Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer G9

7510 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090D (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Större TV (5 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 16 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 16 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 11 januari 2009 - 13:58

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Enator - jag vet att du har riktat kraftig kritik mot LX5090H tidigare, och sagt att man bör köpa LX5090 istället. Nu när LX5090 finns inte längre - är LX5090H lika bra som en LX5090, om man inte använder de interna tuners?

Om du inte har något annat val än H modell så bör du satsa på den men det får du betala 22000 max eftersom den interna hdtv-boxen är värdelös. Men bilden är lika bra som icke-H modellen.
Jag skickar ett mail om dagen till Pio men de har slutat svara mig :lol:

Vadå? Skulle det skilja mer än DLNA, HD-box och menysystem? Detta till H-modellens fördel.

Ja men inte värd 3000 extra för dessa.

Postad 11 januari 2009 - 14:04

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Om du inte har något annat val än H modell så bör du satsa på den men det får du betala 22000 max eftersom den interna hdtv-boxen är värdelös. Men bilden är lika bra som icke-H modellen.
Jag skickar ett mail om dagen till Pio men de har slutat svara mig :lol:

Ja men inte värd 3000 extra för dessa.

Haha vad skriver du till Pio?
Varför är interna HD-boxen så dålig? Pissig bild?

Postad 11 januari 2009 - 14:07

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Haha vad skriver du till Pio?
Varför är interna HD-boxen så dålig? Pissig bild?

Så skriver jag varje dag :lol:

Hej!
Det handlar om Plasma TV LX5090H.
Efter frekvensbyte hos Canal Digital har jag och många andra på forumet
störningar på TV4HD, SilverHD, History Chanl HD, EuroSport HD, DiscoveryHD
och BBC HD. Det verkar denna tv behöver en firmware uppdateringar.

Mvh Daniel och många andra på forumet

Vi får se vem ger upp först.

Redigerat av Enator, 11 januari 2009 - 14:09.

Postad 11 januari 2009 - 14:08

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Enator: Ursäkta, men förstod inte helt. Tror du det kommer vara ungefär samma pris på plasma 50tum G) och G10 eller? Om man kan och vill vänta så kanske man isf kanske får en bättre TV (G10?)för pengarna?
Eller, hur mycket bättre kan de eg bli?

Mvh, FMBio

Postad 11 januari 2009 - 14:11

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Enator: Ursäkta, men förstod inte helt. Tror du det kommer vara ungefär samma pris på plasma 50tum G) och G10 eller? Om man kan och vill vänta så kanske man isf kanske får en bättre TV (G10?)för pengarna?
Eller, hur mycket bättre kan de eg bli?

Mvh, FMBio

Priset vet jag inte. Själva Pio säger att den kommer bli mycket bättre än G9 men vi måste avvakta och se hur samarbetet mellan Panna och Pio kommer att utvecklas.

Postad 11 januari 2009 - 14:18

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Så skriver jag varje dag :lol:

Hej!
Det handlar om Plasma TV LX5090H.
Efter frekvensbyte hos Canal Digital har jag och många andra på forumet
störningar på TV4HD, SilverHD, History Chanl HD, EuroSport HD, DiscoveryHD
och BBC HD. Det verkar denna tv behöver en firmware uppdateringar.

Mvh Daniel och många andra på forumet

Vi får se vem ger upp först.

Hur ser störningarna ut? Det var ju inte roligt att höra...

Postad 11 januari 2009 - 14:27

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Hur ser störningarna ut? Det var ju inte roligt att höra...

https://www.minhembi...s...t&p=2017828

Postad 11 januari 2009 - 16:52

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man orkar gå och vänta till hösten med att köpa en Kuro.. Dom är ju så billiga nu. Och om G10 nu visar sig vara så mycket bättre, vilket jag tvivlar på, så får man väl helt enkelt sälja sin G9 och köpa en G10. Så stora summor förlorar man ju inte på det precis.

