Canal+ Sport HD i Com Hems utbud
435 svar till detta ämne
Postad 29 mars 2008 - 10:06
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Godmorgon
Med pissdåligt menar jag att kommentatorena knappt hörs o ljudet liksom pulserar ibland hörs dom bättre ibland sämre.
Maverick
Det här med 1080i o 780p kanske du kan förklara
jag är inte jätteinsatt mer än att jag vet att 1080p är full HD.
Postad 29 mars 2008 - 16:05
whitepointer
-
whitepointer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Godmorgon
Med pissdåligt menar jag att kommentatorena knappt hörs o ljudet liksom pulserar ibland hörs dom bättre ibland sämre.
Maverick
Det här med 1080i o 780p kanske du kan förklara jag är inte jätteinsatt mer än att jag vet att 1080p är full HD.

Kika denna länken, det förklarar det mesta: http://sv.wikipedia.org/wiki/HDTVsom Maverick säger så självklart ska sändningen vara i 720p, kolla bara bundesligafotbollen just nu i Viasat Sport HD, överlägsen bild jämfört med Canal+Sport HD. Enda hd kanalen jag är nöjd med, de andra är knappt bättre än SD via scart....tyvärr
Postad 30 mars 2008 - 19:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Aye...vad hände i andra perioden LHC-FBK? Inte nog med att FBK tvärdog, bilden oxå?? Ser ut som dåligt deinterlace:at SD.
Postad 30 mars 2008 - 19:57
5150slaktaren
-
5150slaktaren
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Förra matchen, alltså Timrå-HV71 i fredags va helt ok bildmässigt, hemma hos mig iaf. Men vad i hela h-vetet har hänt med bilden i kvällens match? Det är den absolut sämsta "HD"-bilden jag sett. Canal+ SD-sändningar har sett bättre ut än den här skiten. Va trött man blir!
Postad 30 mars 2008 - 19:59
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Som sagt, första perioden höll "normal" standard men nu vet i fasen vad som hände...
Jajja, var ändå inget att se ändå.
Postad 31 mars 2008 - 12:19
ryyzak
-
ryyzak
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag får fortfarande ingen bild på kanalen. Har alla andra fått bild nu?
Synd att ni inte läser tidigare inlägg .. #369
Maveric 
Ja, det var synd att jag inte läste inlägg nummer 369. Men nu har även jag bild! Efter att suttit i telefonkö och sen blivit tvungen att fabriksåterställa boxen så mina favoritlistor försvann så kunde de skicka ut en ny aktiveringskod. Mycket smidigt måste jag säga!
/erik
Jag har ju ringt mer än 6 gånger för att be comhem skicka ett signal efter jag fick ingen bild på canal+ total. Jag fellanmält och skulle skicka den för reparation men jag är så trött på den har boxen att jag orka inte mer. Plus comhem ska inte skicka en ersättningsbox. Har någon skickat boxen för reparation? Vad problemet löst eller?
Redigerat av ryyzak, 31 mars 2008 - 16:04.
Postad 31 mars 2008 - 14:40
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Hade för mig att CH hade tagit bort 12mån bindningstiden Canal+ eller? Nu när jag kikade på deras hemsida så står det ju fortfarande att det är bindningstid  . Är det jag som drömt eller har dom ändrat tillbaka?
En sista fråga som säkert svarats på tidigare, kommer vi kunna se fotbolls EM i HD nu?
Postad 31 mars 2008 - 15:11
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Hade för mig att CH hade tagit bort 12mån bindningstiden Canal+ eller? Nu när jag kikade på deras hemsida så står det ju fortfarande att det är bindningstid . Är det jag som drömt eller har dom ändrat tillbaka?
En sista fråga som säkert svarats på tidigare, kommer vi kunna se fotbolls EM i HD nu?
