Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 07 februari 2008 - 13:27

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Vet inte varför ngn spekulerar i det. Mig veterligen har ingen från Com Hem meddelat ett exakt datum för lansering.

Ingen har nämnt firmwaren specifikt men många på supporten/kundtjänst har via telefon och/eller mail låtit meddela att en fix bör vara ute innan februaris slut.

Och vi som fått kompensation har i många fall fått meddelat att vi får lov att omförhandla våra kompensationsnivåer om comhem inte hinner lösa problemet innan den siste februari.

För ni hade väl inte tänkt göra som förra gången; testa mjukvaran i ett halvår innan ni släpper den?

På det hela taget behöver ni ju knappast vara rädda för att släppa ut mjukvarorna i nätet. Kolla hur det gick sist, vi fick vänta ett år och det ni till slut släppte var rena skiten.
Om ni hade struntat i att "testa" mjukvaran och bara släppt ut den hade ni haft ordentlig feedback för flera månader sedan och då hade förhoppningsvis en korrigerad mjukvara redan varit ute.

Jag vet inte hur det fungerar exakt men går det inte att skeppa ut en FW-uppdatering OTA utan att påpeka det för användaren. Dvs. de som vill uppdatera får gå in i menyn och göra det manuellt istället för att boxen uppmärksammar folk på att det finns en ny mjukvara?
På så sätt hade ni ju kunnat skeppa ut den så snart Humax var klara och sedan hade ni kunnat testa bäst ni ville innan ni släppte lös uppdateringen på the unsuspecting public.

Inget illa menat man jag tror knappast någon har någon som helst respekt för er testprocess, med tanke på hur pass grava buggar som slapp igenom (60 Hz tex) och de kvarstående felen i senaste firmwaren känns det ju som om er testprocess endast fyllde ett syfte: det försenade mjukvaran.
Vi lekmän upptäckte fel på mindre än några timmar som ni som jobbar med det här inte upptäckt på flera månader.
Vilket syfte uppfyller testerna då liksom?

Redigerat av Unregistered92d7e447, 07 februari 2008 - 13:36.

Postad 07 februari 2008 - 13:29

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Såvitt jag minns uppgav Comhem i svaret på min felanmälan att ny FW skulle komma den 29 februari.

Postad 07 februari 2008 - 13:47

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
HARLIN!
Maveric har faktiskt rätt!
Släpp den nya FW till de som är beredda att testa.
Det finns inga bättre testare än slutanvändare i det här fallet. För en gammal IT-konsult är det ett bekant fenomen.
Det vore ett nytt grepp (för CH i alla fall) och är klart värt att prova. Framför allt med tanke på historiken. :(
Dessutom kanske ni får mig som HD-kund också och det vore ju värt en massa ... eller hur B)

Postad 07 februari 2008 - 14:15

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

ruhe:
Jag vill inte ännu gå ut med några kommentarer om den nya mjukvaran. Djupgående tester måste genomföras först.

För övrigt vill jag belysa att jag själv aldrig utlovat något exakt datum för lansering av den nya mjukvaran! Jag har inte ens haft för avsikt att antyda ett datum när den skall släppas. Vet inte varför ngn spekulerar i det. Mig veterligen har ingen från Com Hem meddelat ett exakt datum för lansering. Det enda jag kan utlova är att vi kommer släppa den så snart som möjligt, men först måste den testas. Innan tester genomförts går det inte att säga exakt vilket datum den skall släppas.

Du har förmodligen helt rätt Harlin!

Vad är det som talar för att Comhem skulle lyckas med att överhuvudtaget planera för en lansering. Och att t om lyckas med att kommunicera ett datum till sina kunder. Har det hänt någonsin i Comhems historia? Det enda vi som kunder vet med säkerhet är att den information vi får från er,den kan man inte lita på. Det har ni tyvärr bevisat flera gånger om.

Jag kom att tänka på en annan sak. Varför släppa den nya mjukvaran till alla kunder när det bara enligt er är vissa kunder som upplever problem? Varför ska de som inte upplever problemen uppdatera sin mjukvara? Eller är det kanske trots allt att så att även ni nu har insett att alla boxar lider av dessa problem. Kors i taket i så fall!

