Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax CXHD-5000c

482 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
Humax CXHD-5000C (Digitalboxar) 2 7,75 (62) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 16 mars 2010 - 09:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

en fråga, man fick med en antenn (rf?)kabel med Humax boxen, men går det använda en normal/annan kabel också eller skulle de bytet påverka HD sändningar?! vet inte så mycket om kablar, det är väll någon slags avskärmning som är mit i kabel?!

Jag har själv bytt antennkabel mot en sån här: Clicktronic antennkabel vilket gjorde att störningarna på HD-kanalerna försvann. Innan gick det inte att titta på Eurosport HD, Viasat Sport HD och Discovery HD pga bildstörningar, dessa försvann när jag bytte kabel.

Comhems kabel är av rätt dålig kvalité, men den innehåller en galvanisk avskiljare som ska ta bort läckströmmar (eller egentligen potentialskillnader mellan jorden i elkontakten och i antennuttaget).

Om du känner att du behöver en sån så finns det att köpa också: antennkabel med galvanisk avskiljare . Jag vet inte hur kvalitén på den är dock. Den är nog bättre än comhems kabel skulle jag gissa.

Redigerat av distortion2, 16 mars 2010 - 09:11.

Postad 23 mars 2010 - 20:16

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Så dog till slut den gamla boxen och man fick köpa den här modellen. Tycker bilden är sämre nu och då främst på SVT 1 & 2 vilka tappat mycket i skärpa och fått en mjölkig karaktär.
Tycker också att det är lite småskavanker här och där.
När man skiftar mellan HD och SD-kanaler tar den lång tid att bestämma sig. Många gånger försvinner ljudet när man växlar till en HD-kanal. Sedan som någon skrev så fyller den inte ut bilden vertikalt på vissa HD-kanaler utan det saknas ett par pixelrader på bägge sidor.
En annan störig detalj är att det inte är någon klocka på displayen som de den gamla boxen.
Så här långt är jag inte alls nöjd med bytet.

Är det någon som vet hur man sparar så den startar upp på aktuell favoritlista vid uppstart från stand by?

Postad 25 mars 2010 - 06:28

Unregistered392a5322
  • Unregistered392a5322
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ingen mer än jag som tycker att EPG’n är totalt värdelös?

Min gamla box uppdaterade EPG’n en gång per dygn och fanns sedan alltid tillgänglig. Denna Humax verkar uppdatera EPG’n kontinuerligt, vilket gör att den ofta tar ett par minuter på sig att visa alla program när jag klickar Guide. Detta oavsett hur länge boxen stått på. En aning störigt.

Likadant om ett program t.ex. börjat kl 18.35 och klockan är 18.37 så syns inte programmet direkt om jag klickar Info, utan jag måste klicka höger pil för att se det. Men efter ett par minuter syns programmet direkt. Skumt.

Retar mig också på att den bara visar pågående program när jag klickar Info. Min förra box visade även nästkommande, vilket är klart smidigare så man slipper klicka höger pil för att se vilket program som börjar t.ex. om 3 minuter. Bläddrar man dessutom vidare bland kanalerna måste man komma ihåg att först klicka vänster pil tillbaka till pågående program, annars visas bara vilka program som börjar härnäst.

Samt om man klickar Info två gånger för att se vad programmet handlar om, kan man inte sedan bläddra vidare bland kanalerna. Först måste man antingen klicka Info igen vilket stänger EPG’n helt och man är tillbaka på ruta 1. Eller upptäckte jag att man kan klicka Back så försvinner bara inforutan om programinnehållet. En lurig manöver att utföra utan att samtidigt behöva titta på fjärren när man klickar runt...

Bildmässigt är den dock bättre än min förra box. Men som flera har nämnt är det stor skillnad i kvalitet mellan SD och HD. De bästa HD-kanalerna (Canal+ HD, TV1000 HD, BBC HD, Discovery HD m.fl.) har kanonbild. Synd bara att SVT HD och TV4 HD inte är i närheten lika bra.

Postad 29 mars 2010 - 12:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

En annan störig detalj är att det inte är någon klocka på displayen som de den gamla boxen.
Så här långt är jag inte alls nöjd med bytet.

Är det någon som vet hur man sparar så den startar upp på aktuell favoritlista vid uppstart från stand by?