Nej
Postad 31 mars 2008 - 16:10
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
sista ordet är inte sagt i den frågan
Maveric
Postad 31 mars 2008 - 16:34
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Tror inte det jag heller. hoppas hoppas
Postad 31 mars 2008 - 16:40
Shagrath
-
Shagrath
-
Användare
-
-
185 inlägg
Fan vad kul att kanalen kommer nu när man flyttat till en comhem byggnad som inte kan erbjuda hdtv
Postad 31 mars 2008 - 16:52
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
sista ordet är inte sagt i den frågan
I vilken fråga? Pratar vi fotbols-EM i HDTV hos Com Hem? Det är väl ändå helt kört?
Postad 31 mars 2008 - 18:15
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Vi pratar om comhem .. och EM fotboll
Då är inte sista ordet sagt .. De brukar hålla på så här ..
Men visst är chansen liten .. men den finns trots allt
Maveric
Postad 31 mars 2008 - 20:47
klevman
-
klevman
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jag har massor med pixelproblem (digital mappning kanske)på canalplus sport hd, någon mer som har det problemet eller har ni som haft problem varit helt utan bild tills det blivit löst?
Postad 31 mars 2008 - 22:17
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Maveric 
Jag tror knappast att det finns någon chans. Canal Digital marknadsför ganska kraftigt nu att man endast kan se Fotbolls EM i HD via Canal Digital. Lite vilseledande marknadsföring om det helt plötsligt skulle dyka upp hos Comhem också? Men visst vi har ju varit med om vilseledande marknadsföring tidigare...eller vad säger ni comhem?
Postad 01 april 2008 - 01:58
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Maveric 
Jag tror knappast att det finns någon chans. Canal Digital marknadsför ganska kraftigt nu att man endast kan se Fotbolls EM i HD via Canal Digital. Lite vilseledande marknadsföring om det helt plötsligt skulle dyka upp hos Comhem också? Men visst vi har ju varit med om vilseledande marknadsföring tidigare...eller vad säger ni comhem?
 Jo det stämmer! Så när tror ni Canal+ kommer börja sända NHL i HD?
Redigerat av Unregisteredcdfa2218, 01 april 2008 - 02:04.
Postad 01 april 2008 - 08:54
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Maveric 
Jo det stämmer!
Så när tror ni Canal+ kommer börja sända NHL i HD?
Känns som 3 alternativ. 1) Till slutspelet. 2) Nästa säsong. 3) Nästa omförhandling av sändningsrättigheterna. Kostar väl en del att studsa över en HD signal ifrån staterna och har svårt att tänka mig att så många länder är intresserade jämfört med nascar och golf.
Postad 01 april 2008 - 13:05
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag har massor med pixelproblem (digital mappning kanske)på canalplus sport hd, någon mer som har det problemet eller har ni som haft problem varit helt utan bild tills det blivit löst?
Har du kollat signalstyrkan o kvalitén, jag hade liknande problem inte på just C+ sport HD men på 2 andra kanaler. Jag hade förlängt den medskickade kabeln vid väggen, dvs säga jag hade inte den medskickade kabel i väggen utan mellan boxen o en annan antennsladd. När jag gjorde tvärtom alltså i med den medskickade kabeln i väggen o förläng sedan. Jag vet att det låter tokigt men det hjälpte faktiskt Det bästa är ju att inte förlänga alls. Jag hade signalstyrka under 20% på dom 2 kanaler som strulade o kvalité 100% Rinde supporten om signalstyrkan o dom sa att så länge kvalitén var 100 så var allt ok Fick även samma svar i tråden om boxen här. Men när jag ändrade på kablarna och signalstyrkan hamnade på 24% så försvann problemen. Jag har 23% Signalstyrka o 100% kvalité på C+ Sport HD Hörs
Postad 01 april 2008 - 17:33
Martin43
-
Martin43
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Matte,
Menar du att signalstyrkan påverkar bildkvalitén?
självklart gör den det. Har man ingen bra signal så försämras bilden. Du vet själv lyssnar du på radio i din bil och kommer in i en tunnel så kan det börja brusa. det är samma sak här
Trodde allt var frid och fröjd så länge signalkvalitén är 100%. Så är det alltså inte?
