* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *
TViX HD M-4100SH
(Mediaspelare)
|
1
|
(93)
|
Inga priser | |
TViX HD M-5100SH
(Mediaspelare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser |
TViX M-4100 HD + DVB-T HD T430 Tuner (32 inlägg)
|
17 år sedan |
Dator eller mediaextender? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Funkar mediaextenders för inspelning? (20 inlägg)
|
17 år sedan |
HDMI out Tvix 4100SH (20 inlägg)
|
17 år sedan |
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg)
|
17 år sedan |
Bästa mediaspelaren? (10 inlägg)
|
17 år sedan |
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Hjälp (15 inlägg)
|
18 år sedan |
Ljudproblem Tvix M-4100 (3 inlägg)
|
18 år sedan |
HTPC vs Tvix (24 inlägg)
|
18 år sedan |
DViCO TVIX HD M-5100SH - 'Kaffeburken' som håller måttet! (98 inlägg)
|
18 år sedan |
TViXen över internet (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Twix 5100-NAS (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 03 July 2007 - 14:34
Postad 03 July 2007 - 14:49
Oroväckande inlägg från dabro om att hd-filer hackar. Det skulle störa mig oerhört även om det bara är lite. Nån mer som upplevt detta fenomen?
Skulle också vilja veta lite mer om eventuellt hackande...
Det hackar, men inte så man stör sig på det. Hur hackar det då
Ja vill ha en smooooth bild!
Vissa har ju snackat om att sigma-chippet som sitter i 4100/5100 är precis vad som krävs för att dekoda 1080p. Man kanske endå får vänta på nästa generation sigma-chip om man vill ha lite marginal och därmed riktigt flyt i bilden?
Postad 03 July 2007 - 14:53
Vissa har ju snackat om att sigma-chippet som sitter i 4100/5100 är precis vad som krävs för att dekoda 1080p. Man kanske endå får vänta på nästa generation sigma-chip om man vill ha lite marginal och därmed riktigt flyt i bilden?
Precis, jag undrar om det inte är så. Men det borde då bero på vilken kodning som används. MPEG2, divx och WMV fungerar kanske bra i 1080p, medan h.264 (mov) ligger mer på gränsen av vad som klaras av?
Dabro: Vilken filtyp tittade du på när det var lite hack?
EDIT: eller hackade det för alla filtyper?
Redigerat av distortion2, 03 July 2007 - 14:54.
Postad 03 July 2007 - 14:59
Tankis, det blir troligen leverans till Dustin från oss, på måndag eller tisdag nästa vecka. Det innebär att du har den på onsdag eller torsdag, typ. Alltså tidigare än den 17:e.
Underbart... ser fram emot dettta. Kanon med dina små insider informationer.
Postad 03 July 2007 - 15:10
Jo, de ska ha gjort det. Det är fortfarande väldigt enkelt om man jämför med till exempel WMP eller någon annan sådan lösning och man har en enkel fillista med låtar, organiserat efter mappar, precis som i Windows. Sen har jag som sagt inte sett de tidigare modellerna så jag vet inte, men vad jag vet är att jag för fem minuter sedan drog ett mail igen till utvecklarna och bad dem om att fortsätta jobba på fler alternativ av GUI och musikdelen.Verkar som att dom har utvecklat musikdelen i mjukvaran sen förra modellerna, stämmer det sean?
Postad 03 July 2007 - 16:24
Följer tråden med stort intresse, men jag har en fråga till sean.wiklund, jag har mac fungerar tvixen ihop med den?
Mvh
Tompa
Postad 03 July 2007 - 16:24
Sen vad projjektorn gillar är en annan fråga.
Sen var det helt ok att navigera i foldrar och bara andvända displayen på Tvixen. Krävs lite tänkande och övning men det duger åt mig. Bättre än att tvingas dra igång projjen varje gång man vill lyssna på musik.
Och som sagt, fläktljudet kan jag leva med då jag inte störs av det när film eller musik är igång. men att lämna den på tomgång när jag lägger mig i soffan och läser en bok eller bara vill ta en powernap är dock inget mina nerver klarar.
Denna pryl behåller jag
Postad 03 July 2007 - 18:05
Hej Tompa!Följer tråden med stort intresse, men jag har en fråga till sean.wiklund, jag har mac fungerar tvixen ihop med den?
