Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 April 2008 - 21:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har planer på att skaffa en tvix 4100 för att kolla .mkv, h264 på min panna px80 och ljudet via yamma 650, fungerar den felfritt med dessa format, kommer inte kolla iso eller vanliga xvid särskilt mycket, som musikcenetr hur e den då?
Bättre köp än en laptop för 8-9000:-? Funkar det bra med externa hårddiskar eller måste man köpa en och stoppa i?

Ska du enbart lira HD-material så kommer du älska TViX:en. Som musikcenter så finns det betydligt bättre val som Squeezebox. Däremot klarar den inte film, alls. Så TViX:en klarar att lira musik, men att administrera playlists och annat, kunde vara enklare. TViX:en är för dig som vill kolla på film och speciellt HD (MKV-filer). Rock n' roll!

Postad 04 April 2008 - 21:12

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Ok! det låter nice! Funkar det bra med en extern hårddisk via usb eller ska man investera i en intern?

Postad 04 April 2008 - 21:13

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

TViX:en är för dig som vill kolla på film och speciellt HD (MKV-filer). Rock n' roll!

Word!

Postad 04 April 2008 - 21:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Ok! det låter nice! Funkar det bra med en extern hårddisk via usb eller ska man investera i en intern?

Jag rekommenderar en intern på valfri storlek bara det är en SATA-disk, bara för att det är så mycket smidigare än att ha en extern. Det finns de som kör en intern på upp till 1 TB. Det går däremot att dunka in USB-enheter baktill på TViX:en, så länge de inte kräver drivrutiner. Du har TVå USB-portar som du kan plugga in USB-minnen i, MP3-spelare, kamera eller vad det kan vara. Du väljer själv. :)

Postad 04 April 2008 - 21:24

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
måte jag verkligen ändra min routers WPA2 skydd till WEP? för att det skal funka med trådlöst

Postad 05 April 2008 - 08:59

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Snygga bakgrundbilder ni har gjort.

Har tänkt jag ska testa att köra med egna ikoner istället för filer o mappar.
Kan man om man har flera ikoner på samma sida flytta dom i tvixen på nått sätt?
Rada upp dom efter eget tycke.

Hoppas ni förstår hur jag menar

hur gör du egna iconer?

Postad 05 April 2008 - 09:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

måte jag verkligen ändra min routers WPA2 skydd till WEP? för att det skal funka med trådlöst

Jag är rätt säker på att det är så tyvärr.

Postad 05 April 2008 - 10:08

Unregistered099931e8
  • Unregistered099931e8
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Så långt har jag inte kommit än, men det finns program för att göra ikoner..
Finns ju också rätt mycket färdiga ikoner och även hela themes om man söker lite.
Dock är dom ju inte tänkta till tvix , men är ju inte så svårt o ändra storlek på
bakgrundbilder osv.

Postad 05 April 2008 - 17:41

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Nja, det beror ju på hur man kopplar det trådlöst... Med en riktig brygga/accesspunkt så kan man ju ha vilken trådlös lösning man vill...

Postad 05 April 2008 - 18:22

Tobbev
  • Tobbev
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nja, det beror ju på hur man kopplar det trådlöst... Med en riktig brygga/accesspunkt så kan man ju ha vilken trådlös lösning man vill...

Finns det nån Wireless-N brygga ute ännu?

Finns det nån Wireless-N brygga ute ännu?

Postad 05 April 2008 - 20:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Vid releasen av senaste beta-FW till 6500 stod det tydligen att nästa rättning av 6500 blir lite försenad pga att de lägger tid på ny FW till 4100/5100 just nu:

We are working on it (nästa FW-version till 6500) with higher priority but now we are spend time for 4100/5100 firmware too. So, please wait a little more.

Postad 06 April 2008 - 01:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Vid releasen av senaste beta-FW till 6500 stod det tydligen att nästa rättning av 6500 blir lite försenad pga att de lägger tid på ny FW till 4100/5100 just nu:

Stackars 6500-ägare... :)

Postad 06 April 2008 - 23:37

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Låter fläkten mycket?