Sluta dalta med den där Harlin. Tycker någon att Comhem förtjänat att få hjälp med testning av ny mjukvara. Jag förstår inte alla som är så ivriga att få hjälpa till. Dom verkar inte ens vilja ha hjälpen. Bara när det sker på deras egna villkor och att de kan få hjälpen gratis. Ärligt, jag förstår inte att det finns någon som vill hjälpa Comhem, efter alla lögner, mörkläggningar och vilseledande information. Dessutom borde de som en seriös leverantör av HDTV, ha egen kompetens för testning. Har man inte kompetensen, så får man köpa den, som alla andra normala företag gör.

Redigerat av magnus1111, 07 februari 2008 - 14:50.

Postad 07 februari 2008 - 15:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vem kan säga emot dig Magnus ..

Möjligvis de som inte tillhör "några eller vissa" som har fel .. dvs alla andra ..
Men de är ju inte här .. finns dom ? Ja, det är ju frågan ...

Att jag vill att Harlin skall skicka ut FW är rent egoistiskt
Jag vill kunna se ishokeyn i sin nativ upplösning 720p/50Hz som sänds
på SVT HD ikväll och några dagar framåt.

Eftersom att de måste ha tagit bort allt vad 60 HZ heter nu ( annars ger jag upp )
så hjälper bara det till. Medan jag ändå tittar på ishockeyn kan jag se om det är
fel och vilka fel .. i pauserna kan jag slå över på ett par kanaler och på ett par
minuter se om det står rätt till. Ett vant öga ser det fort.

Men då jag inte anses som tillräckligt kompetent ( då jag sagt dem sanningen )
så får jag inte ens vara egoistisk.

Tänk vad lätt det varit ( nu är jag tjatig ) att skicka ut nya FW.
Visar det sig att den är bättre än både 06 och 10 .. så låt den vara
och jobba vidare på allt annat som SKALL rättas till i den.
Är den sämre .. så skicka ut FW 06 som fungerade bättre
än 10 ( vet inte om den var bättre än 04 som jag hade )

Men man sitter bara å tjurar på sin kammare .. man ser över huvudet på vissa av oss
och tilltalar bara dem som försöker så diplomatiska de kan vara.
Dipkomatisk kan jag vara om jag skall sälja en jumbojet .. men fan heller när
jag som kund blir behandlad som skit av comhem.

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 07 februari 2008 - 15:33.

Postad 07 februari 2008 - 15:58

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
vad jag fattat tidigare i tråden av Harlin så har väl Com Hem fått två st FW av Humax.. en fix av 50/60hz o en större uppdatering sen..
o den första fixen bara borde dem ju kunna sända ut utan problem..

men Com Hem är Com Hem...

Postad 07 februari 2008 - 16:36

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Jo, visst skulle det vara intressant att testa den nya FW. Men i det här fallet förstår jag om Comhem inte vill sända ut beta-versioner av FW i näten till alla abonnenter. Det skulle nog bara förvirra "vanligt folk" (som inte upplever de nya problemen) mer än det hjälper.
Om det på något sätt skulle vara möjligt att på något sätt smyga ut ny FW (som UndaC spekulerar i), så hade det dock kunna vara ett smidigt sätt att nå oss som gärna ställer upp som beta-testare.

Postad 07 februari 2008 - 16:51

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det går, men en idé skulle vara att lägga ut den under en mycket kort tid, kanske 30 min, för att sedan lägga ut 1.00.10. igen. Om tiden skulle vara, exvis, 05.00-05.30 lär inte särskilt många få den av misstag.

Postad 07 februari 2008 - 17:01

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Kan väl inte vara omöjligt för dom att skriva ett meddelande att denna uppdatering är testversion och inte ska installeras av vanliga dödliga i meddelandet som kommer upp?

Postad 07 februari 2008 - 17:10

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Kan väl inte vara omöjligt för dom att skriva ett meddelande att denna uppdatering är testversion och inte ska installeras av vanliga dödliga i meddelandet som kommer upp?

Det skulle iof medföra hundratusen supportsamtal till comhems kundtjänst. De undviker nog helst det.

Postad 07 februari 2008 - 17:32

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Precis, en allmän uppgradering skulle orsaka trubbel - men en nedladdningsbar firmware från en hemsida skulle kunna fungera.

De skulle kunna skriva att det är en beta-firmware och att testning sker "på egen risk" mm

Då skulle 'entusiasterna' här på forumet kunna testa om de vill och skriva sina intryck, bug-rapporter mm.

