ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 29 februari 2008 - 22:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Duckface ..
Nej .. nej .. det handlar inte om detta .. skulle du få fördröjning för att du använder optisk så hade det inte funnits optiska utgångar.
Detta handlar om helt andra saker och ligger i utsändningen. ( och kan till viss del ligga i boxen )
men så klart löser man just detta problemet genom att inte ha båda två på samtidigt men det förstår nog s4mp4 också..
Maveric 
vist det stämmer väll men en sak man ska tänka på till är att tv eller recivern inte kodar av signalen lika fort gämfört mellan varandra vill säga söligare d/a på recivern eller tv
Postad 29 februari 2008 - 22:23
s4mp4
-
s4mp4
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Duckface ..
Nej .. nej .. det handlar inte om detta .. skulle du få fördröjning för att du använder optisk så hade det inte funnits optiska utgångar.
Detta handlar om helt andra saker och ligger i utsändningen. ( och kan till viss del ligga i boxen )
men så klart löser man just detta problemet genom att inte ha båda två på samtidigt men det förstår nog s4mp4 också..
Maveric 
vist det stämmer väll men en sak man ska tänka på till är att tv eller recivern inte kodar av signalen lika fort gämfört mellan varandra vill säga söligare d/a på recivern eller tv
Jo visserligen men det ska ju inte se ut som en gammal dubbad hongkong kungfu rulle när man tittar på TV  Ska testa lite, och även prova delay tack för tipset
Postad 29 februari 2008 - 22:33
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Duckface ..
Maveric 
Jo visserligen men det ska ju inte se ut som en gammal dubbad hongkong kungfu rulle när man tittar på TV 
Ska testa lite, och även prova delay tack för tipset 
jo men det är inte medningen du ska ha ljudet på tv igång vill man ha ljud från tv samtidigt så får du dra en kabel från center preout till line in på tv.. en annan sak du kan titta efter är att ställa timeingen på recivern så den matchar tv för centern alltså
Redigerat av Duckface21, 29 februari 2008 - 22:46.
Postad 29 februari 2008 - 22:55
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
En dag slocknar den boxen,går ju tokvarm.Plötsligt frös bilden på TV 4 HD(första ggn detta hänt) och sen becksvart i alla kanaler på rutan men gick att få in alla kanaler men svart och utan ljud i rutan.
Starta om boxen via strömbrytaren och sen går den igen men ger mig fan på att värmen dödar den en dag.
Maveric...
håller med om ljudet på HD kanalerna eller när det är 5.1.Irriterande att det är så lågt och som du säger får vrida upp stärkaren.
Redigerat av snöharry, 29 februari 2008 - 23:00.
Postad 29 februari 2008 - 22:58
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Tänkte se Numbers på Tv4HD ( reklampaus nu )
Men ljudet hackar och man kan inte ändra ljud till vanligt 2.0
Synd .. undrar om det är fel hos tv4 .. comhem .. eller i boxen ?
Har upplevt att det så gjort ett antal ggr nu på olika kanaler
precis som att synken blivit bedrövlig sedan den felaktiga fw kom in i burken
Fan vad jag är sur över att vi inte fick ny FW idag och ännu mer förbannad
är jag för att de inte kan ge någon som helst info på sin sketna hemsida.
Snöharry .. Skicka in den o få en ny .. du kanske får ny FW i den nya
och kanske t.o.m. före oss andra ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 29 februari 2008 - 23:23.
Postad 29 februari 2008 - 23:00
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
En dag slocknar den boxen,går ju tokvarm.Plötsligt frös bilden på TV 4 HD(första ggn detta hänt) och sen becksvart i alla kanaler på rutan men gick att få in alla kanaler men svart och utan ljud i rutan. Starta om boxen via strömbrytaren och sen går den igen men ger mig fan på att värmen dödar den en dag.
ahh hadde samma fel i förrgår dock inte värmen som gör det då jag fick samma fel fast boxen va kall har monterat fläkt på min... jag tycker att boxen blir tok för varm som jag även sakt i tidigare inlägg där vi även mätte temp på boxen
Postad 29 februari 2008 - 23:08
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Varför är det korta avbrott i ljudet på Numbers på TV 4 HD??
Ahaaa...com hem var det ja
Postad 29 februari 2008 - 23:52
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Mav!