Det är ju individuellt hur störande man uppfattar saker, men tvixen har fem olika hastighetslägen på fläkten och använder man de två långsammaste så låter tvixen minimalt. Det verkar inte heller vara risk för överhettning på långsammaste hastigheten, även om man har intern hårddisk.

Tjenare på er allihop!

Är det någon som kan svara mer ingående på detta? Det verkar inte vara risk för överhettning?
Sökte i forumet men nåt knäppt är det för det ville inte ens visa den här "officiella" tråden för 5100:an
när jag sökte, trots att jag kikat på den tidigare. Skumt

Nu till saken... Jag har en Samsung Spinpoint 500GB i min TWiX M5100SH. Skulle vilja veta om det är 100% ok att
dra ner fläkthastigheten något...

Tackar för svar!

Postad 06 April 2008 - 23:42

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Låter fläkten mycket?

Det är ju individuellt hur störande man uppfattar saker, men tvixen har fem olika hastighetslägen på fläkten och använder man de två långsammaste så låter tvixen minimalt. Det verkar inte heller vara risk för överhettning på långsammaste hastigheten, även om man har intern hårddisk.

Tjenare på er allihop!

Är det någon som kan svara mer ingående på detta? Det verkar inte vara risk för överhettning?
Sökte i forumet men nåt knäppt är det för det ville inte ens visa den här "officiella" tråden för 5100:an
när jag sökte, trots att jag kikat på den tidigare. Skumt

Nu till saken... Jag har en Samsung Spinpoint 500GB i min TWiX M5100SH. Skulle vilja veta om det är 100% ok att
dra ner fläkthastigheten något...

Tackar för svar!

Nej, fläkten lät inte mycket i den M-4100 som jag hade. Jag körde exakt samma hårddisk som du kör i min dåvarande TViX och jag körde även på den lägsta hastigheten - i ett halvår. Disken snurrar fortfarande precis som den ska, men nu sitter den i min dator istället. I min TViX sitter istället en Western Digital på 500 GB. Hugget som stucket. Även den TViX:en är inställd på långsammaste fläkthastigheten. Bör således gå utmärkt. :)

PS. 5100:an har aldrig direkt haft några värmeproblem, så nej - det finns ingen risk för överhettning. Det är M-6500:an som det har diskuterats runt, men som nu kommer att vara löst i alla kommande modeller från den generationen. Du är safe hur du än gör. :)

Redigerat av sean.wiklund, 06 April 2008 - 23:42.

Postad 07 April 2008 - 15:15

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Pratade med killarna på DustinHomeMässan i helgen dom lovade att det ska komma en uppdatering till sommaren -08, som band annat ska fixa buggen.

Postad 08 April 2008 - 14:40

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Har lite undlig fel mellan min M-4100 och TVn.
Kör HDMI kabel imellan Tvix <--> TVn
När jag ser en DVDR film från den interna disken så får jag konstant ljudstyrka på bakrundsljudet (musiken) osv.
Enda som händer när jag höjer ljudstyrkan på Tvixens fjärr är att talet (centerkanelen) höjs.
Hur skall jag göra för att få kunna höja/sänka sammanflätade ljudet ur TV högtalarna via Tvixens fjärr?

Postad 08 April 2008 - 22:17

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Har också ett litet men ack så jobbigt problem me min tvix 4100.

När jag streamar med tvix netshare 1.08 så byter den fil mitt under pågående tittande, till nästa fil i mappen. Ibland går det 5 min ibland spelar den klart filen. Sen när den byter fil så får jag upp ett meddelande om att filen inte går att spela, men trycker jag igång filen igen så funkar den utan problem.

Har testat alla möjliga olika versione av netshare men inget verkar hjälpa. Nån som har en lösning ?