Menar du att det inte är nån klocka på displayen under tiden du tittar på TV eller även när du har den avstängd/standby?
För på min box finns det en klocka på displayen i standby läget.

Postad 30 mars 2010 - 15:48

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Menar du att det inte är nån klocka på displayen under tiden du tittar på TV eller även när du har den avstängd/standby?

Jag får heller inte fram klockan när boxen är avstängd (standby). Jag ser bara en röd LED-diod. Ändrar man något i inställningarna för att den ska dyka upp? Säker på att du har HUMAX CXHD-5000C?

Postad 30 mars 2010 - 16:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Jag får heller inte fram klockan när boxen är avstängd (standby). Jag ser bara en röd LED-diod. Ändrar man något i inställningarna för att den ska dyka upp? Säker på att du har HUMAX CXHD-5000C?

Ja, jag har en HUMAX 5000C, dock inte ComHems utan från Tele2 men det ska ju inte spela nån roll i detta avseendet. Jag har inte ändrat i några inställningar utan klockan har funkat bra sen jag började använda boxen.

Märkligt att ni inte har klocka på era boxar?

Postad 06 april 2010 - 12:36

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Är detta inte möjligt med den här boxen? Klart frustrerande isåfall.

Postad 07 april 2010 - 22:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Är detta inte möjligt med den här boxen? Klart frustrerande isåfall.

Jo, det är möjligt och det funkar bra på min box, bara att stänga ner den med favoritlistan uppe så ska den starta från den listan nästa gång.

Postad 08 april 2010 - 21:16

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Vad jag kommer ihåg behöver energisparfunktionen deaktiveras för att klocka ska visas vid standby. Kika runt efter det alternativet i inställningarna.

Postad 18 april 2010 - 01:08

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
hej nån som kan hjälpa mig med min box. Jag fått min 5000c BOX körde den igång runt en timme typ. Sen stängde jag ner allt för skulle visa mina föräldrar. Hur den fungera men. Fick aldrig igång boxen igen den bara laddar kommer upp en bild humax sen ladda den om igen..... hela tiden... sen står det appl sen börja den ladda om igen efter?????

Redigerat av Unregistered18f1941b, 18 april 2010 - 01:36.

Postad 18 april 2010 - 08:09

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en HD-box Humax 5000 men har några frågor innan. Blir bildkvaliteten bättre via HD-boxen på SD-kanaler än om jag använder den interna digitalmottagaren på min TV? Jag har en Philips 8404. Vill inte att SD-kvaliteten ska bli sämre än innan. Är det några som har några erfarenheter??

Är lippsynkproblemet löst förresten?

Postad 18 april 2010 - 17:50

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

sen står det appl sen börja den ladda om igen efter?????

Boxen måste in på reparation för omprogrammering av mjukvaran.

Postad 19 april 2010 - 18:29

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

hej nån som kan hjälpa mig med min box. Jag fått min 5000c BOX körde den igång runt en timme typ. Sen stängde jag ner allt för skulle visa mina föräldrar. Hur den fungera men. Fick aldrig igång boxen igen den bara laddar kommer upp en bild humax sen ladda den om igen..... hela tiden... sen står det appl sen börja den ladda om igen efter?????

Låter som att den är sönder, be dom skicka en ny vilket inte tar mer än några dagar. Har du laddat ner senaste programversionen till boxen förresten?

Postad 23 april 2010 - 17:14

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Tja,

Jag kan inte vara den enda i denna tråden som har en 46/47" och tycker EPG:n är lite väl stor? Jag har bl. a. sett Sony's egna EPG och den visar 12 program i rad och man ser fler timmar framåt utan att behöva bläddra.
( http://www.hdtvtest....40V4000/epg.jpg )

Humax visar 7 program och 2 timmar framåt och är dessutom sjukt långsamt på att uppdatera - tar åtminstone 1-2 min innan programmen börjar trilla in (kör favoritlista) Det känns som Humax är gjord för en 32" TV. Möjligt att många har en sådan TV men då är ju inte HD-kanalerna lika intressanta på en sådan "liten" TV.

Sedan är EPG:n otroligt långsam. Grafiken är väl OK men det är för stort!

