Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - KEF iQ-serien *

446 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KEF iQ8DS (Surroundhögtalare) 1 9 (7) Inga priser
KEF iQ1 (Surroundhögtalare) 1 8,4 (14) Inga priser
KEF iQ2C (Centerhögtalare) 1 8,17 (5) Inga priser
KEF iQ3 (Surroundhögtalare) 1 8,59 (16) Inga priser
KEF iQ5 (Golvhögtalare) 1 8,08 (11) Inga priser
KEF iQ6C (Centerhögtalare) 1 8,87 (22) Inga priser
KEF iQ7 (Golvhögtalare) 1 8,78 (17) Inga priser
KEF iQ9 (Golvhögtalare) 1 9,11 (8) Inga priser
KEF IQ5 SE (Golvhögtalare) 1 6 (1) Inga priser
KEF IQ7 SE (Golvhögtalare) 1 8 (2) Inga priser
KEF iQ10 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
KEF iQ60c (Centerhögtalare) 2 9 (4) Inga priser
KEF iQ90 (Golvhögtalare) 1 8,33 (8) Inga priser
KEF iQ30 (Surroundhögtalare) 1 8 (7) Inga priser
KEF iQ50 (Golvhögtalare) 1 7 (1) Inga priser
KEF iQ70 (Golvhögtalare) 1 9 (7) Inga priser
29 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 1 år sedan
KEF-klubben (163 inlägg) 8 år sedan
Vad är mina begagnade högtalare värda? (9 inlägg) 8 år sedan
Koppla in två slutsteg till rotel rc 1570 (10 inlägg) 9 år sedan
Hjälp att ställa in crossover och level (20 inlägg) 11 år sedan
Råd för högtalare (8 inlägg) 13 år sedan
DLS R55 VS KEF IQ70 (22 inlägg) 13 år sedan
Val av fronthögtalare till Onkyo 609 (20 inlägg) 13 år sedan
gå över till 2-kanal (24 inlägg) 13 år sedan
KEF vs Monitor Audio (10 inlägg) 13 år sedan
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg) 15 år sedan
Snygga stativare för 3000-5000kr (21 inlägg) 15 år sedan
Högtalartest - Stativare - upp till 5000:- (33 inlägg) 16 år sedan
Mest överskattade/Hypeade högtalarna? (226 inlägg) 16 år sedan
Stativhögtalare 3000 - 7000:- (87 inlägg) 16 år sedan
Kef IQ7 se! (2 inlägg) 16 år sedan
7.1 receiver till mina Kef iQ7, 6-12 000 kr (8 inlägg) 16 år sedan
Provlyssnat: 15 högtalare i prisklassen 10 000kr - 40 000 kr (33 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag driva mina Kef iQ7or med? (5 inlägg) 17 år sedan
Lyssningsrunda i Stockholm (26 inlägg) 17 år sedan
Stativare för 4000 eller 14000? (26 inlägg) 18 år sedan
Kef iq9 (1 inlägg) 18 år sedan
KEF IQ5 eller KEF IQ7 (11 inlägg) 18 år sedan
Varför väljer de flesta iq7 framför iq9? (9 inlägg) 18 år sedan
Rookie behöver råd! (56 inlägg) 18 år sedan
Kef 7- Ikon6 - Silver RS6 - B&W 603 (19 inlägg) 18 år sedan
KEF IQ5, finns d bättre för 5000kr? (17 inlägg) 18 år sedan
Kef IQ-9 (2 inlägg) 18 år sedan
Högtalare med hänsyn till både utseende och setup. (19 inlägg) 18 år sedan

Postad 15 februari 2007 - 13:33

q-biq
  • q-biq
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har funderat på en Denon AVR-2307. Tror ni att den inte har tillräckligt med kräm för iQ 7'erna?

Postad 15 februari 2007 - 19:37

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag har funderat på en Denon AVR-2307. Tror ni att den inte har tillräckligt med kräm för iQ 7'erna?

