Kul att du är nöjd.
Redigerat av belzebubb, 02 januari 2009 - 22:13.
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD
Startad av
thetias
, maj 08 2008 11:42
818 svar till detta ämne
50 relaterade trådar
Postad 02 januari 2009 - 22:08 ![]() Kul att du är nöjd. Redigerat av belzebubb, 02 januari 2009 - 22:13. Postad 02 januari 2009 - 22:21
Aha, kul att höra att du är nöjd, är sjukt sugen på Pioneer Bluray spelare istället för PS3 pga att jag redan från början tyckt att PS3 inte räcker till ljudmässigt. Har en Panasonic BD35 hemma som ljudet är bättre via bitstream, men är inte helt 100% nöjd. Anledningen till att jag inte köpt pio ännu är att den inte har ethernet port för uppdateringar och att den är känd för att vara långsammast. Dock rätt säker på att det blir en pio tillslut. ![]() Postad 03 januari 2009 - 21:16 Nu fattas bara spelaren ![]() Postad 04 januari 2009 - 12:08 Postad 04 januari 2009 - 12:40 I Mars är det sagt att den ska ha fullt stöd för alla ljudformat. Just nu går det bara att få ut DTS HD-MA via bitstöm / HDMI. Redigerat av THXcht, 04 januari 2009 - 12:41. Postad 04 januari 2009 - 20:17 Det enda som jag retar mig på är om jag hoppar ett kapitel i en film så tar det ca 3 sekunder innan ljudet kommer. Annars så är jag hur nöjd som helst. Svårt att säga hur bra den är på uppspelning av Blu-ray filmer tycker dock att den ger bättre djup d.v.s. 3d känsla och färger än min andra spelare som är en Sony BDP-S350. Den ger också en mycket bra bild på dvd kör auto inställning vilket gör att spelaren skickar ut dvdfilmer i 1080p till min Kuro plasma. Har sedan tidigare en Panasonic S99 dvdspelare men jag har inte använt den sedan jag köpte denna Pioneer-spelare. Lyckades också göra spelaren regfri för dvd med min Harmony fjärr! En mycket nöjd ägare! Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 04 januari 2009 - 20:51. Postad 05 januari 2009 - 00:08 Har äldre receiver. Blir det någon skillnad om man tar in ljudet via HDMI, vilket jag ev inte kan, eller om jag tar in ljudet via analog 7.1? , FMBio Postad 05 januari 2009 - 14:57 I det första fallet så kommer spelaren du väljer endast fungera som en avläsare av informationen på skivan utan att behandla den, i det här fallet ljudet på skivan. Avkodning (uppackning) signalbehandling (DSP-funktioner, bass management osv)och D/A-omvandling kommer att ske i din receiver. I det andra fallet sker alla signalbehandling i spelaren, och du kommer endast använda din receiver som en volymkontroll (om du inte har en väldigt avancerad modell som A/D-omvandlar multikanalsingångarna). Nackdelen kan vara att du finner antalet funktioner starkt begränsande, i jämförelse med alt 1. MVH /Chuck Postad 05 januari 2009 - 15:52 ![]() vad är skillnaden bild och ljudmässigt? i blu ray uppspelning? förlorar jag mycket jämfört med den dyrare modellen LX71? tacksam för råd/erfarenheter mvh Frederik Postad 05 januari 2009 - 16:01 Känns konstigt att ha en lastgamal receiver som är ca 1,5 år. Köper många här i forumen ny receiver vartannat år för att ha alla funktioner? Det är ju som med datorn då... ![]() Mvh, FMBio Postad 05 januari 2009 - 19:39 Hej Jag tror inte du kommer inte att se någon skilnad då dom i princip är likadana. Det som skiljer är andra analoga bildkretsar , inga touch knappar på fronten , inga guldplätterade kontakter på baksidan. För mig var valet enkelt , man kan ju köpa ca 15 filmer för mellanskilnaden. Klart mer prisvärt tycker jag iallafal. Någon annan som har mer koll på skilnaderna får gjärna inflika så vi inte missar något viktigt. MVH Postad 05 januari 2009 - 21:08 51:an har Video Signal D/A Converter 148.5MHz / 12-bit (High Definition) 108MHz / 12-bit (Standard Definition) 71:an har Video Signal D/A Converter 297MHz / 12-bit (High Definition) 216MHz / 12-bit (Standard Definition) Vad det betyder för bilden vet jag inte, kanske finns någon som kan förklara? Postad 05 januari 2009 - 21:20 D/A omvandlarna används bara när man kör bild över komponent. Således så har 71:an bättre bild med komponent än 51:an. Ska du köra HDMI så används inte dessa och bilden är lika bra över HDMI. Postad 06 januari 2009 - 01:38