Postad 08 April 2008 - 23:46

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har lite undlig fel mellan min M-4100 och TVn.
Kör HDMI kabel imellan Tvix <--> TVn
När jag ser en DVDR film från den interna disken så får jag konstant ljudstyrka på bakrundsljudet (musiken) osv.
Enda som händer när jag höjer ljudstyrkan på Tvixens fjärr är att talet (centerkanelen) höjs.
Hur skall jag göra för att få kunna höja/sänka sammanflätade ljudet ur TV högtalarna via Tvixens fjärr?

För att undvika ljudproblem i största mån så bör fjärrkontrollen stå i mitten (25) alltid.
Använd TV'ns volymkontroll istället.

Just detta problemet vet jag inte om jag hört talas om innan.

EDIT: Kom att tänka på ifall du kör mot enbart TV utan förstärkare så bör den nog stå i läge analog i settings. /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 09 April 2008 - 00:59.

Postad 08 April 2008 - 23:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har också ett litet men ack så jobbigt problem me min tvix 4100.

När jag streamar med tvix netshare 1.08 så byter den fil mitt under pågående tittande, till nästa fil i mappen. Ibland går det 5 min ibland spelar den klart filen. Sen när den byter fil så får jag upp ett meddelande om att filen inte går att spela, men trycker jag igång filen igen så funkar den utan problem.

Har testat alla möjliga olika versione av netshare men inget verkar hjälpa. Nån som har en lösning ?

Hade det problemet med min D-Link router som endast blev 3 veckor gammal innan den åkte i garderoben.
Ännu oftare så bara dog filmen och allt blev svart i rutan.
Svårt att säga, men jag tror knappt på att det är Netshare som strular.
Kör i alla fall v2.01 och den fungerar kanon.

Postad 09 April 2008 - 15:07

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
någon som kör med LG HT762TZ å tvixen med en optisk kabel imellan? skulle det lg systemet klara av alla mkv filer å så när det gäller ljudet ?

mvh benteboy :)

Postad 09 April 2008 - 20:38

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

någon som kör med LG HT762TZ å tvixen med en optisk kabel imellan? skulle det lg systemet klara av alla mkv filer å så när det gäller ljudet ?

mvh benteboy :D

Har den ens en optisk ingång då? Står inte mycket i infon om systemet. MKV är ju enbart en s.k container. MKV-filer kan vara kodade olika gällande ljudet, dvs Dolby Digital, DTS eller Dolby Prologic II. Är det redan så att du har systemet eller har i åtanke att köpa det? I annat fall kanske jag personligen skulle satsat på ett system med enbart en reciever samt högtalare istället för ett sammankopplat paket där det ofta är anslutningarna som får ta stryk i första hand. Annars är det nog ett mycket kompetent system.

Postad 10 April 2008 - 14:01

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Fick min tvix 5100 igår och kom igång lätt och fint... Har en liten undran, finns det nån som kan lägga ut eller länka till en "hur man får fram texten ur en mkv fil" for dummies

Postad 10 April 2008 - 18:53

Rufios
  • Rufios
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

-

Redigerat av Rufios, 24 March 2015 - 15:27.

Postad 10 April 2008 - 22:46

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Ett annat problem jag stöter på är att jag inte kan connecta min nas från tvix:en. Nas:en är en Qnap109 som har twonky installerat på sig. Twonky har ju funkat prima till Xbox:en, men kan nu inte få det att lira med tvix:en. Någon annan som försökt på sig detta? Hur gör man? Tvix:en kanske inte ens stödjer Twonky? Förslag?

du måste köra NFS eller samba

En annan fråga: hur tycker ni som har fått igång era 4100:or att den fungerar med Windows Vista? Läste i ngt gammalt forum att det var en del problem med Vista och 4100:an.

Tror problemet va Netshare, vilket har uppdaterats så jag tror det fungerar nu...

