Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 18 februari 2008 - 15:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Ny vd'n är också van vid dockteater från eniros reklam. undrar om dét är det han fått jobbet på :blink:

En helt annan sak som leder till en önskad funktion.

Har tidigare haft Samsung 260 till de andra tv apparaterna men bytade till 270 på en av dem.
Helt ny meny och framför allt har man äntligen tagit bort att boxen skall fixa 4:3 eller Widelägen.
Det finns inte ens en inställning för det ( Hurraaaa )
Nu kan man med TV,n själv bestämma och tex använda autoformat så att bilden blir som den skall.
Man kan zooma så att det ser bra ut.

Det vore skönt om man även tog bort denna dumma funktion från HD boxen.
Låt tv'n avgöra hur den skall visa bilden .. det blir mycket mycket bättre

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 18 februari 2008 - 19:40.

Postad 18 februari 2008 - 22:22

BigJoe
  • BigJoe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som alla med HD-boxen (black crush, posterization, ljudsync (som blev bättre då jag tog ljud via HDMI in i TV och sedan ut till förstärkare) etc.), och har haft den sedan drygt en månad ca (fick hem den precis i tid till SuperBowl... :).

Felanmälde hos kundtjänst via telefonen häromdagen, och fick efter lite tjat följande "erbjudande" om kompensation: Två månaders 8-favoriter-abonnemang gratis ( = 298:- ) eller Canal+ gratis 1 månad ( = 169:- ). Jag tackade nej och sa att jag avvaktar ny Firmware. Om den inte är lösningen så kommer jag hoppa av abonnemanget med kompensation då.

Enligt supporten ska Humax leverera ny FW senast 8 mars, som enligt CH kommer lösa "alla problem". De verkade övertygade om detta.

En annan nyhet de gav är att en PVR-box av okänt märke för HD kommer för ComHem senare i vår. Detta enligt telefonsupporten också. Vet inget mer om detta. Låter ju faktiskt lovande.

Postad 18 februari 2008 - 22:26

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Så senast 29/2 har helt plötsligt blivit 8/3 ? undra vart detta ska sluta :)
(iofs så kanske dom inte sagt senast 29/2 men efter det så skulle ju alla få förhandla om ny kompensation.)

Och det där om att en PVR ska komma sneare i vår kan du väl ändå inte ta seriöst ??
Du kan tro på det den dagen du ser en pvr box till salu :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 18 februari 2008 - 22:27.

Postad 18 februari 2008 - 22:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Så här ser HD boxen ut .. som vi aldrig fick :)

Bifogad fil  249425DCB_H360R_L.jpg   71,67K   2 Antal nerladdningar

Drömboxen

2x HDMI ut
1x component ut
2x optisk/rca ljudutgång
2x usb
Uppspelning av alla bild och ljudformat
Auto 576i-720p-1080i
Man 576i-576p-720p-1080i-1080p
Silicon Optix HQV Realta chip med HQV deinterlacing
500 gig HD
2 tuners

osv osv ..

Dröm vidare :)

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 18 februari 2008 - 22:58.

Postad 18 februari 2008 - 23:11

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

jag känner ibland en viss frustration över sådana inlägg... alla har ju blockbildningarna eftersom alla har samma fw.. argh
! jaja... bra för dig om du inte ser dem :)

Eller så är det du som inte har blockbildningar, eftersom alla har samma fw... Rent teoretiskt alltså.

En annan nyhet de gav är att en PVR-box av okänt märke för HD kommer för ComHem senare i vår. Detta enligt telefonsupporten också. Vet inget mer om detta. Låter ju faktiskt lovande.

Man får väl hoppas att "senare i vår" inträffar före hockey-vm.

Kolla in DI.se! Comhem har fått ny VD! Vågar vi hoppas på storstädningar inom bolaget?

Då kanske dom får fingrarna ur och släpper en HD PVR!

Redigerat av Unregistereda40b8a00, 18 februari 2008 - 23:09.

