Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 May 2008 - 00:52

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jag har en 4100 nu som samlar damm.. funderar på att mecka i den..
Skulle varit intressant om det finns möjlighet att själv fippla in något mer kraftfullt i den.
Någon som har sett något forum för mecka i 4100 för att göra den bättre. ex. byta chip el liknande.
Skulle inte divico kunna ge ut någon form av uppgraderingspaket...

intresserat av att sälja den till mig ? :unsure:

Postad 02 May 2008 - 09:41

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Jag har en 4100 nu som samlar damm.. funderar på att mecka i den..
Skulle varit intressant om det finns möjlighet att själv fippla in något mer kraftfullt i den.
Någon som har sett något forum för mecka i 4100 för att göra den bättre. ex. byta chip el liknande...

Jag har också gått i sådana tankar, men mest av estetiska skäl, jag tycker nämeligen tvixarna är fula som stryk.
Så jag har grunnat på att hitta ett nytt chassi samt göra något år kylningen, antingen en stor långsam fläkt eller någon passiv lösning.

Men som sagt, det vore kul att se något projekt och hur det föll ut innan jag ger mig i kast med detta...

Postad 02 May 2008 - 10:24

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Några småsaker som jag har upptäckt med nya FW. Tänkte höra om ni också har märkt detta:

SRT-filerna startar inte automatiskt. (Måste starta dem via meny-knappen)
Goto-knappen funkar inte alltid.
Bildvisningen har blivit seg. Mer svart än bild (5 s).

Postad 02 May 2008 - 11:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Några småsaker som jag har upptäckt med nya FW. Tänkte höra om ni också har märkt detta:

SRT-filerna startar inte automatiskt. (Måste starta dem via meny-knappen)
Goto-knappen funkar inte alltid.
Bildvisningen har blivit seg. Mer svart än bild (5 s).

Kan erkänna att jag inte har testat de två sista grejorna, men text i .srt har jag kört flera gånger och de startar precis som förr med v1.4.46 hos mig.

Postad 02 May 2008 - 18:05

foxbox
  • foxbox
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Knappast, skulle jag säga. Det finns ingen trådlös nätverkslösning som idag till normalt pris fixar att visa 1080p-material helt flytande med flera meters mellanrum.

EDIT: Du kan läsa på flera ställen om flera som lyckas streama HD-material i 720p och ibland upp till 1080p utan några som helst problem, så något lär du göra fel. Att skylla på TViX:en är lite dumt.

http://forum.canman....read.php?t=5793

Du har helt rätt i att flera av mina påståenden inte var särskilt sakliga. Jag står dock fast vid att TViX MH-4100SH fortfarande lider av en rad mjukvaruproblem som borde vara tämligen enkla att rätta till. Det mesta löstes med senaste FW-uppdateringen men ingenting har släppts sen november förra året, det är i min mening skamligt att strunta i den äldra produktens fortsatta utvecklig när det kommer en ny produkt. Speciellt eftersom man via mail "lovat" att de jobbar på det & "snart" kommer att rätta till vissa saker.

Att spela upp 1080p via wifi beror ju såklart på bandbredden i filmmaterialet och på utrustningen.
Att jag kan få ut adekvat kontinuerlig hastighet ur mitt trådlösa nätverk för att spela upp 720p vet jag.
Även om det är tillfälliga nedgångar i prestandan som gör tvix'en instabil så tycker jag fortfarande att det är konstigt att den startar om sig. Att det skulle börja hacka/lagga för att sen avbryta uppspelningen kan jag förstå.

Buffrar enheten kanske inte tillräckligt mycket?
Streamar media dagligen till min dator trådlöst från en nätverks-källa som inte ger speciellt stabil hastighet och aldrig peakar över 25mbit/s. Men eftersom min mediaspelar som standard buffrar ca 18% så skall det mycket till innan det blir något problem. Skall tilläggas att jag där över inte stött på några problem med något 720p-material.

Först misstänkte jag Windows tvivelaktiga hantering av trådlösa nätverk men jag stöter på samma problem när jag kör extern programvara för att kontrolla den trådlösa uppkopplingen. Jag skall så fort jag bara hinner testa NFS under Linux istället för att se om det gör nån skillnad mot att köra med NetShare.