Just nu formaterar jag hdd:n för att tvix:en ska kunna använda den. Tänkte skicka in nytt firmware på tvix:en , men då den inte kan läsa fickminnet korrekt så hoppas jag på att hdd:n ska vara läsbar och uppdatera firmwaret därifrån. Kan bara hoppas på att firmwaret löser alla problem. Men det tar ju sin tid att formatera... 7% på en kvart kanske.

hört talas om snabbformatering? :D

Postad 10 April 2008 - 23:19

Rufios
  • Rufios
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

-

Redigerat av Rufios, 24 March 2015 - 15:27.

Postad 11 April 2008 - 08:42

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Det är inte helt fel att ha gjort en "riktig formatering", när den väl är gjord...

Postad 11 April 2008 - 17:29

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
har fått igång netshare osv. men kan man inte föra över filer till tvixens redan befintliga video mappar etc?
hittar tvixf1 eller vad den heter osv. det funkar men jag vill ju se hdd så jag kan föra över filer till den.

Postad 11 April 2008 - 17:38

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
jag har provat att lagt över två stycken hd filmer på hd'n, fungerar bra på datorn men sedan när jag lägger över den ill min tvix och ska se genom tv'n så hittar den inte filen? varför?
jag som har gjort nåt fel?

Postad 11 April 2008 - 18:40

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

jag har provat att lagt över två stycken hd filmer på hd'n, fungerar bra på datorn men sedan när jag lägger över den ill min tvix och ska se genom tv'n så hittar den inte filen? varför?
jag som har gjort nåt fel?

Vet du vad filen har för filändelse. TVIX ser t.ex. inte filer som slutar med IMG medan den ser filer som slutar med ISO. För det mesta är det bara att döpa om filen.

/Göran

Postad 11 April 2008 - 18:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Hej! :P

Det kan också vara så att när du när du hade kopierat klart filerna, så drog du bara ut USB-kabeln. TViX:en gillar inte det. Använd hellre "Guiden för borttagning av maskinvara", som du hittar genom att klicka på den lilla ikonen i Windows nere vid klockan till höger i skärmen. Välj att "Stoppa" TViX:en som enhet så kan TViX:en göra ett korrekt "avslut". Den kan nämligen tro (precis som många andra USB-enheter) att filkopieringen ännu inte är slutförd och då ser du inte filen.

Postad 11 April 2008 - 19:07

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Visst kan det vara som Sean skriver.

Jag vill bara lägga till om detta hänt så kan det vara bra att köra Scandisk eller CHKDSK /F från PC för att fixa till det.

/Göran

Postad 12 April 2008 - 00:04

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

har fått igång netshare osv. men kan man inte föra över filer till tvixens redan befintliga video mappar etc?
hittar tvixf1 eller vad den heter osv. det funkar men jag vill ju se hdd så jag kan föra över filer till den.

Jag är inte riktigt säker på hur du menar, men Netshare är bara till för att kunna streama filmer, bilder eller låtar över nätverket. För att kunna föra över filer så måste du koppla upp dig via en FTP-klient.
Användarnamn: tvixftp
password: Det som står i network-settings i din Tvix.

Postad 12 April 2008 - 08:54

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Nu funkar allt perfa för mig, bara en liten sak...
Ibland finns det en grön rand längst till vänster i bild, ungefär som att bilden inte täcker hela skärmen, den finns ibland och det försvinner lite om man sträcker ut bilden.Tycker det blev värre när jag ändrade från 1080p till 720p, såg det inte när jag körde på auto men då blev bilden mycket sämre (´min skärm sa vga-upplösning då?)

Kan det sitta i hdmi-kabeln? den ser flashig ut men var billig som f.n, ska testa at byta till den jag har från boxen, kan det hjälpa tro?

Postad 12 April 2008 - 08:59

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Jag är inte riktigt säker på hur du menar, men Netshare är bara till för att kunna streama filmer, bilder eller låtar över nätverket. För att kunna föra över filer så måste du koppla upp dig via en FTP-klient.
Användarnamn: tvixftp
password: Det som står i network-settings i din Tvix.

