Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2008 - 16:36

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Tjena!
Har efter tips här kört med SmartFTP. Tyvärr så har jag upptäckt en brist som jag tycker verkar märklig.
Jag kan inte deletea några filer via SmartFTP!? Och när jag försöker deletea med fjärren på tvixen (4100) så måste jag ta fil för fil. Är det någon mer som har tänkt på detta? Jävligt jobbigt när man har en full katalog med bilder tex.

Postad 20 February 2008 - 16:55

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Tjena!
Har efter tips här kört med SmartFTP. Tyvärr så har jag upptäckt en brist som jag tycker verkar märklig.
Jag kan inte deletea några filer via SmartFTP!? Och när jag försöker deletea med fjärren på tvixen (4100) så måste jag ta fil för fil. Är det någon mer som har tänkt på detta? Jävligt jobbigt när man har en full katalog med bilder tex.

Hej!

FileZilla fungerar perfekt för mig! Har bara använt denna för att fylla min 500Gb interna hårddisk.

/T

Postad 20 February 2008 - 17:15

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hittade en ny version av NetShare på dvico.
TViX NetShare2.01.zip

En ftp-länk:

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/NetShare/TViX NetShare2.01.zip://ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/N...etShare2.01.zip

Postad 20 February 2008 - 17:51

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Med FlashFXP går det också att radera filer på tvixen

Postad 20 February 2008 - 18:07

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
...och FTPRush...

Postad 20 February 2008 - 18:17

Unregistered42388
  • Unregistered42388
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Litet tips om man vill spela upp Sveriges Radios kanaler på sin tvix:
https://www.minhembi...showtopic=73114

grymt, men jag får inte playlisten att funka i min tvix. (den funkar fint i winamp)

har jag missat nåt? jag kopierade den texten du hade quotat och skapade en "sr.m3u".
den dyker upp med nån slags "mappmedlista"-ikon i tvixen, men inget går igång när jag försöker köra den.

Postad 20 February 2008 - 19:41

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

grymt, men jag får inte playlisten att funka i min tvix. (den funkar fint i winamp)

har jag missat nåt? jag kopierade den texten du hade quotat och skapade en "sr.m3u".
den dyker upp med nån slags "mappmedlista"-ikon i tvixen, men inget går igång när jag försöker köra den.

Är väl bara radio i shoutcast-format som funkar?

Postad 20 February 2008 - 20:55

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Är väl bara radio i shoutcast-format som funkar?

Ja spellistorna skall heta: spellista.PLS för att det skall funka.

Postad 20 February 2008 - 21:03

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Tjena!

Deleta INTE via ftp-program utan gör det endast via fjärren eller med tvix kopplad till pc med usb. Många av oss har fått problem med korrupta filer på hdd:n när vi ändrat på filer via ftp prog , oftast funkar det då att köra en diskkontroll i windows med rutan "reparera fel i fil system automatisk" förbockad.

Postad 20 February 2008 - 21:19

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Eftersom sökningen inom tråden inte funkar måste jag fråga B)

Vilka trådlösa usb-stickor är att rekommendera till 4100 modellen?
Har en apple airport om det hjälper?

Postad 20 February 2008 - 22:06

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Testade själv precis. By bad... Tvixen stödjer nog inte mms-protokollet B)

Postad 20 February 2008 - 23:21

mrmilo
  • mrmilo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har fått ett stort problem som jag inte lyckats hitta svar på, bara andra som har fått samma problem men inga direkt användbara svar.

Har en tvix5100 och en ny LG tv med 1080p-stöd. allt har fungerat som det ska och gör så nu med när jag kollar via Comhem,dvd eller wii konsol men inte via Tvixen.

Bilden har blivit helt förändrad, det är som att det är full brightness och färg och det går knappt att kolla på den längre. Har testat att ändra brightness mm via setupknappen när man kollar på en film, men det gick aldrig att få bilden bra och sen låste sig brightness på 182 och går inte längre att ändra.

Kör med HDMI kabel men har också testat komponent med samma resultat.
Hade senaste firmware och har installerat om den men med samma resultat.

undrar ni något mer så ska jag försöka förklara så gott jag kan.