Det var ett svar på 99-års Wasgo i US.
Postad 01 mars 2008 - 00:12
Unregisteredfebbb791
-
Unregisteredfebbb791
-
Rookie
-
4 inlägg
Postad 01 mars 2008 - 00:28
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hoppas att ni har överseende för mitt långa inlägg. Skickade e-post till ComHem nyss. För att ni ska förstå bakgrunden finns de senaste skriftväxlingarna med också.
God natt önskar Hasse
"Jahaja!
Nu är det natten mot 1/3 och det har ännu inte kommit någon ny firmware. Jag börjar ledsna, men vill fortfarande ha det jag betalat för, HDTV.
Envist gör ni reklam för något ni inte kan leverera i dagsläget. Detta är ett utklipp från er HDTV-sida på Internet kopierat 2008-03-01 kl. 00.10:
"HDTV är tv på ett helt nytt sätt. Oslagbar skärpa, oslagbar detaljrikedom, oslagbart ljud. Com Hem erbjuder dig tv-formatet som revolutionerar tv-tittandet. HDTV är nämligen inget man bara tittar på, det är något man upplever."
Måste tyvärr påstå att det jag upplever är en bild som är mycket sämre än den bild min, vad ni kallar, Zapper-box ger.
Nu får ni tänka om. Släpp taget om Humax-boxen snarast och erbjud era kunder ett bättre alternativ. Jag tror nämligen inte att ni lagt alla ägg i en korg, tror att ni sonderat marknaden på vad det finns för alternativ.
Kort sagt. Jag kräver härmed att ni erbjuder mig en box som uppfyller de löften ni presenterar på era HDTV-sidor, och det nu, bums.
Tack för er uppmärksamhet
From: kundrelationer
Sent: Thursday, February 28, 2008 1:46 PM
To: [email protected]
Subject: SV: SV: Problem med HD-TV box
Hej,
Vi har mottagit din anmälan från ARN gällande detta ärende, Com Hem har för avsikt att avvakta nämndens beslut för vidare hantering av ärendet.
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel: 08 - 553 632 70
Fax: 020 - 55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
--------------------------------------------------------------------------------
Från: kundrelationer
Skickat: den 28 februari 2008 10:09
Till: [email protected]
Ämne: SV: SV: Problem med HD-TV box
Hej,
Vi har en mjukvara som testas just nu och vi hoppas på att vi kan släppa den inom kort. Det är helt upp till dig om du vill vänta eller inte. Vill du vänta återkommer du då felet är löst för kompensation. Vill du inte vänta utan vill reklamera nu så får vi ta upp ditt ärende på nytt.
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se
--------------------------------------------------------------------------------
Från: [email protected]
Skickat: den 27 februari 2008 17:49
Till: kundrelationer
Ämne: Re: SV: Problem med HD-TV box
Vad har ni för max tidsrymd innan ni ger upp Humaxboxen, om inte det skulle hjälpa med ny firmware?
Det har ju nu gått över ett år utan att Humax lyckats få fram en fullvärdig produkt. Förr eller senare blir ni tvugna att se er om vad marknaden i övrigt har att erbjuda. Vet också att ni håller på och lanserar en HD box med PVR.
From: kundrelationer
Sent: Wednesday, February 27, 2008 1:45 PM
To: [email protected]
Subject: SV: SV: Problem med HD-TV box
Hej,
Jag ber om ursäkt för att du har fått vänta på svar, jag har varit sjuk i en vecka. Det du skriver är omöjligt då vi ej tillhandahåller någon annan HD-box än den du har.
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
[email protected]
www.comhem.se
Från: [email protected]
Skickat: den 20 februari 2008 20:35
Till: kundrelationer
Ämne: Re: SV: Problem med HD-TV box
Hej!
Börjar bli orolig för den nya programvaran, eftersom det är helt tyst från er ang boxen på era supportsidor. Om datumet 2008-02-29 passeras utan någon ny programvara vill jag ha kostnadsfritt utbyte av denna box till en HDTV box av annat fabrikat."
Postad 01 mars 2008 - 00:36
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Mav! Det var ett svar på 99-års Wasgo i US.