Jag vet inte riktigt hur du menar? I TViX:en pluggar du in en hårddisk i valfri storlek (SATA, inte IDE) som du själv köper. Sen kopplar du TViX:en med USB-kabel till datorn. Den är alltså som ett flyttbart minne, en extern hårddisk. Du kopierar bara in image-filer, mov-filer, musik eller bilder i mappar som du själv väljer att döpa till något smart, och pluggar ut USB-kabeln igen. Sen ligger allt tillgängligt i TViX:en direkt när du startar den.
Observera (jag fastnade på detta första gången jag skulle använda den jag har testkört), att man inte kan ha USB-kabeln sammankopplad till datorn samtidigt som man vill kolla på den på TV:n. Så fort TViX:en känner av att den har en anslutning till en dator, så övergår den i ett "överföringsläge" skulle man kunna säga.
Vill man ständigt ha den kopplad till andra diskar och nå annan musik genom dem, så får man använda sig av nätverkskortet.
Pmc: Lysande! Det kan ha varit någon fnurra på tråden när du körde klippen som inte fungerade.
Jag rekommenderar också följande trailer på högsta volym hemma. Oj oj oj. Jag har nog sett den trailern (just den versionen) kanske 60 ggr nu sedan några månader. Ljudet precis innan rutorna sprängs av tryckvågen (basen just där) är helt gaaaaalet skönt! Enjoy!
http://playlist.yaho...6&sdm=web&pt=rd
EDIT: För att inte tala om trailern till Sunshine. Vansinnigt snyggt gjord, både ljud och bild i toppklass. Glad att jag såg den på bio:
http://images.apple....-tlra_h720p.mov
Redigerat av sean.wiklund, 03 July 2007 - 18:09.
Postad 03 July 2007 - 18:17
/Tompa
Postad 03 July 2007 - 19:00
Hmm, tja, alltså, formatering som formatering, vad jag vet, så det ska inte vara några problem alls. Det enda kruxet du kan råka ut för är väl det faktum att när du köper en hårddisk, så brukar de vara opartitionerade. Hur man gör på en Macintosh för att skapa en första partition osv, det vet jag inte. Troligen går det per automatik.Okej sean.wiklund då borde det fungera att mac formatera hårddisken, kan tvixen "se" andra hårddiskar som är kopplade till datorn?
/Tompa
Nja, alltså du kan ju koppla in en annan hårddisk i TViX:en (om du har den kopplad till TV:n). När den är kopplad till datorn är den som vilken hårddisk som helst och fattar ingenting mer än att den vill att man ska kopiera in material på den...
Postad 03 July 2007 - 20:33
Hur man gör står här: http://forum.doom9.o...ad.php?p=906946
Mycket roligt om det skulle fungera..
// Gottlieb
Redigerat av Gottlieb, 03 July 2007 - 21:32.
Postad 03 July 2007 - 20:44
Ha en trevlig sommar och semester alla/Knugen
Postad 03 July 2007 - 22:03
Det enda som hindrar mig från att fixa en htpc nu är start/stop, gui och fjärrkontroll. Iof finns ju nätaggregat med start via fjärrkontroll men då samlar man på sig en hög med fjärrkontroller. Kanske kan köra en htpc 24/7.
Får väl köra från PC en tag till då en htpc/uppgradering av pc känns onödig i dagsläget. Får väl se om Tvix M7000 dyker upp till december kanske.
Postad 04 July 2007 - 07:22
Nackdelar med vad, och i så fall "vad handlar det om då" mer specifikt (om, det nu handlar om TViX)? Du får gärna skicka källorna tack.Usch verkar bara komma fler och fler nackdelar hela tiden.
Postad 04 July 2007 - 07:36
Frugan sa precis att det blir ingen Tvix innan badrummet är klart
![]()
Mycket snack o ingen verkstad
Postad 04 July 2007 - 08:12
Nackdelar med vad, och i så fall "vad handlar det om då" mer specifikt (om, det nu handlar om TViX)? Du får gärna skicka källorna tack.Usch verkar bara komma fler och fler nackdelar hela tiden.
Håller med dig. Kan inte bara komma och snacka JIDDISCH sådär. Kom med lite "fakta", länkar och källor. Annars kan du lika gärna skita i att skriva.