<{POST_SNAPBACK}>

100 W per kanal räcker gott och väl för IQ7. Jag driver mina med XTZ Class a100 som ger 50W per kanal i klass A och de låter finfint :P

Postad 17 februari 2007 - 16:40

q-biq
  • q-biq
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Sådär då var ordern lagd.

Snabba fråga bara.. Visst tar IQ 7'erna spadar ?

Postad 17 februari 2007 - 20:00

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Måste bara fråga: Är det någon som köpt sina Kef iQ via www.fona.dk? Det är styckepriser, men ändå. Nästan halva priset för iQ7. Har funderat på att skaffa iQ3 vid tilfälle, men där kostar iQ7 inte mycket mer.

Postad 17 februari 2007 - 20:08

q-biq
  • q-biq
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Måste bara fråga: Är det någon som köpt sina Kef iQ via www.fona.dk? Det är styckepriser, men ändå. Nästan halva priset för iQ7. Har funderat på att skaffa iQ3 vid tilfälle, men där kostar iQ7 inte mycket mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunde inte tipsat om den där sajten för 4h sen? :)

Postad 20 mars 2007 - 16:17

Bilbo77
  • Bilbo77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej, hej allesammans!!

Jag ställde några frågor inne på tråden som heter "KEF klubben"...men kom att tänka på att här passar de bättre...följande:

Vad tror ni om att driva ett iQ hemmabiopaket från KEF med en Yamaha AX1?!?
Följande högtalare hade jag tänkt mig: iQ5,iQ2c,iQ1 och PSW2500...

Kommer det låta bra, ok eller skit...?!?
Gäller det alla Yamahas att kombinationen med KEF är halvbra?

Jag är novis på hemmabio och har ingen erfarenhet av varken KEF eller Yamaha... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå, jag pratade med Reference Audio om just detta och de rekommenderade Marantz. X001-serien förslagsvis. Det var väl inte svar på frågan, men men...

<{POST_SNAPBACK}>

Okay...tack för tipset...skall kolla med Marantz..dock kommer jag inleda min hemmabio bana med Yamahan som jag pratade om...man måste börja någonstans..hehe ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Min kompis har ett par IQ5 och kommer att köpa en ny receiver inom kort. Valet ligger mellan NAD och Marantz då båda har lite varmare ljud som ska passa väldigt bra med KEF.

Vilken skulle ni rekommendera utav dessa två märken? :rolleyes:

Postad 08 april 2007 - 18:57

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Måste bara berätta att jag gjorde en utflykt på påskafton till Helsingör och Fona. Hade kollat att de fortfarande hade högtalarna hemma i början av veckan så vi chansade och tog färjan över på påskafton med en "ölvagn" hyrd på Knutpunkten tillsammans med stora horder av törstiga svenskar.

Inne på Fona (ca 400 - 500 meter från terminalen i Helsingör) visade det sig att de hade 40% rabatt ytterligare på sina låga priser, så jag slog till på ett par iQ7 för 2 x 1999 DKK - 40% = 2398 DKK plus en iQ2 för 1499 DKK -40% = 899 DKK. Omräknat till svenska pengar ca 4200 SEK för alla tre. Känns onekligen som ett fynd.... som bonus på utflykten fick vi lite dansk pölse, lite billig öl + andra drycker.

Enda problemet nu är att när vi ska upp till Stockholm igen så får högtalarna inte plats i bilen om resten av familjen och all packning ska med tillbaka. Nu är de alltså magasinerade hos föräldrarna i väntan på att någon i bekantskapskretsen ska få vägarna förbi Stockholm och ha plats över för ett par kartonger som fyller upp kofferten på vilken kombi som helst.

Postad 30 april 2007 - 12:01

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Jag var och lyssnade på ett par Iq7 för ett tag sedan. Främst för att jämnföra med ett par MA Rs6. Vid tillfället upplevde jag de ganska platt i stereobilden och "målade" inte alls upp något bra. Såhär efteråt funderar jag vad det beror på.

Många eller alla verkar ju tycka att de skall måla en riktigt bra bild.