Jo det förstod jag och jag är så trött på att man attackerar personer som kämpar för sina rättigheter, för att comhem skall lyssna, för att comhem skall vara tillmötesgående, för att comhem skall informera, för att comhem skall bry sig om sina kunder. Det är ett stort företag som inte behöver hjälp av andra och jag kan fortfarande inte förstå varför man hoppar på dem som kämpar för sina intressen hos ett företag som man betalar pengar till varje månad och som man inte kan välja bort pga deras monopol. Varför .. jag undrar varför ... skall du och vissa andra hela tiden tracka de som kämpar för detta ? Jag har svarat dig i en annan tråd, där du gör sak samma .. https://www.minhembi...howtopic=189451 ( inlägg #21 ) Godnatt Maveric Ps. Tack hlundin .. det var intressant läsning. Stå på dig .. du är en hjälte i mina ögon
Redigerat av Unregistered1103, 01 mars 2008 - 00:45.
Postad 01 mars 2008 - 06:37
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Varför är det korta avbrott i ljudet på Numbers på TV 4 HD??
Ahaaa...com hem var det ja
Samma ljudproblem via satellit o Canal Digital! Är nog fel hos TV4 denna gång! Lundis
Postad 01 mars 2008 - 07:02
s4mp4
-
s4mp4
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Duckface ..
Maveric 
Jo visserligen men det ska ju inte se ut som en gammal dubbad hongkong kungfu rulle när man tittar på TV 
Ska testa lite, och även prova delay tack för tipset 
jo men det är inte medningen du ska ha ljudet på tv igång vill man ha ljud från tv samtidigt så får du dra en kabel från center preout till line in på tv.. en annan sak du kan titta efter är att ställa timeingen på recivern så den matchar tv för centern alltså
Jag kör inte båda samtidigt, det var bara så jag upptäckte att att syncen inte riktigt stämde på optisk ut.
Postad 01 mars 2008 - 09:46
Framåt IFE
-
Framåt IFE
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Det du skriver är omöjligt då vi ej tillhandahåller någon annan HD-box än den du har. Michael Hansson Kundrelationer Com Hem AB
I Cohmems värld existerar inga andra DVB-C HDTV-boxar än Humax CXHD-1000C... Snacka om att han är hjärntvättad!  Se till att tillhandahåll en annan box nu ffs!
Redigerat av Framåt IFE, 01 mars 2008 - 09:49.
Postad 01 mars 2008 - 11:07
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Var det någon som tittade på CSI:Miami på Kanal 5 (tror jag det var?, svårt att hålla rätt på alla CSI) igår kväll?
Jag upplevde kvaliten på den SD-sändningen som riktigt riktigt bra ( allt är relativt), som jag upplevde den så är det den bästa sändningen rent bildmässigt som boxen har levererat hittils. Ingen av HD-kanalerna har hittils kommit upp i den bildkvaliten (SVT HD, TV4 HD, Discovery HD, Voom HD, Visasat Sport HD). Även om den SD-sändningen var bra så är det ju sjukt att inte en HD sändning från Humax:en skall vara MARKANT bättre!
Postad 01 mars 2008 - 12:21
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
Var det någon som tittade på CSI:Miami på Kanal 5 (tror jag det var?, svårt att hålla rätt på alla CSI) igår kväll? Jag upplevde kvaliten på den SD-sändningen som riktigt riktigt bra ( allt är relativt), som jag upplevde den så är det den bästa sändningen rent bildmässigt som boxen har levererat hittils. Ingen av HD-kanalerna har hittils kommit upp i den bildkvaliten (SVT HD, TV4 HD, Discovery HD, Voom HD, Visasat Sport HD). Även om den SD-sändningen var bra så är det ju sjukt att inte en HD sändning från Humax:en skall vara MARKANT bättre!
Jag kollade inte på CSI igår, men jag har som du upplevt att femman har mycket bra bild innan! Betydligt bättre än andra kanlar som tex 4 och 3.
Postad 01 mars 2008 - 13:33
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Antagligen tack vara Kanadensarna. Dom har lite bättre ordning på HD i Nordamerika tycker jag. Sveriges matcher i hockey-VM kommer att sändas i HD. Det är dock inte tack vare kanadensarna. Det är ett svenskt bolag som producerar sändningarna från VM, men de hyr in teknik eftersom det blir dyrare att transportera över till Kanada. Dock är det bara själva matchfeeden som kommer vara i HD. Studio och reportage blir tyvärr SD...