Men faktum kvarstår, den hänger sig och startar om sig vilket är irriterande.
Hade det inte varit för att min laptop av någon outgrundlig anledning inte levererar tillräckligt stark signal för projektorn så hade jag aldrig köpt Tvix'en då den är en för stor kompromiss i mina ögon. Men nu är ju den trots allt det bästa jag har så nu ska jag snart poppa popcorn och njuta av I am Legend.

Postad 02 May 2008 - 18:22

bahco
  • bahco
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Håller med om att bild -visningen har blitt lite segare nu, funderar dock på att om det kan vara att man har auto change ( pal/ntsc/24) ? Har dock inte hunnit prova detta

Postad 03 May 2008 - 16:32

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Håller med om att bild -visningen har blitt lite segare nu, funderar dock på att om det kan vara att man har auto change ( pal/ntsc/24) ? Har dock inte hunnit prova detta

Testade bildvisningen igår också, men jag upplever inte detta som sämre än innan.
Kanske ni kör rejält mycket större bilder än vad jag gjorde?
Däremot stör jag mig på att texten "PLAY" står i höger övre hörn 50% av tiden...

Postad 04 May 2008 - 09:35

kloot
  • kloot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Eftersom den interna hårddisken är full, funderar jag på att köpa en extern: Western Digital My Book Home Edition 1TB.

Den borde göra jobbet. För den sätter fortfarande på sig när man slår på TVIXen, eller blir det problem med det?

Eller finns det någon annan som är att föredra?

Postad 04 May 2008 - 12:11

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Eftersom den interna hårddisken är full, funderar jag på att köpa en extern: Western Digital My Book Home Edition 1TB.

Den borde göra jobbet. För den sätter fortfarande på sig när man slår på TVIXen, eller blir det problem med det?

Eller finns det någon annan som är att föredra?

Jag har en sådan , fungerar perfekt och snygg e den också :-)

Postad 04 May 2008 - 22:27

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag har också gått i sådana tankar, men mest av estetiska skäl, jag tycker nämeligen tvixarna är fula som stryk.
Så jag har grunnat på att hitta ett nytt chassi samt göra något år kylningen, antingen en stor långsam fläkt eller någon passiv lösning.

Men som sagt, det vore kul att se något projekt och hur det föll ut innan jag ger mig i kast med detta...

Jag hittade ett forum för firmware biten.
http://wiki.opentvix.com/Main_Page
Skulle nog bli en del förbättringar på tvixarna om de gav ut en firmware och sedan släppte den öppet..

Postad 04 May 2008 - 22:52

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Fråga 1: Varför köpte du den ens?
Fråga 2: Vad är det din "filmuppspelare" inte klarar som du vill att den ska göra? Byta chip för att kolla på filmer i upplösningar som ingen tv ännu klarar av?

:)

1. Senaste då jag köpte den. Valde mellan htpc och denna ångrar mig idag då en htpc kostar mer men då får du ju en dator på köpet.. Som du kan göra allt möjligt på..
2. Jag vet att det sägs att man inte ser skillnad på 720p och 1080p på en 42" tv. Men jag ser då skillnad på det. Det går inte att se tex. planet earth 1080p och vissa andra i 1080p mkv format tex. och att det tar en evighet att starta vissa typer av film. (en del xvid kan ta 2-5min ..) Dåligt gui generellt och speciellt för musik. Tar rätt lång tid att starta den. Skulle vara bra om man kunde ladda ned torrents direkt i maskinen. Köra youtube klipp etc.

Hoppas att det här forumet kommer vidare: http://wiki.opentvix.com/Main_Page

Fråga 1: Varför är du så nöjd med ditt köp av denna maskin då det finns bättre billigare idag?

Postad 04 May 2008 - 23:13

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det går inte att se tex. planet earth 1080p och vissa andra i 1080p mkv format tex. och att det tar en evighet att starta vissa typer av film. (en del xvid kan ta 2-5min ..)