Nja, du har haft lite oflyt. Det var ju länge som det räckte med en receiver som klarar DD och DTS. ![]() Postad 06 januari 2009 - 19:24 Okej, jag tolkar det som att jag inte förlorar någon bild om jag använder hdmi!?! ljudet? hur är det med det? det orde ju vara någon skillnad när det skiljer så mycket i pris??? Postad 06 januari 2009 - 19:27 har ps3an nu, skulle varit kul att jämföra dessa!?! någon????? ![]() Postad 06 januari 2009 - 19:41 Ingen skillnad på ljud och bild om du kör HDMI. Tycker faktiskt att 51:an är ett bättre köp om du ska köra HDMI. Du kan köpa filmer för mellanskillnaden! Postad 06 januari 2009 - 23:05 Postad 07 januari 2009 - 13:13 I så fall, är kommunikationen två-vägs, dvs. startar jag BD först, vaknar tvn då till liv och väljer rätt ingång eller funkar det bara tv till BDspelare? Fungerar det igenom en hdmiväxel eller reciver? Postad 08 januari 2009 - 00:36 Först och främst, det är väl två hd ljudspår som finns? Dolby TrueHD och DTS HD-MA om jag har förstått det rätt. Vilket av dessa är vanligast? Och sen då, klarar 51FD av att avkoda alla nya ljudformat? Eller klarar den bara av att skicka det som bitröm till förstärkare? Vad gäller? Någon pratade om att det ska fungera i Mars men man vill ju kunna använda det nu ifall man köper.. Redigerat av mysen_, 08 januari 2009 - 00:37. Postad 08 januari 2009 - 09:49 ![]() Det kom ett paket idag ![]() ![]() Äntligen hemma ! ![]() Panasonic batterier följde med ![]() Redigerat av rävjägarn, 08 januari 2009 - 09:46. Postad 08 januari 2009 - 09:57 ![]() Jag hade fimware 1.08c i spelaren när den kom , nu har jag uppgraderat till 1.21.Det gick hur enkelt som helst ! Postad 08 januari 2009 - 10:03
Dolby TrueHD klarar spelaren av att avkoda själv och därigenom kan du skicka ut det via de analoga utgångarna samt via HDMI. DTS HD-MA kan du endast skicka ut bitström via HDMI till en förstärkare som sedan avkodar det. Men det ska komma en uppgradering som gör att spelaren själv kan avkoda detta inom snar framtid. Postad 08 januari 2009 - 13:58 Nån som kan hjälpa. Postad 08 januari 2009 - 23:36 ![]() Postad 09 januari 2009 - 13:01 ![]() Här är en till. Bilderna blir lite suddiga (dålig kamera) Redigerat av rävjägarn, 09 januari 2009 - 13:04. Postad 09 januari 2009 - 17:06 Finns det något smidigt sätt att göra en BDP-51FD rigionfri för dvd, utan en harmony fjärris? NissE Postad 10 januari 2009 - 05:02 Tror ni det drojer lange innan den faller ner till 3995:- igen? Redigerat av Octopussy, 10 januari 2009 - 05:05. Postad 10 januari 2009 - 09:08 Jag har en Bdp lx-71 och har just köpt matchande förstärkare sc-lx81 men inte fått den än. Hade en äldre förstärkare där jag körde analog överföring av HD-ljud då blu-ray spelaren avkodade. Min fråga är: - Med den nya förstärkaren är det väl så att jag egentligen klarar mig med en enda HDMI-kabel eftersom den tar både ljud och bild? Detta borde väl gälla både för blu-ray och dvd eller hur. Så egentligen behöver jag inte koppla in coaxialer eller optiska eller analoga kablar om jag nu vill köra det för cd. Förstärkaren och spelaren är väl som gjorda för HDMI överföring över hela linjen. Rätta mig någon om jag har fel. Det minskar ju kabelhärvan en aning i så fall. - En sista fråga. I spelaren finns det ju specifikationer för "Deep Color" och "Höghastighets HDMI" och min fråga är om man kör med en riktigt bra kabel typ Monster 1000EX mellan spelare och förstärkare men sedan mellan förstärkare och bildvisare (TV eller Projektor) kör med en "vanlig" Supra, tappar jag då dessa funktioner eller? Ska