EDIT:

Annars tycker jag min box fungerar utmärkt (Grundpaketet med 8 HD/SD-favoriter) och har inga problem alls med lipsync. Kör HDMI till TV:n och optiskt till min Marantz SR5003. (när jag nu känner för att lyssna på TV i hela vardagsrummet eller när det är ett Dolby Digital program, vilket fortfarande är få...) Har en 47" LG7000 TV

Dessutom älskar katten att ligga på boxen =) Det kommer nog pajja den men vi har ju 3 års konsumenträtt... ;)

Redigerat av candyraver, 23 april 2010 - 18:05.

Postad 23 april 2010 - 18:06

magnus_sr
  • magnus_sr
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Om jag reserverar ett program och där efter stänger av boxen, så går förvisso boxen igång på rätt kanal vid rätt tidpunkt när så är dags, men bilden uteblir. Det blir helsvart och jag får boota om boxen för att få bild igen.
Någon mer som har samma problem?

Postad 24 april 2010 - 16:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Om jag reserverar ett program och där efter stänger av boxen, så går förvisso boxen igång på rätt kanal vid rätt tidpunkt när så är dags, men bilden uteblir. Det blir helsvart och jag får boota om boxen för att få bild igen.
Någon mer som har samma problem?

Det där kan hända mig med, men jag startar om tv:n istället för boxen, det går snabbare och förstör inte inspelningen.

Postad 24 april 2010 - 19:39

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
allt ordnar sig när den nya comhem modulen kommer i sommar de kommer bli guld :)

Postad 24 april 2010 - 21:39

magnus_sr
  • magnus_sr
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Det där kan hända mig med, men jag startar om tv:n istället för boxen, det går snabbare och förstör inte inspelningen.

Ok, jag kan starta om tvn hur mkt jag vill i ett sånt läge och det lär inte hjälpa - det är boxen som ger ifrån sig hel-svart bild.

Postad 25 april 2010 - 02:25

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Ok, jag kan starta om tvn hur mkt jag vill i ett sånt läge och det lär inte hjälpa - det är boxen som ger ifrån sig hel-svart bild.

Okej, då har vi inte samma problem.

Postad 25 april 2010 - 09:53

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Okej, då har vi inte samma problem.

jepp fick lämna in den kommer den indte fungera så kommer jag kräva en annan sort med hd disk man kan spela in ...

Postad 25 april 2010 - 10:05

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

allt ordnar sig när den nya comhem modulen kommer i sommar de kommer bli guld :)

Vad syftar du på? Vad är det för nytt med denna? CI+?

/M

Postad 25 april 2010 - 12:18

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

CI+?

Ja.

Postad 25 april 2010 - 14:29

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Ja.

Ok, så de kommer alltså enable:a HD-kanaltittande i TV-apparater med inbyggd DVB-C-stöd?

Om, ja, behöver TV-n vara CI+-förberedd?

/M

Redigerat av eztoril, 25 april 2010 - 14:30.

Postad 25 april 2010 - 17:12

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ok, så de kommer alltså enable:a HD-kanaltittande i TV-apparater med inbyggd DVB-C-stöd?

Om, ja, behöver TV-n vara CI+-förberedd?

/M

Japp, med största sannolikhet!

Com Hem har paranoia...

Postad 06 maj 2010 - 11:02

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en HDPVR igår, min 5000C ska bort för 800:-. Bor i Norrköping men kan skicka boxen om så önskas. Kan nås på tel nr 0762200716. Kan även nås via mail.

Postad 06 maj 2010 - 21:06

gechu
  • gechu
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kör projektor med den här boxen, men textningen består ju av tecken som är helt horribelt stora! Går det att göra något åt det? Hela gränssnittet upplevs ju också som väldigt lågupplöst och inte alls anpassat för HD.

/Erik

Postad 06 maj 2010 - 21:22

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Kör projektor med den här boxen, men textningen består ju av tecken som är helt horribelt stora! Går det att göra något åt det? Hela gränssnittet upplevs ju också som väldigt lågupplöst och inte alls anpassat för HD.

/Erik

Håller med, allt är så absurt stort som om alla med denna box hade en 28" tjock-TV.'

Pinsamt!

Men men, annars fungerar den ju bra...

