* Officiell tråd - Pioneer G9
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 december 2008 - 18:37
EXAKT...Känns ju som han måste ju veta vad som är bra eller dåligt......

Postad 13 december 2008 - 18:51
har gjort detta till både HDMI input 3 & 4 för BD samt HD DVD och det verkar ju bra testa bara HULK HD & The Orphanage BD snabbt.
Samt satt till Advanced på Pure Cinema.. kollat Insignal via PC och det visar 1080P/24 Hz!!
På Digital TV har jag bara Standard ur kartong duger det eller?! tycker bilden är mkt bra där. Sen såg jag att man får ändra från Advanced till Standard i Pure Cinema när man växlar mellan HDMI och RGB (TV)..
Är sjukt nöjd med min nya TV!!
Postad 13 december 2008 - 20:43
Är det något i denna inställning som gör den känsligare för inbränning för tex svarta filmborders?Här kommer Pure settings igen:
Jag köpte 5090H och är sjukt nöjd! Blden tagen med ganska kass Nokia N95 med blixt i mörker direkt mot tv:n!
Ser ut som du har för hög skärpa på bilden

Postad 13 december 2008 - 20:59
Är det något i denna inställning som gör den känsligare för inbränning för tex svarta filmborders?
Jag själv körde några veckor med denna inställning och hände inget.
Postad 13 december 2008 - 21:29
Jag själv körde några veckor med denna inställning och hände inget.
Okej, men om man kollar ur tekniks synvinkel på dessa inställningar?

Enhancer mode ökar ju skärpan, för hög skärpa skapar väl inbränning lättare?
Postad 13 december 2008 - 21:32
Postad 14 december 2008 - 12:55
Har märkt att jag får höja volymen betydligt mer på min reciever än med min fd. externa box.
Postad 14 december 2008 - 13:40
Absolut, DVE är den mest prisvärda investering man öht kan göra som ägare av en display och fungerar utmärkt att ha med sig som testdisk för framtida inköp... en no-brainer mao. Det är bara fördelar med att köra en injusterad bild mha DVE HD Basics från timme 0.Funderade på några saker, hoppas att någon kan hjälpa mig.
1. Trots att man är en vanlig lekman vill man ändå ha ut det bästa av Tvn, annars hade jag inte lagt 22k för en Tv. Är det en bra investering att köpa DVE för BD till kalibrering?
Jepp, det går alldeles utmärkt (med reservation för att det finns en del som anser att bildminnet Användare/User har vissa problem - kan inte uttala mig om det själv då jag aldrig haft möjlighet att ingående testa en G9).2. Går det att ha olika bildinställningar för olika ingångar? Kan man exempelvis kalibrera HDMI-utgången för BD och spel och Scarten för Digital-Tv?
Antingen kan du skaffa programmet ControlCal och vad som krävs för att styra TV:n via datorn, via vilken du kan skapa ISF Dag/Natt minnen och du får då 2 st separata minnen per ingång utöver User/Användare.
Eller så kan du använda Användare/User som är ett separat minne/ingång samt Film/Movie och Standard som två minnen utöver dessa, men de sista två är globala dock blir de separata i praktiken om du endast använder dem för en viss källa.
Postad 14 december 2008 - 13:50
Enator är korrekt ute, vad jag skulle lägga till är att du med fördel kan inhandla DVE/DVE HD Basics och mha den justera in en bra grundinställning som du använder (med vanligt material, TV-tittande, DVD, Blu-ray, spelande) under dessa ~200 timmar innan du får din display ISF-kalibrerad. Här är en bra guide om kalibrering mha DVE (kolla även in undervisningsmaterialet som finns på skivan!).Om du inte har bråttom med kalibrering så kör vanlig tv och du behöver inte köra inkörnings bilder. För kalibrering (proffs) behöver du köra 200h...Har för mig att de fanns några inkörnings bilder eller liknande som man skulle köra med vissa iställningar, sett de tidigare när jag surfat runt om tv:en. Men nu hittar jag inte det. Behövs det?
Om man skall köra en ISF kalibrering på denna, ska man låta den gå ett tag först innan man tar det steget?
Postad 14 december 2008 - 15:08
hmm men hört att bilden inte hänger med å ljud..osv...alltås inte BRA spel upplevelse
Köpte en 5090H och är nu efter helgens testande helt chockad över hur bra tv:n är på allt!!!
Köp Köp Köp eller det är möjligt att de är slutsålda nu?
Alla test stämmer: VÄRLDENS BÄSTA TV so far!
H Robotize
Postad 14 december 2008 - 16:00
Köpte en 5090H och är nu efter helgens testande helt chockad över hur bra tv:n är på allt!!!
Köp Köp Köp eller det är möjligt att de är slutsålda nu?
Alla test stämmer: VÄRLDENS BÄSTA TV so far!
H Robotize
Ojdå, här har vi någon som är nöjd!
Så kort sagt, den fungerar utmärkt till TV-spel, ljudet är inte efter osv?
Postad 14 december 2008 - 17:14
Om du inte har bråttom med kalibrering så kör vanlig tv och du behöver inte köra inkörnings bilder. För kalibrering (proffs) behöver du köra 200h Enator är korrekt ute, vad jag skulle lägga till är att du med fördel kan inhandla DVE/DVE HD Basics och mha den justera in en bra grundinställning som du använder (med vanligt material, TV-tittande, DVD, Blu-ray, spelande) under dessa ~200 timmar innan du får din display ISF-kalibrerad. Här är en bra guide om kalibrering mha DVE (kolla även in undervisningsmaterialet som finns på skivan!).
Trevlig guide! Blir nog att investera i DVE, jag tackar för övrig hjälp också!
Postad 14 december 2008 - 17:17
Jag beställde min Pio nu på postförskott och nu fick jag en lapp att de vill att jag ska betala till ett fraktföretag innan jag ens sett tv:n !!! Det var ju därför jag valde postförskott så jag kunde betala o få varan över disk.Jamena de litar inte på att jag betalar efter jag fått tv varför skulle jag lita på dem att jag får tv av dem när jag betalt..
Och sen när jag ska ta hem tv:n hur mycket får jag vinkla den??
Tack i förhand.
Postad 14 december 2008 - 18:35