Det var just det jag menade. Ett svenskt bolag producerar i HD antagligen för att Nordamerikanarna också sänder i HD. Hade hockey-vm gått i Albanien så vete 17 om vi hade fått det i HD. Canal Digital säger att dom visar OS 2008 i HD. Sänds inte OS 2008 i SVT HD? Då kan väl ComHem också säga att dom visar det i HD? Nån som vet om Eurovision Song Contest sänds i HD? jag känner ibland en viss frustration över sådana inlägg... alla har ju blockbildningarna eftersom alla har samma fw.. argh ! jaja... bra för dig om du inte ser dem  Eller så är det du som inte har blockbildningar, eftersom alla har samma fw... Rent teoretiskt alltså.
läs mitt inlägg och inlägget jag quotade igen.. sen kan du redigera ditt eget inlägg så det blir rätt..
Nej, mitt inlägg var 100% korrekt.
Redigerat av Unregistereda40b8a00, 01 mars 2008 - 13:45.
Postad 01 mars 2008 - 13:38
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Lite OT (tycks vara min mission), bevittnade jag amerikansk football med enormt bra bildkvalité hos Best Buy (motsvarande Onoff) i USA redan i juni 1999 när jag hälsade på min käresta i Wisconsin första gången! För en svensk som sett sunkig tv i hela sitt liv var det en upplevelse! Lovar! Trots att jag inte gillar sport!
Den bildkvalitén vill vi också ha!
Move it or take it!
Utifrån ett större perspektiv har inte invånarna i lilla Sverige nåt att säga till om - inte ens när det gäller tv och det som hör där till. Bildkvaliten på din TV får du nöja dig med - eller byt, köp dyrare, flytta eller något annat konstruktivt. Vad du betalar för - får du.
Jag har inte en aning om vad de har för TV-kvalitet i USA - vem bryr sig? Kvaliten i Sverige är i alla fall bättre än i Bangladesh - eller?
Jag bryr mig! Varför ska vi i Sverige nöja oss med sämre kvalitet än det som sänds i t.ex. USA? Det finns ingen anledning anser jag.
Postad 01 mars 2008 - 16:24
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Var det någon som tittade på CSI:Miami på Kanal 5 (tror jag det var?, svårt att hålla rätt på alla CSI) igår kväll? Jag upplevde kvaliten på den SD-sändningen som riktigt riktigt bra ( allt är relativt), som jag upplevde den så är det den bästa sändningen rent bildmässigt som boxen har levererat hittils. Ingen av HD-kanalerna har hittils kommit upp i den bildkvaliten (SVT HD, TV4 HD, Discovery HD, Voom HD, Visasat Sport HD). Även om den SD-sändningen var bra så är det ju sjukt att inte en HD sändning från Humax:en skall vara MARKANT bättre!
Ja, gott folk. Av tradition har ju Viasat-kanalerna alltid haft sämre bild vad jag kan minnas ( TV3 vid starten, TV1000 o s v ). Vad jag sett av Viasat Sport HD hittills så varierar det en del med ursprungsmaterialet. Bundesliga är klart och fint, men ingen wow-upplevelse. Det som gett mest wow på den kanalen hittills var studion till Nascar. Själva Nascar-racet drogs med små "blockstormar" som bröt ut i bilden emellanåt och gjorde att det knappt gick att titta på. Själva studiosnacket var bland det skarpaste jag sett på min TV! Nu får vi snart se hur det blir med nya FW också. Kanske blir många kanaler bättre, motsv det man upplevt på Kanal5 med fina färger och skarp bild. Pacman har fått positivt intryck av den på sin skärm i a f, så jag hoppas vi kan få ut den snarast. Kommer den inte ut i nätet nästa vecka måste någon typ av information gå ut från CH om var själva förseningskällan ligger anser jag.
Postad 01 mars 2008 - 17:34
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
I dag har jag sett på HD TV utan colour banding! Jag var ner till SIBA och där körde de Canal Digitals HD box. Riktigt bra bild! Och som sagt, inte tillstymmelse till colour banding vare sig på SD eller HD kanalerna!