Det är alltid något bättre på gång och kommer alltid att vara..

Reference Audio vet du förresten något nytt om hur det blir på 5090H fronten? Kommer den modellen att vara kvar framöver? Ser att det knappt är några butiken som har den i lager.

Redigerat av belzebubb, 11 januari 2009 - 16:58.

Postad 11 januari 2009 - 19:37

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ungerfär så tänkte jag...orkar jag vänta...hur stor skillnad kan det vara? Hur mycket högra kan upplösningen, kontrasten och mörkret bli så det är värt 10 månader att vänta på? , FMBio

Postad 11 januari 2009 - 22:19

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Förstår inte hur man orkar gå och vänta till hösten med att köpa en Kuro.. Dom är ju så billiga nu. Och om G10 nu visar sig vara så mycket bättre, vilket jag tvivlar på, så får man väl helt enkelt sälja sin G9 och köpa en G10. Så stora summor förlorar man ju inte på det precis.

Det är alltid något bättre på gång och kommer alltid att vara..

Reference Audio vet du förresten något nytt om hur det blir på 5090H fronten? Kommer den modellen att vara kvar framöver? Ser att det knappt är några butiken som har den i lager.

LX5090H kommer nog som vanligt att hålla fram till hösten, då nästa generation skärmar historiskt sett alltid har kommit. Anledningen till att många inte har i lager är förmodligen att man inte har lagt orders i tid och nu drabbats av den lagerbrist som råder samt att prioriteringar också sker på grund av hur stor/bra kund man är hos Pioneer.

Redigerat av Reference audio, 12 januari 2009 - 10:47.

Postad 11 januari 2009 - 22:24

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag läser och skriver i den här tråden varje dag och jag vet fortfarande inte vilken TV jag ska köpa.
Jag borde inte kollat så noga och bara slagit till på en 5090H för jag är helt säker på att jag inte ser nån skillnad mellan den och KRP-serien, absolut inte när man inte har båda bredvid varandra...

Men jag är en sån prylbög att blotta vetskapen om att jag bara *nästan* skaffat mig den bästa TV:n som finns, men inte riktigt gjort det, kommer att störa mig som tusan.

Postad 11 januari 2009 - 22:28

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Fast vad Reference Audio säger (att Pio visade upp en G10 prototyp på CES i 2007, och de såg helt fantastiska ut) är fakta, inte rykte. Sen hur bra G10 matchar prototypen, hur mycket den kommer kosta, och exakt när man kommer kunna köpa en här i Sverige - det är mer osäker.

Rätt tolkat. Jag säger inte att skillnaden är jättestor bildmässigt, utan faktiskt mer utseendemässigt. Jag tycker fortfarande största skillnaden på några år var mellan G7 & G8.

Postad 11 januari 2009 - 22:36

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Rätt tolkat. Jag säger inte att skillnaden är jättestor bildmässigt, utan faktiskt mer utseendemässigt. Jag tycker fortfarande största skillnaden på några år var mellan G7 & G8.

Designen på själva TV:n menar du? Vad skiljer sig? Pioneer är ju ganska minimalistiska som det är.

Postad 11 januari 2009 - 22:42

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Ungerfär så tänkte jag...orkar jag vänta...hur stor skillnad kan det vara? Hur mycket högra kan upplösningen, kontrasten och mörkret bli så det är värt 10 månader att vänta på? , FMBio

Jag är i grunden teknikfreak och tycker det ska bli jättespännade att se en plasma som är helt kolsvart i svärtan. För mig är det en revolution. Trots att svärtan redan nu är godtagbar och inget att fnysa åt, är det svårt att inte fantisera om G10:an.

Det gick ju ett sus i publiken när de visade upp conceptplasman. Tänk dig Alien med knallsvärta. Jag är övertygad om att jag kommer se skillnad. Det kommer ta ett par timmar men sedan finns det nog ingen återvändo. Lite grand som med Blu-Ray. Det är svårt att gå tillbaks till dvd.