Postad 04 July 2007 - 09:10
Jag tror inte Tvixen kan läsa en Mac-formaterad hårddisk, tveksamt oxå om du kan koppla en Tvix (med ntfs-formatering) till en Mac och kopiera utan att använda extra programvara... eller?Hmm, tja, alltså, formatering som formatering, vad jag vet, så det ska inte vara några problem alls. Det enda kruxet du kan råka ut för är väl det faktum att när du köper en hårddisk, så brukar de vara opartitionerade. Hur man gör på en Macintosh för att skapa en första partition osv, det vet jag inte. Troligen går det per automatik.Okej sean.wiklund då borde det fungera att mac formatera hårddisken, kan tvixen "se" andra hårddiskar som är kopplade till datorn?
/Tompa
Nja, alltså du kan ju koppla in en annan hårddisk i TViX:en (om du har den kopplad till TV:n). När den är kopplad till datorn är den som vilken hårddisk som helst och fattar ingenting mer än att den vill att man ska kopiera in material på den...
Postad 04 July 2007 - 09:14
Frugan sa precis att det blir ingen Tvix innan badrummet är klart
![]()
Mycket snack o ingen verkstad
Förstår inte varför det ska ta så lång tid för henne att få färdigt badrummet
Postad 04 July 2007 - 09:14
Personligen är det inte ett problem då jag ändå tänker köra med min logitech multifjärr men det kan kanske vara intressant för andra.
Postad 04 July 2007 - 09:24
Det där med knapparna, lär man sig, precis som med att cykla. I alla fall fungerar det så med mig. Jag känner vart jag brukar trycka, eller vet att "två ner, en till höger" betyder något jag använder ofta, osv.Eftersom jag kör projektor försöker man ju mörklägga och hur många gånger har jag inte tvingats tända lampan för att hitta rätt knapp. Det svagt fluoriserande knapparna hjälper inte mycket och beskrivningen ovanför är omöjlig att läsa med begränsat ljus. Grå text mot svart bakgrund, helt tokigt.
MEN, jag ska vidarebefordra den här tanken till DViCO. Det är värt att fundera på tycker jag. Tack.
Postad 04 July 2007 - 09:44
1) Comhem tv
2) Gräsligt fult GUI
Om man nu har en högblank vacker tv vill man inte att bilden fylls av en leasure-suit larry-känsla. Varför kan de inte fixa ett attraktivt yttre?!
Jag har inte hellre lyckats hitta något hack till GUIt.
-frekje
Postad 04 July 2007 - 10:02
Det finns två problem med Tvix för min del,
1) Comhem tv
2) Gräsligt fult GUI
Om man nu har en högblank vacker tv vill man inte att bilden fylls av en leasure-suit larry-känsla. Varför kan de inte fixa ett attraktivt yttre?!
Jag har inte hellre lyckats hitta något hack till GUIt.
-frekje
Har inte GUI:t blivit bättre på 4100/5100 om man jämför med 4000/5000? Någon som vet vart det finns screenshots på GUI:t som är up-to-date?
Postad 04 July 2007 - 10:11
Hej frekje!Det finns två problem med Tvix för min del,
1) Comhem tv
2) Gräsligt fult GUI
Har du senaste modellen eller någon tidigare?
1) Vad menar du är problemet med Comhem?
2) Du kan ändra bakgrundsfärger genom att lägga in en bild, men själva GUI:t med typsnitt osv är svårare att ändra på. Det har jag med på min lista över saker de behöver förbättra. Eventuellt att man kan ändra till olika teman i TViX:en. Kanske till och med att de gör det möjligt för dig som konsument att själv skapa dig ett tema/GUI. De är informerade om detta.
Postad 04 July 2007 - 10:20
Det där med knapparna, lär man sig, precis som med att cykla. I alla fall fungerar det så med mig. Jag känner vart jag brukar trycka, eller vet att "två ner, en till höger" betyder något jag använder ofta, osv.
Visst lär man sig hur fjärren fungerar, speciellt när man som en själv är entusiastisk över alla nya funktioner. Tyvärr har inte alla medlemmar i hushållet samma tålamod eller intresse att lära sig vilket är helt naturligt. Tvixen tillför mycket som de har glädje av men om det blir ett städigt irritationsmoment att använda den så finns risken att man slutar.