Jag är nämligen ute efter något som klarar av att spela Metal och inte bli för vassa vid diss. Största kravet ligger på förmågan att måla upp vars allt är placerat. Kan det vara så att elektroniken inte var tillräckligt uppvärmd eller?

Drevs av Rotel 05 serien.

För att ta reda på detta bättre. Drog jag igång denna tråd
https://www.minhembi...howtopic=156033

// Sat

Redigerat av Satsvear, 01 maj 2007 - 14:40.

Postad 30 april 2007 - 20:48

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2 714 inlägg
  • 0
Någon som har KEF IQ3 och vill prova något nytt?

Har ett par nästintill nya HECO Metas 300 som inte trivs i mitt rum så jag söker efter byten. (Bilder i galleri)

Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 30 april 2007 - 20:54.

Postad 01 maj 2007 - 17:52

magnus123
  • magnus123
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Någon som har KEF IQ3 och vill prova något nytt?

Har ett par nästintill nya HECO Metas 300 som inte trivs i mitt rum så jag söker efter byten. (Bilder i galleri)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har provlyssnat heco metas serien och gillat det jag hört, har inte hört stativaren dock...
varför är den inte bra?

mvh

Postad 01 maj 2007 - 18:45

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2 714 inlägg
  • 0
Det är inte många högtalare som passar i mitt rum, att jag måste möblera efter rummets regler ställer till det för mej.

Den är inte dålig på något sätt, tvärtom. Jag kan få bukt med noderna om jag kör MCACC men jag vill ha signalen så oförändrad som möjligt och då är det bättre att leta upp högtalare som fungerar i rummet dom ska stå i. Jagar främst högtalare med porten på framsidan då det kanske kan hjälpa lite.

Jag ska dock kolla med revaxör först för jag börja misstänka andra orsaker.

Postad 01 maj 2007 - 20:25

magnus123
  • magnus123
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
haha! B)

Jag har lyssnat på metas 700 och dom låter riktigt bra i mina öron, dock i butiken.
kanske är dom svåmöblerade...
inte roligt o köpa ett par så låter d förjäkligt när man kommer hem...
^_^

Postad 01 maj 2007 - 20:39

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2 714 inlägg
  • 0
Dom är inte svårmöblerade.

Mitt rum är fel och jag måste ha lyssningsplatsen precis där alla noder är.

Postad 26 maj 2007 - 23:49

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Tänkte bara upplysa om att KEF anser det befogat att höja priserna på sina högtalare. iQ7 har de lagt på en tusenlapp i pris, dessutom har de sänkt marginalerna till återförsäljarna. Dålig stil, minst sagt.

Postad 27 maj 2007 - 00:05

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2 714 inlägg
  • 0
Dom gör ju verkligen skäl för sitt namn....

Postad 27 maj 2007 - 11:52

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Haha

Postad 01 juni 2007 - 08:14

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tänkte bara upplysa om att KEF anser det befogat att höja priserna på sina högtalare. iQ7 har de lagt på en tusenlapp i pris, dessutom har de sänkt marginalerna till återförsäljarna. Dålig stil, minst sagt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick en smärre chock när jag kollade upp pris på sub, var sugen på en PSW-3500 och den hade höjts i pris från strax under 9k till över 12k! Som tur var fick jag tag i en för det "gamla" priset. :unsure:

Ta gärna en titt i galleriet förresten, nåt för Kef-fantaster ;)

Redigerat av Dave R, 01 juni 2007 - 08:17.

Postad 17 juni 2007 - 11:36

Daniel39
  • Daniel39
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har ett par iQ7 samt en iQ6C till salu om någon är intresserad. Färg svart.
Säljes pga flytt

Daniel

Postad 03 juli 2007 - 06:09

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Måste bara berätta att jag gjorde en utflykt på påskafton till Helsingör och Fona. Hade kollat att de fortfarande hade högtalarna hemma i början av veckan så vi chansade och tog färjan över på påskafton med en "ölvagn" hyrd på Knutpunkten tillsammans med stora horder av törstiga svenskar.