man inte köra med Monster kabeln hela vägen i så fall, d v s. ha två st sådana. Några funderingar kring detta? Micke Postad 10 januari 2009 - 09:51 Postad 10 januari 2009 - 18:22 Jag har precis köpt mig en pio bluray körde på ps3 innan och jag kan bara säga woooow vilken skillnad vilket tryck i både ljud och bild. Var nere på den lokala video handlaren och hyrde mig Ironman ååååå vilken upplevelse Körde TrueHD som förstärkaren kodar av för mig och vilket tryck riktigt sköna panoreringar i ljudet jag ångrar inte mitt köp av denna spelare för en sekund, Så jag tycker ps3 suger jämfört med denna. (mitt tycke). Bor du i närheten av stenungsund får du gärna komma och lyssna och titta. Kör med Pioneer BDP51FD ,Pionner VSX LX-70,Pioneer 508 Har proson högtalare som är rena skiten men det låter ruggggggit bra ändå men skall nog satsa på ett system från B&W. OFFTOPIC: Är det ngn som har erfarenhet av Canton högtalare.?? Postad 11 januari 2009 - 10:05 Jag har en aldre Pioneer plasma FDE435 som inte kan hantera 1080 utan endast 720. Iaf fungerade inte 1080 nar jag testade min brors Sony BDP-S1E Kan jag inte anvanda 51FD till min tv eller kan jag det? Postad 11 januari 2009 - 12:15
Jag vet inte inte vad du menar med att konvertera riktigt du kan ju ställa upplösning på spelaren om du vill köra 720p,1080i.1080p sedan så finns det ett Autoläge som borde funka för dig tycker jag. Vad jag menar är ju det att man skall ju inte behöva en FullHD skärm för att spelaren skall fungera. Hoppas att det var det du undrade över ![]() Postad 11 januari 2009 - 17:31 Redigerat av plasmaplytet, 11 januari 2009 - 17:49. Postad 11 januari 2009 - 18:45 Det har varit mkt prat om att Pioneer skall vara dyra och inte alls hålla bra kvalitet på sina Blu-ray spelare så som det håller på sin plasmor. Jag har alltid varit sugen på en stand alone spelare ända sedan jag bytte den första samsung blu-ray till en PS3:a Visst PS3:an hade lite lite bättre bild men den kunde ju framför allt på senaste tiden skicka DTS-MA om än via PCM. Jag är inte fena på alla dessa terminologier så jag skriver säker galna saker men ni som läser kan ju försöka se the big picture. PS:an var bra spelare bättre än fösta samsungen det måste jag säga men jag var aldrig riktigt ute efter PS3:an som spelmaskin även om jag hoppats att jag skulle bli sugen av alla bilspel osv. men icke. Många säger att PS3:an är riktigt bra på blu-ray och refererar till någon hollywood guru som sagt att så är fallt. Visst han är säkert en fena på att avgöra sånt. Själv sitter man flaskbottar och är glad om man ser handen framför sig utan brillor. Nåväl så är ju kanske inte fallet. Men jag anser att alla är vi olika och vi ser saker olika. Vissa tycker att mycket färg är bra bild. Allt skall lysa som neonfärger Andra tycker svärtan är viktigt osv. Så att få sina prylar ISF kaliberarde kanske inte alltid innebär att man helt flötsligt tyker bilden är fantastisk. Helt plötsligt är bilden färg fattig jämfört med tidigare. Så är det med ljud åxå. Satt och kalibrerade min Pioneer LX70 manuellt tills det att jag fick ljudet riktigt bra enligt mina öron (tycker att jag är rätt bra på det där med ljud) så fort jag packade upp den ur kartongen. Visst det tog 3 kvart men Pioneer lät fin fint i mina öron. EQ kurvorna var som en berg och dalbana. Sen tänkte jag att jag skulle testa Pioneers "berömda" ljudkalibrering som "följer med" INTE en siffra var i närheten. Först gnällde den om att subborna var för högt ställda. MYCKET för högt. Sen skillde det väl så mycket som det bara kan skilja sig på EQ kurvorna. Resultatet. Lät jäkla basfattigt till en början och dikaterna var grumliga. Men idag till film låter det helt perfekt. Fattar inte att man själv var så fel när man själv pillade. Åter till bild och PS3 vs BDP-LX71. Jag är ingen expert på något sett. Sitter med en Granwiev 