Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 05 mars 2008 - 22:41

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Medan comhem har problem med sin mjukvara och undanhåller sanningar, tar bort o lägger tillbaka
felaktigheter på sin hemsida och gör livet surt för sig själv ...

- Så jobbar konkurrenterna friskt på nya lösningar och full utbyggnad.
Canaldigital kommer att lägga ut HD kanalerna i sitt kabelnät och man har en storsatsning
med IPTV och HD på gång. Viasat ligger i kölvattnet och jobbar med sitt lila projekt.

Så .. det är inte bara bättre o billigare kanalpaket man erbjuder sina kunder... man kommer snart
att nå ut till alla comhems kunder och erbjuda dem en lösning .. på det ena eller andra sättet..

Snart att nå ut till alla comhems kunder? När? Var? Hur?

Postad 05 mars 2008 - 22:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Genom Parabol, IPTV och kabeltv när comhems avtal går ut...
När .. bestämmer var och en själv ...
Där det finns möjlighet för respektive lösning..

Maveric :)

Postad 05 mars 2008 - 22:53

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Genom Parabol, IPTV och kabeltv när comhems avtal går ut...
När .. bestämmer var och en själv ...
Där det finns möjlighet för respektive lösning..

Maveric ;)

Fint med snabba svar :)

Vet du om man kan se de fria marksända kanalerna med Canal Digitals HD PVR? Utan programkort eller med...
Utan att ha en vanlig antenn alltså, bara parabolen (bor i comhem hyreshus).

(På CDs hemsida står att en mjukvaruppdatering ska komma årsskiftet 07-08, men man vet ju aldrig, som bekant...)

Redigerat av Unregistereda40b8a00, 05 mars 2008 - 23:02.

Postad 05 mars 2008 - 23:02

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
yes. på vanliga hd boxen går det, förutsätter att det går på hd pwr också.

Postad 05 mars 2008 - 23:06

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Men man måste ha en vanlig TV antenn va? Det verkar så, sitter och läser i pdf manualen

Postad 05 mars 2008 - 23:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag skulle inte ens fundera på canaldigitals pvrbox ..
Har länkat till riktigt HD boxar i tidigare inlägg..

En av fördelarna med canaldigital .. man måste inte använda deras boxar

Redigerat av Unregistered1103, 05 mars 2008 - 23:32.

Postad 05 mars 2008 - 23:35

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Har själv deras Samsung box och kör scart till min LG42LF65 och måste säga att jag har RIKTIGT bra bild på alla nya serier och filmer som går på de flästa kanalerna. Kanal 5 och TV4 brukar dock ligga steget lite vassare än tex 3an och 6an som brukar vara lite soso...Funderade på att skaffa HD boxen men efter att jag läst lite här så blev jag lite skeptisk.

Har haft problem med mitt bredband så jag vet hur korkade Comhem kan vara, men efter i sommras så har jag inte haft några problem alls faktiskt allt har fungerat klockrent och jag är supernöjjd med bilden som jag får ut ifrån Samsung boxen.

Får väll vänta med HD tills kanal-utbudet ser lite bredare ut, för tillfället är det ju inga höjjdarkanaler direkt...

Redigerat av Viz, 05 mars 2008 - 23:36.

Postad 05 mars 2008 - 23:35

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
... och för de som kanske missat det. Den här tråden handlar om ComHems Humax CXHD-1000C box, inte Canal Digitals PVR box. :) Back on track, tack.

Postad 05 mars 2008 - 23:36

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

... och för de som kanske missat det. Den här tråden handlar om ComHems Humax CXHD-1000C box, inte Canal Digitals PVR box. :) Back on track, tack.

:S get a life

Postad 05 mars 2008 - 23:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vad är "tracket"

Att vi sitter o väntar på en ny Fw som skulle ha kommit förlänge sedan eller att vi skulle fått tillbaka den
vi hade dagen efter den stora missen att lägga ut nuvarande .. Att comhems box suger just nu och att
comhem inte informerar ett skit om något. Att den ene efter den andre som inte har boxen skriver
att de nog skall vänta köpa boxen för de har läst i denna tråden att boxen nog inte är så bra
och att det är lite hd kanaler att titta på .. bla bla bla ..