Antar att de som testar idag lägger in programvaran via RS-232C-porten (?)

Postad 07 februari 2008 - 17:39

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Med tanke på senaste officiella fw från comhem skulle jag inte ta i en beta-fw från dom ens med tång.
Nästa officiella fw tänker jag inst. efter att jag läst här.
Jag gör inte samma miss som med fw 10 igen.

Postad 07 februari 2008 - 17:49

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Med tanke på senaste officiella fw från comhem skulle jag inte ta i en beta-fw från dom ens med tång.

Därav poängen med frivillig beta-testing.

De skulle dessutom kunna länka tidigare officiella firmware så att man kan lägga in dessa manuellt efter eget tycke.

Postad 07 februari 2008 - 18:13

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vad fort ni glömmer

Inte talade comhem om att de skickade ut en uppdatering förra gången ( enda gången )
Det var ju vårt tjat som fick dem att skriva överhuvudtaget..

Vill minnas att jag säkert skrev 5 inlägg bara om det ..

Maveric :(

Postad 07 februari 2008 - 20:06

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Har ni andra också problem med ljudet på Viasat Sport HD nu?

Det blir ljudlöst någon sekund i taget sådär var 5:e sekund. Det borde ju vara något med utsändningen och inte boxen.

Postad 07 februari 2008 - 20:23

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Då januari FWn egentligen inte ens var beta klass är det iallafall rätt skönt att trycka in en HD DVD eller en BluRay film för att uppleva hur det borde se ut med HD TV.

Postad 07 februari 2008 - 20:37

tarcin
  • tarcin
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det blir ljudlöst någon sekund i taget sådär var 5:e sekund. Det borde ju vara något med utsändningen och inte boxen.

Ja, ljudet hackar på det sätt du beskriver och bilden också här i Uppsala.
Det har det gjort i flera dagar.

Redigerat av tarcin, 07 februari 2008 - 20:39.

Postad 07 februari 2008 - 21:23

Mr Sling
  • Mr Sling
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ja, ljudet hackar på det sätt du beskriver och bilden också här i Uppsala.
Det har det gjort i flera dagar.

Japp o inte är det någe bättre i Västerås heller !
Nu vill man inte kolla på superbowlrepriserna längre , avnjuta kanonbild utan ljud !
Nej Tack !
Instämmer för övrigt vad som sagt här på forumet vad gällande FW blir snart tokig på 60 Hz strulet !

Postad 07 februari 2008 - 23:32

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Nu har jag gett upp....
Fick en Samsung PVR med posten och returnerade den fantastiska HD-boxen.
Fördriver numera kvällarna i tvsoffan med att titta på film som det är tänkt...., utan vare sig blackcrush, colorbanding eller pixlar stora som fotbollar... :(

Postad 07 februari 2008 - 23:43

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
Borde dom inte kunna erbjuda en ny box snart, denna har ju funnits i ca. 2 år verkar det som.

För mig blir det iaf íngen beställning av kabel-tv och canal+ innan de kan erbjuda en produkt som fungerar som den ska!

Postad 08 februari 2008 - 00:37

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Vet inte varför ngn spekulerar i det. Mig veterligen har ingen från Com Hem meddelat ett exakt datum för lansering.

Ingen har nämnt firmwaren specifikt men många på supporten/kundtjänst har via telefon och/eller mail låtit meddela att en fix bör vara ute innan februaris slut.

Och vi som fått kompensation har i många fall fått meddelat att vi får lov att omförhandla våra kompensationsnivåer om comhem inte hinner lösa problemet innan den siste februari.

För ni hade väl inte tänkt göra som förra gången; testa mjukvaran i ett halvår innan ni släpper den?

På det hela taget behöver ni ju knappast vara rädda för att släppa ut mjukvarorna i nätet. Kolla hur det gick sist, vi fick vänta ett år och det ni till slut släppte var rena skiten.
Om ni hade struntat i att "testa" mjukvaran och bara släppt ut den hade ni haft ordentlig feedback för flera månader sedan och då hade förhoppningsvis en korrigerad mjukvara redan varit ute.