Postad 18 februari 2008 - 23:39

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Betyder detta utalande att det finns en liten möjlighet till fotbolls-EM i HD trots allt??:

"En annan punkt på Amanda Evans agenda i år är lanseringen av Eurosports HD-kanal den 25 maj. Hon nämner också flera stora sporthändelser på Eurosports tablå som ska locka tittare framöver, bland annat Fotbolls-EM, Olympiska spelen, Tour de France och US Open."

Och i så fall, kan det ha varit en orsak till att ComHem inte velat hosta upp extra kulor till TV4?

Tror inte ens att comhem haft en aning om att dessa kanaler skulle komma i HD

"Samtliga 31 matcher i fotbolls-EM i sommar kommer att visas i TV4-koncernens kanaler. Nu är det klart att även Eurosport kommer att sända hela turneringen, men där blir det ingen direktsändning. I stället kommer matcherna att visas med ett dygns fördröjning."

Hela artikeln:
http://www.resume.se...olls-/index.xml

Vem 17 vill se Sverige-Grekland med ett dygns fördröjning? HD eller ej.

Redigerat av Unregistereda40b8a00, 18 februari 2008 - 23:40.

Postad 19 februari 2008 - 08:04

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

jag känner ibland en viss frustration över sådana inlägg... alla har ju blockbildningarna eftersom alla har samma fw.. argh
! jaja... bra för dig om du inte ser dem :)

Eller så är det du som inte har blockbildningar, eftersom alla har samma fw... Rent teoretiskt alltså.

läs mitt inlägg och inlägget jag quotade igen.. sen kan du redigera ditt eget inlägg så det blir rätt..

Postad 19 februari 2008 - 13:16

solwretep
  • solwretep
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hej, boende i uppsala centrum...

Utan att ha läst igenom tråden något så kan jag tala om att hos mig så fungerar alla kanaler utom en, nämligen viasat sport HD. Jag felanmälde för 2 veckor sedan och idag kom teknikern. Så fort han steg in genom dörren sade han att boxen förmodligen var trasig, för det var 4:e humaxboxen idag som hade exakt det felet , att tv1000 HD eller viasat sport HD inte fungerade på boxen (ryckig bild / ljud). Efter mätning visade sig att så var fallet.

Han sade att jag blir av med boxen i ca 2 veckor. Det låter ju kul! Jag har inte ens en vanlig TV som kan ta emot en endaste kanal utan enbart projektor utan analog mottagare. Dom ska skicka ny box till mig, vore kul att veta hur stor sannolikhet det är att den fungerar.

Det finns ingen här som på rak hand har lösning på mottagningsproblem på enstaka kanal?

Postad 19 februari 2008 - 14:49

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Det finns ingen här som på rak hand har lösning på mottagningsproblem på enstaka kanal?

Hade man haft lösningen på comhems alla problem.. hade man suttit med ett gratis
livstids abonnemang :)

Men det händer ibland att en förstärkare går i sönder över en eller flera frekvenser.
Men då teknikern mätt upp nätet, så är det inte det som gäller i detta fallet.
( om han vet vad han gör .. alla vet inte det, tyvärr )

Jag tror inte att det är boxen .. jag tror att det är uppdateringen av kortet som inte
fungerat som det skall från comhem. Eftersom att de har lite svårt att fatta detta själva
så är det enklaste att säga att det är boxen det är fel på. Många fel har den, men inte har
vi här tidigare, fått några indikationer på att boxen utestänger vissa kanaler.

Det är vad jag tror

Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2008 - 14:57.

Postad 19 februari 2008 - 17:19

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Aahahahah jag kan f*n inte göra annat än att skratta, har ComHem någonsin lyckas att göra NÅGOT rätt!?.
När jag beställde min HD-Box bad jag få boxen fakturerad så att jag skulle slippa postförskottet (hade taskigt med deg den månaden) och det skulle inte vara några som helst problem sade personen som jag pratade med hos Kundtjänst. När boxen sedan kom några dagar senare vad står det på uthämtningsavin? Belopp att betala 1100kr!!.