106" duk och en Sharp XV-Z21000. Jag kan säga att et första jag såg med Pioneer:n var att Det blev mer tryck i bilden. Härligt uttryck bland alla säljare och verkar vara ett jäkla viktigt ord i bild sammanhang. Men jag säger såhär. Det svarta var svartare. Tillräckligt att jag skulle hajja till med mina flskbottnar sen var det lite mer plasma look över bilden. Dvs kändes som om det blev mindre grynig bild. som att jag hade fått en 106 tums plasma hem. Sägas skall att mitt rum är fanimen KRITVITT. Vitt tak och vita väggar. Förvisso ekgolv men det är det enda som är mörkt. Jag tycker att Pionner:n gjorde bilden mer svart och som om det vore högre upplösning så att säga. Och jag har inte drabbats av att en ny pryl måste SJÄLVKLART vara bättre än den äldre. Självbedrägeri är ingen som får mig lycklig man kommer ikapp sig själv ändå förr eller senare. Nu är inte min prylar ISF kalibrerade. bara DVE-blu-ray skivan och jag tror att många som jag inte har ISF prylar hemma trots dyra grejer. Så Ni som är som jag, vill ha lite nyare prylar då och då kan jag rekommendera LX-71:an jämfört med PS3:an. Om bilden blir bättre på en plasma vågar jag inte svara på för jag har en 42" samsung som inte är så märkvärdig och har inte hunnit testa men på 106" duk i ett knallvitt rum så blev bilden rätt mkt svartare och skarpare. Mindre grynig bild. Jag använde Pirat filmerna som test filmer. Fick förvisso ett bra pris på LX-71:an men det var ABSOLUT värt pengarna i mina ÖGON :-) Visst det tog lite tid att få igång filmen men har Du inte tid att vänta några secunder längre än PS3:an så vettifan om Du har tid att se en 2 timmars film. Jag köper inte en ny pryl till hemma bion för att det skall gå fortare för då kan man snabbspola filmen utan man vill ju höja kvaliteten på ljudet och/eller bilden. Pioneer LX71 vs Sony PS3....Pioneer ALLA gånger Postad 11 januari 2009 - 18:53
MYCKET BRA inlägg ![]() ![]()
Tack för infon får se om man kan åka och lyssna på canton i något närområde. ![]() Postad 11 januari 2009 - 21:55 Receiver: Harman & Kardon AVR-347 Tycker Canton & HK går finfint ihop. Rekommenderas. , FMBio Postad 11 januari 2009 - 22:18
Inte för att tjata, men ändå ![]() Jag hittar ingen vettig info om hur KURO-link fungerar, så jag undrar om någon har en möjlighet och ork att testa hemma?? Jag hade gillat om tvn startar och väljer rätt ingång när man slår på bdspelaren... Postad 12 januari 2009 - 17:53
Jag kör KURO-link och nu kör jag HDMI in i LX70:an och när jag sätter på BDspelaren och väljer Bluray på förstärkaren så hoppar tven över rill rätt kanal. och jag behöver inte använda kanppen på tv fjärren. Hoppas att det var svar på din fråga. Postad 12 januari 2009 - 20:16
Tack! Startar TVn när du väljer Blu-ray, eller är den på sedan innan? Fungerar det åt andra hållet, dvs, sätts bd spelaren på om du aktiverar rätt ingång på tvn eller recivern? Redigerat av PsychoCheF, 13 januari 2009 - 12:57. Postad 12 januari 2009 - 21:25 synd man inte han på de priset bara..... Postad 13 januari 2009 - 15:26 Jag ringde dit dagen efter erbjudandet gick ut och fick den för 3990kr ,dom var mycket trevliga. Beror nog på om dom har kvar några spelare på lager ! Postad 16 januari 2009 - 15:06
Den står på sen innan jag gar ite provat om den startar tven men det tror jag inte att den gör. Fungerar nog inte andra hållet skall prova det med. Postad 17 januari 2009 - 23:46