Redigerat av Unregistered1103, 05 mars 2008 - 23:40.

Postad 05 mars 2008 - 23:53

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Om någon ansvarig på ComHem råkar läsa allt bla bla om andra lösningar... kanske det går upp en talgdank för dem...! Vi kanske ska satsa mer på våra kunder?!

Bara en tanke i natten.

Ha det bäst alla!

Wasgo :)

Postad 05 mars 2008 - 23:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Helt rätt Wasgo ..

Redigerat av Unregistered1103, 07 mars 2008 - 00:57.

Postad 06 mars 2008 - 00:30

aiity
  • aiity
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Såg matchen igår på viasatsport hd samt matchen idag, också hd. Hade en grymt bra bild ända tills det blir närbilder, stora gråa blocks så fort det blir närbild, specielt när det är ansikten, o det är det ju ganska ofta när man ser på fotboll. Man blir ju bara sur när man ser det, kunde inte njuta av den underbara fotbollen som det bjöds på iaf.
Har dock den gamla fw'n, då jag läst att den nya ska vara sämre.

Besviken Comhem abonnent

Postad 06 mars 2008 - 00:32

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Lyckliga du ... som inte drabbades av uppgraderings djävulen och behöll förra FW som enligt
många är totalt verdelös men ändå bättre än den vi har idag ..

Postad 06 mars 2008 - 05:36

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Ovanstående inlägg säger en hel del om Comhems utbud och brist på kvalitét i det vi får hem i våra "tre hål i väggen"! Bättring, CH!

Som jag försökt säga tidigare så kanske (kan även vara rätt) man drar förhastade slutsatser i den allmänna "negativiteten" (nästan masspsykos) som finns här. Att duckface har en bättre bild med viasats sd-box via bredband än vad han har med comhems hd box via de tre hålen är inte överraskande med tanke på hd-boxens problem och betyder inte mer än så imo. En jämförelse med två likvärdiga boxar med de olika signalerna hade varit mer intressant imho.

Redigerat av Unregistered1013, 06 mars 2008 - 05:38.

Postad 06 mars 2008 - 07:00

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Såg matchen igår på viasatsport hd samt matchen idag, också hd. Hade en grymt bra bild ända tills det blir närbilder, stora gråa blocks så fort det blir närbild, specielt när det är ansikten, o det är det ju ganska ofta när man ser på fotboll. Man blir ju bara sur när man ser det, kunde inte njuta av den underbara fotbollen som det bjöds på iaf.
Har dock den gamla fw'n, då jag läst att den nya ska vara sämre.

Besviken Comhem abonnent

Jag har iakttagit nån form av "smetning"/"släpning" på Viasat Sport HD i mörka partier ibland. Jag tror det kan vara relaterat till Color Banding eller de som klagar på kraftlös färg i FW 10. Jag har förhoppningar om att det försvinner i den nya FW:n. Så länge spelet pågår ute på plan märker man inget.

Det är något liknande det som beskrivs det här foruminlägget och jag har inte sett det på andra kanaler än Viasat Sport HD:
"Everyone online calls it something different. Video lag, trailing, ghosting (it's not ghosting), smearing, video tracking or stuttering.
Certain source material sometimes gets this weird smearing/echo like effect especially around darker colors. I noticed it on one of the Bourne Identity? movie on ST-HD, Law and Order on TNT-HD and when my wife watched Pride and the Prejudice DVD. My wife was the one to actually notice it before me because up until she pointed it out I was only watching hi def sports and video games on it"

Postad 06 mars 2008 - 07:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Vad svarar du på mitt inlägg om val av utgångar och att samtliga är öppna för trafik.
Har du funderat på vad det kan påverka ?

Ja läste det och tyckte det var en intressant tanke men jag kan inte komma på nått direkt.