Jag vet inte hur det fungerar exakt men går det inte att skeppa ut en FW-uppdatering OTA utan att påpeka det för användaren. Dvs. de som vill uppdatera får gå in i menyn och göra det manuellt istället för att boxen uppmärksammar folk på att det finns en ny mjukvara?
På så sätt hade ni ju kunnat skeppa ut den så snart Humax var klara och sedan hade ni kunnat testa bäst ni ville innan ni släppte lös uppdateringen på the unsuspecting public.

Inget illa menat man jag tror knappast någon har någon som helst respekt för er testprocess, med tanke på hur pass grava buggar som slapp igenom (60 Hz tex) och de kvarstående felen i senaste firmwaren känns det ju som om er testprocess endast fyllde ett syfte: det försenade mjukvaran.
Vi lekmän upptäckte fel på mindre än några timmar som ni som jobbar med det här inte upptäckt på flera månader.
Vilket syfte uppfyller testerna då liksom?

HÅLLER MED UNDAC TILL 100%...... :(

Postad 08 februari 2008 - 00:51

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
min box vil i detta nu uppgradera från 1.00.06 till 1.00.10 - är detta uppgraderingen alla väntat på?

Postad 08 februari 2008 - 01:29

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

min box vil i detta nu uppgradera från 1.00.06 till 1.00.10 - är detta uppgraderingen alla väntat på?

Nix det är den som en del här har haft en del problem med.

Postad 08 februari 2008 - 11:16

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
ok. Jag nappade faktiskt på erbjudandet de har nu om box för 995 o gratis 3mån för 8 fav. Tänker som så att det nog löser sig så småningom med C+ Sport. Visst EM i fotboll högupplåst hade ju inte varit fel. Har inga problem med bilden här, kanonbra på alla kanaler även på SD. Ljudproblem iofs på Viasat Sport HD.
Men o ett stort MEN, gissa vad tomtarna på comhem gjorde? Jo de skickade mig en gammal använd repig box!!! Någon här som skickat tillbaka kanske, men jag ringde dem direkt o bad dem skicka en ny box. Sånt här blir man så förbannad på o när man läst all detta här så undrar man vad det är för folk som jobbar på comhem???

Postad 08 februari 2008 - 11:30

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Skandal! Sälja en begagnad box. Se till att alla dina eventuella utlägg täcks. Undrar vem som haft den tidigare då det mycket väl kan vara något aktiv i tråden som skickat sin tillbaka.

Postad 08 februari 2008 - 11:57

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
blir ju inga utlägg iom att de skickar ut en retursedel men det tar ju tid! O jag får vänta ytterligare dagar utan box. Hmm, det gick alltså inte att välja att INTE uppdatera till skitfirmwaren...den gjorde visst det nu utan att jag godkänt det :) o jäklar vilken försämring det blev.

Postad 08 februari 2008 - 12:48

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Nu har jag gett upp....
Fick en Samsung PVR med posten och returnerade den fantastiska HD-boxen.
Fördriver numera kvällarna i tvsoffan med att titta på film som det är tänkt...., utan vare sig blackcrush, colorbanding eller pixlar stora som fotbollar... :)

Jag var nära att göra detsamma men så kom Viasat Sport HD in i vågskålen, så nu står det och väger.

Kunde vi bara få någon liten vink om att den ny FW:n verkar ta bort Color Banding såhär i de första testerna så kan nog jag och många andra hålla ut ett litet tag till.

Postad 08 februari 2008 - 13:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jag nappade faktiskt på erbjudandet de har nu om box för 995 o gratis 3mån för 8 fav. .
gissa vad tomtarna på comhem gjorde? Jo de skickade mig en gammal använd repig box!!!

Välkommen till klubben .. :lol:

Jo, man måste skratta åt det om man inte vill bli gråhårig :)

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 08 februari 2008 - 13:30.

Postad 08 februari 2008 - 17:02

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

blir ju inga utlägg iom att de skickar ut en retursedel men det tar ju tid! O jag får vänta ytterligare dagar utan box. Hmm, det gick alltså inte att välja att INTE uppdatera till skitfirmwaren...den gjorde visst det nu utan att jag godkänt det :) o jäklar vilken försämring det blev.