Angående tv-spel kan jag inte riktigt klaga. Dock spelar jag endast fotbollsspel, så det är säkert svårt att märka då. Men jag har testat att spela Guitar Hero på lcd-tvs och det var enormt mycket delay. Mycket svårt att träffa rätt not på grund av delayen. Ena tvn var en Philips med Ambilight och såna fancy grejer, ni vet.
Är det inte så att lcd har högre ms än Plasma? Eller det är kanske inte samma sak som inputlag?
Sedan undrar jag varför min tv har slutat byta till drivemode 3 automatiskt när jag sätter i en bluray. Detta hände efter jag kopplat in mitt Xbox360. Både Xbox och Bluray-spelaren går igenom min receiver. Jag antar att jag måste plugga in xboxet direkt in i tvn istället och dra ljudet genom min optiska kabel?
Postad 14 december 2008 - 21:52
Postad 14 december 2008 - 22:38
Fortfarande inga bilder på din 5090H Robbazz heller
Slängde upp några bilder nu. Inte direkt en super fotograf

Postad 15 december 2008 - 02:46
Men vad är det nu för snack om att TV'n inte är nåt att ha när det gäller spel (xbox 360) ??? Min kommer imorgon och jag är en spelgalning. Är det en mardröm eller?! Länken ni hade förra sidan funkade inte så jag vet inte vad där stod. Kan någon skina lite ljus över detta?!
Det finns inga problem med denna tv! Spel funkar helt utan delay! Helt sjukt bra! Man måste verkligen ha en sådan här tv för att förstå hur grym den är! Man får vad man betalar för igen!
Jag fick den till ett så bra pris att jag tyckte den blev riktigt prisvärd för mig!Du får berätta hur mycket bättre blir när du får in hd-signal då.
Jaja varför gjorde du inte själv då![]()
Och ni alla nya ägare tänk på att ni får mycket bättre bild om ni kalibrerar denna tv. Movie inställningar är helt värdelösa att titta på.
Redigerat av robotize, 15 december 2008 - 02:43.
Postad 15 december 2008 - 02:53
Du förstår nog : Mörkt rum alltså blixt direkt mot rutan! Blueray och hög skärpa liksom hänger ihop eller?Är det något i denna inställning som gör den känsligare för inbränning för tex svarta filmborders?
Ser ut som du har för hög skärpa på bilden
Gillar när det är knivskarpt vid film, bilder! Trots allt betydligt lugnare bild om man inte är så nära som jag tog bilden givetvis.
Redigerat av robotize, 15 december 2008 - 02:54.
Postad 15 december 2008 - 07:55
känns som jag missat något - plötsligt har en 5090 blivit ca 8000:- billigare... Har de slutat tillverka den? Kommer det därmed en G10 snart? Någon som vet vad som hänt?
21900:- för en 5090 får väl anses vara ganska prisvärt...

