ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 30 January 2008 - 18:20
klagerstrom
-
klagerstrom
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej!
Är det någon mer än jag som har helt sjuka färger från boxen idag? I bandymatchen Sverige-Ryssland ser det ut som vi har lila och neongröna dräkter.. :-)
Funderade först om det var teven eftersom även alla infoboxar ser konstiga ut men analogt ser det bra ut..
Postad 30 January 2008 - 18:33
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Hej! Är det någon mer än jag som har helt sjuka färger från boxen idag? I bandymatchen Sverige-Ryssland ser det ut som vi har lila och neongröna dräkter.. :-)
Funderade först om det var teven eftersom även alla infoboxar ser konstiga ut men analogt ser det bra ut..
Nej, det ser gult och blått ut på TV4 Sport...
Postad 30 January 2008 - 19:58
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
Är det någon mer än jag som har helt sjuka färger från boxen idag?
Inte direkt men jag uppfattar kvällens bild som bedrövlig på flera kanaler. Allmänt dassig men även med color banding och krypande block i nästan varje kanal. Tycker det generellt har varit bättre bild på helgerna.
Postad 30 January 2008 - 20:42
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Är det någon mer än jag som upplever ljudströmmen (DD5.1) som dom sänder ut via HD kanalerna låter konstig och inte alls verkar "rätt" kodad?. Tittade på Discovery HD nu på förkvällen (Corwins Äventyr eller vad det heter) och talet kom inte från front centern som det skall göra utan det kom från front högtalarna vilket gjorde att det lät väldigt dovt och grötigt. Tycker att ljudet är precis så genomgående på Discovery HD, vissa kanaler är bättre ... Canal Plus HD är bra, Voom HD är bra. Discovery HD har dock problem med ljudströmmen oavbrutet som jag upplever det.
Postad 30 January 2008 - 22:30
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Discovery har ofta lite konstigt ljud .. så kan också ske med Voom
Detta tror jag beror på att det inte i grunden är inspelat med 5:1 utan bara lagts
på med en taskig mixning.
Ljudet på de andra HD kanalerna ligger dessutom 10db under alla andra kanaler
Maveric
Postad 31 January 2008 - 18:45
Luinmir
-
Luinmir
-
Användare
-
-
103 inlägg
Har oxå samma ljudfel, men det är inte på alla Discovery HD delar .. t ex. American Choppers har bra ljud så jag tror det är kanalens fel inte Comhem.
Postad 31 January 2008 - 20:40
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Förlåt för ot men detta är ganska sjukt! FOTBOLLS-EM I HD? Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).http://tv4.se/omtv4/554794.html
Postad 31 January 2008 - 20:51
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Förlåt för ot men detta är ganska sjukt!
FOTBOLLS-EM I HD? Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV). http://tv4.se/omtv4/554794.html
Det är nog inte så att Com Hem har "tackat nej", Canal Digital (Telenor) äger ju HD-rättigheterna (vilket iofs är rätt sjukt, det är ju samma match oavsett upplösning!) och samarbetar väl med TV4 för att finansiera kalaset. Som jag ser det är det dock UEFA:s girighet som är boven i dramat.
Postad 31 January 2008 - 22:03
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
Sådärja!
Har precis kopplat in min nya fina Humaxbox!
Jodå, jag har läst tråden... Men tyckte ändå att det var dags för digital-tv. Har kört analogt till nu och nappade på CH:s erbjudande.
Dock en vecka försenat för paketet jag hämtade i fredas var med Samsung-boxen!! Comhem alltså...
Mycket bra bild från boxen tycker jag! Dock ser jag color banding problemet och kommer att höra av mig till CH och kontrollera att jag kan lämna tillbaka boxen om dom inte lyckas lösa problemet. Black crush har jag inte upplevt, men heller inte letat efter...
Jag valde doch att inte uppdatera programvaran i boxen så jag kör på v -.06 Var det rätt tror ni? Jag har bara en HD-ready TV så det är bra att kunna köra 720p tror jag. Känns dumt att uppdatera programvaran när så många upplever att den är sämre.