Man skulle ju kunna tänka sig att anledningen till att man på andra håll måste välja mer har att göra med dels antalet D/A och dels kanske även hurvida man kan skicka RGB och YCbCr parallellt eller inte. Gissar att Humaxen har mkt av allt mao. Man hade ju gärna sett en annan fokus förstås, även om det underlättar vid jämförelser. :)

Pacman: Är testerna från din sida avslutade nu ?
Tack för din hjälp, och dina uppdateringar här på tråden...

De är avslutade för "beta-FW" ja, kommer nog bli mer framöver dock (fråga inte :D).

Tack för ER hjälp, kommentarer här ger mig idéer/synpunkter som jag för vidare (hur mkt resultat det kan tänkas ge återstår väl att se men det är bättre än att inte rapportera alls iaf ;)).

ruhe>> "kraftlös färg"? Låter som om de inte fått videonivåerna att lira rätt (eller så titta de på FÖR kraftiga färger då boxen endast gav pc-levels ut). Behöver iofs kanske inte vara ett inställningsfel i sig utan att hdmi-kommunikationen kajkar.

Såg Lost på 4HD igår, överlag var det ju riktigt najs bild men typiskt "inomhus-outoffocus-ofta beigegråa" bakgrunder hade en del problem med banding och framförallt blocking (förhållandevis små ijmf med vad man är van vid från FW10 dock, inte för att jag sett Lost på den dock, har dem inte parallellt för tillfället). Vad som ligger i source är som sagt okänt men jag skulle gissa att boxen har ett bidrag här - om det nu inte fyrans komprimering innan sändning som brister (borde en canal-plussare kunna svara på iofs).

Postad 06 mars 2008 - 08:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Man skulle ju kunna tänka sig att anledningen till att man på andra håll måste välja mer har att göra med dels antalet D/A och dels kanske även hurvida man kan skicka RGB och YCbCr parallellt eller inte.

Precis min tanke ..

Det vore ju underligt om denna boxen har fler o bättre komponenter som gör det möjligt att ha alla utgångar öppna, än t.ex dvd spelerare för 15.000 och alla andra "spelare" som man testat av,

Här har vi scart, component och samt HDMI på en gång, vilket är en omöjlighet på all
annan utrustning, som gått genom mina händer.

Har tanken överhuvudtaget slagit dem, att det kan vara ett problem ?

Ingen FW elller info idag heller ... ?

Redigerat av Unregistered1103, 06 mars 2008 - 08:55.

Postad 06 mars 2008 - 09:28

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Det vore ju underligt om denna boxen har fler o bättre komponenter som gör det möjligt att ha alla utgångar öppna, än t.ex dvd spelerare för 15.000 och alla andra "spelare" som man testat av,

Blockdiagrammet av boxens videoprocessor (CX2417x) visar parallella utgångar av HDMI, CVBS och YPrPb, så det mesta hanteras nog internt i kretsen (eventuell videoförstärkare externt?). RGB kanske genereras externt från YPrPb.

Postad 06 mars 2008 - 12:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så att den har separata DAC-uppsättningar i sina processorer, där den ena är kopplad direkt till SCART och genererar CVBS+RGB och den andra genererar högupplöst YPbPr. De kan ju också ha hängt på en separat TV-enkoder enbart för SCART-utgången.

Postad 06 mars 2008 - 15:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Ja, det kan vara så mycket .. frågan är vad det är och hur väl det fungerar eller inte fungerar ( som det skall )
Comhem kan ju ta dessa tankar med sig .. när de skall forska vidare hur de skall få senaste FW ( som vi ännu inte fått ) att bli ännu bättre. ( som jag förstått är den inte fullt så bra som man skulle vilja )

Packman .. du kan väl ställa frågan till dem .. att fundera på ..
( vet i tusan varför jag bryr mig )

Postad 06 mars 2008 - 17:14

Framåt IFE
  • Framåt IFE
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
http://www.privataaf...taltv/index.xml

"Tv-branschen trycker på för ny teknik och om några år kommer dagens boxar för marknätet inte att fungera."