I en annan monter låg det massa foldrar med reklam för Comhems HD box. Jag frågade säljaren om han hade hört att det var problem med Com Hems HD box. Det hade han inte. Han hade inte heller fått någon information från Comhem om problem med mjukvaran.
Väntat förstås.
Redigerat av MacGam, 01 mars 2008 - 18:10.
Postad 01 mars 2008 - 18:41
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Antagligen tack vara Kanadensarna. Dom har lite bättre ordning på HD i Nordamerika tycker jag. Sveriges matcher i hockey-VM kommer att sändas i HD. Det är dock inte tack vare kanadensarna. Det är ett svenskt bolag som producerar sändningarna från VM, men de hyr in teknik eftersom det blir dyrare att transportera över till Kanada. Dock är det bara själva matchfeeden som kommer vara i HD. Studio och reportage blir tyvärr SD...
Det var just det jag menade. Ett svenskt bolag producerar i HD antagligen för att Nordamerikanarna också sänder i HD. Hade hockey-vm gått i Albanien så vete 17 om vi hade fått det i HD.
Canal Digital säger att dom visar OS 2008 i HD. Sänds inte OS 2008 i SVT HD? Då kan väl ComHem också säga att dom visar det i HD?
Nån som vet om Eurovision Song Contest sänds i HD?
jag känner ibland en viss frustration över sådana inlägg... alla har ju blockbildningarna eftersom alla har samma fw.. argh ! jaja... bra för dig om du inte ser dem  Eller så är det du som inte har blockbildningar, eftersom alla har samma fw... Rent teoretiskt alltså.
läs mitt inlägg och inlägget jag quotade igen.. sen kan du redigera ditt eget inlägg så det blir rätt..
Nej, mitt inlägg var 100% korrekt.
Jag har mejlat SVT om melodifestivalen i HD, jag citerar svaret: "Det har, enligt de programansvariga för Melodifestivalen, inte funnits tillräckliga förutsättningar i år för att klara ett så produktionsmässigt komplicerat och tidsmässigt pressat (med turnéer runt om i Sverige) evenemang i HD. Vi jobbar nu stenhårt på att försöka säkra upp förutsättningarna för nästa års Melodifestival, även om det varken är en tröst eller ett konkret löfte. Däremot kommer SVT att sända båda semifinalerna och finalen i Eurovisionsschlagertävlingen från Serbien i HD."
Postad 01 mars 2008 - 18:49
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
MacGam,
var det boxen utan PVR du kollade genom? Funderar smått på den själv. CH har nu 30 dagar på sig att fixa till Humaxen för att jag ska fatta intresse och nappa på deras erbjudande de kör.
Wasgo
Postad 01 mars 2008 - 18:54
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Postad 01 mars 2008 - 19:08
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Och då skall ni veta .. att det finns 2-3 boxar som är mycket bättre än den ..
som ni kan köpa utanför canaldigital
Det är 2-3 st mer än vad comhem har .. för i dagsläget har de NOLL HD box ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 01 mars 2008 - 19:09.
Postad 01 mars 2008 - 19:25
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Tips mottages tacksamt via PM!
Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 01 mars 2008 - 20:12.
Postad 01 mars 2008 - 23:46
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
[/quote]
Jag har mejlat SVT om melodifestivalen i HD, jag citerar svaret:
"Det har, enligt de programansvariga för Melodifestivalen, inte funnits tillräckliga förutsättningar i år
för att klara ett så produktionsmässigt komplicerat och tidsmässigt pressat (med turnéer runt om i Sverige) evenemang i HD.
Vi jobbar nu stenhårt på att försöka säkra upp förutsättningarna för nästa års Melodifestival, även om det varken är en tröst
eller ett konkret löfte.
Däremot kommer SVT att sända båda semifinalerna och finalen i Eurovisionsschlagertävlingen från Serbien
i HD."
[/quote]
Melodifestivalen utan melodi kan de gärna få sända i svartvitt och mono. Jag lyssnar hellre på musik än på Bollocksfestivalen. Man kan ju knappt skilja på sina egna rap efter en god middag och på musiken i den där fjantfestivalen, hahaha.
Ursäkta mig, men jag kunde inte låta bli att klanka på det där eländet som kostar sanslöst stora pengar, mina och era licenspengar........huga!
/Mats K
Postad 02 mars 2008 - 02:42
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Fel tråd för det Mats .. men jag tror att det är många licensbetalare som vill ha just melodifestivalen
för sina pengar.. kanske tom fler än de som inte vill ha det.. Vet inte .. men tror faktiskt det ..
Det är det enda som vi har gemensamt med deltagande länder ..
Jag uppskattar det både på gott och ont och har så gjort sedan urminnes tider ....
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 02 mars 2008 - 09:10.
Postad 02 mars 2008 - 06:22
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Tack för den infon AeroAero!
Bra iaf att ESC visas i HD. Nu fattas bara en HD PVR. *Hint hint ComHem*.
Redigerat av Unregistereda40b8a00, 02 mars 2008 - 06:22.
Postad 02 mars 2008 - 08:24
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
Melodifestivalen utan melodi kan de gärna få sända i svartvitt och mono. Jag lyssnar hellre på musik än på Bollocksfestivalen. Man kan ju knappt skilja på sina egna rap efter en god middag och på musiken i den där fjantfestivalen, hahaha. Ursäkta mig, men jag kunde inte låta bli att klanka på det där eländet som kostar sanslöst stora pengar, mina och era licenspengar........huga!
/Mats K
OT! Mats K: Melodifestivalen har ju över 3 miljoner tittare, i princip inga andra svenska TV program kommer i närheten av det. Så att säga att det är slöseri med licenspengar är ganska ogenomtänkt och helt efter dina egna preferenser. Har du sett pragrammet öht? Det är både roligt, proffsigt genomför och flera av låtarna kommer garanterat spelas på radio så örona blöder framöver. (Men det är ju radios fel) Hemläxan lyder, Titta på 'Andra chansen' och finalen de två kommande lördagarna och uttala dig igen. Givetvis måste många tänka bort sina egna musikaliska preferenser när de tittar på Melodifestivalen för att kunna uppskatta det. Jag lyssnar på Full On Goa och det kommer jag aldrig få höra på Melodifestivalen.
Redigerat av oscar_lkpg, 02 mars 2008 - 08:28.
Postad 02 mars 2008 - 10:34
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har Viasat fortfarande inte SVT HD i sitt utbud? http://www.svt.se/sv...=66313&a=819102Det betyder ju i så fall att om man vill se Eurovision Song Contest, Fotbolls-EM eller OS 2008 i HD så är Viasat värdelöst. Bra jobbat...
Redigerat av Unregistereda40b8a00, 02 mars 2008 - 12:03.
Postad 02 mars 2008 - 11:58
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Lite off topic kanske men tycker det berör även i denna tråd angående humaxboxen.
Jag har som andra reagerat på värmen.första som slår mig är att det kortar ner livslängden på den och den är ju inte gratis boxen om den skulle dö om säg ett par år när garanti är ute pga värmen dödat den.
mätte själv min box och vart påslagen i ca 2h innan märning.Mätning är utförd i ca 25min,tycker jag har hyffsat bra ventilation under och ovan boxen så hur varmt är inte chipet inuti undar man.
rumstemp 23 grader
boxtemp 42.5 grader.
Postad 02 mars 2008 - 12:52
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Melodifestivalen utan melodi kan de gärna få sända i svartvitt och mono. Jag lyssnar hellre på musik än på Bollocksfestivalen. Man kan ju knappt skilja på sina egna rap efter en god middag och på musiken i den där fjantfestivalen, hahaha. Ursäkta mig, men jag kunde inte låta bli att klanka på det där eländet som kostar sanslöst stora pengar, mina och era licenspengar........huga!
/Mats K
OT!
Mats K: Melodifestivalen har ju över 3 miljoner tittare, i princip inga andra svenska TV program kommer i närheten av det. Så att säga att det är slöseri med licenspengar är ganska ogenomtänkt och helt efter dina egna preferenser. Har du sett pragrammet öht? Det är både roligt, proffsigt genomför och flera av låtarna kommer garanterat spelas på radio så örona blöder framöver. (Men det är ju radios fel) Hemläxan lyder, Titta på 'Andra chansen' och finalen de två kommande lördagarna och uttala dig igen.