Postad 31 January 2008 - 23:09
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Högre upplösning än 720p/1080i lär vi få vänta åtskilliga år på innan vi kan få det via kabeltv, eller liknande, i våra hem. 1080p lär tära ordentligt på bandbredd och annat tekniskt enligt experterna.
Lite OT kan jag berätta att jag blev imponerad av bildkvalitén av en basebollmatch sänd i HDTV redan i juni 1999 när jag och tjejen råkade gå och titta runt lite i en av USA's motsvarighet till OnOff, närmare bestämt Best Buy.
Detta är mer är åtta år sen! Vad har hänt här hemma sen dess?
Postad 31 January 2008 - 23:45
Caaf
-
Caaf
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Förlåt för ot men detta är ganska sjukt!
FOTBOLLS-EM I HD? Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV). http://tv4.se/omtv4/554794.html
Men för faaaaaaaan. Nu måste jag byta leverantör. Suck.
Postad 01 February 2008 - 00:59
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Så .. det var droppen .. Nu skall jag undersöka möjligheterna till parabol på allvar .. Visa ert stöd här http://www.fairshopp...?opinionid=1381Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 01 February 2008 - 01:36.
Postad 01 February 2008 - 07:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag valde doch att inte uppdatera programvaran i boxen så jag kör på v -.06 Var det rätt tror ni? Jag har bara en HD-ready TV så det är bra att kunna köra 720p tror jag. Känns dumt att uppdatera programvaran när så många upplever att den är sämre.
Först: Vilken upplösning som är bäst att mata sin tv med, om vi pratar rent generellt, har inget att göra med vilken upplösning displayen har. Det är enbart en fråga om bildprocessing i displayen kontra bildprocessing i boxen. Förutsatt att man har riktigt bra bildbehandling i sin display skulle det vara bäst att köra "Original" ut från boxen, dvs att den lämnar samma upplösning ut som inkommande signal har. Tyvärr funkar inte detta med nuvarande FW pga 60 hz problematiken. Du verkar inte ha några problem med att v.06 endast lämnar "pc-levels" så i så fall gör du helt rätt i att inte hämta hem nya versionen. Förhoppningsvis kommer den kommande versionen göra 720p användbart igen. DÅ kan du se vilka signaler ut från boxen som funkar bäst för just DIN setup. edit: Det där med ingen EM sög fett. Håller med ganja, greedy UEFA borde istället säkerställt att resp lands "staliga" kanal har sändingsrättigheter istället. Men nu var UEFA greedy så vem som är boven därefter har jag ingen aning om. edit2: Har lånat hem en Sammy 270 (eller vad det nu var för nummer på "zapper") nu, får bli en liten shoot-out på måndag (bortrest i helgen)
Redigerat av pacman, 01 February 2008 - 07:21.
Postad 01 February 2008 - 07:49
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Viasat Sport HD skulle väl börja sända idag? ... någon som sett någon tablå? ... är nyfiken som f*n!
Postad 01 February 2008 - 08:55
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Viasat Sport HD skulle väl börja sända idag? ... någon som sett någon tablå? ... är nyfiken som f*n!
Satte på Teven innan man drog till jobbet för att se om den verkligen startat och det hade den! Det var bara en rullande tablå men dock i HD  Det skulle vara mycket golf hela dagen och sen nån Champions league match sent ikväll...
Postad 01 February 2008 - 09:38
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
edit: Det där med ingen EM sög fett. Håller med ganja, greedy UEFA borde istället säkerställt att resp lands "staliga" kanal har sändingsrättigheter istället. Men nu var UEFA greedy så vem som är boven därefter har jag ingen aning om.
Betänk orden 'marknadsekonomi', 'fria marknad' och 'statligt monopol' så förstår du varför UEFA säljer till de som betalar mest.
Postad 01 February 2008 - 10:03
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Satte på Teven innan man drog till jobbet för att se om den verkligen startat och det hade den! Det var bara en rullande tablå men dock i HD Det skulle vara mycket golf hela dagen och sen nån Champions league match sent ikväll...
Så trevligt, själv fick jag bara upp en "ingen åtkomst"-ruta när jag skulle kolla.  Blir väl till att spendera kvällen med kundtjänst om det inte är fixat tills dess.