"Men Com Hem, landets största kabel-tv-operatör med 1,8 miljoner anslutna hushåll, understryker att det här är en diskussion som bara berör marknätet."

Känns tryggt att veta att även år 2052 kommer man kunna se på MPEG2-kodad SDTV med låg bitrate via sin gamla digitalbox från Com Hem! Att enbart sända MPEG4 kan marknätstöntarna ägna sig åt... :)

Postad 06 mars 2008 - 20:25

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Redan runt 2025 kommer tekniknördarna gnälla över den dåliga kvalitén på de holografiska bilder vi får via fyra hål i väggen! :)

Wasgo ;)

Postad 06 mars 2008 - 23:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Och här rasar diskussionerna tätt med minst en dag mellan inläggen ...

Snacka om tråden om kom av sig .. :)

Tror alla sitter o hoppas på att det är julafton imorgon ...

Julafton för mig .. är när jag packar upp satellitboxen ;)

Maveric :P

Postad 07 mars 2008 - 00:27

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Vore inte dumt att få veta dels vilken utrustning du börjar din satellitbana med, dels vad du anser om bildkvalitén på din tv när allt är på plats! 1:a April var det visst när det hela drar igång!

Wasgo :)

Postad 07 mars 2008 - 08:37

Crumbs
  • Crumbs
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ingen julafton ännu.
Kollade precis och det fanns ingen ny programvara tillgänglig.

Postad 07 mars 2008 - 09:01

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Idag är det fredag!
Strålande tillfälle för ComHem att releasa den nya firmwaren, så att de stackare som jobbar på supporten i helgen blir nedringda av upprörda kunder, vilka får tips om att byta ut antennkablar, HDMI-kablar och justera TV-apparaterna...

När sedan måndagen kommer har kundrelationer 5432 st e-postmeddelanden från ilskna kunder och fyra nya anmälningar från ARN...

Nästa vecka kommer ComHem att lansera en alternativ HDTV-box med PVR av ett annat fabrikat och med superbild och superljud....

De två första scenarierna är nog mer sanna än det sista, tror jag tyvärr. Åtminstone om ser tillbaka på det senaste året.

Trevlig helg önskar Hasse

Postad 07 mars 2008 - 09:10

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Och här rasar diskussionerna tätt med minst en dag mellan inläggen ...

Snacka om tråden om kom av sig .. ;)

Tror alla sitter o hoppas på att det är julafton imorgon ...

Julafton för mig .. är när jag packar upp satellitboxen :P

Maveric :P

Du kommer garanterat bli supernöjd, det är jag med min vanliga Combobox. Knivskarp bild utan CB, BC m.m...Dessutom har jag inte värsta modellen på min lcd heller.

Det enda du behöver göra är att luta dig tillbaka och njuta :)

Postad 07 mars 2008 - 09:15

Unregisterede9ae5034
  • Unregisterede9ae5034
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har problem med att "talet" blir jättelågt, igår på kustbevakarna fick jag stänga av förstärkaren och sätta på TVns högtalare för att kunna höra vad dom sa. Idag är det samma sak fast på Toon Disney. Jag har kopplat via optisk kabel från boxen till förstärkaren. Är det någon annan som upplevt detta? Eller är det kanske förstärkaren som felet ligger i?

Ps. Har aldrig hänt på kanaler som sänder i DD, därför jag misstänker boxen...

Postad 07 mars 2008 - 12:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Har ni fått någon FW idag ?

Om inte .. är det någon som tagit reda på varför ..

Maveric :D

Postad 07 mars 2008 - 12:38

Crumbs
  • Crumbs
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det hade inte kommit någon ny FW vid 10.30.
Nu är jag på jobbet och kan inte kolla.

Postad 07 mars 2008 - 12:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Då kommer det nog inte någon idag..