Postad 19 maj 2010 - 22:27

Unregistered5fdc2bdf
  • Unregistered5fdc2bdf
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Fick min box idag.
Kopplar in den, allt e toppen, HD-kanalerna är svinbra.
Kopplar ur den för att placera den i tv-hyllan...

nu börjar problemet, startar den..
den börjar "snurra" på displayen, visar bild "Humax V7.00", bilden stängs av och sen börjar den snurra på displayen och visar "apply". igen. Och så loopar den - igen och igen.. inga menyer fungerar, inga knappar reagerar. Läst i manualen efter en "hard-reset" men de finns tydligen inte - man måste de göra de från menyn.

Surt :) men snackar iaf men en himla trevlig comhem-kille som byter boxen...

Men har ni annars några tips?

Nu har detta hänt mig tre gånger sedan jag fick boxen. Första gången var i julas vilket innebar ingen tv under hela julen... andra gången var under OS och så hände det igen igår. Börjar bli riktigt trött på COMHEM nu. Jag vill inte ha denna boxen lagad, jag vill ha en ny box helst av annan modell.
Ingen annan som råkar ut för detta?

Postad 20 maj 2010 - 12:16

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Är väl bara att trycka på ok knappen och sen välja lista. Välj någon av dina kanaler i favoritlistan så kommer den starta upp med den listan nästa gång du slår på boxen. Funkar för mig.

Ett tips för att behålla sin valda lista vid uppstart är att stänga av den tidstyra sökningen efter uppdateringar. Löste mina problem iaf. Sen är det ju bara att själv gå in i menyn och göra en sökning tex en gång i månaden.

Redigerat av jan_bananberg, 20 maj 2010 - 12:22.

Postad 18 juni 2010 - 19:14

darude
  • darude
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Problem med Dolby ljud via optisk kabel

Har kopplat en optisk ljudkabel till min HK AVR 255, men har stora problem med det digitala ljudet till förstärkaren.
Får ljud i alla kanaler förutom när det sänds i dolby digital (HD kanalerna), ljudet hackar,laggar,sprakar bara för mig.
Har ju förvisso ljud i tvn via HDMI kabeln, men vill åt surroundljudet
Testat med olika kablar och olika ingångar på HK'n. Xboxen och Tvixen funkar klockrent med samma optiska kablar,
så det känns ju som att problem sitter i digitalboxen? Com Hem hade ingen aning och skulle höra av sig på måndag igen. Någon som har haft liknade problem med detta?

Redigerat av darude, 18 juni 2010 - 19:17.

Postad 19 juni 2010 - 07:05

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag har varit med om att en digital box jag hade (med Broadcom chip, Humax har Broadcom chip) inte funkade med AC3 ljud till den HK förstärkaren jag hade. Testade boxen hos en kompis med en mycket äldre Sony stärkare och då var det inga problem.

Testa boxen med en annan förstärkare så vet du om det är boxen eller förstärkaren.

Postad 22 juni 2010 - 18:22

red_666
  • red_666
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Funderar på en sån här box men är osäker. Får man bättre bild med en modul eller denna box? Har en LG 42LD420 tv och bilden är bra när man kollar på dom fria SD kanalerna på comhem utan box. Men frågan är, blir dom bättre genom boxen och hdmi?

Postad 14 juli 2010 - 13:03

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
är de någon som har haft problem när dom sappar bland kanalerna att när man kommer till hd kanalerna så blir de bara myrornas krig. Får då starta om boxen och då funkar den igen. Har boxen kopplad via recivern. finns ingen uppdatering. nån som har något förslag

Postad 07 augusti 2010 - 13:09

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Funkar det att bitstreama DD 5.1 via HDMI på denna box?

Postad 07 augusti 2010 - 22:41

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Av någon anledning kommer det upp "Kanalen är spärrad" när jag skall se på SVT HD och jag måste slå in den fyrsiffriga koden. Kollat i menyn och barnspärren är avstängd. Hur fixar jag detta problem?

MVH
Robin

Postad 13 augusti 2010 - 17:16

Cyberz
  • Cyberz
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Viken mjukvara version är senaste?

Postad 25 augusti 2010 - 18:43

niz
  • niz
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Skulle oxå vilja veta, hittar inga uppgraderingar alls på Humax sida, skitgrejer.
Den är ju aningen småbuggig med släpande ljud på HD-kanaler och sjukt seg EGP/guide.

Postad 25 augusti 2010 - 20:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Senaste fw är 1.00.08 mig veterligen.