Fast det är jobbigt och vänta. Enda fördelen är att jag hinner samla ihop stålar under väntetiden.

Postad 11 januari 2009 - 22:59

IPTV
  • IPTV
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Vad tror ni att G10 50 tum plasma (typ 5090) kommer att kosta i november?

Är det värt vänta?

, FMBio

Du menar modellen LX-5010 som kommer i höst?

Postad 11 januari 2009 - 23:09

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Jag är i grunden teknikfreak och tycker det ska bli jättespännade att se en plasma som är helt kolsvart i svärtan. För mig är det en revolution. Trots att svärtan redan nu är godtagbar och inget att fnysa åt, är det svårt att inte fantisera om G10:an.

Det gick ju ett sus i publiken när de visade upp conceptplasman. Tänk dig Alien med knallsvärta. Jag är övertygad om att jag kommer se skillnad. Det kommer ta ett par timmar men sedan finns det nog ingen återvändo. Lite grand som med Blu-Ray. Det är svårt att gå tillbaks till dvd.

Fast det är jobbigt och vänta. Enda fördelen är att jag hinner samla ihop stålar under väntetiden.

Nu har det väl dock pratats om att det här med "absolut svärta" trots allt inte kommer att vara en del utav G10. Var det möjligen pacman (kanske har helt fel nu) som berättade att D-Nice hade kommenterat detta?

Redigerat av belzebubb, 11 januari 2009 - 23:10.

Postad 12 januari 2009 - 00:24

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
LX-5010. Ja, om det är G10 versionen så är det det priset jag söker, FMBio

Redigerat av FMBio, 12 januari 2009 - 00:27.

Postad 12 januari 2009 - 02:02

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
FMBio - ingen vet. Du få ställa frågan 100 ggr till, men ingen vet. Inte här, inte i USA (där jag är nu), inte ens inom Pios team i Japan vet man var Svenska priset kommer sitter. Du få vänta ~9 månader innan du få svaret.

Postad 12 januari 2009 - 06:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Nu har det väl dock pratats om att det här med "absolut svärta" trots allt inte kommer att vara en del utav G10. Var det möjligen pacman (kanske har helt fel nu) som berättade att D-Nice hade kommenterat detta?

Jaså?
Nu börjar jag bli orolig. Den är ju absolut svärta jag väntade på skulle komma detta år. Kommer inte absolut svärta detta år så lär det dröja till slutet av 2010, eller början av 2011.

Det kanske är dags och börja titta på en sån dära KRP nurå....

Postad 12 januari 2009 - 09:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Vad skulle ni annars svara ??
När man håller på med försäljning så säger man knappast att den nyare modellen inte lever upp till samma klass som föregående modell.

Ja för de har ju inget intresse alls av att sälja "föregående" (dvs nuvarande) modell... :) Som sagts ovan, det som visats av kommande Pio-teknik har sett kanon ut, varför svara nått annat?

För dem som ännu inte fattat att Pio kommer med fortsätta med plasmor, att de kommer fortsätta satsa på hög prestanda och att de förändringar som gjorts har gjorts för att stärka företaget så kanske detta mail som tydligen ska komma från Pioneer hjälper en på traven:

Pioneer is committed to introducing new innovations in plasma and other high definition technologies.

At Pioneer, our passion is to create high definition home theater products that make the hair on the back of your neck stand up and create an experience like never before. We remain enthusiastic about delivering the ultimate home theater experience based on the brand strategy the company set nearly a year ago, to bring to market the best home theater technology.

Pioneer will continue to focus on what it does best, which includes engineering game-changing plasma technology and producing proprietary components that differentiate Pioneer plasma televisions from the rest of the market. The next generation KURO flat panel televisions will be coming this summer as planned with no change in Pioneer production. The only difference starting in 2009 will be that Pioneer will outsource mass production of the plasma modules before they go to finishing and assembly plants to become Pioneer televisions.