Givetvis måste många tänka bort sina egna musikaliska preferenser när de tittar på Melodifestivalen för att kunna uppskatta det. Jag lyssnar på Full On Goa och det kommer jag aldrig få höra på Melodifestivalen.
Försök inte att lära mig vad som är musik. Ta reda på vad fanskapet kostar så tror jag att du börjar svära över tv-licensen. Det är inget annat än en extremt dyr cirkus. Denna min åsikt är inte ny, så att titta på cirkuschans nummer två kommer inte att få mig att tycka att skit är bra. Sorry, dude! Det är tradition att titta på eländet och att så många tittar beror mycket på att det är barnfamiljer som bänkar sig. Barn uppskattar den låga nivån eftersom det passar dem. Det enda positiva är att man genom ringröstning samlar en hel del hjälppengar. För det tar jag hatten av, för resten ger jag inte fem öre. Åsikter är fria......än så länge. /Mats K
Postad 02 mars 2008 - 13:04
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ignorera detta inlägg.
Redigerat av Unregistereda40b8a00, 02 mars 2008 - 13:06.
Postad 02 mars 2008 - 13:39
Bradet
-
Bradet
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ni kan väl diskutera melodifestivalen i tvprogramforumet.
snöharry: Vart mätte du temperaturen? Hade du på en HD-kanal? Nu har jag haft på boxen i 3 timmar och den är inte speciellt varm när jag känner ovanpå den.
Postad 02 mars 2008 - 13:52
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Japp, så nu kör jag även med min Humax ... kvalitén suger ja. Förutom på HD-kanalerna då (SVT, Discovery, TV1000, Voom).
TV1000 är inte med i min beställning men man får väl alla kanalerna de första två veckorna typ...
SD ser bedrövligt ut på vissa kanaler. Och det är alltid 576i då så klart =(
Postad 02 mars 2008 - 14:17
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ni kan väl diskutera melodifestivalen i tvprogramforumet.
snöharry: Vart mätte du temperaturen? Hade du på en HD-kanal? Nu har jag haft på boxen i 3 timmar och den är inte speciellt varm när jag känner ovanpå den.
Hade tempmätaren liggandes på humaxboxen.kikade på TV4 då.Ok att Nad slutsteget genererar värme också men nu var volymen på normal lyssningsnivå där den inte utvecklar nämnvärt med värme.
Redigerat av snöharry, 02 mars 2008 - 14:22.
Postad 02 mars 2008 - 15:42
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Min box står alltid på och den är ljummen ..
Den står fritt på en hylla och under en annan hylla .. dvs inte på något annat varmt.
Elektriska komponenter mår bra av att alltid vara på och inte bli kall o sedan varm.
under förutsättning att de inte överhettas.
Gissar på att det är en 40 grader
Tänk på hur varma komponenterna är i en dator. Jag har en dator/musikserver som varit igång
varje dag i 8 år ( ja, still going strong ) så jag tror inte ni behöver vara ororoliga.
Tror nog ni skall vara mer oroliga för att denna boxen aldrig blir en fullvärdig HD box
Maveric
Postad 02 mars 2008 - 16:05
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ett svenskt bolag producerar i HD antagligen för att Nordamerikanarna också sänder i HD. Hade hockey-vm gått i Albanien så vete 17 om vi hade fått det i HD.
I det här fallet är det dock så att det är Viasat som vill sända i HD och det är enbart Sveriges arena (Quebec) som kommer ha HD-utrustning. Jag tror bara att det är Viasat som kommer få en HD-feed eftersom det bara är dem som vill betala. Övriga länder sänder i SD.
Postad 02 mars 2008 - 16:36
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Är det möjligt att canadickerna sänder SD från hemma vm
Det är ju skyhöga tittarsiffror på ett sådant vm i canada
Tänk på att det är 1000 tals åskådare på en pojklagsmatch och flera tusen
på en juniormatch. Intresset är otroligt och att de inte skulle lägga ut det
i någon av sina HD kanaler låter för mig osannolikt..
Men okey .. säger du att det är så .. får jag ju tro dig
Maveric
Postad 02 mars 2008 - 17:20
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Jag har en dator/musikserver som varit igång varje dag i 8 år ( ja, still going strong ) så jag tror inte ni behöver vara ororoliga.
