2010 - 13:20

CyberTron
  • CyberTron
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Var har du fått den informationen?

Genom DPreview.com samt photorumors.com

sen var dem har hittat infon det vet jag inte, men detta är som sagt bara rykten.
och kollar man när dem har lanserat TZ serien tidigare år så har det varit runt mitten/slutet februari på PMA mässan.

Redigerat av CyberTron, 25 januari 2010 - 13:21.

Postad 26 januari 2010 - 09:06

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
TZ10

Redigerat av Biggles2002, 26 januari 2010 - 12:45.

Postad 26 januari 2010 - 15:34

Laris
  • Laris
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack!
Nu är det bara att invänta leverans till Sverige och att sälja av TZ7:an (som naturligtvis just nu blivit mycket sämre, näst intill oduglig!) :)

Postad 27 januari 2010 - 13:45

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Tack!
Nu är det bara att invänta leverans till Sverige och att sälja av TZ7:an (som naturligtvis just nu blivit mycket sämre, näst intill oduglig!) :)

:)

GPS (?) och ännu fler pixlar som inverkar negativt på bruset...nja, det rycker ju inte i köpfingret direkt.

Samma filmegenskaper, samma optik (men med förbättrad OIS), samma display...

Side by side mot TZ7:an (fast de heter ZSx i USA)

http://www.dpreview....o...s3&show=all

Redigerat av Vapo, 27 januari 2010 - 13:46.

Postad 27 januari 2010 - 22:47

mkreku
  • mkreku
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Älskar att den kommer med manuella kontroller av exponering och slutartid! Jag måste nog också sälja min TZ7 :D

Postad 09 februari 2010 - 10:47

Unregistereda01f19ad
  • Unregistereda01f19ad
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Någon som har någon info om när TZ10 kan komma att finnas i butik? Prisindikation?

Såg att Cyberphoto har ett pris på 4190, dock ingen levtid....
http://www.cyberphot...ticle=TZ10svart

Levtid någon?

Redigerat av Unregistereda01f19ad, 09 februari 2010 - 13:59.

Postad 16 februari 2010 - 23:07

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
jag kan varmt rekommendera camerabox.co.uk.
La ordern måndag kl 08:32 enligt deras system.
Tisdag kl 14:15 ringer DHL kuriren på dörren med en fin TZ7a under armen :)
Godis!
2440kr betala jag.

Postad 22 februari 2010 - 19:13

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
har ni fått hem min nya tz7! men vilka inställningar ska man ställa in den på för optimala bilder och video?
Mvh!

Postad 22 februari 2010 - 21:48

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

har ni fått hem min nya tz7! men vilka inställningar ska man ställa in den på för optimala bilder och video?
Mvh!

det är ju inte så lätt å säga, du får ställa in efter eget tycke, annars kör du iA

Postad 23 februari 2010 - 18:44

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
kan man inte ställa slutartid manuellt?

Postad 23 februari 2010 - 19:01

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Nej men på kommande TZ10 ska man visst kunna det. http://www.cyberphot...ticle=TZ10svart

Postad 23 februari 2010 - 19:43

Unregisteredbf48964b
  • Unregisteredbf48964b
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
shit vad dåligt för en så pass dyr kamera. De kunde jag göra på min gamla Olympus från 2006 :)

Aha får vänta på den nya modellen då.

Postad 03 mars 2010 - 08:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan använda denna kamera som webbkamera till mac:en?

Har läst lite att vissa kameror skall gå att använda som vanlig webbkamera.

Postad 14 mars 2010 - 21:17

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Som nybliven ägare till denna kamera så undrar jag hur ni andra hanterar era filmfiler.. det blir ju ganska stora datmängder med 100 MB per minut inspelad film?

Har hittat några program som kan konvertera m2ts (avchd) till andra filformat och därmed krympa filerna lite, upp till hälften så stora blir dom.

Hur gör ni?!

Postad 17 mars 2010 - 08:51

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hej!

Som nybliven ägare till denna kamera så undrar jag hur ni andra hanterar era filmfiler.. det blir ju ganska stora datmängder med 100 MB per minut inspelad film?

Har hittat några program som kan konvertera m2ts (avchd) till andra filformat och därmed krympa filerna lite, upp till hälften så stora blir dom.

Hur gör ni?!