Outsourcing product components is common practice among successful consumer electronics (CE) companies all over the world. This is widely regarded as smart business as it allows companies to focus on their specialties. Some specialize in engineering and innovation, like Pioneer, while others specialize in efficiency and quality mass production.

There are three core parts to a plasma television. Pioneer's plan to outsource production of only the plasma panel modules will not impact Pioneer's technologic superiority. This will enable Pioneer to bring high-definition display innovations more efficiently to the customer's living room, home cinema and all of the corners of our life where we can't live without HD. We will have the ability to continue to differentiate and maintain our KURO DNA within these other areas. For example, Pioneer utilizes powerful video processing and color filter technologies that are added in the assembly phase. All of these components work together harmoniously to create the magic of Pioneer's quality KURO displays.

Pioneer is developing plans with production partners to offer exceptional quality and reliability in line with Pioneer's own strategy and high standards. At this time, no specific arrangements or decisions have been made beyond the previously announced mutual capital investment with Sharp.

Postad 12 januari 2009 - 10:00

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Designen på själva TV:n menar du? Vad skiljer sig? Pioneer är ju ganska minimalistiska som det är.

Vad som troligtvis menades var den uppenbara skillnaden i bildkvalité mellan G7 och G8. Det är fortfarande, IMHO, det största språnget i bildkvalité oavsett teknik på displaysidan från en generation till en annan, illustrerat som: G7 << G8 < G9.

Postad 12 januari 2009 - 10:07

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Vad som troligtvis menades var den uppenbara skillnaden i bildkvalité mellan G7 och G8. Det är fortfarande, IMHO, det största språnget i bildkvalité oavsett teknik på displaysidan från en generation till en annan, illustrerat som: G7 << G8 < G9.

Nej, han skrev att det inte skilde sig nåt vidare bildmässigt, utan främst utseendemässigt. Därav min fråga.

Postad 12 januari 2009 - 10:33

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Men tänk på att Pio tänker bara "förbättra" svärtan i G10 och G11 dvs år 2010, kommer med 0.0 svärta :)

Postad 12 januari 2009 - 10:59

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
G9 är så pass bra att du inte kommer att ångra dig en sekund om du köper den

Postad 12 januari 2009 - 11:20

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Nej, han skrev att det inte skilde sig nåt vidare bildmässigt, utan främst utseendemässigt. Därav min fråga.

Nej, det var om ECC prototypen (det som då antogs vara G10) och det var ju endast panelen så det säger noll och ingenting om en färdig produkts utseende.

Sen kan man inte säga något (seriöst) om skillnader i bildkvalité från en kort titt utan det kräver en rätt ingående analys. Gör man den analysen så är skillnaden i bildkvalité G8 vs G7 den största enskillda skillnaden mellan två generationer hitills.

Postad 12 januari 2009 - 12:11

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hyslopc: Menade inte vara jobbig eller så, fattar att ingen kan säga vad den kommer kosta exakt. Tänkte kanske att det alltid t.ex. varit liknade prisökningar eller samma pris mellan tidigare nya modeller t.ex från G7 till G8 eller h G8 till G9. Nöjer mig dock med att ingen vet men hade någon sagt att de nya modellerna brukar vara skitdyra typ 15 000 mer, så hade det påverkat. Nu får vi se hur det blir, men troligen blir det en G9 relativt snart, FMBio

Postad 12 januari 2009 - 12:31

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Men är det verkligen _helt klart_ att Pio G10 blir utan ECC(dvs 0,00000000000ftL) nu då och att det
kommer först i G11? Jag har gått i ett år nu och helt kallt räknat med att uppgradera hösten 2009 men
om G10 inte kommer att kunna uppvisa den där totala svärtan så kanske man ska vänta ett år till då..
Iofs kommer Pio säkert förbättra en massa annat ändå men en svärta "svart som natta" lockar tokmycket! :)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 12 januari 2009 - 12:49.