Plz hjälp mig nu B)

Postad 21 February 2008 - 07:42

larsli68
  • larsli68
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

det där hände mig också. Jag fick rådet att göra en total reset av maskinen. Jag upptäckte dock att det gick att
ändra brightness i vissa divx video filmer, med andra ord, om maskinen låst sig i en DivX film, prova några andra tills du hittar en där det fungerar att skruva tillbaka dina inställningar. För mig var det både brighness och colour mm som stod helt fel. Hoppas detta hjälper dig.

Mvh,

Lasse

Postad 21 February 2008 - 11:43

peswe
  • peswe
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Vad är det för fel på sökningen? Inga eller ett fåtal träff på det man söker..
En sån här monstertråd kräver en fungerande sökfunktion. Det är inte så kul att bläddra igenom +140 sidor om man söker något specifikt.
Finns det någon ansvarig som kan svara?

Postad 21 February 2008 - 12:16

mrmilo
  • mrmilo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej,

det där hände mig också. Jag fick rådet att göra en total reset av maskinen. Jag upptäckte dock att det gick att
ändra brightness i vissa divx video filmer, med andra ord, om maskinen låst sig i en DivX film, prova några andra tills du hittar en där det fungerar att skruva tillbaka dina inställningar. För mig var det både brighness och colour mm som stod helt fel. Hoppas detta hjälper dig.

Mvh,

Lasse

Tack Lasse
Det hjälpte att trycka setup under ett antal .avi och .mkv filer så hittade jag en som gjorde att jag kunde ändra tillbaka allting.

Men tycker det var ett riktigt konstigt fel att den bara ändrar alla inställningar själv till full brightness mm.
STORT tack.

Postad 21 February 2008 - 16:17

Unregistered2a1dfd80
  • Unregistered2a1dfd80
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Varför finns det ingen cam-modul i burken?

Postad 21 February 2008 - 16:34

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Varför finns det ingen cam-modul i burken?

Hur långt är ett snöre? :)

Det har inte funnits någon efterfrågan efter det i Korea som är hemmamarknaden. Anyway, den här typen av produkt har inte slagit igenom förrän nu och det är därför först nu som alla önskemål kommer om vad produkterna ska klara. DViCO jobbar på en modell som ska göra det möjligt att kolla och spela in på alla kanaler, oavsett om de är fria eller inte. Däremot vet INGEN något konkret om den, så börja inte diskutera den i den här tråden eller någon annan än, för den "finns" inte. Den lär inte dyka upp förrän i sommar som tidigast (gissar jag - utan att alltså veta något what so ever). Just nu, är det M-6500 som är den senaste generationen och som denna vecka har börjat säljas och skeppas ut till alla butiker runt om i Sverige (men den har en egen tråd som du kanske har sett).

Redigerat av sean.wiklund, 21 February 2008 - 16:46.

Postad 21 February 2008 - 17:28

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hej.
Undrar om det går att spola fram i mp3 låten på maskinen.
På min förra modell kunde jag spola med hjälp av högerpilen.

Postad 21 February 2008 - 19:08

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Snabb fråga, rädd att jag redan vet svaret. måste bara dubbelkolla.

Är det så att man måste ha en usbnätvärkskort för att få wifi o funka?

tack i förhand.

Postad 21 February 2008 - 19:32

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Finns det någon enkel steg för steg förklaring om hur man kopplar upp sig mot tvixen i nätverk?
Jag har försökt följa manualen men det är helt hopplöst, den stämmer ingenstans.

Min router är en Netgear WGT624 som jag kopplat med kabel till en av mitt nätverkskorts ena anslutningar.
Jag har tankat ner och installerat NetShare samt döpt en mapp jag vill dela ut på datorn till tvixhd1 och valt att dela ut den mappen.
Jag antar att det är fler saker som behöver göras men jag har fastnat.. Please help!

Postad 21 February 2008 - 23:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Är det så att man måste ha en usbnätvärkskort för att få wifi o funka?

Ja, en usb-dongel för WiFi behöver du.

Postad 21 February 2008 - 23:37

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Finns det någon enkel steg för steg förklaring om hur man kopplar upp sig mot tvixen i nätverk?
Jag har försökt följa manualen men det är helt hopplöst, den stämmer ingenstans.

Min router är en Netgear WGT624 som jag kopplat med kabel till en av mitt nätverkskorts ena anslutningar.
Jag har tankat ner och installerat NetShare samt döpt en mapp jag vill dela ut på datorn till tvixhd1 och valt att dela ut den mappen.
Jag antar att det är fler saker som behöver göras men jag har fastnat.. Please help!

från inlägg #3685:
https://www.minhembi...s...915&st=3684

Här är en liten guide för den som inte får igång netshare. Med netshare 1.13 kan mapparna i datorn heta vad som helst.