Det är grymt konstigt att inte du kan se 1080p-material på din TViX, när nu andra kan. Det är också underligt att en del XviD-filer tar 2-5 minuter att starta. Jag har aldrig hört om att det tar så lång tid någon gång faktiskt. Det låter som om det är fel på ditt exemplar och då har du all rätt att tycka den är kass.

Postad 04 May 2008 - 23:46

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Fråga 1: Varför är du så nöjd med ditt köp av denna maskin då det finns bättre billigare idag?

Varför jag är så nöjd? För att den klarar av så fruktansvärt bra att spela upp 720p- och 1080p-material såklart, det var ju därför jag köpte den. Visst menyerna ser ut att vara från 80-talet, men jag tycker det har sin charm då kontrasten mellan just dessa och själva materialet man spelar upp skiljer sig så pass mycket. Polaren sitter och fnyser lite åt hur det ser ut när man väljer valfritt filmklipp och sen blir han bara tyst och frågar vad den kostar. Lite sån effekt har den. Jag säljer den själv på jobbet och är helt ärlig med såväl för- och nackdelar, men alla som köpt den på min rekommendation har varit sjukt nöjda.

Visst hade jag önskat att den funkade som NAS, direktnedladdning av torrents och dyligt men det finns inte en minut som jag ångrat att jag köpte mig en TViX...och då står den på ca 6-8 timmar per dag.

Sen får jag ju se vad jag tycker att den presterad i framtiden (hösten kanske) när jag hade tänkt köpa mig en full-hd-plasma á la 50" från Pioneer och där man verkligen kan börja se flaws, men jag tror jag kommer vara minst lika nöjd då, annars tvingar jag någon (Sean? :P) att skicka mig en 6500 istället :)

BTW? Bättre och billigare? Tänker du på Popcorn så gillar jag dem helst i kastrull med lite majs- respektiva olivolja. De är de enda popcorn jag gillar i dagsläget i alla fall :lol:

*klappar stolt på min TViX"

Postad 05 May 2008 - 08:36

Stoffis
  • Stoffis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Måste ju bara hålla med föregående talare =) + att jag lyckats få ingång den med wlan och kan då strömma allt från .mkv, iso till att köra internetradio på den! Menyerna är kanske inte de häftigaste fast å andra sidan så fyller de bara ett syfte =) (enkel manöverenig fram till ens media fil) och det syfte klarar den av med bravur... fattar faktiskt inte alla som klagar på menyerna... sitter ni och kollar på dem istället för att dra igång en bra film? =)
Bästa köpet so far!

Postad 05 May 2008 - 16:41

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Grymt nöjd med tvixen än så länge, testat c:a 45 filmer i mkv och xvid, en enda har hackat... Sen så är den gröna randen som ibland dyker upp till vänster lite irriterande men det e bara att stanna filmen och starta igen så brukar den försvinna. Alla polare jag haft här har varit mkt impade... glad att jag tog denna efter ha sett vilket meck det kan va med en riktig htpc...

Postad 05 May 2008 - 18:03

Dragonclaw
  • Dragonclaw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har haft lite problem med att spela upp DVD-rippar. Jag har både kört med ISO, inga problem, men med senaste firmwarevarianterna (.41 och .46) är det en del filmer som inte går igång alls när jag kopierar över filmfilerna till TVIXen. Har provat att ta bort AUDIO_TS och VIDEO_TS - mapparna men det hjälper inte. Andra som känner igen problemet? Förut gick det inte med ISO...
Tycker också att en del 1080p-mkv:er hackar mer med senaste FW (.46) än med den innan (.41). Men det kan ju finnas många skäl till detta.

Postad 05 May 2008 - 19:36

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Hallå alla glada 4100/5100 användare :)

Är det någon som testat den rekommenderade Linksys produkten ihop med sin enhet? Jag impulsköpte den rekommenderade USB-dongeln samt tillhörande router men jag skulle ju egentligen ställt denna frågan innan jag köpte såklart :lol: Vill inte öppna kartongerna om folk inte fått det att funka.

