Pakarlss ...Nu får du ju ge dig ..
Internet är översållat med hemsidor och forum för betatestning av all möjlig hemelektronik
Du kanske inte gör diskussionen rättvisa genom att dra in sony och philips i det hela då de
sällan jobbar med beta fw i offentligheten ( inte så att jag sett det ) och du kan knappast lägga
humax i samma division som dessa.
Men humax har så länge jag känt till dem, jobbat med kunders medverkan i betatestning
och man kan oftast ladda ner dessa och installera dem själv, med hjälp av en nollmodemskabel.
Finns en sida som man får logga in för att komma åt det, men det är bara att registrera sig.
Som sagt, det finns massor av företag som insett att kunderna är de bästa betatestarna
och det är gratis. Vissa väljer att man får anmäla sitt intresse på ett forum och sedan får
man tillgång till en stängd tråd. Andra lägger ut den på sin egen hemsida eller sprider den via
olika forum.
Vanligast är detta naturligtvis vad gäller datorkomponenter, men också för olika mediaspelare
och tvboxar. Just samsungs boxar har jag aldrig sett en beta för, men å andra sidan uppdatarar
de sällan sina boxar. De kommer med nya modeller istället. Lite oseriöst kan tyckas men de är
mycket populära hos comehem.. kanske de är av samma skrot o korn
Det är mindre vanligt att man får betor i sverige, då vi är ett litet land. Desto vanligare är det
i Usa och inte minst i Japan, där produkterna oftast gått runt ett år innan vi får se dem här.
Tar du en LCD tv, så har den provats på andra marknader innan vi får dem.
Jag testar just nu en beta3 på min tv. Vill jag kan jag få beta4. Det är en Panasonic.
( helt ärligt var den inte så bra som jag hoppats )
För dem som vet hur och var man får tag i beta FW så finns det massor.
Ett annat exempel är Denon. Vem trodde att det fanns betor för deras produkter.
Så klart att det finns .. hur skulle de annars veta om de fungerar i alla de olika miljöer som de
måste stå ut med. Dvd spelare som skall kopplas till tv eller projje eller reciever som skalll ha en
nätverks koppling till en Nas. Så klart betatestas dem av dem som är intresserade och det sker
öppet för de som vet var de skall leta.
Nu väntar vi bara på en beta fw till brödrosten
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 25 februari 2008 - 23:25.