Det man behöver göra är
1. Gå in i settings i Netshare på datorn och välj upp till 4 mappar att dela ut. (Browse -> T.ex. C:\musik)
2. Gå in i Setup -> Network på din Tvix.
3. För varje mapp du delat ut väljer du denna som Network Disk 1-4, välj Normal (NFS) och här döper man "Share name" till tvixhd1, tvixhd2 o.s.v. Skriv in IP-adressen till datorn du delar ut från och tryck ok
4. Streama och var glad

Redigerat av Unregistered23995e7c, 22 February 2008 - 00:23.

Postad 21 February 2008 - 23:41

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Du måste in i nätverksinställningarna på Tvixen också, det verkar du ha missat.
Se till att default network är LAN och kontrollera att IP-adressen är rätt (statisk/dynamisk).

Sedan kommer vi till själva utdelade mapparna, välj Nätverksdisk1, byt till NFS, servernamn 'tvixhd1' och mata in din dators (servers) IP-adress. Spara och klart!

edit: me too slow

Redigerat av distortion2, 21 February 2008 - 23:42.

Postad 22 February 2008 - 00:38

Markuz
  • Markuz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
I TviX 6500 tråden står att en ny firmware har släppts för den modellen, är det någon som vet om Fw:n är kompatibel med tvix 4100/5100?

Postad 22 February 2008 - 01:01

hhaaddee
  • hhaaddee
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har fått ett nytt problem som jag kan lösa. Undrar om ni vet vad problemet är --> Det är så att nu för tiden när jag försöker koppla bort tvixne från datorn genom att göra säker borttagning av maskinvara, så säger datorn att det inte är möjligt att koppla bort tvixen just nu. Detta har pågått nu i ett tag , har även formaterat om datorn (inte för tvixens skull) och samma problem återstår , nån lösning nån?

Tacksam för svar

Edit nån som vet om det är möjligt att fixa 6500 nya utseende tema till 5100SH? :):P

Redigerat av hhaaddee, 22 February 2008 - 01:04.

Postad 22 February 2008 - 01:36

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0

från inlägg #3685:
https://www.minhembi...s...915&st=3684

Här är en liten guide för den som inte får igång netshare. Med netshare 1.13 kan mapparna i datorn heta vad som helst.

Det man behöver göra är
1. Gå in i settings i Netshare på datorn och välj upp till 4 mappar att dela ut. (Browse -> T.ex. C:\musik)
2. Gå in i Setup -> Network på din Tvix.
3. För varje mapp du delat ut väljer du denna som Network Disk 1-4, välj Normal (NFS) och här döper man "Share name" till tvixhd1, tvixhd2 o.s.v. Skriv in IP-adressen till datorn du delar ut från och tryck ok
4. Streama och var glad

Jag vet inte vad jag gör för fel men efter att jag gjort som du skriver så startar inte Tvixen upp, det står bara BOOT i displayen och inget mer händer.
Vad kan detta bero på?

*EDIT*
Den behövde tydligen bara stå väldigt länge i BOOT-läge första gången för den kom in till menyn så småningom.
Dessvärre får jag bara "Kan inte ansluta till disken." när jag försöker starta nätverksdelen.

Kan tillägga att jag kör en rätt annorlunda setup. Jag har en switch först och bakom den har jag datorn för sig (vill inte ha den bakom routern eftersom routrar drar ner min 100-fiber uppkoppling för mycket) och routern för sig.
Bakom routern har jag sedan Tvixen.
Mitt nätverkskort i datorn har två anslutningar så jag har den andra av dom kopplad till routern.
Det kanske låter krångligt men om man ritar upp det är det lätt att se.
Detta ska fungera enligt en kompis men jag tar gärna emot synpunkter om det skulle kunna vara roten till mina bekymmer på nåt sätt.

Redigerat av Unregistered47746e95, 22 February 2008 - 02:05.

Postad 22 February 2008 - 02:54

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

I TviX 6500 tråden står att en ny firmware har släppts för den modellen, är det någon som vet om Fw:n är kompatibel med tvix 4100/5100?

Den är definitivt inte kompatibel och hur gärn du än vill så lär den inte gå att trycka i din gamla Tvix.
Lugn och fin, så kommer det snart en ny till oss "gamlingar" också.