Postad 05 May 2008 - 22:18

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag har en Linksys usb-wlan-adapter som verkar fungera. Dock vet jag ju inte om det är samma. WUSB54G har jag för mig att det är. Köpte det inte alls till tvixen utan hade det innan bara testade att sätta i det en gång. Det hittade wlan-kortet och det i sin tur hittade nätverket. Dock orkade jag inte ändra krypteringen till 64-bit WEP bara för att testa, då jag ändå kör trådat, så jag kan inte uttala mig om prestandan.

Postad 06 May 2008 - 06:18

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Inte har de lyckats fixa ISO buggen ännu iallefall :P

Postad 06 May 2008 - 08:28

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Inte har de lyckats fixa ISO buggen ännu iallefall ;)

nej men nästan iaf =) nu klarar tvixen 9 av 10 jag har prövat :P

Postad 06 May 2008 - 08:33

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

nej men nästan iaf =) nu klarar tvixen 9 av 10 jag har prövat :P

För mig blev det ingen skillnad tror jag , kollade på 3st filmer i helgen och alla 3 hängde sig runt 20-30min in i filmen för att efter ca 1 minut gå igång igen fast då i snabbspolning frammåt , dvs precis som förut.

Postad 06 May 2008 - 09:41

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
hmm okej.. bara en film som har blivit så för mig, det jag har tänkt på några gånger är om tvixen inte vill veta av vissa hårddiskar? eftersom det funkar hos vissa men inte hos andra ? bara en tanke som slogit mig :P

mvh benteboy ;)

Postad 06 May 2008 - 12:34

Stoffis
  • Stoffis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hallå alla glada 4100/5100 användare :P

Är det någon som testat den rekommenderade Linksys produkten ihop med sin enhet? Jag impulsköpte den rekommenderade USB-dongeln samt tillhörande router men jag skulle ju egentligen ställt denna frågan innan jag köpte såklart ;) Vill inte öppna kartongerna om folk inte fått det att funka.

Kör iofs med den rekommenderade Dlink usb-dongeln, så det är inte 100 % samma sak... men jag kan ju säga så att för att få det trådlösa att fungera (med wep64) så var jag tvungen att mata in samma WEP nyckel på alla 4 nyckelraderna i routern, även om bara den första är aktiv (testat detta både på en Dlink 624 och en Asus W500 premium)... udda problem, har mailat canman om det fast inte fått någon som helst respons av dem.... Hade innan en router där man bara kunde mata in en nyckel och i ASCII och då funkade det inte, kan ju kanske vara något att tänka på eller hjälpa dig om du skall bryta förpackningen eller inte =)

Edit: Bytade ut iriver till canman efter påpekande om mitt felsteg =)

Redigerat av Stoffis, 06 May 2008 - 13:51.

Postad 06 May 2008 - 12:55

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Kör iofs med den rekommenderade Dlink usb-dongeln, så det är inte 100 % samma sak... men jag kan ju säga så att för att få det trådlösa att fungera (med wep64) så var jag tvungen att mata in samma WEP nyckel på alla 4 nyckelraderna i routern, även om bara den första är aktiv (testat detta både på en Dlink 624 och en Asus W500 premium)... udda problem, har mailat iriver om det fast inte fått någon som helst respons av dem.... Hade innan en router där man bara kunde mata in en nyckel och i ASCII och då funkade det inte, kan ju kanske vara något att tänka på eller hjälpa dig om du skall bryta förpackningen eller inte =)

Om du mailar iriver om det, som är ett MP3-spelarvarumärke och inget företag eller någon "produkt" i sig, så får du nog inte något svar. Mailar du däremot Canman, som är agenturen för både iriver, Cresyn, TViX och andra koreanska varumärken, så kanske du får svar. :lol:

Förlåt, men det är så många som skriver "iriver", när de menar "MP3-spelare", och du menar troligen "irivernordic" vilket Canman hette tidigare. Det är som när användare skriver "jag har problem med min Sony, vad kan det vara för fel?" i en Det är ju rätt svårt att veta, eftersom Sony är ett helt varumärke. Man fattar troligen vad det handlar om, men det skadar inte att vara så korrekt som möjligt. Det sparar tid för oss som behöver läsa ett inlägg flera gånger. :P

Jag brukar poängtera det här lite då och då på oilka forum, så fler lär sig skillnaden. Det råder tillräcklig förvirring i världen på andra plan. Hoppas du inte tar illa upp. ;)

Postad 06 May 2008 - 13:50

Stoffis
  • Stoffis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hehe absolut Sean, det var canman jag menade... tänkte inte riktigt efter =)

Tack för påpekandet!