Min EPG har varit mer buggig än vanligt på sistone, fryser ofta när man startar boxen från standby och ingen programinfo alls visas då utan man får istället manuellt trycka nästa program för att den skall visa rätt.

Postad 06 september 2010 - 20:07

zooounds
  • zooounds
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag har också problem med läppsynk (speciellt på hd-kanaler som TV4 HD).

Min mjukvara är från juni 2009 (versionen slutar på 03) men den säger att ingen nyare finns.

Comhem har "felsökt" i en vecka nu utan att kontakta mig.

Postad 07 september 2010 - 21:39

magnus_sr
  • magnus_sr
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har också problem med läppsynk (speciellt på hd-kanaler som TV4 HD).

Verkar vara ett problem som alla med Comhem - Humax CXHD-5000c dras med.
Har varken blivit bättre eller sämre för mig sen jag skaffade min box och det är nog ett år sen snart.

Postad 20 september 2010 - 15:44

Unregisteredd0b0f967
  • Unregisteredd0b0f967
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Någon som vet om USB-kontakten och ethernet-kontakten har någon funktion än?

Jag in såg ju att jag inte kommer att kunna använda inspelningsfunktionen på min Panna G20E eftersom jag har extern box... Jag som hade ställt in mig på att kunna spela in...

Postad 21 september 2010 - 07:47

ludret
  • ludret
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har en Humax kopplad med hdmi till en Philips LCD-TV (7404). Jag har stora problem med att ljudet försvinner om jag byter ingång från tv till nåt annat och sen tillbaka igen. Enda sätten att få tillbaka ljudet är att starta om tvn eller digitalboxen eller dra ut/in hdmikabeln. Jag vet inte om felet beror på tvn eller boxen. Nån som känner igen detta?

Postad 28 september 2010 - 11:59

kobran
  • kobran
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej!

Några funderingar efter att ha haft boxen ett tag.

Boxen går inte att sätta på för än efter 30 sec efter man stängt av den. Någon annan som märkt samma sak?

Klockan går ibland 1 timme fel. Nån annan?

Tappar textningen främst på Nat Geo Wild där den sällan funkar som den ska. Nån annan?

Annars är jag nöjd med boxen :)

Mvh D

Hej, problemet med att textningen tappas med jämna mellanrum har jag nu börjat uppleva. Det är normalt två rader och det återkommer hela tiden (kanske 1ggr/minut). Detta gäller enbart på Discovery HD Showcase samt National Geographic HD. Har inte gjort några större efterforskningar (dvs kontrollerat signalstyrka eller kontaktat ComHem) men jag har börjat störa mig på det... Fick du bukt med ditt problem?

Postad 28 september 2010 - 22:43

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som noterat att Humax CXHD-5000c hux flux försvunnit som en av dom boxar ComHem erbjuder...
Man undrar ju i så fall om dom ens kommer att erbjuda några mer mjukvaruuppdateringar?

Redigerat av wolfman74, 28 september 2010 - 22:45.

Postad 29 september 2010 - 10:46

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Från och med 2010-09-27, säljstoppas försäljning av HD-boxen Humax CXHD-5000-C via Kundservice och comhem.se. Den kommer endast att säljas via vissa återförsäljarna.

Samarbetet med Humax fortsätter som vanligt, och givetvis kommer säljstoppet inte på något sätt påverka kommande uppdateringar till Digital-tv-boxen.

ComHem svarade på min fråga i deras företagstråd.

Redigerat av wolfman74, 29 september 2010 - 12:32.

Postad 02 oktober 2010 - 09:50

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hur ser man vilken version av mjukvaran som man har på boxen?

Postad 02 oktober 2010 - 10:34

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Hur ser man vilken version av mjukvaran som man har på boxen?

1. Tryck på knappen MENU.
2. Välj System med knappen upp/ner och tryck på knappen OK.
3. Välj Status och tryck på knappen OK.
4. Systeminformationen visas.

Postad 02 oktober 2010 - 14:08

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
hur uppdatera man boxen ???

Postad 21 oktober 2010 - 00:34

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Ny mjukvara finns nu, version 1.00.10

Postad 21 oktober 2010 - 00:39

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

hur uppdatera man boxen ???

Menu -> Installation -> Programuppdatering

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.