Att jag läser manualen är en sak men att kräva att alla i familjen sätter sig ner och hårdpluggar ser jag inte som att alternativ. På denna fjärr är texten mer beskrivande och mer lik andra kontroller (som man redan lärt sig) än vad symbolerna är. Om texten inte går att läsa så utan att tända lampan så är det ett problem enligt mig.
Jag tycker själv att hemmabio skall vara en filmupplevelse och inte en orgie i teknik och funktioner. Sen att tekniken måste finnas där för att allt skall fungera är en annan femma.
Men som jag sagt tidigare, när jag programerat min multifjärr så kommer allt bli bra och hela familjen kommer att springa hand i hand mot solnedgången (i slowmotion).
Postad 04 July 2007 - 10:26
Startknapp, upp, ner, höger, vänster, byta låt/track/spår fram och tillbaka. Dessa är ju fasta och de "största" så mycket mer än så för att välja och titta på en film osv, behövs ju inte. Det är ju de grundläggande knapparna.
Zoominställningar, setupmeny, vinkel på bild, bookmarks osv, det är ju lite lullull och extra features, så för de i familjen som ändå inte raketforskar och har TViX:en som ett superintresse så bör det vara rätt enkelt att lära sig.
Men jag gillar det där med att springa hand i hand mot solnedgången. Mer sånt åt alla!
Redigerat av sean.wiklund, 04 July 2007 - 10:27.
Postad 04 July 2007 - 10:27
Jag tolkar det som att han vill kunna spela in tv på tvixen, och eftersom han har comhem (DVB-C) kan han inte använda tv-tunern (DVB-T) som finns att köpa till. Vilket betyder att han inte kan använda tvixen för att spela in tv-program. Något jag också saknar, men så är det ju med alla dvd-recorders också, de görs endast för DVB-T.
Postad 04 July 2007 - 10:57
Jag förstår. Önskvärt vore ju en switch om det var möjligt, mellan de två systemen. Troligen blir tunern dyrare om det ska finnas teknik för DVB-C också då, men jag låter det vara osagt. Det är i alla fall nu även noterat i listan över frågor och förbättringar.Jag tolkar det som att han vill kunna spela in tv på tvixen, och eftersom han har comhem (DVB-C) kan han inte använda tv-tunern (DVB-T) som finns att köpa till. Vilket betyder att han inte kan använda tvixen för att spela in tv-program. Något jag också saknar, men så är det ju med alla dvd-recorders också, de görs endast för DVB-T.
EDIT: Är inte helt säker på att det går att lösa på något lätt sätt, men frågan går iväg till DViCO i alla fall.
Redigerat av sean.wiklund, 04 July 2007 - 10:58.
Postad 04 July 2007 - 12:10
Jag tolkar det som att han vill kunna spela in tv på tvixen, och eftersom han har comhem (DVB-C) kan han inte använda tv-tunern (DVB-T) som finns att köpa till. Vilket betyder att han inte kan använda tvixen för att spela in tv-program. Något jag också saknar, men så är det ju med alla dvd-recorders också, de görs endast för DVB-T.
Jag förstår. Önskvärt vore ju en switch om det var möjligt, mellan de två systemen. Troligen blir tunern dyrare om det ska finnas teknik för DVB-C också då, men jag låter det vara osagt. Det är i alla fall nu även noterat i listan över frågor och förbättringar.
EDIT: Är inte helt säker på att det går att lösa på något lätt sätt, men frågan går iväg till DViCO i alla fall.
Sedan så finns ju även DVB-S (satellit, där det finns flest HDkanaler att spela in ifrån)
Postad 04 July 2007 - 12:39
Noterat.Sedan så finns ju även DVB-S (satellit, där det finns flest HDkanaler att spela in ifrån)
Postad 04 July 2007 - 12:51
Postad 04 July 2007 - 13:15
Vet inte, någon annan får gärna svara. Annars, vad sägs om att packa upp filen?Den klarar fortfarande inte att spela upp video direkt ur rar-arkiv eller?
Postad 04 July 2007 - 13:24
Dvico säger att kommande firmware kommer att göra att tvixen klarar alla filer som den konkurrerande spelaren från Tomarcro klarar, fast bättre. Det betyder bättre stöd för WMV kodat med VC-1 tex.
About WMV-HD,
Actually, our next firmware will support some of VC-1 files on WMV format. The main chip only support main profile of WMV VC-1.