Arg som fasen över detta ringer jag ComHem och frågar vad katten dom håller på med, tösen som tar emot mitt samtal förklarar vänligt att det måste blivit något fel (no shit Sherlock?) och erbjuder mig 1 månads fri National Geographic (som jag själv valde). För det första så fungerade aldrig NatGeo. under denna period, jag fick Åtkomst Nekad ... men jag orkade inte sitta i deras telefonköer igen så jag sket i det hela. Idag fick jag denna månads faktura och ser till min förvåning att dom debiterat 15+30 för NatGeo, hahahha va F********N!? är det möjligt!?.

Sitter med faktura i hand och försöker komma fram till CH Kundservice, placerad som nummer 70+ i kön ... samtalet bryts när jag är nummer 2, nu har jag precis ringt upp igen och placeras återigen som nummer 70+ ... hahah det här är RIKTIGT kul =).

Redigerat av ClarkOne, 19 februari 2008 - 17:21.

Postad 19 februari 2008 - 18:15

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Aahahahah jag kan f*n inte göra annat än att skratta, har ComHem någonsin lyckas att göra NÅGOT rätt!?.
När jag beställde min HD-Box bad jag få boxen fakturerad så att jag skulle slippa postförskottet (hade taskigt med deg den månaden) och det skulle inte vara några som helst problem sade personen som jag pratade med hos Kundtjänst. När boxen sedan kom några dagar senare vad står det på uthämtningsavin? Belopp att betala 1100kr!!.

Arg som fasen över detta ringer jag ComHem och frågar vad katten dom håller på med, tösen som tar emot mitt samtal förklarar vänligt att det måste blivit något fel (no shit Sherlock?) och erbjuder mig 1 månads fri National Geographic (som jag själv valde). För det första så fungerade aldrig NatGeo. under denna period, jag fick Åtkomst Nekad ... men jag orkade inte sitta i deras telefonköer igen så jag sket i det hela. Idag fick jag denna månads faktura och ser till min förvåning att dom debiterat 15+30 för NatGeo, hahahha va F********N!? är det möjligt!?.

Sitter med faktura i hand och försöker komma fram till CH Kundservice, placerad som nummer 70+ i kön ... samtalet bryts när jag är nummer 2, nu har jag precis ringt upp igen och placeras återigen som nummer 70+ ... hahah det här är RIKTIGT kul =).

Välkommen som comhemkund, hoppas du kommer trivas med ditt abonnemang :)

Postad 19 februari 2008 - 18:17

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Välkommen som comhemkund, hoppas du kommer trivas med ditt abonnemang :)

Varit tvingad att köra CH dom senaste 4-5 åren :)

Postad 19 februari 2008 - 18:21

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Någon som vet om dom tänker köra Liverpool - Inter på Viasat Sport HD ikväll? ... vore RART!!!!!!!

Postad 19 februari 2008 - 18:25

tarcin
  • tarcin
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej, boende i uppsala centrum...

Utan att ha läst igenom tråden något så kan jag tala om att hos mig så fungerar alla kanaler utom en, nämligen viasat sport HD. Jag felanmälde för 2 veckor sedan och idag kom teknikern. Så fort han steg in genom dörren sade han att boxen förmodligen var trasig, för det var 4:e humaxboxen idag som hade exakt det felet , att tv1000 HD eller viasat sport HD inte fungerade på boxen (ryckig bild / ljud). Efter mätning visade sig att så var fallet.

Han sade att jag blir av med boxen i ca 2 veckor. Det låter ju kul! Jag har inte ens en vanlig TV som kan ta emot en endaste kanal utan enbart projektor utan analog mottagare. Dom ska skicka ny box till mig, vore kul att veta hur stor sannolikhet det är att den fungerar.

Det är inte fel på din box. Jag bor också i Uppsala och har haft boxen i ett år och har samma fel som du. Det är fel på Comhems utsändning över Uppsala.
Det är ju totalt ologiskt att det skulle vara fel på boxen när den fungerar på alla kanaler utom Viasat Sport HD.

Har tyvärr inte själv orkat felanmäla detta än.

Är lite märkligt att båda våra boxar skulle vara trasiga här i Uppsala på just Viasat Sport HD kanalmottagningen.

Redigerat av tarcin, 19 februari 2008 - 18:32.