Aha.. då förstår jag. Jag vill som sagt föra över filer till den befintliga hdd i tvixen. Filmer musik etc. att streama funkar kanon men det är inte det jag vill.
en FTP klient, kan du rekomendera någon som är väldigt användar vänligt? laddade hem en men förstår inte någonting om vad jag skal göra.

Postad 12 April 2008 - 09:02

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Aha.. då förstår jag. Jag vill som sagt föra över filer till den befintliga hdd i tvixen. Filmer musik etc. att streama funkar kanon men det är inte det jag vill.
en FTP klient, kan du rekomendera någon som är väldigt användar vänligt? laddade hem en men förstår inte någonting om vad jag skal göra.

Prova FileZilla (från Mozilla) eller till exempel FlashFXP. :)

FileZilla 3.0.9.1 (är för övrigt gratis):
http://filezilla-pro...php?type=client

Postad 12 April 2008 - 11:19

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
laddade hem filezilla. vad göra jag nu då? är det bara starta tvixen så skal filezilla hitta den? förstår ingneting, vad skal jag göra ?? mini guide please :)

edit: fick det att funka ta mig fan... men när jag flyttar över en fil, en film t ex så står det bara att "Tidsgränsen för anslutning överstegs" och "Kunde inte ansluta till servern"

hjälp snälla!!!

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 12 April 2008 - 11:42.

Postad 12 April 2008 - 23:28

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

laddade hem filezilla. vad göra jag nu då? är det bara starta tvixen så skal filezilla hitta den? förstår ingneting, vad skal jag göra ?? mini guide please :)

edit: fick det att funka ta mig fan... men när jag flyttar över en fil, en film t ex så står det bara att "Tidsgränsen för anslutning överstegs" och "Kunde inte ansluta till servern"

hjälp snälla!!!

Är inte riktigt med på vad du menar... Fungerar det att föra över filer eller timar ftp-klienten ut när du skickar över, ELLER kan du inte skicka över något alls, ELLER kommer du inte ens åt tvixen, ELLER är det något annat problem? :P

Postad 13 April 2008 - 13:39

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Koplade in för första gången M-4100 till hemmanetvärket.
Har problem att föra över större filer till M-4100 från min dator.
efter par hundra mb slutar uppladningen och börjar om på nytt, å så vidare flera gånger tills den hänger sig helt.
Kör FlashFxp med tvix_M-x100_1.2.27.fwp.
Beror detta på firmware bugg eller nått annat?

Postad 13 April 2008 - 14:17

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
det är en vanlig .mkv förstår inte varför jag inte får i gång det?

Postad 13 April 2008 - 16:35

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hej alla!

Nu har jag bildvisning för alla mina filmer , ser kanon ut, men när jag fixade bildvisning på min USB disk så får jag ingen UPP Pil , och därför kan jag inte komma upp och byta till min interna disk när jag väl valt USB disken.

Upp pilen har Jag bara på min interna disk!?

Har för mig att jag har läst att man kan lägga till den men kommer inte på vart jag har sett det.

nån som vet ?

Postad 13 April 2008 - 18:01

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Koplade in för första gången M-4100 till hemmanetvärket.
Har problem att föra över större filer till M-4100 från min dator.
efter par hundra mb slutar uppladningen och börjar om på nytt, å så vidare flera gånger tills den hänger sig helt.
Kör FlashFxp med tvix_M-x100_1.2.27.fwp.
Beror detta på firmware bugg eller nått annat?

Jag råkade lite pinsamt ut för samma sak för några veckor sedan.
Det visade sig att hårddisken var full... (inte jag). Vad jag vet så kan man inte se hur mycket som återstår av utrymmet på hårddisken via FTP-klienter och felmeddelandet i klienten förklarar inte vad som är fel.

Dåligt nätverk är kanske den mest troliga orsaken.

Har inte hört talas om någon sådan bugg i någon av de FW som varit.