Postad 01 February 2008 - 11:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
edit: Det där med ingen EM sög fett. Håller med ganja, greedy UEFA borde istället säkerställt att resp lands "staliga" kanal har sändingsrättigheter istället. Men nu var UEFA greedy så vem som är boven därefter har jag ingen aning om.
Betänk orden 'marknadsekonomi', 'fria marknad' och 'statligt monopol' så förstår du varför UEFA säljer till de som betalar mest.
OT: Jo jag förstår mkt väl varför UEFA gjorde som de gjorde men jag kan fortfarande tycka att event som OS, fotbolls VM och EM osv borde vara "heliga".
Redigerat av pacman, 01 February 2008 - 12:13.
Postad 01 February 2008 - 11:24
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Så trevligt, själv fick jag bara upp en "ingen åtkomst"-ruta när jag skulle kolla.  Blir väl till att spendera kvällen med kundtjänst om det inte är fixat tills dess.
Det var "ingen åtkomst" tidigt imorse, men numera fungerar både Viasat Sport HD och TV1000 HD hos mig.
Postad 01 February 2008 - 11:45
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Att UEFA på något vis skulle agera "moder Tersa" och säkerställa att alla får tillgång till turneringarna är inte något man kan begära. Är det någon som eventuellt har det ansvaret så är det SVT som suger ut medborgarna på en fet påtvingad straffavgift för sina inte alltid så kvalitativa produktioner (och nu menar jag inte själva sändningarna vilka håller hög kvalitet). UEFA, FIFA, IOK och andra organisationer finansierar stora delar av sin verksamhet genom att sälja sändningsrättigheter till stora turneringar. Exempelvis har Fifa och Uefa beslutat att betala ut totalt 252 miljoner dollar (drygt 1,6 miljarder kronor) i kompensation till de klubbar som släpper spelare till Europa– och världsmästerskap under de kommande sex åren. Dern typen av utbetalningar kan de knappast göra om de skänker bort sändningsrättigheterna till SVT och motsvarande. Boven i dramat är som alltid Com Hem. Att landets klart största leverantör av kabeltv inte är villiga att betala för att förse sina kunder med det de utlovat, fotbolls-EM 2008 i HDTV genom TV4 HD, är riktigt dåligt.
Postad 01 February 2008 - 11:52
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Helt rätt Janne
Man skall inte rikta uppmärksamheten bort från comhem.
De har valt att inte ge oss EM i HD och det är deras eget val.
Har de någon annan förklaring till detta så får de komma med det
Maveric
Postad 01 February 2008 - 12:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
edit: Det där med ingen EM sög fett. Håller med ganja, greedy UEFA borde istället säkerställt att resp lands "staliga" kanal har sändingsrättigheter istället. Men nu var UEFA greedy så vem som är boven därefter har jag ingen aning om. Att UEFA på något vis skulle agera "moder Tersa" och säkerställa att alla får tillgång till turneringarna är inte något man kan begära. Är det någon som eventuellt har det ansvaret så är det SVT som suger ut medborgarna på en fet påtvingad straffavgift för sina inte alltid så kvalitativa produktioner (och nu menar jag inte själva sändningarna vilka håller hög kvalitet). UEFA, FIFA, IOK och andra organisationer finansierar stora delar av sin verksamhet genom att sälja sändningsrättigheter till stora turneringar. Exempelvis har Fifa och Uefa beslutat att betala ut totalt 252 miljoner dollar (drygt 1,6 miljarder kronor) i kompensation till de klubbar som släpper spelare till Europa– och världsmästerskap under de kommande sex åren. Dern typen av utbetalningar kan de knappast göra om de skänker bort sändningsrättigheterna till SVT och motsvarande.
OT: Jo jag förstår mkt väl varför UEFA gjorde som de gjorde men jag kan fortfarande tycka att event som OS, fotbolls VM och EM osv borde vara "heliga".  Boven i dramat är som alltid Com Hem. Att landets klart största leverantör av kabeltv inte är villiga att betala för att förse sina kunder med det de utlovat, fotbolls-EM 2008 i HDTV genom TV4 HD, är riktigt dåligt.
Ja om det är som du beskriver och notan var något sånär vettig så är det jäkligt svagt.