Jodå, jag har ännu lyckats hålla undan för uppdateringen till v 10. Kör fortfarande på v06. Det gäller att inte vara för ivrig när man sätter i gång boxen eftersom det förvalda läget är att uppdatera mjukvaran, så man kan lätt trycka fel... :lol:

Postad 08 februari 2008 - 17:54

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag som varit sugen på att uppgradera till digital-TV från analog ComHem, men när man skummat denna tråd lite verkar det ju som att man har det ganska bra med sina gratis analoga TV :)

Verkligen otroligt att ett stort företag som ComHem inte lyckas släppa en fungerande HD-lösning, SÅ svårt kan det väl inte vara?

Postad 08 februari 2008 - 18:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

gratis analoga TV :)

Hmm betalar man inte det genom sin hyra ? så riktigt gratis är det väl inte :lol:

Postad 08 februari 2008 - 18:31

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt investera i denna HDTV box och Comhem, men jag ger upp nu. Det som fick min bägare att rinna äver var att nu kommer inte Comhem att visa Fotbolls-EM i HD.

Jag har just beställt ett abonnemang hos boxer istället. Inväntar HD där istället. Även om det inte kommer imorgon (HDTV alltså), kan de inte klanta till det lika mycket som Comhem, skandalöst.

Postad 08 februari 2008 - 18:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

gratis analoga TV :)

Hmm betalar man inte det genom sin hyra ? så riktigt gratis är det väl inte :lol:

Ca 65 kr i månaden kostar det varje lägenhet att få analoga comhem ..
... vare sig man vill eller inte ..

Många har ingen aaaaaniiiing om det det .. B)

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 08 februari 2008 - 18:38.

Postad 08 februari 2008 - 18:50

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag som varit sugen på att uppgradera till digital-TV från analog ComHem, men när man skummat denna tråd lite verkar det ju som att man har det ganska bra med sina gratis analoga TV :)

Verkligen otroligt att ett stort företag som ComHem inte lyckas släppa en fungerande HD-lösning, SÅ svårt kan det väl inte vara?

Visst är boxen usel, men bättre än analogt är den ju iallafall.

Postad 08 februari 2008 - 18:59

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Inte när det är som värst. "House" i tisdags var ren katastrof och jag hade svårt att hänga med i handlingen pga ffa massiv "color banding". Tror jag hade trivts bättre med en analog signal faktiskt.

Postad 08 februari 2008 - 19:22

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Inte när det är som värst. "House" i tisdags var ren katastrof och jag hade svårt att hänga med i handlingen pga ffa massiv "color banding". Tror jag hade trivts bättre med en analog signal faktiskt.

En rolig grej... Sambon tvingade mig att återigen ringa ComHem och fråga vad f*n dom sysslade med! Hon satt å tittade på TV4+ (Glamour) och det var då det blev uppenbart för henne. Hon sa att bilden var som att titta på en gammal C64 bild. Jag ringde givetvis upp ComHem och räckte över luren till sambon... 1 års abbo och pengarna tillbaka när vi ville. Jag avböjde dock och sade att jag väntar på FW uppdateringen. Blir det inte bättre då så kräver jag pengarna tillbaka.

:)

Postad 08 februari 2008 - 19:23

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Tror jag hade trivts bättre med en analog signal faktiskt.

Du har tjock tv också, då kan en analog signal se ganska bra ut .. men fan heller på en 42-50" plasma/Lcd

1 års abbo och pengarna tillbaka när vi ville. Jag avböjde dock och sade att jag väntar på FW uppdateringen. Blir det inte bättre då så kräver jag pengarna tillbaka.

Kan du översätta det i pengar ..

Verkar som att din sambo har fått bästa budet än så länge... om jag förstått dig rätt

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 08 februari 2008 - 19:28.

Postad 08 februari 2008 - 19:25

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Jodå, jag har ännu lyckats hålla undan för uppdateringen till v 10. Kör fortfarande på v06. Det gäller att inte vara för ivrig när man sätter i gång boxen eftersom det förvalda läget är att uppdatera mjukvaran, så man kan lätt trycka fel... :lol:

Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun. Det gjorde tyvärr inte min fru. I dag när jag kom hem var även jag en lycklig innehavare av den nya mjukvaran. Kan bara hålla med alla andra. Det är ännu värre med denna mjukvaran. Förstår inte att Comhem inte kan låta oss få den gamla mjukvaran tills de har löst sina problem. Men det är ju Comhem vi pratar om. Det är väl för mycket besvär för stackarna.