Postad 22 February 2008 - 08:53

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jag har fått ett nytt problem som jag kan lösa. Undrar om ni vet vad problemet är --> Det är så att nu för tiden när jag försöker koppla bort tvixne från datorn genom att göra säker borttagning av maskinvara, så säger datorn att det inte är möjligt att koppla bort tvixen just nu. Detta har pågått nu i ett tag , har även formaterat om datorn (inte för tvixens skull) och samma problem återstår , nån lösning nån?

Jag är rätt säker på att jag har en lösning: så där säger den om du har en öppen folder när du vill göra säker borttagning. Stäng alla öppna mappar (utforskaren) så kommer det att fungera.

Postad 22 February 2008 - 09:37

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Kan tillägga att jag kör en rätt annorlunda setup. Jag har en switch först och bakom den har jag datorn för sig (vill inte ha den bakom routern eftersom routrar drar ner min 100-fiber uppkoppling för mycket) och routern för sig.
Mitt nätverkskort i datorn har två anslutningar så jag har den andra av dom kopplad till routern.
Detta ska fungera enligt en kompis men jag tar gärna emot synpunkter om det skulle kunna vara roten till mina bekymmer på nåt sätt.

Hmm, jag har för mig att jag läste om någon annan som också hade denna i mina ögon überkrångliga nätverkssetup.
Råd 1: köp en router som inte begränsar dig och "köppla upp dig som vanligt fölk" :)

Råd 2: Jag antar att din PC då har 2 IP-adresser, eller?
Jag läste någonstans om liknande uppkoppling och problem. Problemet, som det beskrevs (nej, jag orkar inte hitta var), är att NetShare automatiskt binder sig till den ena IP-adressen, och nätverksutgången. Om det då inte blir det nätverk som Tvixen når, utan din andra (WAN-port?) så kommer ju Tvixen inte åt PCn. Hur eller om "de" lyckades tvinga NetShare att knyta till en viss nätverksport minns jag inte, men nu har du lite ledtrådar att gå på.

Hoppas det kan hjälpa...
/J

Postad 22 February 2008 - 11:33

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Tjena!

Deleta INTE via ftp-program utan gör det endast via fjärren eller med tvix kopplad till pc med usb. Många av oss har fått problem med korrupta filer på hdd:n när vi ändrat på filer via ftp prog , oftast funkar det då att köra en diskkontroll i windows med rutan "reparera fel i fil system automatisk" förbockad.

Förstår jag det rätt att med alla andra FTP-program funkar det bra att ta bort filer via, men inte med SmartFTP?

Jag började ta bort filerna med fjärren istället, men då dök nästa märkliga grej upp... När jag bläddrar bort sidan där den borttagna katalogenjust låg och går tillbaka så är den huxflux tillbaka. Iofs tom men den är fortfarande kvar. Detta har jag nu upprepat kanske 10 gånger med 4-5 olika kataloger. Är det fler än jag som märkt detta? Är det någon som har en bra aning om vad det kan bero på?

Redigerat av Unregistered9a2220f8, 22 February 2008 - 11:35.

Postad 22 February 2008 - 11:41

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag började ta bort filerna med fjärren istället, men då dök nästa märkliga grej upp... När jag bläddrar bort sidan där den borttagna katalogenjust låg och går tillbaka så är den huxflux tillbaka. Iofs tom men den är fortfarande kvar. Detta har jag nu upprepat kanske 10 gånger med 4-5 olika kataloger. Är det fler än jag som märkt detta? Är det någon som har en bra aning om vad det kan bero på?

Jag har haft samma problem tidigare. Enskilda filer kunde jag ta bort men inte kataloger. Efter det har jag vant mig vid att ta bort enskilda filer via fjärren men kataloger när jag använder TVIX som USB-disk till datorn. Jag är osäker på om problemet finns kvar i 1.3.15. Vilken FW kör du?

/Göran

Postad 22 February 2008 - 11:45

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Förstår jag det rätt att med alla andra FTP-program funkar det bra att ta bort filer via, men inte med SmartFTP?

Nej, det gäller med all säkerhet alla FTP-program.
Att radera med fjärren funkar inte heller helt tillfredsställande som du märkte själv.
USB-kabel till datorn är det enda riktigt bra sättet, men då får man flytta på Burken eller skaffa lång kabel med repeater.