Inne på Fona (ca 400 - 500 meter från terminalen i Helsingör) visade det sig att de hade 40% rabatt ytterligare på sina låga priser, så jag slog till på ett par iQ7 för 2 x 1999 DKK - 40% = 2398 DKK plus en iQ2 för 1499 DKK -40% = 899 DKK. Omräknat till svenska pengar ca 4200 SEK för alla tre. Känns onekligen som ett fynd.... som bonus på utflykten fick vi lite dansk pölse, lite billig öl + andra drycker.

Enda problemet nu är att när vi ska upp till Stockholm igen så får högtalarna inte plats i bilen om resten av familjen och all packning ska med tillbaka. Nu är de alltså magasinerade hos föräldrarna i väntan på att någon i bekantskapskretsen ska få vägarna förbi Stockholm och ha plats över för ett par kartonger som fyller upp kofferten på vilken kombi som helst.

<{POST_SNAPBACK}>

:D jäklar vilket klipp du gjorde... grattis

nu blev jag sugen på en 7.1 setup med IQ3;or tror du dom kan leverera till stockholm?
om man går ihop några stycken så kan man ju beställa en hel ###### pall med kef burkar till halva det svenska ockerpriset...

Postad 03 juli 2007 - 18:47

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:D jäklar vilket klipp du gjorde... grattis

nu blev jag sugen på en 7.1 setup med IQ3;or tror du dom kan leverera till stockholm?
om man går ihop några stycken så kan man ju beställa en hel ###### pall med kef burkar till halva det svenska ockerpriset...

<{POST_SNAPBACK}>

Svenska ockerpriset??? Förklara gärna vad du menar med detta.

Postad 03 juli 2007 - 21:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Tja, om priserna på Fona:s hemsida stämmer så kostar tex IQ7 cirka 3 500 svenska kronor för ett par, så jämfört med det hade jag hållt med om att det svenska priset skulle vara ett "ockerpris" i jämförelse.

Postad 04 juli 2007 - 00:08

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:) jäklar vilket klipp du gjorde... grattis

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

hej vad jag menar är väl att av alla de högtalare som säljes i sverige så är ju uppenbarligen KEF;s IQ serie & äggen kht-2005 några av de absolut populäraste/mest sålda högtalarna sedan dom lanserades runt 2005,
men dom kostar ju samma på alla butiker förutom fyndbörsen som sticker ut hakan med lägre priser...(bravo)
"kartellvarning?"

nu är ju i och för sig #### en stor aktör, typ som el giganten är i sverige med butiker över hela landet & handlar sina högtalare direkt av den av KEF,s utsedda general importören, så det är väl lite orättvist att jämföra just biobanditen med denna jätte, men det är dåligt med prisvariationer på dessa mäkta sköna högtalare, lite konstigt tycker jag bara...
men jag får väl hoppas på att våra kära grannar önskar att skicka en europallette IQ3;or till sverige

är det någon i stockholmstrakten som är intresserad av att göra en gemensam beställning av kef högtalare så skicka gärna ett pm.
fraktkostnaden borde ju bli lägre om man beställer en pall eller två... :lol:
(iq serien finns endast i färgen valnöt)

deras ordinarie pris för iq3 ligger på ; 3247 svenska kr/par
men dom har ofta rea, just nu slut sålda för 2272 svenska kr/par :)
ganska exakt halva det svenska priset,
för att inte tala om äggen & iq7;orna.

Redigerat av Unregistered39429, 07 juli 2007 - 01:25.

Postad 04 juli 2007 - 17:14

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

Tja, om priserna på Fona:s hemsida stämmer så kostar tex IQ7 cirka 3 500 svenska kronor för ett par, så jämfört med det hade jag hållt med om att det svenska priset skulle vara ett "ockerpris" i jämförelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står ju att dom har 40% rabatt på sina priser. Ser inte att man kan kalla ett pris för ocker för att någon annan har en (något märklig) rabatt.

Postad 04 juli 2007 - 17:22

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det står ju att dom har 40% rabatt på sina priser. Ser inte att man kan kalla ett pris för ocker för att någon annan har en (något märklig) rabatt.

<{POST_SNAPBACK}>

nää ocker kanske är att ta i lite.. men ######r vad dom är billiga B)
vi kanske skulle göra en gemensam beställning?
eller vad har ni för nettopris för iq 3;orna?

Postad 04 juli 2007 - 17:30

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

nu är ju i och för sig #### en stor aktör  typ som "expert" eller en ännu större kedja med butiker över hela landet & handlar sina högtalare direkt av den av KEF,s utsedda general importören, så det är väl lite orättvist att jämföra just biobanditen med denna jätte, men det är dåligt med prisvariationer på dessa mäkta sköna högtalare, lite konstigt tycker jag bara...
men jag får väl hoppas på att våra kära grannar önskar att skicka en europallette IQ3;or till sverige

Som kommentar till detta kan jag nämna att KEF inte är intresserad att ha sina produkter i butiker i stil med Expert. För att sälja KEF måste butiken besitta en viss kunskap samt ha det dom säljer för demo i butiken.
Nu känner jag inte till FONA men efter att ha tittat på deras utbud så skulle jag gissa på att dom köper in sina högtalare från tredje part snarare än direkt från KEF.
Men det är ju onekligen ett fantastiskt bra pris dom... B)

Postad 04 juli 2007 - 18:43

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

nu är ju i och för sig #### en stor aktör  typ som "expert" eller en ännu större kedja med butiker över hela landet & handlar sina högtalare direkt av den av KEF,s utsedda general importören, så det är väl lite orättvist att jämföra just biobanditen med denna jätte, men det är dåligt med prisvariationer på dessa mäkta sköna högtalare, lite konstigt tycker jag bara...

Som kommentar till detta kan jag nämna att KEF inte är intresserad att ha sina produkter i butiker i stil med Expert. För att sälja KEF måste butiken besitta en viss kunskap samt ha det dom säljer för demo i butiken.
Nu känner jag inte till FONA men efter att ha tittat på deras utbud så skulle jag gissa på att dom köper in sina högtalare från tredje part snarare än direkt från KEF.
Men det är ju onekligen ett fantastiskt bra pris dom... B)

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.kef.com/d...search_form.asp

Postad 04 juli 2007 - 19:01

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

nää ocker kanske är att ta i lite.. men ######r vad dom är billiga B)
vi kanske skulle göra en gemensam beställning?
eller vad har ni för nettopris för iq 3;orna?

<{POST_SNAPBACK}>

Deras priser är lägre än nettopriserna i sverige.

Postad 04 juli 2007 - 19:32

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
jag känner mig opatriotisk någon annan som är på?

Postad 05 juli 2007 - 20:14

Unregistered52f18edc
  • Unregistered52f18edc
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Anmäler mitt intresse :),
skulle isåntfall vara intresserad i IQ3.orna.

Postad 05 juli 2007 - 23:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

:) hej Gabzor...
skönt med intressenter, tyvärr så såg jag på fonas hemsida att dom desvärre inte levererar utomlands... men det kanske går att lösa på något annat fiffigt sätt men frågan är hur?
jag tror jag ska ta o ringa dom å fråga om dom inte kan göra ett undantag om man gör en större beställning typ en hel pall med iq3;or då kanske dom är intresserade?
bor du i stockholmtrakten?

Postad 06 juli 2007 - 07:31

Unregistered52f18edc
  • Unregistered52f18edc
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

skönt med intressenter, tyvärr så såg jag på fonas hemsida att dom desvärre inte levererar utomlands... men det kanske går att lösa på något annat fiffigt sätt men frågan är hur?
jag tror jag ska ta o ringa dom å fråga om dom inte kan göra ett undantag om man gör en större beställning typ en hel pall med iq3;or då kanske dom är intresserade?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jag bor i Haninge söder om stockholm, hur många högtalare tror du man måste beställa då för att dem gör ett undantag i det här fallet? Själv kan jag nog beställa och betala för max 4 högtalare.
Bäst om vi hittar fler intresserade ska höra lite med några kompisar, återkommer/Gabbe.