Since TVIX uses HW to decode video, we can not add any additional codecs. In our next firmware, you can play all files you can play with Tomarcro. I think you will find out TVIX is much better than Tmarcro in soon. If you find any file that you can play with Tomarcro and can not play with TVIX, please let us know.
(länk)
Det verkar också som att hack kan uppkomma i h.264/VC-1 kodat material när man streamar eller spelar upp via extern USB-disk. Kör man via intern HDD verkar det inte vara något problem.
Dessutom finns det en tråd om att de lyckats konvertera 720p .mkv till avi som går att spela upp på Tomarcro. Vet inte om de filerna fungerar på tvixen också, med det borde de göra iom nästkommande firmware enligt ovanstående.
Processen tar 15-20 minuter.
MKV to AVI
Postad 04 July 2007 - 13:33
Vet inte, någon annan får gärna svara. Annars, vad sägs om att packa upp filen?Den klarar fortfarande inte att spela upp video direkt ur rar-arkiv eller?
Inte särskilt användarvänligt va... man vill ju kunna ladda ner releasen och sen spela den direkt, lägga massa tid vid datorn för att förbereda filer osv känns ju lite 1900-tal faktiskt.
Postad 04 July 2007 - 13:51
Inte särskilt användarvänligt va... man vill ju kunna ladda ner releasen och sen spela den direkt, lägga massa tid vid datorn för att förbereda filer osv känns ju lite 1900-tal faktiskt.
Nej den spelar inte upp direkt från rar-arkiv tyvärr... Önskvärt dock! Tacka vet jag xbmc
Postad 04 July 2007 - 13:57
Ja fick också problem när ja skulle ftp:a till tvixen då ja för det första inte kunde hitta vilket användarnamn man skulle använda. I bruksen stod det tvixuser men på nätet hittade ja att man skulle använda tvixftp o då kom ja in. Andra problemet är att när ja försöker föra över en fil på 700Mb så stannar den efter ca 160mb o tar bort filen o börjar om. Ja använder mig av Flashfxp om det skulle vara problemet. Nån mer som har detta problem och som vet hur man gör för att slippa det?
Ville även lägga till att samsung har en dvd-recorder med DVB-C o det finns säkert fler som har det.
Postad 04 July 2007 - 14:05
Ja satt o lekte lite med tvixen (4100) igår o märkte när ja tittade på bilder att den låste sig efter ett tag. Ja blev då tvungen att starta om tvixen. Detta hände 3 ggr o sedan brydde ja mig inte om att titta på mer bilder.
Ja fick också problem när ja skulle ftp:a till tvixen då ja för det första inte kunde hitta vilket användarnamn man skulle använda. I bruksen stod det tvixuser men på nätet hittade ja att man skulle använda tvixftp o då kom ja in. Andra problemet är att när ja försöker föra över en fil på 700Mb så stannar den efter ca 160mb o tar bort filen o börjar om. Ja använder mig av Flashfxp om det skulle vara problemet. Nån mer som har detta problem och som vet hur man gör för att slippa det?
Ville även lägga till att samsung har en dvd-recorder med DVB-C o det finns säkert fler som har det.
Att Tvixen startar om sig är något som du helt enkelt får vänja dig vid, min gjorde det väldigt många ggr också, ibland mitt i fillmer (!). Kan dock vara ett fel på några serier bara, får hoppas det iaf.
Postad 04 July 2007 - 14:09
Om du tycker det är 1900-tal att behöva packa upp filen, vilket kräver två musklick i relation till att du ändå faktiskt måste kopiera över filerna till TViX:en vilket också tar ett eller två musklick, så tycker jag att det inte är en speciellt stor grej. Du kan ju till och med välja att packa upp filerna direkt till TViX:en. Jag får dock acceptera och jag respekterar att du inte gillar det. Sen var vi där igen, att den inte fixar stöd för packade "releaser" som knappast är "köpta", right, är väl lite mastigt, återigen. Att kräva att produkten ska ha stöd inte bara för världens alla filmformat och filer, utan även nu packningsprogram och andra lösningar, det blir rätt omfattande. TViX:en är ju ingen dator i sig (varför man i så fall använder en dator eller köper en HTPC).Inte särskilt användarvänligt va... man vill ju kunna ladda ner releasen och sen spela den direkt, lägga massa tid vid datorn för att förbereda filer osv känns ju lite 1900-tal faktiskt.