Postad 22 February 2008 - 12:38

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0

Hmm, jag har för mig att jag läste om någon annan som också hade denna i mina ögon überkrångliga nätverkssetup.
Råd 1: köp en router som inte begränsar dig och "köppla upp dig som vanligt fölk" :)

Råd 2: Jag antar att din PC då har 2 IP-adresser, eller?
Jag läste någonstans om liknande uppkoppling och problem. Problemet, som det beskrevs (nej, jag orkar inte hitta var), är att NetShare automatiskt binder sig till den ena IP-adressen, och nätverksutgången. Om det då inte blir det nätverk som Tvixen når, utan din andra (WAN-port?) så kommer ju Tvixen inte åt PCn. Hur eller om "de" lyckades tvinga NetShare att knyta till en viss nätverksport minns jag inte, men nu har du lite ledtrådar att gå på.

Hoppas det kan hjälpa...
/J

Om det nu är NetShare som har problem, kan man använda nåt annat program ist?

Det händer för övrigt en del konstiga saker sen jag kopplade ihop nätverket.
När jag startar upp datorn så måste routern vara avslagen annars verkar det som att datorn får fel ip och jag får antingen "Begränsad eller ingen uppkoppling" eller "ip-konflikt".
Borde kanske gå en kurs i nätverk för jag fattar verkligen inte varför det ska vara så jeffla svårt att få det att fungera.

Postad 22 February 2008 - 14:07

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Ingen som kan tipsa om någon bra usb-sticka till 4100?
Det måste väl finnas någon här inne som kör trådlöst från tvixen :)

Edit* ska inhandlas idag :)

Redigerat av Damp, 22 February 2008 - 14:37.

Postad 22 February 2008 - 14:25

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Fick ett svar från Dvico som indikerar att de jobbar på en lösning för 24Hz-visning.
Även att de jobbar på en ny firmware också så klart...

Idag fick också jag tillslut ett svar från DViCo. De skrev nu att de också noterat problemet och att det skulle lösas till den nya FWn vilken ska komma inom kort. Så, då är det bara till att invänta några dagar, ev nån vecka så får vi se om det äntligen går att avnjuta av 24 Hz som det var tänkt :)

Postad 22 February 2008 - 14:42

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Fick ett svar från Dvico som indikerar att de jobbar på en lösning för 24Hz-visning.

Idag fick också jag tillslut ett svar från DViCo. De skrev nu att de också noterat problemet och att det skulle lösas till den nya FWn vilken ska komma inom kort. Så, då är det bara till att invänta några dagar, ev nån vecka så får vi se om det äntligen går att avnjuta av 24 Hz som det var tänkt :)

Nice!! :)

Postad 22 February 2008 - 14:45

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Man kan bara hoppas att iso-läsningen är löst med den nya fw'n.
Verkar inte helt klart att 6500 funkar med iso internt än, så lite skeptisk är jag.

Postad 22 February 2008 - 14:49

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ingen som kan tipsa om någon bra usb-sticka till 4100?
Det måste väl finnas någon här inne som kör trådlöst från tvixen :)

Edit* ska inhandlas idag :)

Går det inte att få tag på någon av dem Dvico refererar till, som Sean skrev upp i "sin" FAQ (på canman.se numera)?

- D-Link DWL-G122 (HW ver. C1)
- Linksys WUSB54GC
- Belkin F5D7050 with Ralink chip

Postad 22 February 2008 - 14:51

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Man kan bara hoppas att iso-läsningen är löst med den nya fw'n.
Verkar inte helt klart att 6500 funkar med iso internt än, så lite skeptisk är jag.

Vore ytterst märkligt om nya SDK från Sigma Designs inte kommit ännu så det borde rimligtvis inte vara något problem, men det återstår att se.

Eftersom jag endast kör allt över LAN så har jag inga problem, men jag hoppas sannerligen att problemen med uppspelningen från intern HDD också fixas samt en del andra mindre allvarliga problem. Jag önskar att det var en mer öppen dialog mellan DViCo och deras användare, men de kanske helt enkelt är för få för att orka med att uppehålla en tvåvägskommunikation på det sättet (?).

Redigerat av Wolfy, 22 February 2008 - 14:52.

