* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 02 januari 2009 - 19:07
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Mjo jag med, och hoppas att det är det ända man behöver göra oxå ( torka bort damm alltså  ). Hade nyårs fest hemma i onsdags och kunde nog inte andas lugnt en sek med fulla människor runt omkring tv´n ( hemmabion ) med dricka i handen hehe  Men va gör man inte när sambon vill ha fest ?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 januari 2009 - 19:07.
Postad 02 januari 2009 - 19:31
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Ska man verkligen köpa en 5090H nu? Jag har beställt en men den dröjer lite, och jag börjar fundera på om inte KRP-500 är ett bättre val... Det skiljer en hel del pengar förvisso, men de som köper 5090H vill ju ha det bästa och det får man inte nu när KRP-500 finns.
Övertala mig gärna att köpa 5090H istället för KRP-500, för jag vill egentligen inte spendera mer än så.
Postad 02 januari 2009 - 21:24
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Övertala mig gärna att köpa 5090H istället för KRP-500, för jag vill egentligen inte spendera mer än så.
Då är det väl inte mycket att snacka om egentligen, köp någe annat kul för mellanskillnaden isf
Postad 02 januari 2009 - 21:53
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Ska man verkligen köpa en 5090H nu? Jag har beställt en men den dröjer lite, och jag börjar fundera på om inte KRP-500 är ett bättre val... Det skiljer en hel del pengar förvisso, men de som köper 5090H vill ju ha det bästa och det får man inte nu när KRP-500 finns.
Jag har funderat i samma banor som dig. Den lilla teknikdjävulen inom en sitter där och vill att man ska köpa det absolut bästa och dyraste. Men sen var jag i en hemmabiobutik och fick se 5090H och KRP-500 sida vid sida. Och jag kan säga som så att jag nog hade förväntat mig ännu lite mer av KRP-500 än det som jag såg. Och för min egen del tycker jag verkligen inte att det var motiverat mellanskillnaden på hela 10.000:-. Hälften om du väljer 500M men den är inte aktuell för mig. Så för min del blev det en 5090H för 21.990:- och jag är övertygad om att jag inte kommer ångra det i efterhand.
Redigerat av belzebubb, 02 januari 2009 - 22:04.
Postad 02 januari 2009 - 22:46
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Står väl nått om detta i manualen. En lätt fuktig obehandlad trasa kan man använda har jag för mig. Dock så vågar jag knappt röra panelen när jag ska torka bort damm osv. Färgfiltret som sitter utanpå verkar ju vara ganska känsligt 
Om nu filtret är så känsligt, kan ett fettigt fingeravtryck skada om det ligger på förlänge?  Vågar man blöta en liten trasa?
Postad 02 januari 2009 - 23:13
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Vad är bästa val för 5090H väggfäste? Är det värt att köpa äkta Pio, eller går det lika bra att köpa en billigare? Jag tänker framförallt på hur långt skärmen sticker ut från väggen.
Postad 03 januari 2009 - 00:08
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Vad är bästa val för 5090H väggfäste? Är det värt att köpa äkta Pio, eller går det lika bra att köpa en billigare? Jag tänker framförallt på hur långt skärmen sticker ut från väggen.
Du kan köpa en vanlig och det kommer att fungera galant, kan ju i vilket fall säga att det blir jädra trångt bakom tv`n när den sitter på väggen om du ska hålla på med kablar.
Postad 03 januari 2009 - 09:24
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Du kan köpa en vanlig och det kommer att fungera galant, kan ju i vilket fall säga att det blir jädra trångt bakom tv`n när den sitter på väggen om du ska hålla på med kablar.
Jag hade ett Pio original till min 435XDE och när jag köpte min 5090H tog jag originalfästet till den och köpte ett universal till den gamla teven. Men det passade inte. Jag fick förskjuta hålen några millimeter för att kunna dra i skruvarna. Mycket underligt, men jag tror inte att jag gjorde fel... Men du har ett universal som passade fint eller? Det jag fick måste hålen suttit fel på.
Postad 03 januari 2009 - 12:06
Griswold
-
Griswold
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att koppla dator till 5090H?
Jag undrar om det är möjligt att köra en Mac mini via DVI-HDMI i 1080p. Har gått igenom manualen men blir inte riktigt klok på om det kommer att fungera.
Tack för bra forum!
Postad 03 januari 2009 - 12:13
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att koppla dator till 5090H?
Jag undrar om det är möjligt att köra en Mac mini via DVI-HDMI i 1080p. Har gått igenom manualen men blir inte riktigt klok på om det kommer att fungera.
Tack för bra forum!
Japp. Det går utmärkt. Pixelmappat blir det också
Postad 03 januari 2009 - 12:36
Griswold
-
Griswold
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack!
Precis vad jag ville höra.
Men var tar jag in ljudet? Det kommer ju på en separat utgång från macen.
Postad 03 januari 2009 - 12:43
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Tack!
Precis vad jag ville höra.
Men var tar jag in ljudet? Det kommer ju på en separat utgång från macen.
Antingen kör du DVI-VGA in i TV:n. Visst, det är analogt men vem kan se skillnad? Fördelen då är att TV:n har en separat ljudingång bredvid VGA-porten där den förväntar sig att det ska komma ljud. Kör man via HDMI in i TV:n blir det som du säger tyst eftersom TV:n räknar med att ljudet kommer genom HDMI-kontakten - något som inte funkar när man konverterat HDMI-kabeln från DVI. Men det klart bästa sättet är att använda en 3.5mm optisk kabel i Mac minin som går över till en TOSLINK in i en schyst förstärkare. Eftersom Mac minis utgång är digital så får man väldigt rent och fint multikanalsljud.
Postad 03 januari 2009 - 13:31
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Om nu filtret är så känsligt, kan ett fettigt fingeravtryck skada om det ligger på förlänge? Vågar man blöta en liten trasa?
 ?
Postad 03 januari 2009 - 13:40
Schumi
-
Schumi
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
?
Detta kanske funkar. Har ingen egen erfarenhet av det men funderar starkt på att beställa. För min 5090 ser inget vidare ut med flottfläckar både högt och lågt.
Postad 03 januari 2009 - 14:28
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Detta kanske funkar. Har ingen egen erfarenhet av det men funderar starkt på att beställa. För min 5090 ser inget vidare ut med flottfläckar både högt och lågt. 
Oj, inget blygsamt pris.
Postad 03 januari 2009 - 17:33
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Det måste ju räcka med vatten och en trasa. Alternativt typ Ajax glasspray. Medel för skärmar är bara merförsäljning.
Postad 03 januari 2009 - 18:07
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Den lär ju räcka några år den sprayen
Postad 03 januari 2009 - 19:44
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Det finns slimmade fästen som bygger ca 23 mm. Minst lika stadigt som original och kostar runt 500 spänn. Du kan googla på följande: SMS func flatscreen
Postad 03 januari 2009 - 20:43
Maxxis
-
Maxxis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
I bruksanvisningen jag fick med min tv, och som dessutom finns att ladda ner från Pioneers sida, står: Rengöra bildskärmenRengör bildskärmen genom att torka försiktigt med den medföljande dammtrasan. VARNINGGnugga inte hårt för då kan den speciella skyddshinnan på skärmens yta repas. Om du inte får bort smutsen enbart genom att bara torka försiktigt med dammtrasan ska du dra ur stickkontakten och följa anvisningarna nedan: 1. Vät en mjuk obehandlad trasa i destillerat vatten. En ”behandlad” trasa innehåller putsmedel eller andra kemikalier, och exempel på sådana är de putsdukar för glasögon som säljs hos optiker. 2. Vrid ur trasan så att den bara är lite fuktig, inte våt. Var noga med att vrida ur trasan helt. Om ytan rengörs med en våt trasa kan vatten tränga in i TV:n och orsaka skada. 3. Torka ytan försiktigt med den fuktiga trasan. 4. Torka ytan en gång till och använd den torra trasa som medföljer för att ta bort eventuell kvarvarande fukt och för att förhindra att skärmen blir strimmig. Har fått lite fingeravtryck(handsalva...) på skärmytan, har rengöringset som jag använde till min förra Samsung plasma(ja, jag vet alla kan göra misstag...), det är en slags mjuk sak med spray till. Är det okej att använda till 5090? Eller är den extra känslig för att få något fuktigt på sig?
Postad 03 januari 2009 - 21:17
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
I bruksanvisningen jag fick med min tv, och som dessutom finns att ladda ner från Pioneers sida, står:
Rengöra bildskärmen Rengör bildskärmen genom att torka försiktigt med den medföljande dammtrasan. VARNING Gnugga inte hårt för då kan den speciella skyddshinnan på skärmens yta repas. Om du inte får bort smutsen enbart genom att bara torka försiktigt med dammtrasan ska du dra ur stickkontakten och följa anvisningarna nedan: 1. Vät en mjuk obehandlad trasa i destillerat vatten. En ”behandlad” trasa innehåller putsmedel eller andra kemikalier, och exempel på sådana är de putsdukar för glasögon som säljs hos optiker. 2. Vrid ur trasan så att den bara är lite fuktig, inte våt. Var noga med att vrida ur trasan helt. Om ytan rengörs med en våt trasa kan vatten tränga in i TV:n och orsaka skada. 3. Torka ytan försiktigt med den fuktiga trasan. 4. Torka ytan en gång till och använd den torra trasa som medföljer för att ta bort eventuell kvarvarande fukt och för att förhindra att skärmen blir strimmig.
Tur att de inte har högre krav på att torka av tvn..
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 04 januari 2009 - 08:52.
Postad 03 januari 2009 - 23:34
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Postad 03 januari 2009 - 23:54
Larson64
-
Larson64
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Antingen kör du DVI-VGA in i TV:n. Visst, det är analogt men vem kan se skillnad? Fördelen då är att TV:n har en separat ljudingång bredvid VGA-porten där den förväntar sig att det ska komma ljud.
Kör man via HDMI in i TV:n blir det som du säger tyst eftersom TV:n räknar med att ljudet kommer genom HDMI-kontakten - något som inte funkar när man konverterat HDMI-kabeln från DVI.
Men det klart bästa sättet är att använda en 3.5mm optisk kabel i Mac minin som går över till en TOSLINK in i en schyst förstärkare. Eftersom Mac minis utgång är digital så får man väldigt rent och fint multikanalsljud.
Det funkar bra att köra hdmi och den elektriska 3,5 mm ljudingången (dvs den funkar inte bara tillsammans med VGA). Jag kör hdmi ut från PC:n och 3,5 mm audio utgången från PC:n, funkar klockrent. Dock har min PC inte ljud ut på HDMI-kontakten men det borde motsvara DVI till HDMI.
Postad 03 januari 2009 - 23:55
Schumi
-
Schumi
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Tur att de inte har högre kvar på att torka av tvn.. 
Skönt att man inte har några märken på bildskärmen då.
Postad 04 januari 2009 - 00:45
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Det funkar bra att köra hdmi och den elektriska 3,5 mm ljudingången (dvs den funkar inte bara tillsammans med VGA).
Nice, det är inte många TV som har det.
Postad 04 januari 2009 - 03:06
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag hade ett Pio original till min 435XDE och när jag köpte min 5090H tog jag originalfästet till den och köpte ett universal till den gamla teven. Men det passade inte. Jag fick förskjuta hålen några millimeter för att kunna dra i skruvarna. Mycket underligt, men jag tror inte att jag gjorde fel... Men du har ett universal som passade fint eller? Det jag fick måste hålen suttit fel på.
Kör med en Vogel VFW 165 och det fungerar galant
Postad 04 januari 2009 - 03:30
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Tur att de inte har högre kvar på att torka av tvn.. 
Tack för ett gott skratt
Redigerat av belzebubb, 04 januari 2009 - 03:31.
Postad 04 januari 2009 - 12:02
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Kan det vara skadligt då med fettiga fingeravtryck på skärmen, kan filtret skadas av detta? Om inte, då skiter jag nog i att göra rent skärmen...
Postad 04 januari 2009 - 12:04
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Kan det vara skadligt då med fettiga fingeravtryck på skärmen, kan filtret skadas av detta? Om inte, då skiter jag nog i att göra rent skärmen...
Det här med filter på skärmen låter som riktig bullshit. I alla manualer till prylar står det jämt otroligt töntiga skötselråd. Är inte detta ett av dem? Varenda TV jag ägt har jag svabbat med en blöt trasa. Skulle det vara nåt filter som förstörs menar de? Hm, jag vill ha bevis.
Postad 04 januari 2009 - 17:02
lillegorenje
-
lillegorenje
-
Användare
-
-
243 inlägg
Hur snabbt växlar 5090/h i upplösning i HDMI? Är tiden märkbar/irriterande?
Jag kör med parabol på extern box (Vantage 8000) och signalen ändras mellan 576p, 720p och 1080i beroende på vilken kanal jag växlar till. Vill inte vänta för länge på kanalbyten och vill inte ha några störiga ryck i bilden vid växlingarna som jag har på min nu snart 3 år gamla LCD
(Tiden borde väl vara ungefär lika stor som tiden det tar att växla källa om någon kunde prova det åtminstone)
Postad 04 januari 2009 - 18:41
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag kör med parabol på extern box (Vantage 8000) och signalen ändras mellan 576p, 720p och 1080i beroende på vilken kanal jag växlar till. Vill inte vänta för länge på kanalbyten och vill inte ha några störiga ryck i bilden vid växlingarna som jag har på min nu snart 3 år gamla LCD (Tiden borde väl vara ungefär lika stor som tiden det tar att växla källa om någon kunde prova det åtminstone)
Om du är ute efter dem kanaler som du får från CD där tar det ca 2-3s att bytta kanaler men vad hjälper till när du kommer att få störningar i bild och ljud för de flesta hd-kanaler. Har jag förstått dig rätt eller?
Postad 05 januari 2009 - 10:17
lillegorenje
-
lillegorenje
-
Användare
-
-
243 inlägg
Om du är ute efter dem kanaler som du får från CD där tar det ca 2-3s att bytta kanaler men vad hjälper till när du kommer att få störningar i bild och ljud för de flesta hd-kanaler. Har jag förstått dig rätt eller?
Litet missförstånd: Jag kommer inte köra med tunern i pioneeren, utan den sitter i Vantagen som kopplas med HDMI till TVn. Växling av TV-kanal med Vantage tar ca 1.5 sek. Men därtill kommer ju eventuell tid som det tar för Pioneeren att ställa om sig från 576p till 1080i, till exempel om jag byter från SD till HD-kanal under zappande.
Postad 05 januari 2009 - 12:26
hafrse
-
hafrse
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag kör med parabol på extern box (Vantage 8000) och signalen ändras mellan 576p, 720p och 1080i beroende på vilken kanal jag växlar till. Vill inte vänta för länge på kanalbyten och vill inte ha några störiga ryck i bilden vid växlingarna som jag har på min nu snart 3 år gamla LCD (Tiden borde väl vara ungefär lika stor som tiden det tar att växla källa om någon kunde prova det åtminstone)
Jag har en DM800 , när den växlar upplösningen så tar det ca 3-4 sek på sig ( 5090H) och dessutom får man info rad högst upp om att den har bytt upplösningen, mycket irreterande och tidskrävande! Jag fattar inte vad det är som tar tid!
Postad 05 januari 2009 - 14:27
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jag fattar inte vad det är som tar tid!
Jag läste att det finns någon slags patent nu på ett system som ska växla HDMI i några millisekunder. Samsung bl a har tecknat avtal för att använda teknologin. Får hoppas att det blir realitet snart...
Postad 06 januari 2009 - 09:52
lillegorenje
-
lillegorenje
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jag har en DM800 , när den växlar upplösningen så tar det ca 3-4 sek på sig ( 5090H) och dessutom får man info rad högst upp om att den har bytt upplösningen, mycket irreterande och tidskrävande! Jag fattar inte vad det är som tar tid!
Oj, det var inget roligt att höra. Det är ju ungefär samma som min nuvarande TV, dvs mkt störande... man hade trott att utvecklingen gått framåt på den punkten på 3 år, men icke. Det är väl antagligen så på de flesta TV-apparater. Man kanske får ge sig till tåls till det nya patentet börjar användas. Tack för svaren!
Postad 06 januari 2009 - 10:28
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Oj, det var inget roligt att höra. Det är ju ungefär samma som min nuvarande TV, dvs mkt störande... man hade trott att utvecklingen gått framåt på den punkten på 3 år, men icke. Det är väl antagligen så på de flesta TV-apparater. Man kanske får ge sig till tåls till det nya patentet börjar användas.
Tack för svaren!
Visst borde man slippa det här problemet om man har en förstärkare som uppskalar bilden från alla källor och därmed håller upplösningen stadig? Är jag helt ute och cyklar nu?
Postad 06 januari 2009 - 14:37
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Visst borde man slippa det här problemet om man har en förstärkare som uppskalar bilden från alla källor och därmed håller upplösningen stadig?
Ja, det har du rätt i. Fast man kan också slippa problemet genom att ställer i boxen att uppskalar allting. Syftet med att inte göra det är att Pioneers upskalningen är bäst i klass, och då vill folk använder det, istället för andra (sämre) metoder. Om din förstärkare har lika bra uppskalning som Pioneer, då kanske det är en bra lösning, men det är inte många försärkare som har det.
Postad 06 januari 2009 - 14:58
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Ja, det har du rätt i. Fast man kan också slippa problemet genom att ställer i boxen att uppskalar allting. Syftet med att inte göra det är att Pioneers upskalningen är bäst i klass, och då vill folk använder det, istället för andra (sämre) metoder. Om din förstärkare har lika bra uppskalning som Pioneer, då kanske det är en bra lösning, men det är inte många försärkare som har det.
det är iofs sant. har en yamaha rx-v2700, men helt seriöst har jag inte märkt någon större skillnad på uppskalat eller ej. det är fortfarande kasst SD-material
Postad 07 januari 2009 - 14:27
Crischnak
-
Crischnak
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej
Är såld på 5090H och skall köpa en i dagarna. Blir dokc lite orolig när jag läser om en del problem med Canal Digital HD och Pinoeer. Jag kör Canal Digital idag via deras senaste inspelningsbara HD box. Kommer det uppstå problem med att koppla in min 5090H mot denna box? Kommer vissa kanaler i HD ej att gå att se?
Confused to say the least.... please advise...
PS Har TVn ej högtalare inbyggda, måste jag köpa till detta (har tänkt köra 5.1 system men ville avvakta inköp av detta lite).
PS 2 Rekommenderat ställe att köpa den ifrån pris / leveranstid?
Postad 07 januari 2009 - 14:41
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hej
Är såld på 5090H och skall köpa en i dagarna. Blir dokc lite orolig när jag läser om en del problem med Canal Digital HD och Pinoeer. Jag kör Canal Digital idag via deras senaste inspelningsbara HD box. Kommer det uppstå problem med att koppla in min 5090H mot denna box? Kommer vissa kanaler i HD ej att gå att se?
PS Har TVn ej högtalare inbyggda, måste jag köpa till detta (har tänkt köra 5.1 system men ville avvakta inköp av detta lite).
Du kommer inte få några problem med CD's HD utan det fungerar utmärkt. Det som du tänkte på är den inbyggda HD mottagaren för satellit som finns i TV'n där finns problem med HD kanaler som ligger på 30000 SR ( symbolrate ).
Postad 07 januari 2009 - 14:43
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Hej
Nej du kommer inte få några problem mot din CD-box, det är den inbyggda CD-funktionaliteten som tydligen fungerar lite si och så på HD-kanalerna, kör du extern box är allt gyllene. Om du vill köra ljud ur TVn så måste du köpa till högtalare ja. Ang. pris o leveranstid så är nog bästa tipset att kolla prisjakt och köpa från ett erkänt bra ställe
Postad 07 januari 2009 - 14:56
Crischnak
-
Crischnak
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack
Har panelen ett förslag på ett hembio paket 5.1 som passar bra till 5090H och som ej kostar över 6000 kr? Får gärna vara Blue Ray
Postad 07 januari 2009 - 15:05
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Tack
Har panelen ett förslag på ett hembio paket 5.1 som passar bra till 5090H och som ej kostar över 6000 kr? Får gärna vara Blue Ray
Färdiga hembiopaket med 5.1 och Bluray finns endast detta enligt prisjakt. Prisjakt 5.1 + bluray
Postad 07 januari 2009 - 15:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Postad 07 januari 2009 - 18:08
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Pios framtid inom tv-segmentet
D-Nice verkar få rätt. 
Hmmm - riktigt tråkigt om det kommer dröja så länge tills vi få köpa G10. Jag hade hoppats på något nytt på CES. Det finns kanske fortf möjlighet att de kommer med nya modeller baserat på G9 panelerna, men det är kanske inte så troligt med tanke på att vi har redan KRP-serien.
Postad 07 januari 2009 - 18:25
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Hmmm - riktigt tråkigt om det kommer dröja så länge tills vi få köpa G10. Jag hade hoppats på något nytt på CES. Det finns kanske fortf möjlighet att de kommer med nya modeller baserat på G9 panelerna, men det är kanske inte så troligt med tanke på att vi har redan KRP-serien.
Varför inte bara köpa 5090h nu?
Postad 07 januari 2009 - 18:41
Maxxis
-
Maxxis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ta kärran och blås in till TV-Nisse i Solna. Skall du handla lite prylar går det inte att åka besviken därifrån. Högtalare och stativ är väl alltid föremål för "paketlösning"... Än mer om man dessutom är ute efter 5.1-prylar. Fixar även transport om det skulle behövas. Handlade själv där senast i december, mycket nöjd från då :-) Hej PS Har TVn ej högtalare inbyggda, måste jag köpa till detta (har tänkt köra 5.1 system men ville avvakta inköp av detta lite). PS 2 Rekommenderat ställe att köpa den ifrån pris / leveranstid?
Postad 07 januari 2009 - 18:49
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag hade hoppats på något nytt på CES. Det finns kanske fortf möjlighet att de kommer med nya modeller baserat på G9 panelerna, men det är kanske inte så troligt med tanke på att vi har redan KRP-serien.
Framförallt är det inte så troligt med tanke på att de lägger ner egna tillverkningen 1 månad efter CES...  Iövrigt säger jag som Lundmark.
Redigerat av pacman, 07 januari 2009 - 18:52.
Postad 07 januari 2009 - 19:19
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Varför inte bara köpa 5090h nu?
Eftersom jag är inte tillbaka i Sverige tills om 2 veckor skulle det inte finnas mycket poäng att köpa en tv idag  .
Postad 07 januari 2009 - 19:36
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Jag har funderat länge, gått fram och tillbaka mellan olika modeller, kollat på Samsung. Jag beställde till slut en 5090H häromdagen och jag har lite betänketid innan den levereras, men jag tror det blir den modellen jag stannar på.
KRP-500 är häftig, men allt man får för 10 extra lökar är en tunnare TV och marginellt bättre bild. Jag är osäker på att jag kommer se någon större skillnad om jag jämförde dem, däremot är jag säker på att jag inte kommer ogilla bilden hemma på min 5090H om jag går förbi en butik och kollar på KRP-500. För så stora skillnader är det helt enkelt inte vad jag förstått.
Lyckades styra upp en 5090H för strax under 22000 kr, vilket får anses vara bra antar jag. J*vla massa slantar för en TV, men så är det ju en bra sådan också
Redigerat av Lundmark, 07 januari 2009 - 19:37.
Postad 07 januari 2009 - 20:37
andyman
-
andyman
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag har funderat länge, gått fram och tillbaka mellan olika modeller, kollat på Samsung. Jag beställde till slut en 5090H häromdagen och jag har lite betänketid innan den levereras, men jag tror det blir den modellen jag stannar på.
KRP-500 är häftig, men allt man får för 10 extra lökar är en tunnare TV och marginellt bättre bild. Jag är osäker på att jag kommer se någon större skillnad om jag jämförde dem, däremot är jag säker på att jag inte kommer ogilla bilden hemma på min 5090H om jag går förbi en butik och kollar på KRP-500. För så stora skillnader är det helt enkelt inte vad jag förstått.
Lyckades styra upp en 5090H för strax under 22000 kr, vilket får anses vara bra antar jag. J*vla massa slantar för en TV, men så är det ju en bra sådan också 
Får man fråga vart du fick detta pris?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|