Postad 12 januari 2009 - 12:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Men är det verkligen _helt klart_ att Pio G10 blir utan ECC(dvs 0,00000000000ftl) nu då och att det
kommer först i G11? Jag har gått i ett år nu och helt kallt räknat med att uppgradera hösten 2009 men
om G10 inte kommer att kunna uppvisa den där totala svärtan så kanske man ska vänta ett år till då..
Iofs kommer Pio säkert förbättra en massa annat ändå men en svärta "svart som natta" lockar tokmycket! :)

Det verkar så men man måste vänta tills Pio går ut med info.

Postad 12 januari 2009 - 12:52

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Okej tack, jag har hängt med lite för dåligt på sistonde. Ja jag ska bättra mig.. :)

Postad 12 januari 2009 - 13:01

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Men är det verkligen _helt klart_ att Pio G10 blir utan ECC(dvs 0,00000000000fl) nu då och att det

100% säker kan nog ingen vara förutom Pioneer själva och de har inte kommit med några officiella uttalanden och kommer så inte heller att göra innan Maj månad när de som vanligt har deras road show.

Om man utgår från vad som sagts av de som har mycket god kännedom om Pioneers förehavanden och har varit näst intill felfria i sina tidigare uttalanden så kommer ECC inte realiseras under 2009. Det ekonomiska läget, sammarbete med Sharp och Panasonic, nedläggning av tillverkningsfabriker samt försäljning av dessa lokaler, nedläggning av motering i Europa och USA, osv, har nog satt sina spår för 2009.

G10 kommer att bli en grym TV, även utan en fullt realiserad ECC dock håller jag med dig - jag vill ha 0.000 ftL, trots att jag inte tycker att svart behöver vara helt svart för att vara tillräckligt bra så skulle det vara enormt tillfredsställande med en panel som är helt utan ljussutsläpp, men utan att tumma på bildkvalitén i övrigt och då menar jag att en 0.000 ftL måste vara mycket bättre än G9 vad gäller gammahantering, bättre justeringsmöjligheter och mer valfrihet. Jag vill inte bara ha 0.000 ftL svart utan jag vill ha 0.000 ftL med förbättrad återgivning av de nivåer som ligger nära svart. Sen finns det massor med andra delar där G9 kan förbättras till G10 och för generationer bortom det.

Redigerat av Wolfy, 12 januari 2009 - 13:04.

Postad 12 januari 2009 - 13:40

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Wolfy >> Där ser man.. Det är såklart viktigare för Pioneer att vara ett välmående företag än att
infria specifikationer på tv-apparater. Men för oss halvnördar är det ju lite till förtret förstås.:D
G10 kan ju vara så bra ändå att det kan vara värt en uppgradering från G8:an men det skulle på något
sätt ändå bära liite emot när man vet vad som väntar runt hörnet om man säger så..
Men G10 kommer att bli en grym tv ändå som sagt, ingen som helst tvekan om det..:)

Föresten, det kanske är dags för någon att starta en Officiell G10 tråd snart istället för att vi
ska skriva en massa i G9-tråden om den.. :wub:

Postad 12 januari 2009 - 13:53

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Nej, det var om ECC prototypen (det som då antogs vara G10) och det var ju endast panelen så det säger noll och ingenting om en färdig produkts utseende.

Sen kan man inte säga något (seriöst) om skillnader i bildkvalité från en kort titt utan det kräver en rätt ingående analys. Gör man den analysen så är skillnaden i bildkvalité G8 vs G7 den största enskillda skillnaden mellan två generationer hitills.

Helt korrekt. Prototypen som vi såg kan man aldrig anta som en något som helst färdig produkt. Men vid det tillfället talades det om att denna skulle lanseras som G10. Men detta var för ett bra tag sedan, så man får hoppas att vi får se mer av det 100% black exprimentet vi också fick se från Pioneer... Den demostrationen var magisk..