Postad 01 February 2008 - 16:04
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Lite väl OT nu kanske, men med tanke på UEFA:s uppdrag "UEFA - the Union of European Football Associations - is the governing body of football on the continent of Europe. UEFA’s core mission is to promote, protect and develop European football at every level of the game, to promote the principles of unity and solidarity, and to deal with all questions relating to European football." så är det inte helt fel att tycka att de borde verka för att sprida fotbollens glädjebudskap (i HD) till största möjliga publik.
Postad 01 February 2008 - 17:04
tarcin
-
tarcin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Är det fler som har problem med frysningar på Viasatsport HD?
Status message säger Source found 720p 50Hz.
Alla andra HD-kanaler är på 60Hz.
//SB
Postad 01 February 2008 - 17:45
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Betänk orden 'marknadsekonomi', 'fria marknad' och 'statligt monopol' så förstår du varför UEFA säljer till de som betalar mest. Lite väl OT nu kanske, men med tanke på UEFA:s uppdrag "UEFA - the Union of European Football Associations - is the governing body of football on the continent of Europe. UEFA’s core mission is to promote, protect and develop European football at every level of the game, to promote the principles of unity and solidarity, and to deal with all questions relating to European football." så är det inte helt fel att tycka att de borde verka för att sprida fotbollens glädjebudskap (i HD) till största möjliga publik.
Jag tror nog att UEFA behöver lite pengar också för att genomföra sitt "core mission". Om de endast var intresserade av att sprida fotbollen så mycket som möjligt kunde de ju streama ut sändningarna gratis på nätet.
Postad 01 February 2008 - 18:40
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Hej! Är det fler som har problem med frysningar på Viasatsport HD?
Fungerar fint här
Postad 01 February 2008 - 18:50
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Jag får också ut 720p/50 på Viasat Sport HD!?! Ryckfritt!  Övriga kanaler blir som vanligt /60.
Postad 01 February 2008 - 18:50
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Ni som har viasat HD har ni tecknat nytt abonnemang nu, eller hade ni redan viasat ?
Maveric
Postad 01 February 2008 - 18:56
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Teckade sporten för 59:-.
Har bara sett lite golf några minuter. Vet inte om det är just denna sändning som är dålig för bilden släpar efter mycket och det kryper lite. Tror inte det ska ha med min skärm att göra då jag inte har haft problem förut (1,5 år).
Nå´n annan som känner igen detta?
Postad 01 February 2008 - 19:09
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Hade Viasat Sport - Tecknade TV1000.
TV1000 HD sänder samma sak som TV1000
Viasat Sport sänder samma sak som Viasat Golf (tror jag - har inte viasat Golf)
Därför utgår jag från att det är uppskalat matrial och inte äkta HD (?)
Postad 01 February 2008 - 19:12
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Ok
Har ni försäkrat er om att ni kan bryta er ur dessa abonnemang om inte boxen får ny fungerande FW ?
Maveric
Postad 01 February 2008 - 19:13
tarcin
-
tarcin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ni som har viasat HD har ni tecknat nytt abonnemang nu, eller hade ni redan viasat ?
Maveric 
Hade redan Viasatsport.
Postad 01 February 2008 - 19:15
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Precis som vanligt går det inte att få någon bild här i Helsingborg. Har varit i kontakt med kundtjänst vid tre tillfällen och ödelagt flera timmar på bullshit. Jäkla skit, det var samma goja när TV4HD startade. Tog flera dagar innan kanalen gick att ta in. Äntligen en högupplöst sportkanal, nog fan ska det bli problem. Fan så förbannad jag blir när det hela tiden ska vara problem och åter problem. Grrrrr, just nu är jag totalt kokt och tvärarg...........GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.......!
/Mats K
Postad 01 February 2008 - 19:22
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Ok
Har ni försäkrat er om att ni kan bryta er ur dessa abonnemang om inte boxen får ny fungerande FW ?
