Vet inte varför ngn spekulerar i det. Mig veterligen har ingen från Com Hem meddelat ett exakt datum för lansering.
Ingen har nämnt firmwaren specifikt men många på supporten/kundtjänst har via telefon och/eller mail låtit meddela att en fix bör vara ute innan februaris slut.
Och vi som fått kompensation har i många fall fått meddelat att vi får lov att omförhandla våra kompensationsnivåer om comhem inte hinner lösa problemet innan den siste februari.
För ni hade väl inte tänkt göra som förra gången; testa mjukvaran i ett halvår innan ni släpper den?
På det hela taget behöver ni ju knappast vara rädda för att släppa ut mjukvarorna i nätet. Kolla hur det gick sist, vi fick vänta ett år och det ni till slut släppte var rena skiten.
Om ni hade struntat i att "testa" mjukvaran och bara släppt ut den hade ni haft ordentlig feedback för flera månader sedan och då hade förhoppningsvis en korrigerad mjukvara redan varit ute.
Jag vet inte hur det fungerar exakt men går det inte att skeppa ut en FW-uppdatering OTA utan att påpeka det för användaren. Dvs. de som vill uppdatera får gå in i menyn och göra det manuellt istället för att boxen uppmärksammar folk på att det finns en ny mjukvara?
På så sätt hade ni ju kunnat skeppa ut den så snart Humax var klara och sedan hade ni kunnat testa bäst ni ville innan ni släppte lös uppdateringen på the unsuspecting public.
Inget illa menat man jag tror knappast någon har någon som helst respekt för er testprocess, med tanke på hur pass grava buggar som slapp igenom (60 Hz tex) och de kvarstående felen i senaste firmwaren känns det ju som om er testprocess endast fyllde ett syfte: det försenade mjukvaran.
Vi lekmän upptäckte fel på mindre än några timmar som ni som jobbar med det här inte upptäckt på flera månader.
Vilket syfte uppfyller testerna då liksom?
Redigerat av Unregistered92d7e447, 07 februari 2008 - 13:36.