Redigerat av Reference audio, 12 januari 2009 - 13:57.

Postad 12 januari 2009 - 14:18

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Hyslopc: Menade inte vara jobbig eller så, fattar att ingen kan säga vad den kommer kosta exakt. Tänkte kanske att det alltid t.ex. varit liknade prisökningar eller samma pris mellan tidigare nya modeller t.ex från G7 till G8 eller h G8 till G9. Nöjer mig dock med att ingen vet men hade någon sagt att de nya modellerna brukar vara skitdyra typ 15 000 mer, så hade det påverkat. Nu får vi se hur det blir, men troligen blir det en G9 relativt snart, FMBio

Ingen fara alls. Vill bara meddela dig att många av oss här har samma frågor, och inga av oss har kommit fram till något konkret. Det är exceptionellt svårt att säga vad som händer med Pio i år, eftersom det finns mycket som skiljer 2009 från tidigare åren när det gäller Pioneer. Det enda vi vet helt 100% säkert är att G10 kommer inte innan sommaren.

Postad 12 januari 2009 - 14:30

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag har tittat mycket på 5090H och jag måste säga att den i mina ögon är 100% black alltså. Jag kan inte urskilja ramen från filmens sorgkanter i dunkel belysning. Kanske det går om man sitter i bäcksvart mörker.

Postad 12 januari 2009 - 15:51

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Föresten, det kanske är dags för någon att starta en Officiell G10 tråd snart istället för att vi
ska skriva en massa i G9-tråden om den.. :)

Det är adels för tidigt att göra det eftersom G10 verkar komma någongång under sen höst annars skulle jag själv har gjort det. :wub:

Postad 12 januari 2009 - 16:56

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Orka prata om G10 när den bästa TV.n finns här och nu haha, snälla sluta spamma denna tråd med nonsens inlägg.

Postad 12 januari 2009 - 16:57

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Orka prata om G10 när den bästa TV.n finns här och nu haha, snälla sluta spamma denna tråd med nonsens inlägg.

Word! Jag köpte precis en 5090H

Den som väntar på nästa modell kommer vänta för evigt.

Postad 12 januari 2009 - 17:00

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Grattis, du kommmer bli nöjd.

Postad 12 januari 2009 - 17:05

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Gutt, köpte en av de sista utan H på slutet direkt efter prisraset och är sjukt nöjd!!

Svärtan är ju redan superb och 0,00nåt så :)

Postad 12 januari 2009 - 20:35

Mums
  • Mums
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag har tittat mycket på 5090H och jag måste säga att den i mina ögon är 100% black alltså. Jag kan inte urskilja ramen från filmens sorgkanter i dunkel belysning. Kanske det går om man sitter i bäcksvart mörker.

Yep, håller med. Har haft två exemplar hemma nu (min trasiga 5090h som är på service och nu ett låneex av 5090) och båda har visat i det närmaste 100% svart som jag upplever det.

Postad 12 januari 2009 - 21:02

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Yep, håller med. Har haft två exemplar hemma nu (min trasiga 5090h som är på service och nu ett låneex av 5090) och båda har visat i det närmaste 100% svart som jag upplever det.

Varför trasig?

Postad 12 januari 2009 - 21:12

jhux
  • jhux
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej!

Jag vill köpa en Pioneer G9 5090. Är den verkligen 100% slut överallt? den utan H alltså.

Kan det verkligen stämma?

tack på förhand

länge leve pioneer!

Postad 12 januari 2009 - 21:18

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Hej!

Jag vill köpa en Pioneer G9 5090. Är den verkligen 100% slut överallt? den utan H alltså.

Kan det verkligen stämma?

Pratade med Elgiganten och den är redo för leverans i Mars. med H-modellen får du inbyggd HD-box, mediacenter och ett helt annat operativsystem.