Postad 07 May 2008 - 14:28

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

hmm okej.. bara en film som har blivit så för mig, det jag har tänkt på några gånger är om tvixen inte vill veta av vissa hårddiskar? eftersom det funkar hos vissa men inte hos andra ? bara en tanke som slogit mig :)

mvh benteboy :P

Nja tyvärr är det nog snarare att det finns ngn enstaka modell som tvixen gillar bättre isåfall för problemet är allmänt kännt och Dvico har gått ut med att problemet ligger i fw:n och att problemet med att avhjälpa buggen ligger i deras programmeringsverktyg , kollade på en iso till igår och den rullade faktiskt i en hel timma innan tvixen fryste sig.

Postad 07 May 2008 - 17:03

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Ingen som fått problem med inloggning via ftp efter uppdatering till senaste betan? Jag får upp meddelandet att login eller password är inkorrekt trots att jag kör tvixftp samt lösenordet som står i menyn på tvixen :unsure:

Postad 07 May 2008 - 19:47

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Hej!

igår när jag skulle ta bort en film från tvixen så hängde den sig, jag tog bort den via capture/delete knappen via fjärren och nu finns den fortfarande kvar och den går ej att få bort.

om ja kopplar in tvixen till datorn och försölker ta bort den därifrån så säger den bara att mappen är skadad.

de går att ta bort mappen via menyn i tvixen men när du startar om den så kommer den tillbaka.

jag har prövat att byta firmware men de löste ej problemet.

gick heller inte att ta bort mappen då jag gick in i felsäkert läge.

enda lösningen är det kanske att formatera disken?`

eller har ni någon annan lösning.

Postad 07 May 2008 - 19:57

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hej!

igår när jag skulle ta bort en film från tvixen så hängde den sig, jag tog bort den via capture/delete knappen via fjärren och nu finns den fortfarande kvar och den går ej att få bort.

om ja kopplar in tvixen till datorn och försölker ta bort den därifrån så säger den bara att mappen är skadad.

de går att ta bort mappen via menyn i tvixen men när du startar om den så kommer den tillbaka.

jag har prövat att byta firmware men de löste ej problemet.

gick heller inte att ta bort mappen då jag gick in i felsäkert läge.

enda lösningen är det kanske att formatera disken?`

eller har ni någon annan lösning.

Gör en diskkontroll av hårddisken. :unsure: Det löser allt. Du behöver inte formatera disken.

EDIT: För att vara exakt:

1. Högerklicka på den disk som TViX:en är (typ G:\ eller vad den nu heter i din dator när du har den ansluten via USB-kabeln).
2. Välj "Properties/Egenskaper" längst ner.
3. Klicka på fliken "Tools/Verktyg".
4. Klicka på knappen "Check now/Kontrollera nu".
5. Låt den jobba tills den är klar...

Done. :rolleyes:

Redigerat av sean.wiklund, 07 May 2008 - 20:00.

Postad 07 May 2008 - 20:07

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Nu löste det sig tack så mycket :unsure:

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 07 May 2008 - 20:10.

Postad 08 May 2008 - 11:23

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Har haft lite problem med att spela upp DVD-rippar. Jag har både kört med ISO, inga problem, men med senaste firmwarevarianterna (.41 och .46) är det en del filmer som inte går igång alls när jag kopierar över filmfilerna till TVIXen. Har provat att ta bort AUDIO_TS och VIDEO_TS - mapparna men det hjälper inte. Andra som känner igen problemet? Förut gick det inte med ISO...
Tycker också att en del 1080p-mkv:er hackar mer med senaste FW (.46) än med den innan (.41). Men det kan ju finnas många skäl till detta.

För mig funkar DVD-rippar perfekt. Precis som att spela upp i en DVD-spelare med menyer och allt. (Jag använder FabDecrypter och spelar upp från VIDEO_TS. )
Däremot funkar inte Bluray. Inga menyer eller texter bara filmen (om man har tur). Och som det ser ut idag så jobbar de inte på det heller. Så jag blir väl tvungen att köpa en BD-spelare trots allt.
(Fattar inte iden med de nya HD-ljuden i 6500 och 7000 när det inte finns stöd för BD.)

Postad 08 May 2008 - 12:09

Dragonclaw
  • Dragonclaw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har testat en del till, och det verkar som om det är lösningen att ta bort de "onödiga" mapparna VIDEO_TS och AUDIO_TS. Sedan är det bara att vänta, vissa filmer kan ta 30 sekunder att starta.

Postad 08 May 2008 - 12:34

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har testat en del till, och det verkar som om det är lösningen att ta bort de "onödiga" mapparna VIDEO_TS och AUDIO_TS. Sedan är det bara att vänta, vissa filmer kan ta 30 sekunder att starta.

Varför ta bort mapparna?
Klicka dig in i VIDEO_TS och starta därifrån funkar lika bra.
Jag har dessutom aldrig haft en sån fördröjning som du säger... vilken firmware kör du med?

EDIT: Såg att du hade testat olika av de nya och det gör saken ännu konstigare. :) /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 08 May 2008 - 12:36.

Postad 08 May 2008 - 18:31

Dragonclaw
  • Dragonclaw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det går inte att klicka in i mapparna med de senaste firmware-varianterna...Just nu kör jag med 1.4.41 för att det flyter bättre med 1080p-filmer.

Redigerat av Dragonclaw, 08 May 2008 - 18:33.

Postad 09 May 2008 - 15:12

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0
Jag har ett gäng filmer på den interna hårddisken som ligger så här: "Skivans namn/VIDEO_TS/"
Det stämmer som du säger Dragonclaw att man inte kan gå in i mapparna, men i mitt fall startar samtliga 9 filmer (som jag har i det formatet) efter några sekunder fördröjning när man väljer "Skivans namn" med OK-knappen.

Kör annars mest HD, men har inte märkt att flytet är bättre på .41-fw.

Postad 09 May 2008 - 17:08

flathead
  • flathead
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
OK, jag måste vara dum, men nu har jag stoppat in TVIX:en via USB i min dator för jag ska formatera hårddisken, Windows ploppade upp lite pratbubblor nere i taskbaren, sista var typ "Enheten är redo att användas" eller nåt liknande. Fint, men var är den? Hur får jag tag i den så jag kan formatera den? Går jag in på "Den här datorn" finns ingen ny enhet... Var hittar jag den?

Please help :)

EDIT: Glöm det... Sorry, trodde jag hade läst manualen men svaret fanns ju där :P

Redigerat av flathead, 09 May 2008 - 17:15.

Postad 09 May 2008 - 21:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Slänger in en fråga,

Köpte mig precis HP Mediasmart Server där OS som används är Windows Home Server. Har tryckt in ett par diskar å har nu material där som jag vill kunna streama till min tvix 4100. Hur går jag tillväga nu?

Både tvixen å servern ligger på samma nätverk, problemet är ju att jag inte kan installera netshare eller andra program på servern.. loggar bara in via console så vet inte riktigt hur jag ska gå vidare i nästa steg. Har försökt mig på samba, men jag får inte riktigt till det hur jag än vrider och vänder på det. Mapparna är utdelade i WHS. Kanske har jag gjort nått galet?

Nån som har en bra guide för hur man får tvix att hitta material på en NAS/WHS burk ?

Redigerat av `rzr, 09 May 2008 - 21:15.

Postad 10 May 2008 - 12:12

mrtuppen
  • mrtuppen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Slänger in en fråga,

Köpte mig precis HP Mediasmart Server där OS som används är Windows Home Server. Har tryckt in ett par diskar å har nu material där som jag vill kunna streama till min tvix 4100. Hur går jag tillväga nu?

Både tvixen å servern ligger på samma nätverk, problemet är ju att jag inte kan installera netshare eller andra program på servern.. loggar bara in via console så vet inte riktigt hur jag ska gå vidare i nästa steg. Har försökt mig på samba, men jag får inte riktigt till det hur jag än vrider och vänder på det. Mapparna är utdelade i WHS. Kanske har jag gjort nått galet?

Nån som har en bra guide för hur man får tvix att hitta material på en NAS/WHS burk ?

Hej, kör också WHS och fick inte till det riktigt. Lösningen för mig blev att köra netshare via remote desktop, funkar utmärkt nu när jag dessutom fått min gamla felaktiga 5100 utbytt mot en som funkar klockrent!

Postad 10 May 2008 - 14:28

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Fortfarande samma hängning på *.iso filer från den interna HDn på 1.4.46 firmware.
Minst 3 - 4 gåner per film.
Otroligt vad svårt det skall vara att fixa den buggen

Postad 10 May 2008 - 19:13

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Fortfarande samma hängning på *.iso filer från den interna HDn på 1.4.46 firmware.
Minst 3 - 4 gåner per film.
Otroligt vad svårt det skall vara att fixa den buggen

Vad har du för HD i den? Inte för att jag vet om det har någon betydelse, men jag har inga problem (än) med de nya fw.
Kan vara kul att se om det finns någon röd tråd i det hela...

Postad 10 May 2008 - 20:38

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
http://demod.dvico.c...x100_1.4.51.zip

Postad 11 May 2008 - 19:00

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
någon som prövat den nya betan å kan säga något om den? kör med 46:an nu å e grymt nöjd över den.

mvh benteboy :unsure:

Postad 11 May 2008 - 20:12

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

någon som prövat den nya betan å kan säga något om den? kör med 46:an nu å e grymt nöjd över den.

mvh benteboy :unsure:

Har kört ett par timmar på den idag och måste säga att TViXen känns mycket snabbare än tidigare. Att bläddra mellan kataloger har aldrig gått så fort som med denna fw. Har inte kört några ISO-filer å andra sidan, men även mkv-filer startar mycket snabbare än tidigare, eller om det enbart är att hela lådan beter sig snabbare, jag vet inte.

Postad 11 May 2008 - 21:17

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Ingen annan som kör med 1.4.51?

Postad 11 May 2008 - 21:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jo .. Snart !

Maveric :unsure:

Postad 11 May 2008 - 21:45

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
kört in den nu.. skall kolla på iso film imorgon.. e natten nu för små barn :unsure: :blink:

Postad 11 May 2008 - 21:59

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ingen annan som kör med 1.4.51?

Jag tänker också kolla den nu inatt, men har inte haft problem med mina tidigare "kassa" iso-filer och skulle behövt en som inte har funkat med de senaste beta-FW. Det är alltså iso-filer som strulat fram till 1.3.15

Postad 13 May 2008 - 08:18

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
den nya betan flyter på riktigt bra.. :) inget fel som jag märkt än iaf ;)

mvh benteboy :P

Postad 13 May 2008 - 11:54

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Vad har du för HD i den? Inte för att jag vet om det har någon betydelse, men jag har inga problem (än) med de nya fw.
Kan vara kul att se om det finns någon röd tråd i det hela...

Jag har samma problem med ISO som tidigare och kör på en Samsung 500gig 16mb HDD i min.

Redigerat av Unregisteredc220c3eb, 13 May 2008 - 11:55.

Postad 13 May 2008 - 11:59

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

För mig funkar DVD-rippar perfekt. Precis som att spela upp i en DVD-spelare med menyer och allt. (Jag använder FabDecrypter och spelar upp från VIDEO_TS. )
Däremot funkar inte Bluray. Inga menyer eller texter bara filmen (om man har tur). Och som det ser ut idag så jobbar de inte på det heller. Så jag blir väl tvungen att köpa en BD-spelare trots allt.
(Fattar inte iden med de nya HD-ljuden i 6500 och 7000 när det inte finns stöd för BD.)

Det beror nog på att du rippar dem på fel sätt helt enkelt! Gör om dom till .mkv med x/h-264 för de funkar. Ang vitsen med de nya ljudformaten så är det väl uppenbart? dvs att med korrekt rippade bd filmer få njuta av de nya ljudformaten.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.