Tack för din medverkan, väntar med spänning på resultatet. ![]() Postad 19 januari 2009 - 12:47 Hursomhelst vi pratar bdp-lx71 :-) och det är många som har olika åsikter och synpunkter och känslor och det är ju så det ska vara. Jag har en lx71 a och tänkte bara ge lite intryck vad jag tycker om den, alltså inte alls nån fullständig test utan bara lite skrap på ytan och kanske också ni kan hjälpa mig o få min spelare bättre :-) hoppas. Häng med för nu blir det väldigt hoppigt och inte en fin röd tråd :-( . Vi börjar med att säga att jag också har en dvd spelare, en Denon dvd-2910 och ja kan man älska en sak så är detta en jätte jätte fin och bra spelare. Tänkte det kunde vara bra för er att veta för indirekt så jämför man ju de två spelarna mot varandra rent funktionsmässigt. Så jag startar med att berätta om mp3 spelaren i lx71. Den är INTE bra, ja JAG gillar den inte iaf tyvärr... För det första tror jag det finns en bugg i spelaren. Om du ska spela mp3 från digitalkabeln s/dif heter den väl, så startar låten kanske 2 mikrosekunder inne i låten, den startar inte från början alltså. Men när man lyssnar på analog kabel som man ju också ska så funkar detta och låten startar från början, ja i 99 procent av fallen. En annan sak är, man måste trycka på home gallery knappen för att komma åt låtarna! man kan alltså inte bara sätta in skivan och starta den som på min denon utan måste in i menyer och leta. Nu kanske ni tror att det behöver man i denon också men nej.. vet du hur låtarna ligger eller katalogerna så använder du bara sifferknapparna, smart. På pioneer kan man inte använda sifferknapparna!! förstår ni man kan inte välja tex låt 45 eller katalog 8 utan du måste stega dig dit, riktigt dåligt... men rätta mig gärna och ni behöver inte tycka samma som jag, det är min personliga åsikt... så finns det någon där ute som vet hur jag väljer katalog och låtnummer direkt? Det går att spola fram i mp3 låtarna med ljud men det klipper och detta gör det inte på min denon. Den kraschar dessutom ibland när man spelar en mp3a och går till katalogerna och trycker skip för att komma till nästa kataloger så hänger den sig och man får göra hårdreset. lx71a som dvd spelare... Det kryper i bilden tycker jag... jag kör med 1080i för det kryper för mycket i 1080p tycker jag, jag jämför ju med min denon här som jag också kör med 1080i men det är eg irrelevant för 1080p på lx71 blir inte bra, för mycket brus. Man kan inte använda inställningen pioneer pdp, ja jag har en plasma pdp-5090 och kopplat hdmi och allt och det är samma kabel och samma ingång på tvn jag jämfört med... puh.. himla bytande av kapel har det blivit :-(. Jag måste för att få bra bild använda memory inställningarna för att ta ner bruset och få en "bra" bild. Skillnaden mot denon är nog att bilden blir lite skarpare än denon men på bekostnad av lite mer brus och att bilden liksom blir lite lite mer att den ser ut som digitaliserad. Jag föredrar nog om det ska komma till kritan faktiskt min denon... men kan leva med pioneer bilden. Jag tror faktiskt det ligger till så att jag om några veckor säger jag föredrar lx71 och det är just för jag är inte van vid bilden som den ger... tar lite tid att vänja sig... hoppas ni förstår :-). Det som är riktigt riktigt dåligt på denna är att det ibland händer att bilden fryser, stannar lite kort och sedan går vidare. Detta är inte lagerskiften utan det kan hända lite varsom... störigt... Men nu har jag inte testat så mycket med vanlig dvd än men jag tror det är riktigt usel vid lagerskiften också. Nu vet jag inte om filmen Mamma Mia har två lager men om någon kan testa att gå till tidpunkt 1.16.55 om det ligger ett lagerskrifte här så ska ni veta att bilden fryser och stannar i bortåt 2 sekunder och går sedan vidare men ett hopp... nej det är inget fel på en ny skiva och i denon så märker man inte nått alls liksom i andra hopp i skivan händer inget alls i denon. Detta är superdåligt, känns buggigt tyvärr. Lx-71 som blu-ray... ja här har jag inte nått o jämföra med men det ser ju fantastiskt ut och finns egentligen inte så mycket att säga. Men om ni läst allt så det här att den rycker lite kort vid kanske ett tillfälle per film ja det gör den på blu-ray skivor också tyvärr... irriterande men det är mycket kortare ryck här på dessa skivor. En sista