Maveric 
Jag har redan skrivit tidigare i tråden att jag inte upplever samma nivå av problem som många andra - jag är nöjd med boxen. Jag kan se color banding problemen - men det kan jag även se med min HTPC (inkopplad med HDMI) om än i något "mildare" form. Min åsikt är alltså att det snarare är ett problem med utsändningen och kvalitetet på vissa kanaler. Men eftersom man är mer utsatt i denna tråd om man säger att man är nöjd så försöker jag undvika dessa ämnen
Postad 01 February 2008 - 19:24
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Hade tekniker hemma hos mig nyss! Gissa vad han skyllde den usla tv-bilden på? Jojomensan , min tv! Stirrade ut honom och så småningom så kom det krypande att det måste vara fel på boxen....
Den är ju ärligt talat ett skämt!!! Givetvis visste jag att teknikerna inte kunde göra ett sk*t åt bilden, men jag myser varje gång comhem får ta smällen. Nu kan jag dessutom visa att jag gjort mitt och att teknikerna sett att felet inte ligger i tv:n. Jag uppmanar alla att ta hem en tekniker och låta CH stå för notan! Så länge dom inte erkänner till 100% att boxen är skit så måste dom skicka tekniker ut till platsen....detta betalar dom sedan för!
Jag betalade 495kr för den, eftersom jag kan avvara pengarna, men stackars alla som betalar mer än så!
Postad 01 February 2008 - 19:32
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Ok
Maveric 
Det var ingen bindning på Viasat Sport-paketet. Kommer nog dröja innan jag tecknar bindningstid hos Comhem igen. Troligtvis kommer den marknadsföra Viasat Sport HD ett tag och sen rycka ut den ur paketet, alternativt sluta sända något innehåll av värde i den...
Postad 01 February 2008 - 19:46
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
TV1000 HD sänder samma sak som TV1000 Viasat Sport sänder samma sak som Viasat Golf (tror jag - har inte viasat Golf)
Golfsändingarna på Viasat HD är INTE samma sändingar som går på Viasat Golf, hade det varit så väl hade man kunnat säga upp sitt Viasat Golf abbo. som kostar 99kr /mån. och bara köra Viasat 1-3+HD för 59kr /mån. (tyvärr ... hade hoppats att få se reprisen på 2:a varvet från Dubai i HD då jag kom hem från jobbet, hoppas dom kör LIVE från Arizona ikväll bara!!) Tycker Viasat HD verkar riktigt lovande, kör dom bara lite CL sen så blir det mumma, borde väl dra igång igen snart... Jag hade Viasat 1-3 sedan tidigare, CH tvingade mig att teckna Viasat 1-3 och binda mig i 12 mån. om jag skulle kunna få Viasat Golf.
Redigerat av ClarkOne, 01 February 2008 - 19:54.
Postad 01 February 2008 - 19:52
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
TV1000 HD sänder samma sak som TV1000 Viasat Sport sänder samma sak som Viasat Golf (tror jag - har inte viasat Golf)
Golfsändingarna på Viasat HD är INTE samma sändingar som går på Viasat Golf (tyvärr ... hade hoppats att få se reprisen på 2:a varvet från Dubai då jag kom hem från jobbet, hoppas dom kör LIVE från Arizona ikväll bara!!)
Tycker Viasat HD verkar riktigt lovande, kör dom bara lite CL sen så blir det mumma, borde väl dra igång igen snart...
Håller med! Självklart sänder de i HD (720 p enl info). Skitbra bild!!! Ni som har viasat HD har ni tecknat nytt abonnemang nu, eller hade ni redan viasat ?
Maveric 
Postad 01 February 2008 - 19:54
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Golfsändingarna på Viasat HD är INTE samma sändingar som går på Viasat Golf
Ok. Bilden är verkligen bra, så då måste det ju vara "äkta" HD. Saknar fortfarande en programtablå någonstans.
Postad 01 February 2008 - 19:58
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
[quote name='MaVeRiC' date='Feb 1 2008, 18:50 ' post='1764476'] Ni som har viasat HD har ni tecknat nytt abonnemang nu, eller hade ni redan viasat ? Maveric  Hade 1 - 3 innan med en gammal Sagem digitalbox från 80-talet (nästan). Ganska grynig bild - men nu WOW!! Har nu även Viasat HD - klockers bild!!! Japp - jag med! Står väldigt lite på hemsidan och finns inget i tidningarna? Tror de försöka smyga in kanalen och se vad som händer. Ganska klokt tror jag - mycket som kan gå fel med ny teknik
Postad 01 February 2008 - 20:00
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Viasat Sport HD skickar dock inte ut DD5.1 utan ProLogic II, why?