Postad 19 februari 2008 - 18:58

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Någon som vet om dom tänker köra Liverpool - Inter på Viasat Sport HD ikväll? ... vore RART!!!!!!!

Enligt tvmatchen.se så är det så.

Postad 19 februari 2008 - 19:06

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Enligt tvmatchen.se så är det så.

SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! =)

Postad 19 februari 2008 - 20:46

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Lysande sändning på Viasat HD! .... way to go CH!!!! =)

Postad 19 februari 2008 - 21:50

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vad ? .. vill du ha sagt Clarkone :)

Skulle var intressant att själv kunna jämföra bilden på dagens HD fotboll
mellan Viasats box och comhems.

Jag är inte speciellt imponerad av dagens match. Tror dock att det i mångt o mycket
beror på en dålig kameraman. Men blir lite misstänksam även mot boxen.

Comhem skulle kunna göra dessa tester själva genom att ha två identiskt inställa tv
och köra in signalen som de får den i den ena och sin egen signal genom sin egen
box till den andra. Skulle vara roligt om de gjorde det o gick ut med resultatet
till oss .. ( dröm vidare )

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2008 - 22:32.

Postad 19 februari 2008 - 22:30

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
kikar också på Liverpool-Inter o gött att ´pool leder B) men jag är inte sådär jätteimponerad av bilden, visst är den mkt bättre än 6an men har sett mkt bättre sändningar förut....o Norska kommentatorer??? Hallå eller? Jag/vi bor i Sverige comhem!!! :)

Postad 19 februari 2008 - 22:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jag har hittat mitt fel nu ang den suddiga bilden och det kommer inte att lösa sig före ny firmware i boxen det är så att jag har en taskig kodare i tv kallas låg budget tv så allt som tv kodar om till 720p eller eller liknade blir suddigt. om boxen sköter kodningen då blir det perfekt bild så mitt enda val just nu är att köra boxen i orginal då blir bilden glasklar men då vet ni felet som i stället kommer :)

Redigerat av Duckface21, 19 februari 2008 - 22:35.

Postad 19 februari 2008 - 22:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

jag har en taskig kodare i tv kallas låg budget tv

Lider med dig ..

Då har du två lågbudget produkter :)

Maveric B)

Postad 19 februari 2008 - 22:42

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Vad ? .. vill du ha sagt Clarkone :)

Skulle var intressant att själv kunna jämföra bilden på dagens HD fotboll
mellan Viasats box och comhems.

Jag är inte speciellt imponerad av dagens match. Tror dock att det i mångt o mycket
beror på en dålig kameraman. Men blir lite misstänksam även mot boxen.

Comhem skulle kunna göra dessa tester själva genom att ha två identiskt inställa tv
och köra in signalen som de får den i den ena och sin egen signal genom sin egen
box till den andra. Skulle vara roligt om de gjorde det o gick ut med resultatet
till oss .. ( dröm vidare )

Maveric B)

Det var ironiskt menat =), först så fick man bara en fryst bild under lång tid ... sen tog det 12 minuter in matchen innan ljudet kom, sen som någon annan påpekade ... norska kommentatorer *LOL*.

*Golfapplåd*

Postad 19 februari 2008 - 22:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Viasat ligger bakom mycket av skiten själva .. så det kan vi inte skylla boxen för :)

Kanske dax att komma upp på banan och använda tråden vad den är till för

COMHEM HD BOX

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2008 - 22:44.

Postad 19 februari 2008 - 22:47

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Kanske dax att komma upp på banan och använda tråden vad den är till för

COMHEM HD BOX

Ja pappa!

Postad 19 februari 2008 - 23:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Till boxen ..

Supernatural på svt hd .. just nu ..
Ett typiskt exempel på att det måste vara boxen som spökar ordentligt.
Källan kan bara inte vara så kass .. bitraten är mer än bra ...
Det ser förskräckligt ut ...

Postad 19 februari 2008 - 23:06

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Helt OT, men hos mig ser marksänd tv via inomhusantennen flera ggr bättre ut än det analoga skräpet CH skickar på i antennuttaget.