Postad 15 december 2008 - 07:59
Hmmmmm,
känns som jag missat något - plötsligt har en 5090 blivit ca 8000:- billigare... Har de slutat tillverka den? Kommer det därmed en G10 snart? Någon som vet vad som hänt?
21900:- för en 5090 får väl anses vara ganska prisvärt...
Nej det har dem inte gjort. Eftersom du har sent ute måste du vänta till nästa år för att få ett ex.

G10 kommer nästa sommar eller kanske sensommar.
Postad 15 december 2008 - 09:53
Och sen när jag ska ta hem tv:n hur mycket får jag vinkla den??
Tack i förhand.
Avstå från det, risken är stor att frontglaset skall gå sönder.
Postad 15 december 2008 - 10:40
Fattar inte varför vill folk fortfarande satsa på H-modellen med den skräpa hdtv-boxen som den har ???????????
Betalade inget extra för H-modellen så det spelar ingen direkt roll för mig? Övrigt är det bättre menysystem tycker jag och inbyggda nätverket är kalas!
Postad 15 december 2008 - 11:03

Postad 15 december 2008 - 12:07
Nej det har dem inte gjort. Eftersom du har sent ute måste du vänta till nästa år för att få ett ex.
G10 kommer nästa sommar eller kanske sensommar.
OK - tack för info. Inte dåligt att de sänker priserna så mycket, så långt innan en ny generation. Surt om man nyss lagt 29900 på en 5090, men det var kanske ingen som betalade listpris den sista tiden.
Postad 15 december 2008 - 12:15
Hade inte tänkt betala extra för H-modellen utan har siktat in mig på den vanliga 5090.
De inbyggda dekodrarna verkar inte vara mycket att hänga i julgranen, och snyggare meny är ju inte värt 3 papp extra. Kan man bara visa bilder och spela musik, eller går det att köra ut film via nätverket också?
Postad 15 december 2008 - 14:05
Det är inga som helst problem att lägga ner den inne i en bil! Den går inte sönder om du inte kör Svenska rallyt!Avstå från det, risken är stor att frontglaset skall gå sönder.
Hifi handlaren jag köpte av garanterade detta!
Postad 15 december 2008 - 14:17
Jaja garanterar du den?Det är inga som helst problem att lägga ner den inne i en bil! Den går inte sönder om du inte kör Svenska rallyt!
Hifi handlaren jag köpte av garanterade detta!
Postad 15 december 2008 - 15:32
"D-Nice" har börjat babbla lite igen och den senaste hinten verkar vara "10G Pioneer are tentavly scheduled for the Oct-Nov timeframe with the latter being for the Elites."G10 kommer nästa sommar eller kanske sensommar.
Lite annat intressant:
"ECC may not come in 2009 based on the cost of the technology. The blame can be placed solely on the global economy. If ECC is put on hold, it will be replaced with an even lower minimum luminance level PDP module (compared to the 9Gs)....which will NOT be shared or seen in Panasonic 2009 displays."
ECC = "0.0 svärta"-teknik typ.
Postad 15 december 2008 - 16:14

Postad 15 december 2008 - 16:29

Ärligt talat så är jag mer intresserad av övriga eventuella förbättringar i bilden. Dels de du nämner samt bättre bildprocessing, bättre rörelseskärpa, mindre noise etc etc Ska bli kul att se vad den landar på.

Postad 15 december 2008 - 16:36
Någon som kan bekräfta att den inbyggda digitalboxen i 5090 skickar ut väldigt låg nivå på ljudsignalen?
Har märkt att jag får höja volymen betydligt mer på min reciever än med min fd. externa box.
Av vad du skriver så antar jag att du pratar om utsignalen på optiska digitalporten, den är riktigt låg ja. Så verkar det tyvärr vara (får dra upp volymen rejält på förstärkaren jämfört mot andra källor).
Postad 15 december 2008 - 16:46
Förvisso så håller jag med, det finns annat som är viktigare, men när holy grail finns inom räckhåll så är det svårt att inte vilja ha den (I want my Wolfpac!). Det är klart, spikar G10 det som i övrigt är svagheter hos Kuro idag så...Ja kanske är det så att de nöjer sig med ännu en "faktor 5" reducering vilket bara skulle ge en 0.0002 ftL svartnivå och native onoff på runt 200000:1 - bedrövligt ju.
Ärligt talat så är jag mer intresserad av övriga eventuella förbättringar i bilden. Dels de du nämner samt bättre bildprocessing, bättre rörelseskärpa, mindre noise etc etc Ska bli kul att se vad den landar på.