Ingen Windows burk med andra ord
Postad 02 mars 2008 - 17:49
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Ingen Windows burk med andra ord 
Jo faktiskt Det har hunnit vara ett par versioner i den .. Men vista kommer aldrig i en burk hos mig. Nya Xp sp3 gör xp till en överlevare och är hälften så segt som vista på en äldre burk . Slimma XP och man har ett perfekt system för tex en musik eller filmserver. Finns moddade XP att ladda ner .. sedan köper ni en licens och lägger in en ny nyckel .. så har ni ett lagligt moddat XP som tar mycket lite kraft från datorn. Nä nu är vi ute på fel väg ... Back to boxen .. Som tur är har man ett hundratal filmer som man inte hunnit se .. att titta på i väntan på nya FW .. Maveric
Postad 02 mars 2008 - 18:22
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Min box står alltid på och den är ljummen ..
Den står fritt på en hylla och under en annan hylla .. dvs inte på något annat varmt.
Elektriska komponenter mår bra av att alltid vara på och inte bli kall o sedan varm. under förutsättning att de inte överhettas.
Gissar på att det är en 40 grader
Tänk på hur varma komponenterna är i en dator. Jag har en dator/musikserver som varit igång varje dag i 8 år ( ja, still going strong ) så jag tror inte ni behöver vara ororoliga.
Tror nog ni skall vara mer oroliga för att denna boxen aldrig blir en fullvärdig HD box
Maveric 
Har du din på dygnet runt eller på standby under nattetid när du inte använder den?
Postad 02 mars 2008 - 18:57
Unregistereda40b8a00
-
Unregistereda40b8a00
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ett svenskt bolag producerar i HD antagligen för att Nordamerikanarna också sänder i HD. Hade hockey-vm gått i Albanien så vete 17 om vi hade fått det i HD. I det här fallet är det dock så att det är Viasat som vill sända i HD och det är enbart Sveriges arena (Quebec) som kommer ha HD-utrustning. Jag tror bara att det är Viasat som kommer få en HD-feed eftersom det bara är dem som vill betala. Övriga länder sänder i SD.
Missförstår jag dig eller menar du att Kanada/USA inte kommer att visa hockey-vm i HD? Det låter minst sagt konstigt. Har du någon källa på den infon?
Postad 02 mars 2008 - 18:59
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Tycker ni bilden är lika kass nu som för ca 1.5 vecka sedan?
Jag tycker min är ganska bra, förutom lite minde förekomster av colourbanding, nästan acceptabelt
från mitt tittavstånd, 3.5m för 46". Kollar mest på SD-kanalerna, kör 576p.
Om det inte är ComHem som ändrat i signalen/kodningen så måste det varit min senaste
kalibreringssession med TVn som get resultat!
Dock: Access TVs tablåslinga ser lika kass ut som förut.
Edit: alltså, går jag närmare så ser bilden ofta ganska dassig ut, sämre än DVD...
Redigerat av rickardl, 02 mars 2008 - 19:14.
Postad 02 mars 2008 - 19:09
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
[/quote]
Som tur är har man ett hundratal filmer som man inte hunnit se ..
att titta på i väntan på nya FW ..
Maveric 
[/quote]
Här finns 800+ filmer att titta på!
Wasgo
Postad 02 mars 2008 - 19:51
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Gryyym blockfestival på kalla fakta just nu på tv4 !!
Någon som sa ny FW NU ??
Postad 02 mars 2008 - 20:11
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Vad gör ni om inte nya FW löser problemen ?
( så att vi har något att prata om medan vi väntar  )
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 02 mars 2008 - 20:22.
Postad 02 mars 2008 - 20:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Vad gör ni om inte nya FW löser problemen ?
( så att vi har något att prata om medan vi väntar )
Maveric 
jaj jag har då inget annat val en att ha kvar boxen fins inte så många alternativ
Postad 02 mars 2008 - 21:06
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kräver utbyte till PVRHD boxen utan en sekin i mellanskillnad, och hoppas att det inte är samma sk_t. Är den lika dålig får vi starta en ny tråd.
/ Hasse
Postad 02 mars 2008 - 21:08
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag lägger till i frågeställnngen
Om ni väljer att behålla en icke fullgod box för att det inte finns alternativ
kommer ni bara acceptera och ....
Maveric
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|