\\Wasgo

Postad 19 februari 2008 - 23:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

jag har en taskig kodare i tv kallas låg budget tv

Lider med dig ..

Då har du två lågbudget produkter :)

Maveric B)

TV så får man ju skylla sig själv hadde ju inte så mycket pengar för en tv och behövde en. men sen jag tror inte det är fel på boxen bara fel på firmware en update fixar fet men sen när den förbannade firmwaren kommer är o förblir ett mysterium borde kanske kalla in nån ide ot på det med eller rättare sakt fins ju redan en ideo t comhem

Postad 20 februari 2008 - 00:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Lite mer tester medan vi väntar på de "riktiga" testarnas utsagor ... B)

Jag har laborerat med scener ut HD filmer som genom boxen skulle bli riktiga
blockfester och colorbandings utan dess like.

Trots att jag komprimerar dem i botten så kan jag inte provocera fram något
som liknar det vi får ut ur boxen på både SD och HD sändningar.
Jag kan få lite tendenser på en tecknad film ( "över häcken" precis o början av filmen )
då det finns scener som är i grunden riktigt "blurriga".
För dem som jobbat med reklam och redigering av film ... retuscering eller dyligt, vet
hur det ser ut när man "fixar till pixlarna" för att det sedan skall se naturligt ut i normal
storlek. Från boxen ser det ut som om man jobbat mycket mycket grovt ...
Man kan undra ... vad sysslar boxen med ? När man inte ens kan simulera det den gör
med dator !?

Summa av kardemumma...
Mycket hårt komprimerad och med lite andra felaktigheter tillagda, så är film från
annan källa minst 3 gånger bättre än vad den är från boxen.

Lycka till Humax :)

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 20 februari 2008 - 00:57.

Postad 20 februari 2008 - 00:57

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Är det *nån* som är hyfsat nöjd med CHs HD box? Ärligt...

Postad 20 februari 2008 - 01:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Ja .. det fanns någon ett par sidor tillbaka som var jättenöjd .. för det var bättre
än de analoga sändningarna :)

Maveric B)

Postad 20 februari 2008 - 08:42

CLAYMAN2000
  • CLAYMAN2000
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag såg oxå matchen på Viasat HD igår. Visst bilden är betydligt bättre än på Tv6, men jag har inget att jämföra med! Är det såhär HD ska se ut??
Blir lite misstänksam när man kan slänga i en vanlig dvd som är bra producerad och den visar minst lika bra bild som HD-sändningarna på CH...... :)
Varför kunde de inte länka över Hysén och Åke från Tv6 så man slipper höra på norrbaggarna B)

Postad 20 februari 2008 - 10:20

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Det vanligaste omdömet för boxen de senaste tre månaderna är 8 och snittet är 7.05.

För att klaga på Comhem. Jag har börjat få kanaler som ibland inte fungerar, svart bild och hackande ljud (TV4+, Kanal 5, TV400 m.m.). Det har inget med Humaxen att göra då jag även har problemet på Samsungen, men vad håller Comhem på med? Jag skall nu börja skicka in felanmälan varje dag som en kanal inte fungerar.

Postad 20 februari 2008 - 12:29

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Det vanligaste omdömet för boxen de senaste tre månaderna är 8 och snittet är 7.05.

För att klaga på Comhem. Jag har börjat få kanaler som ibland inte fungerar, svart bild och hackande ljud (TV4+, Kanal 5, TV400 m.m.). Det har inget med Humaxen att göra då jag även har problemet på Samsungen, men vad håller Comhem på med? Jag skall nu börja skicka in felanmälan varje dag som en kanal inte fungerar.

Har alla som läser denna tråd gett sitt betyg på prisjakt???
Jag gissar att snittet inte blir 7 om alla säger sitt...
Gå hit https://www.prisjakt...kt.php?o=145390 och klicka på "Ge omdöme".

Redigerat av rickardl, 20 februari 2008 - 13:29.

Postad 20 februari 2008 - 14:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det finns faktiskt dem som givit den full pott ..

Kanske skall skicka dem ett presentkort till synoptik B)

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 20 februari 2008 - 14:29.