Allt ÄR frijd och fröjd så länge signalkvaliteten (motsvar Bit error rate) är 100%. Mottagaren har variabel förstärkning av signalen => Så länge signalstyrkan håller sig inom ett visst intervall är det enbart SNR (signal-brusförhållandet) som påverkar antalet bitfel (BIt Error Rate) som jag antar är "signalkvalitet". Sen är det alltid möjligt att Humax pga bugg (!), inkompetens(!) eller nonchalans(!) räknar ut procenten fel, avrundar fel, inte summerar över alla värden, etc etc, så att små "dippar" aldrig visas i denna mätare. Om det då kommer impulsstörningar lite då och då kanske det inte går att se på mätaren, men i verkligheten är det inte 100%.
Postad 01 april 2008 - 17:40
Martin43
-
Martin43
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det är väl knappast någon bugg att det blir inzoomat, sändningen är i 1080i/720p och en vanlig scartkabel kan bara skicka signalerna i 480i. Säger sig självt att det blir knas i bildformatet då 
Öh. Ovanstående resonemang betyder också att du accepterar att bara se en del av bilden om du tittar på en kanal som sänder 1080i på en TV som inte är "Full-HD" och omvänt att bilden bara fyller ut översta hörnet och resten av din TV är svart eftersom du tittar på en SD-kanal på en HD-tv. Jag tror inte att du vill ha det så?
Postad 01 april 2008 - 21:36
klevman
-
klevman
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Har du kollat signalstyrkan o kvalitén, jag hade liknande problem inte på just C+ sport HD men på 2 andra kanaler. Jag hade förlängt den medskickade kabeln vid väggen, dvs säga jag hade inte den medskickade kabel i väggen utan mellan boxen o en annan antennsladd. När jag gjorde tvärtom alltså i med den medskickade kabeln i väggen o förläng sedan. Jag vet att det låter tokigt men det hjälpte faktiskt Det bästa är ju att inte förlänga alls.
Jag hade signalstyrka under 20% på dom 2 kanaler som strulade o kvalité 100% Rinde supporten om signalstyrkan o dom sa att så länge kvalitén var 100 så var allt ok Fick även samma svar i tråden om boxen här. Men när jag ändrade på kablarna och signalstyrkan hamnade på 24% så försvann problemen.
Jag har 23% Signalstyrka o 100% kvalité på C+ Sport HD
Hörs 
Kollade nu och jag har signalstyrka 57% och kvalite på 100%, och det går inte att titta på kanalen, till och med ljudet är kasst! På Viasat sport HD (tittar nu på roma-man u  ) är signalstyrkan 63% och kvalitet 100% Bild och ljud är grymt bra. Canal plus sport HD är ända kanalen som är dålig, har inte haft tid att ringa comhem och mina mail svarar de inte på. Har för mig att jag har medföljande kabel först från väggen, comhem påstod att det var bäst så Irriterande som fan eftersom det är denna kanal jag väntat på.......
Postad 02 april 2008 - 16:23
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Canal+ Sport från Comhem? Det var fanimig på tiden. Jag är stort premier-League fan och skaffade HD-TV i höstas. Comhem har ju tråkigt nog segat som aldrig förr, och nu när säsongen i princip är slut så kommer dom till skott. Stället jag bor på är inge vidare för en möjlig canal digital parabol så har helt enkelt fått vänta. Iallafall, för att komma till saken. Har haft Canal+ paketet från Comhem i mer än 5år. Så sitter med en gammal jäkla scart Sagem box. Bor hos morsan just nu och planerat på att flytta _snarast_. Så att skapa ny bindningstid från comhem bara för att få hd-boxen någelunda billigt är inget vidare alternativ. Lättaste alternativet för mig borde väll vara att köpa Humax boxen separat från internet? https://www.prisjakt...kt.php?p=145390~2300 inklusive frakt. Kan jag betala bara för få uppleva lite hdsport för första gången. När jag väl flyttar så kan jag ju bara ta med mig boxen sålänge det är "Comhem hus"?