Postad 01 February 2008 - 20:02
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Märkligt att det kan skilja så - i Kumla City fungerar det perfekt! Hjälper inte dig tyvärr. Heja HIF
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 01 February 2008 - 20:06.
Postad 01 February 2008 - 20:20
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Är det någon mer "gammal" Viasat sport-abonnent som får meddelandet "ingen åtkomst" på Viasat Sport HD? Har haft kanalen igång i 1.5 timme utan bättring (och blev bortkopplad från kundtjänst telefonkö efter 30 min...)
Postad 01 February 2008 - 20:28
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hade det imorse och även när jag kom hem ifrån jobbet. Surade ur lite, men lät tv:n stå medans jag fixa middag och efter det hade boxen hittat hem. Har haft viasatpaketet sedan i höstas.
Postad 01 February 2008 - 21:54
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Är det någon mer "gammal" Viasat sport-abonnent som får meddelandet "ingen åtkomst" på Viasat Sport HD? Har haft kanalen igång i 1.5 timme utan bättring (och blev bortkopplad från kundtjänst telefonkö efter 30 min...)
Jag hade samma problem så jag ringde och felanmälde det och nu funkar det.
Postad 01 February 2008 - 22:24
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Jag hade samma problem så jag ringde och felanmälde det och nu funkar det.
Jag blev bortkopplad två gånger precis när det var min tur i telefonkön  . Hade väntat ca 25 min båda gångerna. Fortfarande ingen Viasat Sport Hd hos mig...
Postad 01 February 2008 - 22:42
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Självklart sänder de i HD (720 p enl info). Skitbra bild!!!
Som du måste skala upp till 1080i
Postad 01 February 2008 - 23:57
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Denna rekommendation verkar inte gälla för denna kanal, som ett par andra redan antytt i tråden ser det ut som att Viasatsport HD visas korrekt i 720p/50Hz, detta i "Orginal 720p". I läge "720p" är det dock 60Hz som gäller liksom för SVT HD oavsett läge...blir inte klok på Com hem....
Postad 02 February 2008 - 00:45
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Denna rekommendation verkar inte gälla för denna kanal, som ett par andra redan antytt i tråden ser det ut som att Viasatsport HD visas korrekt i 720p/50Hz, detta i "Orginal 720p". I läge "720p" är det dock 60Hz som gäller liksom för SVT HD oavsett läge...blir inte klok på Com hem....
Japp, nu prövade jag också att sätta Original 720p på Viasat Sport HD och då skickar boxrackaren 720p/50! Det var en glad överraskning! Nu när jag inte behöver ha 1080i utan kan köra 720p/50 går bilden progressivt från sändaren ända ut till min TV som dessutom är 1280*720. Varken skalning eller de-interlac:ing på vägen alltså, jipee! Dock måste man ju växla bort från Original-läget när man byter kanal av välkända orsaker. Jag håller med Maveric, när det fixar original-läget borde det skicka 720p på allt som inte är 1080i, eller åtminstone ha detta som en möjlighet. De har visat golf under eftermiddagen med svenska kommentatorer. Nu på natten visar de Bundesligafotboll med engelsk kommentator. Enormt fin bild med skarp och fin gräsmatta. Spelarna ser ut som riktiga spelare som springer runt i en TV, sådan detalj att det blir lite 3D-känsla alltså. Wow! Såhär ska fotboll på TV vara!
Redigerat av ruhe, 02 February 2008 - 00:46.
Postad 02 February 2008 - 11:46
CLAYMAN2000
-
CLAYMAN2000
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fått svar från kundrelationer efter 4 dagar (kundtjänst svarade inte alls på mitt mail!). Får 500:- i faktura avdrag och löfte om kompensation om den nya uppdateringen inte funkar efter den 29/2. Känns som en ok kompensation för mig eftersom jag bara haft boxen i 1 månad.
Men jag kommer att kräva rätt att upphäva bindningstiden om de inte kan fixa till problemen med uppdateringen.
Kunde även byta till pvr-box, men jag vill ju ha Hdtv som funkar!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|