Postad 20 februari 2008 - 14:29

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
klikade på star trek idag och vilken skit bild det var med hdtv boxen,så nu har jag lagt undan den och bytt till min humax fox c som funkar kanon inga problem med colour banding och dyl,ringde com hem med för 10 ggr och påpekade det och sa även att jag ville häva köpet om inte nya firm funkar som den ska,då sa dom att det kan bli svårt,då sa jag men va fan skall jag betala för att titta på myrornas krig, tar man svamp eller lsd så kan hdtv boxen vara kul att se på med all colour banding,ja då sa dom vi får se du får göra en skriftlig anmälan sedan så får vi se vad vi kan göra

så vilken skit box dom har lurat på en

hoppas dom fixar det annars vill jag säga upp mitt abonnemang och byta till canal digital

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 20 februari 2008 - 14:53.

Postad 20 februari 2008 - 14:33

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Om de inte löser ALLA PROBLEM med nya FW så kan de inte hindra någon från att häva köpet.
FeleN var där från början ( förutom 60Hz som de själva skapat ) och vi är 100 tals som vittnar för varandra ..

De skall kunna "reparera" varan inom rimlig tid och då det redan gått ett år innan
de ens försökte .. så kan vi nog konstatera att de är ganska rökta .. de små snörvlarna.

Så låt oss nu vänta på nya FW .. tills dess får vi fortsätta ägna oss åt att kasta skit på dem.
Mer kan vi inte göra .. B)

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 20 februari 2008 - 14:48.

Postad 20 februari 2008 - 15:07

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Jag ringer och skäller på dom så ofta det går men idag blev jag riktigt sur när jag kikade på sexan gick ju inte ens att se star trek för allt skit,så bytte till min gamla box och fick kanon bild,nä vill ha mina pengar tillbaka och mitt abonnemang vill jag häva om inte GUD kommer till dom och fixar till deras ###### skitbox.

mvh SWEwillow

Postad 20 februari 2008 - 16:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Jag ringer och skäller på dom så ofta det går men idag blev jag riktigt sur när jag kikade på sexan gick ju inte ens att se star trek för allt skit,så bytte till min gamla box och fick kanon bild,nä vill ha mina pengar tillbaka och mitt abonnemang vill jag häva om inte GUD kommer till dom och fixar till deras ###### skitbox.

mvh SWEwillow

jag håller in mitt skitbox tills jag sett nya firmware den kan ändra mycket eller inget återstår att se

Postad 20 februari 2008 - 19:48

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
http://www.dagensmed...?version=150228

Och hur förb...ad blir man när man läser det här. " att vi plockade bort texten om fotbolls EM var ett misstag i webhanteringen" Vilka lögnhalsar!!! Att man av misstag plockar bort en rad i en gammal pressrelease. Det låter inte troligt. Än mindre troligt är det att just den raden som råkade tas bort innehåll ett löfte som de lämpligt nog inte längre kunde hålla. Om ni ändå ska ljuga, så kan ni väl dra en lögn som åtminstone skulle kunna vara sannolik. Ni är lika dåliga på att ljuga som att hantera information och kunder.

Ni ljuger så systematiskt och utstuderat att dni förmodligen ljúger om vad ni heter också!!!

Att det ska vara så j-a svårt att hålla sig till sanningen!

Redigerat av magnus1111, 20 februari 2008 - 20:23.

Postad 20 februari 2008 - 20:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

http://www.dagensmed...?version=150228

Och hur förb...ad blir man när man läser det här. " att vi plockade bort texten om fotbolls EM var ett misstag i webhanteringen" Vilka lögnhalsar!!! Att man av misstag plockar bort en rad i en gammal pressrelease. Det låter inte troligt. Än mindre troligt är det att just den raden som råkade tas bort innehåll ett löfte som de lämpligt nog inte längre kunde hålla. De ljuger så systematiskt och utstuderat att de förmodligen ljúger om vad de heter också!!!