Postad 02 april 2008 - 17:37
frassedylan
-
frassedylan
-
Rookie
-
7 inlägg
Fasen vad gött det hade varit om man hade kunnat köpa HD-kanalerna i "lösvikt". Kan inte förstå att inte Comhem ordnar något sånt.
Typ beställ Canal+ Film HD och Canal+ Sport HD för 99 kr/mån, eller båda Canal+ HD-kanaler, TV1000HD samt Viasat Sport HD för 199 kr/mån. Då hade jag beställt direkt. Nu skiter jag i det bara för att man blir tvungen att betala för kanaler man inte vill ha.
Ursäkta mitt icke-konstruktiva inlägg...
Postad 02 april 2008 - 19:00
5150slaktaren
-
5150slaktaren
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Och där kom prishöjningen....10kr extra per månad för Canal+ Total. Konstigt att det ska va dyrare för comhems kunder jämfört med Canal Digitals.
Postad 02 april 2008 - 20:08
ArneG
-
ArneG
-
Rookie
-
6 inlägg
Enligt Canal+ hemsida så är priset numera 249 kronor så prishöjningen gäller nog alla.
Postad 02 april 2008 - 21:31
klevman
-
klevman
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Har du kollat signalstyrkan o kvalitén, jag hade liknande problem inte på just C+ sport HD men på 2 andra kanaler. Jag hade förlängt den medskickade kabeln vid väggen, dvs säga jag hade inte den medskickade kabel i väggen utan mellan boxen o en annan antennsladd. När jag gjorde tvärtom alltså i med den medskickade kabeln i väggen o förläng sedan. Jag vet att det låter tokigt men det hjälpte faktiskt Det bästa är ju att inte förlänga alls.
Jag hade signalstyrka under 20% på dom 2 kanaler som strulade o kvalité 100% Rinde supporten om signalstyrkan o dom sa att så länge kvalitén var 100 så var allt ok Fick även samma svar i tråden om boxen här. Men när jag ändrade på kablarna och signalstyrkan hamnade på 24% så försvann problemen.
Jag har 23% Signalstyrka o 100% kvalité på C+ Sport HD
Hörs 
Kollade nu och jag har signalstyrka 57% och kvalite på 100%, och det går inte att titta på kanalen, till och med ljudet är kasst! På Viasat sport HD (tittar nu på roma-man u ) är signalstyrkan 63% och kvalitet 100% Bild och ljud är grymt bra. Canal plus sport HD är ända kanalen som är dålig, har inte haft tid att ringa comhem och mina mail svarar de inte på. Har för mig att jag har medföljande kabel först från väggen, comhem påstod att det var bäst så
Irriterande som fan eftersom det är denna kanal jag väntat på.......