Postad 12 januari 2009 - 21:25

jhux
  • jhux
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
är det värt att köpa en sån H istället då kanske ?

jag kommer typ koppla tvn mot datorn, o köpa bluray till datorn, så film o spel kommer va därifrån :)

ja fattar inte vad det är riktigt hd media spelare. jag har en 20" tjock tv SONY, enda tvn jag någonsin köpt.

Men nu är det dags för nytt!

Postad 12 januari 2009 - 21:44

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

jag kommer typ koppla tvn mot datorn, o köpa bluray till datorn, så film o spel kommer va därifrån :)

ja fattar inte vad det är riktigt hd media spelare. jag har en 20" tjock tv SONY, enda tvn jag någonsin köpt.

HD-boxen i 5090H innebär att TVn stödjer DVB-T (fria kanaler och Boxer) och DVB-S (Viasat och Canal Digital). Den inbyggda boxen har även MPEG4-stöd, vilket är vad HD-kanaler använder och på sikt kommer man förmodligen gå över helt till MPEG4 för att få plats med fler kanaler (MPEG4 tar mindre plats att sända än dagens gammeldags MPEG2).

Mediacentret i 5090H har jag inte provat, men jag skulle inte förvänta mig att den är nåt vidare (inte många som är). Däremot så innebär mediacentret att 5090H har en inbyggd dator och det medför även ett betydligt trevligare menysystem än på 5090.

Postad 12 januari 2009 - 21:44

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

HD-boxen i 5090H innebär att TVn stödjer DVB-T (fria kanaler och Boxer) och DVB-S (Viasat och Canal Digital). Den inbyggda boxen har även MPEG4-stöd, vilket är vad HD-kanaler använder och på sikt kommer man förmodligen gå över helt till MPEG4 för att få plats med fler kanaler (MPEG4 tar mindre plats att sända än dagens gammeldags MPEG2).

Mediacentret i 5090H har jag inte provat, men jag skulle inte förvänta mig att den är nåt vidare (inte många som är). Däremot så innebär mediacentret att 5090H har en inbyggd dator och det medför även ett betydligt trevligare menysystem än på 5090.

Postad 12 januari 2009 - 21:54

jhux
  • jhux
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
jaha, det låter ju trevligt

Den som du beställde är det H eller utan?'

jag får ringa elgiganten imon och se vad dom har att erbjuda.

kändes som att den va ganska viktig när du berättade.

Postad 12 januari 2009 - 21:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Så skulle inte jag se på saken. Den inbyggda hd-boxen funkar ju inte som den ska samt att media funktionen streamar inte dom format "man" vill enkelt och smidigt och det är samma meny system bara ett lite schysstare gränssnitt. Inget som är värt 3 tusen extra. Dock är det många som har fått köpa H modellen för samma pengar som en 5090 och då e det väl inget att snacka om isf.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 12 januari 2009 - 22:00.

Postad 12 januari 2009 - 22:00

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

jaha, det låter ju trevligt

Den som du beställde är det H eller utan?'

jag får ringa elgiganten imon och se vad dom har att erbjuda.

Jag beställde 5090H, mest för att jag inte pallar vänta till mars. Både Elgiganten och Pause har sagt att vanliga 5090 dröjer såpass länge.

Till en början var jag väldigt ointresserad av den inbyggda HD-boxen, för jag tänkte ändå köra en Sagem-box med HD-stöd och hårddisk, men nu när jag vant mig vid tanken på inbyggd box är det ändå rätt smidigt att slippa ytterligare en tjock jobbig låda som dammar och väsnas. Så jag tror jag kommer sälja Sagem-boxen och köra på den inbyggda.

Postad 12 januari 2009 - 22:11

jhux
  • jhux
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
afan, det låter ju nice faktiskt!

om man får massa gratis kanalar kan det ju vara värt lixom så är man framtidssäker också med mpeg4

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.