Postad 15 december 2008 - 19:17
Postad 15 december 2008 - 20:17
Postad 15 december 2008 - 21:07
Nu har man haft en LX5090H i 4 månader, måste säga att jag inte alls är nöjd med den.
Inte för att vara gnällig det är en "bra" TV men extremt överskattad enl. mig.
Det JAG stör mig på är hur otroligt mycket brus bilden har oavsett källa, kikade på en G8 Panasonic idag som inte hade hälften så myckt brus i bilden.
Det andra jag stör mig på, som säkert är relaterat till det första är skärpan och upplösningen, TV klarar KNAPPT av att visa 1x1 pixlars mönstertäthet.
Bilden är extremt brusig och man får nostalgi glimtar av moiré effekter från gamla CRT tiden.
Problemen som oftast diskuteras ang. denna modell rör buzzing, jag tycker buzzing är den här TV'ns minsta bekymmer.
I helgen skall jag fingranska en KRP-500M, alltså modellen utan någon tuner i för att se om dom lyckats bota dessa "defekter" något, isf säljer jag min för ett lägre pris än vad KRP500M kostar (vilket i dagsläget är 26-27 papp) och byter "upp" mig.
Udda att inte någon annan anmärkt på detta, jag kan ju ha ett måndags ex. men jag tvivlar starkt.
Jag har provat testmönster från både min PS3 och TviX 6500 (den senare är givetvis allt annat än referens) men det skall absolut inte behövas värre grejer än så bara för att klara av att visa filmer/bilder i native upplösning utan att tappa runt 20% i upplösning pga brus osv (uppskattat givetvis).
En annan liten "detalj" som iofs inte är någon defekt är menysystemet och de olika inställningarna för bilden som förmodligen designats av en autistisk man med grav myopi!
Vad annars kan man kalla inställningar vars enda uppgift är att halvera upplösningen i bilden ?
Hälften av dom är inte ens något som en människa med en en hyggligt färsk hjärnbalk ens fantiserat om att ta med.
Annars så är svärtan och färgerna riktigt trevliga efter en mindre kalibrering.
Bara en blänkare till dem som är nära på att falla för "Ha begäret" och "Pioneer" hypen

Visst är TV'n bra, men inte SÅ bra enl. mig.
I dagsläget hade jag aldrig köpt den, men pengarna sved i plåntan och alla härliga reviews fick det att vattnas i munnen.
Och nej, jag vet faktisk inte i dagsläget vilken TV som skulle vara bättre, inte som helhet iaf, allt beror på vilka kompromisser man är villig att acceptera.
Postad 15 december 2008 - 21:12
Just brus(avsaknad) ,skärpan och upplösning är ju G9ans starka kort..Moire? hur är det med dina kablar o dyl..?
Det kan inte va så att Dina inställningar är åt Helv....? Försöker bara att förstå hur du kan uppleva de saker du gör.
Du har inte möjlighet att lägga upp dina inställningar här?
Jag har inga problem med att pixelmappa...
Mvh Mikee
edit: Är det inte bättre att försöka kolla på en annan 5090H och jämföra med den och inte en KRP. Jag menar om din är kass borde det ju va bättre att jämföra mot en likadan Plasma som du har.
Redigerat av mikee, 15 december 2008 - 21:24.
Postad 15 december 2008 - 21:22
Postad 15 december 2008 - 21:24
DU har ett MÅNDAGs ex...Tyvärr. Eller så är det nåt med just din Tv som inte riktigt stämmer.
Just brus(avsaknad) ,skärpan och upplösning är ju G9ans starka kort..
Det kan inte va så att Dina inställningar är åt Helv....? Försöker bara att förstå hur du kan uppleva de saker du gör.
Du har inte möjlighet att lägga upp dina inställningar här?
Jag har inga problem med att pixelmappa...
Mvh Mikee
edit: Är det inte bättre att försöka kolla på en annan 5090H och jämföra med den och inte en KRP. Jag menar om din är kass borde det ju va bättre att jämföra mot en likadan Plasma som du har.
Instämmer med dig om alla punkter. Jag har inget att klaga när det gäller bilden men hdtv-boxen är en annan historia

Postad 15 december 2008 - 21:34
Instämmer med dig om alla punkter. Jag har inget att klaga när det gäller bilden men hdtv-boxen är en annan historia
Ja HD boxens är Ju verkligen något man kan störa sig på om man tänkt använda den ....
håller med dig helt klart. visst är den bra men inte så bra. har haft stora funderingar på om man skulle köpa en nu men kan inte riktigt motivera det. 500 modellen har mer klockrent djup i bilden men priset är inte värt det istället.
Nu fattar jag inget...?Du håller med

Redigerat av mikee, 15 december 2008 - 21:38.
Postad 15 december 2008 - 21:46
Grabbar,
Nu har man haft en LX5090H i 4 månader, måste säga att jag inte alls är nöjd med den.
Inte för att vara gnällig det är en "bra" TV men extremt överskattad enl. mig.
Det JAG stör mig på är hur otroligt mycket brus bilden har oavsett källa, kikade på en G8 Panasonic idag som inte hade hälften så myckt brus i bilden.
Det andra jag stör mig på, som säkert är relaterat till det första är skärpan och upplösningen, TV klarar KNAPPT av att visa 1x1 pixlars mönstertäthet.
Bilden är extremt brusig och man får nostalgi glimtar av moiré effekter från gamla CRT tiden.
Problemen som oftast diskuteras ang. denna modell rör buzzing, jag tycker buzzing är den här TV'ns minsta bekymmer.
I helgen skall jag fingranska en KRP-500M, alltså modellen utan någon tuner i för att se om dom lyckats bota dessa "defekter" något, isf säljer jag min för ett lägre pris än vad KRP500M kostar (vilket i dagsläget är 26-27 papp) och byter "upp" mig.
Udda att inte någon annan anmärkt på detta, jag kan ju ha ett måndags ex. men jag tvivlar starkt.
Jag har provat testmönster från både min PS3 och TviX 6500 (den senare är givetvis allt annat än referens) men det skall absolut inte behövas värre grejer än så bara för att klara av att visa filmer/bilder i native upplösning utan att tappa runt 20% i upplösning pga brus osv (uppskattat givetvis).
En annan liten "detalj" som iofs inte är någon defekt är menysystemet och de olika inställningarna för bilden som förmodligen designats av en autistisk man med grav myopi!
Vad annars kan man kalla inställningar vars enda uppgift är att halvera upplösningen i bilden ?
Hälften av dom är inte ens något som en människa med en en hyggligt färsk hjärnbalk ens fantiserat om att ta med.
Annars så är svärtan och färgerna riktigt trevliga efter en mindre kalibrering.
Bara en blänkare till dem som är nära på att falla för "Ha begäret" och "Pioneer" hypen
Visst är TV'n bra, men inte SÅ bra enl. mig.
I dagsläget hade jag aldrig köpt den, men pengarna sved i plåntan och alla härliga reviews fick det att vattnas i munnen.
Och nej, jag vet faktisk inte i dagsläget vilken TV som skulle vara bättre, inte som helhet iaf, allt beror på vilka kompromisser man är villig att acceptera.
Antingen har du ett fel exemplar eller så är du en LCD galning som vägrar inse att Plasma är bättre

Apropå Plasma vs LCD, Panasonic har tydligen föreslagit till LCD tillverkarna att man ska börja mäta kontrast siffran i rörelse istället för en stillbild som de gör nu, men de sa NEJ till det. Undra varför...
?Någon som vet om Tvix 6500 funkar felfritt på 5090,bild/ljud: tex 24p, 1080p, uppskalning mm?

Någon som vet om Tvix 6500 funkar felfritt på 5090,bild/ljud: tex 24p, 1080p, uppskalning mm?
Postad 15 december 2008 - 23:30
Visst kan man tro att det är ett måndags ex, själv tror jag helt enkelt att jag är mer kritisk än många och utgår inte från tidigare modeller utan från hur jag uppfattar bilden.
Ang. skärpan är jag faktisk inte ensam om att tycka att den tryter, ogillar att länka till sk. "Besservisser" reviews men ta en glutt här.
"Static Resolution"
With [Dot-By-Dot] mode engaged to attain 1:1 pixel mapping without overscan, the Pioneer PDP-LX5090 plasma HDTV successfully resolved all 1080 horizontal and 1920 vertical single-pixel-wide lines over HDMI, though the vertical ones were intersected with full-field horizontal interference. Over component, the results were slightly worse – even the vertical 2-pixel-wide lines exhibited some noisy interference."
Här kommer mina inställningar, dom är korrekta men om inte annat så kan ju någon ha nytta av dem för att ställa in sin bild