sak, när ni kör dvd filmer... har ni också en rosa-lila kant på höger sida som varierar lite mot grönt nästan ända ute i kanten som man ibland ser i ljusa partier i filmer när ni kör tv n punkt för punkt. Ibland ser man det ibland inte... det kanske är att gå på ytterliheter men ändå... Ja spelaren är ju annars fin och bra, nu har jag ju mest sågat den som ni förstår och pratat om det negativa även om jag ändå tycker att den är fin så tycker jag den inte riktigt helt kan ersätta min gamla dvd tyvärr. Hade ju också varit roligt om det hade gått och ställa in bilden mer med fler funktioner men oki det är ok. Men just det faktum att bilden ibland stannar i dvd och blu-ray (mindre problem än i dvd) och att mp3 hanteringer är direkt klumpig gör att jag inte riktigt ännu kan placera denna spelare. Jag kan helt klar förstå att man kan föredra de nya blu-ray spelarna från denon fast de inte har analoga utgångar än denna. Om inte annat så ger de betydligt mer info i displayen än denna gör. Men det är härligt att se film i 1080p/24 helläckert även om också jag tillhör de som tycker det finns en del ryckighet i bilden framför allt i flyttning i sidled, inte så mycket i djup. Inte meningen att vara kritisk så kom gärna med kommentarer... ni ska obs att detta är mina intryck, ni behöver inte tycka samma och det finns så mycket mer och säga om denna spelare men lite i taget för annars finns ju inte mer att skriva :-) Jag har version 1.17 på spelaren, har inte uppgraderat... vad blir eg skillnaden :-) kanske löser de ryckigheten i dvd skivor och ev lagerbytesproblem i version 1.21 som är den nya... jaja... hade varit kul om något testa mamma mia filmen vid tidpunkt 1.16.55 om den stannar 2 sekunder i en annan spelare också. slut för denna gång men blir kvar här... skönt att få säga lite om sina intryck och ska bli roligt att följa med och läsa era. Postad 19 januari 2009 - 17:12 Postad 19 januari 2009 - 20:13
Tack för svaret och roligt du haft en denon 2910... jag försöker väl hitta någon anledning till att kanske också byta ut min men än så länge är jag väldig osäker. Det här med 576i och 480i har jag provat och det blir inte bättre än 1080i. Märklig egentligen vad dessa "scalers" kan göra för bilden. Har toktestat detta och läst att man bör köra med 720p och bla bla bla. Men jag tror det har med vilken skärm du ser på och vilken spelare eftersom så många tycker olika på den här punkten. Jag själv har verkligen tittat och fastnat för 1080i, men jag provade igen när du skrev och mycket riktigt så kryper det mindre i bakgrunden när man kör 576i men däremot blir inte detaljerna riktigt på topp... speciellt i ansikten och det finns ju alltid människor i filmer :-). Om jag ska beskriva hur jag upplever 576i så är det precis i ansikten som om färgerna inte räkte till, ja som förr med datorer när man hade en bild men inte tillräckligt med bitar i färgerna. Ja nu överdriver jag men det är lite åt det hållet om du förstår vad jag menar (kom inte på en bättre liknelse). Däremot försvann den där lila/rosa/gröna kanten i högersida av bilden i 576 formatet. Ja den syns väl men kanske inte så jättetydligt, kanske bara jag som är petig. Jag ska testa om jag kan få ut 576i från denon 2910... för det tror jag absolut man kan och att jag gjort men det får jag testa senare. Kan ju kanske ha att göra med att den tv projektorn du kört med inte kunde ta formatet... jaja... ska ändå testa. Men helt klart är denon riktigt bra men lx71 är jättebra den också och säkert bättre bild med deep color och allt. Men stör mig lite på handhavandet... Postad 23 januari 2009 - 10:10 - Den låter en hel del emellanåt, surrar och vibrerar -är det normalt? - Ska inte knapparna på touchpnelen vara upplysta? Jag har provat att trycka på FL dimmer men touchknapparna påverkas inte. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |