Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 21 februari 2008 - 09:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
är det bara jag eller är det andra här som tycker tv1000s hemsida suger jag försöker hitta en mail för att maila tv1000 och fråga vilka filmer som kommer att köras i hd under våren fins ingen som hällst mail till dem...

Postad 21 februari 2008 - 09:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Håller med Pacman ... Det är tveksamt att Crank var HD. Jag får samma bild från min DVD spelare.
( Har inte Crank på Blu-Ray :) )
Att det inte är några problem att få tag i HDTV versioner av filmerna, vet vi av allt material som sänds
bla på amerikansk tv. Därför är det underligt att man ens skalar upp SD.
Det är inte Bluray eller HD DVD man spelar upp .. Tyvärr ..

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 21 februari 2008 - 11:18.

Postad 21 februari 2008 - 09:45

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Det är ju en jäkla tur för dem att de inte är listade på en öppen marknad, annars hade man ju kunnat anmäla dem för deras informationsmetoder.

Anmäla dom kan man visst göra. Det är vi också några som redan gjort! Det som Comhem håller på med kallas lindrigt för vilseledande marknadsföring. Ni som är missnöjda med hur de har hanterat fotbolls em och/eller problemen HD boxen bör också skicka in en anmälan till konsumentverket. Man får alltså göra en anmälan om fotbolls EM och en för boxproblematiken. Ju fler som anmäler dom, ju större chans är det att konsumentverket tar upp frågan i marknadsdomstolen. Och det vill vi väl att dom gör. :)

Dra ert strå till stacken! Det tar inte mer än tio minuter

http://www.konsument...ngArticleId=620

Redigerat av magnus1111, 21 februari 2008 - 09:51.

Postad 21 februari 2008 - 10:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Så här såg min text ut ...

Comhem AB har sedan okt 2006 gjort reklam för sin HDTV med draghjälp av blaFotbolls EM. Många har därför hoppat på detta, vilket har medfört stora kostnader i abonnemang och inte minst HD box ( 3995 kr ) Det visar sin nu att de inte kommer att sända EM i HDTV och att så inte sker pga kostnads skäl. Vi som betalat för tjänsten får inte pengarna tillbaka och Comhem fortsätter med att göra reklam för sin HDTV med viss info om både Fotboll och Ishockey i HD. Detta är så vilseledande det kan bli. Hoppas ni tar tag i detta företags mycket oseriösa handlande. Tyvärr avgår deras marknads och informationschefer på löpande band, så det verkar vara andra okunniga personer som sköter rulljansen. Men oavsett vem som gör det, är det styrelse och Vd ( som avgår ) som bär ansvaret.

Enklast är denna länk .. du kan vara helt anonym om du vill
http://www.konsument...ategoryId=1721#
Klicka på : Skicka anmälan via e-post till Konsumentverket

Maveric :)

Postad 21 februari 2008 - 10:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

tänkte bara se om det är nån som kollar på tv1000hd nu fyfan vilken kanonbild på Crank första hdtv filmen jag ser på tv1000hd allt har ju bara vart upscalat

Nästan tveksam till att det var HD...Crank är helt sjukt bra på SD DVD med... Eller rättare sagt, HD Crank ska (iaf kan) vara bättre än det vi såg igår iaf, enl min mening (men fy fasen vilken underbar film det är, min humor till 100% :) )

tveksam hmm det va ju lika bra bild som hd-dvd filmen kanon bild jag såg ingen skilnad mellan hd-dvd filmen och sändningen på tv1000hd förutom de fel boxen gör då vill säga men det va kanon vill dock ha fler hd filmer på tv1000hd för lite bara upscalat helatiden

Visste inte ens att Crank fanns på HDDVD. Iaf, har iofs inte sett HD-verren av Crank på den tv jag har hemma så har du gjort jämförelser med den så får jag tro på dig men rent spontant kände jag "hey, det här ser iofs inte helt kasst ut men inte så bra ut som en superfilm som Crank borde se ut". Men vad vet jag, kanske var jag trött och va upptagen med att garva läppen av mig eller nått. ;)

Postad 21 februari 2008 - 11:37

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Så här såg min text ut ...

Comhem AB har sedan okt 2006 gjort reklam för sin HDTV med draghjälp av blaFotbolls EM. Många har därför hoppat på detta, vilket har medfört stora kostnader i abonnemang och inte minst HD box ( 3995 kr ) Det visar sin nu att de inte kommer att sända EM i HDTV och att så inte sker pga kostnads skäl. Vi som betalat för tjänsten får inte pengarna tillbaka och Comhem fortsätter med att göra reklam för sin HDTV med viss info om både Fotboll och Ishockey i HD. Detta är så vilseledande det kan bli. Hoppas ni tar tag i detta företags mycket oseriösa handlande. Tyvärr avgår deras marknads och informationschefer på löpande band, så det verkar vara andra okunniga personer som sköter rulljansen. Men oavsett vem som gör det, är det styrelse och Vd ( som avgår ) som bär ansvaret.

Enklast är denna länk .. du kan vara helt anonym om du vill
http://www.konsument...ategoryId=1721#
Klicka på : Skicka anmälan via e-post till Konsumentverket

Så där ska det se ut. :) Bra att du sa att man kan vara anonym. Man behöver faktiskt inte ens vara kund hos Comhem för att göra en anmälan!!! ;) Försök dock att bifoga bevis av olika slag. Det kan t ex vara länkar till vad som sagts i det här forumet, fairshopping eller Comhems egen hemsida. Själv har jag gjort en del skärmdumpar som jag kommer att bifoga (ex pressreleasen om Fotbolls EM)

Redigerat av magnus1111, 21 februari 2008 - 11:40.

Postad 21 februari 2008 - 13:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

tänkte bara se om det är nån som kollar på tv1000hd nu fyfan vilken kanonbild på Crank första hdtv filmen jag ser på tv1000hd allt har ju bara vart upscalat

Nästan tveksam till att det var HD...Crank är helt sjukt bra på SD DVD med... Eller rättare sagt, HD Crank ska (iaf kan) vara bättre än det vi såg igår iaf, enl min mening (men fy fasen vilken underbar film det är, min humor till 100% :) )

tveksam hmm det va ju lika bra bild som hd-dvd filmen kanon bild jag såg ingen skilnad mellan hd-dvd filmen och sändningen på tv1000hd förutom de fel boxen gör då vill säga men det va kanon vill dock ha fler hd filmer på tv1000hd för lite bara upscalat helatiden

Visste inte ens att Crank fanns på HDDVD. Iaf, har iofs inte sett HD-verren av Crank på den tv jag har hemma så har du gjort jämförelser med den så får jag tro på dig men rent spontant kände jag "hey, det här ser iofs inte helt kasst ut men inte så bra ut som en superfilm som Crank borde se ut". Men vad vet jag, kanske var jag trött och va upptagen med att garva läppen av mig eller nått. ;)

jag mednade blueray sa fel dock sorry den fins annars på megastore och köpa..

Postad 21 februari 2008 - 16:08

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Norsk och han skötte sig bra. Får nog vänja oss ett tag vid att "Skandinaviska" är det språk som gäller i det här avseendet. Jag tror inte det är Sverige som är det land som har de flesta abonnenterna.

Postad 21 februari 2008 - 16:17

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Nä man kan bli ganska frustrerad över allt för skiftande bildkvalitet. Detta hade jag i större omfattning på min gamla digitalbox Sagem med scartkabel. Med Humaxen är kvaliten i allt väsentligt bättre och jämnare: SD har en bra jämn kvalitet och HD en ännu bättre (i jämförelse med vad jag hade innan iaf).

Tror i mångt o mycket att det är lätt att skylla på boxen - framför allt om det strular i samband med inköpet - men det finns många felkällor: TV´n, kablar, sänding o s v. Kanske blir lätt att tappa suget om man inte lyckas komma till rätta med felen, framför allt om man som jag inte är särskilt "hemma på hemelektronik"

Postad 21 februari 2008 - 16:35

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Norsk och han skötte sig bra. Får nog vänja oss ett tag vid att "Skandinaviska" är det språk som gäller i det här avseendet. Jag tror inte det är Sverige som är det land som har de flesta abonnenterna.

Ok, tack. Lite synd...man vill ju höra Glenn Hyséns klockrena analyser :)

Postad 21 februari 2008 - 16:58

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Får nog vänja oss ett tag vid att "Skandinaviska" är det språk som gäller i det här avseendet.

Det problemet har man i alla fall inte med canal+. De har svensk kommentator för sverige
och vise versa .. Trots att de har fler abonenter i Frankrike :)

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 21 februari 2008 - 17:02.

Postad 21 februari 2008 - 18:33

Old Ozz
  • Old Ozz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Norge är med sina nästan 4,7 miljoner invånare det glesast befolkade landet i Europa ,men dom har förstås oljan

Postad 21 februari 2008 - 23:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Får nog vänja oss ett tag vid att "Skandinaviska" är det språk som gäller i det här avseendet.

Det problemet har man i alla fall inte med canal+. De har svensk kommentator för sverige

c+ sverige och c+ frankrike är inte samma bolag mer svenska c+ har bytt ägare många gånger de senaste åren då filmnet vart canal+ då va det franska som ägde det därför vart det canal+

Postad 22 februari 2008 - 00:20

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

c+ sverige och c+ frankrike är inte samma bolag mer svenska c+ har bytt ägare många gånger de senaste åren då filmnet vart canal+ då va det franska som ägde det därför vart det canal+

Punkt?! Andas..!

Redigerat av Unregistered42562, 22 februari 2008 - 00:21.

Postad 22 februari 2008 - 01:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
och så andas vi ut ... :)

Lättare att se hela "strukturen" som den ser ut ...
http://en.prosiebens...konzernstruktur

Postad 22 februari 2008 - 02:33

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nej men NHL och Premier League visas i Canal+ över hela skandinavien, med kommentatorer från respektive land.

Postad 22 februari 2008 - 09:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Oj, jag måste ha kommit fel, det var ju inte tråden för Canal+ bolagsstruktur jag letade efter. Får leta vidare...

Postad 22 februari 2008 - 11:38

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Så har Comhem replikerat igen. Samma svar som vanligt. "Inte alla kunder som upplever problemet med boxen" Hela tiden gömmer de sig bokom detta uttalande, för att själva skapa sig möjligheter att fortsätta att sälja och marknadsföra boxen.

http://www.fairshopp...?opinionid=1490

Postad 22 februari 2008 - 12:32

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Ja, märk ordet "upplever" allså kan nog alla ha problem men det är inte alla som ser det!

Postad 22 februari 2008 - 14:23

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Oj, jag måste ha kommit fel, det var ju inte tråden för Canal+ bolagsstruktur jag letade efter. Får leta vidare...

Säg till när du hittat vad du letar efter ... :)

Annars kanske vi kan hjälpa dig :)

Maveric <_<

Postad 22 februari 2008 - 17:05

aiity
  • aiity
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Läste nåt om att man inte skulle uppdatera till 1.00.10 eller hur är det ? jag har nu 1.00.04, kommer ihåg att jag läste att det blev sämre bild för vissa o att det inte gick att resetta tillbaks till den gamla.

Postad 22 februari 2008 - 18:07

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Läste nåt om att man inte skulle uppdatera till 1.00.10 eller hur är det ? jag har nu 1.00.04, kommer ihåg att jag läste att det blev sämre bild för vissa o att det inte gick att resetta tillbaks till den gamla.

Postad 22 februari 2008 - 18:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Aiity

Helt rätt .. vänta med att uppdaterar tills att du hört oss andra säga att den nya som kommer
är ok .. den som är nu dvs 1.00.10 är helt uppåt skogarna vad gäller vissa saker som gör
att man tyvärr inte kan nyttja det som är bra .. ( för det finns faktiskt vissa inställningar som är bra )

ps. vad skulle du skriva strömkarlen som aldrig blev skrivet ?
( om det kommer text i inlägget ovan från strömkarlen, så var där ingen text när jag skrev detta .. )

Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2008 - 18:26.

Postad 22 februari 2008 - 18:43

myran79
  • myran79
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Boys and girls nu är en lösning jävligt nära får jag känslan av, jag drog iväg ett mail till com hem idag och fråga hur det går och fick detta svar:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har fortfarande inte fått någon ny mjukvara från Samsung. De jobbar dock på det och det är tyvärr inte mycket vi på Com Hem kan göra mer än att tjata på dem, vilket vi redan gör.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se"

Alltså är nu Samsung inkallad för att fixa till humax mjukvara, det känns bra det här.

Postad bild

Postad 22 februari 2008 - 19:14

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Hm.... låter snarare som ännu en förvirrad människa på CH's kundtjänst... om jag får tro..

Postad 22 februari 2008 - 19:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Boys and girls nu är en lösning jävligt nära får jag känslan av, jag drog iväg ett mail till com hem idag och fråga hur det går och fick detta svar:

Vi har fortfarande inte fått någon ny mjukvara från Samsung. De jobbar dock på det och det är tyvärr inte mycket vi på Com Hem kan göra mer än att tjata på dem, vilket vi redan gör.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se"

Alltså är nu Samsung inkallad för att fixa till humax mjukvara, det känns bra det här.

Postad bild

hmm samsung nääää tvivlar jag på dock konkurerande bolag om inte humax sålt sin maskin till samsung. kan de inte ha missupfattat din fråga? skulle dock vilja veta exakt vad du skrev till dem?

comhem har ju sakt att de fått en beta ver av nya firmvaren står på deras hemsida med

Redigerat av Duckface21, 22 februari 2008 - 19:29.

Postad 22 februari 2008 - 19:49

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Stavningskontrollen tycks vara avslagen på detta forum! :) Inget illa ment! :)

Ha alla en fortsatt trevlig fredagskväll.

Postad 22 februari 2008 - 19:53

myran79
  • myran79
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se"

Postad bild

hmm samsung nääää tvivlar jag på dock konkurerande bolag om inte humax sålt sin maskin till samsung. kan de inte ha missupfattat din fråga? skulle dock vilja veta exakt vad du skrev till dem?

comhem har ju sakt att de fått en beta ver av nya firmvaren står på deras hemsida med

Ledsen att det inte framgick att detta var skrivet som ett skämt... och det känns ungefär som detta är nivån som CH ligger på.. med 99% så har det bara blivit en felskrivning.

Postad 22 februari 2008 - 20:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jo, det är nog så att de både är virriga och okunniga. De kan inte hålla isär saker o ting.
Men det låter ju bra, att de även tjatar på samsung .. den boxen kan också behöva en uppdatering

Jag förstod din vink myran ... Duckface .. fundera lite innan du skriver ..
och sluta citera ... man måste inte citera allt och speciellt inte
det som finns skrivet precis ovan...

Ps. som Wasgo säger .. ha en trevlig fredagskväll och Lets Dance :)

Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2008 - 20:03.

Postad 22 februari 2008 - 21:55

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Gokväll på er allihop!

Idag ställde jag följande frågor till kundrelationer per e-post (ja, det går faktiskt att nå kundrelationer via e-post).
Vi får väl hoppas att Michael inte är "utbränd".

/ Hasse

Min fråga:

"Hej igen!

Vad händer?
Kommer det en ny mjukvara till Humaxboxen?
Om det inte kommer en ny mjukvara, vad finns det då för möjligheter till byte av boxen?

Tycker att ni kunde svara mig om ni fått mitt meddelande. Känns så osäkert att skicka ut en fråga i cyberrymden och inte få ett svar."

ComHem´s svar:

"Hej,

Michael Hansson sköter alla frågor gällande HD. Jag skickar detta mail vidare till honom så att han kan svara så snart som möjligt. Tyvärr är han sjuk, men väntas åter i nästa vecka.

Med vänliga hälsningar
Johan Åström
Kundrelationer
Com Hem AB
Härnösand"

Postad 22 februari 2008 - 22:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Konstigt att det är en Hansson som sköter allt . .. så heter inte han som skötte allt för 2 veckor sedan
och den som svarar för comhem på fairshopping heter edvin molina ..

Tror de svara så för att slippa svara ..

Maveric :(

Postad 22 februari 2008 - 22:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jag är ledsen att det blir stav fel men inget jag kan göra nått åt det beror på att jag har dyslexi hoppas ni kan ta det. sen att jag citerar jag citerar därför jag tyckte det va intressant att svara men jag ska hålla käft så alla är nöjda

Postad 22 februari 2008 - 22:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Se så Duckface ... jag är ordblind och det är kungen också ..

Klart du skall svara .. men du behöver inte citera det som står ovan ditt svar ..
Det blir så långa inlägg med samma text som innan ..

Skriv du på ...

Postad 22 februari 2008 - 22:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
då jag började skriva på det inlägget så hadde ingen skrivit ett svar enu då jag sände det jag skrev så hadde det kommit ett svar under tiden

Postad 22 februari 2008 - 22:13

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Maveric, svar på #4336

Jo, faktiskt så har hela tiden Michael Hansson svarat mig vid de tillfällen jag tidigare haft kontakt med kundrelationer.
Se inlägg #92 i forum "VilselederComHem sina kunder".

/ Hasse

Postad 22 februari 2008 - 22:17

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
När jag ringde dit ... var det fler som var ansvariga .. bla en Mikael Holmqvist
Därför tycker jag att det är konstigt att det nu bara är en ansvarig och som sagt
vi har ju chefel för reklamationer ( kundrelationer ) som heter Molina.
Eller är det Patrik som är chef .. jag blir inte riktigt klok på vem som är ansvarig o chef
för det växlar så ...

Postad 22 februari 2008 - 22:22

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jo, de har tydligt visat att de inte har koll på läget.

Vi borde nästan tacka dem för att det är större underhållning att läsa den här tråden än att titta på programutbudet och dessutom "gratis"!!!

/ Hasse

Postad 22 februari 2008 - 22:56

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som vet var Maveric har tagit vägen ?
Klart man blir orolig eftersom han inte har hört av sig på sistone, någon som vet ?

Hursomhelst, en ny box från Telia dykt upp hemma hos Latman med HDMI och MPEG4 som testas för fullt och jämförs mot Humaxen.

Ett irritationsmoment är dock att Telia vägrade ta betalt för boxen hur än jag insisterade . Jag tvingades ta emot boxen för 0 kr.

https://www.tewss.te...c...=EDITORIAL
http://www.motorola....6346_MotDoc.pdf

Telia inledde den 26 november en test av HDTV via bredbandet i Stockholm och den 3 december i Göteborg och beräknas pågå fram till maj 2008.

http://www.hdtvforum...p;articleid=291

Redigerat av Latman, 23 februari 2008 - 02:21.

Postad 22 februari 2008 - 23:06

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Någon som vet var Maveric har tagit vägen ?

Var det ironi? :( Han bor ju här!

Postad 22 februari 2008 - 23:55

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Helt OT från ämnet, ville bara nämna hur tokigt det kan bli med särskrivningar:
"En brunhårig sjuksköterska" blir således: En brun hårig sjuk sköterska! :(

Ha det bäst ni alla!
Wasgo

Postad 23 februari 2008 - 00:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Någon får ju hålla ställningarna när andra sitter o leker med sina leksaker :(

Allvarllgt .. hade det inte varit för vissa .. hade här inte hänt mycket .. nu kan
andra med "gott samvete" sitta vänta på ett pressat comhem som måste prestera.
Tänker inte på mig själv .. det finns faktiskt andra som gjort gigantiska insatser
med brev, mail och dyligt .. inga namn så är alla nämda ..