Postad 22 February 2008 - 15:33

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Som ngn påpekade förut så verkar sökfunktionen inte funka ngt vidare bra :)
Frågan: Om man skaffar en NAS skall/kan man dela ut mappar på den via netshare installerat på pc:n då eller hur gör man? Är det ngt speciellt man skall se till att nasen har funktionsmässigt för att den skall lira bra ihop med tvixen?
OT: förslag på lämplig nas som sväljer fler än 2st hdd?

Postad 22 February 2008 - 15:43

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Vore ytterst märkligt om nya SDK från Sigma Designs inte kommit ännu så det borde rimligtvis inte vara något problem, men det återstår att se.

Eftersom jag endast kör allt över LAN så har jag inga problem, men jag hoppas sannerligen att problemen med uppspelningen från intern HDD också fixas samt en del andra mindre allvarliga problem. Jag önskar att det var en mer öppen dialog mellan DViCo och deras användare, men de kanske helt enkelt är för få för att orka med att uppehålla en tvåvägskommunikation på det sättet (?).

Tycker jag också, men det verkar finnas problem även på PCH som jag har uppfattat det.
Ingen mer än Nima01 har svarat på den konkreta frågan i 6500-tråden ifall det funkar och hans svar var "Fungerar" & "kör via nätverk", vilket inte öppnar några dörrar precis. Jag tar det med ro och väntar på fw...

Postad 23 February 2008 - 10:23

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
NetShare 2.01 finns nu för nedladdning!

Postad 23 February 2008 - 13:40

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Tack sean för en mycket utförlig beskrivning! Funkade klockrent.

Postad 23 February 2008 - 16:46

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats få Netshare att fungera efter mycket om och men. Ändrade inställning i min Tvix4100 på setupen.
Den kände av mitt nätverk, men kunde inte "ansluta till disken" stod det hela tiden, men såg sedan på netshare ikonen när jag startade upp den, att slutet på adressen till min dator inte var 0.1 utan .0.101.
Ändra inställningen med andra ord och då fungerade allt. Hade även öppnat två portar i min router innan.
När allt var klart så förde jag över 21 stycken .pls länkar från Shoutcast, så nu kan jag lyssna på Internetradio genom Tvixen. :(

Nu till min fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med:

Man kan välja 4 stycken mappar att lägga in i netshare genom ikonen på datorn.
Tvixen har också 4 stycken inställningar till tvixhd1 som man kan lägga in IP-adressen till sin dator.
Jag har provat lägga in samma adress som jag har lagt in på alla så att jag kan dela ut fyra mappar, men tvixen känner bara av den första mappen.

Hoppas att ni förstår vad jag menar...

Kan någon förklara för mig, steg för steg, hur jag ska göra för att kunna använda alla fyra inställningarna så jag har flera mappar att dela ut till min Tvix.

Jag använder den nya netshare 2.01.

Redigerat av crest, 23 February 2008 - 16:49.

Postad 23 February 2008 - 17:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Nu till min fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med:

Man kan välja 4 stycken mappar att lägga in i netshare genom ikonen på datorn.
Tvixen har också 4 stycken inställningar till tvixhd1 som man kan lägga in IP-adressen till sin dator.
Jag har provat lägga in samma adress som jag har lagt in på alla så att jag kan dela ut fyra mappar, men tvixen känner bara av den första mappen.

Du måste döpa dem tvixhd1, tvixhd2 osv.
På hårddisken i datorn kan de nästan ha vilket namn som helst, men jag hade något problem med mellanslag eller bindestreck eller liknande innan.

Postad 23 February 2008 - 17:29

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack Gabbe!
Det fungerade. :(

Postad 23 February 2008 - 22:27

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Någon som fått det att fungera med WPA2-kryptering?

Postad 24 February 2008 - 10:22

VDK
  • VDK
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Den stödjer bara WEP. Inte WPA & WPA2.

Postad 24 February 2008 - 12:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Den stödjer bara WEP. Inte WPA & WPA2.

Märkte det igår natt efter massa strul :D

Någon som vet om sånt kan tänkas komma i en kommande FW version?
Eller är det tekniskt omöjligt?

Postad 24 February 2008 - 13:14

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att ftp:a mot Tvixen?
Jag kör FlashFXP men när jag ska ansluta mot Tvixen vill den ha lösenord, har inte lyckats gissa rätt så jag kommer inte in.
Ska det vara så eller gör jag fel?

Kommer man även åt externa diskar som är kopplade till Tvixen när man ftp:ar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.