Av Selection: Movie
Contrast : 42
Brightness : 0
Colour : +2
Tint : 0
Sharpness : -15
Pro
Film Mode : Standard
Text Optimization : Off
Intelligent Mode : Off
Pic Detail
DRE : Off
Black Level : Off
ACL : Off
Enhancer Mode : 1
Gamma : 2
Colour temp : Low
CTI : Off
Coolour Space : 2
Noise Reduction
Allt OFF
Others
3DYC : Off
I-P Mde : 2
Det är roligt att höra att ni är nöjda mer era apparater!

Plasma vs LCD är ett helt irrelevant ämne för mig jag är ingen fånboy till vare sig något märke eller någon viss teknik.
Postad 16 december 2008 - 07:10
Med vissa reservationer.
Redigerat av mikee, 16 december 2008 - 12:45.
Postad 16 december 2008 - 07:14
Absolut, det är väl, än så länge, en bieffekt av den "utritnings-teknik" Pio använder. Samma teknik som förövrigt möjliggör djup svärta och minskar banding - om jag förstått det hela rätt. Som alltid med teknik mao, det finns alltid två sidor av myntet."Static Resolution"
With [Dot-By-Dot] mode engaged to attain 1:1 pixel mapping without overscan, the Pioneer PDP-LX5090 plasma HDTV successfully resolved all 1080 horizontal and 1920 vertical single-pixel-wide lines over HDMI, though the vertical ones were intersected with full-field horizontal interference. Over component, the results were slightly worse – even the vertical 2-pixel-wide lines exhibited some noisy interference."
Direkt efter citatet ovan skriver dock besserwisser-länken: "Needless to say, these interferences did not materialise during normal viewing, simply because most real-world material do not subject the Pioneer PDP-LX5090 to the same level of stress as these test patterns do.". Så även om jag håller med dig till viss del så har film/video en sådan karaktär att felen blir mindre uppenbara än vad man först kan tro genom att titta på patterns, imho (och besserwissarnas opinion) iaf. Där har du kanske en förklaring till att kritiken varit så god som den varit (en annan förklaring skulle kunna vara att alla andra har ännu värre problem), trots att G9 inte är felfri - om nån nu trodde det.
Så att säga att upplösningen droppar 20% - i praktiken - skulle nog vara en överdrift (även om förstås %-siffror är svårt att höfta med). Även om G9 bilden är allt annat än artefakt/brus-fri (som datormonitor är den inte bra av just denna anledning) och ja, mer skärpa lär det gå att få ut i framtiden.
Det är lite av detta jag menade ovan, det ska bli intressant att se vad G10 erbjuder, speciellt om man ser bortom 0-svärta hysterin.
(och se inte detta inlägg som kritik mot dig, tvärtom ska du ha applåder för välformulerad kritik som kanske får folk att inse att Pio har mer att göra än att slå svärta i botten

Btw: Varför kör du Enhancher Mode 1, funkar den på G9 eller? Har inte kollat själv.
Beagle five>>
Skulle tro att du kan få tämligen snarlikt djup på en 5090, via ISF-menyernas Gamma-EQ. Dags att Colorfacts kommer in i matchen så de inte blir omkörda av Calman totalt kanske.500 modellen har mer klockrent djup i bilden men priset är inte värt det istället.

Dags förresten att Pio erbjuder bättre gamma-val redan i användarmenyerna föresten...Majoriteten av alla Bildminne/Gamma-val är ju oanvändbara, vilket slöseri lixom.
Redigerat av pacman, 16 december 2008 - 07:15.
Postad 16 december 2008 - 07:39
På min G8 ger iaf 1:an en ful överstyrd skärpa vilket resulterar i minskad detalj i bilden, vilket då såklartEnhancer Mode : 1
påverkar detaljer även i testmönster.. Vet dock inte om det är samma på G9 men det kan ju vara värt att
prova 2:an iaf(som är det korrekta på G8)..
Postad 16 december 2008 - 09:45
På min G8 ger iaf 1:an en ful överstyrd skärpa vilket resulterar i minskad detalj i bilden, vilket då såklart
påverkar detaljer även i testmönster.. Vet dock inte om det är samma på G9 men det kan ju vara värt att
prova 2:an iaf(som är det korrekta på G8)..
Efter min kalibrering har jag fått Enhancer Mode : 1

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar