Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ Sport HD i Com Hems utbud

435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 28 mars 2008 - 12:32

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Men kom igen! Varför byter ni inte leverantör? Com Hems namn och rykte har vekligen dragits djupt ner i skiten pga denna box. Har Com Hem ingen självbevarelsedrift? Om Humax inte kan lösa problemet på ett år är det väl bara att returnera alla boxar till dem och bryta all kontakt med företaget? Åter sorry för ot men jag är så frustrerad över denna box.

Postad 28 mars 2008 - 12:39

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Matte! Äntligen någon från Com Hem som svarar på frågor. Jag vet att detta är helt ot för tråden men du kan inte tänka dig att hälsa på i Humaxtråden och svara på lite frågor?

Jag har tyvärr inte så mkt info om humax boxen. Det enda jag vet att de inte levererar en fullt fungerade box som vi på comhem gör allt för att få rätt på

Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?

Som sagt tidigare min pappa har hdbox och har inga problem. så svar ja.

Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?

Jag bor i ett kaskad nät och min pappa bor i ett stjärnnät sen har jag bara en HD ready tv medans han har en Full HD. det är vad jag kan tänka mig. Sen har det stor betydelse vad man har för tv. Jag har LCD pappa har PLASMA. eftersom LCD har fasta punkter så ser man ofta pixlar och störningar mer än vad man gör på en PLASMA

Jag tror inte att man får sämre bild med en vanlig HDTV än med en Full HD. Tvärtom.

Sen är jag skeptisk till att det beror på om man har plasma eller LCD eller har kaskad eller stjärnnät. Om så är fallet så är det Comhems ansvar att utreda detta. Jag vet att man kan få riktigt bra HD bild med LCD. Jag har själv sett samma TV som jag har i Canal Digitals nät. Markant skillnad.

Nej, jag tror faktiskt inte att de där 80% har fått bättre bild. Det skulle vara jäkligt märkligt. I så fall har ju Humax löst problemet. Om nu 80% nu har bättre bild. Då har väl de gjort sitt? :huh:

Nä det är samma fel pa alla boxar.

Postad 28 mars 2008 - 12:45

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Matte! Äntligen någon från Com Hem som svarar på frågor. Jag vet att detta är helt ot för tråden men du kan inte tänka dig att hälsa på i Humaxtråden och svara på lite frågor?

Jag har tyvärr inte så mkt info om humax boxen. Det enda jag vet att de inte levererar en fullt fungerade box som vi på comhem gör allt för att få rätt på

Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?

Som sagt tidigare min pappa har hdbox och har inga problem. så svar ja.

Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?

Jag bor i ett kaskad nät och min pappa bor i ett stjärnnät sen har jag bara en HD ready tv medans han har en Full HD. det är vad jag kan tänka mig. Sen har det stor betydelse vad man har för tv. Jag har LCD pappa har PLASMA. eftersom LCD har fasta punkter så ser man ofta pixlar och störningar mer än vad man gör på en PLASMA

Jag tror inte att man får sämre bild med en vanlig HDTV än med en Full HD. Tvärtom.

Sen är jag skeptisk till att det beror på om man har plasma eller LCD eller har kaskad eller stjärnnät. Om så är fallet så är det Comhems ansvar att utreda detta. Jag vet att man kan få riktigt bra HD bild med LCD. Jag har själv sett samma TV som jag har i Canal Digitals nät. Markant skillnad.

Nej, jag tror faktiskt inte att de där 80% har fått bättre bild. Det skulle vara jäkligt märkligt. I så fall har ju Humax löst problemet. Om nu 80% nu har bättre bild. Då har väl de gjort sitt? :huh:

Nä det är samma fel pa alla boxar.

Det är säkert märkant skillnad på canal digital och comhem. De sänder på olika kodningar. Hd boxen från comhem är inte den bästa det vet vi om. Om någon frågar mig när jag svarar i telefon så informerar jag alltid om problemet med hd boxen för jag vill inte kunder ska köpa en tjänst som inte är 100%. Men det med 80% som det har löst sig på det är en siffra vi har fått av vår tv ansvarig på comhem det är inget jag har lagt fram för att får större diskution i forumet. Om det nu är så att det inte är 80% som det har löst sig för så kan inte jag stå till svars för det men det jag försöker göra är ge er info som jag sitter på och se om jag kanske kan ge er någon hjälp. Jo det är skillnad på Stjärnnät och kaskad nät det vet jag om att det är. Det säger sig självt. Seriekoppla 4 glödlampor så blir dom svagare men koppla 4 glödlampor parallellt så blir alla lika starka. Ni behöver inte gå till attack mot mig jag vill bara hjälpa er. Jag lämnar forumet om det fortsätter.