Det är ju inte tänkt att du ska behöva installera en massa program i TViX:en för att använda själva produkten. Sen om du behöver packa upp en fil på vägen dit, vet jag inte om jag håller med om att det är 1900-tal. Visst, körde TViX ett rent OS där man kunde ha program installerade i bakgrunden, precis som en dator, då vore det mer logiskt.
MEN, jag för det här till protokollet och ber utvecklarna ta en titt på det och om det går att lösa.
Redigerat av sean.wiklund, 04 July 2007 - 14:25.
Postad 04 July 2007 - 14:11
Låste den sig på samma bilder? Det vill säga, kan då återskapa "felet"? Om du kan det, så får du gärna maila bilderna till mig (om det är ett alternativ).Ja satt o lekte lite med tvixen (4100) igår o märkte när ja tittade på bilder att den låste sig efter ett tag. Ja blev då tvungen att starta om tvixen. Detta hände 3 ggr o sedan brydde ja mig inte om att titta på mer bilder.
Postad 04 July 2007 - 14:11
Att Tvixen startar om sig är något som du helt enkelt får vänja dig vid, min gjorde det väldigt många ggr också, ibland mitt i fillmer (!). Kan dock vara ett fel på några serier bara, får hoppas det iaf.
Det ska man väl ändå inte behöva accepera, att spelaren startar om mitt i en film är ju helt horribelt.
Jag som precis beställt en. Känns som den kan komma att åka tillbaks på en gång. 8hoppas inte)
Sean: är det ett mjukvarufel som fixas till i senaste mjukvaran?
Postad 04 July 2007 - 14:17
Mvh Jonas
Postad 04 July 2007 - 14:23
Det kan vara fel i filmen. Är det en release från nätet som är nedladdad så kan det vara vad "skit" som helst. Så lugn i stormen...Det ska man väl ändå inte behöva accepera, att spelaren startar om mitt i en film är ju helt horribelt.
Jag som precis beställt en. Känns som den kan komma att åka tillbaks på en gång. 8hoppas inte)
Sean: är det ett mjukvarufel som fixas till i senaste mjukvaran?
Det kommer ny firmware konstant från DViCO och är det så att en film skulle låsa sig, så kolla om det är filmen som låser sig på samma ställe osv.
Redigerat av sean.wiklund, 04 July 2007 - 14:29.
Postad 04 July 2007 - 14:33
Ang.låsningen: Visst kan det vara så. Jag får ge spelaren en chans först.
Spelare som levereras till Sverige, har dom den senaste firewaren (1.0.22) eller behöver man uppdatera?
Postad 04 July 2007 - 14:37
Postad 04 July 2007 - 14:46
Tack kexxet! (det känns som om jag snackar med en tjej när jag skriver så).Tack för att du svarar på våra frågor Sean (det blir lite "alla" mot en ibland)
Ang.låsningen: Visst kan det vara så. Jag får ge spelaren en chans först.
Spelare som levereras till Sverige, har dom den senaste firewaren (1.0.22) eller behöver man uppdatera?
Det känns lite tufft ibland, för det är så många som "kräver" vissa saker. För alla som läser detta så ska ni veta att jag försöker förmedla allt ni önskar. Sen om DViCO fixar uppdateringar, lägger till funktioner osv, det vet jag inte, och inte heller när, men jag har redan fått det konfirmerat att de är mycket tacksamma för den massiva input de redan har fått av mig.
Jag har fått för mig att senaste firmware ligger i spelaren ja, så du ska inte behöva uppdatera.
Postad 04 July 2007 - 14:46
Den klarar fortfarande inte att spela upp video direkt ur rar-arkiv eller?
Denna fråga förstår jag mig inte på för fem öre. Ja menar det är som att be en microugn diska. Ja, du kan ju inte förvänta dig att en maskin skall kunna allt. Bara för att du kan värma en tallrik i ugnen så betyder det väl inte att den skall kunna diska den, även om det vore en schysst grej. Skall vi be Tvixen fixafågelskiten ifrån min balkong oxå kanske? *ler* Nae men sorry för utlägget men jag blir bara så trött ibland.
Hela denna tråden verkar ha hamnat i ett sorts ekorrhjul kring Matroska.