Postad 06 juli 2007 - 08:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jag bor i Haninge söder om stockholm, hur många högtalare tror du man måste beställa då för att dem gör ett undantag i det här fallet? Själv kan jag nog beställa och betala för max 4 högtalare.
Bäst om vi hittar fler intresserade ska höra lite med några kompisar, återkommer/Gabbe.

<{POST_SNAPBACK}>

hejsan gabbe jag bor oxå söder om stockholm ,nästan grannar alltså :) .
det är nog en bra ide om vi försöker få med oss flera... under tiden som fonas lager fylls på med iq3;or , och fraktfrågan kommer till en lösning...

själv är jag intresserad av 4-7 st. iq3;or så då är vi ju uppe i 8-11 st redan nu :) .
skulle tippa på att en full lastad euro pall rymmer maximalt 32 st iq3;or typ.

Redigerat av Unregistered39429, 14 augusti 2007 - 08:40.

Postad 06 juli 2007 - 16:24

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Kartongerna till ett par IQ3´or är ganska stora, säkert 80-100cm långa, 40cm breda och 50 cm höga...

Hur stor är en sk, euro-pall? Som en SJ pall eller?

Postad 06 juli 2007 - 22:37

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Kartongerna till ett par IQ3´or är ganska stora, säkert 80-100cm långa, 40cm breda och 50 cm höga...

Hur stor är en sk, euro-pall? Som en SJ pall eller?

<{POST_SNAPBACK}>

hej A_Li
en europall är ; 120 cm lång
80 cm bred
180 cm hög (maximalt)

vikten får ej överstiga 1000 kg.
någon som vet dom exakta kartong måtten för 1 st kartong kef iq3?

en sådan pall bör väl kosta runt 2000 att skicka.

Postad 06 juli 2007 - 23:05

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Kanske börjar bli läge att ta detta via pm eller starta en gruppköpstråd eller liknande... :D

Postad 07 juli 2007 - 00:13

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Okej, tack för informationen, låter som en "SJ-pall" med kragar.

IQ3 kartongen är 80cm lång, 45cm hög och 30cm djup, precis vart upp och mätt kartongen, ligger ett par nästan nya IQ3 där och väntar på att sovrummet skall bli klart...
Kul när man uppgraderar. blir så mycket skojiga grejer över :D

obs, det är ett par i kartongen.

Postad 07 juli 2007 - 00:14

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Okej, tack för informationen, låter som en "SJ-pall" med kragar.

IQ3 kartongen är 80cm lång, 45cm hög och 30cm djup,  precis vart upp och mätt kartongen, ligger ett par nästan nya IQ3 där och väntar på att sovrummet skall bli klart...
Kul när man uppgraderar. blir så mycket skojiga grejer över :D

obs, det är ett par i kartongen.

<{POST_SNAPBACK}>

ok tack för infon :)

Postad 07 juli 2007 - 01:12

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Kanske börjar bli läge att ta detta via pm eller starta en gruppköpstråd eller liknande... :D

<{POST_SNAPBACK}>

ok sorry nog talat om detta...
innan det blir alltför offtopic i denna tråd så hänvisar jag till att skicka mig ett pm för dom stockholmare som är intresserade av att gå med i ett eventuellt gruppköp av en pall med KEF IQ 3;or.

(EDIT; 2007-09-12... fick ej ihop tillräckligt många intresserade så jag lägger ner det hela!)

Redigerat av Unregistered39429, 14 september 2007 - 10:00.

Postad 19 juli 2007 - 15:40

Unregisterede94bb78b
  • Unregisterede94bb78b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är några problem att montera bort element, basbort och plastdetaljer på en IQ3? Funderar eventuellt på att köpa ett par men vill isf lacka om dem då de träslag som finns att tillgå inte passar i mitt hem.