Postad 28 mars 2008 - 12:51

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Det här är ju underbara nyheter! Få bara fram en bra HD box så är allt klart!

Mvh D

Postad 28 mars 2008 - 12:51

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Du behöver inte lämna forumet. Vi är glada att någon från företaget tittat in här. Ni skulle inte kunna tänka er att starta en separat "fråga Com Hem"-tråd? Vi är många som har mycket frågor Com Hems olika tjänster men känner att det är svårt att få någon respons från företaget. Tror att det skulle uppskattas mycket.

Postad 28 mars 2008 - 12:53

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Matte,

Det var inte alls meningen att du ska känna det som jag går till attack. Jag uppskattar verkligen att du försöker ge oss lite info. Vissa frågor här har dock blivit lite infekterade här den senaste tiden. Det är Comhem vi riktar vår ilska mot, inte dig personligen. Vi välkomnar att du är här och hoppas att du stannar :huh:

Postad 28 mars 2008 - 12:53

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Du behöver inte lämna forumet. Vi är glada att någon från företaget tittat in här. Ni skulle inte kunna tänka er att starta en separat "fråga Com Hem"-tråd? Vi är många som har mycket frågor Com Hems olika tjänster men känner att det är svårt att få någon respons från företaget. Tror att det skulle uppskattas mycket.

det är fösta dagen jag är här. har inte så bra koll hur man gör en ny linje samt att detta är min sista dag så jag har bara info som jag haar idag. kommer inte kunna ge info på nya produkter osv framöver utan det jag vet idag

Postad 28 mars 2008 - 12:54

Unregistered1465
  • Unregistered1465
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har Canal+Sport HD kommit igång än? Fortfarande 'ingen åtkomst' för mig :huh:

Matte_86, har du stött på några andra buggar än dem som nämnts i forumet gällande nya mjukvaran? Eller rent av idéer från kunder som fått det att fungera?

Postad 28 mars 2008 - 12:54

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

problemet är att Matte gör sin sista dag på Comhem i dag. :huh: Det står lite högre upp i tråden.

Postad 28 mars 2008 - 12:57

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nu ska jag gå på lunch så ni inte tror jag drar. Jag är tillbaka ca halv eller kvart i. ses snart

Har Canal+Sport HD kommit igång än? Fortfarande 'ingen åtkomst' för mig :huh:

Matte_86, har du stött på några andra buggar än dem som nämnts i forumet gällande nya mjukvaran? Eller rent av idéer från kunder som fått det att fungera?

Ny bugg med nya mjukvaran är att om man tittar på Viasat sport HD eller SVTHD med scart kabel (tro det eller ej men folk gör så.) så blir det precis som allt bli inzoomat och konstig bild. det är det enda jag vet idags läget

Nu ska jag gå på lunch så ni inte tror jag drar. Jag är tillbaka ca halv eller kvart i. ses snart

Har Canal+Sport HD kommit igång än? Fortfarande 'ingen åtkomst' för mig :lol:

Ny bugg med nya mjukvaran är att om man tittar på Viasat sport HD eller SVTHD med scart kabel (tro det eller ej men folk gör så.) så blir det precis som allt bli inzoomat och konstig bild. det är det enda jag vet idags läget

Prova gör en fabriksåterställning så kan det nog fungera att få in den. kanal 75 tror jag att den kommer vara på

Postad 28 mars 2008 - 12:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 690 inlägg
  • 0
Det är väl knappast någon bugg att det blir inzoomat, sändningen är i 1080i/720p och en vanlig scartkabel kan bara skicka signalerna i 480i. Säger sig självt att det blir knas i bildformatet då :huh:

Postad 28 mars 2008 - 13:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är väl knappast någon bugg att det blir inzoomat, sändningen är i 1080i/720p och en vanlig scartkabel kan bara skicka signalerna i 480i. Säger sig självt att det blir knas i bildformatet då :huh:

Om det är NTSC, ja. PAL är 576i. Formatproblemet kan snarare bero på att 1080i/720p alltid är 16:9 medans PAL i grunden är 4:3.

Postad 28 mars 2008 - 13:29

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Om det är NTSC, ja. PAL är 576i. Formatproblemet kan snarare bero på att 1080i/720p alltid är 16:9 medans PAL i grunden är 4:3.

Konstigt då att det fungerade innan FW15..

Postad 28 mars 2008 - 13:38

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
NU är jag tillbaka om ni har fler frågor.