Jag kör uteslutande med handbrake (export till mp4) när jag vill få ner storleken på mina filer. När jag redigerar dom importerar jag dom till iMovie och exporterar till mp4 sen eller bränner ut till DVD.
Inställningarna i handbrake varierar om jag skall ha filen på datorn, iphonen eller på ps3:an. Enklast är att testa en kort snutt och se hur det blir.

Redigerat av Termos, 17 mars 2010 - 08:52.

Postad 05 april 2010 - 13:15

per12345
  • per12345
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag tycker att det blir rätt dålig bild när man kopplar den medföljande kabeln till TV:n (LCD). Är det någon som har provat med HDMI-kabel och kan säga om det blir bättre bild då?

/ Per

Redigerat av per12345, 05 april 2010 - 13:16.

Postad 12 april 2010 - 14:56

Bojster
  • Bojster
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min Tz7, mitt minneskort Sandisk kat4 4gb är alltid skrivskyddad.
Jag kan inte ta bort bilder direkt i kameran om jag har den kopplad till datorn. Använder jag medföljande mjukvara så får jag samma fel. Kollat så att reglaget på minneskortet sitter i rätt läge och om jag ändrar står det Locked i displayen på kameran.

Jag har nollställt kameran 2ggr och formaterat kortet via kameran men samma fel. Ringde Panasonic supporten men dom hade aldrig hört att det kunde bli så här, dom visste inte heller om det är fel på kameran eller minneskortet. Enda svar jag fick från dom var att prova med ett annat minneskort och det har jag gjort nu fast det var äldre modell av minneskort skulle inte spella roll sa supporten, samma fel.

Kan kameran göra så att jag får detta fel? Har någon haft liknade fel på sin Panasonic TZ7 eller minneskort???

Redigerat av Bojster, 12 april 2010 - 14:58.

Postad 13 april 2010 - 09:52

terex
  • terex
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon här som - nu när TZ10 har kommit ut - vill sälja sin föråldrade ZS3/TZ7 (NTSC) till mig? Vill inte ha den europeiska modellen med 15 minuters inspelningsgräns och 25fps när man kan få obegränsad inspelningstid och 30fps! :)

Postad 13 april 2010 - 10:02

terex
  • terex
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med min Tz7, mitt minneskort Sandisk kat4 4gb är alltid skrivskyddad.
Jag kan inte ta bort bilder direkt i kameran om jag har den kopplad till datorn. Använder jag medföljande mjukvara så får jag samma fel. Kollat så att reglaget på minneskortet sitter i rätt läge och om jag ändrar står det Locked i displayen på kameran.

Jag har nollställt kameran 2ggr och formaterat kortet via kameran men samma fel. Ringde Panasonic supporten men dom hade aldrig hört att det kunde bli så här, dom visste inte heller om det är fel på kameran eller minneskortet. Enda svar jag fick från dom var att prova med ett annat minneskort och det har jag gjort nu fast det var äldre modell av minneskort skulle inte spella roll sa supporten, samma fel.

Kan kameran göra så att jag får detta fel? Har någon haft liknade fel på sin Panasonic TZ7 eller minneskort???

Det kanske hjälper att uppgradera/nedgradera firmware eller ta ut batteriet och låta kameran vila i en halvtimme så att all spänning går ur den. Vem vet, det kanske hjälper. Länk till tråd om nedgradering av firmware: http://forums.dprevi...essage=32667411

Om du vill testa att uppgradera firmware så är det denna sida du är ute efter: http://panasonic.jp/..._ZS3/index.html

Observera att uppgradering till av firmware till 1.2 gör så att du inte kan använda (billigare) tredjepartsbatterier längre. Dock har det visat sig - se första länken - att det går att nedgradera firmware också.

Postad 14 april 2010 - 09:36

Bojster
  • Bojster
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Det kanske hjälper att uppgradera/nedgradera firmware eller ta ut batteriet och låta kameran vila i en halvtimme så att all spänning går ur den. Vem vet, det kanske hjälper. Länk till tråd om nedgradering av firmware: http://forums.dprevi...essage=32667411

Om du vill testa att uppgradera firmware så är det denna sida du är ute efter: http://panasonic.jp/..._ZS3/index.html

Observera att uppgradering till av firmware till 1.2 gör så att du inte kan använda (billigare) tredjepartsbatterier längre. Dock har det visat sig - se första länken - att det går att nedgradera firmware också.

Har faktiskt inte tagit ut batteriet ska kolla, annars får man kanske nedgradera men måste kolla vad man "missar" med den äldre firmware. Tack för infon!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.