Postad 08 februari 2008 - 19:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Får era fruar röra fjärren :)

Maveric :lol:

Postad 08 februari 2008 - 19:33

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

.........
Det är ännu värre med denna mjukvaran. Förstår inte att Comhem inte kan låta oss få den gamla mjukvaran tills de har löst sina problem. Men det är ju Comhem vi pratar om. Det är väl för mycket besvär för stackarna.

Jag hoppas vi får höra något från Harlin kanske redan i helgen ang första intryck av den nyaste FW:n. Det snackas ju mycket om ett släpp innan 29/2 från bl a kundrelationer så testandet borde ju pågå för fullt i detta nu. :)

Postad 08 februari 2008 - 19:37

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Får era fruar röra fjärren :lol:

Maveric B)

I förhöret jag hade med henne uppgav hon att hon "inte riktigt vet vad som hände" Den smilyn jag letar efter finns inte :)

Postad 08 februari 2008 - 19:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Testandet ..

Vem testar ?

Den som inte har utrustning hemma för att göra det .. Ja, jag har inte haft kontakt med någon
som testar ... Har du Ruhe ?

Redigerat av Unregistered1103, 08 februari 2008 - 19:44.

Postad 08 februari 2008 - 19:43

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

I förhöret jag hade med henne uppgav hon att hon "inte riktigt vet vad som hände" Den smilyn jag letar efter finns inte :)

Den du letar efter ser kanske ut så här Bifogad fil  sadangel.gif   14,65K   1 Antal nerladdningar

Tror aldrig hon gör om det Bifogad fil  spank.gif   8,76K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1103, 08 februari 2008 - 19:43.

Postad 08 februari 2008 - 19:46

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Du har tjock tv också, då kan en analog signal se ganska bra ut .. men fan heller på en 42-50" plasma/Lcd

Skall ta mig i kragen och uppdatera det där... Har en Pana PX 70 (37") sedan i julas. Tror faktiskt jag hellre hade sett analogt även med den än det som visades i tisdag. Med Crtn hade det varit solklart.

Redigerat av Unregistered1013, 08 februari 2008 - 19:46.

Postad 08 februari 2008 - 19:46

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Den du letar efter ser kanske ut så här Bifogad fil  sadangel.gif   14,65K   1 Antal nerladdningar

Tror aldrig hon gör om det Bifogad fil  spank.gif   8,76K   0 Antal nerladdningar

Maveric B)

Något åt det hållet :lol:

Postad 08 februari 2008 - 19:47

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Testandet ..

Vem testar ?

Den som inte har utrustning hemma för att göra det .. Ja, jag har inte haft kontakt med någon
som testar ... Har du Ruhe ?

Nej, men det skulle ju finnas ett labb med 30 apparater, samt att några från forumet är med nu. Viasat-Sport HD:s paustrailers har dykt upp som helt gratis testfall som vem som helst kan utföra. Jag förstår inte hur man denna gång ska kunna missa om Color Banding avhjälps eller förvärras. Det borde vara omöjligt.

Postad 08 februari 2008 - 19:52

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Nej, men det skulle ju finnas ett labb med 30 apparater, samt att några från forumet är med nu.

Var kommer denna info ifrån?

Postad 08 februari 2008 - 19:55

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Nej, men det skulle ju finnas ett labb med 30 apparater, samt att några från forumet är med nu.

Var kommer denna info ifrån?

Det står om det i HDTV FAQ:n på CH:s hemsida, länkad till på några ställen i tråden.

Postad 08 februari 2008 - 20:00

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Det står inte att de kommer från detta specifika forum om jag inte missminner mig helt.

Redigerat av Unregistered1013, 08 februari 2008 - 20:01.

Postad 08 februari 2008 - 21:35

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

1 års abbo och pengarna tillbaka när vi ville. Jag avböjde dock och sade att jag väntar på FW uppdateringen. Blir det inte bättre då så kräver jag pengarna tillbaka.

Kan du översätta det i pengar ..

Verkar som att din sambo har fått bästa budet än så länge... om jag förstått dig rätt

Jag vet inte riktigt vad hon på ComHem menade, det vet inte sambon heller.. :) Men pengarna tillbaka är det sagt. Hur mkt vet man dock inte. Har bara haft boxen sedan Nov och det gratis fram till Feb, så det rör sig nog inte om ett stort belopp.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.