Postad 28 mars 2008 - 13:48

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
MacGam...

Har du något annat du undrar över?

Postad 28 mars 2008 - 14:18

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Matte_86

Det står bara "Ingen åtkomst" när jag försöker titta på kanalen. Hur ska jag göra för att få bild? Jag har Canal+ total.

/erik

Postad 28 mars 2008 - 14:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Grattis till ditt nya jobb Matte ...

Om vi går tillbaka lite i tråden ..

Signalstyrkan har endast betydelse för analoga signalerna om vi pratar skillnad mellan tex 30 - 80%
( Den är sällan högre ) Digitala signalerna fungerar okey någonstans vid 15% och det man märker
skillnad är ev avbrott i bilden eller typiska "digitala störningar"

De analoga sändningarn är beroende av en styrka på runt 60% och är det därunder
kan man glömma att föra bilden vidare till fler apparater.
( tror mig jag har laborerat med detta fram och tillbaka tillsammans med comhem !!! )

Vad gäller att 80% skulle vara nöjda med nya FW och att de skulle ha ringt till comhem och sagt detta
tror jag inte en sekund på. Jag tror att dina chefer låter er tro detta, då det är ni som har kontakten
med kunderna och för att ni inte skall vara allt för negativa. De som begärt ersättning, har läst på detta
forum. Här är det minsann inte 80% som är nöjda. Men om vi tar av alla som köpt boxen .. så kan det kanske
vara så att 80% inte har en aning om hur en bild skall se ut och då knappast ens 50% av dem som köpt boxen
besöker detta forum, får vi aldrig veta hur många som har boxen och vad alla tycker.

Det beror på vilken utbildning / erfarenhet man har av digital tv hurvida man uppfattar en bild.
Det som många av dem som här säger sig veta .. tycker är en bra bild.. kan för "hembionörden"
vara en helt felaktig bild .. De som har till hobby / arbete att kallibrera projektorer .. har oftast
en helt annan bild av hur en bild skall se ut.. Första gången jag såg den perfekta bilden tyckte jag
inte att det var så perfekt .. Idag kan jag inte förstå att hur jag skulle kunna se på något annat.

Vad gäller SVT HD buggen via scart .. så är det en bugg .. Det som sades annorlunda i ett tidigare
inlägg är helt felaktigt ..

Matte .. Försök få reda på vad som händer med nya FW innan du lämnar idag .. är du snäll :huh:

Maveric :lol:

Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 15:02.

Postad 28 mars 2008 - 14:35

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Sedan finns det fler flaskhalsar i systemen ..

Visst har det betydelse om det är kaskad eller stjärnnät.

Men störst betydelse har .. Hur signalen kommer till din fastighet.

När man uppgraderade fastigheterna med de nya förstärkarna för att få " tre hål i väggen "
byttes tex inte koaxialkabeln i fastigheten och många har dålig kabel.

Än värre är att det ligger koaxialkabel mellan fastigheterna och en del fastigheter
delar på inkommande fiberledning för att sedan skicka ut signalen i kilometerlånga
koaxialkablar. På många ställen borde det ligga Fiber och detta är tyvärr eftersatt.

Allt enligt säker källa inom comhem :huh:

Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 14:42.

Postad 28 mars 2008 - 14:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Matte_86

Det står bara "Ingen åtkomst" när jag försöker titta på kanalen. Hur ska jag göra för att få bild? Jag har Canal+ total.

/erik

Samma här ..

Det hjälper inte med fabriksåterställning .. hos mig ..
Det är väl som vanligt .. man får ringa till comhem och be dem uppdatera kortet
och detta genom att berätta att man fått göra så 100 ggr tidigare och ..
Ofta får man sitta med dem i luren och göra en fabriksåterställning
innan de tror en ..

Det är ju aldrig fel hos comhem :lol:

Maveric ;)

Ps. Det var den kvarten jag hade för att deltaga i denna trevliga samvoro .. Ha en bra dag :huh:

Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 14:54.

Postad 28 mars 2008 - 14:59

mikaklin
  • mikaklin
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Boxen kunde i tidigare fimware skala om 720p till SD-upplösning och skicka ut via scart. Det är användbart om man vill spela in från en HD-kanal. Vad jag vet klarar boxen att skala om 1080i korrekt över scart, så visst är det en bugg vi talar om...

Postad 28 mars 2008 - 15:47

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Hur vet man om man bor i ett stjärnnät eller kaskadnät?

De abonnenter som tidigare hade StjärnTV som köptes upp av UPC som köptes upp av ComHem har stjärnnät; bland andra.

Postad 28 mars 2008 - 16:30

Unregisterede129e982
  • Unregisterede129e982
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

De kunder som har ringt in för att få kompensation för problemet säger att problemet är löst. Det är dom vi går på. Och det är tillstörre delen som har ringt in för att få komp.

Jag tycker att det märkligt att kunder som är nöjda efter senaste mjukvaruuppdateringen ringer in för att få kompensation. Man ringer väl när något är fel? Hur som helst så är jag övertygad om att många likt mig själv inte ringer och felanmäler, vi vet ju redan vad som är fel!

Jag tycker också att det är märkligt att Comhem lyckas hålla det hemligt vilken HDPVR-box de testar och planerar att lansera i vår/sommar. Någon borde ju kunna gola tycker man :huh:

Postad 28 mars 2008 - 16:50

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Äntligen, att det skulle ta sån lång tid... Men, jag får ingen åtkomst när jag försöker se på kanalen, kommer det vara igång innan 19:15 så vi får se på lite hockey i HD!?

Postad 28 mars 2008 - 17:02

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
jag har då bild på kanalen.. var först "ingen åtkomst" men efter nån minut blev det bild:)

Postad 28 mars 2008 - 17:03

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Samma här, ingen åtkomst. Det var samma visa med viasat sport HD.

Postad 28 mars 2008 - 17:04

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

jag har då bild på kanalen.. var först "ingen åtkomst" men efter nån minut blev det bild:)

Perfekt, varkar som det är dax att göra helg och röra sig hemåt.

Postad 28 mars 2008 - 17:12

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nu har jag också bild!

Postad 28 mars 2008 - 17:20

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ni som fått bild, gjorde ni något speciellt?

Försvinner favoritlistorna om man gör fabriksåterställning?

/erik

Postad 28 mars 2008 - 17:24

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
jag gjorde boxen strömlös i 1 minut.. startade den.. ingen åtkomst än.. men lät den stå på canal+ Sport HD.. sen efter 5-10 minuter kom bilden

Postad 28 mars 2008 - 17:27

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Hej! Dröjde ca 10 sek innan bild kom. Ljudet kom med en gång.

Postad 28 mars 2008 - 17:43

Unregistered1465
  • Unregistered1465
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har inte hunnit titta ännu. Antar att det är testbild ännu. Några första tankar/reaktioner? :huh:

Postad 28 mars 2008 - 18:01

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har kollat lite smått på testslingan de kör och bilden är BRA!!!!

Nu har comhem faktiskt åtta HD-kanaler. Det börjar ta sig!

Postad 28 mars 2008 - 18:20

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Såg lite av någon PL-match (Aston Villa - ?): Helt OK! bild. Vill titta lite till och jämföra med viasat sport innan jag fäller avgörande. Kan vara bra att jämföra på söndag när Pool - Ton sänds i två kanaler

Postad 28 mars 2008 - 18:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Så ..så ..

Stirra nu inte upp er för att ni fått en ny kanal ..

Det är fortfarande suddigt .. Ni har inget att jämföra med ..
HD skall inte vara så suddigt ..

Maveric :huh:

Postad 28 mars 2008 - 18:43

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag får fortfarande ingen bild på kanalen. Har alla andra fått bild nu?

Postad 28 mars 2008 - 18:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Synd att ni inte läser tidigare inlägg .. #369

När ni inte får bild efter att ha gjort allt som comhem säger att man skall göra
( mycket av det är rena löjan )
Så ringer ni supporten och talar om för dem att de måsta skicka ut en aktiveringsignal
till just ert kort .. Sedan tar det max 10 minuter ..

Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 18:50.

Postad 28 mars 2008 - 19:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Kul kul med sport-hd iaf mitt i denna bedrövelse, tyvär 13 månader för sent bara.

Får inte heller bild så sitter nu i telefon till teknisk suppor så dom kan aktivera kanalen, plats 33 KUL :huh: missar man ju första minuterna av SM semifinalen jue !

FRAM MED HD-PVR BOX NU !!!

Edit. Faaaaan va ja lackar, var nr3 och då börjar det tuta upptaget, idiot Comhem !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 mars 2008 - 19:29.

Postad 28 mars 2008 - 19:26

Unregistered98a0ff0c
  • Unregistered98a0ff0c
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
För mig räckte det att låta boxen stå på med Canal+ Sport HD. Det funkade inom 15-20min. Nu är det dags för hockey i HD. Jag är fortfarande missnöjd med senaste uppdateringen/boxen, men ikväll ska jag njuta av hockeyn och inte tänka så många negativa tankar om comhem. :huh:

Postad 28 mars 2008 - 19:30

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Lite typiskt att hockeysäsongen är nästan över. :huh: Fick iaf bild direkt jag provade.