Nu skall väl inte jag påstå att jag bidragit mycke till tråden men nu har jag i alla fall läst igenom den monstruösa trådan i AVSFORUM.COM och den är inte nådig
För ni andra som vill kika http://www.avsforum....ad.php?t=825089
Postad 04 July 2007 - 14:48
Den klarar fortfarande inte att spela upp video direkt ur rar-arkiv eller?
Denna fråga förstår jag mig inte på för fem öre. Ja menar det är som att be en microugn diska. Ja, du kan ju inte förvänta dig att en maskin skall kunna allt. Bara för att du kan värma en tallrik i ugnen så betyder det väl inte att den skall kunna diska den, även om det vore en schysst grej. Skall vi be Tvixen fixafågelskiten ifrån min balkong oxå kanske? *ler* Nae men sorry för utlägget men jag blir bara så trött ibland.
Hela denna tråden verkar ha hamnat i ett sorts ekorrhjul kring Matroska.
Nu skall väl inte jag påstå att jag bidragit mycke till tråden men nu har jag i alla fall läst igenom den monstruösa trådan i AVSFORUM.COM och den är inte nådigMycket svårt att summera den tråden då dom ligger mycket längre fram i diskussionen än vi i denna.
För ni andra som vill kika http://www.avsforum....ad.php?t=825089
Har man en gång vant sig vid xbox med xbmc så är det lätt att förstå. Letar fortfarande efter en värdig ersättare, men det finns tydligen ingen...
Postad 04 July 2007 - 15:09
Hej frekje!Det finns två problem med Tvix för min del,
1) Comhem tv
2) Gräsligt fult GUI
Har du senaste modellen eller någon tidigare?
2) Du kan ändra bakgrundsfärger genom att lägga in en bild, men själva GUI:t med typsnitt osv är svårare att ändra på. Det har jag med på min lista över saker de behöver förbättra. Eventuellt att man kan ändra till olika teman i TViX:en. Kanske till och med att de gör det möjligt för dig som konsument att själv skapa dig ett tema/GUI. De är informerade om detta.
Ursäkta mitt sena svar, ser att diskussionen dragit iväg.
Comhem: Japp jag menar DVB-C. Hade köpt en tvix direkt om den optionen fanns.
GUI: Bra att de är informerade! Nu är det skandal-fult.
I övrigt, släpp ett API för tredje-part så att vi kan integrera en rad nya funktioner. Tänk vad coolt, kunna köra in allt möjligt som t.ex. olika widgets.
Postad 04 July 2007 - 15:17
Jag har hört..
Om du kör uTorrent så kan du köra ett script efter nedladdning som automatiskt kan packa upp och flytta filer. Finns en del information om det på uTorrents forum, bland annat här:
http://forum.utorren....php?pid=174897
http://forum.utorren....php?pid=248781
Går säkert att hitta mer info.
Postad 04 July 2007 - 15:20
Om du tycker det är 1900-tal att behöva packa upp filen, vilket kräver två musklick i relation till att du ändå faktiskt måste kopiera över filerna till TViX:en vilket också tar ett eller två musklick, så tycker jag att det inte är en speciellt stor grej. Du kan ju till och med välja att packa upp filerna direkt till TViX:en. Jag får dock acceptera och jag respekterar att du inte gillar det. Sen var vi där igen, att den inte fixar stöd för packade "releaser" som knappast är "köpta", right, är väl lite mastigt, återigen. Att kräva att produkten ska ha stöd inte bara för världens alla filmformat och filer, utan även nu packningsprogram och andra lösningar, det blir rätt omfattande. TViX:en är ju ingen dator i sig (varför man i så fall använder en dator eller köper en HTPC).Inte särskilt användarvänligt va... man vill ju kunna ladda ner releasen och sen spela den direkt, lägga massa tid vid datorn för att förbereda filer osv känns ju lite 1900-tal faktiskt.
Det är ju inte tänkt att du ska behöva installera en massa program i TViX:en för att använda själva produkten. Sen om du behöver packa upp en fil på vägen dit, vet jag inte om jag håller med om att det är 1900-tal. Visst, körde TViX ett rent OS där man kunde ha program installerade i bakgrunden, precis som en dator, då vore det mer logiskt.
MEN, jag för det här till protokollet och ber utvecklarna ta en titt på det och om det går att lösa.
Alternativet är att köpa filmen och rippa den till hårddisken i Tvixen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TViX M-4100 HD + DVB-T HD T430 Tuner
25 filmer
24 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?