Lycka till med telia Latman .. skulle förvåna mig om det inte blir bättre än comhem.
Man behöver inte så mycket bandbredd för att det skall se bra ut på en tv..
Boxen är viktigare .. och vilken komprimering som är gjord samt hur den är gjord.
Finns exempel på det .. men jag kan tyvärr inte visa er dem, då det inte är tillåtet
på detta forum. Jag berättade om det i någon tråd, för ett tag sedan och det blev
tyvärr bortaget i tron att det var "piratprat"

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 23 februari 2008 - 00:22.

Postad 23 februari 2008 - 11:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Om jag tar av mig test-kepsen och tar på mig kund-kepsen så är jag av åsikten att boxen idag är kass MEN då jag anser mig fått indikationer på att comhem/humax har viljan/kunskapen att förbättra den så är den inte slängd i papperkorgen än. Dvs hoppet lever eller nått sånt. Dör hoppet dör CXHD-1000C hos mig (det troliga är att den lever upp hos nån annan iofs... ;) )

Utan att säga för mkt kan jag säga att hoppet lever! :(

(detta dels baserat på saker jag sett, dels på saker jag inte sett men som jag vet nått om och dels på saker jag tror mig veta nått om som jag har förhoppningar om... ;) )

Kommer inte ge några detaljer men jag vill att ni ska veta att allt inte är nattsvart iaf. :)

Postad 23 februari 2008 - 12:00

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
:(
Det låter bra, även om jag inte vet vad som låter bra, mer än att det inte låter direkt illa, men det kanske är för att jag inte förstått att det jag hör egentligen är bättre än vad jag tror...

Skämt åsido, när fixen kommer tycker jag att det vore intressant att få veta på vilka tv-apparater man testat boxen !

Postad 23 februari 2008 - 12:02

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Har du nu fått den nya mjukvaran för test alltså pacman :( ??

Postad 23 februari 2008 - 12:57

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

när fixen kommer tycker jag att det vore intressant att få veta på vilka tv-apparater man testat boxen !

Kanske tom det mest intressanta i dagsläget. För det som ser bra ut hos den ene kan se bedrövligt ut
hos den andre ..

Postad 23 februari 2008 - 13:56

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Tror inte att det är konstigare än arvet efter Televerket; de är vana att ha monopol som få vågar ifrågasätta, att de blev avknoppade från Telia på politiska grunder och hamnade i knät på riskkapitalister gjorde nog knappast deras byråkrati smidigare. Var och en hos dem aktar sig antagligen noga för att inte riskera att dras ner i Humax eländet.

Postad 23 februari 2008 - 14:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Har du nu fått den nya mjukvaran för test alltså pacman ;) ??

Jo, kör zapper vs FW .10 vs FW .xx parallellt här. Det är det samt lite annat som gör att jag inte anser att precis allt är nattsvart iaf. :(

Postad 23 februari 2008 - 14:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Låter bra det pacman :( kör du med två humax boxar hemma nu då, en med fw .10 och en med fw .xx ??

Postad 23 februari 2008 - 14:41

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Har du nu fått den nya mjukvaran för test alltså pacman ;) ??

Jo, kör zapper vs FW .10 vs FW .xx parallellt här. Det är det samt lite annat som gör att jag inte anser att precis allt är nattsvart iaf. :(

Testa på du, Pacman! Bra att du äntligen fått den.

Jag får glädja mig åt min nya Popcorn Hour här under tiden. Mina tittarvanor är rätt mycket "on demand" så en grej jag verkligen ser fram emot är HDTV-PVR:en. Kan tänka mig schemalägga lite bättre ( gm att kolla på dagenstv.com o s v ) i väntan på PVR:en om väl color banding fixas på denna box. Har man börjat störa sig på Color Banding, jag då stör man sig.

Postad 23 februari 2008 - 14:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Äntligen jag biter mig på naglarna vill ha den nya firmwaren... Pacman när tror du den kommer att gå ut över nätet tror du?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.