Postad 28 mars 2008 - 19:42

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Samma här :huh: Bilden kom direkt.

Postad 28 mars 2008 - 19:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
alltså ärligt, ringde upp igen och vart då nr 36. När jag kom till nr 1 börjar det tuta upptaget IGEN !!
Vaa faan e de frågan om ????? :huh: :lol: ;)

Postad 28 mars 2008 - 19:55

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Synd att ni inte läser tidigare inlägg .. #369

Ja, det var synd att jag inte läste inlägg nummer 369. Men nu har även jag bild! Efter att suttit i telefonkö och sen blivit tvungen att fabriksåterställa boxen så mina favoritlistor försvann så kunde de skicka ut en ny aktiveringskod. Mycket smidigt måste jag säga!

/erik

Postad 28 mars 2008 - 20:03

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Man vänjer sig snabbt med hockey i HD, ser ju bedrövligt ut när man växlar till SD på C+sport 1 och ännu värre på Kanal 9...

Postad 28 mars 2008 - 20:09

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Kom iaf fram nu till en dryg tjej. Frågade vad det var för fel på telefon kön och hon beklaga och sa väl att det var många som ringde, hmm jo visst att det är problemet. Sen bad hon om person nr eller kund nr och sa då till henne att det har jag ju redan knappat in när jag har väntat, jo men det hade oxå försvunnit någonstans.

Hon skickade iaf en aktiveringssignal och sa att man skulle ha på kanalen upp till 60 min innan det funkar. KUL så missar man ännu mer av hockeyn !!

Faan va ja hatar ComHem, Sen talade jag om att jag kunde passa på att felanmäla den senaste mjukvaran till den kassa humax boxen och hon sa då att det är ett kännt problem och att dom jobbar på att lösa det. Sen sa hon hej då bara !!

Edit. Aja nu funkar det iaf. Ser ju iaf lite bättre ut än SD sport+

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 mars 2008 - 20:25.

Postad 28 mars 2008 - 20:17

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Ja - tänk att man skall betala för att få tillgång till ett par kanaler med bättre bild, vilket i sin tur gör att man inte kan titta på de andra kanalerna. Com hem borde skämmas! (OBS! Ironi!! OBS!!!)

Postad 28 mars 2008 - 20:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Ja, det var synd att jag inte läste inlägg nummer 369. Men nu har även jag bild! Efter att suttit i telefonkö och sen blivit tvungen att fabriksåterställa boxen så mina favoritlistor försvann så kunde de skicka ut en ny aktiveringskod. Mycket smidigt måste jag säga!
/erik

Det är bara att hoppas att fler inte gör samma misstag att inte läsa inlägg 369 innan de ringer :huh:

Jag vet inte hur många ggr jag berättat detta för comhem .. men de verkar inte vilja
ta vara på kunskapen de kan få utifrån .. De tror deras påhitade lösningar är svaret på allt

Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 20:33.

Postad 28 mars 2008 - 20:33

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ja - tänk att man skall betala för att få tillgång till ett par kanaler med bättre bild, vilket i sin tur gör att man inte kan titta på de andra kanalerna. Com hem borde skämmas! (OBS! Ironi!! OBS!!!)

Ja, visst är det bedrövligt, jag kommer aldrig att kunna kolla på SD-matcher igen... :huh:

Postad 28 mars 2008 - 23:41

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej alla

Vad jag har väntat, när jag såg idag på forumet att C+ sport HD äntligen fanns att tillgå så kunde jag inte motstå frestelsen utan stack o fixade en box direkt. :) :) :)

Jag har en fråga till er som haft boxen ett tag, allt verkar funka utom på Viasat sport HD.

Sitter nu och kollar på en reprissändning av Milan - Liverpool bilden sänds "bara " i 720p och ljudet är pissdåligt
är det fel hos mig lr har ni andra samma problem? :)

hörs

Postad 29 mars 2008 - 00:08

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Att Viasat förstått att sända sport i 720p hedrar dem ..

Finns mer att läsa om detta på andra ställen så jag drar inte allt här ..

Såg inte matchen så jag kan inte kommentera ljudet.

Maveric :)

Postad 29 mars 2008 - 01:21

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ljudet på Viasat Sport HD är pissdåligt? Med pissdåligt syftar du på att det är norska eller? :)

Och vadå "bara" 720p, hellre 720p än 1080i för sportsändningar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.