Löste mitt problem ikväll, stod i kö till Comhem (44 personer före...) satte på högtalartelefonen och började mixtra lite med sladdarna. Den automatiska rösten gav lite olika förslag på vad man kunde göra på olika fel. Varav ett löste mitt  Drog ut antennkabeln stängde av boxen, lät den stå i en halv minut, satte i kabeln igen och sedan satte på boxen igen så den bootade på nytt. Lätt som en plätt med andra ord.......varför nu en sån sak gör skillnaden!? Bild och ljud fungerar perfekt, 10kr mer i månaden om ett halvår kan jag ta, får väl dra in på en toarulle eller en öl från systemet i månaden då
Postad 02 april 2008 - 21:57
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Nej prishöjningen gäller inte för de som redan har tecknat bindningstid
Postad 03 april 2008 - 10:43
Belsebub74
-
Belsebub74
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nej prishöjningen gäller inte för de som redan har tecknat bindningstid
Nej det brukar det ju inte göra! JAg sitter i stora funderingar om jag skall skaffa HD-boxen genom att binda mig i 24 månader Canal+ Total + 8 Favoriter för 299 kr/ månad. HD-paketet fritt 6 månader De 3 första månaderna är gratis, & boxen får jag då för 995. Erbjudandet är lite likadant som tidigare, det som lockar nu är ju då som sagt C+ Sport HD som inte fanns innan! Vad f-n skall man göra, det är säkert jättedumt att binda sig i 2 år & kvalitén enligt vissa är ju inte så lysande, men är ju sugen på HD..... Vad göra?????? Hjälp! Apropå ComHem som är så underbara & som tidigare inlägg vittnat om så satt jag i telefonkö i 10-15 minuter med 50 pers före mig i kön! När jag väl kommer fram så sitter någon flantratt där & har ingen aning om något, han ber mig vänta medans han går & frågar, då blir jag snyggt bortkopplad & istället inkopplad till deras kvalitetsundersökning om kundservicen på Comhem..... svårt att gissa vad resultatet blev eller? JAg hatar Telefonköer, jag hatar att vänta, jag hatar kundtjänster som är inkompetenta, jag hatar dålig kvalitet trots att man betalar massor för skiten, jag hatar alla dj-la problem som allting verkar skapa....... men jag älskar sommar, brudar, fest & fotboll..... .& allt det ligger ju framför en! Forza Sverige i EM! MVh Belsebub74
Postad 03 april 2008 - 16:09
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag skulle avråda. Boxen är mycket dålig trots ett antal fw-uppdateringar (se dess tråd). Kvaliteten på HDTV i Comhems nät gör lätt kräsna besvikna. När jag hade Canal+ (under frivisningen) var lip syncet sådant att det inte gick att titta på film alls. Kan du fixa boxen för några hundra och ingen bindningstid, visst. Kör på - så illa är det inte. Att binda sig i två år för en undermålig produkt är galet. Jag skulle vilja se fotbolls EM i HD då det trots allt är bättre än i SD, men det kommer jag troligen inte att få göra. Om jag får det åker jag på att teckna för ett år till en kostnad av 1 188 kr (TV4HD). HDTV är framtiden men den tillhör inte Comhem.
Postad 03 april 2008 - 16:13
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
drog precis iväg ett mail till canalplus och frågade ifall dom har några tankar på att sända NHL i HD. Får vi se va dom svarar.
Postad 04 april 2008 - 02:12
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
drog precis iväg ett mail till canalplus och frågade ifall dom har några tankar på att sända NHL i HD. Får vi se va dom svarar.
Bra, jag har också mailat. Skulle vara underbart om vi fick se lite Stanley Cup slutspel i HD.
Postad 04 april 2008 - 04:04
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
eller åtmistone 16:9 sändningar men det är ju NASN som dom får sändningarna av så det är nog dom man måste fråga...
Postad 05 april 2008 - 08:48
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
eller åtmistone 16:9 sändningar men det är ju NASN som dom får sändningarna av så det är nog dom man måste fråga...
Canal+ har kört 16:9 vid ett par tillfällen. Första gången började jag pilla på inställningarna eftersom jag trodde det var boxen som körde på "Full".
Postad 05 april 2008 - 09:42
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Jag skulle vilja se fotbolls EM i HD då det trots allt är bättre än i SD, men det kommer jag troligen inte att få göra. Om jag får det åker jag på att teckna för ett år till en kostnad av 1 188 kr (TV4HD). HDTV är framtiden men den tillhör inte Comhem.
Har jag fått det om bakfoten att det är bara Canal Digital som kommer erbjuda Fotbolls EM i HD-format? Alltså TV4HD kommer inte sända EM? MVH /Chuck
Postad 05 april 2008 - 09:45
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Jo tv4hd kommer att sända i HD men bara för canaldigital kunder. Ej för Com hem kunder tyvär
Postad 05 april 2008 - 10:23
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Jo tv4hd kommer att sända i HD men bara för canaldigital kunder. Ej för Com hem kunder tyvär
Ok, det var så det var, tack för upplysningen. MVH /Chuck
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|