Postad 08 augusti 2007 - 15:07

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Nu har jag letat och letat men inte hittat några stativ som skulle kunna passa mina iQ1:or. Jag har sett en person på forumet som använder prosonstativ. Eftersom jag helst inte vill blanda in nya träslag så är jag ute efter något i metall. Är det någon som har något tips?

Postad 09 augusti 2007 - 10:45

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jag har ett par Soundstyle stativ till min IQ3, passar riktigt bra ihop, finns även en annan modell från Soundstyle som jag gillar.

På bilden är dom svarta vilket jag inte gillar, jag har silver, titta på hifiklubbens hemsida för bättre bilder. Finnns även några i galleriet.

Postad 13 september 2007 - 19:04

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Nån som vart i danmark o handlat på senare tid? De verkar ha dåligt med Kef-högtalare i e-shoppen.

Postad 13 september 2007 - 20:43

Unregistered004600e4
  • Unregistered004600e4
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag som inte tyckte att iQ7 höll måttet i sin prisklass innan :)
De är dock vackra att kolla på.

Redigerat av Unregistered004600e4, 14 september 2007 - 13:35.

Postad 14 september 2007 - 13:23

niklas brandin
  • niklas brandin
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Kef Q-elementen är världsbäst till hemmabio Spelar ingen roll vart i soffan man sitter. Dock är mina Q55 nu utbytta till Dynaudio C1.4 som ger betydligt mer till betydligt mer pengar.

Postad 14 september 2007 - 15:08

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
är de någon som möjligen vet var jag kan hitta mätningar&diagram över spl och spridningsvinkeln på iq elementen?

Postad 21 september 2007 - 11:24

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Äger Iq3:orna och passade på att provlyssna på B&W:s 685 för att se hur dessa är i jämförelse.
Det är såklart ett första intryck men jag kan inte anmärka på några större skillnader mot iq3:an. Lite mer live-känsla i B&W kanske och lite mer 3d annars rätt lika. Bra betyg åt våra KEFs!!

Edit: basen var även aningen tyngre kom jag på på 685:orna. Men det är så man nästan glömde :P

Redigerat av Unregistered76636631, 21 september 2007 - 11:26.

Postad 14 februari 2008 - 16:41

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Jag beställde nyligen ett par iQ3, men blev uppringd av säljaren som beklagade att de tyvärr var slut.

Han berättade att det skulle komma en ny modell som ersatte nuvarande iQ-serie inom kort - alltså inte en annan modell-serie utan en "uppgraderad" iQ-serie (om jag fattade rätt)

Någon som har mer information om detta ?

Postad 15 februari 2008 - 13:46

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Kommer en IQ-SE serie som ersätter gamla IQ-serien. Denna serie har som jag upplever det blivit lite mer basglad och lite mjukare i toppen. Vi kör bla. IQ7SE i butik just nu å dessa låter rejält bättre tycker jag!

/Erik S

Postad 15 februari 2008 - 16:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Intressant, tack för informationen.

En högtalare som redan låter bra blir ännu bättre alltså - verkar ju inte helt fel ;)

Blir dock nyfiken på om det är några skillnader i övrigt angående färgval, modeller etc.

Finns ju ingen information (vad jag kan hitta) på hemsidan.

Postad 20 maj 2008 - 21:52

DeeJam
  • DeeJam
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag har KEF iQ7 som frontar, iQ6c som center och en PSW2500 sub. Nu börjar vardagsrummet bli redo för ett par bakhögtalare.

Jag funderar på om någon har min kombination och vilka bakhögtalare har ni då (av iQ1 och iQ3)? Jag kollar väldigt sällan på film men missbrukar live-dvds istället. Några kommentarer?

Är det någon som har både iQ1:orna och iQ3:orna som skulle vilja ta en bild på dom när dom är uppställda bredvid varandra. Jag tror nämligen att iQ3 är lite väl stora för mig. Gärna med något som man kan referera storleken till, ex ett dvd fodral.

Om någon har ett par iQ1:or eller 3:or i valnöt så har jag en köpesannons här på minhembio.

Tack på förhand

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baslåda nr5
    Anton
    2025-06-02 13:28:15
  • Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.