Att det ska vara så j-a svårt att hålla sig till sanningen!

suck förbannad blir man men vad göra

Postad 20 februari 2008 - 22:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
tänkte bara se om det är nån som kollar på tv1000hd nu fyfan vilken kanonbild på Crank första hdtv filmen jag ser på tv1000hd allt har ju bara vart upscalat

Postad 20 februari 2008 - 22:40

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Det är ju en jäkla tur för dem att de inte är listade på en öppen marknad, annars hade man ju kunnat anmäla dem för deras informationsmetoder.

Postad 20 februari 2008 - 22:49

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Nix, men även C+HD och Discovery HD (bägge 1080i) är bra - sämst idag var faktiskt Viasat Sport HD (720p) under fotbollen. Huvudkamerans visning av gräset (brunt/grönt) var inte alls bra: suddigt och oskarpt vid snabba rörelser i sidled. Lite konstigt för det var bara den kameran som visade denna avvikelse - övriga kamerasändningar var ok. Logon för Viasat HD och tidåtergivningen i övre delen av bilden var avsevärt förskjuten åt höger. Kollade även TV 6 som visade samma match - inga av dessa fel där, men bildkvalitet var naturligtvis inte HD. Tror således inte det är boxens fel?

Postad 20 februari 2008 - 23:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nix, men även C+HD och Discovery HD (bägge 1080i) är bra - sämst idag var faktiskt Viasat Sport HD (720p) under fotbollen. Huvudkamerans visning av gräset (brunt/grönt) var inte alls bra: suddigt och oskarpt vid snabba rörelser i sidled. Lite konstigt för det var bara den kameran som visade denna avvikelse - övriga kamerasändningar var ok. Logon för Viasat HD och tidåtergivningen i övre delen av bilden var avsevärt förskjuten åt höger. Kollade även TV 6 som visade samma match - inga av dessa fel där, men bildkvalitet var naturligtvis inte HD. Tror således inte det är boxens fel?

oki större delen av sånna fel beror på utsändning dock :/ och där fins ju bara 2 parter till felet ena är viasat andra är comhem nån av dem gör felet.... men sånna studer som denna då man kollar på tv1000hd och man har en så ###### underbar bild gör en kanon glad fan trodde inte det kunde se så bra ut som nu. sen tycker jag inte om tv1000HDs övriga sändningar då de scalar upp sdtv avskyr upscalade program bara piss bild med sånt

Redigerat av Duckface21, 20 februari 2008 - 23:06.

Postad 21 februari 2008 - 00:17

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Var det svenska kommentatorer på Viasat Sport HD idag eller var det norska som igår?

Postad 21 februari 2008 - 00:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Koreanska

De satt i boxen o pratade :)

Maveric ;)

Postad 21 februari 2008 - 00:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Koreanska

De satt i boxen o pratade :)

Maveric ;)

haha säker de inte va från himalaja haha den va bra du

Postad 21 februari 2008 - 03:28

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Var det svenska kommentatorer på Viasat Sport HD idag eller var det norska som igår?

Spelarna stod för en kjempebra insatts idag också. :)

Postad 21 februari 2008 - 07:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

tänkte bara se om det är nån som kollar på tv1000hd nu fyfan vilken kanonbild på Crank första hdtv filmen jag ser på tv1000hd allt har ju bara vart upscalat

Nästan tveksam till att det var HD...Crank är helt sjukt bra på SD DVD med... Eller rättare sagt, HD Crank ska (iaf kan) vara bättre än det vi såg igår iaf, enl min mening (men fy fasen vilken underbar film det är, min humor till 100% :) )

Redigerat av pacman, 21 februari 2008 - 07:34.

Postad 21 februari 2008 - 09:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nästan tveksam till att det var HD...Crank är helt sjukt bra på SD DVD med... Eller rättare sagt, HD Crank ska (iaf kan) vara bättre än det vi såg igår iaf, enl min mening (men fy fasen vilken underbar film det är, min humor till 100% :) )

tveksam hmm det va ju lika bra bild som hd-dvd filmen kanon bild jag såg ingen skilnad mellan hd-dvd filmen och sändningen på tv1000hd förutom de fel boxen gör då vill säga men det va kanon vill dock ha fler hd filmer på tv1000hd för lite bara upscalat helatiden

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.