Jag sammanställde mina settings till FlashFXP med några bilder som du kan jämföra med, ifall det kan vara boven.

Postad 13 April 2008 - 18:53

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
fick igång det till slut, nu fungerar det kanon.

skaplig skillnad på bild ==)

Postad 13 April 2008 - 20:38

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

fick igång det till slut, nu fungerar det kanon.

skaplig skillnad på bild ==)

Vad vad det för fel då? Hade du missat något med filformatet eller något?

Postad 13 April 2008 - 20:50

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Gabbe..
Tack för du tog dig tid att göra screenshots.
Tror inte det är fel på inställningar i Ffxp.
Använder den varje dag till att överföra filer mellan datorer och det fungerar.
Skall felsöka netvärket när i veckan så får vi se om jag hittar felet.
Sedan ligger 6500 i köpplaner så får vi se hur mycket energi jag lägger på den.

Postad 13 April 2008 - 21:19

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Ny betaversion av firmware släppt av DViCo!

Läs mer och ladda hem, här.

Fingers crossed :P

PS Uppdaterat utan problem och testat snabbt. Utsignalen 23.976fps är inget problem längre, silkeslena panoreringar ;) Äntligen kan man till fullo njuta av 1080p@24 :)

Det var den viktigaste fixen för mig personligen, hoppas att övriga fixar är lika lyckade och att kända problem med denna beta fixas innan skarpa versionen släpps DS

Redigerat av Wolfy, 13 April 2008 - 21:52.

Postad 13 April 2008 - 21:56

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Oh shit! Jag lägger upp change log för säkerhets skull. Låter ju grymt bra det här, måste testas!

Changes:

01 - Better compatibility in DVD jukebox(ISO, IFO playback)
02 - Better compatibility and faster response time in AVI playback. This also enhance Trick play(GOTO, FF, REW..) especially in HD quality large files (over 2G) AVI files. Includes "On the fly audio switching" in large AVI files.
03 -Better compatibility in TP(TS,m2t) files
04 - Embedded subtile support in MKV files
05 - 120Hz file support (need more compatibility test)
06 - Slight stutter removed in 24Hz mode
07 - Tuner scheduler bug fixed

Known isues with this release:
1. Time showed in OSD does not coherent to the Scene time in TS/TP/M2T/M2TS files No rewind

2. Has problem play large files when connected to SAMBA
3. Depends on files (VC1, H.264) sometimes there is block noise during short period
4. Problem in down mixing Core DTS to 2 CH when audio is DTS-HD master 7.1 CH
5. When Auto NTSC/PAL or NTSC/PAL/24Hz is used, TViX may reboot when you press STOP after FF.
Work around : press PLAY before STOP

EDIT: har bara testat att starta lite filmklipp, men redan har jag varit med om en reboot när jag stoppade en vanlig xvid-fil. Behöver ju inte betyda så mycket förstås.

Redigerat av distortion2, 13 April 2008 - 22:45.

Postad 14 April 2008 - 01:13

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Ja, alla som laddar hem denna firmware, 1.4.37, bör vara på det klara med att detta alltså är en beta, med allt vad det innebär. DViCo har gjort vad många frågat efter på forum, dvs släppt en beta trots att den inte är färdig bara så att vi kan börja smaka på vad de jobbat med.

Vill man ha en mer felfri version gör man nog bäst i att vänta på en officiell version. Tills dess blir det nog att göra som förut, använd 1.4.37 för att komma åt fixarna, byt tillbaka till 1.3.15 för generellt användande.

Postad 14 April 2008 - 09:30

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
"Embedded subtile support in MKV files"... Yeeees! ;)

Postad 14 April 2008 - 09:54

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Tack för det, Dvico!

Lade in firmwaren igår men har inte haft tid att testa. Skönt att veta att de inte lagt ner 4100/5100-utvecklingen ;)

Postad 14 April 2008 - 10:45

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Oh sweet!!! ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.