Då har vi haft en totalt felaktig FW i våra boxar i över 2 månader
och kan inte göra ett skit åt det. Hade boxen varit köpt på tex OnOff
hade man kunna gå ner o bytat mot en box med gamla FW och sluppit ifrån
det värsta .. Men nu är den ju tyvärr köpt av huvudleverantören själv ( comhem )
och då är man till råttorna .. för de skiter ju fullständig i sina kunder ..

Tycker så synd om er som inte kan välja annan leverantör ... :D

Maveric :blink:

Postad 07 mars 2008 - 12:46

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Gjorde nyss en sökning efter ny programvara, inget nytt ... :D

Postad 07 mars 2008 - 12:54

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Haft min box i ca 1 vecka nu och för det mesta var det ett jätte lyft från analoga jag haft.. Speciellt hd kanalerna.

Måste bara klaga på lite:

Mörka filmer och mörka partier är så kasst att man lika gärna kunde ha laddat ner videokamera filmade divx.
Bilden blir som gröt med massa pixlar. RIktigt sunkigt. Ej tittbart.
Har idag en 50" PZ70 men humax boxen.

Och sen varför stängs tv1000hd kl 24.00? slutar ju jobbet 00.12 och har då fan ingen användning för den kanalen.

Postad 07 mars 2008 - 12:58

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Haft min box i ca 1 vecka nu och för det mesta var det ett jätte lyft från analoga jag haft.. Speciellt hd kanalerna.

Måste bara klaga på lite:

Mörka filmer och mörka partier är så kasst att man lika gärna kunde ha laddat ner videokamera filmade divx.
Bilden blir som gröt med massa pixlar. RIktigt sunkigt. Ej tittbart.
Har idag en 50" PZ70 men humax boxen.

Och sen varför stängs tv1000hd kl 24.00? slutar ju jobbet 00.12 och har då fan ingen användning för den kanalen.

CSI på TV3 igår natt var fruktansvärt, fullt med colorbanding ... jag kör oxå med en PZ70.

Redigerat av ClarkOne, 07 mars 2008 - 12:58.

Postad 07 mars 2008 - 13:08

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Gjorde nyss en sökning efter ny programvara, inget nytt ... :D

Ja, klockan är ju inte 16.59 ännu! Inte tror du de lägger ut FW:n så det finns minsta risk att någon hinner ringa och prata med ansvariga!
Nu undrar jag med varför man in te släpper den där betan! Se på telias digitaltv....släpps ny fw ofta, och visst, ibland blir det fel, men det rättas hela tiden till och även om det går sakta framåt så går det framåt!

CH: Släpp vattenfallsmodellen, den är uråldrig!!!!!!

Postad 07 mars 2008 - 13:11

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Vilket datum var satt för release av nya FW? ... 8:e mars? dvs. imorgon lördag? ... TVEKSAMT, blir nog till att sitta och ruttna med den här skitboxen i helgen oxå :D

Postad 07 mars 2008 - 13:25

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Sååååå respektlöst av Comhem. EN gång under de här 2 månaderna har de bemödat sig med att ge oss lite information. Den senaste månaden ingenting! Trots att man i januari stoltserade med att man skulle bli bättre på att informera sina kunder och att áktuell info skulle uppdateras på hemsidan. Ha Ha Ha :blink: :D ;) Vilken kraftansamling ni har gjort Comhem! Ni verkar ha lagt ner mycket tid på informationen. Många jobbiga övertidstimmar?

Ännu ett exempel på hur Comhem vill behandla sina kunder. Inget nytt under solen där inte.

http://www.fairshopp...?opinionid=1563

Redigerat av MacGam, 07 mars 2008 - 13:44.

Postad 07 mars 2008 - 13:50

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Härmed är det dax att börja ringa och skriva till kundtjänst och kundrelationer. Någon som varit igång redan? Jag börjar med att maila kundrelationer.

Postad 07 mars 2008 - 13:51

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Finns inget datum satt för när Fw skall komma ut.
De har bara skrivit att det är deras förhoppning att den skall
komma ut inom en månad. Skrivet den 8/2

Men värst av allt är att de låtit oss ha en värdelös FW
i två månader. Antingen leverar man ut en Beta så länge
eller så ger man tillbaka den vi hade.

Kan de inte fatta detta .. kan man vara så korkade ..
Ja, det kan man om man jobbar på comhem.

Nu är jag riktigt förbannad :D

Maveric ;)

Ps. samtidigt är jag glad att snart slippa från skiten .. ( älskar strö salt i sår :blink: )

Redigerat av Unregistered1103, 07 mars 2008 - 13:53.

Postad 07 mars 2008 - 13:57

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
En liten Comhem limerick :D

På Comhem i Härnösand
Där jobbar man ibland
Men när man skulle informera
Var det enda man kunde leverera
Mera black crush och colour band

Redigerat av MacGam, 07 mars 2008 - 14:16.

Postad 07 mars 2008 - 13:57

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ps. samtidigt är jag glad att snart slippa från skiten .. ( älskar strö salt i sår :blink: )

Må radioskuggans mörka ande drabba MaVeRiC-land :D

Postad 07 mars 2008 - 14:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tror jag inte .. sol varje dag dit jag skall flytta :D

Maveric :blink:

Postad 07 mars 2008 - 14:12

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Tror jag inte .. sol varje dag dit jag skall flytta :D

Maveric ;)

Solen kan oxå åstadkomma radiostörningar, så än finns det hopp! ! :blink:

Postad 07 mars 2008 - 14:19

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Sååååå respektlöst av Comhem. EN gång under de här 2 månaderna har de bemödat sig med att ge oss lite information. Den senaste månaden ingenting! Trots att man i januari stoltserade med att man skulle bli bättre på att informera sina kunder och att áktuell info skulle uppdateras på hemsidan. Ha Ha Ha :D ;) :) Vilken kraftansamling ni har gjort Comhem! Ni verkar ha lagt ner mycket tid på informationen. Många jobbiga övertidstimmar?

Ännu ett exempel på hur Comhem vill behandla sina kunder. Inget nytt under solen där inte.

http://www.fairshopp...?opinionid=1563

Exakt...var f-n blev den fortlöpande infon av??
Gott folk: Vi är överkörda från topp till tå...har ni förstått det! :blink:
Hade jag behandlat mina kunder så, hade jag fått sparken inom kort tid...

Härmed är det dax att börja ringa och skriva till kundtjänst och kundrelationer. Någon som varit igång redan? Jag börjar med att maila kundrelationer.

Ruhe: Skojar du!!
Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail till kundrel. 29/2 (se inlägg #4584) :D

Postad 07 mars 2008 - 14:24

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Skickat två mail (ett i förra veckan och ett idag) till kundrelationer utan svar....

Tror jag inte .. sol varje dag dit jag skall flytta :blink:

Maveric ;)

Ska du flytta till Stockholm? :D

Redigerat av JoeV, 07 mars 2008 - 14:23.

Postad 07 mars 2008 - 14:36

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Mm, jag vill oxå se porr i HD :D

Postad 07 mars 2008 - 15:23

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag är så glad att jag hoppade av detta efter att ha haft boxen i 14 månader :D
Nu skall jag bara invänta en ny box med PVR och dubbla tuners samt att det kommer några HD kanaler man kan se på. Läs Canal + sport HD mm.
Jag hoppas att det dyker upp något inom ett halvår.
Per

Postad 07 mars 2008 - 16:09

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag är så glad att jag hoppade av detta efter att ha haft boxen i 14 månader :D
Nu skall jag bara invänta en ny box med PVR och dubbla tuners samt att det kommer några HD kanaler man kan se på. Läs Canal + sport HD mm.
Jag hoppas att det dyker upp något inom ett halvår.
Per

Fick du lämna tillbaka låddan och pengarna åter.

Är det så man ska tyda det hela ?

Postad 07 mars 2008 - 16:24

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Nu har jag mailat kundrelationer.

Harlin:
Nu kunde vara ett bra tillfälle att säga något.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.